Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnali jsme nové Jawy pro Evropu a Indii. Prohlédněte si je do detailu!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 2. 2019
100
26
Zobrazit náhledy (100)
Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHCc_88 Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC97 Jawa 350 OHC98 Jawa 350 OHC Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 350 OHC Special Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two 2 Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two 04 Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa 300 a Forty Two Jawa nový motor Jawa nový motor Jawa nový motor Jawa nový motor
Značkou Jawa se v posledních letech může pochlubit řada nových modelů motocyklů pro evropský a indický trh. Podívejte se detailně na modely 350 OHC pro Evropu a 300 pro Indii i s jejich odvozenými verzemi.

Jawa nedávno zrekonstruovala svůj výrobní areál v Týnci nad Sázavou a následně zahájila i rekonstrukci své palety modelů. Na evropský trh díky tomu zamířila dvojice modelů, která sice není výsledkem vlastního vývoje značky Jawa, ale i přesto úspěšně rozvíjí tradiční styl jejích motocyklů.

Jawa 350 OHC a 350 OHC Special stojí na základech čínských motocyklů Shineray, ale svým vzhledem se více či méně přibližují motocyklům, které tato značka produkovala ve druhé polovině dvacátého století. Ve srovnání s nimi ovšem nabízí výrazně modernější techniku.

Vedle nových modelů pro evropský trh se značkou Jawa od loňského listopadu pyšní i pro indický trh zcela nové motocykly, za jejichž vývojem a výrobou stojí společnost Classic Legends, která patří pod křídla koncernu Mahindra Group.

Jawa 300 a Forty Two, které za liniemi inspirovanými motocykly Jawa 250 typ 353 ukrývají moderní techniku v čele s nově vyvinutým čtyřtaktním jednoválcem, ihned od svého uvedení na indický trh slaví prodejní úspěch.

Jawa 350 OHC a 350 OHC Special

Jawa začátkem roku 2017 odhalila a následně uvedla na trh model 350 OHC. Ten přinesl spojení linií dvoutaktu 350 typ 634 ze 70. a první poloviny 80. let dvacátého století s osvědčenou technikou čínských motocyklů Shineray, nabízených na evropském trhu pod různými značkami.

Základem tohoto motocyklu je kolébkový rám z ocelových trubek, v němž je uložen vzduchem chlazený jednoválec s rozvodem OHC o objemu 397,2 cm3, disponující výkonem 20,4 kW (27,7 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 30,6 N.m při 5000 min-1. Převodovka je pětistupňová.

Podvozek motocyklu s rozvorem kol 1420 mm využívá vpředu teleskopické vidlice se zdvihem 150 mm a vzadu je dvojice tlumičů se zdvihem 80 mm. Přední kolo je osazeno kotoučovou brzdou o průměru 280 mm s dvoupístkovým třmenem a ABS, zatímco vzadu je použita bubnová brzda. Pneumatiky mají rozměry 100/90 - 19“ vpředu a 130/70 – 18“ vzadu.

Jawa 350 OHC o hmotnosti 160 kg bez náplní má sedlo ve výšce 790 mm a má být schopna dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h. Motocykl, který je ideální především pro začátečníky a milovníky tradičních tvarů týneckých strojů, míří na český trh s cenou od 99.930 Kč.

Výstava Motocykl, pořádaná v pražských Holešovicích v první polovině března roku 2018, se stala místem, kde byl veřejnosti poprvé představen motocykl Jawa 350 OHC Special. Ten jde ve stopách v roce 2017 uvedeného modelu 350 OHC a jeho základem je čínský model Shineray XY400, od nějž se odlišuje svou značkou a především kapotáží, kryjící motor.

Jawa 350 OHC má elektrický startér i klasickou nožní startovací páku. Model 350 OHC Special má již jen elektrický startér, zatímco nakopávačka je pro něj nedostupná, za čímž stojí dozadu posunuté stupačky, které mají přispět ke sportovnější pozici jezdce za nízkými dělenými řídítky.

