Docela mně zaujaly výkonové parametry (zejména tady krouťáku) ve spojitosti s CVTčkem! Je to CVT variátorového typu? To teda s nimi technologicky asi pohnuli dopředu 8-s
Subaru CVT (Lineartronic) patria podla testov medzi najlepsie. Neviem, ci aj v USA ale v Europe su naladene na radenie 7 virtualnych stupnov, aby pripominali klasicky automat.
Hezký sedan se vrací, doufám, že se povede i kombík, motorizace vypadají lépe,než u Imprezy. Trochu vidím inspiraci Mazou 6, ale vůbec mi to neva. Na tohle se rád půjdu podívat, až to bude na krámě :-)
Je to pekné, aj keď cynik by povedal, že nejak obdobne vyzerali autá v rokoch dvetisícich. Ale to platí len pre exteriér, interiér je naskrze moderný.
Poteší poriadny výkonný motor, kde by už tá vysávačová CVT ani nemusela vadiť (ale keby tam bol manuál a CVT len pre toho, kto ho chce, bolo by to lepšie).
Každopádne nás nič z toho nemusí trápiť, je to US verzia pre US trh a u nás sa to neobjaví.
Asi ako Jetta GLI (s technikou Golfu GTI Performance): [odkaz]
Píši o tom podrobně jinde. Chtělo by to firmu, která by manuální převodovku adaptovala k jakémukoliv autu. Není to raketová věda. V US a Austrálii se to běžně dělalo už 70 - 80 tých létech. Dnes by to bylo díky elektronice kapku složitější, ale řešitelné. Samozřejmě by šlo především o vozy po záruce a záruka by byla pouze na převodovku a další componenty, které by firma dodala plus montáž. No a u nových vozů by si zbytek musel vzít majitel "na triko".... ;-)
vrátili sa dizajnom k tomu lepšiemu z minulosti. Ja osobne preferujem voľne postavené štíhle tablety, lebo tieto zastavané pôsobia ako staré hrbaté telky, hoci viem, že mnohí si myslia iné.
pekna legaska, pekny sedan a motory slusne... interier je pekny skok do predu, ideal auto... dokonca ani ta atmosfera neposobi tak tragicky, ma aspon nejaky objem... bingo
2.5 atmo sa daval aj do EU Outbacku. Tam mal 173 k ak sa dobre pamatam. Ale akceleracne na tom nebol az tak dobre ako v Legacy. Vyzera to tak, ze Subaru sa dari ladit Lineartronic tak, aby posobil stale sviznejsie a sviznejsie.
Myslim, ze pri tych 0-100 sa to zlepsenie bude dat poznat. Tam casto byvali slabiny CVT, ze z fleku sa pohynali dost vlazne a stracali dost casu. Pri pruznom zrychleni im to islo lepsie, lebo sa hodili do rezimu najlepsieho vykonu a tam uz dosahovali slusne casy.
Subaru vnimam jako sympatickou znacku a Legacy byvalo vzdy mym nejoblibenejsim modelem, ale posledni dve generace me moc neoslovily a jsem zvedavej, co rekne tradicni klientela Subaru na ten obri tablet ala Renault nebo Volvo. 8-s
Za me bylo nejlepsi Legacy generace BL/BP v provedeni 3.0R spec. B. :yes: Tak dobre auto od te doby Subaru uz neudelalo.
Me automat k Subaru vseobecne nesedi a uz vubec ne k silnejsim benzinovym motorizacim. Treba si nekdy jeste ten 3.0R spec. B poridim, ale problem je vubec nejaky pekny kousek najit.
Na to, že se jednál o Subaru, tak to zvenčí nevypadá vůbec zle a uvnitř tak ne. :-) Snad příjdou i z verzí kombi, která se bude v Evropě daleko lépe prodávat, než případný sedan (ten se do EU pravděpodobně ani nedostane). Jenom je velká škoda těch chybějících manuálních převodovek, i když je pravda, že poslední generace toho Lineartroniku s virtuálními stupni už řadí velmi slušně. :-O
Škoda, že už nenabízí ten naftový boxer, vzhledem k permanentní čtyřkolce (a poměrně užraných benzínech) se jeho úspornost v těchto autech moc hodila a jezdil opravdu parádně! :-):yes:
Jenze proc by mela relativne mala znacka, jako Subaru, nakladne vyvijit sazomet s protilehlymi pisty, kdyz to byl motor prakticky jen pro Evropu, kde se snazi politici tyhle motory vymytit?
S prevodovkami souhlasim, manual jednoznacne chybi, coz odradi nemalou cast potencialnich zakazniku.
