Medzi dobou vzniku HTP a týmito motormi ubehol nejaký ten rok, prečo teda tie obavy, zrovna Francúzi nepatria práve medzi spiatočníkov, takže čakať niečo podobné ani nemôžeš. Nakoniec HTP nie je jediný trojvalec, a nie všetky sú tak ako HTP kritizované, pokiaľ viem. Navyše to takmer určite nebudú jediné motory montované do daného modelu, rovnako ako do Fabie alebo Pola dávajú slušný rad motorov, a nie iba trojvalce. Vyberie si každý, tá mrzutosť je zbytočná...
jo to máš pravdu, ale prostě lichý počet válců to mi nesedí. Správný motor má mít min. 4 válce a ještě k tomu sudý počet. A je úplně jedno čí ten motor je.
Ani to by som s úplnou určiosťou netvrdil, čo 5-valce u Mercedesu, a myslím že aj u Volva...
A vieme aj to, že 4 valce a 4 valce môže byť v podaní rôznych výrobcov niečo celkom iné.
Jo jo, taky si myslím. Nedávno jsem držel v ruce časopis AotoTip (asi 5 let starý), kde byl obrázek nového Golfu VI, no dnes už vím jak Golf VI vypadá a taky už vím, že těmto obrázkům se moc věřit nedá. Pokud to nebude přímo fotka, tak tomu nevěřím.
Není to vůbec špatný. Předek i bok jsou naprosto ok, nelíbí se mi jen zadní světla sama o sobě, ale jako celek je zadek opticky lehký, což oceňuji, zejména u této kategorie vozů. Dává trochu vzpomenout na 205 nebo 106. :yes:
Motoráři nejsou hloupí, ale nerozhodují o tom co se bude dávat do aut za motory. O tom rozhodují ekonomové kteří vidí jen cenu. Motoráři prostě dostanou zadání a podle něj pracují. A i kdyby v tom zadání byla jen cena a výkon, většinou dojdou k tříválci (nebo i dvouválci), protože prostě třeba u tříválce chybí ve srovnání s čtyřválcem zhruba čtvrtina součástek. A to už znamená hodně peněz. Každý obrobený píst, ventil, ložisko zvedá cenu. A u základních provedení aut se hledí jen na cenu aby šlo napsat na reklamu "už od x Kč". A pokud jakž takž funguje i tříválec, není co řešit.
Tak si to nekupuj. Na účel, pre ktorý sú tieto vozy robené, je to akurát.
Mimochodom, do Formana tankujem pravidelne za 20 Eur, a je to akurát na nejakých 200 km. ;-)
To si trochu prehnal, úbytok jedného valca neznamená úbytok štvrtiny súčiastok. Obvykle pribudne minimálne závažie na kľukovke alebo celý vyvažovací hriadeľ...
Ale súhlasiť sa dá s tým, že úspora materiálu a pracnosti je značná. Nakoniec aj samotný motor môže byť úspornejší, menej valcov=menej pohyblivých častí=menšie odpory=menšie straty výkonu. Plusy proste prevažujú, aj keď iste nie sú v hre iba plusy. V neďalekej budúcnosti sa iste dá čakať aj podobné rozšírenie dvojvalcov.
Vyvažovací hřídel je jen jedna ne moc složitá obrobená součástka navíc. Cenu 4 ventilů, pístu a dalších věcí rozhodně nepřekoná. Závaží na klikovce se možná zvětší, ale ubudou ložiska na klice. Problémem tříválce jsou ne zcela odstranitelné vibrace, které neprospívají životnosti motoru ani pohodě posádky.
Osobně jsem hodně zvědavej na novej dvouválec Fiat. Věřím, že jestli se povede a překoná nedůvěru lidí, další značky se do dvouválců (možná i hybridních) pustí taky.
Aj vyvažovací hriadeľ potrebuje viac ako len tú masu materiálu. Ten rozdiel v počte súčiastok až tak markantný nie je, väčším prínosom bude hlavne celkovo ľahší a jednoduchší blok motora.
Ten dvojvalec by naozaj mohol byť zaujímavý.