Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Legacy je tady. Moc se nezměnilo, po letech se ale vrací k turbu

David Bureš David Bureš 8. 2. 2019
24
56
Zobrazit náhledy (24)
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
Sedmá generace Legacy dostupná s přeplňovaným boxerem o objemu 2,4 litru. Poprvé od roku 2012 se tak auto dočkalo na americkém trhu turbomotoru.

Subaru Legacy debutuje ve své již sedmé generaci. Tento sedan střední třídy aktuálně v české nabídce značky nenajdete, nabízí se tu jen odvozené zvýšené kombi Outback, třeba v Rusku se ale běžně prodává. Novinka se prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Chicagu, do prodeje vstoupí na podzim.

Co se týče designu, tak se toho v rámci mezigenerační změny moc nezměnilo, dokonce by si mnozí vůz mohli splést jen s nějakým faceliftem dosavadního modelu. Jenže Legacy VII je opravdovou novinkou, jeho základem je totiž nově modulární architektura Subaru Global Platform.

Tu Subaru rozšiřuje napříč svojí nabídkou, už ji najdeme v Impreze, XV nebo novém Foresteru. Díky rozsáhlejšímu užití oceli s vysokou pevností v tahu (+13 %) a novým výztuhám zajišťuje vynikající tuhost, která pomáhá bezpečnosti i jízdním vlastnostem.

360p720p

Subaru tvrdí, že nová konstrukce pohltí o 40 % více energie při čelním nebo bočním nárazu než dosavadní generace. Na jízdní vlastnosti má pak pozitivní vliv i tužší zavěšení (MacPherson vpředu, lichoběžníky vzadu) nebo snížené těžiště. Se zabrzděním pomůžou ventilované kotouče na všech čtyřech kolech.

Subaru Legacy (2019) – srovnání rozměrů nové generace s konkurencí
ModelSubaru LegacyKia OptimaŠkoda SuperbToyota CamryVW Passat
Délka (mm)48404855486148854767
Šířka (mm)18401860186418401832
Výška (mm)15001465146814451476
Rozvor (mm)27502805283628252786

Z hlediska motorů se počítá výhradně se zážehovými boxery, které jsou standardně spárovány s převodovkou CVT a samozřejmě i pohonem všech kol. Základem je atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním, představeným v novém Foresteru. Poskytuje 134 kW a 239 N.m, což zajistí zrychlení z 0-96 km/h za 8,4 sekundy.

Komu by to nestačilo, pro toho je tu přeplňovaný čtyřválec z u nás nenabízeného modelu Ascent, který z objemu 2,4 litru dává 191 kW a 376 N.m v pásmu 2000-4800 otáček. Do americké nabídky se Legacy s turbomotorem vrací poprvé od roku 2012, když nepřímo nahrazuje dosavadní šestiválec o objemu 3,6 litru. Legacy s ním akceleruje z 0-96 km/h za 6,1 sekundy.

Subaru Legacy – základní technická data sedmé generace
Motor2.4 DOHC Turbo (FA24)2.5 DOHC (FB25)
Zdvihový objem [cm3]23872498
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]191/5600134/5800
Točivý moment [N.m/min]376/2000-4800239/4400
PřevodovkaCVTCVT
Zrychlení 0-96 km/h [s]6,18,4

Jestliže exteriér je jen evolucí předchůdce, uvnitř najdeme výrazně přepracovanou palubní desku, jejíž centrem je ve vyšších výbavách obří, vertikálně orientovaná obrazovka multimediálního systému, která je s úhlopříčkou 11,6 palce největší v historii Subaru. Právě díky úctyhodným rozměrům umí najednou zobrazit informace z více systémů, třeba rádio a navigaci, kterou dodává TomTom. Pro značku je i novinkou wi-fi.

Subaru slibuje i více vnitřního prostoru nebo větší komfort na palubě, díky novým tlumícím materiálům má být uvnitř při dálniční rychlosti o 3 dB nižší hluk.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

HUD a mini display medzi budikmi?!
| 12. 2. 2019
No uvidime, myslim ze zastavba je pomerne komplikovana co by si vyzadoval novu palubovku a do toho podla mna nepojdu len tak lahko.

HUD nerobi auto autom ale je to dobra vec a vyrazne zvysuje bezpecnost.

Vies ako ked uz definitivne mozme zabudnut na 6 valce tak by nam mohli podhodit aspon nejaku utechu v podobe technologickych a komfortnych vychytaviek avsak charlies si davaju nacas ako vzdy.

Ako musim uznat ze ten interier sa posunul dopredu o velky kus oproti Outbacku predchadzajucej generacie co som mal, len to celkom nedotiahli do konca.

Je mi luto ze znacky ako je napr Subaru ktore nebrzdi v napredovani ziadny koncern sa posuvaju takym polovicnym tempom.

Napr Skoda ma co ma a ine mat nemoze pretoze ju v koncernovej hierarchii dalej nepustia ale Subaru taketo problemy nema.

Keby popracovali na vsetkych detailoch a povedzme prihodili aj 6 valec podla mna by sa im darilo vyrazne lepsie.
Avatar - Beefcake
HUD a mini display medzi budikmi?!
| 11. 2. 2019
Subaru inovuje kazde auto kazdy rok. Takze to kludne moze byt coskoro.
Mimo to, HUD nerobi auto autom...
HUD a mini display medzi budikmi?!
| 11. 2. 2019
vodici su neni dementnejsi oni su stale rovnako dementny len ich je cim dalej viacej.

kaamo, nocne videnie uz ma aj citroen ci kery francuz to bol, skoro som odpadol.
HUD uz budu mat vsetci v tejto triede. to ze teraz vysli na trh s novym autom a neni to tam je podla mna trochu fail.
Avatar - feroj
HUD a mini display medzi budikmi?!
| 11. 2. 2019
Subaru si proste z niektorými vymoženosťami "dáva načas", keď ostatné automobilky zaviedli vyhrievanie zadných skiel, oni už mali vyhrievanie aj pod predným stieračom, a vyhrievané predné sedačky...len potom sa to nejako obrátilo a do novej platformy už konečne implementovali ohrev všetkých sedačiek, volantu,(dokonca aj ventilované predné sedadlá)... čo mala už aj nejaká Corsa min. pred 10 rokmi :'-( :'-(

Lineartronic v bežnej produkcii(s nadštandardným 4x4) zas ústupok "chceme byť najbezpečnejší" systému ES a tu ukázali, že je to jeden z najlepšie fungujúcich protikolíznych systémov v praxi(aj to CVT oproti ostatným podobným prevodovkám je tiež niekde inde)... a to sa porovnávalo aj s produkciou z prémiových segmentov... v novších generáciách asi pridajú aj radar, lebo v určitých poveternostných podmienkach kamery aj keď vynikajúce, nestačia (prečo už nedajú aj s možnosťou záznamu na kartu??), alebo aj s nočným videním - min pre radu Outback a Asscent... keď už to v tejto triede čoskoro zavedú ďalší konkurenti...

a tak dookola, najviac však naštve, keď to lepšie ostane len pre trhy mimo EU... a je toho čoraz viac

ale ešte iné si všímam ,len to platí pre úplne všetky automobilky a je to by som povedal až alarmujúci stav... - čím sú ako že "autá inteligentnejšie" z množstvom zabudovaných asistentov, ktoré fungujú skôr priemerne.. že vodiči za volantmi takýchto áut sú čoraz "dementnejší"... 50% ani netuší čo "má v aute" a ako to funguje...
Avatar - feroj
...
| 11. 2. 2019
pri 2.4DIt by mal byť lineartronic s VTD, tak ako pri posledných H6 3,6(a WRX s 2.0DIT)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku