Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Studie: Teenageři se za volantem chovají jako jejich rodiče

Americká studie byla zpracována na základě odpovědí 1.700 mladých řidičů.
Zpět na článek
2. 10. 2012 08:54
2. 10. 2012 10:09
2. 10. 2012 14:04
2. 10. 2012 21:21
3. 10. 2012 00:00
2. 10. 2012 08:54
hm
moje mamka nema ridicak a jako spolujezdec je nemozna, kdyz jedu na dalnici 130 tak krici a kdyz dobrzduju pred krizovatkou, tak se pokazde zoufale chyta kliky dveri a roluje koberecek pod palubni desku.

od ni jsem toho teda moc nepochytal.

muj tatka ridi systemem brzda plyn, jednicka na plny s protacejicimi se pneumatikami, dvojka na plny, trojka to samy a pak zaradi ctverku na tacho 80 a da nohu z plynu a brzdi motorem, nacez zas preradi trojku na plny..
Dela to i kdyz ma pred sebou rovinku 200 metru a na konci je krizovatka s cervenou.

Anebo, kdyz po ranu nastartuje studeny motor, tak zadne strachy se zahrivanim, rozjezd s jednickou do omezovace sotva se motor parkrat protoci. Posledni specialitou meho tatky je jizda v levem, kdy mame stredovou caru presne tam, co je v aute rucni brzda .. tedy mezi sedadly.
Od neho tohotaky moc nemam.

Bracha ridi v klobouku a presne tak, jak se o takovych ridicich tvrdi, tedy pomalu, rozvazne a sem tam udela nepochopitelne zvracenosti.

Sam mam par nectnosti, ale ty jsou vicemene jen moje. zaprve jsou to vylety pres plne cary a to paradoxne povetsinou doprava, kdyz se uhybam pres krajnici nejakemu rychlikovi za mnou.
Vyznavam teorii, ze kdyz me dojel, tak je patrne rychlejsi a je pro nas oba lepsi ho pustit co nejdriv, nez ho za sebou drzet.
Zadruhe tohle cekam od ostatnich a kdyz nejaky PIIIP brzdi kolonu a prida na kazdem rovnem useku vhodnem k predjeti, tak se mnou konci veskera legrace.

Jinak jezdim docela rychle ale plynule a na denni jezdeni mam cistokrevny sportak. Pokud vezu nejake spolujezdce, tak me docela chvali. Sam to vidim trochu hur, clovek se musi porad ucit a porad byt ve strehu. Cim silnejsi a rychlejsi auto, tim vetsi musi byt zodpovednost za volantem.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - R32
2. 10. 2012 10:09
Re: hm
Ako milion ďalších štúdií je aj táto totálne zbytočná, nič nehovoriaca, skrátka o ničom... To akože keď sa nejaký "vocas" správa zavolantom ako hovado mám mávnuť rukou a povedať si, že to má po rodičoch? >:D Inak súhals s tvojou skúsenosťou, tiež som spadol z iného stromu čo sa šoférovania týka. ;-)
2. 10. 2012 09:26
ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Buďme upřímní, dobře jezdit umí tak tři čtyři šoféři ze sta. Ostatní se to dobře nikdy nenaučí. Samozřejmě, že mladej, nadrženej zobák je i za volantem věrnou kopií svého otce a matky, takkhle to na světě ovšem chodí už bezmála milión let, s tím nehne ani kroužek od klíčů v levém uchu a nápis na tričku - jsem originál.

