Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Střední třída v Evropě skomírá. Ford se jí proto vzdá, Toyota naopak překvapivě zůstává

Passat, Mondeo, Vectra nebo Laguna, to bývaly králové střední třídy. Časy se ale mění, a tak dva nahradily jiné vozy a jeden se patrně změní, a tak zůstane jen Passat.
Zpět na článek
14. 8. 2018 10:00
14. 8. 2018 10:11
14. 8. 2018 10:35
14. 8. 2018 10:53
14. 8. 2018 11:22
14. 8. 2018 12:44
15. 8. 2018 02:19
15. 8. 2018 08:08
14. 8. 2018 11:34
14. 8. 2018 12:28
14. 8. 2018 11:41
14. 8. 2018 12:29
14. 8. 2018 13:24
14. 8. 2018 13:18
15. 8. 2018 02:20
14. 8. 2018 10:34
15. 8. 2018 02:21
15. 8. 2018 08:29
15. 8. 2018 09:14
14. 8. 2018 17:11
14. 8. 2018 10:01
14. 8. 2018 10:34
14. 8. 2018 10:35
14. 8. 2018 10:37
14. 8. 2018 11:30
14. 8. 2018 11:49
14. 8. 2018 11:57
14. 8. 2018 12:06
14. 8. 2018 15:19
14. 8. 2018 12:18
14. 8. 2018 12:32
14. 8. 2018 18:11
15. 8. 2018 08:52
15. 8. 2018 10:53
15. 8. 2018 11:50
15. 8. 2018 14:29
14. 8. 2018 19:41
15. 8. 2018 21:19
15. 8. 2018 02:23
14. 8. 2018 10:06
14. 8. 2018 12:53
14. 8. 2018 10:29
14. 8. 2018 10:53
14. 8. 2018 11:13
14. 8. 2018 11:25
14. 8. 2018 11:41
14. 8. 2018 11:56
14. 8. 2018 12:00
14. 8. 2018 12:45
15. 8. 2018 22:24
14. 8. 2018 11:35
14. 8. 2018 11:43
14. 8. 2018 11:57
14. 8. 2018 12:03
14. 8. 2018 12:11
14. 8. 2018 19:11
14. 8. 2018 19:46
15. 8. 2018 09:11
15. 8. 2018 12:55
15. 8. 2018 15:27
15. 8. 2018 17:34
15. 8. 2018 20:29
15. 8. 2018 20:34
15. 8. 2018 20:37
15. 8. 2018 20:41
15. 8. 2018 20:36
15. 8. 2018 20:44
15. 8. 2018 20:49
15. 8. 2018 22:21
16. 8. 2018 11:06
16. 8. 2018 12:09
14. 8. 2018 10:36
14. 8. 2018 10:38
14. 8. 2018 10:56
14. 8. 2018 10:59
14. 8. 2018 11:05
14. 8. 2018 12:34
14. 8. 2018 12:45
14. 8. 2018 12:50
14. 8. 2018 12:52
14. 8. 2018 12:58
14. 8. 2018 11:46
14. 8. 2018 12:05
14. 8. 2018 13:45
15. 8. 2018 10:02
14. 8. 2018 10:44
14. 8. 2018 10:53
14. 8. 2018 11:00
14. 8. 2018 11:15
14. 8. 2018 12:35
15. 8. 2018 02:33
14. 8. 2018 12:42
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:00
Talisman
s nicotnými motory se nemůže divit...
Rozbalit vlákno
24
14. 8. 2018 10:11
Re: Talisman
presne, clovek potom musi kupovat jazdenu premiu aby mal v aute normalny motor, radsej by som kupil nove mondeo s 6 valcom ako jazdene BMW alebo inu alternativu, v USA je to este stale mozne len EU je doje...na
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 10:16
Re: Talisman
dnes letia ostrejsie rysy a coskoro do hry vstupia aj kompaktnejsie tvary.. nova kompaktnejsia a ostrejsia 508 by mohla byt prvou lastovickou k zlepseniu v tomto segmente ... mna prekvapuje hlavne mazda 6... take uzasne auto a predava len o kusok viac ako nejaka neviditelna optima.. a dokonca sa nechyta ani na arteona s jedinou kasnou ( ten je defakto bez kombika ) ....

ved si len zober ake boli kedysi kompaktne vozy v strednej triede a ake su dnes uz monstra.... kto potrebuje 5m strednu triedu ako bezne rodinne auto? v reale malokto... a tak ludia ktori keedysi kupovali 4,5-4,6m auta strednej triedy dnes uz proste kupuju rovnako velke octavky a astry kombiky no a na prerastenu strednu triedu uz tolko zakaznikov potom neostane co kedysi (... ja tu vidim teda aj akysi "rozmerovy problem" ... auta sucasnej strednej triedy su proste za mna uz prerastene ... ved nejaka alfa 156 z 90 rokov alebo primera je dnes mensia ako octavia alebo corolla ci civic sedan ktore su radene o triedu nizsie ... tak potom sa necudujem ze preco klesa predaj tejto strednej triedy .... ale P508 si to uz vsimol a nova generacia sa uz zmensila a kusok aj vyrysovala svoje tvary... posobi uz sikovnejsie ...toto by mohlo fungovat uz lepsie ako nejaky talisman alebo mazda 6 ktore su sice majestatne ale prave to moze byt ta dvojsecna zbran ktora moze aj odradit .... za mna je prioritny problem teda prerastenost aut v strednej triede ktora sa uz vymyka tomu akemusi velkostnemu standardu beznych zakaznikov .... aj sused ktory mal kedysi primeru dnes jazdi octavkou.. a tvrdi ze je uz vacsia ako jeho primera .... takze nepotrebuje superba .. tym padom je dalsi zakaznik co presiel zo strednej triedy dnes uz do nizsej strednej ( a takych je dnes uz kopec ) ..... je to presne o tom a vidim to uz na coraz vacsi problem ... to neustale zvacsovanie rozmerov aut nakoniec niektore segmenty defakto samo posle do zahuby ... ;-\
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:35
Re: Talisman
Já jsem stále staromódní, dnes řečeno out, takže potřebuji sedan, automat, motor, co jeden, nejlépe 6 a více válců, naftu, světla, co svítí, klima, co chladí a pohon 4x4. Toť vše. Malé prckolety mi nedávají smysl a není to pro mne auto. Superba mám, ale to byl omyl. Spoustu místa, které nepotřebuji, taková A6 C6 je oproti němu kompaktnějším a vyváženějším autem.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 10:39
Re: Talisman
presne tak.. spousta mista ktore ale uz proste nie kezdemu zase treba.. je to tak... ved uz octavia je obrovska ... ono keby stredna trieda ostala rozmerovo na urovni 90 rokov ( 4,5-4,7m ) vsadim sa ze by bol o nu vacsi zaujem... ovela vacsi... takto sa ale vyautovala sama ...
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 10:53
Re: Talisman
No, tak se nám střední třída posune do vyšší střední, i s odpovídajícími prodeji. A mezitím budeme na spodním konci zase přidávat další modelové řady malých aut, aby se ten cyklus růstu doplnil. Za takových dvacet let, pokud tomu někdo neučiní přítrž, bude nižší střední třída měřit k pěti metrům, malá auta budou čtyřapůlmetrová a pod nimi dvě další kategorie miniaut a mikroaut.
A tak se budu postupně posouvat do nižší a nižší kategorie aut, protože ty obří obludy nepotřebuju.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 10:58
Re: Talisman
ved uz som to spominal ze novy UP ak vobec bude tak urcite uz nebude daleko od predosleho pola... a napr nove polo je uz kdesi na urovni golfu 4 aj velkostne aj kufrom .. razvorom je dokonca este vacsie... takze takymto "posuvanim" ludia coskoro skoncia vsetci v malych vozoch ... v reale ale vacsich ako v minulosti o od nich papierovo o dve triedu vacsi predchodcovia :-) .. sila

defakto za dalsich 5 rokov ak to takto pojde asi budem uz moct povedat ze mam uz mini auto ;-) .. ale snad preahnam no ;-)

