Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Zafiroidní Opel Meriva

Čas od času se některá automobilová rodina stane tak homogenní, že je potíž rozpoznat, který model vlastně máte před sebou. Své o tom ví například SEAT. Opel se chystá vstoupit na trh s novým malým MPV, které nahradí první generaci řady Meriva.
Zpět na článek
19. 2. 2008 11:44
anonym
19. 2. 2008 11:58
neregistrovaný "zafiriak"
19. 2. 2008 14:18
neregistrovaný "Riwal"
19. 2. 2008 18:02
neregistrovaný "Riwal"
20. 2. 2008 12:50
neregistrovaný "Riwal"
21. 2. 2008 11:50
neregistrovaný "pound"
19. 2. 2008 13:52
neregistrovaný "Riwal"
anonym
19. 2. 2008 11:44
meriva koncept
pan Lánik a kto vam povedal ze bude podobna zafire? V Zeneve totiz Opel predstavi Merivu koncept a podla nacrtov to teda Zafiru nepripomina.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "zafiriak"
19. 2. 2008 11:58
Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Podla fotiek, to vyzera na to, ze sa Opel vracia k standardnemu ukazovatelu teploty chladiacej kvapaliny => parada :yes: :yes: :yes: ostava dufat, ze sa to zase stane standardom
Rozbalit vlákno
19
19. 2. 2008 12:11
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Proc?Vzdyt je to k nicemu....
Avatar - sargis
19. 2. 2008 12:20
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Pristrojovka ocividne prevzata z Insignie - teplomer bude :-) A zvysok je krizenec Insignie a Zafiry II, co by v konecnom dosledku mohlo byt podarene. Ale nechat sa takto oklamat mulou - Meriva II bude dizajnovo niekde inde ako Zafira.
Avatar - Ruffi
19. 2. 2008 13:23
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Ale otrasne neprakticke packy smeroviek bez aretacie ostavaju... :no:
neregistrovaný "Riwal"
19. 2. 2008 14:18
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Ty dotykové páčky směrovek jsou náhodou velmi praktické, stačí si na ně zvyknout ;-)
Avatar - sargis
19. 2. 2008 14:39
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Radsej tie smerovky ako proti sebe otvarajuce sa dvere, o ktorych sa v suvislosti s Merivou sepka. Zeby bol Opel taky odvazny pri tvorbe mainstreamoveho modelu?
Avatar - Ronault.
19. 2. 2008 16:57
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Tak teda jsi asi jeden z mála, co si na tohle zvykl. Můj kamarád je má ve Vektře a tvrdí, že tohle je nejhorší věc na celém autě. Něco tak nepraktického nikde neviděl. Nedejbože vyjede na dálnici, kde se směrovky nevypnou samy otočením volantu a bliká celou cestu :no:
neregistrovaný "Riwal"
19. 2. 2008 18:02
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
No možná má tvůj kamarád jednu z prvních Vecter C, kde byl ten přepínač možná oněco citlivější, ale od faceliftu 9/2005 je to bez problémů. Na dálnici se musí používat jen lehké dotknutí=trojblik. Navíc tenhle dotykový systém myslím používá v některých řadách i BMW... :-!
Avatar - Ronault.
20. 2. 2008 00:48
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Ano, je to určitě starší než 2005, ale nemění to nic na tom, že je to naprosto zbytečný krok Opelu k něčemu, co se evidentně nesetkalo s kladnými ohlasy. Lepším řešením by bylo při faceliftu návrat zpět ke klasice.
Není jediný důvod (pokud v tom Opel nemá uspořené peníze) přecházet k tomuhle typu ovládání směrovek, protože tohle je jedna z věcí, které fungují a každý si na ně zvykne.
Avatar - Dragon.001
20. 2. 2008 00:29
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Tak to je kamarád asi pěknej v*ůl když bliká celou cestu. Protože když jí zmáčkneš lehce blikne 3x a přestane. To je naopak při předjíždění na dálnici fakt praktický. Nemusíš ho růčo vyhazovat. A když omylem zmáčkneš víc. Tak se vypínají tak, že do toho ťukneš po dvou a více bliknutích nahoru nebo dolu, je to jedno. A blinkr se vypne. Rozdíl v odporu mezi oběma stupněma blikání je dostatečný. Jestli jsem se přemáčk za těch 70000km max. 10x tak možná přeháním. Zkus si s tím najezdit tak 5-10 tisíc a uvidíš sám.