Zejména negativní návyky si mladí zobáci osvojují rádi, dodává jim to sílu do života. Pozitivní příklad se absorbuje o řád složitěji, zpravidla totiž vyžaduje jistý charakterový a zkušenostní rozměr "žáka". Avšak ať to vezmeme jakkoli, jedno platí najisto, do cca pětadvaceti jsi než řidičský tele, jezdi pomalu a s rozvahou, a na choutky v dlouhým táhlým si nech zajít chuť. Potřebuješ najet tak sto tisíc kilometrů, potom se můžeš někoho, kdo tomu rozumí zeptat, zda jsi alespoň minimální talentík na jízdu. Buď ale připravenej na ledovou sprchu, jak píšu nahoře 96 šoférů ze sta jezdit v podstatě neumí, kam myslíš, že asi budeš jednou patřit ty?
Rozbalit vlákno
26
2. 10. 2012 09:41
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Né vždy, už bys mohl upustit od těch klišé, pak bys plodil skutečně zajímavé texty, asi tak 3x kratší a stejněkrát zajímavější :yes: Ale je-li to "Podle sebe, soudím Tebe", pak chápu
2. 10. 2012 10:13
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Do pětadvaceti si ještě tele...až najedeš sto tisíc,zeptej se jestli si talentík...Já měl sto tisíc najeto ve dvaceti >:D >:D Jsem si jistej,že podle garážového měřítka mistra volantu GTI jsem ještě teď s 230 tisíci kilometry za pět let řidičské nemehlo.
Avatar - R32
2. 10. 2012 10:36
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Netvrdím, že s tebou nesúhlasím, len by som upozornil aj na vodičov z opačného konca... a to sú "majstri sveta" ktorí už niečo majú najazdené a myslia si o sebe, že ich na ceste už nič neprekvapí a zvládnu každú situáciu (aj pri vyšších rýchlostiach) lepšie ako zbytok stáda...
2. 10. 2012 10:46
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Takových je napříč celým řidičským spektrem. Já jsem byl příjemně překvapen, když jsme ještě na gymplu dělali řidičáky, 99% z nás pak jezdila velice opatrně, o kopiích rodičů opravdu nemůže být řeč, až najeté kilometry profilovaly...
2. 10. 2012 11:19
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Tohle je zbytečná studie opakující starou pravdu - učíme se pozorováním a napodobováním. Zkušenost může být jak pozitivní, tak negativní. Stejně jako můžeš určité chování převzít, tak jiné můžeš odmítnout. Pokud jsi jako dítě běžně jezdil autem, tak tě to, co jsi viděl, určitě ovlivnilo. Rozhodně bych nemluvil o "kopiích".
2. 10. 2012 10:58
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Je vcelku jedno, kolik máš najeto, je to prostě o tom talentu. Stejně jako se z člověka nestane špičkový malíř jen díky tomu, kolik papíru stihne počmárat.

Znám např. řidiče autobusu, kterej za svůj život najel statisíce až miliony kilometrů, ale jízda s ním (v osobním autě) je naprosté utrpení a rozhodně nejde považovat za kdovíjak talentovaného řidiče.
2. 10. 2012 11:26
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Důležité je oboje. Nájezd ti dá zkušenosti, potkáš se se situacemi, které sis ani neuměl představit. A talent ti umožní vytěžit maximum.

Jinak ne zrovna dobré přirovnání. Jedna věc je kreativita, druhá věc je technika. Technika se dá naučit, byť každý to zvládá jiným tempem.
2. 10. 2012 11:35
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Znám lidi, kteří mají najeto víc jak já, ale na jejich stylu je vidět jen to, že si z toho nic neodnesli, za volentem jsou hotový kopyta a jezdí jako ševci, čemuž odpovídá i vzezření jejich opráskaných aut, které vydrží bez škránabce asi tak 14 dní od opuštění šourůmu.

Pokud by se technika dala naučit, bylo by tu skvělých jezdců mraky. Ale ježdění je hodně o talentu. Ne nadarmo se u různých závodních jezdů o něm často mluví.
2. 10. 2012 13:15
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Dá se naučit ledacos. Otázka je, jestli tě ji někdo učil, nebo lépe řečeno, jestli jsi se naučit chtěl. Pokud jde o výtvarná umění, nikdy jsem nebyl žádný zázrak. Ale potřeboval jsem se to naučit, nemohu zachytávat své myšlenky ve čmáranicích. A naučil jsem se to. Talent mám na úplně jiné věci, které mi jdou úplně samy, ani se nemusím snažit. Pokud jde o ostatní, tak jsem se to vždy zvládl naučit. Když chci, tak umím. Myslíš si, že bych se naučil kreslit, kdybych strávil padesát let čmáráním? Ne, pouze bych získal zkušenost se čmáráním.

Talent je jen o tom, že se každému z nás mozek nějak zformuje. Něco mu jde a něco ne. Není problém ho naučit nové věci. Problém máš ve chvíli, kdy tě nebrzdí mozek, ale nedostatek někde jinde v těle.
2. 10. 2012 13:25
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Pokud jde o soutěže, k vítězství nevede jen jedna cesta. Znám antitalenty, kteří vyhráli například mistrovství Evropy, protože prostě dřou. A znám talenty, kteří to zvládnou prakticky bez tréninku, ale jsou to lajdáci. Antitalent jen těžko může být nejlepší, ale rozhodně může podávat solidní (a hlavně konzistentní) výkon.
2. 10. 2012 16:43
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Statistické odchylky se v potaz většinou neberou.
2. 10. 2012 21:33
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
A není úspěch jako takový pomalu statistická odchylka? Někdo talentem mrhá, někdo ho v sobě ani nikdy neobjeví. Prostě pevně věřím v to, že se člověk může ledacos naučit, když chce. Nejspíš nebude nejlepší na světě, ale o tom se tu ani nebavíme.
2. 10. 2012 11:03
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Lepší je když si o sobě myslíš, že si nic moc řidič a podle toho se budeš chovat a přežiješ, než když si budeš myslet "mám najeto 230 to sem už king" a rozvěsíš se někde po stromech. Osobně si taky o sobě myslím, že se mám pořád co učit, ačkoliv jezdím autem už 14 let. Za volant prostě patří pokora a sebeovládání.
2. 10. 2012 11:49
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Já si nemyslím,že sem kdovíjakej řidič.Proto sem to ještě nikde nerozvěsil po stromech...
2. 10. 2012 14:09
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
No vždyť to je dobře. to ti chválím. :yes: :-)
2. 10. 2012 12:15
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
:yes:
2. 10. 2012 14:23
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
:yes:
2. 10. 2012 11:13
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
mas to strasne dlouhe a zase o nicem.
styl rizeni auta je zcasti nauceny, zcasti je vrozeny a zcasti je vysledkem zkusenosti.

