Moderní SUV se třemi řadami sedadel jsme od značky Subaru mohli vidět zatím jen v podobě konceptů. Nyní jsme se konečně dočkali, automobilka v Los Angeles odhalila Ascent pro osm cestujících.
teda poriadne vypaseny ladovy medved .. ale pre 8 ludi asi nejde jazdit WRX-kom to je jasne.. pochvala hlavne za interier... na pomery subaru sa az prekonali a toto co vidim je zatial u mna top ... kusok to pripomina styl tribecy ale takymto kolosom tato architektura palubovky proste pasuje :yes:
Vzhľadom k tomu, že je to model určený pre amíkov a všetci vieme aké kolosy tam bežne jazdia po cestách, nemyslím si že by to bol nejaký extrém. >:D Ak to pošlú aj do Európy, aj tu si to svojich priaznivcov nájde. :-)
to je pravda.. uspech v amerike ma toto subaru opat zaruceny... tam takato pojazdna obyvacka pofrci paradne... u nas v eu by to pritom bola kusovka to sa vsadim....
sam som zvedavy co na to klasicke MPV ako pacifica sedona a pod... ( predsa len aj tam uz velke MPV kusok ustupuju ) ... aby aj im v amerike prave taketo "velkokapacitne" SUVecka casom este nenarobili problemy...
No na Ameriku má takový macek trochu podměrečný motor, takový obr by si žádal alespoň šestiválec nebo klidně V8 a ne čtyřhrnek, to je tak motor pro Evropu.
za mna je to predsa len kusok krajsie ako jeho mozno najvacsi konkurent ( 8 miestna honda pilot ) [odkaz] .. ale inak vcelku sa obe vozy aj dost podobaju.. sranda...
aj tam uz objemami idu dole... sice pomaly ... ale isto ...skor by som povedal ze sa to tam pohybuje kdesi medzi 3-3,8 V6 .. cize ide hlavne o sestvalce do 4 litrov.....
bolo to myslene v kontraste s tym co ponuka subik vo vacsich modeloch v EU... pre nas by to bol luxus stale... v USA to luxus nie je, ale neurazi ani tam myslim... 3.6R je uz minulost
sice to bolo MPV ale malo 4x4 a iste zvadlo hodne v terene ... libero bolo spojenim takej pracovno terennej dodavky...dnes by to bola vcelku slusna stylovka... snad sa nam raz taketo nieco na trh vrati
že subaru musí vycházet vstříc přirozeným a demokratickým nárokům výlučných a nepostradatelných amerických vládců sluneční soustavy, přesto je to hnus ... :no: >:-[]
vyzera to akoby slo len o zdvihnuty a obeznejsi outback :-) .. ale ano.. je to pekne... masivne ... kusok to pripomina 10 dalsich podobne velkych SUV ake frcia v amerike ale inak ano uznavam ze ascent ma tiez svoju jedinecnost :-)
Souhlas, je to obrovská bachratá, nenažraná ropuška na 4 kolech. Jediné co stojí za zmínku je motor. Přeplňovaný čtyřválcový boxer 2,4 L by v menším Subaru mohl být docela zajímavá motorizace.
To ano, ten motor by se hodil i v Evropě- pokud by se zmírnily limity exhalací! Co však nějak nemohu a nemohu pojmout je to, proč Subaru vytrvale prosazuje CVT... Jaký to má smysl: CVT s předprogramovanými virtuálními stupni převodů. Je snad ta převodovka lehčí? Má snad vyšší účinnost? V čem je lepší?
Zbytek auta je ok.
Nu, odkaz je to milý, hezký, ale je zároveň důkazem, že jste můj příspěvek nečetl pozorně. Jako inženýr vzdělaný v automobilové konstrukci jsem si samozřejmě vědom TEORETICKÝCH výhod CVT. Ty nezpochybňuji. Hledám odpověď na otázku, proč se Subaru drží modifikované CVT, jež má předprogramovány virtuální převodové poměry. S nimi totiž výhody CVT padají. Stejně jako platí v článku (viz Váš odkaz) zmíněný nesporný fakt: hlavní výhoda CVT je zároveň její hlavní nevýhodu - alespoň z hlediska využitelného a reálně využívaného potenciálu.
Měl byste něco přínosného k mé otázce? Jaké jsou praktické technické a komerční výhody CVT se sedmi přednastavenými převodovými poměry?
Tipujem ze to CVT stoji podstatne menej ako podobny automat ci dvojspojka zvlast ked robia jeden typ a davaju ho do vsetkych modelov a veskery rozdiel je v software. :-)
No tak ja si dovolim inzinierovi vysvetlit, ze ked sa napise, ze Lineartronic ma aj preddefinovane virt.stupne, neznamena to, ze ide vzdy v tomto rezime (zvycajne len pri prudkej akceleracii). Stale sa vie spravat aj ako cista CVT. Zalezi to najma od sposobu prace s plynom. Okrem toho po tych virtualnych stupnoch skace vzdy pri rucnom radeni. Bolo to tak pri vsetkych doterajsich modeloch a nevidim dovod, preco by to malo byt zrazu inak.
