Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru BRZ: Nové kupé oficiálně (video)

Podobu sériové Toyoty GT 86 už známe. Její dvojče s logem Subaru na sebe nenechalo čekat příliš dlouho.
Zpět na článek
30. 11. 2011 09:55
30. 11. 2011 10:30
30. 11. 2011 10:34
30. 11. 2011 10:41
30. 11. 2011 10:50
30. 11. 2011 10:42
30. 11. 2011 10:52
30. 11. 2011 10:50
30. 11. 2011 12:00
30. 11. 2011 12:36
30. 11. 2011 15:48
30. 11. 2011 17:48
1. 12. 2011 10:01
30. 11. 2011 15:36
30. 11. 2011 15:46
30. 11. 2011 17:37
30. 11. 2011 12:49
30. 11. 2011 13:09
30. 11. 2011 15:48
30. 11. 2011 15:50
30. 11. 2011 17:32
30. 11. 2011 18:03
30. 11. 2011 18:16
30. 11. 2011 18:21
30. 11. 2011 18:35
30. 11. 2011 18:35
30. 11. 2011 23:09
30. 11. 2011 09:55
B-RS
No, dal jsem si to dvakrát za sebou v hádé-éčku, nasadil třidé-brejle a hlava se mi z toho teda netočí ani trochu. Je to neuvěřitelné, a popravdě mě to i tak trochu rmoutí, ale dublér od Toyoty má vpředu o řád větší koule. Ne že bych tu chtěl rozehrávat plochou diskusi o peugeotovských inspiracích, neboť to bych zase musel (ach jo) vynášet do nebes novou přední tlamu peugeotů, ale snad si alespoň k předku napišme, že tohle pro mne není předek subaru. Možná tak něco od hyundaie, taková... zploštělá nová ítřicítka...

Popravdě píšu, že jsem z toho bijáku dokonale v rozpacích, neboť to co až nebezpečně nabuzovala Toyota, to sebou ani neškublo. Co tobě? Také ne, viď... A já přitom na subaru sázel. V té bílé mu to vedle ještě včera možná trochu slušelo.

Takže si dejme tradiční onanii - boxer, lítání nízko nad zemí, subaru-srdéčko, praví mistři volantů, láska až za hrob, Stella... zážitky snů, travní driftíky, prostě si dejme klasickou garáž s(aké)-u-baru klubu...

No nezlobte se ně mně, ale v tom dlouhým táhlým bych snad raději i přesednul fakt do fábky RS. Tedy, pokud bych chtěl bejt nahoře jako první... Já vím, subaristům o tohle zásadně nejde (zajímavé...) oni jezdí pro zážitky, ostatně však to znáš sám, když na parkovišti vystoupíš ze svýho trojkový emka, celej znuděnej a vedle tebe vyskočí hošan ze subaru, panenky mu driftujou ještě ve frontě na prázdný lahve, vozejk, kopyta, všechno v permanetním v driftu... no to víš, svět srdcařů, svět mistrů.

Verdikt - v podstě rajc, bohužel však na úrovni předmětného maximálního krouťáku. Jo, za SCIROCCEM by sis ukroutil krk, viď... [odkaz]

BRAVO SCIROCCO :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - CHerokee
30. 11. 2011 10:30
Re: B-RS
Nejsem žádný "subarista" a ani "drifťák", ale takto bych to auto nehodnotil dokud bych si jej neprohlédl a neprojel se v něm. Z fotek, kde není ve "firemně-dodávkové" barvě nevypadá zle, pravda, za srdíčko tolik nechytá. Interiér není nápaditý vůbec. Na druhé straně záleží na možnostech individualizace od výrobce a u tohoto vozu hlavně na motoru a podvozku. Vítám automatickou moderní převodovku s možností přímého řazení.

