No vypadá to, že by mohl být hezčí než předchozí generace, hlavně ve smyslu souladu mohutnosti předku a zadku - v tom se Mégane CC opravdu nepovedl a byl snad nejošklivějším kupé-kabrioletem. A je škoda, že kabria této velikosti se už nedělají s klasickou střechou
No v soucasnosti je nejhezci jednoznacne Pazout 308 CC, vidam ho obcas v bile barve a jezdi v nem nejaka navonena fifinka, ale furt se za nim otocim... :yes: Fakt povedeny kousek myslim, ze EOS na nej po designove strance rozhodne nema! ;-)
Eos? 8-s Ten předek přendaný z Tourana plný chromu je hezčí než 307 CC? Ta velké zadky CC jsou prostě důsledkem složitého mechanismu střechy a že by ubíraly na eleganci se mi tedy nezdá
Tak EOS sice opravdu není designově zcela dokonalý, ovšem stále je to (svým způsobem) ve své třídě "CC" (i přes své "stáří") "jednooký mezi slepými"... Ten "složitý" mechanismus střechy musí mít pochopitelně taky, přesto naštěstí "netrpí" takovým "hrbem", jaký měl např. předchozí Mégane CC, ale zdaleka nejen on...
Předek logicky podobný s některými VW (nejvíc s Passatem) částečně je, ale to není případ původního Touranu...
[odkaz]
...jeho současný facelift už ano, ale ten se jen (naopak) přizpůsoboval, už délší dobu známým "tvářím", Passatu a EOSu...takže lze logicky velmi těžko říci, že jej má EOS "přendaný z Tourana"... ;-)
Dyť jsem ti psal jasně, že tahle face verze byla až po EOSU, tak jak mohl přebrat předek z něčeho, co mělo (při jeho příchodu) úplně jiný předek?
Číst umíš ne..., nebo máš v sobě zase 5 piv... >:-[]
To bych zase neřekl, v dobových srovnávačkách (nejen těch německých) neměl EOS s "třídní" konkurencí celkově žádné větší potíže a v plusech se pravidelně objevovala zmínka o relativně velmi (na CC) vyváženém designu a absenci toho "hrbu", běžného u konkurence... I kvalita jízdy byla hodnocena velmi nadprůměrně..., nebo víš o nějaké přímé dobové (třídní) konkurenci, která by byla celkově kvalitnější a měla větší šanci jej v přímém srovnání porazit?
O kvalitě jízdy jsem ale nemluvil ;-) Nebyla dle testů přecejen francouzská, ale takové kabrio hnát někde v serpentýnách uměla jen paní četníková ze saint-tropez ;-) Navíc u kabria bych oželel houpavý podvozek, možná i kus drnčícího plastu, však jde o vítr ve vlasech (či plešce, dle libosti a možností >:-[] )
Rone, tak tady se shodnem na 100%..., je/bylo to opravdu až neuvěřitelně "kupodivu"... ;-)
P.S. Nechceš zkusit basket, nebo volejbal, jako "náhravač" bys byl učitě dost dobrý...
...naopak třeba tenis bych zrovna tobě moc nedoporučoval... >:-[]
R19 16V Cabrio už taková guma nebyla a byla plnohodnotným konkurentem Golfu 2/3 ;-) Spíš šlo o tu paralelu, kdy Renault měl po revoluci zde hodně velké jméno a jak ho dokázal během 20 let zkazit. 8-s
P.S.: Jediný sport, co provozuju a to občas je squash, právě se chystám rozdrtit Ricarda >:-[]
V čem byl ten Golf lepší? Kufr měl menší, byl méně prostorný, motory snad? 1,8 měla 65 kW tam i tam, bezpečnost stejná, pohodlí a jízdní vlastnosti poplatné místu vzniku, design obou velmi dobrý a nadčasový, oba nabízely shodnou výbavu... nejen tak pro legraci se R19 stal několik let po sobě nejprodávanějším dováženým autem v Německu.
No velky jmeno mel protoze sis v Tuzexu moh koupit Nevadu (este ted se mi tu nekde vali ty katalogy) nebo 19ku, ale podle tyhle logiky tu mel super jmeno i Chrysler se 160kou ;-)
Ke zmiňovanému provedení přídě - předpokládám, že použijí stylové řešení, známé z verze Coupé. Spolu s jistě přitažlivým pozadím to vidím na nejkrásnější Kupé - kabrio na trhu.
Navrhnout takový automobil, aby byl elegantní a disponoval vyváženými proporcemi, není jednoduché. Designérům stojí v cestě střecha a její mechanismus. Ani opěvovaný Eos není v tomto ohledu bezchybný. Zdánlivě sice působí vyvážené, ale detailnější pohled prozradí prohřešky, například v podobě vysoké zádě, která kontrastuje se zbytkem karosérie. Dále je to příliš velký a čistý prostor nad zadními koly...