Levorg, ktery je designově da se řict taky stara škola se mi velmi libi a to včetně interieru a rad se za timto modelem ohlednu. Ale tohle dle fotek vypada hrozně. Možna za to mužou fotky, protože z bočniho pohledu to auto pusobi až nepřirozeně. Interier taky docela špatenka.
Na tychto fotkach a dokonca v bielej vyzera este lepsie, ako som cakal.
V tejto kategori by tento model u nas pri vhodnej cene nemal vela konkurentov. Hlavne jazdne.
A ze mu niekto ohejtuje interier aj exterier, to uz hranici neviem s cim.
Inak clanok slabota, aspon nejake info o AWD mohlo byt spomenute. Aj tych "medii" tam mohlo byt trochu viac.
Co je vyborne, je "při dálniční rychlosti o 3 dB nižší hluk.". To je fakt dost.
Ty asi nevies, co je krv v ociach :-) Ja som reagoval na toho nado mnou, len som sa asi netrafil.
Tradicne vynikajucim mechanickym podvozkom v spojeni s tym motorom a novou platformou.
Uz "stare" Legacy su na ceste uplne neskutocne.
Co sa tyka AWD, to prave som si nie celkom isty, ci sem nedali do stredu diferencial. Ale co som chvilu hladal, tak ziadne info...
Lebo je to auto na cesty a tam diferencial vyhody ma. Nieco ako WRX s CVT v US, kde je za CVT este diferencial (VTD).
[odkaz]
DCCD tam nie je isto, "stare" vizkozove riesenie pochybujem, jedine alternativa by bolo to momentalne najpouzivanejsie ATS, ale ja si myslim, ze to spravili ako VTD.
Otazne este je, aky je diferencial vzadu, ci tam nahodou nedali LSD.
Nevím, jak budoucí Legracy, ale současný Outback jazdně exceluje kombinací plavnosti a čitelnosti, vůbec není tvrdý a současně se vůbec nenaklání, vše samozřejmě vzhledem k tomu, o jaké auto jde.
AWD bude skoro určitě s mezinápravovou spojkou, diferenciál opouští už i ty největší konzervy. Nicméně není žádným tajemstvím, že symetrické AWD od Subaru exceluje bez ohledu na to, co má mezi nápravami.
Viz. třeba: [odkaz] - jak vidno, i oproti systému xdrive od BMW je Subaru citelně lepší, většinu mainstreamové konkurence vyloženě deklasuje.
No neviem - nema Levorg VTD ? Alebo zase len niektore verzie ?
Prave X-drive je na tom spomedzi konkurencie najlepsie.
A este Kamaz celkom ujde :-) [odkaz]
X-Drive v některých BMW určitě patří k tomu lepšímu (v některých ale ne - je to marketingové označení, technická řešení pod ním se skrývající jsou různá včetně "prachobyčejného" haldexu u některých modelů), nicméně z toho videa, co jsem postnul, je vidět, že Outback si s těmi rollery poradil lépe.
Není asi potřeba dodávat, že naprostá většina konkurenčních systémů 4x4 v čele se staršími torsenovými systémy quattro od Audi by ze tří rollerů ani nevyjela.
Tyhle ***kové testy s rollery jsou směšné. Mnohem důležitější je chování za snížených adhezních podmínek nebo na limitu. Tam jen naopak neustálé přelévání výkonu z kola na kolo hloupé z hlediska čitelnosti.
O co radši jsem měl klasické Quattro s Torsenem nebo starší Subaru AWD systém.
Jinak samozřejmě Subaru nikdy nezlomilo fyziku, současný Outback je fajn, ale naklání se při dynamické jízdě, je ale komfortní.
Su smiesne pre bezne cestne auta, lebo do takej situacie sa nedostane. Pri SUV pekne ukazu limity pohonu. Aj torsenu sa hodi pribrzdovanie kolies. Ci je nieco hlupe, je uz otazka konkretnej implementacie. Ten moment sa asi nebude presuvat nshodne
Já občas současný Outback řídím a vždy jsem právě překvapen, jak se v zatáčce naklání málo - určitě méně, než třeba obyčejná nízká Octavie. Vzhledem k té světlé výšce a k "nedrncavému" plavnému podvozku je to velmi dobré. S konkurenty typu A4 Allroad nebo XC70 bohužel srovnání nemám.
