Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Staré Škodovky dnes stojí nekřesťanské peníze: Embéčko milion, hromada šrotu statisíce

Ještě před pár lety je nikdo nechtěl, dnes si ale majitelé zachovalých Škodovek mohou přijít na pěkné peníze. A nejen těch pojízdných. Šílené sumy jsou žádány i za hromadu šrotu.
Zpět na článek
18. 12. 2018 08:16
18. 12. 2018 11:34
18. 12. 2018 12:28
21. 12. 2018 10:53
18. 12. 2018 11:38
18. 12. 2018 12:17
4. 1. 2019 16:59
18. 12. 2018 08:16
Kurnik
Takovou 1000MB jsem mel po generalni oprave motoru prelakovanou na cerveno a prodal cikanum v roce 1993 za 2000Kc :-( :-( Otec mel presne takovou modrou jaka je na obrazku najeto 61000km a kdyz prodaval garaz tak ji kupujicimu nechal v garazi zadara :-( Skoda mohli jsme byt bohati :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
18. 12. 2018 11:34
Re: Kurnik
My dali známému za odvoz docela hezké embéčko po dědovi, které stálo minimálně 15-20 let ve stodole, kam jsem na něj chodil v dětství koukat. Dodnes stojí u něj na zahradě a hnije. ;-\
18. 12. 2018 08:55
Ráj veteránů
Několik hezkých kousků je i na ráji veteránů: [odkaz] :yes:

Nejlepší je ale sehnat si to někde na vesnici od dědy, ale to už chce mít i štěstí...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - chetoos
18. 12. 2018 10:20
Re: Ráj veteránů
Stále se dají sehnat krásné klasické škodovky i na vesnicích, ale chce to už trochu štěstí. Já si letos pořídil zachovalou Š120 za 30 tis Kč. Ale ceny kolem milionu? To snad ne. 1000Mb tak 400 tis krásná kousek. Milion možná špičkově zrenovované coupé 110R. Soused letos prodával nádhernou Škodu 120GLS. Chtěl za ni 90 000 Kč, nakonec prodal za 40. Ano jsou tato auta v kurzu ale ceny jsou uměle vytvořené a nedokládají opravdovou hodnotu auta...Ale já jako škodovkář mi to nevadí. Když budu chtít svou 120 prodat řeknu si za ni 70 tis a určitě ji někdo koupí :-)
Avatar -
18. 12. 2018 12:28
Re: Ráj veteránů
Vy věříte, že v nějaké české vesnici ještě neznají internet? Tohle šlo praktikovat před x lety, ale dneska každý díky internetu věří, že ta hromada šrotu co mu už půl století hnije ve stodole, má cenu zlata. A když do té shnilotiny napumpujete půl milionu za její renovaci, budete mít auto v likvidní ceně cca 150 000 Kč, které musíte někde uložit do suchého prostředí, aby se z něj zase nestala hromada rzi.
Jestli mohu radit, vezměte raději rodinu na nějakou pěknou dovolenou. Alespoň Vám zbydou vzpomínky místo hromady rezatého šrotu.
Avatar - Beefcake
18. 12. 2018 19:05
Re: Ráj veteránů
Pol miliona za renovaciu ? A to bude zo zlata ?
18. 12. 2018 20:03
Re: Ráj veteránů
To by si sa divil. Môže sa stať, že niektoré veci už nekúpiš a ak chceš mať auto origoš, tak sa to proste musí vyrobiť. A v tom prípade ceny naozaj lietajú v nebeských výšinách. kamoš kupoval žiabre na prvý model 1000 MB a mal na výber - zrenovované staré za 250,-€, alebo nové repliky za 350,-€. A takýchto "drobností" niekoľko, a človek sa nestačí diviť.
Avatar -
21. 12. 2018 10:53
Re: Ráj veteránů
Tak si vezměte excel a začněte počítat. A nezapomeňte na všechny hadičky (kdepak je dneska seženete a za kolik?), silentbloky, klouby, čepy, uložení ramen i ramena atd. Nejsou to nijak vysoké částky, ale když je sečete... a nezapomeňte, že stříkat to vodou není renovace, ale mršení, takže pěkně vycínovat (víte, jak se to dělá?) a vypalovací lak... a kdepak Vám ho udělají? A za kolik? A kdepak dneska koupíte ojnice, pístní čepy, kroužky, ventily, chladiče, lanka, díly karburátorů, rozdělovač, pružiny a pružinky, tlumiče, desítky různých těsnění, nádobky, šrouby, výfukové potrubí... na auto z 60. let? Většinou spíš nechat vyrobit nebo pokud to jen trochu jde, tak složitě zrenovovat. A originál matroš na přečalounění, interiérová doplňky včetně popraskaných madel... a čalounit to budete sám? Spíš ne, a kdopak to umí udělat tak, aby to vypadalo jak původní? A za kolik? A takl můžeme pokračovat.
A když to všechno spočítáte, včetně všeho ježdění, poštovného a zařizování, tak těch 500 000 Kč bude spíš málo. Onehdá se pán strašně radoval, že se s renovací "lidového" Maserati z docela nedávného roku 1984 (takže se na to dá ještě ledacos i koupit) vešel dokonce těsně pod milion, v což původně ani nedoufal.
A to nepočítám čas.
Evidentně jste toho moc nezrenovoval...
Avatar - JirkaV8
18. 12. 2018 11:24
Svet byl plny vykuku asi odpradavna
Chtit a dostat jsou dve zcela odlisne veci. Zrovna Raj veteranu, kde mas jeste posilat placene sms, abys podporil jejich inzerat a jine, no to zrovna. To je jako obchodovat se soucasnym panem premierem, ne dekuji. Nebo nahlaste cislo kreditni karty vcetne zadni strany co bude slouzit jako evidence do losovani. A dobrodinec zijici si jiz na Maledivach se chce zdarma a prave ted s tebou podelit o to, jakou vymyslel funkcni sberaci metodu pro hrani rulety v kasinu. Neni to tak davno, co jsme vsichni museli prodavat Amway jooo >:D
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2018 11:38
Vůbec
Tohle už tady bylo xkrát. Staré osobní Tatrovky jsou asi jediné poválečné vozy u nás, které mohou mít takhle sebevědomé cenovky. Kolem půl milionu by se mohla od Škody dostat maximálně Škoda 440/felicia a následně hodně exotické MBX. Ale k milionu? Co by tam většina těch smutných ukázek neschopného průmyslu dělala? Na druhou stranu, když se najde kupec, tak ať za to ty míče dá klidně i dva, a nebo rovnou tři, když mu to vykouzlí úsměv na tváři. Jenomže já bych za takové peníze chtěl zajímavé auto - tedy určitě ne poválečnou produkci Škody. I když u Klémovy VOSy, která vypadá jak autíčka z krtečka bych asi udělal výjimku. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar -
18. 12. 2018 12:17
HLAVNĚ KLID
Celá ta bublina vznikla proto, že před pár lety byly investice do youngtimerů skutečně nejvýnosnějším druhem obchodu v Evropě. Jenomže investiční společnosti, které peníze skutečně reálně dobře zhodnocovaly, nakupovaly vesměs automobilové skvosty. ISO Grifo, Jensen FF, Lancia Stratos, Alfa Romeo 155 GTA či Fiat Dino a podobná auta skutečně mohou být zdrojem velmi slušného finančního zhodnocení a ochranou peněz před inflací. O tom žádná.
Na základě pozitivních zkušeností těchto investičních fondů vedených skutečnými znalci a odborníky pak začali zejména Němci při sledování finančních problémů a prognózy Eurozóny měnit svá bezcenná Eura za cokoli, co byť zdánlivě připomíná jakous takous hodnotu trvalejšího rázu. Krom nemovitostí a starožitností se hlad nevyhnul ani šrotům vzdáleně připomínajícím "staré automobilové časy", u nichž jsou současní pološílení nabyvatelé hnáni slepou vírou, že se za pár let najdou ještě šílenější troubové, kteří za tyto hromady rzi budou ochotni utratit ještě nesmyslnější částky, než za jaké je kupují nyní.
Typická bublina na přehřátém finančním trhu samozřejmě splaskne a stejnou Škodu 100, kterou dnes nějaký blázen koupí za milion, bude ve vrcholící krizi horko-těžko prodávat za 150 000 Kč, aby vůbec pokryl účty za její skladování a úroky za půjčku na její nákup.
Ano, investice do youngtimerů může být velmi dobrým zhodnocením peněz, ale pouze prostřednictvím toho, kdo autům a jejich konstrukci a historii alespoň trochu rozumí. Technická zaostalost sice může být jistým druhem zajímavosti, těžko však věřit, že přinese nějaký budoucí reálný výnos.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jerry.Gunman
18. 12. 2018 13:59
Re: HLAVNĚ KLID
Zlatá slova.
Investice do čehokoliv vyžadují dostatečnou znalost oboru, který se k dané investici váže. Chápu a rozumím, že youngtimery přicházejí do módy - přece jen, "jako malého prďolu mne táta vozil v eMBéčku, tak teďka, když už jsem velký a bohatý, tak si nějakétoeMBucho seženu, nechám zrenovovat a občas se v něm projedu"

