Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Střední třída v Evropě: Prodej za rok 2007

Nejžádanějším modelem střední třídy byl loni v Evropě Volkswagen Passat. Na dalších místech jsou luxusní modely německých značek a pátou příčku zatím drží Ford Mondeo.
Zpět na článek
26. 3. 2008 09:12
26. 3. 2008 09:25
neregistrovaný "Shkodillac"
26. 3. 2008 14:31
26. 3. 2008 14:31
26. 3. 2008 14:36
26. 3. 2008 15:21
26. 3. 2008 17:00
neregistrovaný "bender"
26. 3. 2008 18:26
26. 3. 2008 18:45
26. 3. 2008 21:00
27. 3. 2008 06:07
27. 3. 2008 14:33
26. 3. 2008 18:26
neregistrovaný "mates"
27. 3. 2008 06:00
26. 3. 2008 09:47
26. 3. 2008 17:33
neregistrovaný "popopo"
27. 3. 2008 07:44
27. 3. 2008 09:39
27. 3. 2008 13:08
26. 3. 2008 09:50
28. 3. 2008 17:43
neregistrovaný "popopo"
26. 3. 2008 17:11
neregistrovaný "VasekC"
26. 3. 2008 20:33
neregistrovaný "VasekC"
26. 3. 2008 15:06
26. 3. 2008 15:35
26. 3. 2008 17:05
neregistrovaný "bender"
26. 3. 2008 18:17
27. 3. 2008 07:55
27. 3. 2008 08:18
27. 3. 2008 14:38
27. 3. 2008 16:19
28. 3. 2008 08:15
28. 3. 2008 13:43
28. 3. 2008 16:02
26. 3. 2008 19:50
neregistrovaný "Vel Satis"
27. 3. 2008 20:49
neregistrovaný "Vel Satis"
27. 3. 2008 14:17
27. 3. 2008 14:28
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 3. 2008 20:39
neregistrovaný "Vel Satis"
31. 3. 2008 13:39
neregistrovaný "Rayman71"
27. 3. 2008 14:27
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
28. 3. 2008 12:44
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 3. 2008 21:53
neregistrovaný "Vel Satis"
28. 3. 2008 12:45
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
28. 3. 2008 16:18
neregistrovaný "Vel Satis"
29. 3. 2008 11:05
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
30. 3. 2008 18:49
neregistrovaný "amba"
31. 3. 2008 14:43
Avatar - marek.g
26. 3. 2008 09:12
hmmm
Peugeot 407 tomu rikam sesup :-! a co Fiataci,jsem zvedav co reknou na 2 nejvetsi procentualni propad prodeju Cromy.Takove skvele auto kteremu wolf Passat s "hruzostrasnym" tdi nesaha ani po kotniky >:D
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Shkodillac"
26. 3. 2008 09:25
Re: hmmm
Až mě překvapuje že jsou taliání (Croma a 159) tak vysoko. Nutno říci že velmi příjemě.
Doufám, že se dočkáme podobných článků i na další třídy - obzvláště nižší střední a malé vozy mě velmi zajímají z celoevropského pohledu.
Avatar - MajoThePuk
26. 3. 2008 14:31
Re: hmmm
Pre mna je len velmi zvlastne...ako moze tak "kvalitne a uzasne" auto ako Superb byt predajom za takym "nekvalitnym smejdom" ako je Fiat Croma ;-) Da mi na to nejaky skodovkar vysvetlenie??? A poprosim k veci :-!
Avatar - MajoThePuk
26. 3. 2008 14:31
Re: hmmm
Mna naopak prekvapuje ze 159 nie je vyssie ;-\ skoda...
26. 3. 2008 14:36
Re: hmmm
davnjejsie ked bol este stary passat sa hovorilo o tlakoch VW, kedy sa chvilu superb az nebezopecne dobre predaval v Nemecku. Vtdy sa vraj obmedzila vyroba a este nejake ine veci. Narovinu, nemyslim si ze je to hovadina., Ked prisiel superb, tak znamenal viacmenej trosku drahsi passat, ale s 10cm vacsim razvorom. Ten bol nakoniec aj jeho najvacsou slabinou ked auto malo problem s urcitymi manevrami, lebop sice bolo strasne dlhe, nie vsak aj primerane siroke.
26. 3. 2008 15:21
Re: hmmm
to je celkom pochopitelne škoda nikdy neplanovala byť lídrom strednej triedy a tak ma postavenie Superba neprekvapuje skôr som prekvapeny ako dole su korejci...a tá Croma? hm prepad z roka na rok takmer 12500ks hm kde spravili súdruhovia v taliansku chybu??bude to asi v tom,že za normalne auto pýtaju nenormálne peniaze...
neregistrovaný "bender"
26. 3. 2008 17:00
Re: hmmm
Korejci? V této třídě je trh rozebraný a především flotilově - ani jeden trh pro ně tady není domácí přesto si myslím že ty čísla jsou dobrá a všimni si především jednoho čísla CHEVROLET EPICA + 4 693 ks... to rozhodně není špatný výsledek... porovnej třeba se Superbem, který má v EU (pokud nepočítám ČR) podobné postavení... postavení dobyvatele.
Avatar - MajoThePuk
26. 3. 2008 18:26
Re: hmmm
zoberiem si ako priklad popularnu octaviu II kombi...a zoberiem spominanu Cromu (viem, ze to je ina trieda, ale priklad je priklad). Vyberiem pri octavii model RS TDi a pri Crome 2,4JTD.Taaaaak...
Zobral zakladnu Cromu...2,4JTD Emotion..ina volba nie je, nic som do nej nevkladal...cena 1 119 900sk - cennikova, neratam to, ze ma silnejsi motor, je to vacsie, pohodlnejsie, luxusnejsie auto, ma ovela sirsiu priplatkovu vybavu...
Octavia RS TDi ked som dovybavil na zakladnu uroven Cromy (nic viac, nic menej, len to co ma Croma bez doplatkov..a ze toho bolo veeeela) tak cena sa vysplhala na 1 152 540sk...treba tu ratat zo slabsim motorom, mensim autom a v neposlednom rade s mensou moznostou individualizacie...proste neponuka take finty ako Croma.

