Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Státy EU nadále prosazují kontroverzní podporu výroby elektroaut

Některé členské státy EU nadále tlačí na podporu výroby elektromobilů, přestože se unie na ní v minulosti nedohodla.
Zpět na článek
26. 5. 2010 06:37
26. 5. 2010 09:09
26. 5. 2010 09:17
26. 5. 2010 09:27
26. 5. 2010 12:47
26. 5. 2010 10:24
26. 5. 2010 17:05
28. 5. 2010 11:27
26. 5. 2010 10:28
26. 5. 2010 14:04
Avatar - Slavek-TDM
26. 5. 2010 06:37
Uz zase
nekdo taha za provazky. Mozna jsem paranoidni, ale ja mam dojem, ze z tech argumentu primo srsi lobbing. A u "zelenych" si nedelem iluze, ze by neco delali z ciste lasky k prirode (tem par nadsencum, kteri to mysli opravdu dobre se omlouvam a dodavam, ze taky sazim stromky, tridim odpad a nevyhazuju ho v lese). Zase nekdo mrska procenta od boku jak se to komu hodi.
Rozbalit vlákno
8
26. 5. 2010 09:09
Re: Uz zase
Souhlas; do 2014 provozovat 1 milion el. automobilu v Evrope hmm tak to maji 4,5 roku tak to asi tedy ne... to zase nejaky akademik myslel...

Kdyby ciste toto nekdo rekl o hybridech...proda se 1 milion hybridu do roku 2014 v Evropskych zemi. To bych mozna s hodne velkou nadsazkou veril, jelikoz nemecka trojka pripravuje a dolpnuje hybridni soustavy...

Ale o el. vozech to je ptakovina tydne....
26. 5. 2010 09:17
Re: Uz zase
pokud tam zapocteme vsechny vozidla pohanena elektrinou, tak to as takovej problem dosahnout nebude, trolejbusy, tramvaje, autobusy, nakladaky, skupinka tech co na elektrinu jiz jezdi tu je, za rok se v EU zacne prodavat Nissan Leaf + neco od Rencka, a verim ze to treba v UK, Francii a nemecku pujde docela nadracku :-) tyto zeme planuji i vystavbu dobyjeci a vymenne site
26. 5. 2010 09:27
Re: Uz zase
Ano pujde to nadracku, ale v 10 000 kusech mozna 100 000ks, neverim, ze by se prodalo 250 000ks elektrik rocne do roku 2014 samosebou budu mile rad prekvapen a smeknu klobou pokud se tak stane.
26. 5. 2010 12:47
Re: Uz zase
staci na trh poslat neco mensiho co se jiz ted prodava jak rohliky v samosce a mego je doma hned, automobilky jiste nezustanou u 2-3 modelu o kterych zatim vime, ale jiste zabrousi i do segmentu mikroaut, dodavek, nakldaku (tam se vlastne jiz neco deje s podvozky Avie), atd...
Avatar - Ricardo
26. 5. 2010 10:24
Re: Uz zase
A pokud započítáme i vlaky, možná jsme to už dávno splnili a budeme se v roce 2014 divit, o kolik jsme nad plán >:D
26. 5. 2010 17:05
Re: Uz zase
Pripočítaj plány na elektrické Avie a výrobu električiek a trolejbusov a zistíš, že Češi sú za vodou na 50 rokov vopred... ;-)
28. 5. 2010 11:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - S8
26. 5. 2010 10:28
Re: Uz zase
Navrhuju zapocitat do toho i jesterky a rucne vedeny vysokozdvizaky a mame to v pohode, statistika je krasna vec - kryz nevychazi, proste zmenis sledovanou skupinu a ejhle, jak se nam to hezky ta prognoza plni, no to jsme ani sami netusili, jak optimisticky to bude vypadat, kdyz pridelime registracni znacku i kolum vybavenym dynamem na sviceni... >:-[]
26. 5. 2010 10:12
Evropa ma posledni sanci
Snaha nekterych Evropskych statu podporit elektromobily je posledni zoufalou snahou zastavit zaostavani Evropy na poli novych technologii. Vice sanci uz Evropa nedostane. Zatimco Evropane kvuli neustalemu hledani nejakych zlotrilych lobbystickych rejdu (cely stat je jedno velke lobbysticke hriste a nejsilnejsi nejsou ti "zeleni", ale ropni) zcela ztratily nit v rozvoji novych technologii, jsou jine staty jako Japonsko a kupodivu i Cina, kde se zabyvaji podstatou - totiz neustalym a rychlym progresem. Napr. Cina pocita s elektrombily ve velkem a to napr. i v MHD, kdy jiz pristi rok zacne fungovat v nejvetsich mestech sit autobusu na elektrinu. S tim jak staty pripravuji cestu novym technologiim jde ruku v ruce usili i schopnosti jejich vyrobcu. Za par let uz cinske elektromobily nebudou dohanet ty evropske, ale bude to naopak. Protoze jejich snaha na tomto poli a podpora stau je o tridu vyse nez nase.