Btw. se Sciroccem to srovnávat moc nelze ... ledá v rádobyvtipné reklamě. VW jsou naprosto chladná auta bez emocí. Kvalitní, spolehlivé. Otočit se za ním...leda za chrochtáním studeného dieselu.
30. 11. 2011 10:34
Re: B-RS
No přece právě kvůli designu se otočíš za tím Sciroccem, ne? Nebo ty se budeš otážet za designem BRZ? Pustil sis ten biják?
Avatar - CHerokee
30. 11. 2011 10:41
Re: B-RS
Popravdě asi jo (BRZ), než si uvědomím, že to není Nissan 370 Z, který se mi vždycky líbil (dříve 350 Z), ač jsem ho nikdy neměl. Ale vítám, že se množí kupátka, i ta asijská (Hyundai..).
Avatar - Destract
30. 11. 2011 10:42
Re: B-RS
otočil bych se za tim tak jednou, protože bych to viděl poprvý a podruhý bych se za tim otočil v samé víře že to přes noc zkrásnělo... mohli by tomu přidat nějakej ten spoiler, takhle to vypadá jak medvídek, ne jak tygr co ti ukousne hlavu když si nedáš pozor...
30. 11. 2011 10:52
Re: B-RS
V reálu je to dokonale vybalancované.
Avatar - Enthusiastic.driver
30. 11. 2011 10:42
Re: B-RS
teda, nerad bych byl hnidopich, ale není to s těmi řidiči M3 a Subaru přesně naopak? >:D
Avatar - iudex
30. 11. 2011 12:00
Re: B-RS
Máš úplnú pravdu. Praví majstri volantu sedlajú Scirroco (či Scirocco, nikdy neviem), predohrab jemne prebúchaný z konfekčnej nižšej strednej, s brutálnym megabiturbokompresorom s objemom 1,4 (nie, netreba sa tomu objemu hneď smiať). Na voliči DSG si navolia D (nie, to nie je symbol pre dynamiku) a zadupnú plyn do podlahy. A potom už len kŕčovito držia volant. Predné kolesá zahrabú, gumy zapištia, spod kapoty sa valí pískanie kompresora, vystriedané mixérovým jačaním dúchadla a eurodrzek sa blažene usmieva, ako to rovno ide. V pravom pruhu sa mihajú BMW M3, Imprezy STi a Carerry, všetci obdivne vzhliadajú k výkonom Sciroca na jednaceláštyri litri. Obdivne pozerajú, ako má vyzerať tá pravá športová jazda, ako sa naháňa adrenalín a vyplavujú endorfíny na rovnej diaľnici. Skrátka títo vodiči doteraz nič o športovej jazde nevideli, súc osvietení trhajú techničák svojich zado- či štvorkoliek na franforce a húfne presadajú do predokolky, pretože len Sciroco umožní to pravé vyžitie na cestách. ;-)
30. 11. 2011 12:36
Re: B-RS
Koukám, že Slovensko je opravdu zaslíbená garážová země... :-) Jistě si rozumíme. Jen snad... problémkem je to, že majitel Porsche nemusí nikomu na potkání neustále vysvětlovat, proč jezdí Porsche. Majitel Volkswagenu (v jiné garážové rovině) také ne. Jen holt ten subarista pořád hledá někoho, komu by tuhle filosofii tak nějak driftově vysvětlil ;-)
30. 11. 2011 15:48
Re: B-RS
...tak ja to vidim spis naopak, viz na silnicich, nikdy mne nikdo neohrozil v Subaru, kdezto supervytuneny TDI dost casto ;-\
30. 11. 2011 17:48
Re: B-RS
To bude proto, že těch TDI je tu asi desettisíckrát více...
1. 12. 2011 10:01
Re: B-RS
No alespon, ze souhlasis ;-)
30. 11. 2011 15:46
Re: B-RS
To je dost subjektivna vec, mna Scirocco teda neoslovuje vobec, vyberal som v inych vodach a ani ma nenapadlo. Ale tato dvojica tym ze za tym stoji Subaru ma nabada ku kupe o rok-dva... pockam este na STI verziu BRZ. To s tou Fabiou nemyslis vazne, to mozes rovno vytiahnut nejake oturbene Picanto ako nebezpecnu konkurenciu...
30. 11. 2011 17:37
Re: B-RS
Klidně ho vytáhni, pokud pojede na přeplňování, výkonu kolem 150 - 180 koní a slušném krouťáku, dá si béerzetko v dlouhým táhlým k svačině. Nějak mi nedochází co jako je na předmětné dvoulitrové atmosféře nedostižného...
30. 11. 2011 12:23
začínám šetřit..
Snad aspoň z půlky splní to co slibují a cena nebude zbytečně vysoko. Pak vedle dehtu bude i benzín pro sobotu.. a 200 koní že je málo? No nevím, na takhle lehké auto třeba 6na stovku? to mi bohatě stačí, supersporty jsou fajn ale mimo kapacitu mých kalhot..:)
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2011 12:49
BRZdi
tak na jednu stranu jsem moc rád, že hodnoty u ostřejších verzí budou atakovat 200up kW a zábava bude o to, intenzivnější, ale na druhou stranu nutno přiznat, že pokud bych zatím, dle obrázků měl hodnotit, tak Toyota má vizuálně větší přitažlivost. Pravda - mnohdy realita bývá jiná - ale tohle Subaru je vizuálně trošku přiBRZděné. Nezbude než doufat, že realita a nějakých 220kW dá zapomenout málo slané přídi.........
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2011 13:09
dizajn
Mne osobne sa to celkom páči. A nevyplakával by som tu nad výkonom 200k. Osobne si myslím, že atmosféra o objemu 2 litrov k tým 200 k je ideálny pomer (viď. testy Clio RS). Btw. "dlouhé táhle" vo Fabii RS bola dúfam len nejaká hyperbola >:D. Tí čo vedia, podradia keď už je najhoršie ;-) . Jo, a už ste zachytili informáciu, že Toyota/Subaru pripravuje nový motor, ktorý by mal byť postavený proti premotorvanej beštii Superb 1.4 TSI? >:-[]
Rozbalit vlákno
2
30. 11. 2011 15:48
Re: dizajn
Premotorovana bestia bude skor Superb s 1.2 TSI nie? >:-[]
30. 11. 2011 15:50
Re: dizajn
0.9 TFSI trivalec ;-)
30. 11. 2011 15:49
Kurz fyziky!
Ty poslyš géťáku, na tebe já mám vod včera spadeno!

