Subaru představilo největší vůz v historii. Ascent je osmimístným obrem pro Američany
Jedna nepříliš dobrá zpráva hned na úvod: Subaru avizuje, že osmimístné SUV Ascent je určeno výhradně pro zámořské trhy. S Evropou se v prodejních plánech nepočítá, ale víte, jak to s těmi prvotními plány a následnými změnami kvůli velké poptávce je…
Problémem by tu mohly být hlavně zpřísňující se emisní normy. Pod kapotou novinky totiž pracuje čtyřválcový přeplňovaný boxer s přímým vstřikováním a objemem 2,4 litru. Pohonná jednotka disponuje výkonem 260 koňských sil a točivým momentem 375 N.m.
Japonská automobilka si od nové generace plochých motorů slibuje modernější alternativu k šestiválcům, jež nabídne minimálně stejně dobré parametry. Agregát se páruje s pohonem všech kol a převodovkou Lineartronic umožňující řazení virtuálních stupňů páčkami pod volantem.
Vůz posazený na nové platformě, kterou již využívají modely Impreza či XV, je takřka pět metrů dlouhý, 1,93 m široký a 1,82 m vysoký, přičemž rozvor náprav činí 2,89 metru. Světlá výška má hodnotu 22 centimetrů a jen podtrhuje užitečnost terénního režimu X-Mode s asistentem pro sjíždění strmých svahů.
Zákazníci mají na výběr ze dvou uspořádání interiéru a Subaru v tomto ohledu netroškaří. Ascent totiž pojme minimálně sedm cestujících, maximem je osm osob. Sedmimístné provedení slibuje velká a pohodlná sedadla ve druhé řadě, nastupování dozadu zase usnadní dveře s velkým úhlem otevírání.
Ve výbavě novinky nebudou chybět odvětrávaná sedadla (Subaru tento prvek nasazuje vůbec poprvé), klimatizace s ovládáním i pro pasažéry vzadu, panoramatická střecha a samozřejmě konektivita s chytrými telefony. K dispozici je i set kamer, včetně zadní, jež zvládne promítat obraz do zpětného zrcátka. Posádka se může spolehnout taktéž na systém EyeSight s adaptivním tempomatem a nouzovým brzděním. Před nedávnem jsme jednotlivé funkce tohoto nástroje popisovali v testu Subaru Levorg.
K prvním zákazníkům dorazí vozy v létě roku 2018, vyrábět se budou v závodě společnosti v Indianě.