.. potom ale bude treba zaviest dalsi segment micro aut >:D ktore ale uz urcite nadalej budu vacsie ako neajke male auta z 90 rokov >:D ... tak teraz babo rad co dal
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 11:22
Re: Talisman
To já bych věděl, co s tím. Jenže to by zase bylo "komunistické" řešení a omezování a kdovícoještě. Ale na druhou stranu, je to jediná možnost, jak začít skutečně řešit věci ekologicky a ohleduplně. Stačí omezit velikost a hmotnost kategorií vozidel, případně podle nějakých poměrů těchto faktorů počítat daně či povinné ručení. Regulace by přišla sama od sebe, po čase bychom zase měli ve městech volněji.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:17
Re: Talisman
vidis ... vcelku super napad... jednoducho nastavit nejak tak rozmery aby sa to voslo do danej triedy na papieri a je to .. ved japonske kei car tiez tusim maju nejake rozmerove limity a nikto im to nema za zle ;-)
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 12:44
Re: Talisman
Jo, ale jak říkám - to neprojde nikdy, to by bylo příliš viditelně omezující. A bylo by to i logické, to nezapadá do myšlení EU.
15. 8. 2018 02:19
Re: Talisman
To ale není vůbec nic nového - viz japonská kategorie Kei car - jedině při jejich koupi tam nemusíš prokazovat, že vlastníš parkovací místo. :-!
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2018 08:08
Re: Talisman
Jasně, ale to je jedna kategorie. Já to beru celkově jako celý trh, jinak to nemá smysl.
14. 8. 2018 11:34
Re: Talisman
Čo ti bráni kúpiť ďalšiu vylietanú A6, za cenu superba ich je na bazároch tona a aspoň by si tu celú dobu nevyplakával na štvorvalcom a bla bla
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:28
Re: Talisman
Právě že nic, příště to bude opět ona >:D
14. 8. 2018 11:41
Re: Talisman
malé prckolety ti nedávajú zmysel, ale superb bol omyl, lebo má veľa miesta, ktoré nepotrebuješ. ???
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:29
Re: Talisman
Ano, třeba Insignie je v tomto smysluplnější, než Superb
14. 8. 2018 13:24
Re: Talisman
ale asi myslíš odchádzajúcu gen, lebo nová je už priestrannejšia
Avatar - kari.laz
14. 8. 2018 13:18
Re: Talisman
Jsem ještě staromódnější, já preferuji manuál >:D
15. 8. 2018 02:20
Re: Talisman
:-) :yes: :yes: :yes: Já též! :-) :yes:
Avatar - kari.laz
14. 8. 2018 10:34
Re: Talisman
Přesně tak. Bohužel tento trend se stává čím dál tím častější. Insignia také přišla o benzínový dvoulitr a P508 ho ani nedostane. Sice tam jsou alespoň dvoulitry naftové, které stejně tvoří velkou část prodeje, ale minimálně dvoulitrový motor jak v benzínu, tak v dieselu bych si představoval pro všechny vozy střední třídy a klidně pro fajnšmekry i větší (viz premie nebo Mazda 6)
14. 8. 2018 12:47
Re: Talisman
Problemem talismanu imho nejosu motory, ale kvalita. Prvni rok vyroby byl imho otresny...
15. 8. 2018 02:21
Re: Talisman
Mě spíš příjde otřešné (tedy kromě té uboho motorizace), že to má vzadu vlečku a že verzi 4x4 u Renaultu považují za sprosté slovo. A pak se diví nízkým prodejům.. :-O
Avatar - Emel
15. 8. 2018 08:29
Re: Talisman
4x4 není, ale tou vlečkou si nejsem úplně jistý... Espace má víceprvek, ne?
15. 8. 2018 09:14
Re: Talisman
Ne, lešeňovku.
[odkaz]
Avatar - Emel
14. 8. 2018 17:11
Re: Talisman
Snad by se měl objevit 1.8TCe, to je zajímavá motorizace... a když nic jiného, tak už aspoň koupíš 1.6TCe 200k v prostřední výbavě.

Neříkám že bych si Talisman vybral, ale na druhou stranu jsem rád, že se na to Renault nevykašlal. Ono střední třída není jen o samotných prodejích, ale pro mě osobně je to pořád i ta vlajková loď značky... model, který ukazuje, co ta značka dokáže.
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:01
A
kde je třeba Volvo, v tabulce nebylo místo?
Rozbalit vlákno
18
14. 8. 2018 10:34
Re: A
3662 kusů S60/V60 na první desítku zdaleka nestačí.
14. 8. 2018 10:35
Re: A
Volvo evidentně berou jako prémii a ta tam prostě není...
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:37
Re: A
>:-[]
By mne zajímalo, proč ho berou jako prémii, když nic oproti běžnému proudu navíc nenabízí...
14. 8. 2018 11:30
Re: A
Nabízí...premiovou cenu >:D
14. 8. 2018 11:49
Re: A
A tys nekdy jel Volvem? Aktualni generace nenabizi velke motory, ok, ale ne kazdej to potrebuje. Interier, zpracovani je na urovni premie, komfort a bezpecnost, tam se muzou jit nemci klouzat, takze neblazni. Ja chtel kupovat novyho Outbacka za milion, pak jsem se svezl dvouletou xc70 a to je jinej vesmir od prvniho chyceni za kliku. Takze tolik k tvemu erudovanemu nazoru
14. 8. 2018 11:57
Re: A
A vem si, koupit si pětiletý esko. Nebo sedmiletý Bentley.
14. 8. 2018 12:06
Re: A
Sedemrocny bentley nebude stat ako novy outback.
14. 8. 2018 15:19
Re: A
Co ja vim co stoji sedm let starej kram, Bentley kupuju zasadne novy.
14. 8. 2018 12:18
Re: A
porad bych nesrovnaval dvoulety auto s petiletym. az bude mit pet, uz to nebude moje starost ;-)
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:32
Re: A
Tak ti nevím, jak má prémiový interiér Volvo např. oproti Passatu či Mondeu Vignale a nebo Insignie Exclusive, nevidím tam, že by Volvo bylo lepší. A ano, ve Volvu jsem neseděl.
PS. nechci tu hanit, ale Subaru je dle mého pohledu co se týče interiéru tak cca 5 a více let zpět za Evropou, takže se ti ani nedivím. Měl sis zkusit sednout i jinam než do Volva >:-[]
14. 8. 2018 18:11
Re: A
Ty ses expert. Fakt chces srovnavat Passat? A myslis ze sem v tom nikdy nesedel? Stejne tak mondeo, superb...Insignii jsem chtel, ale po projeti jsem ji skrtnul. Ale chapu, obrazku ten rozdil nepoznas. Btw ten Outback mel solidnejsi interier, nez tebou zminovana esa.
Avatar - Hittman
15. 8. 2018 08:52
Re: A
To si opravdu myslíš, že Volvo je konkurence třeba pro třídu S nebo E? To snad nemyslíš vážně??
15. 8. 2018 10:53
Re: A
pro tridu S ne, to je jiná kategorie. Pro trídu E ano. narozdíl od Superba, kterej se tu s tím porovnává kazdej druhej rok. A já porád nechápu, o čem chces diskutovat, když to znáš z obrázku ;-)
Avatar - Hittman
15. 8. 2018 11:50
Re: A
E znám osobně, a promiň, ale volvo tomu nečuchá ani paty. >:D
15. 8. 2018 14:29
Re: A
Dobre, vezmeme to konkrétne. MB E r 2015, Volvo S80 2015. Já to srovnat mužu, protože obe ty auta mám projetý. ty más projetý jedno, tak jak muzes rict, ze mu nesahá po paty?
Avatar - Beefcake
14. 8. 2018 19:41
Re: A
Zase niekto zije z 10rokov starych skusenosti, ci nazorov, co sa tyka toho interieru.
15. 8. 2018 21:19
Re: A
Subaru sú jedny z najvyzretejších áut na trhu, čo automaticky neznamená, že je vo všetkom IN.
15. 8. 2018 02:23
Re: A
Ve Volvech mě vždy štvaly ty neseřiditelné opěrky hlavy, pro vysoké postavy jsou fakt špatné řešení! 8-s
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:06
PS
Chybějící pohon všech kol asi také dělá hodně...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rokyta.p
14. 8. 2018 12:53
Re: PS
to ani ne, ale C segment (Golf, Focus, Astra, Octavia ...) porostly ;-) a cena / výkon ... ;-)
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 10:29
Kupujte
Střední třídu, je to investice do budoucna ! Až žádná nebude, bude to sběratelský kousek ! >:-[] 8-s

Upřímě je mi z toho smutno... :'-(
Rozbalit vlákno
35
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 10:53
Re: Kupujte
ver ze ani mna to netesi... strednu triedu som pritom vzdy povazoval tak nejak za najazaujimevsjiu a najviac vypovedajucu ( dnes ma uz nezaujima ) .. lenze to bola ina doba.. vrcholne auta v tejto triede mali 6 valce... boli tu od nich aj kdejake zaujimave kupatka potom ( P406 coupe , laguna coupe, C70 coupe a pod ).... ale teda hlavne bolo to ze strednu triedu mali vsetci ... a auta boli vsetko v rozmedzi par centi ... nie ako dnes ... pompezne prerastene 5m kasne s vytunenymi minimotorcekmi navyse mnohe z nich vizualne ani pekne nie su .... k tomu milion blbosti v serii ( za tazke prachy ) ktore ti uz ani netreba... takze ludia si proste uz dnes kupia radsej tucsona alebo RAvku a maju to poriesene... :-|
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 11:13
Re: Kupujte
Tohle je o vývoji, já si myslím, že ten odstup mezi nižší střední a střední je pořád znatelný, ale SUV je pro dnešní cesty vlastně příjemným společníkem a chápu lidi, že si ho koupí.