Aby jsme si rozumeli, netvrdim, ze by stat mel zavadet nejake dotace. Ale uloha statu je v celem tomto pohybu nezastupitelna. Jak pripravou vhodne legislativy, tak nastavenim danove soustavy, podporou standardizace a infrastruktury, ale i celkoveho klima ve spolecnosti. Ten postoj panu z ministerstva dopravy - co kdyby jsme nahodou podporili jeden smer vice nez druhy, tak radeji nebudeme delat nic, je v dnesnim svete anachronizmem.
Rozbalit vlákno
3
26. 5. 2010 10:25
Re: Evropa ma posledni sanci
Evropa, ta bruselska, uz davno zadnou sanci nema. Ackoliv jsem velky fanda novych technologii a stale sleduju posledni zpravy o aku, paliv. clancich a podobne, tak mi pripada to, co se deje (nejen) v EU, naprosto silene. Uplne by stacilo nechat lidi podnikat a vymyslet, dobre reseni se nakonec prosadi. Namisto toho se zavede 50% zdaneni, z toho se zaplati ohromny uredni aparat, ktery pak slavnostne rozhodne, ze nepatrnou cast tech dani nekam naleje. Urednici na to nemaji kompetenci a boji se udelat chybu, takze ve skutecnostii o vsem rozhoduji expertni skupiny, coz jsou ti sami, kteri ty penize nakonec urvou pro sebe. Elektromobily ano, ale kazdy at hraje sam za sebe a za svoje. Fotovoltaika, biomasa jsou dostatecne odstrasujici priklady.
26. 5. 2010 12:15
Re: Evropa ma posledni sanci
Zase jeden příspěvek, který mi hovoří z duše :yes:
Role státu je skoro vždy negatovní - vše má danit stejně (=nic nezvýhodňovat) a nepřekážet. A ono vše smysluplné půjde samo a rychle a nesmysluplné se odloží (až to bude mít smysl) nebo zanikne.
27. 5. 2010 10:29
Re: Evropa ma posledni sanci
Ze Evropske socialisticke pristupy - dotace a ulevy funguji mizerne je jedna vec. Ze stat je nejvetsi ekonomicka jednotka na trhu a bez jeho aktivniho pristupu bude vse trvat dele je vec druha. Existuji i jine zpusoby jak stat muze, a zemich mimo EU take uz pomaha. Legislativa zejmena, nastaveni danove soustavy, granty na zakladni vyzkum, podpora standardizace, uzemni planovani s ohledem na rozvoj dobijecich stanic atd atd. Jsou toho desitky.

