No nic se nezmění, jen stoupne zájem o dědky a babky s průkazem ZTP, kteří neplatí jak přepis 800 Kč, tak ekopoplatek. Jen se asi změní počet majitelů aut v techničáku o jednoho navíc.
Takže kdyby někdo potřeboval, tak jednu takovou babičku doma mám, výjde vás to na 1000 Kč, 500 Kč pro babičku, 500 Kč pro vnoučka. To víte, důchody moc nerostou a on si to ten sociální systém nějak vyřeší.
"chceme snižovat emise" - ježíš to jsou kecy - Tak zakažte Číně auta. Zakažte tankery. Zakažte leteckou dopravu. Jo a nezapomeňte nám zakázat dýchat - nebo vlastně ne - stačí zavést poplatek - daň - za spotřebovaný vzduch - každý jednou ročně projde měřením emisí a podle objemu vydechovaného svinstva - bude spočítána daň.....
Tedy nemyslel jsem, že to někdy, byť ve srandě napíšu, ale - Lidé bděte..........
Náš stát těžko, ale Indie s leteckou podporou Nato a německých zelených by mohla >:-[] Ačkoli naše tajná zbraň - strýc Karl, by mohla být taky účinná, dokonce i humánní. Ale co s miliardou spících číňanů? :-)
Ale Indie s pozemní podporou Range Roverů, by se těžko postavila proti pozemnímu odporu Volva Číňanů! Nakonec by nás stejně umlátili originálníma čipama od Sony, Canonu a v neposlední řadě kontaminovanejma pistáciovejma oříškama v balení Aholdu. Jsou to malý, žlutý a zákeřní šmoulové, jenom my blbci si myslíme, že šmoula je modrej!
Co se čílíš? Že stát potřebuje peníze je jasný... Kdekoliv se daj vyšťourat, tak to prostě prubnou. Něco tam ty skopový dobytci, co si volíme, musí dělat. Nekonečně zdražovat chlast, cigára, benzín a podobný, pro život nepostradatelný věci, nejde, tak teď tam nějakej blb vypustil tohle. Dál se v tom budou plácat a nic se "zatím" nestane.
Mě spíše příjde takové to děsivé strašení starými auty atd. Kolik lidí, co má starou 120ku, Favorita, Žigula či co jiného udělá ročně více jak 10 000 km a jestli vůbec tolik. Přitom nová auta si lidé kupují i proto, že prostě potřebují najet spolehlivě několikanásobně více km a ne jen těch pár a proto v globále vypustí více emisí než nedělní děda na Favoritu.
Plus koho odradí od koupě 3000, když prostě na nové auto nemá?
Chtějí-li omezit emise, tak ať řeší nákladní dopravu, ať zlepšují podmínky pro tranzity kamionu naložených na vlacích a ne, že postihnou pár lidí, kteří toho nejméně znečistí.
Kolik ten veterán najede? (krom tebe) Že by se rovnou pustili do Národního tech, muzea?! Já bych znárodnil Google... Jandák by to určitě dal dohromady a bylo by to, no néé? :-O:-O
Jenže chlap, který jde pro flexu většinou ocení spíše toho Logana, nebo viděl jsi už nějakého chlapa, který v montérkách a flexou v ruce vystupuje z SLK? Možná tak s tygříma tangama zaseknutýma proklatě hluboko >:-[]
No důležitý je, co na tom máš za kotouč. Můžeš sice přijet v montérkách tím Loganem na dílnu, ale když tam pak před chlapma vytasíš flexu s nasazeným kotoučem z růžových pírek, tak si jasnej. Ale horší je, když to zblbneš a v tygřích tangách pak v růžovém přítmí vytáhneš flexu se stopadesátkovým "diamantem". To by si pak mohl jít i sedět. ;-) >:-[]
Z toho vašeho dialogu pánové chápu, že se přete kdo z vás dvou je větší malé bimbo a podle všeho Navtech je 5 metrů velký "malý" ču... bimbo... a to už je pořádný kus chu.. >:-[] >:D
Jasně, ale to byla jen ta první série, ještě za Husáka, než to pos.r.al koncern VW! Ty pak propagovali ruční vercajk pod značkou MTX, co udělali první 4 dvéř. kábrio. Je to zamotaný a na dluhý vyprávění...
to co si tu napsal je všem (i na ministerstvu dopravy) jasný. Cílem není samozřejmě ekologie, ale vydojit z lidí prachy a je potřeba to udělat tak, aby se dala postihnout co největší část registrovaných aut. Tj. přesně ta skupina co se prodává (5 a více let stará.) Logicky to s ekologií má pramálo společného. Není totiž valného rozdílu mezi čistotou provozu nového a 5 let starého auta. Prostě sviňárna.