Představ si to z jiného úhlu a né jen extrémní situace, kdy se musíš nutně převrátit v zatáčce díky těžišti.

Sedíš výše - máš o dost lepší přehled o situaci, hlavně ve městech je to opravdu přínos, který musím i sám uznat. Navíc jezdí tuna dodávek a nákladních aut, přes které z osobáku nevidíš

Vyšší podvozek - cesty jsou v žalostném stavu, vždy mne zabolí, když vezmu omylem díru, od té doby co jezdím i v jedné stopě vnímám povrch daleko citlivěji a kličkovat mezi kanály a vyjetými kolejemi, to je peklo. Takže SUV přejede často lépe a hlavně při parkování není problém najet na chodník, různou hranu, vystouplou vozovku (zdravím pražské silničáře) a na chatu se nemusíš bát, že urazíš něco z podvozku - což třeba u mého Mondea MK IV nebyl problém a jednou jsem zůstal zaseklý na pařezu >:D

Bezpečnost - ať si tady říká kdo chce co chce, tak přecijen vyšší posaz je při nárazu lepší, než malé nízké auto. Sám jsem absolvoval náraz ve vyšším vozidle a díky tomu se nám nic nestalo. Ano, jsou situace, kdy se nešťastně auto převrátí, ale není jich zdaleka tolik.

Získáš tak univerzální auto, co projede vším, jízdní vlastnosti už se tak markantně neliší od klasického auta, někdy ho i převyšují, sám občas jezdím SUV a sedí na silnici i v zatáčkách. Náklady nejsou o tolik vyšší, naftové SUV přiměřené třídy bude brát o kolik více, než naftová střední třída ? O litr maximálně ? Já jezdím za 7, strejda s Tiguanem o podobném výkonu a motorizaci za 7,5.

A co stojí navíc ? Gumy ? Možná pokud jezdíš na základních 16tkách u střední třídy, jinak solíš stejně >:D

I přes tohle vše jsem SUV módě imunní, ale tato pozitiva pro drtivou část kupců převládají. Já si myslím, že nejideálnější, když už, tak je něco jako Passat Alltrack, Oktávka Scout... prostě kombi, 4x4 pro případ sněhu na pražské magistrále >:D a projedeš i polňačkou >:D Jinak mne stačí klasické kombi.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 11:25
Re: Kupujte
Hm, přes dodávku nebo náklaďák nevidím ani z SUV. S rostoucím počtem SUV nevidím ani přes ta SUV. Takže ne, nesouhlas. Totéž k situaci při nárazu. V téhle myšlence jsi asi tak pět let pozadu, kdy SUV začínala růst.
Že by SUV lépe přejížděla nerovnosti silnice nebo to člověk méně vnímal, s tím taky nesouhlasím. Právě kvůli vyšší stavbě SUV jsou podvozky spíš tvrdší a méně pohodlné.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 11:41
Re: Kupujte
Dodávky nejsou jen ty veliké. Z SUV je lepší rozhled o situaci.

Nevím, v čem jsem pozadu, chceš popřít, že když do tebe narazí v běžné situaci auto a ty budeš sedět níže, náraz ti místo těla odnesou třeba jen nohy ? Pokud nalítneš ve stovce do stormu, je jedno čím jedeš...

SUV lépe překoná díry, rantly, chodník, má větší kola a vyšší podvozek... jestli jezdíš po Praze, kde jsou někdy díry na vylomení kola, tak to musíš znát..... a bývají i komfortnější, ale né všechny,ty musíš asi jezdit nějakým žebřiňákem, protože jsi neustále vyklepaný a nerudný.. zkus vyměnit auto >:D
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 11:56
Re: Kupujte
Jako že z SUV uvidím přes Transportera nebo něco podobného? A v které galaxii, prosím?
U nárazu víc rozhoduje jeho celková dynamika a to, jaké síly budou působit na tvé tělo a vnitřnosti, než přímé škody. Tak zase marně přemýšlím, jak jsme to v těch malých autech mohli přežít, asi dávno mělo lidstvo vymřít...
Tak jestli je tvé ježdění jen Praha, pak to chápu. Tyhle rozdíly se projeví až v rychlostech kolem osmdesáti, devadesáti kilometrů za hodinu a výše...
A jsem, jaký jsem. Svůj, jedinečný, perfektní...
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 12:00
Re: Kupujte
Třeba uvidíš přes Berlingo, nebo budeš minimálně na jeho úrovni...

Mohli jsme v nich přežít, ale většina nehod nemá smrtelný následek, jde i o míru poranění. No a taky jsme v těch plechovkách umírali o poznámí více, podívej se na vývoj úmrtí na silniční dopravní nehody v čase...

Nejezdím jen po Praze, já SUV nevlastním, mám dva kombiky, ale rodiče jedno mají a cestovat s tím autem není nic hrozného a ve městech je to naopak příjemější, než s kombi střední třídy.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 12:45
Re: Kupujte
Se neshodneme... což se nedivím.
14. 8. 2018 16:53
Re: Kupujte
S tim vyhledem ma ale Ozz pravdu, SUV jsou na nasich silnicich porad v mensine, takze je z nich opravdu lepsi rozhled a vyhled. Az bude jezdit 100% SUV, pak budes mit pravdu ty. Ted ji ale nemas.
15. 8. 2018 21:21
Re: Kupujte
No, aspoň nejakú výhodu tie SUV majú. Ale platí to väčšinou len pre priamy výhľad vpred. Do strán a dozadu nie je dôvod na optimizmus.
Avatar - Beefcake
15. 8. 2018 22:24
Re: Kupujte
To nie je uplne pravda. Ja ked som prvykrat sadol do Forestera, som mal pocit, ze sedim v skleniku. To je dalsia vec, kde vynika. Velka presklena kabina. Vpredu a do stran genialny vyhlad a dozadu standard ako v kazdom "kombi".
Dalsia z veci, co si treba osobne vyskusat.
16. 8. 2018 11:39
Re: Kupujte
Výnimka potvrdzujúca pravidlo. O Subaru som tu už kdesi písal. Je skrátka iné ako konkurencia.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 11:35
Re: Kupujte
nemam moc co dadavat a v podstate so vsetkymi tvojmi pohladmi na vec suhlas... ale to nic meneni na veci ze niektore segmenty su proste uz za mna velkostne coraz menej uzivatelsky ziadane a ludai proste uz idu inam ... chapem ze vacsie auto bude vzdy bezpecnejsie a aj to ze sedan strednej triedy ma nizsie tazisko ako nejake SUV ale to uz su konstrukcne veci zase.... v principe mi vadi proste to ez auta su mnohe uz obrovske...a tak sa z kedysi sikovnych aut stavaju obludy a automobilky sa potom cuduju ze preco uz zrazu prredajne nefrcia....

popravde ani mne sa vsetky SUV nepacia... niektore su ale urcite fajn ... a 4kolku by som moc rad radsej ako kombika... :-) ale to je uz samozrejme individualne
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 11:43
Re: Kupujte
4 kolku mám teprve týden, ale už jsem stačil zažít hustý déšť, kdy místo podhrabávání při akceleraci a zasahování ESP a ASR auto plynule jelo ,vyjíždělo z křižovatky, nebo ho nerozhodily koleje na silnici plné vody. Taky je to znát v zatáčkách, takže chápu lidi, co si za to připlatí a není to jen pro těch pár cm sněhu >:D Pořád ale musíš mít na mysli, že tě to opravńuje k agresivnější jízde :-)
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 11:57
Re: Kupujte
super ... ono 4kolka je dobra vec.... urcite 4x4 nie je len o tom ze sa potrebujes vyhrabat z nejakeho povrchu ... ma to viac vyhod hoc dnes uz su kdejake systemy ako povedzme grip control od PSA ktory dokaze tiez zaujimave veci .. ale chcel by som mat raz 4kolku... hoc nejazdim moc teren ( aj ked obcas k nasej zahrade to nie je na strku v stupani sranda ) ale proste chcem :-)
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 12:03
Re: Kupujte
Určitě se dá žít i bez toho, já ale bral auto jako celek a tenhle kus byl AWD, jinak bych si ji nevybral, nepotřebuju jí, taky taháš o pár desítek kg víc >:D
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:11
Re: Kupujte
chapem... to mas jak ja.. tiez som nechcel zrovna biele auto ale skor cervene.. ale dnes vobec nelutujem a som rad .. pekne svieti aj v noci pod lampou :-) .. a aj ty casom zistis ze to je ok a budes za awd este urcite rad ;-) :yes:

bozeee aj ja chcem awdddddddd >:D :*) :*)
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2018 19:11
Re: Kupujte
- Vyšší posaz mi nijak zvlášť nevyhovuje
- Vyšší podvozek ok, ale zase nejsme někde v Zimbabwe
- absolvoval jsem náraz v normálním vozidle a taky se mi nic vážného nestalo :-)

Mně zatím většina SUV argumentů přijde spíše jako placebo a ten nárůst pořizovacích i provozních nákladů bych si obhajoval těžko.
Avatar - Beefcake
14. 8. 2018 19:46
Re: Kupujte
K tome placebu - sofer (v aute) ma ist tam, kam chce on a nie auto. Tym nemyslim rozvoz deti do MS.
Avatar - Ozzman
15. 8. 2018 09:11
Re: Kupujte
Já taky neobhajuji SUV ze svého pohledu, ale chápu lidi, proč je upřednostní.