V autoskole me ucili,ze ridic ktery nemel aspon jednu havarku je houby ridic a s tim naprosto souhlasim.

Je potreba vystridat hodne aut ruznych koncepci a vykonu, hodne cest a cesticek za ruznych podminek a clovek teprve potom trosku pochopi limity sveho auta a ostatnich.
Dokud si nezkusis jezdit na motorce, dokud aspon na chvili nezkusis kocirovat kamion, pokud nevyzkousis nejaky tragicky srot ktery taktak proleze technickou a pokud si nezkusis sportovni prototyp na okruhu a pokud nezajijes na vlastni kuzi nejakou vetsi havarku, tak proste nikdy nebudes dobry ridic.

Z tohoto pohledu pripoustim, ze nejsem dobry ridic.
Avatar - Stefič
2. 10. 2012 11:29
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
zcela souhlasím. Do mé první a zatím jediné nehody jsem najezdil pár set tisíc km a cítil jsem se za volantem naprosto bezpečně s pocitem vlastní nepřemožitelnosti. Pak jsem tak trochu rozmlátil auto vlastní vinou a dneska si už dávám pozor i na situace, kterých jsem si dříve nevšímal.
Takže ano, nehoda otevře oči.

A ještě bych se zeptal - jak se pozná dobrý řidič?
2. 10. 2012 11:51
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Podle toho,že nepotřebuje nehodu jako výstrahu která mu otevře oči?
2. 10. 2012 12:16
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
:-) :yes:
Avatar - Stefič
2. 10. 2012 12:44
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
jasně, další z nepřemožitelných...Ale nesměju se ti, uvažoval jsem stejně.
Avatar - KANKUNEN
2. 10. 2012 13:18
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Kdo nebyl na střeše ví o řízení prd. >:-[]
2. 10. 2012 15:33
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
s trochou nadsazky to tak je.
clovek zacne uvazovat jinak.. jedes po ceste a rikas si, kdybych ted dostal smyk, jak bych se vyhnul tomu borci v protismeru ? Snazil bych se to srovnat, anebo bych sjel do skarpy anebo bych jen brzdil a cekal az to bouchne...
2. 10. 2012 15:16
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Ne každý se považuje za nepřemožitelného a ne každý potřebuje nehodu k tomu, aby si řekl "tak tos pěkně podělal" a uvědomil, že k nehodě nedošlo jen díky štěstí. Vždy existuje nějaké riziko a nejspíš nikdy si nebudeš uvědomovat veškeré. Nemusíš na něj ani neustále myslet, hlavně si nesmíš nenamlouvat, že ti nic nehrozí. To může napadnout jen ignoranta (nebo naivku).
Avatar - Sonny Crockett
2. 10. 2012 19:37
Re: ZOBÁK JAKO VÝSTRAHA
Já naštěstí nehodu nezažil. Pominu-li uklouznutí na ledu a zapíchnutí bez následků do hromady sněhu. Co mi ovšem stačilo ke změně bylo, když jsem s kupátkem s 220 koníkama jel jak prase a nestihl včas předjet kolonu aut za náklaďákem. Silnice byla naštěstí dost široká a protijedoucí kombík s rodinou mohl uhnout na krajnici za čáru. Kdyby to neudělal, nebo na to nebylo místo, byli sjme v sobě čelně. Za tohle mu budu do smrti zavázanej a rád bych mu jednou poděkoval. Pro mě se změnil pohled na řízení a už nikam nepospíchám, nestojí to za to. A sám teď dávám větší pozor na to, jestli za protijedoucí kolonou nejde takový pako, jako jsem byl já.
Avatar - wladyk
2. 10. 2012 14:04
už zase
Zase studie z Ameriky jako obvykle. :no:
Rozbalit vlákno
3
2. 10. 2012 21:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 10. 2012 22:52
Re: už zase
taketo studie alebo radsej prieskumy maju od vedy hodne,ale hodne daleko...to je na urovni bezneho zadania na strednej skole...vzorka 1700ludi je teda fakt hodne...
3. 10. 2012 00:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.