Mě už to v ostatních autech fakt chybí. Ve městě, přejíždění mezi pruhy, předjíždění. Prostě všude kde ti to nevyhodí volant.

Takže prosím příště bez výkřiků do tmy o věcech o kterejch nic nevíš nic. A tvůj kamarád? Žádnej není, protože takovou blbost jako že budu blikat celou cestu na dálnici by nemoh vypustit z pusy nikdo, kdo s tím alespoň jednou jel! :no:
Avatar - Ronault.
20. 2. 2008 00:43
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Tak 70 000 km to máš opravdu hodně >:D . Tento člověk má už tohle auto dlouho a má tolik na něm nacouváno, co Ty naježděno.

Nikdo mi nenamluví, že dotykový spínač je lepší než klasický, protože když řídím, tak nemám potřebu se soustředit na to, jestli jsem spínač blinkrů stiskl malinko, nebo jen malinko více. A trojté probliknutí je běžná věc i u klasický přepínačů. Tuto "vymoženost" Opelů považuji za krok vedle, který se jako novátorství prostě nepovedl, protože téměř nikdo v tomto nepokračuje. Je to asi jako přeposilované řízení, nebo brzdový pedál bez odporu, ten by se taky nedal dobře dávkovat.

Můj kamarád existuje, klidně Ti zařídím osobní setkání, jestli chceš >:D
Avatar - Dragon.001
20. 2. 2008 10:54
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
No myslím si že 70 000km s tímhle autem je dost na to, abych dokázal posoudit v praxi jeho funkci. A mě prostě připadá tvoje hláška s blikáním na dálnici jako totální blábol. Ale to už neřešme...

Zeptám se tě? Když pouštíš při rozjezdu spojku, přemýšlíš jak moc ji musíš zmáčknout aby začala zabírat? Při řazení přemýšlíš nad tím kde máš trojku a kudy se k ní ze současný zařazený rychlosti dostaneš?

Dost možná ano, ale to si na zadní sklo nalep "Z" a nemluv tu. Jestli máš už něco najeto tak víš, že se všechny tyhle pohyby automatizují a nepřemýšlíš nad nima. Stejné je to i stímhle ovladačem. Ano prvních 5000 jsem to musel hlídat, ale teď člověk nad tím už opravdu nepřemejšlí a dělá to podvědomě.

Jinak jestli on s tímhle autem nacouval 70 000 tak normálně najezdil tak 2-3 milióny? To se pak ale nedivím, že se mu ten ovladač se*re. Ale to bude spíš opotřebením. Taky by měl někdy v životě zvážit nákup novýho auta ;-)
Avatar - Dragon.001
20. 2. 2008 11:28
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Jo a ještě dodatek k tomu řízení a brždění bez odporu....

Víš ono to dlišený odporem je. Ale to bys věděl, kdybys s tím alespoň jedenkrát jel. Proto se ti to pokusím přiblížit. Když otevíráš dveře u auta, tak mají taky aretaci v několika polohách otevření kde drží. Podobně to má i ten ovladač. Když je ve výchozí poloze a začneš na něj tlačit posunuje se s lehkým odporem. Po dosažení určitého vychýlení jakoby narazí a nejde dál. To je hranice pro trojblik. Pokud chceš blikat trvale musíš na páčku působit větší sílou abys tenhle odpor překonal. V okamžiku když ho překonáš, odpor páčky se vrátí zpět na původní a ten klade až do max. vychýlení. Ten přechodový odpor je dost výrazný na to, abyses nepřehmát, ale neobtěžuje.

