Možná jste už zaslechli o znovuvzkříšení legendárního skútru ČZ, přezdívaného pro tvar čumáku Prase. Porovnali jsme aktuální a starou verzi. Má smysl uvažovat o novince za 270.000 Kč?
za to da jen blazen :-) realna cena toho skutru je cca 15-20 tisic + aku, zbytek je zisk do kapes panu velkopodnikatelu :-! cena je takto silene prestrelena asi zamerne, protoze asi nepocitej ze by to slo nejak vyrazne nadracku, ono se ale asi neni proc divit, elektroskutru par je a ikdys je CZ "legenda" tak v dnesni dobe asi moc lidi po ni touzit nebude a o moc vetsi prodeje by asi nemela ani pri rozumne cene do 100k :-)
jinak zkusenost s prestavbou skutru na elektro mam, prestavoval jsem takto svou bouranou Derbi GP1 125 a da se dostat s cenou prestavby a postaveni na znacku na cca 150 tisic, nejvic se clovek prohne u baterky, kde poradny kousek (v mem pripade 650 kousku od LG) a s na miru delanym krytem/kryty se to pocita v lepsim pripade na 100k, dojezd 120-150, kolovej elektromotor pro skutry a mala auta se da z ciny sehnat od 50 do 900 dolaru kdy to bejvaj sety rovnou jako cele kolo s elektromotorem a kotoucem 14", vykony od 3 do 9kW (slabsi nemaj smysl, ale jako delaj se i 500W)
jaky konkretni typ?
ja vyrabim zarizeni, které jako zalohu pouziva aku typ 18650
napr. konkretni oznaceni ACCU-18650-2.9/GP vychazi ve vetsim množství cena 84kc bez DPH na 10Wh, tedy na dojezd 150km odhaduju, ze by mělo stacit nejakych 7kWh, tedy 700aku tedy necelych 60tis bez DPH a verim, ze by se dalo dostat s cenou minimalne o 20% niz.
samozrejme, jiné nároky jsou na aku který ma vydrzet 50hod a na ten, který se vycucne za 2hod
z US jsem objednaval LG 18650 3.6V na konkretni oznaceni, tusim 3 pisnema a nejaky cislo bych se musel pak doma kouknout, bude to nekde ve fakturach, a jeden clanek tenkrat (2 roky zpet) vysel na cca 6 dolaru (dostal jsem se nad 500 kusu takze byli levnejsi, jinak za kus nad 7 dolaru tusim)
dneska bych to ale asi resil nakupem jiz kompletu, je s tim strasne srani a elektrikar se z toho malem opupinkoval, jen nad baterkou/kama, bylo to na 3 kusy, stravil asi 40 hodin prace >:D
Blbost. Uvědomuješ si vůbec že existuje něco jako DPH, daně, pojištění, náklady na provoz stodoly kde to chtějí vyrábět, cena samotné značky kterou museli koupit, režie té firmy, sekretářka té firmy bude chtít jistě taky jíst atd. atd. a tímpádem že tvé náklady na výrobu domácího bastlu by si musel násobit třema aby jsi byl na konci se ziskem alespoň na nule?
planuji tusim 100 kusu nebo tak nejak rocne, jo to bude chtit opravdu obrovskou stodolu :yes:
pokud nejsou blby tak jim toho vetsinu udelaj levnejc na miru ve firmach co se na podobne maloserie specializuji, ramy, plechy/plasty, baterypack urcite nejaky universal, a oni to jen poskladaj s minimem nakladu, a ano dane a DPH jsem pocital, a navic u stavby 1 kusu je vse mnohem drazsi nez kdys to stavis v serii ;-) na tom jednom kusu se vse strasne prodrazuje prave diky tomu ze je to jeden kus kde to vpodstate zkousis a travis desitky/stovky hodin na necem co pak udelas jinak lepe za par minut
O stodole píšou v článku, takže jsem se toho rád chytil. To co nepočítáš je jak jsem pochopil tvoje práce a tohle prostĚ vyrábět roboti nebudou. Pokud vezmu že je podle tebe reálná cena max 20k bez AKU a máš v tom i DPH tak to je 16,5k bez DPH ;)
ja a dalsi dva lidi se na tom mem nadreli, vpodstate by se to dalo oznacit za komplet rucne postaveny skutr, kdesto u takovehle produkce se jiz vyplati si na stavbu dilu objednat firmu co to proste naseka ve 100 a vice kusove produkci a delaj to sice taky skoro rucne, ale jiz podle planu a tak ze misto 1 kusu udelaj naraz rovnou 100 treba v 5-8 lidech, kde kazdy dela neco co ma presne nacvicene
Ach můj bože. Proč člověk co si sám doma poskládal elektro skútr a podle diskuzí celkem fanoušek do elektromobilů tady tvrdí takové bludy. Vždyť první lepší elektrokolo vyjde na 60 tisíc a tady se bavíme o značkovém skútru, s tradicí a ruční výrobou, který se přinejmenším z počátku bude vyrábět v hodně limitované sérii. Podle mě je 100-150 tisíc za finální produkt reálných, ale 20 + AKU je absurdní číslo.
