Zaujimave. Ked citam porovnavania v inych krajinach, tak Tiguan s prehladom vsade vyhrava a to aj v porovnani s inymi SUV. Tu ho porazi Honda CRV, ktora vzhladom na svetlu vysku Formule 1 ani SUV nie je. Navyse neviem, ci je to nahoda, alebo omyl, ale Tigian pisete s malym "t", kym ostatne nazvy s velkym pismenom. Velmi zaujimave porovnavanie. A opakujem - citam ci uz anglicke, francuzske, alebo nemecke porovnavania a Tiguan to vsade vyhrava. Je to dlhodobo najpredavanejsie SUV v Europe.
tak s tymto testom nemozem suhlasit. Novu CR-V mam asi 3 mesiace a najazdenych cca 17tis km, z toho podstatna cast na D1 Brno->Praha. To, co hovoril ten pan, ze je citit kazdy hrbol, tak to vobec nie je pravda. Dokonca aj cesta po tej D1 je pohodlna a v kabine nie je pocut skoro ziadny hluk. A retardery? ked cez ne nechodim 50kou, tak ani neviem, ze tam su. Jednu cestu som mal Bratislava->Zeneva. Po cca 12tich hodinach jazdy som sa citil stale sviezo, takze pohodlnost osobne tiez vychvalujem. Pred kupou som asi mesiac stravil vyberom. Prechadzal som mimo ine aj Santa-Fe, XC90 ci CX-5. V pomere cena/vykon mi vsak najlepsie vychadzala prave Honda a ak by som sa mal rozhodovat este raz, tak si ju urcite vyberiem znova :yes:
Nové CR-V je pěkné auto..měli jsme ji na testovcích jízdách.
Jenže její světlá výška ji ze segmentu SUV vyřazuje..!!
Jde o oplastovaný kombík s variantou 4*4..ideání je jen na tu D1..!
To Mazda CX5 je jiné kafe..ta už nějakou polní cestu opravdu přejede!!
A motory Skyactiv jsou o generaci jinde!! :yes:
Jsem zvědavý na nový VW Tiguan příští rok!!! ;-)
Nová RAV vypadá solidně..ale bez rezervy je to SUV jen jako.. :no::-!
A u japonců nesnáším bohužel nemožnost si doobjednat samostaně např. šíbr nebo mlhovky atd..to je problém!! :-!
Už se to tu řešilo minimálně jednou. Byl to článek s Golfem a asi pětkrát v něm byl "golf" a dvakrát "Golf" - a to možná ještě jen díky tomu, že byl na začátku věty. :-) Je to nějaká úchylka SM.
Jestli to psaní nebude tím, že tiguan je slovo, zatímco CR-V a RAV jsou zkratky.
Na druhou stranu, když už volkswageňák nemůže jinak vyjádřit zaujatost, najde si aspoň tohle, že?
Takhle vyrovnaný souboj jsme tady dlouho neměli. Outlander za kolegy sice ztrácí, ale jeho kvality by se projevily v terénu. Honda i mazda podle nás patří k nejlepším SUV na trhu. Nabízejí výborné jízdní vlastnosti kombinující jistotu na silnici a dostatek komfortu, tiché, přitom dynamické vznětové čtyřválce se slušnou spotřebou a také zajímavý styl. Vavříny vítězství nakonec získalo CX-5, ale jenom o pověstný chloupek. Honda totiž jezdí také skvěle.