Jaks říkal, že mě bude dávat fábie, až si to pořídím k outbacku jako víkendovou masírku. Sám přece dobře víš, že maximálního zrychlení se dosahuje v oblasti nejvyššího výkonu, nikoli točáku - na ten se příjemně a v poklidu jezdí bez nutnosti točení, tam je jeho místo.

Má-li správně zařazeno, ujede auto s vyšším maximálním výkonem stejně těžkému autu s výkonem nižším VŽDY (copyright Kylie:-)) (pokud tedy zcela zanedbáme ostatní konstrukční prvky).

Já vím, kam jsi tím vším mířil, ale moc nesouhlasím. Jsem si téměř jist, že při jízdě na hranici vlastních schopností ti ve dvojčatech dřív bude chybět odvaha než výkon.

Fábie může dvojčatům konkurovat výhradně na prvních sto metrech po startu. Pokud to bude rovně.

>:-[]

P.S.: ale fest mě teda žere, že vedle toyoty se sůbo nedá koupit. A já mám ty hvězdy tak rád. Snad maj pravdu ti, co to přikládají ponechání prostoru pro případné STi. Woohooo!
Rozbalit vlákno
11
30. 11. 2011 17:32
Re: Kurz fyziky!
Motor v těch autech je báječnej a báječně potáhne, výborně bude korespondovat s charakterem těch aut. Podle mého je to navíc (na velikost a váhu) těch aut tak akorát, aby se s tím daly prožívat nebeské chvíle. Samozřejmě, že s příchodem maloobjemových motorů s přeplňováním tu vedle sebe máme jízdní dvojkolejnost. Oba jistě tušíme, že na tom pověstném horizontu to nepochbně nandají japonští bratři našemu eresku. Akorát... do poloviny kopce bude holt ta Fabia asi vpředu...

Tak trochu k diskusi přidávám skromný názor - benzínová atmosféra má svojí (sportovní) cenu, danou především fantastickou linearitou ve spojení s úchvatným tahem, tohle ovšem platí až někde od tří litrů výše, kde už ten výkon ve spolupráci s velkým kroutícím momentem dokáže divy. U toho dvoulitru bych tak (absolutně) nadšený nebyl. Tedy proto jsem sem trochu garážově zákeřně vrhnul přeplňovanou Fabii. Aby si kluci uvědomili, že na silnici ty vozy sice báječně pojedou, ale na nějakou silniční extraligu si musí nechat zajít chuť.

