Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru představilo největší vůz v historii. Ascent je osmimístným obrem pro Američany

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 11. 2017
21
40
Zobrazit náhledy (21)
Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent Subaru Ascent
Moderní SUV se třemi řadami sedadel jsme od značky Subaru mohli vidět zatím jen v podobě konceptů. Nyní jsme se konečně dočkali, automobilka v Los Angeles odhalila Ascent pro osm cestujících.

Jedna nepříliš dobrá zpráva hned na úvod: Subaru avizuje, že osmimístné SUV Ascent je určeno výhradně pro zámořské trhy. S Evropou se v prodejních plánech nepočítá, ale víte, jak to s těmi prvotními plány a následnými změnami kvůli velké poptávce je…

Problémem by tu mohly být hlavně zpřísňující se emisní normy. Pod kapotou novinky totiž pracuje čtyřválcový přeplňovaný boxer s přímým vstřikováním a objemem 2,4 litru. Pohonná jednotka disponuje výkonem 260 koňských sil a točivým momentem 375 N.m.

Japonská automobilka si od nové generace plochých motorů slibuje modernější alternativu k šestiválcům, jež nabídne minimálně stejně dobré parametry. Agregát se páruje s pohonem všech kol a převodovkou Lineartronic umožňující řazení virtuálních stupňů páčkami pod volantem.

Vůz posazený na nové platformě, kterou již využívají modely Impreza či XV, je takřka pět metrů dlouhý, 1,93 m široký a 1,82 m vysoký, přičemž rozvor náprav činí 2,89 metru. Světlá výška má hodnotu 22 centimetrů a jen podtrhuje užitečnost terénního režimu X-Mode s asistentem pro sjíždění strmých svahů.

Zákazníci mají na výběr ze dvou uspořádání interiéru a Subaru v tomto ohledu netroškaří. Ascent totiž pojme minimálně sedm cestujících, maximem je osm osob. Sedmimístné provedení slibuje velká a pohodlná sedadla ve druhé řadě, nastupování dozadu zase usnadní dveře s velkým úhlem otevírání.

Ve výbavě novinky nebudou chybět odvětrávaná sedadla (Subaru tento prvek nasazuje vůbec poprvé), klimatizace s ovládáním i pro pasažéry vzadu, panoramatická střecha a samozřejmě konektivita s chytrými telefony. K dispozici je i set kamer, včetně zadní, jež zvládne promítat obraz do zpětného zrcátka. Posádka se může spolehnout taktéž na systém EyeSight s adaptivním tempomatem a nouzovým brzděním. Před nedávnem jsme jednotlivé funkce tohoto nástroje popisovali v testu Subaru Levorg.

K prvním zákazníkům dorazí vozy v létě roku 2018, vyrábět se budou v závodě společnosti v Indianě.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Ascent - First look na redline
Beefcake
| 30. 11. 2017
Za mna moze byt.
[odkaz]
Ascent - First look na redline
Jopino
| 30. 11. 2017
Avatar - lamal
subko
lamal
| 30. 11. 2017
nevadí hlavne že nás tu vypalcovali >:D
chápu
APU
| 30. 11. 2017
Bohužel ne >:-[]
CVT minimálně u Subaru je svět sám pro sebe a tím nemyslím nic zlého. Převodovka funguje na základě určitého programu, který je samozřejmě pro každý model auta jiný, stejně tak jako převodovka samotná je jiná pro každý model Vs motor.
Na základě tohto programu potom tedy funguje vše s cílem snížení spotřeby, nebo cestovního konfortu, to už ale budou nejlíp vědět asi v subaru. Pravda je při standardní jízdě na automatu tedy "D" je to CVT ale stejně tak i bude sama řadit, záleží jen na práci s plynem jak tu už někdo psal. V manuálu je myslím napsáno že pokud se sešlápne plyn na více jak 30% pak přechází do režimu řazení rychlostí. Nicméně sám jezdím Outbackem a vím že kolikrát řadí i když nemám těch 30% plynu to ale zase jen chválím, oproti tomu když se jede na pohodu na dálnici, okresce nebo i ve městě, dokáže velmi pružně a inteligentně reagovat i na danou situaci v součinosti s EyeSight systémem. Takže se jede do mírného kopce a otáčky motoru mohou klesat ale při stejné rychlosti atd. Oproti tomu v režimu "S" což by měl být sportovní režim ;-\ se dá řadit pádlama pod volatem s rychlejší odezvou převodovky, pokud si to dobře pamatuji pak je zase uvedeno rychlost kolem 0,1s nebo lehce pod. Řadit pádlama se dá i v automatu když je potřeba třeba akcelerovat při předjíždění nebo brzdit trochu víc motore pak se jednoduše začnou mačkat páčky a jakmile se přestane řadit tak se po chvíli sama převodovka vrací k CVT režimu. Měl jsem předtím i Tribecu s klasickým automatem, jezdil jsem i koncernovejma DSGčkama ale po žkušenosti s CVT už bych chtěl jenom zase CVT. Je to subjektivní a bude záležet na prioritách každého řidiče. Líbí se mi taková ta naše česká vlastnost že ani to neznám, ani jsem neměl tu možnost to nějak dýl vyzkoušet ale slyšel jsem o tom tak to asi bude tak jak píšou tedy nic moc nebo špatný. Každý si může udělat svůj názor, ale doporučuji nejdřív vyzkoušet.
Já sám bych si Ascenta hned koupil pokud by tu byl, protože vatšina jiných aut na našich silnicích mu nebude sahat ani po kolena.
Avatar - Beefcake
riadny maco
Beefcake
| 30. 11. 2017