No 8 let starý auto jsem si právě koupil jako náhradu za starou O1. Aby mě ho stát označil za neekologickej starej šrot a zkasíroval mě o 3000 mi přijde trochu přehnaný. Ty myslíš, že je to jako v pořádku a že je potřeba tohle na "starý vraky" z roku 2006 zavést?
Chtěl jsem jen poukázat na životní úroveň u nás a v zahraničí. Ať se pak nikdo nediví že mají nová auta,když za hranicema mají v průměru 2-3 násobek na páscen co u nás.
Proč mě? Neflákej se a makej, to je jednoduchý. Každý, co jemu jest... Nikdo tě nehaní za to, že jsi zrovna ve fázi, kdy pitváš žáby a čumíš do mikroskopu, jak vypadá cibule... Jednou si třeba najdeš i holku, nebo kluka a tvoje obzory se naprosto změní.
Ale mezi náma, leštit MB, budeš ještě mnoho let, ale zatím jenom těm "jiným"...
Ty seš poslední dobou totiž takový nějaký zakrnělý, z jedné strany agresivní, z druhé ublížený, přitom věci už jsou o pořádný kus zase dál. Jen ty cíle už se hůře trefují a malým bajonetem to není.
Každý co jemu jest... Mám pocit, že tvoje smýšlení je "...když si někdo neumí vydělat na MB, tak ať neremcá..." (jestli tě chápu špatně, tak mě oprav).
Ale to je naprostý omyl. Protože jsou povolání, která hodně vynáší a jsou povolání, kde můžeš pracovat 24h 7 dní v týdnu 365 dní v roce a stejně budeš mít mizernou životní úroveň!
A tím nemám na mysli povolání typu "podlahový technik", neboli staročesky "uklízeč(ka)", nebo opírač o lopatu, neboli "kopáč".
Každý nemůže být obchodník, programátor, právník, burzovní expert apod. Řeči typu neumí si vydělat jsou zcela ignorantské. Životní úroveň u nás je nízká (např. ve srovnání s Rakouskem) a tomu odpovídá vozový park.
Takže jediným řešením je snaha o pozvednutí životní úrovně a ne "trestání" občanů za to, že si díky nízké životní úrovni nemohou každých 5 let koupit nový vůz 8-s
Nechme lidem více peněz - oni je stejně utratí :-!
Přesně tak... Krásně to je vidět na prodeji nových aut. V ČR se prodá s bídou 200 000 nových aut a ve stejně lidnaté Belgii dvakrát tolik. To jsou enormní rozdíly. A vík kolem sebe, když se rozhlédnu doma na ulici. Vidím pár nových aut a jinak samé ojetiny, včetně mojeho BMW >:D . Tohle je běh na dlouhou trať a tři litry při prodeji to nespraví.
Co by mě spíš zajímalo je, když teda se toto schválí, tak já jako majitel vozu s Euro 2 jsem už ty tři litry zaplatil, ale co další majitel, když to prodám? Tři litry propadnou a on zaplatí těch nových pět?
akorát mi nějak nejde do hlavy,proč když chce stát omladit vozovej park,proč lidem ty starší auta udělá neprodejný a tudíž si pak spousty lidí koupí starší auto než kdyby za své původní utržili víc peněž,ekologii by to nějak neohrozilo,jen by se starší auta stěhovala k svátečním jezdcům protože kdo potřebuje denně auto si stejně musí pořídit něco novějšího kde je daň nižší a v ceně auta zase nemá takovej vliv
Základní problém je v tom, že ekologická daň by se měla platit každý rok a ne jen při převodu. Naopak při převodu by se platit neměla. A likvidace by měla být ZDARMA. Pak si každý rozmyslí, zda doma držet vrak. Ale to že při převodu zaplatím navíc 10tis. je pro mě nedůležité, když celkově pořizovací cena bude nižší a kvalita vozu vyšší než při koupi novějšího.