- Vyšší posaz se hodně lidem líbí, starší lidé, tam je to naprosto logické, teď mne 14 dní bolí v kříži a sedat si do auta neni med >:D Takže tohle umím pochopit, že se to líbí ženám, protože mají přehled, to se taky dá ospravedlnit a třeba v hustém provozu v Praze jim naprosto rozumím.

- Vyšší podvozek je dobrý na parkování a některé části našich cest jsou skoro tak dobré/špatné, jako v Zimbabwe. Letos sem projel asi 7 států na balkáně a mimo jednoho úseku řecké dálnice, to v ČR je největší peklo a to sem byl i v Kosovu, kde byla ještě před pár lety válka ! >:D

- Tady je to diskutabilní a záleží jaký náraz, v nižší rychlosti ale vyšší posaz není naškodu.

Vyšší náklady na provoz ? jaké ? Když mám SUV v typickém dvoulitru a střední třídu v dvoulitru, jaký je rozdíl ? Pořizovací cena - taky podobná střední třídě, třeba typičtí zástupci - Tiguan vs Passat, nebo Kuga - vs Mondeo, Superb - vs Kodiaq.
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2018 12:55
Re: Kupujte
Provozní: Tak logicky vyšší spotřeba, což se projeví nejvíce na dálnicích a s benzínovým motorem, a pak třeba vyšší náklady na pneu.
Pořizovací: Střední třída už je trochu mimo můj záběr. Ale když se podívám na ceny 3008, T-Rocu (vzhledem k plastovému království uvnitř) nebo Karoqu, tak to dělá minimálně několik desítek tisíc, které v reálné přidané hodnotě nevidím. Taky má člověk tendenci koukat po adekvátnější motorizaci.

Je mi jasné, že máš mnohem lepší reálné srovnání. A mít rodinu, možná bych taky uvažoval jinak, ta míra arogance a tuposti na cestách je děsivá (takže nikdy neříkej nikdy). Zatím mi ale gazík přes práh nesmí. :-)
Avatar - Ozzman
15. 8. 2018 15:27
Re: Kupujte
Tak ta vyšší spotřeba je diskutabilní u benzínu asi ano, ale u dieslu už to takový rozdíl není.

Konkrétně ale mohu uvést příklady podobných motorizací :

Kuga 1.6 EB 8,5 - 9 a Mondeo 1.6 EB 8.

Mondeo TDCI 2.0 s AT a 4x4 - 7, Tiguan podobně vybavený, či Kuga jezdí taky za 7-7,5.

Je to i o řidiči, ale rozdíl ve spotřebě je malý. Já to s benzinovou Kugou umím jako za 10 >:D Ale to je jiná story..

Gumy ?

Pokud nejezdíš na 16tkách v základu u té střední třídy, tak máš také minimálně 17tky a mnohdy větší a širší....

Zase mohu dát příklad u Fordu z vlastní zkušenosti: 235/55 R17 (Kuga) 235/50 R17 (Mondeo)... ceny kolem 3 tisic za kus a to se držím u obyčejnějších značek.

Pořizovací cena - jde asi o to, že tyhle SUV na podvozku nižší střední nahrazují střední třídu. Typicky ten Tiguan nahradí Passata.

Passat Comfortline 110Kw TDi (typické auto pro managera) 790 tisíc
Tiguan Comfortline 110Kw TDi - 775 tisíc.

Superb Ambition 110Kw TDI DSG - 833 tisíc
Kodiaq Ambition 110Kw TDI DSG - 801 tisíc

Tady je trochu nesrovnalost, Kodiaq můžeš mít i za stejnou cenou 6MT a 4x4, což Superb 4x4 je jen s DSG a stojí o skoro 150 tisíc více.

Fakt se nezastávám SUV, ale vyšší náklady v tomto srovnání moc nejsou :).
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2018 17:34
Re: Kupujte
Spotřeba: vycházím např.z testů:
[odkaz] Karoq za 8 a Kvaška 8-11, oba slabší turbobenzín.
[odkaz] Novinářská spotřeba O3 1.0 TSI 6 litrů průměr, ve městě 8.
[odkaz] Karoq 1.0 za 6-9 l/100 km, 1.5 více.

Spritmonitor Karoqu 1.0: 7+ litrů (6-10 ks), O3 1.0 se vejde do 6 litrů (40+ ks). Moje zkušenost s 81 kW v Rapidu: 5,5-6 litrů běžnou jízdou.

Tedy každých 100 km zbytečně propálený minimálně 1 litr benzínu a svinstvo v ovzduší. :-) Na druhou stranu sám dokládáš, že diesel se s vyšší zátěží vyrovná lépe a nárůst pár deci spotřeby u střednětřídního SUV za mega už majitele tolik trápit nebude, ale to je na delší debatu.

Pneu: Vycházím např. z předpokladu nutnosti vyššího indexu nosnosti. Ale ze zkušenosti mluvit nemůžu, nebudu se tedy hádat.

Ceny: Jak říkám, ve střední třídě takový přehled o cenách nemám, takže opět, nehádám se. Když se zatoulám k ceníku malého crossoveru nebo kompaktního SUV, pak platí můj názor výše. :-)
Avatar - Ozzman
15. 8. 2018 20:29
Re: Kupujte
Však to co říkáš ty je taky pravda, já jsem vycházel z článku a diskuze, že lidi nechtějí střední třídu a kupují místo ní SUV. U menších aut ty rozdíly budou jiné :-)
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2018 20:34
Re: Kupujte
Máš pravdu, trochu jsem zapomněl, pod jakým článkem diskutuji. >:D
Avatar - Ozzman
15. 8. 2018 20:37
Re: Kupujte
No, já si ještě pořídil střední >:D Takže jednou, jednou tu bude za trojnásobnou cenu v sekci veteráni jako unikát >:D
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2018 20:41
Re: Kupujte
To je chvályhodné. :yes: :-)
Avatar - Beefcake
15. 8. 2018 20:36
Re: Kupujte
Pneu je nezmysel a spotreba 1-2l viac za to stoji.
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2018 20:44
Re: Kupujte
Neberu ti to. Ale já zatím nevím, za co by mi měla stát. :-)
Avatar - Beefcake
15. 8. 2018 20:49
Re: Kupujte
Ako som napisal vyssie, idem tam, kam chcem ja (aj to priam vyhladavam) a nie tam, kde dovoli auto :-) Bez ohladu na pocasie a cestu.
Limity mam skor ja ako auto :-)
15. 8. 2018 21:22
Re: Kupujte
Pozor SUV a Subaru nie je to isté. ;-)
Avatar - Beefcake
15. 8. 2018 22:21
Re: Kupujte
Tak sorry, ale za to ja nemozem :-)
Len skoda, ze tak malo ludi chape, ake je to skvele, prakticke a hlavne univerzalne auto. Stale dokola len CVT, bla bla, 0-100, bla bla , malo vykonu a podobne. Ta znacka si to fakt nezasluzi. Robia veci poctivo ako maloktora ina. Treba vyskusat a hlavne porovnat.

Inak vlastne ked tak rozmyslam, limitom je zena. Vzdy ked rozmyslam, ci to tou cestou pojde, tak zacne spekulovat, ze mame v aute dieta a podobne nezmysly :-)
Avatar - Emel
16. 8. 2018 11:06
Re: Kupujte
Price / value se počítá vždycky. Když vezmu Comfort CVT, tak jsi na 850t... a to je za dvoulitrovou atmosféru docela dost peněz. Jo, výbava slušná (až na navi), univerzální auto, to nic proti...

BTW, příplatek 80.000 za CVT je docela masakr... za mě když už, tak s manuálem za 770... a nebo pak až XT za 940.
16. 8. 2018 11:43
Re: Kupujte
To Emel: Lenže počíta sa aj to, čo za tie peniaze dostaneš. A v Subaru to nie je len tá dvojlitrová atmosféra.
Avatar - Emel
16. 8. 2018 12:09
Re: Kupujte
Mně se Forester líbí, možná mi dává největší smysl ze všech Subaru (spolu s BRZ :-) ), je to fajnový univerzál. Ale motor je pro mě důležitá věc a u auta za 850 už bych čekal víc. S tím manuálem za 770 dejme tomu, pokud Subo umí nějaké slevy.