Videli ste film Hviezdna brána? Určite áno...ako sa tým panákom skrývali ich zložité "nadstavby" hlavy? Čo tak odkúpiť od nich technológiu? Kabrio s miestom pre štyroch, veľkorysou strechou - a s veľkorysým kufrom, lebo strecha sa scvrkne na veľkosť povedzme golfového vaku... >:D
Není to ono, stále to není ono. Jak se subjektivně trojková Laguna povedla (byť si to mnoho lidí nemyslí), tak z celé třetí řady Méganů mám pocit nedodělku, nepodarku. Chybí šarm, kouzlo, je to studené a lacině prvoplánové. Tahle cesta se mi nelíbí, protože jak je aktuální Mégane relativně nový, vyzařuje feeling nejstaršího auta segmentu, a to je hodně špatné ;-\
Podobný pocit mám naopak z nemeckej konkurencie. Konkrétne z Focusu a Golfu, ktorý to trocha zachránil tým rozsiahlejším faceliftom akože novej generácie.
Právě, že Focus a Golf mají zřejmou tendenci vracet se (i po "vzoru" designové tendence prémie) postupně ke hranám, viz FoII a G6 (Polo ještě víc, podobně jako připravovaný G7) a Megane přijde (podle mě) s touhle zcela novou! skoro "poloparodií" na I. generaci Meganu, který je ovšem na nějakou retrovariaci příliš mladý a velmi necharismatický, zejména proti jeho 2. generaci...
BTW ad Polo - jak je novy Golf nazivo povedeny a spravne se vraci i designem k vytecne lidovce, tak Polo je nazivo hooodne spatenka - treba v porovnani s predchozi verzi
Já si zas o POLU myslím, že to je přesně naopak, a že to staré (po rozpačitém faceliftu) podobnou změnu velmi potřebovalo a "ukazuje" designový směr, kam půjde i G7...G6 je v tomhle spíš jakási racionální "přestupní stanice", mezi G5 a G7...
Nové POLO se líbí obecně mnohem více, než to předchozí, takže v tomto směru budeš nejspíš vyjímka potvrzující pravidlo... ;-)
Ještě je třeba objektivně dodat, že POLO3 potřebovalo (pouze před faceliftem) k určité designové dokonalosti, dospělosti, ale i jisté dynamičnosti, příplatkový STYLING paket...
Tak to si nemyslím. Podle mě Polo dále rozvíjí to co Golf VI začal. Zcela správné, nikoli však brutální "zahranění" karosérie. A vzhledu to výrazně pomohlo.
Renault sa nedrží tradície generačne nadväzovať na jednotlivé modely. Myslím že to nie je zlá cesta. Golf a Focus mi prídu už také okukané, tuctové. Asi je to tým že ich jazdí po meste až priveľa. Megana si jednoducho skôr všimnem.
Tento známý efekt je obecný, ale při objektivním hodnocení designu by se měl jeho efekt spíš potlačit...
Extrémně škaredé ženy si např. také všimneš určitě spíš, než naprosto průměrné, ale hezčí proto určitě není... ;-)
Platí to obecně i oběma směry a nic moc objektivního to nevypovídá...
Ve Francii je tuctovka Megan, u nás Oktávka, v Německu Golf a v Itálii (momentálně v této třídě)... vlastně taky spíš Golf (než současné Bravo)... ;-) >:-[]
Ano, v proporcích problém nevidím, ale ty měl/má v pořádku i MégII...
"Sportovní" proporce nejlépe vynikonou na MeganuIII RS, jehož cena v Německu (26.650,-) vypadá dost lákavě..., naopak určité "naroubování" jeho tváře na Clio RS se příliš nepovedlo a je změnou k horšímu...
Souhlasím a jen to potvrzuje to, co už jsem tu párkrát psal. Renault místo aby navázal na designově povedenou 2. generaci Méganu, tak raději vlastně nepřímo navázal na mnohem méně povedenou 1. generaci a tu jako by "nafoukl" do větší velikosti a hlavně do designově velmi neperspektivní a extrémní "kulatosti", kterou může směle a dokonce "vítězně konkurovat" i (služebně) mnohem starší současné konkurenci jako je Ma3, Bravo, Leon...
V době, kdy se celá prémie (která je i jakýsi předvoj meinstreamu) postupně jasně vrací "ke hranám" a Golf6 je designově především "hranatější" předchozí 5. generací a očekáváná 7. gen. v tomto trendu půjde ještě dál (viz POLO), jde nový Megana naopak "zpátky"...a táhne při tom sebou "dolů" i designově povedené Clio, kterému facelift s "ksichtem" Meg3 také rozhodně neproslěl...