Jawa 350 OHC Special se od svého staršího příbuzného liší vedle kapot či umístění stupaček a řídítek i větší palivovou nádrží o objemu 16 l, namísto 12,5 l a sedlem, které je ve výšce 805 mm. Další odlišnosti představuje provedení koncovek výfukového systému, 18palcová kola vpředu i vzadu a brzdový systém, který využívá kotoučové brzdy s ABS o průměru 320 mm vpředu a 240 mm vzadu.

Jawa 350 OHC Special, která je se svou hmotností 167 kg o sedm kilogramů těžší než model 350 OHC má být stejně jako on schopna uhánět nejvyšší rychlostí 130 km/h. Na český trh míří tento model s cenou 119.900 Kč.


Jawa 300 a Forty Two

Jawa 300 jako základ nabídky nových modelů pro indický trh oživuje linie motocyklů z padesátých let, ale kombinuje je s moderní technikou v podobě zcela nového kapalinou chlazeného čtyřtaktního jednoválce s rozvodem DOHC a objemem 293 cm3, disponujícího nejvyšším výkonem 20,4 kW (27,4 k) a točivým momentem 28 N.m.

Tato pohonná jednotka, na jejímž vývoji se pracovalo i v Itálii, svým vzhledem s výrazným žebrováním válce a vejčitým tvarem bloku motoru vyvolává vzpomínky na dodnes populární dvoutaktní i čtyřtaktní jednoválce a dvouválce Jawa z padesátých a šedesátých let. Moderní motor spolupracuje se šestistupňovou převodovkou, což znamená, že jezdce zde má oproti někdejší Kývačce k dispozici o dvě rychlosti navíc.

V případě rámu a podvozku se novinka svému vzoru rovněž vzdaluje. Kolébkový rám je zde dvojitý a lze očekávat, že nabídne vyšší tuhost. Podvozek pak spoléhá na moderní komponenty odpružení. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 280 mm v kombinaci s plovoucím třmenem a ABS, zatímco vzadu je bubnová brzda, což je asi největší přiblížení originálu v oblasti techniky.

Jawa 300 s rozvorem 1369 mm obouvá pneumatiky o rozměrech 90/90 R18 vpředu a 120/80 R17 vzadu. Motocykl s pohotovostní hmotností 170 kg má sedlo ve výšce 765 mm. Na indický trh míří novinka ve třech barevných provedeních, jimiž jsou červená, černá a šedá, odkazující na původní barvy motocyklů značky Jawa.

Vedle základního provedení 300 figuruje model Forty Two, který s ním sdílí veškerou techniku, ale liší se mírně upraveným designem. K nejvýraznějším změnám patří řešení pláště, kryjícího přední vidlici a ukazatel rychlosti s počítadlem ujeté vzdálenosti a palivoměrem, který není součástí krytu světlometu. Model Forty Two se pak může pochlubit i nabídkou šesti barevných provedení.


Foto: JAWA Moto s.r.o., CLASSIC LEGENDS PVT. LTD., Svět motorů, Auto.cz

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Jawa
white label
| 14. 2. 2019
No, pěkná není určitě.
Zřejmě máš na mysli katalYzátory.
Jak si sem dostal ten symbol slunce? ;-)
Avatar - Barrichello
Třistapadesátka
Barrichello
| 14. 2. 2019
Ví se co bude až se ty 660 doprodaj? Daj do toho jiný motor nebo to nahradí komplet jiná motorka?
Avatar - Barrichello
Třistapadesátka
Barrichello
| 14. 2. 2019
162 ks navíc, super :yes:
Třistapadesátka
mufalon
| 13. 2. 2019
jen v těch za 2018 je započítáno i 46ks předregistrovaných jaw660 na továrnu (neprodaných)
Třistapadesátka
mufalon
| 13. 2. 2019
v roce 2018 celkem 1493ks, hlavně na Kubu

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku