Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Srovnávací test: BMW 114i vs. Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI BMT

Za výkon kolem sta koní se v roce 1975 nestyděl ani prapůvodní Volkswagen Golf GTi, v současnosti platí spíše jako vstupenka do nižší střední třídy. Novodobí „slaboši“ fungují hlavně ve městě.
Zpět na článek
7. 3. 2013 13:02
7. 3. 2013 12:26
7. 3. 2013 12:45
7. 3. 2013 12:55
7. 3. 2013 13:06
7. 3. 2013 13:46
7. 3. 2013 18:57
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 11:58
Z doho plyne...
Že golf je nejuniverzálnější. Jako vždy.
Rozbalit vlákno
19
7. 3. 2013 12:18
Re: Z doho plyne...
Z toho plyne, že AUTOTIP je německý časopis... :-)
7. 3. 2013 12:20
Re: Z doho plyne...
Ne, jen překládá (a trochu upravuje) články z německého magazínu. :-)
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:31
Re: Z doho plyne...
To preberanie je trochu dvojsečná zbraň. Často sú totiž niektoré závery neprenosné (hodnotenie výhodnosti kúpy a ceny; ponuka či absencia motorov a výbav atď.). Ak hodnotiaca tabuľka zahŕňa položky, ktoré sú medzi trhmi rozdielne (cena a value for money, servis, jeho dostupnosť a ceny, záruka, výbavy a možnosti dovybavenia), môže to tabuľkou dosť zamávať a výsledky môžu byť iné.
7. 3. 2013 12:35
Re: Z doho plyne...
Vím. Ale to je problém redakce, že možná publikují naprosto bezcenné (a třeba i zavádějící) informace. Něco upravit mohou, něco se upravuje těžko. Osobně bych byl radši, kdyby to byl čistý překlad a člověk to tak prostě vzal. Takhle to musíš kontrolovat proti Auto Bildu, abys zjistil, co překopali a jak k tomu, či onomu došli.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:42
Re: Z doho plyne...
Presne. Buď preklad z DE, alebo komplet český test, hybrid bez jasného rozlíšenia autorstva je najhoršie riešenie.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:27
Re: Z doho plyne...
AT je členem Axel Springeru, kde je mimo jiné Blesk, Aha! nebo SM a v neposlední řadě auto.cz. Celé to má nastarosti německý koncern Ringier, kde máme Bild, Auto Bild atd. Je známá věc, že tohle nakladatelství trochu nadržuje Němcům a jejich koncernovým bratřím. A že jim bulvár čas od času trochu přeteče k autům.
7. 3. 2013 13:04
Re: Z doho plyne...
BMW je taky němec... žádná velká pozitiva. Spíš to bude tak, že se nadržuje zadavateli reklamy.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 13:06
Re: Z doho plyne...
Obecně spíš nadržujou koncernu s velkým "k".
7. 3. 2013 23:10
Re: Z doho plyne...
Golf je nejoceňovanější ať už v Německu, ČR, Velké Británii nebo v Nizozemsku...taková je prostě pravda.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:19
Re: Z doho plyne...
Uvedenú vlastnosť Golfu myslím nikto neupiera. Rovnako by som z danej trojice volil Golf, 1er sa pobybuje v úplne inej cenovej hladine ako konkurenti (na úrovni o triedu väčšieho Passatu či Mondea).
Vcelku ma prekvapilo tvrdenie o slabej pružnosti 1er, teoreticky by mal byť nízkoprepĺňaný štvorvalec 1,6 najpružnejší a vida: nie je.
Priplatiť si pri Golfe za 1,4ku a aj posledný problém (vlečka) je vyriešený.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:22
Re: Z doho plyne...
Přesně tak. Občas se mi zdá, že je až hloupé vyčítat golfu vlečku, ale když i objem kufru je stejný...
7. 3. 2013 12:28
Re: Z doho plyne...
Objemnější motor může mít širší spektrum maxima točivého momentu. Otázka je, jak moc ho odlehčili, protože silnější motory mají odolnější a kolikrát také těžší komponenty (to když se nepřiplatí za lepší materiály), takže softwarově oříznutá verze je v nevýhodě.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:36
Re: Z doho plyne...
Jak nám ukázalo staré 1.2 TSI, 1.6 THP/T nebo 3.6 FSI, moc odlehčená mechanika nejspíš škodí řetězům. Jsem docela zvědav na 2.0 TSI. U erkových verzí sám koncern přiznal, že by se báli použít novější motor pro ze slabších verzí.
7. 3. 2013 12:47
Re: Z doho plyne...
Řetězům škodí příliš náročné příslušenství. Pokud jde o EA888, tyhle motory jsou hodně optimalizované na účinnost a nemají ten potenciál. Na druhou stranu i silnější verze EA113 měly se základem pramálo společného. Chce to prostě jednotku zásadně přepracovat.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:50
Re: Z doho plyne...
Tak jen doufejme, že VW najde zlatou střední cestu.
7. 3. 2013 12:58
Re: Z doho plyne...
Předpokládám, že tu jednotku udělalo Audi, stejně jako u předchozích. Takže půjde pravděpodobně o zásadní překopání (minule nezůstal ani blok) a nepředpokládám tedy problémy.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 13:00
Re: Z doho plyne...
Audi umí dělat celkem spolehlivé motory. Uvidíme.
Avatar - Emel
7. 3. 2013 12:44
Re: Z doho plyne...
Zřejmě to bude zpřevodováním... pokud BMW točí při 80 na šestku méně než konkurenti, pak logicky také méně ochotně zrychluje.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:59
Re: Z doho plyne...
No ale tie ťažšie prevody sa neprejavili na spotrebe, pritom to je ich hlavným cieľom.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:01
Hodnocení
Golf: 513b
Focus: 475b
114i: 457b
Rozbalit vlákno
2
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 13:08
Re: Hodnocení
Mám to na iPadu... Tak nevím, no.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:26
Správne údaje
V teste sa porovnáva Golf 1,2 so 77 kW s Focusom 1,0 v 77 kW verzii. Zároveň sa však dočítame, že "přeplňovaná dvanáctistovka TSI disponuje 77 kilowatty (nejvíce v testu)". Ak redakcia považuje obvinenia z nejakej neobjektivity v prospech koncernu VW za nedôvodné, nemala by takto nahrávať na smeč pochybovačom (ktorí môžu tvrdiť, že ide o podprahové podsúvanie, že Golf je lepší a jeho 77 kW je viac, ako 77 kW Focusa).
Tiež ma vždy pobaví, ako pri existencii nejakého problému sa tento problém popiera, resp. banalizuje, aby sa po predstavení novej verzie (auta či motora) priznal: "Použití ozubeného řemene místo problémového rozvodového řetězu..." ;-)
Rozbalit vlákno
26
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:32
Re: Správne údaje
Tak na to už jsem si pomalu zvykl. Ale chápu bulvár, chápu reklamy, chápu i drobné šovinistické nadržování, je třeba nějak vydělávat, leč takové chyby nechápu. To má souviset s bulvárem, nadržováním, nebo jen Němčouři neumí psát?
Avatar - white label
7. 3. 2013 12:54
Re: Správne údaje
Nejpodstatnější dva údaje hovořící o "síle" motoru jsou výkon a krouťák, pokud je výkon shodný, ve finále napoví případný rozdílný krouťák.
Nehledě na (v tomto případě) podstatný rozdíl poměru hmotnosti vozu a samotného výkonu motoru: Focus 13,2 kg/k vs. Golf 11,8 kg/k.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:58
Re: Správne údaje
To je taky důležitý, nicméně to vypadá, že s námi hrají hru Co si myslíš o tom, co jsem napsal? To řadím k bulváru.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 13:00
Re: Správne údaje
Nikde sa nehovorí o "síle", iba o výkone a tam matematika akosi nepustí: 77 kW nie je viac, ako 77 kW. ;-)
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 13:03
Re: Správne údaje
:yes: :-) Jak nás to nutí diskutovat. Výkon a síla...
Avatar - white label
7. 3. 2013 13:32
Re: Správne údaje
Ano, hovoří se tam o kW, ale pokud to chceš brát úplně doslova tak cituji:
"Přeplňovaná dvanáctistovka TSI disponuje 77 kilowatty (nejvíce v testu)...", což nevylučuje možnost, že i další ze tří účastníků má stejný výkon, tedy že nejvíc kW v testu má jak Golf, tak Focus. Prostě můžou být v tomto ohledu "první" hned dva, tak jako např. posledně ve fotosoutěži, kdy jste oba získali nejvyšší počet bodů. A když řeknu, že jsi získal nejvyšší počet bodů, rozhodně nekecám.
Ale tohle "slovíčkaření" jistě (vzhledem ke své profesi) dobře znáš a umíš také používat... ;-) >:-[]
Avatar - iudex
7. 3. 2013 13:37
Re: Správne údaje
Nov porovnaní s Tebou som amatér. ;-)
Avatar - white label
7. 3. 2013 13:40
Re: Správne údaje
>:-[]
Nakonec to zase bude jen tradiční překlep na Auto.cz u výkonu Focusu. >:D ;-)
Avatar - iudex
7. 3. 2013 13:48
Re: Správne údaje
A zase je to nakoniec v prospech VW. >:D ;-)
Avatar - white label
7. 3. 2013 16:10
Re: Správne údaje
Ale tohle byl jasný pokus přilepšit Fordu. >:-[]
Kdyby jsi znal všechny parametry Fordu, tak jako já u koncernu, tak by jsme ten překlep odhalili okamžitě a nebylo o čem psát, ale zase o čem by jsme tu pak psali, že... >:D
Avatar - iudex
7. 3. 2013 16:40
Re: Správne údaje
To bude tým, že ma litrové trojvalce nezaujímajú, od R4 vyššie by sa mi to nestalo. >:D
Avatar - white label
7. 3. 2013 17:28
Re: Správne údaje
Tak to jsem tě podcenil, myslel jsem si totiž, že tebe zajímají hlavně motory do R4.