Tak ked sa tak zamyslim, neviem ci pytaju az tak vela za auto, ktore je proste dobreeee...velmi dobreee, vynikajuco vybavene s vynikajucim motorm..staci si precistat testy aj tu na auto.cz. Rozhodne sa mi cena nezda byt premrstena, skor by som sa zamyslel nad octaviou a ostatnymi "skladackami" z nemecka ;-\
26. 3. 2008 18:45
Re: hmmm
Dobre toto beriem,ale nevidim dôvod prečo by som mal za Fiata dávať tolké prachy...na jednej strane lacná Panda,Grandepunto ,Bravo či Linea a zrazu Croma...nevidim normalne davať 1100000sk za Fiata ked si môžem za take peniaze kúpiť lepšie auto...Octavia tiež vo vrcholnych výbavach ma skutočne vysoku cenu to sa nehádam,ale predáva sa aj Scout aj RSa...o Crome sa neda povedať ,že ide o úspešne auto.Zvedavy som na to,že ako prijmu ludia fakt,že Croma nieje Combi verzia od brava aj ked maju zhodny predok a ine ceny...
Avatar - MajoThePuk
26. 3. 2008 21:00
Re: hmmm
Vidis to divne...za nejaku inu znacku das 1,1 melona ale za fiat nie? to smrdi...odporom k znacke, ale to uz je tvoj postoj k tej ktorej znacke, za to to auto nemoze a tak je minimalne nedostojne o nom automaticky tvrdit ze je to...zjednodusene "*" alebo bravo s kufrom, co vobec ale vobec nie je pravda...je to uplne ine auto, akurat po facelifte dostala predok naramne podobny s Bravom...To ze sa mu nedari u nas a v CR neznamena, ze nejde o uspesne auto..naopak, ja si myslim ak celoeuropsky predbehlo "zavedenejsie" modely a "masovky" v SR a CR typu Superb, tak to je len uspech..Fiat si myslim, ze neplanoval urobit dieru do sveta...ale je to auto pre specificku klientelu, nie je to masovka a to sa mne paci..je to kvalitne auto, ktore splna vsetky poziadavky..luxus, vybava, bezpecnost, sila...netreba to vidiet len jednostranne ako "odporca" ale pozriet sa aj z inej strany
Avatar - marek.g
27. 3. 2008 06:07
Re: hmmm
je tak dobree az se prodava min a min. >:-[]
27. 3. 2008 14:33
Re: hmmm
Chcel som len toľko,že niesom odporca Fiatu...Croma je podarené auto až na tú cenu.Pri Brave už nemám námietok dobra cena adekvátna kvalite auta.Prakticky od Pandy si Fiat drží určitú cenovú Líniu a Croma mi tam akosi nezapada.
neregistrovaný "mates"
26. 3. 2008 18:26
Re: hmmm
No kdyz i X-Typu se proda vyrazne vic nez Superbu, tak je co rict ;-) Me prekvapuji nizke prodeje Volva.
Avatar - marek.g
27. 3. 2008 06:00
Re: hmmm
no jestli to nebude tim,ze superb je uz trochu starsi kus.uvidime jak to pujde se Superbem2.myslim,ze se bude prodavat dost dobre
26. 3. 2008 21:57
Re: hmmm
Jsi se preklepl ne?Az bude Fiat aspon z pulky spolehlivy jako nemci tak bych te chapal..
Avatar - Rysguf.
26. 3. 2008 09:47
407
No bodaj by 407 nepadlo, ked sa caka tento rok na novy model (velky facelit). Potom sa znovu vrati do hry ;-) :-!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "popopo"
26. 3. 2008 17:33
Re: 407
Len ak nebude opat vyzerat ze jazdi na plankton
27. 3. 2008 09:39
Re: 407
407 bol prvy s "papulou", ostatne modely to prebrali az potom. A prave 407 vyzera s tymto predkom vynikajuco.
Avatar - Dinar
26. 3. 2008 09:50
Premie to bije!
Střední třída, spolu s nižší střední nejdůležitější segmenty, úspěch v těchto třídách nejlépe vypovídá o postavení té které automobilky. Určitě se dají výsledky rozebírat z různých úhlů, mě při pohledu na ně nejvíce bije do očí podíl premiových výrobců na prodejích ve střední třídě. Vždyť tři němečtí premioví výrobci, jejichž modely v dané třídě budou mít, odhadem, průměrnou prodejní cenu kolem milionu korun, prodají za rok stejně jako veškerá ostatní mainstreamová konkurence (bez VW) až někam po 11. místo na žebříčku, u níž navíc bude průměrná cena auta kolem 700tis. To velmi jednoznačně ukazuje jak na trend bohatnutí Evropanů, tak také odpovídá na otázku, proč dnes mají některé mainstreamové značky takové problémy s úspěšným umístěním svého modelu střední třídy na trhu, přestože mají v tomto segmentu dlouhodobou tradici.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2008 10:50
Jednoduché počty
Ztrácely a ztrácejí značky, jejichž modely jsou před koncem životního cyklu - Avensis, Mazda 6, Accord, Peugeot 407, Citroën C5. Některým došel nástupce už v půli roku (Mondeo), tak mohly zabrat zase o maličko více; proč ale to samé nezafungovalo u Laguny? Zajímavá je osmiprocentní ztráta VW a Audi (a to i přes novou A4). Stejně tak zajímavé bude sledovat, co provede s prodeji facelift Cromy.
Celkově ovšem střední třída v prodejích oproti roku 2006 dost ztratila (a je to vidět i na číslech, více mínusů, než plusů). V čí prospěch? Vyšší střed? SUV? MPV?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Dinar
26. 3. 2008 12:33
Re: Jednoduché počty
No, Audi mělo novou A4ku později než Ford Mondeo, ne? Mě právě přijde, že A4, na to, že se čekalo na nový model "propadla" za 2007 velmi málo. Propad passatu je logický, spousta nováčků, přesto je jeho dominance drtivá. Co se Cromy týká, na otázku, co s jejími prodeji provede facelift, je celkem jednoduchá odpověď, nic. Pokud jde o celkové meziroční ztráty prodejů stř. třídy, je to celkem logické, stř. třída dříve zastávala (kombíky) roli rodinných aut, takže dnes je třeba k prodejům střední třídy přičíst MPV a SUV z nižší střední, které tuto roli za stejné ceny částečně přebírají. ;-)
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2008 12:49
Re: Jednoduché počty
Nová A4 sice přišla později, než Mondeo, ale ne o tolik. Proto se mi to číslo moc nepozdává.
S ostatním nezbývá, než souhlasit. Jen jsem to chtěl mít potvrzené ještě názorem někoho jiného.
26. 3. 2008 15:25
Re: Jednoduché počty
je zbytočne riešiť predaje ked sa nova a4ešte nepredava rok myslim,že najlepšie bude bilancovať nad výsledkami predajov za rok 2008 čo bude buduci rok
Avatar - Ronault.
26. 3. 2008 13:52
Re: Jednoduché počty
Odpověď na Tvou otázku ohledně Laguny je celkem jednoduchá. Laguna III se začala porodávat až kolem srpna loňského roku, k nám se dostala v říjnu, takže ono číslo není až tak špatné vzhledem k tomu jaké mýty provází Lagunu II a tím i Lagunu III.