Ale chlapci chlapci, Subaru Forester. ;-) Ale nie, bral by som hocikoho z tejto trojice, všetci sú vhodní do terénu a mne sympatickí,
Ale moja voľba by bol asi Jeep Wrangler Unlimited Sahara (a ak by som mal peniaze, tak ešte krátky Rubicon :-) ). Viem, nieje to SUV, nemá ani komfort či kufor testovaných áut, ale jeho variabilita je neporaziteľná, dizajn originálny, terénne schopnosti legendárne, obdiv ostatních , interiér veľmi dobrý, možnosti tuningu (navyše, narozdiel od VW či Škodoviek aj vetšinou vyzerá) obrovské... A narozdiel od týchto áut sa s ním dá súťažiť a čosi vyhrať: [odkaz]
Moja voľba :-)
že Tiguan nevyhral :-O Vždy ked vidím test kde je niečo srovnávané s Tiguanom,tak ešte než to začnem čítať hned si v hlave poviem že určite vyhrá Tiguan ale tu sa to tak nestalo :-) Dobrý test ;-)
Toto je test SUV? Ako môžete v teste porovnávať takéto vozidlá iba na ceste? Tieto vozidlá sa majú predviesť aj v teréne, pretože o tom je SUV vozidlo. Chápem, že SUV si vyberajú aj majitelia ktorí do terénu nechodia, ale určite sa nájdu aj takí majitelia, ktorí si vozidlo vyberajú na základe využívania. Mňa osobne zaujíma aj porovnanie vozidiel v teréne. Nepovažujem tento test za komplexný, ale skôr za zavádzajúci. Ak chcete porovnávať vozidlá SUV iba na ceste, môžete ich rovno porovnávať aj so sedanom, kombi, atď.
Já bych nebyl až tak proti. Je prostě fakt, že drtivá většina SUV do terénu v životě nepáchne, je to spíše městské než terénní vozidlo. Pokud už do terénu vleze, tak to jsou spíše polní cesty k chatě, cesty do lyžařských středisek,... kde to nabídne trochu lepší jistotu než běžné auto, ale nic, kde by se vyloženě projevily "terénní" schopnosti.
Myslím ,že hodně SUV jede občas na hory nebo na polní cesty..a nová CR-V to tedy je jen kombík co si na SUV hraje.. :-!
Menší terén musí zvládnout každé auto v kategorii SUV..!!! :-!
To ,že majitelé nejsou v terénu každý den je jasné..ale asi tam taky někdy zajedou a proto si to SUV kupují..!
Co je tohle zase za brutalni hlody?? Odkud bere SM jistotu ze je tiguan sefem tridy? Dle jakych kriterii? Protoze globalni prodeje maji napriklad lepsi japonci a to dlouhodobe, hlavne cr-v je dlouhodobe svetove nejprodavanejsim SUV a naky tiguan v duchodu na tom nemuze nic zmenit
185/92 to problém nerobí, bol som sám prekvapený, ako to CRV zväčšili, ale viem, priemerným postavám to problém robiť bude. Ale trend znižovania svetlej výšky sem určite nepatrí...
SM píše: "Šest rychlostí představuje standard dané kategorie, všechna testovaná auta navíc řadí velmi přesně. Hledání rozdílů bude těžší, ale najdou se."
No nvm, ale pokud autoři testu na první pohled nerozpoznají manuální převodovku od automatické, navíc sedmistupňové, měli by vážně uvažovat nad změnou své profese. :no::no:
Když si prohlédneš fotky ještě jednou, tak zjistíš že v Tiguanu ve kterém sedí za volantem figurant je manuál nikoliv automat. Foto s DSG rozhodně není z tohoto testu. Takže lehce dýchej nic se neděje.
Tak mě zajímá, kdo si koupí zbylé 2 "duelanty" - napadá mě pouze jedna skupina - prosťáčci, protože Tiguan je také nejlevnější. A to jen potvrzuje zde již známý slogan:
BRAVWO ROZUM, BRAVWO VWOLKSVWAGEN :yes::yes::yes::yes:
Někdy máš záblesky, ale toto není ono... První příspěvek a hned taková snůška keců. Když jsi ten test neviděl, tak jej raději nekomentuj, prosťáčku :no:8-s . Musíš se naučit vydýchat pravdu, Tiguan byl hodnocen jako nejhorší auto testu, dle metodiky SM a to ještě bez započítání ceny. Kdyby se ta cena započítávala, dopadl by Tiguan ještě hůř, jedná se o z testované trojice o nejdražší vůz.
ale to sa budú učiť až v 5 triede ZŠ a to Adamko ako žiak prvého stupňa nemôže vedieť pracovať s tak veľkými číslami ;-) . Ale asi by mu táto znalosť prospela viac ako onanovanie ( myslím že to bolo nad RS om ) >:D
srovnatelné verze? nebo zde pleteš něco nesrovnatelného? Chceš tím říct, že Fabie je v porovnání s Mini jasným vítězem protože ji seženeš už pod dvěma sty? 8-s >:D
Jde o nejstarší auto..to že je nyní na úrovni japonských novinek je slušné.. ;-)
Nový Tigi bude za rok..pak si řekneme.. ;-)
Dále , slevy u VW jde domluvit od 10 do 15 %..!!
