Značkou Jawa se v posledních letech může pochlubit řada nových modelů motocyklů pro evropský a indický trh. Podívejte se detailně na modely 350 OHC pro Evropu a 300 pro Indii i s jejich odvozenými verzemi.
Podobně jako před lety třeba indická auta.
Jawa jev mrtvá někdy od padesátých let minulého století.
Vlastnil jsem 634..
Váha, jako litrová motorka a výkon skůtru.
Spotřeba.
???????????????????????
V techničáku 4,1 l/100km, v reálu větší, než patnácka moskvič v kombíku.
Tak to úplně není, indická 300 je 300, tuzemská Jawa deklaruje ale tu čínskou 400 jako 350, protože Jawa byla 350 a i ten styling odpovídá Konopnici třistapade.
Tak tak......je to čína, ale lidem se to líbí a prodeje jdou nahoru i tady v ČR.
Krom toho dělá Jawa ještě tu 650 a staré 350 dvoutakty na export (kuba, rusko, asie, afrika, jižní amerika).
Jak píšeš, jen už není 650 (ta měla myslím Rotax), ale 660 s motorem Minarelli. Ta navíc končí, protože nesplňuje EUR 4, na výjimku se doprodávají poslední kusy. Prodeje trochu rostou, ale nejsou to nějaká závratná čísla. V roce 2018 to bylo myslím v tuzemsku 174 kusů, minulý rok to bude lepší, i díky 350 Special, kterou si dost lidí koupilo (byla to série myslím 44 ks).
Pro zajímavost - Shineray ročně vyrábí 800.000 motorů a půl miliónu motorek.
Fabriku (tedy tu naší) živí export starých dvoudobých dvouválců, mimochodem s trochou velké snahy je lze přihlásit i u nás ;)
Dvoutakty jdou přihlásit na papíry staré motorky jako přestavba. Rročně tu Jawa takhle pár kusů taky prodá, ale ty nejsou v tabulkách jako nové motorky.
více méně jen na Kubu zbytek je v řádech jednotek. A Kuba je každým rokem slabší a slabší. Ještě někdy před 3 roky to bylo 1200 motorek, teď je to někde kolem 400ks. Jsou to všechno malinké objemy. Proto Jawa začala konečně něco dělat. Jenže vozit sem čínu a dát na to 5 jiných věcí a prodávat to jako Kentoya je docela odvážný počin. To měli dělat v 90 letech né teď. Mahindra jim totálně vytřela zrak....a čuměj jak z jara....
A podotýkám, že z CZ Jawou to nemá nic společného, pouze jim za pár drobných prodali cedulku (jméno) ale radši nechci ani vědět za kolik to bylo....to bude v řádech stokorun.
No třeba 660 prodali policajtům někam do Mongolska a Thajska, viděl sem fotky...Samozřejmě velké objemy to nejsou, ale každej prodnej kus dobrej.
Gerle tvrdí, že krom Kuby vyváží staré dvoutakty ještě hodně do Argentiny a Panamy.
navíc jawa dělá i přidruženou výrobu, dělali výfuky tuším pro bmw a něco dělaj i pro mateřský jihostroj Velešín. A areál opravili za dotace.....
Konečně to tam vypadá k světu a nakoupili i nové cnc stroje a další vybavení
V pohodě, popravdě je mi i trochu divné, proč Indové zvolili menší objem. Dvouválec by byl provozně lepší, ale asi zvítězily náklady a požadavek co nejlepší prodejní ceny a také jednoduchost. Ono i těch 20 kW je docela pěkných a vyšších než dvoudobá tři-pade.
Jenom zatím nevím, jak řeší 300 jednoválcové vibrace, jestli má vyvažovací hřídel nebo jiné řešení. Informací moc není.
Zvolili objem 298 právě proto, že ho již nemusí vymýšlet ani vyvíjet. Je to jejich motor, který již existuje v jejich motocyklu Mahindra Mojo 300. Pouze byl částečně odladěn v jedné ladičské firmě ve Varése v Itálii. Jinak design atd je úplně nový.
Bohužel jí budeš mít jenom v obýváku... Ale jeden chlapík z motorkaru už tenhle nápad měl a Jawu 300 má někde na cestě. Jsem zvědavý, co s ní bude dál dělat.
Proč v obýváku?
Když si přivezu JDM nebo Ameriku, dokážu to také přes naší birokracii přivést na značky, bohužel,je to pouze o nervech a trpělivosti,rok lítání málo kdo vydrží,ale jde to