Druhým důvodem je taky ne pro všechny líbivý design, který například předvedla nová C5. Jenže jak Mondeo, tak C5 se hodně rychle okoukají. Mondeo již dnes je kýčovité, aspoň z mého pohledu.

Ovšem jak již zde bylo psáno, tak prodejnost ještě neříká nic o kvalitě auta ;-) :-)
26. 3. 2008 15:29
Re: Jednoduché počty
môžem súhlasiť aj ked C5ťka ma svoje čaro a vizuálne je viac dotiahnutá do detailov ako Mondeo.Posledna veta je pravdivá za posledné roky bolo na trhu veľa nedocenených aut.Lagune 3 sa neda uprieť lepšia kvalita a samozrejme vynikajúce dieslové motory...
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2008 16:44
Re: Jednoduché počty
O kvalitě aut jsem nic neříkal. Jenže v téhle třídě jsou prodejní čísla důležitější, než to, zda si někdo na auto vzpomene za dva, tři, pět nebo padesát let. Přeci jen se jedná o třídu, která se velkou měrou podílí na příjmech a ziscích automobilek. Ostatně, Passat taky nemá líbivý design, ale stále vede prodeje (i přes ten propad), to samé se dá říci o Audi, M-B, BMW.
Zajímalo by mne, zda ty mýty o Laguně platí i na západ od Aše, kde je přeci jen mentalita lidí maličko jiná, než v ČR a různé předsudky zdaleka tak dlouho nepřetrvávají; i obměna aut je rychlejší.
26. 3. 2008 17:58
Re: Jednoduché počty
Prodejnost v dané třídě nic neříká o kvalitě auta? A Passat nebo BMW3 se prodává tak dobře asi kvůli nízké ceně ne >:D ?
Avatar - Ronault.
26. 3. 2008 21:01
Re: Jednoduché počty
Jistě je Ti jasné, který automobilový trh evropy je největší. Že by to bylo Německo? >:D Na tomto trhu je VW, BMW a MB doma. K Německu můžeme připočítat ještě Rakousko a klidně Belgii a Dánsko. S Holandskem bych přibrzdil, tam je docela slušný vliv Francouzských značek. K tomu přidává VW rovnoměrný odbyt po celé Evropě.

Jestli tedy soudíš podle prodejnosti kvalitu auta... Chceš říci, že nejlepší auto je Fabie, protože je u nás nejprodávanější? Nebo Oktávie? A nebo nejlepší auto prodávané v Rumunsku je Dacia Logan? A nejlepší auto v USA je Ford F150?
26. 3. 2008 22:28
Re: Jednoduché počty
Mezi silné trhy patří také Británie, Francie, Itálie. Nechceš nám však namluvit, že cca 1 mil aut (první 4 pozice) se prodaly v Německu a jeho okolí a Itálie frčí na 60 tis 159-tkách >:D . Například BMW3 se prodává stejně dobře v Německu jako v Itálii. Na Německo to rozhodně nesváděj.
Bavíme se o celé Evropě, o celkových číslech. Opravdu chceš zpochybnit kvalitu BMW3? Že má BMW či VW takové prodejní výsledky, to není samo o sobě. Museli zákazníky nějak přesvědčit a nízkou cenou to rozhodně nebylo...
Avatar - Ronault.
26. 3. 2008 23:01
Re: Jednoduché počty
Nikdo netvrdí, že BMW 3 je nekvalitní auto. Dokonce ani já to netvrdím. Nebo snad ano? Kde? >:-[]

Jinak k těm trhům. Pokud se nepletu, tak Německo je jediný velký trh z staré 15 EU, kde rostou prodeje.

