Určitě si musí Hyundai začít dávat pozor: od přelomu tisíciletí on i Kia akcelerují vývoj nových (generací) modelů, poháněni nutností být v tom rychlejší než konkurenti, aby je dohnali a předehnali. Na jednu stranu je to pozitivní, protože se o obou značkách v médiích imrvére píše, každou chvíli mají něco nového, čím se zase trošku zaškrábnou do povědomí a pěstují kořínky své image. Na druhé straně je to přesně tak, jak píše pan Láník: můžou sami sobě překotnými premiérami překrývat jednotlivé modely a technické novinky, konkurenti pak ani nebudou muset spouštět protireklamu, aby je zneviditelnili. Je to adrenalin na hraně, kterému zatím i velice přála vlna hospodářské krize - nalila vodu do bot hodně protivníkům stejné váhové kategorie, zatímco HKAG chytla při surfu šťastnou dráhu.
V případě Velosteru si navíc myslím, že je to trochu "jiné" auto. Hyundai i Kia (Schreyer obzvlášť!) nepochybně sní, že se přiblíží k hot hatchi/malému ostrému kupátku, doposud dělali jen samé spotřebáky. Genesis kupé je trochu jiný vesmír. Ale Veloster (a jeho zatím jen tušený brácha od Kie) má do jisté míry povinnost předvést, co se obě značky u předokolek za deset let naučily a jestli s nimi bude možné vážně počítat. Zatím nás pořád jen vnadí na design kastle, jenže to hlavní očekávání je tam dole - mezi kastlí a silnicí. Jestli zůstane zase jen u tuňáka pro americké puberťáky, bude to skoro škoda peněz a námahy na celý vývoj. Takže bych řekl, jo, jen žádný spěch, pořádně to připravte, ať se neblamujete.