k tomu sikovne polozene obe motorizace ... chvalim tu pre nas europanov novu vykonnu oturbenu ale aj ta "zakladna atmo" uz bude isto paradna a pouzitelna... takze v tomto super... spravne polozene motory su totiz zaklad uspechu ( zrovna ked dizle tu uz stejne nie su ) :yes:
exterier viacmenej evolucia co sa asi aj cakalo ale ten interier je razom o 10 rokov inde ( a som za to rad ) ... a hoc zrovna nemusim taketo megatablety na vysku tak ta jeho implementacia v podani tohto subaru mi je zatial najsympatickejsia v porovnani voci nejakemu volvu alebo renaultu ... na toto co predvadzaju japonci sa totiz da uz aj pozerat a vyzeera to aj hodnotne nie gycovo
No konečně se zase vracejí zpět k útlejším tvarům, než ty obtloustlé proporce u 5 a 6 generace. Vyvýšené Outbacky těchto generací to taky nezachránili. Stále mám opečovávanou 4 gen. Legacy ve verzi combi, ze které vycházel i Levorg a tu společně s Levorgem považuji za tvarově nejpovedenější a pak tato sedmá vypadá už taky zase k světu. No, ale až na ten obrovský tablet...
Do ČR se 7 gen. stejně nepodívá, leda tak ve verzi Outback, protože EU šílí pouze po vysokém posedu a emisní normy i to turbo zatlučou stejně do země, takže bude k mání v EU s vyšším obsahem zase bez turba.
Kruciš, věčná škoda, že už to nevozí do Evropy. Accord dtto. S tím turbem by tu cenovka mohla být kolem 1.1M i s daní, a to by byla opravdu hodně zajímavá ponuka.
Tak třeba vypotí ve spolupráci s Toyotou aspoň nějakého hybrida, kterého by sem snad mohli dotlačit.
Od doby, co Saaby zmizely, japonci se odstěhovali a Volvo zparchantělo, máme my alternativci při nákupu auta těžkej život... Zas vyměknout a koupit to BMW jako každej kotleta, to se mi nechce. >:D
Subaru si proste z niektorými vymoženosťami "dáva načas", keď ostatné automobilky zaviedli vyhrievanie zadných skiel, oni už mali vyhrievanie aj pod predným stieračom, a vyhrievané predné sedačky...len potom sa to nejako obrátilo a do novej platformy už konečne implementovali ohrev všetkých sedačiek, volantu,(dokonca aj ventilované predné sedadlá)... čo mala už aj nejaká Corsa min. pred 10 rokmi :'-(:'-(
Lineartronic v bežnej produkcii(s nadštandardným 4x4) zas ústupok "chceme byť najbezpečnejší" systému ES a tu ukázali, že je to jeden z najlepšie fungujúcich protikolíznych systémov v praxi(aj to CVT oproti ostatným podobným prevodovkám je tiež niekde inde)... a to sa porovnávalo aj s produkciou z prémiových segmentov... v novších generáciách asi pridajú aj radar, lebo v určitých poveternostných podmienkach kamery aj keď vynikajúce, nestačia (prečo už nedajú aj s možnosťou záznamu na kartu??), alebo aj s nočným videním - min pre radu Outback a Asscent... keď už to v tejto triede čoskoro zavedú ďalší konkurenti...
a tak dookola, najviac však naštve, keď to lepšie ostane len pre trhy mimo EU... a je toho čoraz viac
ale ešte iné si všímam ,len to platí pre úplne všetky automobilky a je to by som povedal až alarmujúci stav... - čím sú ako že "autá inteligentnejšie" z množstvom zabudovaných asistentov, ktoré fungujú skôr priemerne.. že vodiči za volantmi takýchto áut sú čoraz "dementnejší"... 50% ani netuší čo "má v aute" a ako to funguje...
vodici su neni dementnejsi oni su stale rovnako dementny len ich je cim dalej viacej.
kaamo, nocne videnie uz ma aj citroen ci kery francuz to bol, skoro som odpadol.
HUD uz budu mat vsetci v tejto triede. to ze teraz vysli na trh s novym autom a neni to tam je podla mna trochu fail.
No uvidime, myslim ze zastavba je pomerne komplikovana co by si vyzadoval novu palubovku a do toho podla mna nepojdu len tak lahko.
HUD nerobi auto autom ale je to dobra vec a vyrazne zvysuje bezpecnost.
Vies ako ked uz definitivne mozme zabudnut na 6 valce tak by nam mohli podhodit aspon nejaku utechu v podobe technologickych a komfortnych vychytaviek avsak charlies si davaju nacas ako vzdy.
Ako musim uznat ze ten interier sa posunul dopredu o velky kus oproti Outbacku predchadzajucej generacie co som mal, len to celkom nedotiahli do konca.
Je mi luto ze znacky ako je napr Subaru ktore nebrzdi v napredovani ziadny koncern sa posuvaju takym polovicnym tempom.
Napr Skoda ma co ma a ine mat nemoze pretoze ju v koncernovej hierarchii dalej nepustia ale Subaru taketo problemy nema.
Keby popracovali na vsetkych detailoch a povedzme prihodili aj 6 valec podla mna by sa im darilo vyrazne lepsie.