Treba jen takova nicotnost - pri stavbe parkoviste mate normami prikazano, jak maji byt velka stani, kolik tam musi byt mist pro invalidy, jak musi byt osvetleno, jak dopravne znaceno, jake rozhledove pomery musi byt na vjezdu atd. Kdyby tam bylo treba i to, ze na velmi velkych parkovistich ma byt treba i jedna dobijeci pripojka, bylo by to pro rozvoj elektromobility vetsi pomoci nez vsechny dotace dohromady..

Jestlize v Japonsku nebo Cine existuje aktivni pristup statu k elektromobilite, a to zejmena proto, ze jak Cina tak Japonsko maji prakticky nulove vlastni zdroje ropy, tak ta metoda, ze jaksi pockame a ono to nejak dopadne, skonci jedine drtivym zaostavanim nasich vyrobcu. To je cele.
26. 5. 2010 13:58
priklad Nissan leaf; vyroba pro 2010
In just a few short weeks, Nissan has tallied around 17,000 pre-orders from interested U.S. and Japanese buyers, exceeding initial capacity.

As it stands, Nissan has enough capacity to deliver around 12,000 Leafs by next March, but that means the company will fall well short of meeting demand at the rate pre-orders continue to come in.

Nu je to vlastne velky uspech mit 17 000 objednavek na moznych 12 000ks co se vyrobi tento rok 2010.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
26. 5. 2010 14:04
Aktivisté
Nenávidím ekoaktivisty!
Přeju si, aby ta banda prospěchářských šmejdů už konečně pochopila smysl a účel elektromobilů. Přeju si, aby přestali otravovat s "čistou" energií z obnovitelných zdrojů, jejichž výroba je ekologicky ničivější, než zisk stejného množství energie z uhlí. Přeju si zkrátka konec ekologické lobby a ekoterorismu na obyvatelích Evropské unie.
Rozumný ekolog ví, že elektromobil pomůže snížit ekologickou zátěž v místě svého provozu, zlepšit prostředí ve městech. Kolik ale takových ekologů je mezi všemi ekoaktivisty?
Rozbalit vlákno
4
26. 5. 2010 17:04
Re: Aktivisté
Pekne polopate napísané. Súhlas. :yes:
26. 5. 2010 22:04
Re: A čo MHD ?
Ak riešiť dopravu v meste tak určite pomocou MHD - tá je určite ekologickejšia ...

Elektromobily môžu tak roznášať * ..
26. 5. 2010 22:05
Re: Napísal som *
Nie niečo iné : ).
26. 5. 2010 22:07
Re: Tak ešte raz P_I_C_U
To už hádam prejde ... :-)
26. 5. 2010 16:36
Fakt "úspech" elektormobilov ...
Tieto črepy nie sú jednoducho konkuriencieschopné a bodka ...

A keby sa niekto oháňal "ekológiou", tak by si mal zrátať energiu použitú na výrobu, prevádzku a likvidáciu elektromobilov a "normálnych" aút a to by ostal prekvapený ...
Rozbalit vlákno
3
26. 5. 2010 17:03
Re: Fakt "úspech" elektormobilov ...
Ako tak čítam tvoje príspevky, tak ty tiež nie si ktovieaký zázrak...
26. 5. 2010 22:02
Re: Vidíš a stačí to ...
Vodíkové "šialenstvo" už Amíkov opustilo a teraz sa všetci vrhli na elektrinu ...

Je však pravda, čo uznávam, že to je podstatne menšia hlúposť a v určitých segmentoch je elektromobil použiteľný. Ako "bežné" vozidlo to však bude (bez dotácií) zasa ďaľší "ekologický" debakel ...

Očakávam však, že sa vo forme hybridov predsa len tie batérie do auta dostanú. Hybrid je už rozumný kompromis a podľa mňa jednoznačne deklasuje elektromobil.
26. 5. 2010 22:06
Re: Vidíš a stačí to ...
Americany mozna, ted jsou narade korejci;

Do roku 2015 chteji prodat 10 000ks takovich kousku

KIA = Killed In Accident