Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru Outback na českém trhu od 939.000 Kč

Nejnovější Subaru Outback vstupuje na český trh se zážehovým i vznětovým motorem a trojicí stupňů výbavy.
Zpět na článek
26. 3. 2015 17:15
26. 3. 2015 17:18
26. 3. 2015 17:41
26. 3. 2015 17:51
26. 3. 2015 18:12
27. 3. 2015 05:18
27. 3. 2015 08:51
27. 3. 2015 11:44
26. 3. 2015 18:39
26. 3. 2015 23:15
26. 3. 2015 21:02
27. 3. 2015 05:17
26. 3. 2015 17:54
26. 3. 2015 18:19
26. 3. 2015 18:30
26. 3. 2015 18:47
26. 3. 2015 19:06
26. 3. 2015 20:26
26. 3. 2015 20:38
26. 3. 2015 22:29
26. 3. 2015 22:59
26. 3. 2015 21:13
26. 3. 2015 22:27
26. 3. 2015 23:23
27. 3. 2015 07:41
27. 3. 2015 08:11
27. 3. 2015 10:54
27. 3. 2015 11:17
27. 3. 2015 12:02
27. 3. 2015 12:35
28. 3. 2015 20:47
26. 3. 2015 18:32
26. 3. 2015 19:21
26. 3. 2015 19:40
26. 3. 2015 20:04
26. 3. 2015 20:56
26. 3. 2015 21:14
26. 3. 2015 21:21
26. 3. 2015 21:50
27. 3. 2015 09:23
27. 3. 2015 10:14
27. 3. 2015 13:06
27. 3. 2015 18:24
31. 3. 2015 08:56
26. 3. 2015 20:57
26. 3. 2015 22:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 3. 2015 13:32
26. 3. 2015 19:46
26. 3. 2015 21:32
27. 3. 2015 09:02
27. 3. 2015 11:10
27. 3. 2015 11:38
26. 3. 2015 18:06
26. 3. 2015 18:17
26. 3. 2015 18:26
26. 3. 2015 18:37
26. 3. 2015 18:42
26. 3. 2015 19:22
26. 3. 2015 18:20
26. 3. 2015 18:31
26. 3. 2015 19:11
27. 3. 2015 09:32
26. 3. 2015 19:38
26. 3. 2015 19:45
27. 3. 2015 12:46
26. 3. 2015 20:18
26. 3. 2015 21:21
31. 3. 2015 09:26
26. 3. 2015 19:33
26. 3. 2015 19:43
27. 3. 2015 09:34
26. 3. 2015 19:35
26. 3. 2015 19:39
26. 3. 2015 19:42
26. 3. 2015 20:26
27. 3. 2015 10:28
27. 3. 2015 10:48
26. 3. 2015 20:03
26. 3. 2015 20:33
26. 3. 2015 22:14
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 3. 2015 05:27
27. 3. 2015 08:22
27. 3. 2015 08:44
27. 3. 2015 09:01
27. 3. 2015 20:11
27. 3. 2015 10:20
27. 3. 2015 10:35
27. 3. 2015 10:43
27. 3. 2015 11:13
27. 3. 2015 11:19
27. 3. 2015 11:29
26. 3. 2015 22:29
26. 3. 2015 23:38
27. 3. 2015 08:24
27. 3. 2015 09:23
27. 3. 2015 10:23
27. 3. 2015 08:29
27. 3. 2015 09:21
27. 3. 2015 09:35
27. 3. 2015 10:34
27. 3. 2015 11:09
27. 3. 2015 11:47
27. 3. 2015 12:46
27. 3. 2015 12:55
27. 3. 2015 18:27
28. 3. 2015 08:48
27. 3. 2015 11:11
27. 3. 2015 11:40
27. 3. 2015 12:11
27. 3. 2015 13:08
27. 3. 2015 12:21
27. 3. 2015 13:16
27. 3. 2015 10:35
31. 3. 2015 10:03
27. 3. 2015 14:32
26. 3. 2015 17:15
Pěkný
Pro obyčejnýho dělníky jak dělaný >:D bohužel si budu muset pár let počkat než to spadne na přijatelnou cenu, takže kupujte kupujte at je z čeho vybírat >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nathan
26. 3. 2015 17:18
CVT
Ví někdo jak se chová ten variátor? Myslím pocitově. A kolik km asi vydrží?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Jenik3
26. 3. 2015 17:41
Re: CVT
Osobně nevím, jak to CVT šlape, ale zkuse se podívat na Autosalon (Prima), tam tento vůz nedávno redaktor testovat a pokud si dobře pamatuji, tak to chválil.
Někdy mám pocit, že tam chválí vše, co hoši dostanou do ruky. Nicméně, podívej se a uvidíš.