A Ty snad nechceš tvrdit, že podle počtu prodaných kusů se pozná kvalita vozu? ;-) To by pak Volvo bylo pěkný křáp >:D
Avatar - marek.g
27. 3. 2008 06:15
Re: Jednoduché počty
no myslim,ze toho bylo vsude plno,ze se vloni v nemecku prodalo nejmene aut snad od roku 90.tak nevim jak je to stim rostoucim trhem ktery tahne prodeje nemeckych znacek >:-[]
Avatar - Ronault.
27. 3. 2008 08:51
Re: Jednoduché počty
Tak já to tady zase četl opačně. Možná se pletu, možná Ty. Zkus najít a vložit odkaz ;-)
27. 3. 2008 07:30
Re: Jednoduché počty
Ne nikde to netvrdíš, jen BMW3 je v závěsu za nejprodávanějším vozem Evropy Passatem, a ty jen tak dodáš, že počty kusů neodrážejí kvalitu. Tak to má být jako co?
Evropa je prostě nejnáročnější trh a v této třídě se to jasně projevilo. V počtech prodáných kusů se zcela jistě odráží kvalita výrobku. Jak jinak vysvětlit, že se zákazníci stále vracejí nebo jako v případě BMW přetahují nové zákazníky na jiných trzích (viz Itálie).
Kvalita není v tomto případě jen spasování plastů na přístrojovce. Je to synonymum techniky, designu...V případe S60 se není čemu divit, její konec už se přiblížil. Jenže ta německé trio nikdy neohrožovala ani jako novinka, kromě kvality a designu neměla moc čím oslovit a také Volva nejsou zrovna z laciného kraje.
Jo, být neprodávanějším, znamená naplnit všechny tyto atributy a přihodit i něco navíc. Pro někoho těžko pochopitelné, ale to nevadí. Nejsi sám. I šéfové některých automobilek stále skřípou zuby a nejsou schopni tomu přijít na kloub.
Avatar - Ronault.
27. 3. 2008 08:50
Re: Jednoduché počty
Ano, prodeje neodrážejí kvalitu vozu.

Takže jak to je, v jedné větě tvrdíš, že prodeje svědčí o kvalitě trhu, v druhé zase tvrdíš, že Volvo S60 je kvalitní auto a i s líbivými tvary, ale neprodává se, takže z Tvého prvního tvrzení pak vyplývá, že Volvo je opravdu méně kvalitní než například dosluhující Vectra.

Píšeš, že tady něco nechápu, ale zjevně tady tomu nerozumíš ty - Volvo S60 nikdy neohrožovalo německou trojku. No já to chápu, protože počty prodaných aut nesvědčí o kvalitě vozu. Čím to vysvětlíš Ty? Například sympatií některých národů k té či oné značce? To svědčí o kvalitě? Či snad to vysvětlíš hustotou servisní sítě? To také přece nesvědčí o kvalitě.

A pokud se Tě dotklo, že jsem se jen malinko dotknul BMW, aniž jsem to měl v plánu, tak to mě mrzí. Nikdy jsem si nemyslel, že fanoušci BMW jsou tak vztahovační a urážliví, jinak si to prostě vysvětlit nemohu.
27. 3. 2008 13:06
Re: Jednoduché počty
V případě Volva jsem měl na mysli zpracování, které má Volvo tradičně velice kvalitní. Přesto je to jen jeden kousek skládačky, který ještě nezajišťuje vysoké prodeje.
S60 měla a stále má krásný design, hlavně záď a silueta evokující kupé. Přesto podvozek nebyl zrovna příliš schopný, ani ve srovnání s Audi, dále řízení a celkové zaměření na řidiče. Potvrdilo roli pohodlného vozu. Motorizace nebyly příliš pestré a v naftách byla chvíli mezera. Prostor na zadních sedadlech jen průměrný, pro hlavu podprůměr a užitná hodnota také žádný zázrak. Navíc se cenově se rozhodně nepodbízelo.

Takže kvalitu vozu lze v žebříčku rozhodně dohledat. Jsou to zhruba oblasti, které jsem u Volva vypíchl a ze kterých může být zjevné proč nezaujalo.

