Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Hyundai Veloster nabírá zpoždění

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Nejnovější termín uvedení na trh je přelom zimy a jara 2011.

Po odvážné expanzi na poli velkých sedanů s pohonem zadních kol nyní směřuje Hyundai pozornost na dostupnější modely s pohonem předních kol.

Premiér je zejména pro americký kontinent trochu více, než zvládne automobilka efektivně zákazníkům odprezentovat, takže Veloster bude muset počkat. Na co?

Nejprve na novou Elantru, a pak ještě na větší Azeru (Grandeur). Malý sportovně laděný model s pohonem předních kol se možná ukáže už v lednu na NAIAS v Detroitu, ale čím dál pravděpodobnější se jeví odsunutí premiéry a uvedení na trh na jaro 2011.

Studie, kterou se Hyundai prezentoval na světových autosalonech v roce 2007, se stala základem pro nové kupé.

Sportovně laděný hatchback s vysokou zádí se nejprve vydá na hlavní vývozní trh Hyundaie - do USA. Tam bude konkurovat především hybridní Hondě CR-Z, kterou má podle vedení značky v USA překonat jak v kombinované spotřebě, tak i v jízdních výkonech. Druhým velkým soupeřem by měl být Volkswagen Scirocco.

Pohon by měly zajišťovat moderní čtyřválce s přímým vstřikováním paliva. Konkrétně jde o motor 1,6 GDI (103 kW), který míří i do řady ix35, resp. Kia Sportage a zřejmě i motor 2,0T (204 kW, 364 Nm), který se letos objevil v mimoevropské Sonatě.

Velosteru byste možná hádali dvoudveřovou karoserii s výklopnou zádí, ale jeho pravý a levý bok nebudou stejné! Řidičova strana má delší dveře než ta spolujezdcova. Hyundai se tak vydá stejnou cestou pomocných dvířek na jedné straně ve stylu Mini Clubman.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
28. 11. 2010 08:26
Veloster - jiné auto
Určitě si musí Hyundai začít dávat pozor: od přelomu tisíciletí on i Kia akcelerují vývoj nových (generací) modelů, poháněni nutností být v tom rychlejší než konkurenti, aby je dohnali a předehnali. Na jednu stranu je to pozitivní, protože se o obou značkách v médiích imrvére píše, každou chvíli mají něco nového, čím se zase trošku zaškrábnou do povědomí a pěstují kořínky své image. Na druhé straně je to přesně tak, jak píše pan Láník: můžou sami sobě překotnými premiérami překrývat jednotlivé modely a technické novinky, konkurenti pak ani nebudou muset spouštět protireklamu, aby je zneviditelnili. Je to adrenalin na hraně, kterému zatím i velice přála vlna hospodářské krize - nalila vodu do bot hodně protivníkům stejné váhové kategorie, zatímco HKAG chytla při surfu šťastnou dráhu.

V případě Velosteru si navíc myslím, že je to trochu "jiné" auto. Hyundai i Kia (Schreyer obzvlášť!) nepochybně sní, že se přiblíží k hot hatchi/malému ostrému kupátku, doposud dělali jen samé spotřebáky. Genesis kupé je trochu jiný vesmír. Ale Veloster (a jeho zatím jen tušený brácha od Kie) má do jisté míry povinnost předvést, co se obě značky u předokolek za deset let naučily a jestli s nimi bude možné vážně počítat. Zatím nás pořád jen vnadí na design kastle, jenže to hlavní očekávání je tam dole - mezi kastlí a silnicí. Jestli zůstane zase jen u tuňáka pro americké puberťáky, bude to skoro škoda peněz a námahy na celý vývoj. Takže bych řekl, jo, jen žádný spěch, pořádně to připravte, ať se neblamujete.
Avatar - Well-being
28. 11. 2010 04:41
Na obrázku
připomíná spíš Velorex, samý textil ... ;-)