U MB 1000 / 1100 bych to i pochopil - a tam se asi dá s nárůstem ceny počítat. Zase až taková kvanta se jich nevyrobila - a vypadají tak nějak roztomile
Ale "Škodulka" stovka nebo sto-desina? Těžko...
A pořizovat si "jako spekulativní investici" nějakou 105/120/125, kterých bývaly plná sídliště, které dokázaly vařit v létě i v zimě, které (objektivně) byly podprůměrné i co se tehdejší nabídky "socialistických" vozů týče - a čekat, že ji někdy prodám za ekvivalent dnešních 200 - 300.000 CZK, to bych považoval za velkou nepředloženost.

Bohužel, mnozí z youngtimerových "takyinvestorů" uvažují přesně takto. Nu což - jejich peníze, jejich zkušenost...
18. 12. 2018 13:09
Moskvič byl proti
embéčku luxusní limuzína, kultovní kontrolka "maclo" by časem mohla jeho cenu vyhnat do astronomických čísel. >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jerry.Gunman
18. 12. 2018 14:04
Re: Moskvič byl proti
Moskviča 410 (karoserie "klasického modelu 402 posazená na výrazně zvýšený podvozek koncepce 4x4) - [odkaz] tak možná ano, ale jinak bych na tu astronomii raději moc nespoléhal :-)
Avatar - rokyta.p
18. 12. 2018 18:52
Re: Moskvič byl proti
Zvýšený 4x4 se mi vždycky líbil, i když jsem neměl možnost na to nikdy natrefit na živo. Ale nejhezčí mi ze Sovětských stejně přijde Gaz 13 a 21 :-) Mám tedy oba alespoň jako modely :*)
Avatar - Jerry.Gunman
19. 12. 2018 09:34
Re: Moskvič byl proti
JJ Čajka čtyřkolka, to je celkem slušnej bizár :-)
Avatar - white label
18. 12. 2018 19:49
Re: Moskvič byl proti
MBéčko (tisícovka) bylo proti leninovým saním šmrncovní auto.
4. 1. 2019 16:59
Veteráni
Tak ono těhle aut v původním stavu je málo takže je pochopitelné, že v pěkném stavu jdou do velkých částek
Rozbalit vlákno
0