Pane jo, ty jsi asi hodně mladý. Pokud by jsi už něco zažil, tak přijdeš na to, že snad každá automobilka má období, kdy bere "kulatost" a kdy "hranost". Renault jde cestou revoluce (každá generace jiná)- můžeme od tohoto státu, lidí, čekat něco jiného? Nikoliv, pokud známe jeho historii. No a co Němci? Jasná evoluce - můžeme od tohoto státu, lidí, čekat něco jiného? Nikoliv, pokud známe jeho historii. ČR? Odpověz si sám. Renault nikdy nešel s většinou, ona je otázka taky na co, že? Pokud by totiž šel, tak bych od roku 2004 nepoužíval pouze tlačítko k nastartování, ale klíč. Nebo již evoluce dospěla tam, kde začala revoluce v roce 2002?
Pogo, tvou oblibu "bezvíčkové" nádrže a bezklíčového odemykání sice nesdílím, ale chápu, že to pro někoho může být dost podstatné, ale mám ti tu "na oplátku" dětinsky vypisovat, co všechno se dá objednat zase do Golfu6, na rozdíl od Meganu3...? ;-)
Jistě, já asi budu (proti tobě) hodně mladý, a ty zase (proti mě) hodně ....!
Díky za potřebné omlazení, ale jen "chudáci" se (nejen tady) ohánějí věkem...
Tady je podstatné co má kdo "v palici", ne v občance... :*)
To že jde Renault (designově) cestou revoluce, tak to si tu zase objevil Ameriku, stejně jako s tou fr. revolucí, to jsem fakt ani já nevěděl a v životě o tom neslyšel, tak díky dědo, až umřeš, budu na tvé "postřehy", a "technickou revoluci" (ve formě jednoho tlačítka navíc), s úctou vzpomínat... ;-) >:-[]
Já jsem neobjevil Ameriku, já jsem ti sdělil, že Amerika byla objevena - ty jsi zřejmě nepostřehl, protože by jsi nemohl napsat tuto větu: "Renault místo aby navázal na designově povedenou 2. generaci Méganu". Další, z mého pohledu, nesmysl "ve formě jednoho tlačítka navíc" - ano tlačítko je sice navíc, ale nahradilo klíče - stejně dnes startují další vozidla, např. BMW. Je to prostě povedená věc, kdy zmáčkneš (pokud diesel, tak malá prodleva) a startuješ. Čekal jsem spíše, že mi "vmeteš do tváře", že ne každá revoluce je přínosem - a s tím bych musel s tebou bezmezně souhlasit. :yes:
To, že MeganIII (z mého pohledu) svým způsobem navázal spíš na MeI, než MeII rozhodně nepovažuju za úmysl Renaultu, zas tak jej nepodceňuju..., ale dle mě měla prostě trojka raději připomínat dvojku, než jedničku...
Navíc ani u Renaultu není úplná revoluce pravidlem. Např R19 se vyráběl dlouhých 8let a i jeho nástupce MeI se právě jím (designově/siluetou) zřetelně inspiroval...
Zdaleka ne každé auto vybavené startovacím tlačítkem, se běžně zcela obejde bez klíče. Pokud jsi chtěl upozornit na bezklíčový přístup k vozidlu, kde klasický klíč nahrazuje třeba karta, pak si měl mluvit o něm a nejen o startovacím tlačítku, které je pouze jeho nutnou součástí a mnohdy je skutečně především trendovým "tlačítkem navíc" ...
P.S. Že káždá revoluce není zdaleka přínosem snad už psát ani nemusím, Meg III je totiž (dle mě) jen jedním z mnoha důkazů... a VW GOLF vlastně taky, jen ještě podstatně pádnějším...
Co se týče siluety, tak nemohl Renault navázat na MeII - vždyť si přeci vzpomeň jaká masáž byla ohledně zadku Me, z toho logicky vyplyne, že nová generace siluetně může připomenout generaci první.
Jinak ve všem souhlas - poprvé (naposled?) :yes:
Edit: Jinak druhá generace se tuším vyráběla od 2003-2009.
Navázat mohl i bez "Avantaimkoleosovského" zadku...
Stačilo kdyby z toho "zadku" přebral kolmější ráz zadních dveří a k tomu ten hodně krátký zadní převis, tyto dvě věci totiž dělají z běžného hatchbacku ten opravdu kompaktní...se všemi plusy
Navíc se mohl vyhnout určitému prvnímu dojmu z něj, tedy až jakési "jednoprostorové bubliny"...
P.S. Cos překročil tu první stovku (příspěvků), začíná se to konečně pomalu lepšit... ;-)
Souhlas. Nová Laguna (i když čistě osobně, to není můj šálek kávy) mi přijde, jako příjemné "oživení" třídy a nejlepší pocit mám z celkového designu auta, který rozbijí jakousi univerzální třídní mohutnost.
Naopak u Meganu (a nepíši to poprvé) mě mrzí "použítí" aktuálního "univerzálního" prvoplánovitě líbivého a "jednoduchého" designu ve stylu ocucaný bombón. Dle mne je velká škoda, že Renault nenavázal na Megane II a vlastě Vel Satis styl. Jako velmi příjemný jsem vnímal pocit vzdušnosti a lehkosti, kterým tento designový styl působil a to hlavně v konktrastu k tankoidní mohutnosti, kterou působí velká část interiérů.