Japonec dá 5-6%..
VW je tedy levnější - když ho kupuješ..
Mně se Tigi docela líbí. Pro rodinu je však trochu malý (malý kufr a po položení zadních sedadel nevznikne rovná plocha), jako druhé auto do rodiny zase zbytečně velký.
CRV je ošklivá a má malou světlou výšku. RAVka má tytéž nevýhody jako Tigi. Vychází mi z toho ze současné nabídky nejlíp nový Outlander jako první auto a Yeti jako druhé auto do rodiny. Bohužel Yeti se krade a vykrádá a Outlander nelze zkonfigurovat podle přání kupujícího. Rozhodování co koupit se tedy nejspíš odloží. Uvidíme s čím přijde koncern VW v příštím roce. Možná že nejlepší bude koupit XC70 před ukončením její výroby...
Subaru Forester je fajn..jen ten zavazadelník je pořád dost malý.. ;-)
Ale zlepšil se..přesto počkám jak bude za rok vypadat nový VW Tiguan nebo Opel Antara II..
Zatím vede jasně Mazda CX5.. :yes:
Asi teda vieš že v triede malých áut, teda pardon - Fabia je už asi v nižšej strednej - je jasná voľba (podľa tvojej logiky) Dacia Sandero, pretože patrí k najlacnejším. A taká Tata Indigo či Lada Kalina. A všetci čo fandia Fóbií sú prosťáčci...
BRAVO DACIA, TATA, RENAULT! :yes::yes::yes:
NEBRAVO ADAM NOVÁK! :no::no::no:
Auta jsou jako ženy, každému se líbí jiná. Kdo bude jezdit výhradně po silnici, zvolí CR-V. Kdo bude lítat v těžších podmínách, zvolí RAVku. Kdo si honí (ego), zvolí Tigiho.
Vždyť RAV má ještě menší světlou výšku než CR-V. To i oplastovaný Passat je na tom lépe. A nezdá se, že je její pohon všech kol stavěný na intenzivnější zátěž. Z těchto tří tedy Tiguan s offroad programem (zvýšenou brodivostí atd.), pokud chceš něco víc než jen polní cestu. Jinak je tu ještě Forester a Freelander.
Spíš jsem čekal, že si někdo vzpomene na Grand Vitaru, pokud jde o terén. Jak jezdí v terénu CX-5, nevím, ale je to snad obyčejná spojka bez možnosti "uzávěrky", co vím.
No ja si myslím, že to proti týmto autám nebude mať Grand Vitara ľahké - má zastaralý interiér > plasty, dizajn, komfort; vysokú spotrebu, mälo možností konfgigurácie... Ale mne sa páči a vyhovovala by mi. A ja v Grand Vitare vidím auto pre lesníka - sused lesník má trojdverové staré Pajero a na jeho mieste by som ako nástupcu - nové auto - volil 3. dv. Grand Vitaru - má dobrú cenu, výbava ok, veď do lesa kožený volant netreba, má terénne schopnosti... ;-)
Tak předpokládám, že o vítězství CR-V nikdo nepochyboval. ;-)
Ale vážně - CR-V dneska představuje velmi silnou kombinaci jízdních vlastností, komfortu a prostornosti a když k tomu přidáte klasicky vymazlené motory, těžko se to poráží, byť se dají najít v určitých oblastech silnější konkurenti. ;-)
Tím světomotoráckým etalonem by mělo být právě CR-V, nikoli Yeti. >:D Honda v tomto segmentu udává směr. To ostatně naznačuje i to, že RAV, které bylo vždycky terénnější, má teď menší světlost, což jen ukazuje, že tento trend asi bude pokračovat a vcelku jasně to ukazuje, co vlastně skuteční (nikoli ti diskuzní) zákazníci kompaktních SUV chtějí a potřebují.