BTW, k té univerzalitě - nesmíš se moc koukat do papírů... užitečná hmotnost 335-455kg dle verze je docela výsměch.
16. 8. 2018 11:40
Re: Kupujte
To Beefcake: Tak ja som to myslel pozitívne pre Subaru. ;-)
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 10:30
rozmerovy problem
pokial budu auta strednej tridey neustale vacsie a vacsie tak sa nemozno cudovat ze coraz viac zakaznikom uz dnes postacia aj auta nizsej strednej triedy ... auta strednej triedy sa takto vyautovali vlastne same... ich snahou o co najvacsie rozmery a luxus aj pompeznost sa dostali kdesi do vod do ktorych uz proste vstupuje coraz menej zakaznikov ... ja sa tomu teda necudujem... bolo to len otazkou casu kedy to zakaznici predajmi potvrdia ze na bezny rodinny zivot ozaj kazdemu zase uz netreba 5m kasnu za melon ....
Rozbalit vlákno
16
Avatar - mariov8
14. 8. 2018 10:49
Re: rozmerovy problem
Také si myslím, můj první Mercedes třídy C měl cca 4,5m. Tehdy měla vyšší střední třída 4,75m a třída S 5,0m. A to nejsem dědek. Dnes k pěti metrům třeba tomu Mondeu už chybí milimetry. Na co?! Vevnitř to vidět není. To opravdu pro přepravu rodiny a do práce nepotřebuji. Jízdní výkony slušnějších motorů nižší střední třídy (V Max >200, 0-100
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:58
Re: rozmerovy problem
Pak jsou tu i ty, kteří se vymykají proudu a mají jiné priority, než spotřeba či zda přestěhuji v autě celý barák.. ;-)
Avatar - mariov8
14. 8. 2018 11:02
Re: rozmerovy problem
Souhlasím, také mne mrzí mizející kompaktní nebo i malé sedany (žel těch hezkých nebo technicky zajímavých bylo stejně pomálu), jenže tito jedinci prodeje netáhnou...
15. 8. 2018 00:55
Re: rozmerovy problem
Ti jezdí pro radost s benzínem. :-)
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 11:17
Re: rozmerovy problem
prene tak.. kedysi to bolo pekne odstupnovane velkostne.... male autaboli bezpecne pod 4m... nizsia stredna do 4,2 ... stredna okolo 4,5 ( premia bmw 3 ) az do tych 4,7 ( p406 kombi a pod ) ... a vyssia stredna okolo 4,8 ... no a luxusna 5m... lenze dnes su superb alebo insignia velke ako E klasse a astra kombi v nizsej strednej ma uz 4,7m a vravi si ze je kompaktym kombi ... pride mi ze cele to delenie do tried je uz dnes uplna hovadina .... kedysi to malo svoju krasu a sledoval som tie suboje.... ale dnes si kazdy robi co chce a radi auta kam chce takze je to uz take nijake no... navyse malo to svoje caro aj motoricky.. spomenme stare zname 6valce v 406tke ci volve S80 ako vrcholne motorizacie pre mainstrem ... .. bolo to ja takto pekne hierarchicky podelene ale dnes aj tu mas chaos.... k tomu probudli hybridy a elektrika ... a kdejake miniturba a rozne odopinanie valcov a kde co este.... :*)
14. 8. 2018 11:23
Re: rozmerovy problem
Tridy jsou porad jasne definovane rozmery. Nizsi stredni ma 4,3 pro hatche a 4,7 pro sedany/kombiky (i v tech "zlatych casech" mel napr. Golf Variant 4,4 metru tj. skoro jako trojkove bavo), stredni 4,8 a luxusni jde přes 5 a rozvor nejde pod 3.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 11:28
Re: rozmerovy problem
Jenže ty rozměry se neustále posouvají... Před deseti lety byly nižší střední hatche do 4,25 metru, dnes přerůstají 4,5 metru a těch pár, které nedorostly, je kritizováno za malý prostor (ne, že by ve zbytku byl výrazně větší). Střední třída byla taky o nejméně 15 cm kratší, ale dnes atakuje pět metrů.
A zároveň je smutné, že z menších kategorií mizí praktická auta, která by často bohatě stačila.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 11:53
Re: rozmerovy problem
tak tak.. pisem to dookola... to nezmyselne zvacsovanie aut ako vidime uz moze byt aj kontraproduktivne... u strednej triedy byt co najvacsi uz proste nefunguje ... paci sa mi ze novy P508 tak nejak uz posobi kompaktnejsie ako predosla 508.... aj ked stale je to dost velke auto samozrejme.. ale vidim tu uz krok k zlepseniu aj v tomto smere ... navyse celkovo je dost nizky a pekne hranaty... toto bude fungovat :yes:
16. 8. 2018 11:55
Re: rozmerovy problem
Ešte trošku pridaj. Keď prišiel Opel Vectra (1988) mal dĺžku 4430 mm a rázvor 2600 mm. Insignia (2008) je dlhá 4830 mm s rázvorom 2737 mm, rozdiel viac 400 mm na dĺžke a 130 mm na rázvore.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 11:45
Re: rozmerovy problem
lenze dnes mas aj medzi ceedom kombi a astrou kombi rozdiel uz 20cm v ramci rovnakeho segmentu ... teda 4,5m vs 4,7m... takze ono je to cele delenie a porovnavanie uz k ... no ved vieme k comu ;-\ ... a insignia v kombiku je uz defakto ako A6tka... tak o com to je potom... superb sa uz porovnava s E klasse .... octavka poraza bmw 3 ... a tak dalej... hmm

ten odstup ( pomer ) bol vzdy tak nejak rovnaky.. akurat ze auta boli mensie ... aj dnes je medzi kombikom nizsej strednej a sedanom v premii u strednej triedy podobny pomer ale prave ten narast rozmerov sposobil ze ludom uz stacia aj vozy nizsej strednej...

najviac ale podla mna podrastla prave stredna trieda... ta velakrat uz prekracuje nielen vyssiu strednu ale defakto sa uz rozmerovo dotyka luxusneho segmentu..... akoby stredna trieda dokonca miestami vyssiu strednu este aj preskocila ... neskutocne .. a povie mi k comu to bolo dobre? .... lebo prave to dost mozno sposobilo ustup zakaznikov a prechod k velkostne este unosnejsim segmentom ... takze stredna trieda v eu bye bye... ale sama si za to mozes... ;-\
14. 8. 2018 11:52
Re: rozmerovy problem
Tak to bylo vždycky. Astra G mela v kombiku 4,25, Golf ty 4,4 a Octavka dokonce přes 4,5. Je fakt, ze rozdil mezi stredni a vyssi stredni se stira, ale porad je patrny rozmerovy odstup mezi Superbem a A6, stejne jako mezi A6 a A8. Spis začínáme prejimat americky deleni, tedy compact, mid-size a full-size (kde vlastne taky nic jako vyssi stredni není), protože dnesni americky mid-size odpovida EU stredni tride, zatímco když jsi v 90. zaparkoval s Camry vedle Vectry, tak to bylo o tridu vetsi auto.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:02
Re: rozmerovy problem
nieco mi vravi ze klasicke miniauta casom stejne zmiznu ;-\ a ostanu uz najmensie vozy proste uz nieco aspon ako yaris swift mazda 2 a pod.... ale to si zatial nepripustajme :*) >:D

