Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Zafiroidní Opel Meriva

Ondřej Láník Ondřej Láník 19. 2. 2008 • 02:57
6
23
Zobrazit náhledy (6)
Opel Meriva
Čas od času se některá automobilová rodina stane tak homogenní, že je potíž rozpoznat, který model vlastně máte před sebou. Své o tom ví například SEAT. Opel se chystá vstoupit na trh s novým malým MPV, které nahradí první generaci řady Meriva.

Opelovy velkoprostorové modely patří k nejúspěšnějším v segmentu a zatímco tradiční modely Astra nebo Vectra jdou v zaběhnutých odbytových kolejích, které odpovídají aktuálnímu stáří těchto modelů, Meriva a Zafira dělají evropskému GM jen radost. V minulém roce vzniklo téměř 192 tisíc Zafir a 144 Meriv. Druhý jmenovaný model je ale na trhu už od roku 2003, takže příchod následníka bude téměř jistě znamenat růst odbytu.

Nová Meriva bude velmi podobná nedávno inovované Zafiře a tento fakt chytře využili i inženýři, testující ve Skandinávii prototypy nového vozu. Zahalená zůstává totiž jen zadní polovina Merivy, neboť příď jakoby z oka vypadla větší sestře.

Podrobnější srovnávací analýza přeci jen odhalí několik rozdílů. U A-sloupku není malé trojúhelníkové okno, první dveře mají dnes již nezvykle dělené okno a zrcátko je umístěno na svislé příčce. Záď je opět variací na známé tvary, jakoby právě zákazníci Opelu trvali na konzervativním přístupu k designu. Dlouhý rozvor kontrastuje s minimálním zadním převisem, takže možná máme před sebou další agilní rodinné MPV.

Jak do budoucnosti velkoprostorových Opelů zasáhne Meriva Concept ohlášená na letošní autosalon v Ženevě, bude jasnější už za několik týdnů.

Související články

Témata
Avatar - Ronault.
23. 2. 2008 00:57
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
No to ani ne, spíš jednoduchá elektronika se dá uhlídat. Ta mechanika hlavně pokud jde o sdružený ovladač je dosti komplikovaná, pokud se však ukazatel jen kolíbe a je pevně aretován, tak podle mě vydrží déle.

Dokonce motorek? Že by vodní čerpadlo jelo přesčas? To jsou mi vymoženosti, jen aby to ustála baterka... Jinak já mám o 2 roky starší konkurenci a většina věcí je běžný, až na to rozdílné odemykání dveří, to je zajímavá vychytávka, to ano.
Avatar - Dragon.001
23. 2. 2008 00:47
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
A kterou myslíš? =D Ne vážně, to je sice pravda s tím radiátorem, ale podle toho co mi bylo řečeno v Oplu je tam totiž ještě malý pomocný elektrický čerpadlo. Který žene vodu dokola vnitřním chladícím okruhem (přes blok motoru) do toho radiátoru i po vypnutí motoru. Takže to topí, dokud je zahřátý motor ;-) Ta Šáde ti asi bude topit kratší dobu...

Jo jinak máš pravdu, dost věcí je už dneska běžnějších. Ale uvědom si, že jsem to psal už před nějakou dobou. A auto je RV 12/2003 A ikdyž dost dlouho stálo v showroomu, tak je to už 5 let.

Jinak možná je to pro většinu lidí zbytečný, nikdy jsem netvrdil, že to potřebuješ. Jen říkam, že když si zvykneš, je to fajn. A ty náklady? Myslím, že u aut častějc odchází alektronika než mechanika. Takže to klidně může být naopak.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2008 13:15
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Kdo narazí na tohle vlákno a vydrží Tvůj obsáhlý popis číst celý, tak si pomyslí, že to co mají v autě je jednodušší a nepotřebují k tomu jakékoliv vysvětlování.
Nejde tady o hanění značky Opel, jak si ty opelofanatyk myslíš. Oply mám rád, není důvod proč je hanit, ale taky není důvod si za každou cenu myslet, že to co Opel udělá je skvělé. Dokonce jsem se při čtení předností Tvé Vectry docela zasmál, protože většina předností je naprosto běžná seriová věc v každém autě. Klima chladí všude dokud nedojde tlak a topení topí i ve Škodě 120 dokud se neochladí voda v radiatoru >:D

Šlo jen o objektivní kritiku něčeho, co prostě je pro většinu lidí zbytečná věc, jen zažraný oplista to ocení a pak Opel pro nižší náklady na výrobu a reklamace.
Avatar - Dragon.001
21. 2. 2008 00:06
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Jo napsal jsem ho a doufám, že všichni co narazí na tohle vlákno si ho přečtou a pochopí, že zcestné bludy jako šíříš ty a mnoho tobě podobných o této dobré značce nemají žádné opodstatnění. Jde o demagogii kterou šíříte buď z nevědomosti, nebo snad i záměrně z nějakého zaujetí či předsudků.

S tím, že přesvědčím tebe ani ve snu nepočítám, ale ikdyž si tu byť jen jeden člověk co to čet udělal reálnou představu, tak jsem to nepsal zbytečně. A myslím, že už v této debatě nemá smysl pokračovat. Vše podstatné jsem již napsal :-!
Avatar - Ronault.
20. 2. 2008 14:01
Re: Ukazovatel teploty chladiacej kvapaliny
Ano, mám raději spojku s tužším odporem, má to své důvody, pokud řídíš, tak víš. Navíc Tvé heslo by Tě k tomu mělo inklinovat.

Jinak děkuji za naprosto vyčerpávající elaborát této funkce, kterou Opel zavedl, ale nic z toho co jsi napsal nenasvědčuje tomu, že je to lepší než klasika a v čemkoliv ji do praktičnosti překonává. Už jen to, že 5000 km potřebuješ k tomu aby sis na to zvykl. Tak to promiň, ale ačkoliv sednu do jakéhokoliv auta, tak mi stačí 500 metrů abych neměl problém si zvyknout na cokoliv, takže zvykat si 5000 km jen pro jednu funkci, kterou Opel zavedl kdo ví proč... i když důvod je asi zřejmý, protože tenhle ovladač se bude kazit maximálně v kontaktech a ne polámáním vnitřního mechanismu, tudíž Opel takto ušetří jak na reklamacích, tak na výrobě a vy si majitelé zvykejte, protože takto to my teď budeme vyrábět ;-\ Díky pěkně.

Navíc na to abych popsal funkci klasického ovladdače směrovek nepotřebuju elaborát, jako Ty... tak co je lepší? :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud