Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Icescent
Teda ta maska a "kukuč" - to snad už není ani možné! To je fakt děs... kombinace + vzhled světel = výraz chudáčka... 😲
gld
Tu riešite montáže od lehmana či koho, takto peugeot vyzerať nebude, nevravím že lepšie ale takto nie 😉
Pekelná Micinka
Není to vůbec špatný. Předek i bok jsou naprosto ok, nelíbí se mi jen zadní světla sama o sobě, ale jako celek je zadek opticky lehký, což oceňuji, zejména u této kategorie vozů. Dává trochu vzpomenout na 205 nebo 106. :yes:
RS
VW, Škoda, Seat, Smart, Toyota, Opel, Nissan a nyní už i Peugeot a Citroen pojede základ na třech válcích.
Ti motoráři jsou ale hloupí, tady přece každý ví, že tři válce jsou nesmysl... 😉
Ti motoráři jsou ale hloupí, tady přece každý ví, že tři válce jsou nesmysl... 😉
Motoráři nejsou hloupí, ale nerozhodují o tom co se bude dávat do aut za motory. O tom rozhodují ekonomové kteří vidí jen cenu. Motoráři prostě dostanou zadání a podle něj pracují. A i kdyby v tom zadání byla jen cena a výkon, většinou dojdou k tříválci (nebo i dvouválci), protože prostě třeba u tříválce chybí ve srovnání s čtyřválcem zhruba čtvrtina součástek. A to už znamená hodně peněz. Každý obrobený píst, ventil, ložisko zvedá cenu. A u základních provedení aut se hledí jen na cenu aby šlo napsat na reklamu "už od x Kč". A pokud jakž takž funguje i tříválec, není co řešit.
Tak to by šlo i napsat, že nejlepší je osmiválec a všechno pod je jen úspora peněz na úkor kvality výrobku.
V tom prípade hlasujem za motor bez valcov. >😁 :yes:
Tys byl vždycky ulítlej na eletriku. Viz nedávné obhajování toho šíleného elektromobilu s dojezdem necelých 200 km. >😒] 😉
Čo je na elektromobile s dojazdom 200 km šialené? Bacha, to je dojazd na jedno nabitie, nie na celú životnosť auta...
To si trochu prehnal, úbytok jedného valca neznamená úbytok štvrtiny súčiastok. Obvykle pribudne minimálne závažie na kľukovke alebo celý vyvažovací hriadeľ...
Ale súhlasiť sa dá s tým, že úspora materiálu a pracnosti je značná. Nakoniec aj samotný motor môže byť úspornejší, menej valcov=menej pohyblivých častí=menšie odpory=menšie straty výkonu. Plusy proste prevažujú, aj keď iste nie sú v hre iba plusy. V neďalekej budúcnosti sa iste dá čakať aj podobné rozšírenie dvojvalcov.
Ale súhlasiť sa dá s tým, že úspora materiálu a pracnosti je značná. Nakoniec aj samotný motor môže byť úspornejší, menej valcov=menej pohyblivých častí=menšie odpory=menšie straty výkonu. Plusy proste prevažujú, aj keď iste nie sú v hre iba plusy. V neďalekej budúcnosti sa iste dá čakať aj podobné rozšírenie dvojvalcov.
Vyvažovací hřídel je jen jedna ne moc složitá obrobená součástka navíc. Cenu 4 ventilů, pístu a dalších věcí rozhodně nepřekoná. Závaží na klikovce se možná zvětší, ale ubudou ložiska na klice. Problémem tříválce jsou ne zcela odstranitelné vibrace, které neprospívají životnosti motoru ani pohodě posádky.
Osobně jsem hodně zvědavej na novej dvouválec Fiat. Věřím, že jestli se povede a překoná nedůvěru lidí, další značky se do dvouválců (možná i hybridních) pustí taky.
Osobně jsem hodně zvědavej na novej dvouválec Fiat. Věřím, že jestli se povede a překoná nedůvěru lidí, další značky se do dvouválců (možná i hybridních) pustí taky.
Aj vyvažovací hriadeľ potrebuje viac ako len tú masu materiálu. Ten rozdiel v počte súčiastok až tak markantný nie je, väčším prínosom bude hlavne celkovo ľahší a jednoduchší blok motora.
Ten dvojvalec by naozaj mohol byť zaujímavý.
Ten dvojvalec by naozaj mohol byť zaujímavý.
Ale když tam máš turbo tak tam stejně ani vo tu čtvrtinu míň součástek neni a cena neni vo moc nižší.
turbo verzia už nebude základný motor 😉
Proč by to nemohl bejt základní motor třeba u C5? Mohl by nahradit tu letitou 1.8.
neviem, sme v diskusii o nových motorizáciách pre chystaný peugeot 208, c5-ka ma fakt nenapadla
Ale úprimne pochybujem že by dali do limuzíny ktorá sa snaží vybudovať si image trojvalec 1,2..aj keď s turbom
Ale úprimne pochybujem že by dali do limuzíny ktorá sa snaží vybudovať si image trojvalec 1,2..aj keď s turbom
samozrejme, to je blbosť....aj autá ako Passat s turbom 1.4 budú ešte nejaký čas skôr výnimkou...
fúkanú jedna dvojku možno do nižšej strednej
aj s tými súčasnými downsizingovými motormi by som počkal na skúsenosti zo spoľahlivosťou
aj s tými súčasnými downsizingovými motormi by som počkal na skúsenosti zo spoľahlivosťou
Máš pravdu dát tam 1,2 s turbem by byla blbost asi udělaj ještě nějakej jinej motor co nahradí tu 1,8.
JInak doufám že budou používat ještě pár let atmosféry 1,4VTi a 1,6VTi.
JInak doufám že budou používat ještě pár let atmosféry 1,4VTi a 1,6VTi.
A vieme aj to, že 4 valce a 4 valce môže byť v podaní rôznych výrobcov niečo celkom iné.