A nikdo netvrdí že trojklik musíš používat. Můžeš taky páčku vždycky zmáčknout úplně na doraz. Při větším zatáčení ti to vyhodí volant. Při menším musíš ty tím. Že páčku zmáčkneš stejně jako bys vyhazoval normální blinkr do protisměru (akorát je jedno jestli do protisměru nebo ve stejným směru jako při pouštění, prostě se vypnou). A v tu chvíli se to pro tebe chová stejně jako běžný ovladač.

Stejně taky funguje např. spouštění dálkovek. Prostě páčku odtlačíš od volantu. Světla se pustí a páčka se vrátí. Když je chceš vypnout, páčku buď přitáhneš z výchozí polohy k sobě jako u klasiky (opět nepoznáš rozdíl, protože je jedno jestli páčku přitahuješ k sobě z výchozí polohy, nebo o půl cm dál od volantu), nebo jako to dělám já jí můžeš znovu odtlačit a světla se vypnou. Obdobně fungují stěrače atd.

Takže jak říkám, ovládat se to dá stejnýma návykama jako běžný ovladače a nemusíš používat přidaný funkce. Ale to bys měl vědět, než to začneč kritizovat!
neregistrovaný "Riwal"
20. 2. 2008 12:50
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Přesně tak na dotykové ovládání se dá velmi rychle zvyknout a po pár dnech užívání už nikdo nepřemýšlí, jak silně se má páčky dotknout, prostě to dělá podvědomě automaticky. U nás ve firmě máme flotilu Aster a několik Vecter a pokud vím dotykové blikače se naučil ovládat i ten nejnešikovnější kolega. ;-)
Avatar - Ronault.
20. 2. 2008 14:01
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Ano, mám raději spojku s tužším odporem, má to své důvody, pokud řídíš, tak víš. Navíc Tvé heslo by Tě k tomu mělo inklinovat.

Jinak děkuji za naprosto vyčerpávající elaborát této funkce, kterou Opel zavedl, ale nic z toho co jsi napsal nenasvědčuje tomu, že je to lepší než klasika a v čemkoliv ji do praktičnosti překonává. Už jen to, že 5000 km potřebuješ k tomu aby sis na to zvykl. Tak to promiň, ale ačkoliv sednu do jakéhokoliv auta, tak mi stačí 500 metrů abych neměl problém si zvyknout na cokoliv, takže zvykat si 5000 km jen pro jednu funkci, kterou Opel zavedl kdo ví proč... i když důvod je asi zřejmý, protože tenhle ovladač se bude kazit maximálně v kontaktech a ne polámáním vnitřního mechanismu, tudíž Opel takto ušetří jak na reklamacích, tak na výrobě a vy si majitelé zvykejte, protože takto to my teď budeme vyrábět ;-\ Díky pěkně.

Navíc na to abych popsal funkci klasického ovladdače směrovek nepotřebuju elaborát, jako Ty... tak co je lepší? :-!
Avatar - Dragon.001
21. 2. 2008 00:06
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Jo napsal jsem ho a doufám, že všichni co narazí na tohle vlákno si ho přečtou a pochopí, že zcestné bludy jako šíříš ty a mnoho tobě podobných o této dobré značce nemají žádné opodstatnění. Jde o demagogii kterou šíříte buď z nevědomosti, nebo snad i záměrně z nějakého zaujetí či předsudků.

