Spy Photos: Hyundai Veloster nabírá zpoždění
Po odvážné expanzi na poli velkých sedanů s pohonem zadních kol nyní směřuje Hyundai pozornost na dostupnější modely s pohonem předních kol.
Premiér je zejména pro americký kontinent trochu více, než zvládne automobilka efektivně zákazníkům odprezentovat, takže Veloster bude muset počkat. Na co?
Nejprve na novou Elantru, a pak ještě na větší Azeru (Grandeur). Malý sportovně laděný model s pohonem předních kol se možná ukáže už v lednu na NAIAS v Detroitu, ale čím dál pravděpodobnější se jeví odsunutí premiéry a uvedení na trh na jaro 2011.
Studie, kterou se Hyundai prezentoval na světových autosalonech v roce 2007, se stala základem pro nové kupé.
Sportovně laděný hatchback s vysokou zádí se nejprve vydá na hlavní vývozní trh Hyundaie - do USA. Tam bude konkurovat především hybridní Hondě CR-Z, kterou má podle vedení značky v USA překonat jak v kombinované spotřebě, tak i v jízdních výkonech. Druhým velkým soupeřem by měl být Volkswagen Scirocco.
Pohon by měly zajišťovat moderní čtyřválce s přímým vstřikováním paliva. Konkrétně jde o motor 1,6 GDI (103 kW), který míří i do řady ix35, resp. Kia Sportage a zřejmě i motor 2,0T (204 kW, 364 Nm), který se letos objevil v mimoevropské Sonatě.
Velosteru byste možná hádali dvoudveřovou karoserii s výklopnou zádí, ale jeho pravý a levý bok nebudou stejné! Řidičova strana má delší dveře než ta spolujezdcova. Hyundai se tak vydá stejnou cestou pomocných dvířek na jedné straně ve stylu Mini Clubman.