Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Staré Škodovky dnes stojí nekřesťanské peníze: Embéčko milion, hromada šrotu statisíce

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 12. 2018
79
18
Zobrazit náhledy (79)
Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MB Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 1000 MBX de Luxe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 120 Rapid Coupe Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda 130 L Škoda Popular Škoda Popular Škoda Popular Škoda Popular Škoda Popular Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular 420 Roadster Škoda Popular Škoda Popular Škoda Popular
Ještě před pár lety je nikdo nechtěl, dnes si ale majitelé zachovalých Škodovek mohou přijít na pěkné peníze. A nejen těch pojízdných. Šílené sumy jsou žádány i za hromadu šrotu.

Je dost možné, že jste před lety měli jeden z níže popsaných kousků doma v garáži a v životě by vás nenapadlo, že se jejich cena za relativně krátkou dobu může vyšplhat na několikanásobek. Řeč je o starých Škodovkách, na které dnes najdete nespočet (zejména německých) inzerátů. A pokud jde o automobily v pěkném stavu, majitelé si nebojí říct i o statisíce. Podívali jsme se na server Mobile.de a zjišťovali, za kolik dnes pěknou starou Škodovku koupíte.

A nejsou to malé částky. Jedním příkladem za všechny budiž Škoda 1000 MB po kompletní renovaci. Auto prvně registrované v lednu 1964 má na svém kontě 98.000 kilometrů a je na prodej v Mnichově. Za kolik? Rovných 40.000 eur, což je v přepočtu lehce přes milion korun. Vůz vypadá opravdu nádherně, ale vážně má dnes takovou hodnotu?

Minimálně jejich stávající majitelé si to myslí. Dalším takovým exemplářem je 1000 MBX De Luxe, které dokonce koupíte u nás, konkrétně v Radvanicích a Bartovicích. Vůz registrovaný v prosinci 1967 najezdil 46.800 km a před sedmi lety prošel kompletní renovací. Pokud se vám tento zelenobílý exemplář v galerii zalíbil, připravte si v přepočtu téměř 1,2 milionu korun!

Tolik tedy nejsme ochotni investovat, takže se inzeráty starých Škodovek prokousáváme dále. Do oka nám padla křiklavě zelená Škoda 100 z roku 1974. Krásný stav, prý garáž opustila jen sporadicky, což vysvětluje nájezd 1575 km. Součástí jsou i veškeré dokumenty a původní švédská registrační značka. Vůz totiž vlastnil někdejší šéf Škodovky z této severské země. A cena? Půl milionu a nějaké drobné.

Ovšem ani Škody z osmdesátých let nejsou žádnou lacinou záležitostí. Docela obyčejný model 120 Rapid Coupé (198) v pěkném stavu je ve Švýcarsku na prodej za nějakých 340 tisíc korun. Pokud ale chcete auto se zajímavější historií, můžete sáhnout po Škodě 130 L v závodních barvách z roku 1988, která svého času plnila roli tréninkového vozu. Zajímavá historie se ovšem promítne do ceny, která se šplhá přes 900 tisíc korun.

Když už jsme si mysleli, že nás při projíždění inzerátů nemůže nic překvapit, narazili jsme na krásnou a nesmírně vzácnou Škodu Popular II 420 Roadster. Vůz z roku 1937 patří do série pouhých padesáti vyrobených kusů, měl jen tři majitele a v Nizozemsku prošel rozsáhlou renovací. K dnešnímu dni je na prodej za více než 2,3 milionu Kč.

Taková částka by se vzhledem k výjimečnosti vozu snad dala akceptovat. Co nám ale přijde totálně přestřelené je hromada šrotu, která snad dříve mohla být Škodou Popular. Podle prodávajícího jde o kousek z roku 1934, který potřebuje kompletní renovaci. Na tom se shodneme. Kde bychom si ale s prodávajícím nerozuměli je právě otázka ceny. Vlastník si totiž svého „klenotu“ cení na více než tři čtvrtě milionu korun.

A staré vozy mladoboleslavské automobilky dnes najdeme třeba i v nabídce Mototechny. Nejde sice o tak raritní kousky, jakými jsou výše popsané exempláře, přesto je na cenách patrné, že dolu už rozhodně nepůjdou. Docela obyčejnou, byť hezky vypadající Škodu 105 z roku 1987 s nájezdem 120.210 kilometrů pořídíte za 60.000 Kč, což je o deset tisíc korun méně než u stejného prodejce stojí novodobá Felicia (2000, 32.965 km) či Forman (1992, 77.907 km). Před časem byla v Mototechně nabízena Škoda Felicia z roku 1961 s nájezdem 17.464 km za 600.000 Kč. A štítek u inzerátu prozrazuje, že hezký kabriolet už má nového majitele.

A co vy? Trháte si vlasy, že jste před lety prodali starou Škodovku za pár peněz, nebo ji stále ještě uschováváte v garáži a čekáte, až její hodnota ještě o něco povyskočí?

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Veteráni
Skypi
| 4. 1. 2019
Tak ono těhle aut v původním stavu je málo takže je pochopitelné, že v pěkném stavu jdou do velkých částek
Avatar -
Ráj veteránů
| 21. 12. 2018
Tak si vezměte excel a začněte počítat. A nezapomeňte na všechny hadičky (kdepak je dneska seženete a za kolik?), silentbloky, klouby, čepy, uložení ramen i ramena atd. Nejsou to nijak vysoké částky, ale když je sečete... a nezapomeňte, že stříkat to vodou není renovace, ale mršení, takže pěkně vycínovat (víte, jak se to dělá?) a vypalovací lak... a kdepak Vám ho udělají? A za kolik? A kdepak dneska koupíte ojnice, pístní čepy, kroužky, ventily, chladiče, lanka, díly karburátorů, rozdělovač, pružiny a pružinky, tlumiče, desítky různých těsnění, nádobky, šrouby, výfukové potrubí... na auto z 60. let? Většinou spíš nechat vyrobit nebo pokud to jen trochu jde, tak složitě zrenovovat. A originál matroš na přečalounění, interiérová doplňky včetně popraskaných madel... a čalounit to budete sám? Spíš ne, a kdopak to umí udělat tak, aby to vypadalo jak původní? A za kolik? A takl můžeme pokračovat.
A když to všechno spočítáte, včetně všeho ježdění, poštovného a zařizování, tak těch 500 000 Kč bude spíš málo. Onehdá se pán strašně radoval, že se s renovací "lidového" Maserati z docela nedávného roku 1984 (takže se na to dá ještě ledacos i koupit) vešel dokonce těsně pod milion, v což původně ani nedoufal.
A to nepočítám čas.
Evidentně jste toho moc nezrenovoval...
Avatar - Jerry.Gunman
Moskvič byl proti
Jerry.Gunman
| 19. 12. 2018
JJ Čajka čtyřkolka, to je celkem slušnej bizár :-)
Avatar - traveldrive
Ráj veteránů
traveldrive
| 18. 12. 2018
To by si sa divil. Môže sa stať, že niektoré veci už nekúpiš a ak chceš mať auto origoš, tak sa to proste musí vyrobiť. A v tom prípade ceny naozaj lietajú v nebeských výšinách. kamoš kupoval žiabre na prvý model 1000 MB a mal na výber - zrenovované staré za 250,-€, alebo nové repliky za 350,-€. A takýchto "drobností" niekoľko, a človek sa nestačí diviť.
Avatar - white label
Moskvič byl proti
white label
| 18. 12. 2018
MBéčko (tisícovka) bylo proti leninovým saním šmrncovní auto.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku