Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Legacy je tady. Moc se nezměnilo, po letech se ale vrací k turbu

subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
24 Fotogalerie
Diskuze (56)
Sedmá generace Legacy dostupná s přeplňovaným boxerem o objemu 2,4 litru. Poprvé od roku 2012 se tak auto dočkalo na americkém trhu turbomotoru.

Subaru Legacy debutuje ve své již sedmé generaci. Tento sedan střední třídy aktuálně v české nabídce značky nenajdete, nabízí se tu jen odvozené zvýšené kombi Outback, třeba v Rusku se ale běžně prodává. Novinka se prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Chicagu, do prodeje vstoupí na podzim.

Co se týče designu, tak se toho v rámci mezigenerační změny moc nezměnilo, dokonce by si mnozí vůz mohli splést jen s nějakým faceliftem dosavadního modelu. Jenže Legacy VII je opravdovou novinkou, jeho základem je totiž nově modulární architektura Subaru Global Platform.

Tu Subaru rozšiřuje napříč svojí nabídkou, už ji najdeme v Impreze, XV nebo novém Foresteru. Díky rozsáhlejšímu užití oceli s vysokou pevností v tahu (+13 %) a novým výztuhám zajišťuje vynikající tuhost, která pomáhá bezpečnosti i jízdním vlastnostem.

Video placeholder
Nové Subaru Legacy je tady. Moc se nezměnilo, po letech se ale vrací k turbu • Zdroj: Subaru

Subaru tvrdí, že nová konstrukce pohltí o 40 % více energie při čelním nebo bočním nárazu než dosavadní generace. Na jízdní vlastnosti má pak pozitivní vliv i tužší zavěšení (MacPherson vpředu, lichoběžníky vzadu) nebo snížené těžiště. Se zabrzděním pomůžou ventilované kotouče na všech čtyřech kolech.

Subaru Legacy (2019) – srovnání rozměrů nové generace s konkurencí
ModelSubaru LegacyKia OptimaŠkoda SuperbToyota CamryVW Passat
Délka (mm)48404855486148854767
Šířka (mm)18401860186418401832
Výška (mm)15001465146814451476
Rozvor (mm)27502805283628252786

Z hlediska motorů se počítá výhradně se zážehovými boxery, které jsou standardně spárovány s převodovkou CVT a samozřejmě i pohonem všech kol. Základem je atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním, představeným v novém Foresteru. Poskytuje 134 kW a 239 N.m, což zajistí zrychlení z 0-96 km/h za 8,4 sekundy.

Komu by to nestačilo, pro toho je tu přeplňovaný čtyřválec z u nás nenabízeného modelu Ascent, který z objemu 2,4 litru dává 191 kW a 376 N.m v pásmu 2000-4800 otáček. Do americké nabídky se Legacy s turbomotorem vrací poprvé od roku 2012, když nepřímo nahrazuje dosavadní šestiválec o objemu 3,6 litru. Legacy s ním akceleruje z 0-96 km/h za 6,1 sekundy.

Subaru Legacy – základní technická data sedmé generace
Motor2.4 DOHC Turbo (FA24)2.5 DOHC (FB25)
Zdvihový objem [cm3]23872498
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]191/5600134/5800
Točivý moment [N.m/min]376/2000-4800239/4400
PřevodovkaCVTCVT
Zrychlení 0-96 km/h [s]6,18,4

Jestliže exteriér je jen evolucí předchůdce, uvnitř najdeme výrazně přepracovanou palubní desku, jejíž centrem je ve vyšších výbavách obří, vertikálně orientovaná obrazovka multimediálního systému, která je s úhlopříčkou 11,6 palce největší v historii Subaru. Právě díky úctyhodným rozměrům umí najednou zobrazit informace z více systémů, třeba rádio a navigaci, kterou dodává TomTom. Pro značku je i novinkou wi-fi.

Subaru slibuje i více vnitřního prostoru nebo větší komfort na palubě, díky novým tlumícím materiálům má být uvnitř při dálniční rychlosti o 3 dB nižší hluk.

Vstoupit do diskuze (56)