Za výkon kolem sta koní se v roce 1975 nestyděl ani prapůvodní Volkswagen Golf GTi, v současnosti platí spíše jako vstupenka do nižší střední třídy. Novodobí „slaboši“ fungují hlavně ve městě.
To preberanie je trochu dvojsečná zbraň. Často sú totiž niektoré závery neprenosné (hodnotenie výhodnosti kúpy a ceny; ponuka či absencia motorov a výbav atď.). Ak hodnotiaca tabuľka zahŕňa položky, ktoré sú medzi trhmi rozdielne (cena a value for money, servis, jeho dostupnosť a ceny, záruka, výbavy a možnosti dovybavenia), môže to tabuľkou dosť zamávať a výsledky môžu byť iné.
Vím. Ale to je problém redakce, že možná publikují naprosto bezcenné (a třeba i zavádějící) informace. Něco upravit mohou, něco se upravuje těžko. Osobně bych byl radši, kdyby to byl čistý překlad a člověk to tak prostě vzal. Takhle to musíš kontrolovat proti Auto Bildu, abys zjistil, co překopali a jak k tomu, či onomu došli.
AT je členem Axel Springeru, kde je mimo jiné Blesk, Aha! nebo SM a v neposlední řadě auto.cz. Celé to má nastarosti německý koncern Ringier, kde máme Bild, Auto Bild atd. Je známá věc, že tohle nakladatelství trochu nadržuje Němcům a jejich koncernovým bratřím. A že jim bulvár čas od času trochu přeteče k autům.
Uvedenú vlastnosť Golfu myslím nikto neupiera. Rovnako by som z danej trojice volil Golf, 1er sa pobybuje v úplne inej cenovej hladine ako konkurenti (na úrovni o triedu väčšieho Passatu či Mondea).
Vcelku ma prekvapilo tvrdenie o slabej pružnosti 1er, teoreticky by mal byť nízkoprepĺňaný štvorvalec 1,6 najpružnejší a vida: nie je.
Priplatiť si pri Golfe za 1,4ku a aj posledný problém (vlečka) je vyriešený.
Objemnější motor může mít širší spektrum maxima točivého momentu. Otázka je, jak moc ho odlehčili, protože silnější motory mají odolnější a kolikrát také těžší komponenty (to když se nepřiplatí za lepší materiály), takže softwarově oříznutá verze je v nevýhodě.
Jak nám ukázalo staré 1.2 TSI, 1.6 THP/T nebo 3.6 FSI, moc odlehčená mechanika nejspíš škodí řetězům. Jsem docela zvědav na 2.0 TSI. U erkových verzí sám koncern přiznal, že by se báli použít novější motor pro ze slabších verzí.
Řetězům škodí příliš náročné příslušenství. Pokud jde o EA888, tyhle motory jsou hodně optimalizované na účinnost a nemají ten potenciál. Na druhou stranu i silnější verze EA113 měly se základem pramálo společného. Chce to prostě jednotku zásadně přepracovat.
Předpokládám, že tu jednotku udělalo Audi, stejně jako u předchozích. Takže půjde pravděpodobně o zásadní překopání (minule nezůstal ani blok) a nepředpokládám tedy problémy.
V teste sa porovnáva Golf 1,2 so 77 kW s Focusom 1,0 v 77 kW verzii. Zároveň sa však dočítame, že "přeplňovaná dvanáctistovka TSI disponuje 77 kilowatty (nejvíce v testu)". Ak redakcia považuje obvinenia z nejakej neobjektivity v prospech koncernu VW za nedôvodné, nemala by takto nahrávať na smeč pochybovačom (ktorí môžu tvrdiť, že ide o podprahové podsúvanie, že Golf je lepší a jeho 77 kW je viac, ako 77 kW Focusa).
Tiež ma vždy pobaví, ako pri existencii nejakého problému sa tento problém popiera, resp. banalizuje, aby sa po predstavení novej verzie (auta či motora) priznal: "Použití ozubeného řemene místo problémového rozvodového řetězu..." ;-)
Tak na to už jsem si pomalu zvykl. Ale chápu bulvár, chápu reklamy, chápu i drobné šovinistické nadržování, je třeba nějak vydělávat, leč takové chyby nechápu. To má souviset s bulvárem, nadržováním, nebo jen Němčouři neumí psát?
Nejpodstatnější dva údaje hovořící o "síle" motoru jsou výkon a krouťák, pokud je výkon shodný, ve finále napoví případný rozdílný krouťák.
Nehledě na (v tomto případě) podstatný rozdíl poměru hmotnosti vozu a samotného výkonu motoru: Focus 13,2 kg/k vs. Golf 11,8 kg/k.
Ano, hovoří se tam o kW, ale pokud to chceš brát úplně doslova tak cituji:
"Přeplňovaná dvanáctistovka TSI disponuje 77 kilowatty (nejvíce v testu)...", což nevylučuje možnost, že i další ze tří účastníků má stejný výkon, tedy že nejvíc kW v testu má jak Golf, tak Focus. Prostě můžou být v tomto ohledu "první" hned dva, tak jako např. posledně ve fotosoutěži, kdy jste oba získali nejvyšší počet bodů. A když řeknu, že jsi získal nejvyšší počet bodů, rozhodně nekecám.
Ale tohle "slovíčkaření" jistě (vzhledem ke své profesi) dobře znáš a umíš také používat... ;-) >:-[]
Ale tohle byl jasný pokus přilepšit Fordu. >:-[]
Kdyby jsi znal všechny parametry Fordu, tak jako já u koncernu, tak by jsme ten překlep odhalili okamžitě a nebylo o čem psát, ale zase o čem by jsme tu pak psali, že... >:D
Tak to jsem tě podcenil, myslel jsem si totiž, že tebe zajímají hlavně motory do R4.
Snad to nemáš podobně i u bab, myslím jako, že ty co mají prsa pod velikost 4, jsou pod tvoji rozlišovací schopnost. >:-[];-)
Tam je to naopak, nad 4 ma to nezaujíma, to nechávam iným "fajnšmekrom". >:-[]
Inak je tiež otázka, či v rámci tzv. bežných áut niečo nad R4 v budúcnosti ostane. Obávam sa, že i taký Legacy bude musieť ísť dolu medzi štvorvalcový plebs. >:D8-s
Přesto 77 je nejvíc. :-) Mně se ta formulace nelíbí (ze stylistického hlediska), ale z faktického s ní problém nemám. Nevnímám, že by implikovala, že je jediný.
papírově
1.0 EcoBoost má 74kW
114i má 75kW
1.2 TSI má 77kW
a vzhledem k dosaženým výsledkům ve zrychlení to vypadá, že rozdíl ve skutečnosti je ještě daleko větší.
Jediná chyba je v okecávací části testu kde je uvedeno "testovaná varianta s přeplňovaným zážehovým tříválcem EcoBoost 1,0 l/77 kW je o 20 000 korun dražší". Takže chybu udělal AutoTip.
Focus I so 74 kW motorom (Euro III) a váhou cca 1,1t bol takisto úplne inak živý, ako 74 kW autá dnes. Výkon je fyzikálna veličina, tá zostáva, ale hmotnosť, ktorou musí pohnúť a emisné priškrtenia to radikálne ovplyvňujú.
"O nějaké „levnější“ nápravě nechtějí wolfsburští konstruktéři podvozku slyšet, vždyť se přece jedná o součást modulárního systému MQB na výkonové úrovni aktuální víceprvkové nápravy. Naše testovací jízdy tohle tvrzení v zásadě potvrdily, nicméně řidič odhalí limity. "