Nezaměňovat tedy kvalitu vozu s jeho zpracováním.
Nic se mě nedotklo, buď klidný ;-)
neregistrovaný "popopo"
28. 3. 2008 17:43
Re: Jednoduché počty
druhy najsilnejsi trh v europe je rusko .tento rok ma byt uz najsilnejsi .statistika je bez bez ruskeho trhu zavadzajuca .
26. 3. 2008 13:54
premiovky v z.evrope
Premiova trojka ve stredni tride je v zapadni evrope totez (ve smyslu cena versus prumerny plat) co u nas supermini - Fabia a spol. Dominance premiovych znacek ve stredni tride jeste neznamena nejake zvlastni bohatnuti zapadnich evropanu, jde o normalni situaci. Audi A4 je auto pro beznou zapadoevropskou rodinu stredni prijmove kategorie. Oktavku si tam kupuji uz znatelne hure situovani nebo extra pragmaticky orientovani jedinci.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Dinar
26. 3. 2008 14:54
Re: premiovky v z.evrope
Dnes, pro dnešek platí, cos napsal, ale podívej se o deset let zpět na podíl premiovek ve střední třídě, a pak napiš, že Evropa nebohatne. Ceny aut rostou svým tempem, příjmy evropanů pak tempem vyšším. Na této situaci, souhlasím, není nic nenormálního, je to prostě realita.
26. 3. 2008 15:57
Re: premiovky v z.evrope
Nesouhlasim, ceny premiovek nerostou tak, jak jak rostou "prumerne" prijmy Evropanu. Je to dano tim, ze premiovost je dneska spis o marketingu nez o technologii. "Premiovy" auta se dneska sekaj v podstatne vetsich seriich (cost saving je jasnej) nez drive. Navic, ze cenu koktavky v plny palbe mas dneska holy trojkovy bawo, a to statistika nezohlednuje.
neregistrovaný "VasekC"
26. 3. 2008 17:11
Re: premiovky v z.evrope
Velice vystizne napsano. Souhlasim. Je videt ze lidi tu jeste uvazujou :).
26. 3. 2008 17:22
Re: premiovky v z.evrope
No a i u nas jsou akce kdy za cenu lepe vybavene oktavky clovek koupi Ceckoveho mercedesa, no a myslim ze na to řada lidi slysi. Navic nejdulezitejsi argumntem ve vetsine evropy je jednotna mena Euro a kdy se stiraji markantni cenove rozdily a opticky se zmensuji a rada lidi automaticky uvazuje o premiovych automobilkach. Dalsi otazkou je, kdo z tech dotycnych jakouze automobilku povazuji za premii, vetsina majitelu BMW a Mercedesu vetsinove neuznavaji Audi a sami mezi sebou se budou handrkovat kdoze je na tom z nich lepe a ma tu pravovernejsi znacku. ;-)
neregistrovaný "VasekC"
26. 3. 2008 20:33
Re: premiovky v z.evrope
Jo. No vono jde taky o to ze treba ja zas az tak nevidim moc rozdil v "premiovce" oproti te "lepsi" konkurenci. Me jako "normalnimu" jezdci splni stejnou sluzbu Passat ci Mondeo, jako Cecko nebo BMW3. Navic passat je vevnitr trosku vetsi a levnejsi.
Kazdej mi tu bude vypravet jak je BMW sportovni a jak ma skvelej podvozek a ja nevim co jeste, ale ja ten rozdil zas az tak nepoznam.
Kazdej dneska chce vsechno ala sport. Ale o diskuzi vedle bude rikat jak kazdej jezdi jako prase.
26. 3. 2008 18:03
Re: premiovky v z.evrope
A kolik se těch holých BMW3 prodá, většina jich je pořádně vybavených, kdy "základní" motorizací je 320d, čili se cena běžně pohybuje okolo 1,2 mil.
26. 3. 2008 20:28
Re: premiovky v z.evrope
To je prave pohled koktavkare, kterej si mysli, ze skodovka je levny auto. 320d v zakladu stoji katalogovejch 900kKc, napr 316i (auto wannabe modelek v Nemecku) stoji katalogovejch 780kKc. Jak si prisel na to, ze se prodava vetsina poradne vybavenych? To ze ex-zelinari a ex-vexlaci na Vaclavaku jezdej M5 neznamena, ze se to generalizovat pro celou Evropu.
26. 3. 2008 21:23
Re: premiovky v z.evrope
Jasně, že se dá koupit BMW 3 i s 1.6, ale to je spíš výjimka. Proto píši, že většinou je základ 320d. Jako další běžné příplatky jsou za dvouzónovou klimu, profi navigaci, mlhovky, adaptivní světlomety, často je vidět i M paket (mimochodem za 120tis), případně kožené čalounění + el. sedadla.
Jde o doplňky, které udělají vůz mnohem použitelnější, přesto se nejedná o žádná extras (Mondeo za 900tis je bude mít zcela určitě). Tyhle příplatky navýší cenu běžně o 200-300tis. Vítej ve světě BMW.
Avatar - Dinar
27. 3. 2008 10:36
Re: premiovky v z.evrope
:yes:
Avatar - Dinar
27. 3. 2008 10:28
Re: premiovky v z.evrope
Ano, máš pravdu "ceny premiovek nerostou tak, jak jak rostou "prumerne" prijmy Evropanu." Ceny tedy rostou pomaleji než platy, jinými slovy lidé bohatnou. Chápeš to správně, a pohled z déledobé perspektivy potvrzují i čísla. V roce 1997 prodalo BMW komplet zhruba to, co dnes prodá jen řady 3. Té se před deseti lety prodávalo kolem 100tis. ks ročně, srovnej s loňskem. A také se v tu dobu prodávaly 316ky za cenu lépe vybaveného passatu, ale to je nepodstatné, průměrná cena prodané trojky, bude stále někde kolem milionu korun, stejně jako před deseti lety, jenže tehdy na tuto cenu dosáhlo podstatně méně lidí než dnes. V tom je skryt obsah tvrzení, že Evropa bohatne, prodeje octavií za 850tis. to můžou maximálně potvrdit, v letech 97,98 se její cena pohybovala kolem 500tisíc. A že je premiovost "spis o marketingu nez o technologii" to je jen tvé neználkovství, tohle se tu rozebíralo x-krát, dojdeš maximálně k tomu, že některé varianty (motorizace a výbava) premiového modelu auta a konkurenčního modelu mainstreamu jsou srovnatelné, ale taky k tomu, že tam kde mainstream končí, premie většinou začíná, z hlediska motorů, výbav a technologických vychytávek. Premiovost je v tom, že základní motor je na parametrech horních variant mainstreamu nebo v tom, že premie udělá sedan střední třídy s parametry supersportu, to mainstream nedělá.
26. 3. 2008 15:06
Pravda
A už je to tady,neprodejná Croma je na jedenáctém místě v evropě, za sebou nechává Superby a další zaručeně (podle některých odborníků) lepší vozy. >:D
O úspěchu 159 se ani nemusím zmiňovat.
Rozbalit vlákno
10
26. 3. 2008 15:35
Re: Pravda
už som sa bál,že sa tu neobjavíš >:-[] Superb je technicky generáciu pozadu oproti Crome + je to výbehový model čaká sa na superb dva,ale aj tak sa tohto starého auta predalo 15000kusov...croma je moderne auto,nastupca sa zatial nečaka a čuduj sa svete toto vynikajuce auto zaznamenalo predaje iba 25000kusov...takýmito predajmi fiat dieru do sveta veru nespravi...a Alfa??priemne prekvapenie kto by to bol očakával
neregistrovaný "bender"
26. 3. 2008 17:05
Re: Pravda
Aćkoli nejsem škodovák.... musím poznamenat jednu věc, kdyby trh v ČR byl jako Italský věř, že Superb strčí Cromu do kapsy... Neříkám že Superb se prodává jenom v ČR a Croma jenom v Italii.... ale určitě na tom něco pravdy bude...
26. 3. 2008 18:17
Re: Pravda
Všichni vědí na jakém základu Superb I jede a za jakých podmínek vznikal. Byl to první vůz Škody střední/vyšší střední třídy pod křídly VW, bez jakýkoliv tradic či odkazů. Asi nikdo ze Škody nečekal nějaké převratné výsledky, přesto to stačilo, aby bylo rozhodnuto o jeho nástupci.