V testu možná ne zcela jasně zaznělo, že i přes komfortní nastavení má CR-V špičkové jízdní vlastnosti na úrovni Mazdy CX-5. Jinak pokud jde o tu světlost - vždycky jsem se dostal tam, kam bylo třeba. :-)
Z mého pohledu by CR-V mohlo mít trošku méně americké plasty v interiéru a o něco lepší odhlučnněí kol. Naopka bych vyzdvihl elektrický posilovač řízení - má opravdu velmi příjemnou zpětnou vazbu. :yes:
Tak nové CR-V už není SUV..bohužel..
Máme ve firmě minulý model CR-V.
Je celkem fajn, až na dražší servis..ale hlavně i stará CR-V je na polní cestě ještě použitelná..i když přídavný hliníkový kryt předního spoileru je už dost otlučený!
A to má podvozek výšku 185..nyní 155..k ničemu!! :no::-!
Nový model s plastovými spoilery je dobrý tak na tu D1..a to si tedy vezmu raději kombi 4*4.. ;-)
Nebo ideálně Mazdu CX5..ta se dá použít na hory nebo výlet do lesa..prostě stále je to SUV..!! >:-[]
Hliníkový kryt pod motorem u minulé CR-V? Není to náhodou předminulé? Ne, že bych to až tak zkoumal, ale nemám pocit, že bychom měli pod vanou něco jiného, než plast. ;-) A pokud máš na mysli tu ozdobu pod nárazníkem, to bych asi neřešil. >:D
Také jsem v obecné rovině spíš pro kombíky, ale SUV prostě má spoustu vlastností, pro které si je zákazníci oblíbili.
Máme to za příplatek pár tisíc..bez toho se nedá jezdit ani polní cesta.. ;-)
A už ho dvakrát rovnali..ten hliník!! Plasty by byly na hadry..
Proto nová CR-V je nepoužitelná..!
Když při jízdě mimo zpevněné cesty používáš mozek, projedeš ledacos s ledasčím. Za určitých podmínek mohl být trošku limitující pohon všech kol, ale už ani to neplatí. :-)
Znova opakuji - s minulým jsem jezdil všude možně a bez problémů. Všude možně jsem jel i s novým a opět jsem neměl žádný problém. Takže lehký terén určitě projede, už jde jen o to, co je to ten "lehký terén" >:D Nejspíš to bude dost subjektivní pojem. ;-)
Taky se opakuji...s minulým CR-V celkem projedeme taky všude..přídavný hliník pod spojlerem je už zprohýbaný..kdyby tam nebyl byl by nárazník v háji..!! :-!
Nové CR-V je nízké i k nájezdu na obrubník!!! :no::no:
Není to už SUV jen tak vypadá.. 8-s
Je to kára JEN na parádu..TY PLASTY ODPADNOU NA PRVNÍ POLNÍ CESTĚ! :-!
Ano, ukazuje se, že lidé nechtějí SUV, ale hatchback, ve kterém mohou sedět vysoko. Toyota a Honda srazily rozdíl mezi hatchbackem a SUV na 20-30 mm ve světlé výšce. Tomu se už prostě nedá říkat SUV. 200 není nic moc, natož tohle.
To už je sémantika, můžeš tomu říkat SUV, protože RAV určitě nebude poslední, případně SAV, nebo crossover. Podstatné je asi spíš to, jestli to jako teréňák vypadá. :-)
2.4 tu bylo pouze jako Special Edition, když se propadl automobilový trh v Rusku a do EU mířily tamní 2.4. Příjemná motorizace, dynamické svezení, ale ta spotřeba...