čezeta není značkovej skůtr. čezeta je šit co za prvním kopcem nikdo nezná. Podle všeho to bude doma ve stodole přehozená kasňa na nějakej čínskej sr*č.
jo tech 20 jsem fakt podstrelil, a pisu o tom dole, ale za 60-80k je vpodstate normalni elektroskutr s podobnym dojezdem jako tahle CZ ;-) elektrokolo za 60k je neco spickoveho ne? (elektrokola nesleduju tak netusim)
pokud bych chtel normalni kvalitni elektroskutr tak sahnu asi po Akumoto 600L85, ktery ma dojezd cca 80km a stoji 65 s dani [odkaz]
rozumne elektroskutry zacinaj na cca 60 tisicich (nejlevnejsi v CR asi od 30k a ty se zajimavim dojezdem okolo 80-100km, ty maj podobne parametry jako tahle CZ, maj okolo 8kW vykon a dojezd okolo 80-100km a cenou okolo 90 tisic), pak us je to jen o drobnych castkach navic podle parametru, a i ty za skutry za 30-60-90k musej mit zisk, no dobre tak 40-50k a ne 15-20k, to jsem asi fakt podcenil :-) mnohem lepsi elektro skutry s 10-12kW a dojezdem 100-160km stojej do 150 tisic a vazej i o 30-40 koli min nez tahle CZ, za 270k proste naprosto silena cena, za ty prachy je jiz vpodstate Twizi v plne vybave se vsim co se k tomu da koupit, tedy i dvere s oknama >:D
Čezeta je asi první elektro dopravní prostředek, který se mi celkem líbí a dokonce bych o něm i uvažoval. Ideální do města a nakrátké vzdálenosti. Nicméně 9990,-EUR, tedy 270tis Kč je úlet. Být cena kolem 130 tis Kč, tak bych do toho i šel ;-)
Např tebou uvedené Akumoto 800 10kW s dojezdem 160km za cca 149tis.Kč ;-)
Edit: koukal jsem na Bazoš za co se prodávají provozuschopné originály a to za 60-80tis Kč. Vraky 20-40tis. Kč ;-)
tak sem s agumenty pro elektroskůtr za 270 tis. když v nabídce jsou s vyšším výkonem o 100 tis. levnější [odkaz] nebo o třetinu s nižším výkonem za násobně méně [odkaz] nebo [odkaz]
Přečti si moje slova pomaleji... neobhajuji tenhle projekt.
Jen se pozastavuji nad tvým způsobem vyjadřování a vystupování... nejseš tady dlouho, ale tvůj tón se nedá přehlédnout.
A tato kultura je mi cizí... je to... až obtěžující.
ano, projev lidí co generalizují a posuzují jako ty, jsou opravdu nevkusné, jednduchá rada, neobtažuj mne svými texty a máš klid, v jedné diskusi jsi reagoval ty na mne, já na tvé texty vždy odpovídal korektně, každý se o tom může přesvědčit [odkaz] , pokud mé odpovědi považuješ na nepřiměřené, máš na to právo, nemohu ovlivnit tvou přecitlivělost, ty stále někomu vyčítáš, že se hádá nebo je agresivní a není tomu tak, i v této diskusi, ostatně ten kdo si dá nick jak ty vykazuje egomaniakální sklony
PS: já tu měl účet ještě v době kdy stránky dělali kluci ze Zlína, když to převzalo vydavatelství nemohl jsem ty blbosti už vystát a přestal jsem to číst, bylo to v době kdy tu byl článek, že motor McLarenu je jako silné TSI od Škodovky, to byla poslední kapka od těchto "odborníků"
Promiň, ale ta cena je skutečně nesmyslná. A parametry taky neoslní. 5 kW na 163 kilo, to bude teda "dělo". :no: Design nekomentuji, to je subjektivní věc, ale poměr výkon/cena je tedy opravdu žalostný. Pád na hlavu výrobců tohoto skútru bych proto nevylučoval.
snad by udělali lépe, kdyby nepoužívali konstrukci pro benzíňák ze začátku 50 let a raději použili něco moderního převzatého (nebo udělali svého) a to okarosovali v retro stylu čézety
Taky jsem se zamlada na této věci párkrát svezl, dokonce i jednu dálkovou jízdu ve dvou podnikl. A to byla chyba. Hned jak to uvidělo kopec, tak se to zastavilo.... ;-\ Ale na frajeřinu po městě to bylo OK. ;-)
Tos asi jezdil na něčem jiným... na "frajeřinu po městě" se to nehodilo vůbec - bylo to těžký a dlouhý... takže nejlíp to jelo rovně!
A k tomu to na tu váhu moc nebrzdilo...
Ale na dlouhý přejezdy úplně super. Netáhlo na tom na kolena ani na ruce... a nebylo to tak neposedný, jako normální motorka.
moje vzpomínka na tohle Prase je vzpomínkou na jednoho bezvyznamnyho zakomplexovaného bolsevickyho dobytka, kterej me několikrát vyhrozoval, ze se nedostanu nejdriv na stredni a potom vysokou skolu.
a velice tezce prekousaval, ze ja, jakožto syn politickyho vezne, kterej dostal 15 let za spionaz a rozvraceni republiky, sem se na tu vysokou dostal a jeho kluka vyhodili i z uciliste. jeho dcera do "dotahla" az na cukrářku. na druhou stranu byla docela hezka a ke klukum ne lakoma...
Já jsem výraz prase v souvislosti s Čezetou slyšel mnohokrát, poprvé v době, kdy se ještě vyráběl a v mnoha částech republiky. Nejen že tak trochu vypadala, ale i tolik vážila a byla stejně mrštná. ;-)
Stejně, jako kola Favorit, i tohle už není děláno se záměrem vydělat na tom, že to budu masově prodávat lidem a dělat jim radost, ale jako předražené retro-design vozítko, které si koupí jen nějaký ten hipster, co chce být trendy a eko.
Pravý fanda si totiž koupí starou ČeZetu a zrenovuje si ji.