Avšak Fiat byl ve zcela jiné pozici, každému bylo jasné na co chce navázat, i proč zvolil jméno Croma. Jenže Fiat se neustále snaží přesvědčit zákazníky proč kupovat vůz jeho značky ve střední třídě už několik generací, zatím zcela marně.
Na to jak obrovskou automobilkou Fiat ve srovnání se Škodou je (někdo se ho dokonce snaží srovnávat s VW), je jeho počínaní jen hodně slabý odvar.
A schválně, co myslíš, na kterých vozech se více vydělává? Na Pandě nebo Passatu? Odpověď je zcela jasná. Fiat zatím jen paběrkuje.
27. 3. 2008 07:55
Re: Pravda
Ano. Dědeček Superb v posledním tažení nad hrobem má 3/5 prodejů super hyper nejluxusnějšího spásného modelu Fiatu. Bravo Fiat, jen tak dál.... 8-s
27. 3. 2008 08:18
Re: Pravda
Kdybys měl alespoň trochu přehled, nemohl bys napsat takovej nesmysl. Už si viděl aby model s čtyřiceti tisíci kusů táhl celou automobilku, na to má Fiat jiné. A ten tvůj dědeček je jen o dva roky starší než Croma, jen abys věděl, z tohoto pohledu je na tom Croma o hodně líp a vždycky byla, a to bez ohledu na to,že je to o mnoho lepší, luxusnější a nápaditější auto, ne jen vůz s přelepenými znaky.
27. 3. 2008 14:38
Re: Pravda
o to prave ide Fiat vyvinul novú Cromu a nedokázal sa výraznejšie presadiť v danom segmente.Škoda vzala starú generáciu Passatu predĺžili ju a spravili z nej projekt úspešný na tolko,že sa chysta do predaja druha generácia.Mysliš,že ak sa Croma bude takto predavať aj nadalej,že dostane dalšiu generaciu?
27. 3. 2008 16:19
Re: Pravda
Myslim to obrazně, ale dobře tedy. Superb nikdy nebyl prezentován jako model, který ohrozí prodeje konkurence a jako nějaké "nadauto". Croma je, hlavně členy FF klubu (Fiat Fanatik), pořád pasována do role super auta, technologického a designového skvostu. Označením dědeček nad hrobem u Superbu myslim jeho konec životního cyklu a představení nového modelu (Croma má uplně nového nástupce ?) A v tomto kontextu jsou prodeje Superbu ku Cromě velmi úsměvné. A ano Croma by pro Fiat měla být spásou. Spásou v segmentu, kam se chce Fiat dostat, aby už nebyl vnímán jako výrobce levných a nespolehlivých přibližovadel (neříkám, že je, ale udělej si soukromí průzkum ve svém neautomobilovém okolí) A podlě čísel prodejů tou spásou prostě není. Otázkou je proč. Že by Fiat ještě neměl takoví "kredit" pro takhle zaměřený model ? A nebo jsou všichni hloupí a zaslepení a nepoznali skrytý skvost ?
28. 3. 2008 08:15
Re: Pravda
Stačí si udělat průzkum tebe takov"í" soukrom"í" >:D
28. 3. 2008 13:43
Re: Pravda
Docházej argumenty ?
Ano, český jazyk neovládám na 100%
Avatar - marek.g
28. 3. 2008 16:02
Re: Pravda
superb si mezirocne pohorsi o 200 kusu.nejlepsi vuz na svete coma o 12500. vic netreba dodavat >:D
26. 3. 2008 17:18
Skoda Octavia a Superb
Raz som pocul v takej motoristickej relacii (nemenujem) , ze klasicka Octavia v zakladnej verzii so zakladnym motorom patri do nizsej strednej triedy , ale ked ta Octavia bude v dobrej vybave , tak bude z nej auto , ktore patri do strednej triedy . Tak kam teraz patri auto Skoda Octavia . Do akej triedy??? A este jedna pripomienka : Do akej triedy sa radi Skoda Superb (pocul som , ze do vyssej strednej triedy ; je to pravda???) a tolko sa ich predalo???
Rozbalit vlákno
3
26. 3. 2008 18:19
Re: Skoda Octavia a Superb
Oba vozy jsou na pomezí tříd.
26. 3. 2008 18:54
Re: Skoda Octavia a Superb
presne ako píše BaracudaJ Škoda stavia na rozmery Octavia aj Superb su prakticky na hranici tried Octavia nižšia stredna /stredna a Superb stredná/vyššia stredná...Octavia zdiela podvozok s Golfom čiže sa jednoznačne radi do nižšej strednej...tak je jedno či má niekto Octavku 1.6 či RSi stale je to nižšia stredna
27. 3. 2008 16:53
Re: Skoda Octavia a Superb
OK :yes:
neregistrovaný "Vel Satis"
26. 3. 2008 19:50
Každý svýma...
Jak nadpis napovídá...
Každý si vytáhne svůj chlívek a ohřeje osobní bramboračku.
Z textu vyplývá následující:
Superb se nikde jinde než u nás a v Německu neprodává.Propadák.
Jen připomínám ikonářům. Propad VW jasně ukazuje dlouhodobě slábnoucí poptávku a vše zachraňuje orientace koncernu mimo EU.
Další velké propady trvale glosujících propagátorů královen střední jako M6, Avensis, Accord naznačuje, že to takové pecky nejsou, jak zase tvrdím já.
407 není tak stará jak někdo tvrdí( SW uvedeno v roce 04 podzim), čeka na FL. Příjemné překvapení však je 159, která je daleko starší. U Mondea jsem zvědav na výsledky za rok, souhlasím s Renoltem, že sotva po roce je působí jak kýčovitý mastodont.Renolta zároveň opravím, protože Laguna III přišla na trh přelom září říjen.
Jinak všeobecný propadcosi cosi napovídá.
A já se ptám? Kam dává prachy bohatnoucí EU?
Rozbalit vlákno
3
27. 3. 2008 07:58
Re: Každý svýma...
Mě zas přijde že od toho Superbu ani nikdo nečekal nějaký obrovský úspěch po celé evropě.
Avatar - Dinar
27. 3. 2008 10:48
Re: Každý svýma...
No, 159 je mladší než 407, minimálně o rok, ale o to nejde, zajímavá je tvá otázka, kam strkají evropané své peníze, když prodeje klesají. To by bylo jistě téma na zajímavou analýzu, chtělo by to znát ale alespoň nějaká čísla. Třeba jaká je průměrná cena prodaného vozu dané třídy (předpoklad je, že roste), jaký je momentálně, v posl. letech, průměrný cyklus obmněny (v dané třídě) auta (zkracuje se?) apod., mohli bychom dojít k zajímavým závěrům. Třeba si někdo dá tu práci.
neregistrovaný "Vel Satis"
27. 3. 2008 20:49
Re: Každý svýma...
No nechci se přít a ani nebudu ztrácet čas hledáním, ale jsem si téměř jist, že 407 SW je na trhu od 04, zatímco 159 dříve, ale to není podstatné.
Cyklus obměny se jednoznačně zkracuje. Některé koncerny však obcházejí obměnu tím, že obléknou novým kabátem stará střívka( VW Passat, Polo atd ).
I průměrná cena roste. Takže.....
Konzumuje se vše, tedy i auta, ale bohatnuvší populace v původní EU dává prachy víc do sebe, víc si užívá. Auto se stává pouze jakýmsi rýsovacím prknem.
Co mám zkušenosti s dlohodobých pobytů venku, vesměs neřeší takové hlouposti jako my tady, krom nadšenců.
27. 3. 2008 14:17
VWOKO BERE
Tak pročítám tabulku, mírně dojatej, v jednom koutku mi cuká a hlava uznale kýve. Jistě, navrchu, to je už taková evropská tradice, jsou vždy ti nejlepší. Ono, kdyby to bylo naopak, tedy, že ti nejlepší jsou zásadně na chvostu, stala by se někde chyba. Jenže ona se ta chyba nestane. Chybu děláš jenom ty. Totiž, jak je vidět, chce to mít něco prémiového doma. Žes to zatím dotáh´ jen k prémiovejm ponožkám, to možná ocenitelné je, ovšem uznej, že první čtyři místa... to už je sakra inspirace ve střední třídě.