PS: ved zober si ze aj z klasickeho miniauta znacky mini je dnes uz auto vacsie ako fabia ... aj sucasnemu twingu uz rozmerovo moc nechyba ku dnesnemu malemu vozu... niektori dokonca skoncia uz coskoro ( asi citigo aj mii a aj spacestar-ten by mal casom nahradit cross )
Avatar - Beefcake
14. 8. 2018 19:49
Re: rozmerovy problem
Vzhladom na to, ze kopec americkych veci, ci uz blbosti alebo uzitocnych sa sem dostal tak o 20-25 rokov neskor, ocakavam aj toto.
Take podrobne skatulkovanie absolutne nema vyznam. Su to len nastroje na hry s cislami pre marketing, PR a ekonomov.
Tomu autu je srdecne jedno, v akej papierovej kategorii je. Ak to ma vplyv na niekoho pindik, to uz je jeho problem.
14. 8. 2018 17:24
Re: rozmerovy problem
Tomu přeci sám nevěříš. 20-25 let zpátky měla nižší střední v hatchbacku tak kolem 4,0-4,2 metru, v sedanech a kombících to lezlo k těm 4,3. Střední byla tak od 4,4 do 4,6, vyšší střední pak obvykle kolem 4,7-4,8 metru (pochopitelně byly i výjimky). Dneska má 4,7 metru sedan nikoli ve vyšší střední, ale už i v nižší střední třídě.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 10:50
Re: rozmerovy problem
Je pravda, že nižší střední kombík je pro rodinu dostatečným vozidlem, oproti časům minulým až krásným a luxusním povozením, dokonce i pro firmy, kde hodně jezdí Oktávky, Fokusy a Astry ( Golfy moc nevídám, ale taky jsou) je toto dostatečné, ale dokud pořádný motor v takovém autě bude stát minimálně to, co podobná motorizace střední třídy, byť třeba méně vybavená, tak asi nebudu mít důvod přesednout.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:29
Re: rozmerovy problem
dnes ti proste aj nizsia stredna trieda da "vacsie auto" ako kedysi stredna trieda... takze ano.... ten ustup zakaznikov od dnesnej prerastenej strednej triedy je za mna absolutne neprakvapujuci .... ale inak netesi ma tento trend "miznutia segmentov" ci uz strednej triedy kabrioletov MPV a pod... lebo zacina to byt cim vac na jedno kopyto vsetko a hoc aut mame dvakrat viac modelov ako kedysi pridu mi coraz viac podobne az rovnake vsetky uz :-|
Avatar - Bubáq
14. 8. 2018 10:32
Opět zavádějící titulek a podtitu, pane Bureši!
Firmy potřebují středně třídní sedany, hatchbacky a kombíky. Odpovědné firmy už zakázaly nakupovat SUV (hlavně ty německé) kvůli vysokým nákladům na pořízení, provoz a kvůli vysoké spotřebě paliva.
Takže Ford se rozhodl špatně, Toyota správně. Přes všechno skomírání, tato třída nevymře. A Volkswagen rozhodně nezůstane s nabídkou sedanů a kombíků v této třídě osamocen, jak praví Vás podtitul. Sám sobě odporujete, když v dalším textu uvádíte příklady i nových vozů střední třídy. Naopak, nabídka zůstane zajímavá a střední třída už více klesat nebude.
Pane Bureši, opět jste se projevil jako novinář z Blesku. Chtělo by to trochu více odborné serióznosti z Vaši strany.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 10:42
Re: Opět zavádějící titulek a podtitu, pane Bureši!
Ford ale konec Mondea neoznámil.. Fusionu ano, ale kdoví, co příjde místo něj....
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 8. 2018 13:19
Re: Opět zavádějící titulek a podtitu, pane Bureši!
Tak to znám asi zřejmě firmy nezodpovědné. A vzhledem k tomu, že většina fleetu se dnes provozuje přes OL a nějaký budgetový limit, je tvůj argument o vysokých nákladech na pořízení a provoz SUV absolutně mimo ;)
Avatar - Bubáq
14. 8. 2018 17:08
Re: Opět zavádějící titulek a podtitu, pane Bureši!
No, absolutně určitě nikoliv. Dokonce i OL se projeví a) vyšší pořizovací cena, b) vyšší cena pneumatik, c) vyšší cena ND.
Nebo že by leasingovky byly tak hodné, a vyšší náklady SUV do leasingových poplatků nepromítly?
Nu, a samotný nájemce pak hradí vyšší náklady na palivo.
Pozn.: tykání opravdu používají lidé, kteří diskutují nikoliv pro výměnu argumentů, ale proto, aby druhého setřeli. Možná, že bez tykání by Váš příspěvek vynechal ono slůvko "absolutně". Ale pokud nikoliv, pak Vás bych opravdu nechtěl potkat ani na silnici, ani v hospodě. Pravděpodobně budete svůj řidičský názor na druhé řidiče a chodce prosazovat stejně nekompromisně ("absolutně"), jako zde v diskuzi.
Brrrrrr
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 8. 2018 18:58
Re: Opět zavádějící titulek a podtitu, pane Bureši!
Bubaqu, my si tady v diskuzích tykáme, představ si to :-) Jinak je třeba rozlišovat fleetová auta určená pro výkon práce a naopak ta, která má manažer jako benefit.

V tom prvním případě nevím o žádné firmě, která by pro tyto účely brala vozidla střední třídy/SUV a proto nemá smysl se jimi v této diskuzi zabývat. V tom druhém pak je většinou volba SUV/sedan/kombi na zaměstnanci, má budget, do kterého se musí svou volbou vlézt. Palivo si hradí sám. Služební cesty nepředstavují velkou porci = firma nijak netratí. ;-)
Avatar - Bubáq
14. 8. 2018 19:59
Re: Opět zavádějící titulek a podtitu, pane Bureši!
Vy jste opravdu případ!
Tak vy neznáte žádnou firmu, která by postavila budget tak, aby zaměstnanec měl nárok na auto střední třídy a proto nemá smysl se "jimi" v této diskuzi zabývat.... Nezlobte se, není to důležité, ale prostě nemáte pravdu. Takové firmy jsou, a představte si, dokonce dbají i na tzv. odpovědnost vůči životnímu prostředí a opravdu nedoporučují příslušným manažerům nakupovat nebo pronajímat SUV.
A možná Vás to překvapí ještě více, ale dokonce i manažeři, jež mají přidělena auta- jak tomu sám říkáte- jako benefit mohou dojít k závěru, že jezdit v SUV je stupidní a hodné slaboduchého člověka s jedním či více mindráky. A dávají přednost opravdu dobře jezdícím sedanům. Ovšem nikoliv střední třídy, nýbrž třídy luxusní.
Opakuji, není to nic důležitého. Jenom mě zarazila Vaše tvrdošíjnost, se kterou obhajujete svůj zjevně mylný názor. Musíte být "ozdobou" každé diskuze...
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 8. 2018 23:13
Re: Opět zavádějící titulek a podtitu, pane Bureši!
Tak ještě jednou. Manažeři mají v drtivé většině případů na OL budget. Jestli si za něj nechají objednat nového Tiguana/Kodiaqa nebo Passat/Superb je firmě úplně fuk, protože v budgetu je celý pronájem včetně všech servisních prohlídek, pneumatik (vážně máš pocit, že SUV pneu jsou dražší než 18" či 19" na lepší výbavu střední třídy?) a ND.

Manažery využívající SUV nazýváš slaboduchými. Cítím tady silnou kognitivní disonanci vůči SUV. V tomto kontextu je tedy vtipné, že tě tak uráží tykání v internetové diskuzi, ale nezdráháš se uživatele SUV nazávat zamidnrákovanými a stupidními jen tak na první dobrou... zajímavé :-)

Motat do toho luxusní třídu? Pecka... Jednak se to týká zanedbatelné minority zamětnanců, druhak, nemluvil jsi na začátku o ekonomice? Opravdu máš pocit, že luxusní limuzína má levnější provoz a pořizevací cenu než středně velké SUV? :-) Nebo k čemu se vztahoval tento argument o chytrých manažerech využívajících luxusní limuzíny, když ses na začátku tak pozastavoval nad ekonomikou provozu SUV?

že existují firmy vyžadující odpovědnost vůči životnímu prostředí nevylučuji - v tom případě bych však vůbec neočekával dilema sedan vs SUV, ale spíše elektormobil vs hybrid, a to už jsme někde úplně jinde... (mimoto, skutečná odpovědnost vůči životnímu prostředí se dle mého názoru vzájemně vylučuje s principy moderní západní společnosti a neustálého ekonomíckého růstu, ale to je na jinou debatu...)

Závěrem - já od začátku jen vyvracím názor, že SUV stojí firmu hrozné peníze navíc, a že firmy jsou nezodpovědné. SUV bývá čistě volní volba zaměstnanců. Tam kde je auto využíváno jako pracovní nástroj jsem SUV zaznamenal v ojedinělých případech a vždy to bylo vykrytí nějaké fleetové mezery autem z půjčovny nebo dáno povahou využití (třeba terénní auta technických sekcí ČEZ apod.). Pokud má někod služební SUV je to většinou auto na budget. Takže pořád čekám na argument, ve které firmě se jen tak vyhazují peníze oknem za drahá, žeroucí a servisně náročná SUV...
15. 8. 2018 14:36
Re: Opět zavádějící titulek ....
Pokud mohu mluvit za segment farmaceutických firem (kde jsem 25 let působil), tak SUV je tam velkou vyjímkou a může být volbou někoho z nejužšího vedení. Ostatní mají auto dle car policy, střední management může mít volbu barvy či vybavení. Vedle operativního leasingu může být i finanční a spíše dříve se kupovaly auta i do majetku firmy za hotovost. Veškeré výdaje (tedy i palivo) hradí firma většinou pomocí CCS karty, následně se měsíčně vyúčtovávájí soukromé jízdy a spotřebovaná cena paliva se strhne v rámci vyúčtování další služebních nákladů.
14. 8. 2018 18:02
Re: Opět zavádějící titulek ....
Jenze palivo si firma hradí sama a vyšší náklady na provoz si leasingová promítnou do měsíční platby.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 8. 2018 18:58
Re: Opět zavádějící titulek ....
Viz.výše, v této oblasti firma hradí palivo pouze ve výjimečných případech....
14. 8. 2018 10:36
neSUVmysl
Podle mě každý, kdo přesedne z Passatu do Tiguanu, musí přece hned poznat, že si výrazně pohoršil.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:38
Re: neSUVmysl
Bohužel dnes je většinou vše o módnosti, než o smyslu věci.
14. 8. 2018 10:38
Re: neSUVmysl
... lidi už jsou dnes takový "neřidiči" že lepší výhled jsou schopní vyměnit za úplně všechny ostatní atributy auta.... taky to nechápu, pro celoroční rodinné/firemní ježdění není universálnější auto než kombík střední třídy....