Dobrý na silnici Forester teda nebyl, před každou zatáčkou bylo potřeba hodně brzdit a to bylo o to kurióznější u verze Turbo. Ale i díky té prehistorické karoserii měl charakter, taky jsem ho měl rád. ;-)
"Lidé chtějí SUV se kterým něco projedeš.. " - Vážně? USA 2012 - nejprodávanější SUV. USA 2013/1-5 119.000 - nejprodávanější SUV. CZ 2012 - čtvrté nejprodávanější SUV +-této velikosti, 2013/1-5 - zatím nejprodávanější SUV.
To King: :yes: Přesně tak. Většině kupujících jde za prvé o to, že sedí výš a cítí se bezpečněji a za druhé o to, že je to 4x4. A pro tuhle většinu je CR-V nebo RAV-4 optimum, jak dokládají i světové prodeje! Stejně jako by stačil Peugeot 508 RXH nebo Octavia Scout..
PS Znám spoustu lidí co mají nebo chtějí SUV. A nikoho, kdo potřebuje opravdový offroad :-)
PPS Myslím, že většina lidí s opravdovými offroady nikdy nesjela ze silnice. A když, tak by to projel každej třeba i s Fábií ;-)
Přesně tak. A to už vůbec nemluvím o tom, že se kompaktní SUV prodávají ve více než polovině případů jen s pohonem předních kol. Prostě ty "SUV atributy", které jsi vyjmenoval mají takovou váhu, že je nějaká průchodnost terénem naprosto podružná.
Jsme v EU..!
Amerika je mimo!Tam se prodávají různé děsy... :-)
Tady si dost lidí kupuje SUV jako sportovně užitkové auto! To je SUV!
Auto na volný čas..tedy na hory,výlety do lesa-lehčího terénu atd..
Na parádu si ho kupují jen někteří jedinci ... :-!
proto by SUV mělo zvládnout porjet lehký terén!!
Jinak už to není SUV.
Citace: V českém prostředí bývají vozidla kategorie SUV s těmi terénními často mylně zaměňována ;-) . U SUV zcela nepřevládá ani ryze terénní ani ryze sportovní či užitná složka jejich použití - jsou navrženy tak, aby se mohly pohodlně pohybovat jak v městském prostředí tak mimo pozemní komunikace.
Zdroj [odkaz]
Zmíněná tři auta určitě lehký terén zvládnou. Tzn. polní cestu k chalupě s přehledem, pravda nesmíš si myslet, že jedeš Dakar :-)
A teď k USA. Podívej se na value for money a budeš plakat. Třeba CR-V 2.4L tam začíná v přepočtu na 440tis. Kč :-O
[odkaz]
Mimochodem má to 185 koní a sroluj si v tom odkazu dolů na tu výbavu!!!
Tady stojí nová Octavia 1.2TSI Ambiton v akci 417tis >:D
[odkaz]
A zkus si dorovnat výbavu na tu Hondu a myslím že budeš přes půl mega s jedna dvojkou ;-\
Takže podle tebe se prodávají v Americe děsy. Ale vyzkoušej si to CR-V a pak tu Oktávku a pak mi řekni, kdyby tu stáli stejně, co bys vybral :-)
Jestli by si spíš ten Američan neřekl, že se v Evropě prodávají děsy ;-)
PS A to máme jedny z nejnižších cen aut v Evropě.
PPS Srovnání průměrných platů snad uvádět nemusím.
PPPS Ta Honda je lepší snad ve všem. Samozřejmě kromě spotřeby. Ale kdyby tohle bylo nejdůležitější kritérium, tak 1.0 Aigo je best..
Nikdy mi nechtějí věřit, kolik tu za auta dáváme. :-) Octavia by se tam prodávala někde na úrovni 350 tisíc. Se 125 kW 2,5 litrem (který však u nových modelů, a OIII je nový model, asi nahradí 1,4 TSI, nejspíš 103 kW).
V USA jsou ceny aut opravdu někde jinde..bohužel pro nás.. ;-)
Než obyč.Octavii za tu cenu bych klidně bral i novou CR-V , pokud by měla šíbr a to nemá , a ani nejde objednat...!