S tím, že přesvědčím tebe ani ve snu nepočítám, ale ikdyž si tu byť jen jeden člověk co to čet udělal reálnou představu, tak jsem to nepsal zbytečně. A myslím, že už v této debatě nemá smysl pokračovat. Vše podstatné jsem již napsal :-!
neregistrovaný "pound"
21. 2. 2008 11:50
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
suhlas - packy su uplne v pohode - je to lepsie ako klasicke smerovky ak niekto nieje uplny technicky analfabet tak to v pohodicke zvladne
Avatar - Ronault.
22. 2. 2008 13:15
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Kdo narazí na tohle vlákno a vydrží Tvůj obsáhlý popis číst celý, tak si pomyslí, že to co mají v autě je jednodušší a nepotřebují k tomu jakékoliv vysvětlování.
Nejde tady o hanění značky Opel, jak si ty opelofanatyk myslíš. Oply mám rád, není důvod proč je hanit, ale taky není důvod si za každou cenu myslet, že to co Opel udělá je skvělé. Dokonce jsem se při čtení předností Tvé Vectry docela zasmál, protože většina předností je naprosto běžná seriová věc v každém autě. Klima chladí všude dokud nedojde tlak a topení topí i ve Škodě 120 dokud se neochladí voda v radiatoru >:D

Šlo jen o objektivní kritiku něčeho, co prostě je pro většinu lidí zbytečná věc, jen zažraný oplista to ocení a pak Opel pro nižší náklady na výrobu a reklamace.
Avatar - Dragon.001
23. 2. 2008 00:47
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
A kterou myslíš? =D Ne vážně, to je sice pravda s tím radiátorem, ale podle toho co mi bylo řečeno v Oplu je tam totiž ještě malý pomocný elektrický čerpadlo. Který žene vodu dokola vnitřním chladícím okruhem (přes blok motoru) do toho radiátoru i po vypnutí motoru. Takže to topí, dokud je zahřátý motor ;-) Ta Šáde ti asi bude topit kratší dobu...

Jo jinak máš pravdu, dost věcí je už dneska běžnějších. Ale uvědom si, že jsem to psal už před nějakou dobou. A auto je RV 12/2003 A ikdyž dost dlouho stálo v showroomu, tak je to už 5 let.

Jinak možná je to pro většinu lidí zbytečný, nikdy jsem netvrdil, že to potřebuješ. Jen říkam, že když si zvykneš, je to fajn. A ty náklady? Myslím, že u aut častějc odchází alektronika než mechanika. Takže to klidně může být naopak.
Avatar - Ronault.
23. 2. 2008 00:57
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
No to ani ne, spíš jednoduchá elektronika se dá uhlídat. Ta mechanika hlavně pokud jde o sdružený ovladač je dosti komplikovaná, pokud se však ukazatel jen kolíbe a je pevně aretován, tak podle mě vydrží déle.

Dokonce motorek? Že by vodní čerpadlo jelo přesčas? To jsou mi vymoženosti, jen aby to ustála baterka... Jinak já mám o 2 roky starší konkurenci a většina věcí je běžný, až na to rozdílné odemykání dveří, to je zajímavá vychytávka, to ano.
Avatar - Dragon.001
19. 2. 2008 13:14
Myslím že vás nachytali!
Nebo jsem jediný komu připadá že prostě vzali předek zafiry (lehký rozdíly jsou možná proto, že to není produkční zafira, ale třeba nějaký její prototyp co jim je už po představení evoluce modelu k ničemu a takhle ho alespoň využijou), přidělali k tomu jiný dveře atd. Co prostě potřebovali ozkoušet, interiér hodili insignii a zadek nechali merivu. Takže až vyjede final, tak si myslím že bude vypadat stejně jen to co je pod plachtou :yes: Ale to zas sme neviděli, takže tyhle fota jsou akorát dobrý k tomu, že víme že testují mechanický díly, elektriku atd. v nějaký mule :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Riwal"
19. 2. 2008 13:52
Testovací mula
Tohle je jasná testovací mula, tak nevím a čem nás tady pan redaktor přesvědčuje. Nová Meriva bude v úplně jiném stylu. :-!
Rozbalit vlákno
0