Dinar nahoře dokonale odtušuje rostoucí majetkový potenciál kupců. Jo, Evropa jde do plnejch, diamantovej kovboj je zcela přirozeným jevem na silnicích.

Tak sakra, co s tou skloňovanou kvalitou? No, především bychom si museli definovat, co pod kvalitou auta vlastně chápat. Samozřejmě, že kvalita není jen jednorozměrná veličina o počtu návštěv v servisu. Kvalita, tak jak bychom ji měli u aut chápat, je souhrn vlastností auta, které vytvářejí ve svém celku spokojenost zákazníků. Z tohoto pohledu má horní tabulka charakter zákona. Můžeš protestovat, můžeš se třeba na špagetě věšet, teprve až bude Croma lepším (kvalitnějším v předznačeném smyslu) autem, než Passat, bude první. Myslím Cromu. Zatím je prvním Passat, Apoštol tvých snů.

Oddělíme-li od sebe prémii od mainstreamu, má tabulka stejně realistickou vypovídající schopnost, ano, Passat a Mondeo okupují trhy.

Ovšem nevnímejme tabulku nějak přehnaně vyhroceně... Prostě tak to v životě chodí. Jsou drzci, ostří hoši se strništěm, kterého zatím nedosáhneš ani pomocí rašple. Tak ti zpravidla sedlají něco od Mnichiova, třeba bavorskou trojku. Estéta s vokem samozřejmě inspiruje přenádherný Mercedes C-klasse. Ten, kdo ctí estetiku ladnosti vskočí do AUDI. To je první liga střední třídy. S Passatem předvádíš světu, že jsi uvážlivý a technicky na výši. Za nevelký peníz získáváš absolutního vítěze prodejů napříč Evropou... No... a pak jsou ti druzí. Jistě výborní, jistě dobří... leč v něčem prostě nedostateční. Tu nedostatečnost pak dokonale reflektuje umístění v tabulce. A tak to je.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 3. 2008 14:28
Re: VWOKO BERE
Počkej,až vyjede Laguna s Aktivní zadní nápravou,BMW mi bude líto >:D
27. 3. 2008 14:50
Re: VWOKO BERE
úprimne je mi ťa lúto potom čo si toto trepol...Renault Laguna III s aktívnou nápravou sa s BMW nedá rovnať...Mondeo porazí,ale BMW je iná liga...
neregistrovaný "Vel Satis"
27. 3. 2008 20:39
Re: VWOKO BERE
Proč zase ty tvoje sugestivní plky gti?
Passat nebyl, není a ani doufám nebude nikdy Apoštol mých snů.
Hale osedlej si něco lepšího a pak dáš pokoj s touhle pixlou.
Zajezdi si se 159 2,4 a dostaneš jinej náhled na svět.
Věř mi, že svět aut není jen jeden koncern. Fakt. Neboj se toho a buď konečně chlap, jink zakrníš. A to určitě nechceš.
S Passatem můžeš balit baby, ale jen tuctové. Chce to trochu jinou kávičku, malinko emotivní..... :-)
neregistrovaný "Rayman71"
31. 3. 2008 13:39
Re: VWOKO BERE
Nechapu, proc porad rozdelujes segment na premiovky a mainstreem. Ja pracuju uz nejakou dobu v zahranici a muzu jen potvrdit, ze tady si na to nikdo nehraje snad krome maleho Cechacka. Tady je to (MB, BMW a Audi atd.) zrovna takova tuctovka jako mondeo a passat. Pro me zacina premiovka nekde u vyssi stredni tridy. Na tu nedosahnou vsichni (bohuzel ani ja ne, ale to je zivot). Ja vybiram auto podle toho co od nej ocekavam a ne vzdy je "premiovka", jak uvadis, to prave. :no: :no: :no:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
27. 3. 2008 14:27
Laguna vs.Passat
Stačilo se podívat na test vozů střední třídy v Carautu(neutrální půda,to není jako v Německu nebo i v Česku) a měl jsem jasno:nerozumím,proč si někdo koupí místo takové Laguny a Mondea Passata.TDI je tragické,Renaultovo dCi je v tomto srovnání suveréně nejlepší.Dále design:Passat se mi vyloženě nelíbí-stačí se podívat na ten zadní převis a unilé linie.Laguna a Mondeo i v tomto srovnání vypadají o mnoho lépe(za vše hovoří double vítěztví Laguny v designové anketě Nejkrásnější exteriér i interiér).Totéž v kvalitě-Laguna a Mondeo působí jak v exteriéru,tak v interiéru daleko kvalitnějším,preciznějším,útulnějším a čistším dojmem než Passat.To samé platí i pro jízdu-tady už vůbec není o čem diskutovat