Poměr cena/výkon/bezpečnost/komfort je u něj lepší než u pseudo-SUV.... bohužel móda je móda, kdo by ztrácel čas funkčností auta....
Avatar - Ham.
14. 8. 2018 10:56
Re: neSUVmysl
Znám obě auta a nevidím důvod proč by si měl přesednutím někdo výrazně pohoršit. Spíše záleží na účelu používání daného auta a podle toho je vhodnější jeden nebo druhý model. Ten kdo jezdí velké dálky většinou po dálnici tak asi raději zvolí pašíka, ten kdo kratší trasy s častějšími zastávkami a najede hodně po městě, tak zvolí raději tigiho. Jinak technicky jsou to prakticky identická auta.
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 10:59
Re: neSUVmysl
Technicky bych řekl vůbec, Tiguan je třída Golfu, Passat je výše, proto i první verze Tiguanu měla podvozek golfu, nikoliv z passata, stejně jako yety měl podvozek z Octávky..
Avatar - Ham.
14. 8. 2018 11:05
Re: neSUVmysl
pašík i tigi mají stejnou verzi zesílené MQB platformy, prakticky stejné převodovky (tigi má dokonce v jednom nebo dvou případech silnější dsq), motory, 4x4, nastavitelné tlumiče, zavěšení, výbavové prvky, technicky se občas liší jenom když přijde nějaká modernizace do jednoho z aut dříve a to je otázka jenom nějakých asistentů, jinak ani ťuk. Třída Golfu je T-Roc, třída Pola je T-Cross.
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:34
Re: neSUVmysl
V minulé generaci nikoliv, dnes platforma MQB je určena od trpaslíka po pašíka, takže podle podvozku dnes nelze soudit, ale pořád je Tiguan třída Golfu, nikoliv Passatu.
Krom toho pokud soudíš aktuální Tiguan, je mladší jak současný pašík, který projde modernizací a bude mít stejné převodovky, jako novější Tiguan..
Avatar - Ham.
14. 8. 2018 12:45
Re: neSUVmysl
MQB má verze podle velikosti na zesílené je tigi + prodloužený tigi a pašík nebo Kodiaq nebo US Atlas, na normální je Golf a T-Roc nebo Ateca nebo Karoq, na oholené bez možnosti 4x4 je Polo a T-Cross nebo Arona.
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:50
Re: neSUVmysl
Ano, přesto je Tiguan nižší střední.
Avatar - Ham.
14. 8. 2018 12:52
Re: neSUVmysl
Ne, tigi je technicky i cenově třída pašíka, tedy střední. Pašík nemá technicky nic co by jej stavělo výše.
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:58
Re: neSUVmysl
První generace Tiguanu byla nižší střední a pokud vím, nic se na tom nezměnilo. Ok, nechám tě u toho, každý na to máme jiný názor.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 11:22
Re: neSUVmysl
golf je hierarchicky za mna o triedu mensi ako tigi ;-) ... na mieste golfa vidim skor T-roc... ale to dnesne delenie je stejne uz k ho.vnu... takze sa ti ani nedivim ze mas v tom taky gulas aky mas ;-)
14. 8. 2018 11:46
Re: neSUVmysl
ale asi to pozeráš podľa dojmu, resp. vizuálnej veľkosti. Suv vyzerá vždy masívnejšie ako základný model, Daj vedľa seba nové polo a troc a zistíš, že patria k sebe.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 11:59
Re: neSUVmysl
vedla pola bude novy T-cross .. bracek arony... ;-)

a golf je cenou aj velkostne presne tak nastaveny ze si uz skor tyka prave s T-Rocom :-)
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 12:05
Re: neSUVmysl
Tiguan je zvětšný Golf, nebo tomu v minulé generaci bylo, jako Kuga je Fokus...
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:22
Re: neSUVmysl
ale dnes je to uz kusok posunute... rovnako tigi je nadalej kusok vacsi ako karoq alebo ateca :-) jestli se nepletu
14. 8. 2018 13:45
Re: neSUVmysl
ten troc som asi neuviedol ideálne, aj keď som spätne pozeral, je v tom chaos, zastupiteľ ho dáva na úroveň arony, často sa spomínajú polo porovnávačky, ale aj golf. aj redakcia ho nazvala golf suv, tak asi to nie je jasné polo, beriem späť. Ale je fakt, že s suv a krosmi šachujú, stráca sa prehľadnosť a väčšinou sa suv tvária ako o triedu väčšie aj keď reálne sú menšie.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 18:18
Re: neSUVmysl
ved uz len ked si vezmes cenu T-rocu tak je jasne ze si tyka s golfom a nie s polom ;-) ... je vlastne drahsi este ako golf ale je to SUV takze je to aj logicke ze pri podobnych rozmeroch golfu bude prave on tym drahsim kuskom z dvojice....

ja som prave zvedavy na novy mensi t-cross ... aj ked klasicke cross polo by sa mi pacilo asi viac... skoda no .. lebo to doterajsie cross polo bolo doslova nadherne .. ale tak co uz... zrejme verzia cross od pola to ma uz zratane kedze pride plnotucnejsi t-cross
15. 8. 2018 10:02
Re: neSUVmysl
no ale práve podľa ceny sa to nedá porovnávať, lebo suv fungujú dnes ako maržový stroj.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 8. 2018 13:22
Re: neSUVmysl
Typická fleetová varianta Passatu / Superbu - tedy 2.0 TDI, DSG, pasivní tlumiče, skromnější výbava - jezdí natolik tristně, že o nějakém výrazném pohoršení nemůže být řeč :-)
14. 8. 2018 16:30
Re: neSUVmysl
Jo, jo, SUV je popřením celého 120-i letého vývoje osobního automobilu.
14. 8. 2018 10:44
Toyota
Toyota se toho nebojí, mají zajímavou nabídku vozů o tom žádná.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 10:53
Re: Toyota
Taky už bylo načase, docela skomírala a Avensis byl spíše propadák... stejně si myslím, že to auto tady moc lidí kupovat nebude.
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 11:00
Re: Toyota
Pokud do Camry dají velmi dobrou výbavu, tak by se mohla chytnout (v rámci paliva) i s benzínem.
Avatar - Ozzman
14. 8. 2018 11:15
Re: Toyota
Nechci být pesimista, ale nevidím v tom moc velké pozitivum, ani nevypadá tak dobře, jako třeba Mazda, která nabízí velké atmosféry v EU.
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:35
Re: Toyota
Třeba nebude reznout, jako Mazda. ;-)
15. 8. 2018 02:33
Re: Toyota
Jenze prý u nás budou nabízet jenom hybrid! 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:42
Re: Toyota
okrem vyyssie spominanych kdejakych negativ a kritiky tu ale aj ja vidim nejake pozitiva .. nova 508 zda sa bude hodne dobre auto.. aj karosarsky aj velkostne aj celkovo vyuzaruje z neho to co ocakavam od peugeotu.. paci sa mi ... rovnako nova camry krasne auto... prritom toyota ako vysita se vsim vsudy... opat parada... a podla mna je velmi zaujimava nadalej aj optima ... len tam by to chcelo prepracovanejsi hybrid... snad casom..... bol by som velmi rad aj za navrat cromy alebo kizashi-ho ci noveho nastupcu C5 ... ale tak hmmmm ....
Avatar - Uživatel_5340709
14. 8. 2018 11:22
O střední
třídu se nebojím, SUV doba je přechodná. Nevěřím, že je na světě tolik tupců,a i z těch se velká část vrátí. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 8. 2018 13:24
Re: O střední
Proč tupců? Jinak co jsem zachytil ze svého okolí, velká část je naopak z vlastnictví SUV nadšena a o návratu ke konzervativní třídě nemůže být řeč.
14. 8. 2018 11:38
má to viac dôvodov
jednak zaváhali niektoré značky, mondeo sem poslali o 2 roky neskôr, efekt novinky už vôbec nefungoval, kizaši bolo nevydarené od začiatku a pod. Potom stredná je fakt už tak veľká, že je pre mnohých nepraktická a a naopak nižšia stredná je už tak veľká, komfortná a vybavená, že mnohým stačí. Móda suv je hlavný problém a pomáha aj presadzovať kompaktný tvar karosérie s lepším prístupom do kufra. Klasické sedany tak už berú len manažéri alebo menšinoví klasici a to je malý trh. Ale jedno je jasné, ak sa nepredávajú, znamená to, že ich ľudia nechcú a keď ich nechcú, nebudú sa vyrábať. Takže borci, ktorí budú za nimi plakať šup do šourúmu a kúpiť teraz s poriadnym motorom, aby to 10 rokov vydržalo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 11:58
Re: má to viac dôvodov
Kizashi bylo krásné auto, akorát pro úspěch ve zpátečnické EU mu chyběl diesel a kombi.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:48
Re: má to viac dôvodov
suhlas... a bolo elegantne ako socha .... v tomto mi pripominalo akoby styl volva .hoc sa teda vobec nepodobaju ... ale teda hlavne bolo aj v 4kolke... ale bez dizlov a kombikov to v strednej triede v eu nikdy nebolo med lizat.... skoda ho... kizashiho :-( ..
14. 8. 2018 13:31
Re: má to viac dôvodov
s kizaši nesúhlasím, keď som videl na autosalónoch koncepty kizasi,boli efektné, ale realita bol taký zmrsknutý buldoček. Viem, že tu má pár zástancov a udelil sa mu nezmyselný titul nedoceneného auta, ale bol rozporuplný a trh to dal jasne najavo. Veľkosťou bol na spodnej hrane triedy a dizajn bol kontroverzný. Keď sa k tomu pridajú ďalšie faktické slabiny ako motor a kombík, je vymaľované.
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 18:27
Re: má to viac dôvodov
mne sa pacilo.. v bielej na velkych kolesach to bola elegancia na pohladanie... :-)
15. 8. 2018 02:35
Re: má to viac dôvodov
Tak já jsem s designu Kizashi vůbec nebyl nadšený, zadní pár dveří byl proporčně příliš krátký a to vyboulené víko kufru taky nebylo nic moc... :-O
Avatar - CountachSV
14. 8. 2018 12:20
rendlik Amulet
Talisman je peklo. Měl jsem půjčenou funglovku v Turecku, ještě to mělo ochrannými foliemi polepenou kastli. Opřel jsem se o přední blatník a zadek mi zahučel 5cm do propadlého blatníku. Ten naštěstí zase vyskočil zpátky. Nedovíraly řidičovy dveře. Tak jsem vzal nářadí a že povolíme šrouby zámku na kastli, zámek přisuneme dovnitř auta a dotáhneme. Ale kdepak. To kopyto bylo do kastle připevněno samořeznými vruty >:D >:D
Vevnitř tablet, zaprášený a upatlaný. Hrozná fórovka.