Jenže si myslím , že nová CR-V již svojí světlou výškou a nemožností si ji dovybavit na jízdu lehkým terénem..jako např. VW Tiguan (kde je možná volba silniční nebo teréní verze) prostě tato Honda nyní již není SUV..je to kombík.
Stará verze CR-V se svými 185 proti nynějším 155 světlé výšky..
U staré CR-V je možné připlatit hliníkový kryt motoru a nárazníku..u nové jsou jen nízké plasty.. :no::no::-!
To je bída.. :-!:no::no::no:
Subaru Forester,Mitsubishi Outlander nebo Mazda CX5 jsou opravdu SUV..
Honda již NE!! ;-) A to je velká škoda..
Tak jo.. ;-) myslím,že většina si prostě nové CR-V nekoupí! ;-)
A to ještě nový model nemá sklápěcí prostředek sedadla..na lyže!! :no:
Super anti SUV...zlatý starý model. 8-s
Podle mne a nejsem sám (dealer Hondy u nás s tím má taky velký problém) se to moc nepovedlo..
Honda cílí na nové zákazníky a ztrácí ty staré..!
Hele, znova opakuju, že je sice pěkné, že si něco myslíš, ale neodpovídá to realitě. CR-V šlo meziročně nahoru o více než trojnásobek a je nejprodávanější velké kompaktní SUV na trhu. O Americe už jsem mluvil. ;-)
V průběhu času se určitě změnilo pár věcí k horšímu, mně třeba chybí výklopné zadní okno z jedničky a kempový stoleček. Naopak s dírou na lyže nemám problém - to poslední, co bych chtěl, je sedět v kabině vedle lyží, když existují rakve a mám ližiny a 2 cm světlé výšky jsem neshledal problematickými. Navíc zapomínáš na výrazně vyspělejší systém 4x4, takže nakonec patrně CR-V IV projede víc.
Nevím, jestli Honda cílí na nové zákazníky a ztrácí staré. Pravděpodobnější je, že staří zůstávají a přichází noví, u CR-V panuje velmi silná loajalita zákazníků. i když jsem opravdu na vlastní oči viděl jednoho, který přešel od trojky k Fordu Kuga. >:D
Vzhledm k tomu že starou CR-V máme a jezdíme s ní d
každý den,tak to mohu dost dobře posoudit.. ;-)
Novou jsme měli na testování od Hondy..po víkendu jsme ji rádi vrátili.
Nedostali jsme se ani na chatu na Vysočině..ten přední spoiler je tragicky nízko!! :no:
S naším modelem to není problém.
Jinak je to auto hezké,i interier se zlepšil.
Jenže to,že u staré CR-V hodím lyže mezi sedadla a za půl hodinky jsem na běžkách ,je výhoda normálního SUV..!!
Rozhodně nehodlám kupovat rakev a motovat ji..nehledně na problémy s uskladněním takového krámu!!
SUV kupuji jako sportovně užitkové auto.Když toto nesplnuje prostě mením značku!!
To je asi normální.. ;-)
PS. Kuga tedy nevypadá špatně..ale je bohužel stále dost malá!
A ten tunel na lyže (který má každé VW možný za příplatek..!!) si Ford bude nechávat dodělat!! Dle info ředitele Fordu během druhé půlky roku..
Zjistili ,že v EU by bez něj těch aut prodali sotva polovinu.. ;-)
Prostě SUV v Evropě se prodává z jiných důvodů než v USA.
A to je problém i nového CR-V..
Octavia mne tedy nezajímá.. ;-)
Jen tak mimochodem..Scout 4*4 má myslím světlou výšku 185mm..to je tedy dost velký rozdíl!
Bravo ŠKODA..! :yes::-!
A to není SUV..
Jasně,každý má jiné potřeby..
Někomu inovace u nového CR-V vyhovují,někomu zase ne.. ;-)
Jen je divné,když má "SUV" tak nízký podvozek,že jde prakticky o osobák.. :-!
To,že auto jezdí po silnici skvěle,je jasné..jen by ta priorita neměla být u SUV tak jasně daná.. :-)