Člověk by řekl, že už se dnes v garážích a stodolách nenajde moc unikátních aut. Ale opak je pravdou. Teď je zrovna na prodej jedna hodně vzácná škodovka.
puvodne urcena na export do GB.
tata si s tim zazil spoustu srandy.
jednou nas lustrovali celnici na zadratovany hranici NDR/CSSR, jestli nahodou nepasujeme tehdy u nas nedostupne kakao, a protože auto melo volant vpravo, který byl vyrazne mensi nez u klasických skodovek, a celnik si toho nevsim, tak po asi 14 letym brachoch co sedel vepředu pozadovali ridicak. a protože tata byl docela sprymar, a mluvil nemecky na urovni rodilyho mluvciho, tak jak jsme byli vystresovani, ze když to kakao v polstrovani dveri najdou, tak nas na miste zastrelej, tak to otocil v zert, az se z toho i ten bolsevickej nemeckej celnik smal az se za bricho popadal a my mozna i diky tomu s kontrabandem u nas nedostatkového kakaa projeli, aniz by auto rozebrali do posledního sroubku ...
moje deti dnes ani neregistrujou ze nejakou hranici prejizdime a párkrát přes nejaky mensi prechod jsem si ani ja nebyl jistej, jestli sme ještě u nas, nebo uz v rakousku
Jaká zadrátovaná hranice? Do NDR jsem jel vždycky jenom vlakem kolem Labe, ale stejně pochybuju, že by na hranici byly nějaké dráty. Mýlím se?
Do Polska žádné dráty nebyly, tak pochybuju, že v Krušných horách ano.
vždycky se musel vyplnovate nejakej papir a fronty na prechodech byly i na hodiny
polsko bylo od 1980 zapovezene kvůli solidarite a snad jen na pozvani.
sledovani polske televize bylo skoro na urovni poslouchani svobodne evropy nebo hlasu ameriky.
opravdu nevim, jestli hranice se spratelenymi socialistickými/lidovymi zememi byly fyzicky zadratovane, ber to jako metaforu.
v pripade hranic s imperialistickou zapadni cizinou se o metaforu nejedna
"...sledovani polske televize bylo skoro na urovni poslouchani svobodne evropy...nebo hlasu ameriky" To snad neee!!! :-!
No, ale kdyz se preneseme do soucasnosti, tak tomu bych pak veril vic. :-!
Ano, beru to jako metaforu, protože dráty na hranicích s Polskem nebyly. Na jižní Moravě samozřejmě byly. Ale rakouskou televizi jsme v Brně sledovali normálně, dokonce se soudruzi nezmohli ani na rušičku signálu a žádný odboj to nebyl.
bylo snadné. Prohodil se pomocný čep s převodkou řízení, a když byla řadicí páka na podlaze šlo u jen o přístrojovku, kde záleželo na provedení, to bylo sice levopravé, ale ne vždy úplně snadno přehoditelné. Jestli je v autě palubka odpovídající masce, tak to půjde snadno.
Není. Jak vidíš, ta oktávka je starší model (modelový ročník 63) s křidélky a dvířky na rezervu, podle toho má i palubku s kulatými budíky jako 1202ka, v tomhle případě pravostrannou. Neříkám že by nešla předělat, ale nevyhneš se složitému řezání a vaření. Přední maska je z modelu 70, stejně jako nárazníky s gumovými dorazy. Sedmdesátky už měly palubku s přístrojovým štítem jako embéčko. Řazení má tenhle vrak ale už na podlaze. Celkově: kastle na tabák, interiér v prheli, motor to nemá, takže z toho mají cenu leda tak papíry a zadní horní boky, které by stálo za to vyříznout a nandat na běžnou kombíkovou oktávku.