V terene a na povrchu s minimalnou adheziou je to lepsia prevodovka ako hocijaka ina, pretoze je v konstantnom zabere.
Naviac Lineatronic ma aj vstavany hydromenic.
Dalej - ta prevodovka sa stale vyvija, v Impreze zacitujem "výhradně s vylepšenou převodovkou Lineartronic (CVT), která má širší spektrum převodových poměrů a je zhruba o 8 kilogramů lehčí než dříve". Cize z roka na rok tam veci vylepsuju.
Pokud mě paměť nešálí, v automatickém režimu se chová jako CVT. Jen v manuálním skáče po přednastavených převodech. Při měření spotřeby tedy jede jako CVT. Podobně se myslím choval multitronic.
Bohužel ne >:-[]
CVT minimálně u Subaru je svět sám pro sebe a tím nemyslím nic zlého. Převodovka funguje na základě určitého programu, který je samozřejmě pro každý model auta jiný, stejně tak jako převodovka samotná je jiná pro každý model Vs motor.
Na základě tohto programu potom tedy funguje vše s cílem snížení spotřeby, nebo cestovního konfortu, to už ale budou nejlíp vědět asi v subaru. Pravda je při standardní jízdě na automatu tedy "D" je to CVT ale stejně tak i bude sama řadit, záleží jen na práci s plynem jak tu už někdo psal. V manuálu je myslím napsáno že pokud se sešlápne plyn na více jak 30% pak přechází do režimu řazení rychlostí. Nicméně sám jezdím Outbackem a vím že kolikrát řadí i když nemám těch 30% plynu to ale zase jen chválím, oproti tomu když se jede na pohodu na dálnici, okresce nebo i ve městě, dokáže velmi pružně a inteligentně reagovat i na danou situaci v součinosti s EyeSight systémem. Takže se jede do mírného kopce a otáčky motoru mohou klesat ale při stejné rychlosti atd. Oproti tomu v režimu "S" což by měl být sportovní režim ;-\ se dá řadit pádlama pod volatem s rychlejší odezvou převodovky, pokud si to dobře pamatuji pak je zase uvedeno rychlost kolem 0,1s nebo lehce pod. Řadit pádlama se dá i v automatu když je potřeba třeba akcelerovat při předjíždění nebo brzdit trochu víc motore pak se jednoduše začnou mačkat páčky a jakmile se přestane řadit tak se po chvíli sama převodovka vrací k CVT režimu. Měl jsem předtím i Tribecu s klasickým automatem, jezdil jsem i koncernovejma DSGčkama ale po žkušenosti s CVT už bych chtěl jenom zase CVT. Je to subjektivní a bude záležet na prioritách každého řidiče. Líbí se mi taková ta naše česká vlastnost že ani to neznám, ani jsem neměl tu možnost to nějak dýl vyzkoušet ale slyšel jsem o tom tak to asi bude tak jak píšou tedy nic moc nebo špatný. Každý si může udělat svůj názor, ale doporučuji nejdřív vyzkoušet.
Já sám bych si Ascenta hned koupil pokud by tu byl, protože vatšina jiných aut na našich silnicích mu nebude sahat ani po kolena.
Jako inženýr z oboru určitě víš že ke stejnýmu došly vlastně všechny japonský automobilky. Tady v diskuzích spíš převládá názor že CVT je jen mínus. VIz ten odkaz japonci došli k závěru že plusy převažujou
Jestli chceš znát podrobnosti = což by mě taky docela zajímalo = asi leda nějakej tvuj japonskej kolega z některý z automobilek který k výsledku CVT došly
Konkrétně u Subaru s novou platformou přišli i s dál upravenou CTV = dneska se skládá z víc dílů atd. = a pro takový to denní ježdění funguje docela uspokojivě. Narozdíl od problémový historie u nás známý díky Multitronicu = problémy zdá se nejsou ani se spolehlivostí. Prostě pro takový to denní ježdění.. :-)
na druhej strane ale treba povedat ze na americkom trhu im presne taketo velke SUV dodnes chybalo a subaru tam kvoli tomu stracalo nemale predajne cisla ... takze sa da cakat ze subaru teraz v amerike pekne porastie a iste peknych par kuskov konkurencii zoberie ( ci uz honde toyote a pod ) ...
nechcem nic predvidat ale dost mozno taketo velkokapacitne SUVecka casom v amerike nahradia doterajsie MPVecka ... predsa len aj v amerike predaj MPV klesa z roka na rok len to nie je zatial tak citelne ako v europe.... ale obavam sa ze aj tam to maju MPV kusok uz nahnute a nahradia ich prave taketo velke "mnohosedadlove" SUVecka
jednak ludia uz kupuju miesto nich 5-6 miestne SUVecka ( pretoze ti daju lepsi imidz, lepsiu priechodnost v terene ) a jednak je tych vacsich rodin podla mna z roka na rok vo svete coraz menej ( dnesna priemerna 3-4 clenna rodina si vystaci s beznym hatchom alebo kombikom ) ... takze logicky MPV su uz ohrozeny druh...
ale ja stejne naivne verim ze MPV aj sedany raz zaziju velky navrat na scenu ... aj kabria :-)