26. 3. 2015 17:51
Re: CVT
Na subarufanclubu je o tom pár témat. Každopádně Subaru teď poskytuje pět let a 160tisic km zaruku...
Avatar - _Karel_
26. 3. 2015 18:12
Re: CVT
Mám CVT v Audi a jízdně jsem maximálně spokojený. Stran životnosti- určitě je lepší pro benzín , kvůli menšímu krouťáku než u nafty. Není to asi moc vhodný pro řidiče co jezdí stylem brzda-plný plyn, tomu asi moc dlouho nevydrží.
27. 3. 2015 05:18
Re: CVT
Tobě nevadí to monotónní vytí při potřebě zrychlit? ;-)
Avatar - _Karel_
27. 3. 2015 08:51
Re: CVT
Nevadí. Když chci zrychlit trochu víc, dám S a převodovka řadí virtuální stupně,takže jako normální automat.
27. 3. 2015 11:44
Re: CVT
Jo to ano, S řeší tenhle problém. ;-)
Avatar - AnGeor
26. 3. 2015 18:39
Re: CVT
s timhle autem v 2.5i mam najeto priblizne 30t km a CVT se snazi simulovat normalni automat. Videl jsem minulou generaci s CVT a 300t km a nevim o tom ze by byla ta prevodovka nejak poruchova
26. 3. 2015 23:15
Re: CVT
Pokud se v CVT mění pravidelně olej, je v pohodě.
26. 3. 2015 21:02
Re: CVT
Přečti si moji recenzi ... já s tím byl spokojenej ;-)
27. 3. 2015 05:17
Re: CVT
Projeď si to a neptej se, rady jako podívej se na Autosalon, jsou pro ty co nemají řidičák...
26. 3. 2015 17:54
Mnoo...
asi takhle... Hodně sebevědomá cena. Top verze mají cenujako bývalá 3,6 H6, kterou si tady už kvůli EU nekoupíme.... Každopádně s těžkým srdcem musím říct, že za ty peníze, mít tu možnost, tak, ač subarista, vyberu nový Superb 4x4.... A ještě mi zbude... Sice nezvedlý, ale.....
Rozbalit vlákno
39
Avatar - JDM
26. 3. 2015 18:19
Re: Mnoo...
to nejsi moc subarista. v čem je ten superb 4x4 lepší? jen to že je levnější ??
26. 3. 2015 18:30
Re: Mnoo...
Na blbnutí mám fotestera v turbu. Je zvedly o tri cisla, takže do lesa bez problémů. Tedy pro mne. Pokud uvazuji o dalsim autě do rodiny jako ctyrkolce na denni ježdění do vorkuty, tak uvazuji nezaslepene. Vyberova kriteria, automat, kombi 4x4, benzin. Nadšení neznamená zaslepenou nekritičnost. Ano, ota ma vyšší svetlou výšku... A tady vyhody, mam-li dat akontaci 400 papiru a davat 15 litru měsíčně jaksi končí. Superb bude prostornejsi a s 200kw turbem asi i s větší vykonnovou rezervou, za příznivější cenu. Neco špatně?
Avatar - JDM
26. 3. 2015 18:47
Re: Mnoo...
chtěl jsem napsat něco podobnýho co AnGeor dole . Nemůžeš čekat že Outback bude stát stejně nebo míň jako auto který se montuje za humnama. To není vůbec o nezaslepene kritičnosti , to je holý fakt že Superb bude výhodnější koupě , ale je to o tom si koupit to co se mě líbí a ten rozdíl v ceně není tak obrovský .Podobně vybavený super 2.0TDI 4x4 vyjde na 880 tis
26. 3. 2015 19:06
Re: Mnoo...
To se nám to zvrhává... :-) . Vsimni si, že píšu o mych preferencích a za sebe.. Ad cenotvorba... Odepíšu dole Ačku... ;-)
26. 3. 2015 20:26
Re: Mnoo...
Pletu se, nebo má CVT pohon 4x4 jen jako mezinápravovou spojku? Takže mi nedává moc velký smysl nekoupit radši Supa s DSG nebo Passata...
Avatar - AUDIRS6
26. 3. 2015 20:38
Re: Mnoo...
obavam sa ze sa nepleties :-!
...a vraj ma byt horsie - vraj chcu prejst komplet na Haldex... :-!
Avatar - JDM
26. 3. 2015 22:29
Re: Mnoo...
že by subaru přešlo na haldex? to pochybuju , to by bylo proti jejich celý koncepci symmetrical AWD
Avatar - AUDIRS6
26. 3. 2015 22:59
Re: Mnoo...
pred pol rokom toho bol plny net... :-!
mam Subaru rad, ale cost-cutting je svina :-!
26. 3. 2015 21:13
Re: Mnoo...
Nepleteš... ;-) I když je to řešeno údajně mírně jinak...