Snad to nemáš podobně i u bab, myslím jako, že ty co mají prsa pod velikost 4, jsou pod tvoji rozlišovací schopnost. >:-[] ;-)
Avatar - iudex
7. 3. 2013 17:46
Re: Správne údaje
Tam je to naopak, nad 4 ma to nezaujíma, to nechávam iným "fajnšmekrom". >:-[]
Inak je tiež otázka, či v rámci tzv. bežných áut niečo nad R4 v budúcnosti ostane. Obávam sa, že i taký Legacy bude musieť ísť dolu medzi štvorvalcový plebs. >:D 8-s
7. 3. 2013 16:59
Re: Správne údaje
Přesto 77 je nejvíc. :-) Mně se ta formulace nelíbí (ze stylistického hlediska), ale z faktického s ní problém nemám. Nevnímám, že by implikovala, že je jediný.
Avatar - white label
7. 3. 2013 17:20
Re: Správne údaje
Ano ano, viz i má reakce z 13:32. >:-[] :yes:
Avatar - Ham.
7. 3. 2013 13:24
Re: Správne údaje
papírově
1.0 EcoBoost má 74kW
114i má 75kW
1.2 TSI má 77kW
a vzhledem k dosaženým výsledkům ve zrychlení to vypadá, že rozdíl ve skutečnosti je ještě daleko větší.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 13:31
Re: Správne údaje
Tak to se nám to tu začíná komplikovat. Radši se na to podívám sám.
Avatar - Ham.
7. 3. 2013 13:34
Re: Správne údaje
Stačí se podívat do údajů samotného Fordu a BMW
nebo se podívat na video verzi testu
[odkaz]
nebo si ho přečíst v originále.

Ach ty spiklenecké teorie.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 13:38
Re: Správne údaje
Tvoje odporúčanie by teda malo byť určené hlavne redakcii, ktorá tieto nesprávne údaje v texte uvádza. ;-)
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 13:50
Re: Správne údaje
Důvěřuj, ale prověřuj...
[odkaz]
Focus je stokoník.
Píšou to i v testu, v tabulce, takže tam jsou chyby.
Avatar - Ham.
7. 3. 2013 14:08
Re: Správne údaje
Jediná chyba je v okecávací části testu kde je uvedeno "testovaná varianta s přeplňovaným zážehovým tříválcem EcoBoost 1,0 l/77 kW je o 20 000 korun dražší". Takže chybu udělal AutoTip.
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 14:20
Re: Správne údaje
Ano. Mate to, že v tom druhém odstavci píšou o zakladních variantách. Moje chyba.
7. 3. 2013 12:45
zavazadelník
Další chybka. Ford focus má zavazadelník jen 316 L, tudíž výrazně menší nežli BMW.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
7. 3. 2013 12:57
Re: zavazadelník
Ale 316 l má tuším s dojezdovou rezervou...
Avatar - iudex
7. 3. 2013 13:01
Re: zavazadelník
Chybka k chybke a dôveryhodnosť je v ťahu. 8-s
Avatar - Ham.
7. 3. 2013 13:46
Re: zavazadelník
O nikoliv, ve srovnatelné konfiguraci se soupeři má 363.
[odkaz]
Avatar - tfu
7. 3. 2013 12:55
chybi tabulka
Byl by velky problem dat data z textu do prehledne tabulky, nez to tady lustit v textu
Rozbalit vlákno
3
Avatar - šmoula nešika
7. 3. 2013 12:59
Re: chybi tabulka
Byl, protože pak by sis AT nekoupil.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 13:01
Re: chybi tabulka
Hej, má to byť len teaser. ;-)
7. 3. 2013 13:06
Ano
Manta zmíněná na začátku článku vážila cca 950kg
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
7. 3. 2013 13:46
Re: Ano
Focus I so 74 kW motorom (Euro III) a váhou cca 1,1t bol takisto úplne inak živý, ako 74 kW autá dnes. Výkon je fyzikálna veličina, tá zostáva, ale hmotnosť, ktorou musí pohnúť a emisné priškrtenia to radikálne ovplyvňujú.
7. 3. 2013 18:57
Citat dne:
"O nějaké „levnější“ nápravě nechtějí wolfsburští konstruktéři podvozku slyšet, vždyť se přece jedná o součást modulárního systému MQB na výkonové úrovni aktuální víceprvkové nápravy. Naše testovací jízdy tohle tvrzení v zásadě potvrdily, nicméně řidič odhalí limity. "

Coze tim autor chtel rici? Snad ne. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
7. 3. 2013 19:12
chyba mi tam octavia
to by bolo o vitazovi vlastne uz rozhodnute >:D ;-) , najlepsie auto sveta by nemalo najmensi problem s nejakymi smiesnymi nemcami :yes:
Rozbalit vlákno
0