Sám má Fiestu 1.25, stáří 10 let, najeto 85tis.km (skutečných). Auto mám už 8 let ale používá ho žena na krátké trasy a auto je v perfektním stavu a motor splňuje všechny požadované parametry.
Polopate povedané (resp. napísané), autorom nejde o nič, než zlegalizovanú lúpež - buď zaplatíš, alebo nebudeš jazdiť. Dnes sú to majitelia starších áut, zajtra to môžu byť autá s váhou nad 2 tony a neskôr zas niekoho možno napadne merať u áut spotrebu kyslíka vysoko zdaní všetky turbá bez ohľadu na palivo...
Funguje to proste a jednoducho podľa troch nemenných hesiel:
Je to totální nesmysl! Znám mnoho aut starých 10 let v perfektním stavu splňujících bezpečnostní i ekologické parametry. Ale budiž, ať s es aut starších 10 let platí ekologická daň. Ale ať se platí každý rok, ne jen při převodu. To je totální nesmysl! A ať z vybraných peněz hradí likvidaci ZDARMA. Pak to bude mít smysl.
Ale auta stará 5 let, to jsou tak na vrcholu života. Respektive, je tady ještě jeden faktor a to jsou najeté kilometry. Je rozdíl, zda má auto po 5ti letech najeto 50tis.km a nebo 300tis.km. A taky je rozdíl zda se jedná o Fabii haťapku nebo o Volvo. Prostě každé auto má určitou životnost a určitý nájezd. Ale určitě po 5ti letech není auto staré a ani neekologické. To jen soudruhům chybí peníze a tak hledají, kde by ještě lidi oškubali.
To je jak nový zákon o DPH, který je tak lišácky udělaný, že si stát odložil vracení DPH o jeden měsíc. Je to krátkozraká záležitost, ale podnikatelům a účetním to způsobilo neskutečné problémy.
Prostě tento stát a tato vláda, to je jen banda zlodějíčků a tunelářů a strašpytlů, kteří se bojí cokoliv říct a jen schválí to co jim lobbisti nařídí.
Tento návrh už začíná překračovat únosnou míru. Co mě vadí především, je ten výsměch ze strany státu. To, že občany považuje za úplné k r e t é n y. To, že zase schovávají odírání za ekologii.
Kdyby aspoň řekli na rovinu - potřebujem další prachy, protože už nemáme co rozkrádat. Ale toto stejně jako mýtné na silnicích 1. třídy... to už je opravdu na defenestraci. A pak přijde Bárta s tím, že celou superkoncepci dálniční sítě zpracuje soukromá firma. Nemělo by snad tohle dělat ministerstvo dopravy? Nebo to už tu budou úřednící jen jako razítkovací stroj?
Co se děje po těchle volbách, nestačím se divit. Že se euroasijská deska pohybuje, jsem věděl. Ale že Český masiv má ten pohyb ve stovkách kilometrů za měsíc na východ, jsem opravdu netušil.
Stát ČR = parazit pracujícího občana ČR :no::no::no:
Stát chce vydolovat prachy z přepisů starších aut, v mnoha případech jsou ale ty starší auta na hodně dobré technické úrovni a spolehlivější než ty nové. Takže by to byla zase jedna z kravin???
tak když jsi pujdu pro 6 let starý Ečko nebo novou Fabii co bude asi bezpečnější nebo pohodlnější..
kolikrát to neni jen o tom na co lidi maji a na co ne, ale o prioritách někdo chce nový někdo zase komfortní
a když se tak opíraji o ekologii, tak kde jsou ty úlevy pro euro 6 hybridy, to jsou přeci ekologická auta, tak co za to ze se snažim byt ECO.. nic
chtělo by to víc motivace a míň diktátu ze strany státu!!
Prošel teda ten poplatek na euro3 nebo ne ? Díval jsem se totiž na https://ideaclub.cz/…u/ekologicka-dan a tam píšou, že se daň platí pouze za euro 2 a nižší, tak teď vůbec nemám přehled o tom, jak tedy situace vypadá, což je dost nemilé, protože jsem si před nedávnem koupil oktávii, která splňuje právě normu euro 3..