A popravdě... ve vztahu k druhu pohonu, já vlastně dnes už ani nevím, jestli mám jednoznačně jásat nad zadním náhonem. Předokolky totiž udělaly obrovskej skok dopředu... Na jejich jízdní vlastnosti prostě nelze nahlížet jízdní optikou Favorita... I tohle by mohlo vydat za hutnou diskusi. Třeba příště.

P.S. Věř, že technicky k těm vozům výhrad vlastně nemám, co mne však opravdu zklamalo, to je to horní video. Absolutně sterilní karoserie, a přitom, když jsem ji spatři předevčírem na autofun v té bílé barvě, říkal, jsem si, že to je výborný... No, ten pohyb odhalil designové slabiny. S velkou lítostí (upřímnou) musím napsat, že Toyota střihla tu příď lépe.
30. 11. 2011 18:03
Re: Kurz fyziky!
Předokolka byť by udělala galaktický skok nebude nikdy mít lepší vlastnosti než zadokolka. Z jednoho prostého důvodu ,zadokolka auto tlačí a předokolka auto táhne ...
30. 11. 2011 18:16
Re: Kurz fyziky!
Díky, to jsem nevěděl... ;-) Nechci tě tahat za pendrek, ale ty zapomínáš na jednu podstatnou věc - PRO KOHO. Tedy, pro koho je lepší zadokolka, resp. pro koho bude mít ty lepší jízdní vlastnosti. Na věc nemůžeš nahlížet optikou filmu rychle a zběsile, ale výhradně sebou samým. Ostatně o neexistujícím hendykepu předního pohonu přesvědčovali v rallye závodech severští jezdci celej svět.

Zadokolka je nářadím výhradně pro zkušené jezdce, tedy, vnímáme-li ji ve spojení s výkonným motorem. A samozřejmě, zadokolka je zábavná na... šotolině. Kdypak jsi ale naposledy jel na té šotolině? :-)
30. 11. 2011 18:21
Re: Kurz fyziky!
Tak tak ... předokolka je pro severské jezdce rallye ... Mé první auto byla zadokolka a výkoná atmosféra od vrtulí .Tedy kombi E30 325i a naučila mě jedinému ... respektu z auta. Proto je myslím zadokolka vhodná pro všechny. Kdysi bývali běžné hlavně zadokolky ,potom se zjistilo ,že předokolka je levnější a běžný uživatel nepozná rozdíl. Nicméně u BRZ a RS fabii se nebavíme o běžných uživatelích.
30. 11. 2011 18:35
Re: Kurz fyziky!
Doufejme...
30. 11. 2011 18:20
Re: Kurz fyziky!
Já pořád tajně doufám, že lepší design toyoty je opravdu věcí marketingové dohody (ve spojení s příchodem STi, které se nebude moc lišit od představeného konceptu, tedy... žrádlo). Snad si to rozdělili takhle:

Základní subaru s atmosférou si koupí zájemci o atmosféru, kteří bez těch hvězd prostě nemůžou být.
Toyotu koupí všichni zájemci o atmosféru, kteří mají oči.
No a STi pak koupí zájemci o plněný motor, protože tam už to bude bez výkonových i estetických kompromisů...

A k tomu projevu, o kterém mluvíš, bych doplnil ještě jeden parametr - rychlost reakce na plyn. Čerstvě jsem vyměnil turbomotor na naftu za benzínové atmo a... potvrdilo se, co jsem si myslel už při srovnávání rézy (turbodehet) a otcova legacy 2,5i - monstózní rozdíl v krouťáku není vše. To legacy prostě ze zatáček odjíždí dřív, když se tomu šlape za krk. A ten pocit trvá i v outbacku, který je jinak samozřejmě lepší na loudání a jízdu rovně.:-)
30. 11. 2011 18:35
Re: Kurz fyziky!
Akcent na to STi, to je zajímavá myšlénka :yes:

Výjezd ze zatáček ovlivňují i další skutečnosti, zejména kvalita a naladění podvozu, to turbo v naftě může mít třeba velkou díru a tak... nahoře to pojímáme izolovaně jako souboj v dlouhým táhlým.

Jasně, z hlediska té známé sametové linearity, pěkně působícího zátahu u velkého benzínu, to je stále nedostižný ideál.
30. 11. 2011 19:26
Re: Kurz fyziky!
no já si bohužel myslím, že to nebylo věcí dohody, ale diktátu - v rámci struktury vlastníků akcií.....
GTI mně štve v tom, že má pravdu ohledně sterility tohohle kousku. Je to takové zepředu neslané nemastné a hyundaiodní, přičemž toyota má emoce.
Nebudeme si zastírat, že tahle auta - zvláště v "základních" motorizacích se kupují hlavně kvůli emocím. Ať již těm, které vyvolají, když vstoupíš do showroomu s otevřenou portmonkou nebo tužkou připravenou k podpisu leasingového otroctví, nebo těm, které to má vyvolávat v těch, které Tě v tom autě uvidí, přičemž, jak praví klasik - krása vozu vynikne při pomalé jízdě ;-) .
To, že až do "nabušené" verze nacpou 220kW a dalšími úpravami se dostaneme třeba k 240-250 - a bude to "jízdní nebe" - tak to je skutečně pro úzkou sortu zákazníků, kteří si tu kvalitu najdou a budou ochotni za ní jít. Ale tohle toyotě trošku zazlívám - zachovala se jako macecha...
Avatar - Subaru4ever
30. 11. 2011 22:37
Re: Kurz fyziky!
Konečně jsem se dostal k počítači a mohl se kouknout na to video. No a na videu mnohem lepší než na fotkách :-) ... což znamená, že v reálu to bude fantazie :-)

Ještě do zhlédnutí videa jsem byl přesvědčen, že je Toyota výrazně hezčí. Ale nejspíš zapracovala genetická skupina a láska k modré barvě, protože já říkám: BRZ se mi líbí víc !!! :-) :yes:

Sestra Toyota vypadá sportovněji, tváří se šmrncovnějí, ... ale maska BRZ Subařímu bratrovi propůjčuje takový dospělejší charakter. Má silnější osobní kouzlo, tváří se tajuplně, odhodlaně. Tváří se ne jako lapač náctek před diskoškou (GT 86), nýbrž jako nejlepší chlapův kamarád :-) ... takový ten, s nímž by "se dalo jet" až do pekel >:-[]

Jsem zamilován, a hlavně rád, že je opět konečně k čemu u Subaru vzhlížet jako k modle :yes:

Jen by u Subaru měli popřemýšlet nad nedávno zveřejněným firemním heslem. Skutečně Confidence in motion? Podle videa se to jeví jako Confidence in powerslide >:-[]
1. 12. 2011 11:29
Re: Kurz fyziky!
a já myslel, že nejlepším přítelem je tchýně....taková tchýně v powerslidu na asfaltu...........
pokud přibude na kapotě BRZdy lapač hrdliček ;-) tak uvidíme. Jinak mně se z těch dvojčat líbí víc zatím Toyota - asi sázím víc na ty dívčí internáty - to víš - v mém věku už charisma nezabírá ;-)
30. 11. 2011 23:09
Re: Kurz fyziky!
Samozřejmě, pokud už chci s někým na silnici závodit, tak s benzínovým motorem si přece podřadím, abych držel motor v pásmu maximálního VÝKONU, nikoliv max. točivého momentu. Čili točivý moment v nízkých otáčkách mě může zajímat ve chvíli kdy se mi nechce řadit a jedu "na pohodu", ale je mi úplně k ničemu ve chvíli, kdy chci po autě maximální zrychlení - to se pohybuju v daleko vyšších otáčkách.
:yes:

Takže v hypotetickém souboji s Fabií RS bude Škodovce její větší točivý moment "dole" k ničemu, protože její DSG na povel "plný plyn" jistě zareaguje podřazením, podobně jako to ručně udělá řidič atmosférického Subaru / Toyoty. Navíc k vyššímu výkonu má Japonec výhodu nižší hmotnosti a lepší aerodynamiky (ta se samozřejmě projeví až ve vyšších rychlostech, ale je tam).