Laguna,Mondeo :yes: ,Passat :no:

PS:Další boom bude,až se zůčasní srovnání nová C5...
Rozbalit vlákno
8
27. 3. 2008 14:55
Re: Laguna vs.Passat
Tak treba len si ďalej čítaj časopisy a zistuj si kvalitu interieru z fotiek 8-s Laguna interier OK dvojková Laguna mala kvalitu nič moc, exterier to je špeciálna kapitola...jednoznačne nieje krásná ani škareda taky priemer podobny Lagune II,nič nove pod slnkom.Mondeo interier kvalitny až na par drobnosti ako imitácia svetleho dreva to je skutočne gýč...exterier vcelku podarený,ale aj tak to auto vyzerá ako tank...Passat interier volkswagenovsky kvalitny ergonomia OK stvoreny pre konzervatívne povahy a exterier to iste proporčne z tejto trojice najvydarenejší...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
28. 3. 2008 12:44
Re: Laguna vs.Passat
Na Mondeu se mi ta laciná imitace dřeva také nelíbí,ale s imitací chromu vypadá lépe než interiér Passatu
neregistrovaný "Vel Satis"
27. 3. 2008 21:53
Re: Laguna vs.Passat
O čem tabulka vypovídá, respektive nevypovídá.
Nic o kvalitě, nic o vzhlednosti, nic o spolehlivosti, nic o geopoliticky-historickém vlivu.
Vypovídá o úspěšnosti či neúspěšnosti prodeje.
Čili klidně můžeme spát s vědomím, že kvalitnější, spolehlivější a krásnější auto se prodává méně než opačné.
Velké téma je DESIGN.
Zde, několik naprosto nesmiřitelných táborů hájí svůj chlívek.
Co to vlastně design je?
Křídlo motýla, javorový list, kůra stromu. Prostě vše, co nás obklopuje.
Má vůbec někdo právo jdnoznačně posoudit co je hezčí, krásnější, designově lepší?
Ano má, ale jen na odborném poli. Specialista.
Uplynulých 50let komunistické devastace všeho možného, mj. i světa designu jasně ukazuje, na jaké úrovni jsme.
Navrhuji vyučovat design na základních školách.
Přeci musíme umět rozeznat umění od kýče, hezkou věc od ošklivé aniž bychom museli být všichni odborníci.
Krásná žena taky nejde na odbyt jako tuctovka. Má to stejně složité s výběrem partnera, jako krásné auto s kupcem.
Většina z nás přeci inklinuje k normálu, než k vybočení.
I proto se se prodá víc např. Passatů než Lagun. :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
28. 3. 2008 12:45
Re: Laguna vs.Passat
;-) :yes:
Avatar - marek.g
28. 3. 2008 16:13
Re: Laguna vs.Passat
tak si to shrnem. Passat-hnusny,predrazeny,zastaraly smejd s nejhorsim dieselem na svete-313000prodanych aut. Laguna-super,krasna kara s bezkonkurencnim dci-72000ks. neco mi tu nehraje >:-[] >:-[] >:-[] Proste Passat neni vubec spatne auto kdyby byl tak by ho lidi asi tezko kupovali
neregistrovaný "Vel Satis"
28. 3. 2008 16:18
Re: Laguna vs.Passat
Marekug.
Jestli reaguješ na můj příspěvek, tak doporučuji si jej ještě jednou, no možná v tvém případě 2x přečíst.
Nic z toho co podsouváš jsem ani nanose***u nenapsal.
:no:
Avatar - marek.g
28. 3. 2008 17:58
Re: Laguna vs.Passat
jsem reagoval na avantima.treba s tvym prispevkem souhlasim tak napul.jasne Passat neni zvlast krasny je takovy normalni jak jsi napsal,ale ze tabulka nic nevypovida o kvalite tam se mylis.lidi by si prece nekupovali nekvalitni auta jenom proto,ze vypadaji normalne a nevybocujou z davu.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
29. 3. 2008 11:05
Re: Laguna vs.Passat
Věta "lidé by přece nekupovali nekvalitní auta" se mi na tvém příspěvku líbí.A co potom Peugeot 207,nejúspěšnější auto Evropy?Řazení je ještě horší,než na starší 206ce... :no:
neregistrovaný "amba"
30. 3. 2008 18:49
Laguna III
Nová Laguna je auto, ktoré pri rozumnej cene svojím dizajnom, interiérom už dnes prevyšuje Passat.Keď sa francúzom podarí zlepšiť kvalitu v porovnaní so starými modelmi, pôjde v tabulke vyššie >:D
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2008 14:43
Re: Laguna III
No a vo tom to je. Zlepšit kvalitu! Ale to je pravděpodobně daleko tvrdší oříšek, než zlepšit design. To nejde přes noc, asi ani ne za pár let.