Jediný auta v této třídě, co podle mě stojí za peníze, vynaložené na jejich pořízení soukromou osobou, jsou Mazda 6 (tu jsem v Ománu pohřbil v jemném písku na pláži
8-s ) a Insignia. No a kdyby ten novej Pažout měl v budoucnu pořádnej motor, bylo by to auto rozhodně na špici.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 12:33
Re: rendlik Amulet
ja by som urcite skor optimu alebo arteona ... talisman mi aj kasnou aj kabinou nic nevravi... :-(

priznavam ze mazda 6 ma uz tolko nelaka ako kedysi... hoc zreje ako vino a je v top forme... mne sa pacia skor hranatejsie linky a ostrejsie tvary... a aj to nove camry je vcelku fajn :-) ... hybrid je lakavy :*)
Avatar - Hittman
14. 8. 2018 12:37
Re: rendlik Amulet
Jo, to se mi stalo i u Supa, dávám něco dozadu na sedadlo, opřu se rukou o C sloupek a ruka se mi proboří dovnitř, naštěstí plech zas vyskočil zpět.
Avatar - Beefcake
15. 8. 2018 22:18
Re: rendlik Amulet
Tak to som rad, ze nielen Forester ma makky plech a lak, ale aj galakticky etalon ma rovnaky problem (ci feature) :-)
Oproti tomu bola Octavia I ako tank.
Avatar - Enthusiastic.driver
14. 8. 2018 13:25
Re: rendlik Amulet
S Mazdou 6 a Insignií souhlas :yes:
Avatar - Shr3k
14. 8. 2018 14:23
Re: rendlik Amulet
Já jsem přemýšlel, co po dodnes aktuální Mazdě6, která se bude dělat ještě tak dva roky, a vyzkoušel jsem Passat Alltrack, v tom bohužel bylo stejně málo místa, takže jsem skončil u Insignie Country Tourer... Ale asi se zase vrátím, až bude nová 6, pokud nepřestoupím k BMW kvůli výkonu.
14. 8. 2018 12:40
Logiku to bohužel má
Střední třídu většinou fasují manažeři, kteří toho služebně moc nenajezdí a potřebují se primárně dopravit do kanceláře a zpět. V takovém případě ten Tiguan nezní jako špatná volba. Passat by zvolil někdo, kdo hodně najezdí, jenže v našich končinách se na takové pozici fasuje oktávka, ti méně šťastní potom trpí ve fábiích nebo rapidech. Takže ona ta střední třída minimálně v našich končinách opravdu začíná ztrácet smysl..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
14. 8. 2018 17:07
Kam se poděla čtyřka?
Mondeo přitom dodnes, navzdory klesajícím prodejům, zůstává jedním z nejprodávanějších aut střední třídy v Evropě. Po pěti měsících roku mu patří pátá příčka mezi modely. Neohroženě vládne Volkswagen Passat, za ním následují Škoda Superb a Opel/Vauxhall Insignia.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bubáq
14. 8. 2018 20:09
Re: Kam se poděla čtyřka?
Údaje pana Bureše nejsou tak úplně přesné. První je opravdu Passat, ale s klesajícími prodeji. Po něm následuje MB céčko, a to dokonce s jen nevelkým odstupem (panu Burešovi to zřejmě jenom uniklo, nelze jej podezírat z nějakého nadržování VAG). Trojkou střední třídy v Evropě je Audi A4+A5, čtyřkou BMW 3 a 4, pětkou Superb (není to ale náhodou vyšší střední třída?, celkově -5%), hned za ním Insignia (+48%!), Mondeo s velkým odstupem zaujímá 7. pozici a klesá o více než 15%. Ještě hůř je na tom Avensis, který ztrácí více, než 22% proti loňskému roku. Data jsou za 1°-6/2018.
Avatar - Emel
14. 8. 2018 21:12
Re: Kam se poděla čtyřka?
Běžně se to kategorizuje mainstreamová střední a prémiová střední zvlášť, v tom bych problém neviděl.

Superb je střední, jenom SDA to má posunuté, ale na auto.cz to po nich (z mého pohledu správně) opravují.
Avatar - Rysguf.
14. 8. 2018 21:37
Re: Kam se poděla čtyřka?
Preco sa este stale, po tom ako sa to milion krat riesilo na webe, na youtube, v TV a neviem kde, niekto napise, ze Superb je vyssiastredna trieda. A co sestersky Passat alebo A4? Preco by to auto malo byt vo vyssej strednej triede? Tych aspektov, ktore robia rozdiel je viac ako len dlzka (rozvor, sirka, motory). To aj Mondeo alebo Insignia je vyssia stredna? To som snad este nikde nikoho nevidel napisat a povedat, ale pri Superbe to zazivam kazdy tyzden uz roky... pytam sa preco? Nechapem.... ;-\
14. 8. 2018 22:03
Re: Kam se poděla čtyřka?
Když už míchat pořadí prémie a mainstreamu, tak pořadí v Evropě za 1-6 2018 je
1. A4/A5 109270
2. Passat 92612 (popř. 105213 když se sečte s Arteonem)
3. 3er/4er 87986
4. C/C coupé 80496
a následují daleko vzadu 5. Sup, 6. Insi, 7. Mondeo
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
14. 8. 2018 22:26
Hmm, jeste si to eko besneni asi uzijeme.
Moje prvni reakce, kdyz mi zrusili Tipo s automatem, taky byla, ze si koupim Corollu... ale snad me to tom vcas prejde.
Proste se mi nelibi... a predstava, ze bych na ni koukal casto me desi.
:-(
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2018 10:30
Následující generace modelů...
...ukáže zda sedany vyklízejí pole nebo ne. Peugeot pochopil, že dělat francouzský Passat nemá smysl a je potřeba přijít s něčím novým a stylovějším. P508 se bude prodávat už jen kvůli designu. Talisman se snažil být víc německý, jen jaksi pozapoměl, že je potřeba i solidní nabídku jednotek. Citroen by měl přijít s komfortnější a jinak pojatou C5, jestli se vůbec do této třídy vrátí.
Mondeo má motory, převodovky, podvozek, jen to co je na něm nutně potřebuje výrazný update a dietu. Nechápu, proč by měl střední třídu odpískat.
Mazda 6 nezestárla a nástupce by mohl rozvíjet její design, tady není nic špatně. Passat zůstane a domnívám se, že i Superb. Ten navíc dodnes vypadá jako vytesaný, nic navíc, nic míň a vizuálně Pašíka smazal. Technicky si nemají moc co vyčítat.
Insi je nová a hezká, chtělo by víc fleetů. Camry může zabodovat, jen Lex de facto přišel o svůj ES, nekoupil bych si naleštěnou Toyotu za vyšší peníze.

Prémie si jede svou ligu, drobky sbírající XE je dnes horší Giulie.
Rozbalit vlákno
0