Avatar - JDM
26. 3. 2015 22:27
Re: Mnoo...
mají Variable Torque Distribution (VTD) u převodovek CVT .
26. 3. 2015 23:23
Re: Mnoo...
Špatně je ten Superb :-)

Jednak je to Škoda, takže jich jezdí mraky. Druhak srovnatelně vybavený vrcholný TSI vyjde na asi 1,15M. Za třetí jsem přesvědčen, že do dvou let dají 2.0 DIT i do outbacku a pak asi nebude co řešit, neboť XT forester stojí cca stejně jako forester diesel s CVT, turbo benzin v outbacku by tak neměl být dražší než diesel sport CVT. A za čtvrté, Subaru se nekupuje za ceníkové ceny, naši dva otíci stáli o 25-30% méně ;-)

A jak si jednou zvykneš na 200 mm světlost, není cesta zpět. Stejně jako není cesta zpět k poloautu s jednou hnanou nápravou.
27. 3. 2015 07:41
Re: Mnoo...
no amigo, ja som dostal od viacerych predajcov odpoved typu:
... nie je dovod davat na toto auto zlavy, kedze je ich uz aj tak malo ...
takze ano, ak si pockas na vypredaj 3 roky tak verim ak si dostal zlavu 30% a vies mi ju vybavit, posli spravu a 5% Ti dam v hotovosti na ruku.
27. 3. 2015 08:11
Re: Mnoo...
Poloauto s jednou hnanou nápravou >:D >:D >:D
27. 3. 2015 10:54
Re: Mnoo...
Muj foryn ma vysku 23cm a do prace jezdim Signumem... Asi je neco blbě. Ad ceny, zvlášť ty české nebudu komentovat, viz jinde o XV. Až večer dorazim domů tak si sjedu podrobny venik vybav a zkusim to naflakat v obdobne, jak to vyjde. Ale podle první ceny, zatim pochybuji. Ad sleva 30pct. Moc nevěřím, že ti ji dali na funglovku nový model na salonu. Na předváděčku, konec roku, vybehovy model ano. Ale u ctyrech ofiko dealeru jsem se na takovou slevu tedy nedostal...
27. 3. 2015 11:17
Re: Mnoo...
Subaru se nekupuje v CZ. Leda ojeté ;-)
27. 3. 2015 12:02
Re: Mnoo...
ok, kde sa teda kupuje :-), mam zaujem o toho predajcu a kupujem hned zajtra pri 30% zlave, mozno aj dnes. Myslim to vazne, bez srandy a ironie. Chcem to auto kupit, ale ta cena ma irituje ...
27. 3. 2015 12:35
Re: Mnoo...
30% přehnal, možná někde vyjímečně. Ale třeba Forester za 581t. je velmi slušná nabídka, navíc s 5ti letou zárukou do 200t. km. Na končícím Outbacku se dá "ušetřit" tak 20 - 25%.
28. 3. 2015 20:47
Re: Mnoo...
Ceníková cena v 2007-2008 byla kolem 900, naše nákupy 600-620, včetně daní.
Teď bude kalkulace trošku jiná díky kurzu eura. Tehdy navíc CZ ceny byly opravdu (vzhledem ke zbytku Evropy) nehorázné.
Avatar - AnGeor
26. 3. 2015 18:32
Re: Mnoo...
Tak pokud je budes mit v podobne vybave tak ti zustane tak na par piv... A az prijed Sup Scout tak ani na tech par piv...

Proc predpokladas ze auto, ktere je vyrobeno v Japonsku a prepraveno prez pul zemekoule bude stejne drahe nebo levnejsi nez Skoda, kterou montuji cesi z koncernovych dilu? :-)
26. 3. 2015 19:21
Re: Mnoo...
Nechám se poučit v cenotvorbě... Proč předpokládám.. Zde má mylná vychodiska, která mi můžeš vyvratit. Tady mame v podstatě jednoho importera.. Emil Frey. Ten dělá ceny. Sveho času, i když teď už to neni jako driv, se vyplatilo dotanhout auto ze Severu Evropy, až v řádech desitek tisíc uspory(kolem sto, stopadesati tisic). Abych nechodil tak daleko, tak za humny, v BRDu, seženeš auto o par desítek tisic levneji. Pravda, co jsem se zajimal nedavno, tak to tady honí edice Entry u festra, ale to je "speciální edicje, i když ti to napoví, že centrální import(nikoliv prodejci, kteří na tom maji ne vic, než osm pct) s tim může hejbnout. Řešil jsem to na podzim a pak se rozhodl počkat. Dealerovi u Norimberka, odkud jsem bral festra v roce 2007 s vyhodou proti nejlevnější nabidce tady 150 litrů tady, jsem nechal kontakt. Volal mi v pulce unora, ze by mel XV v mych pozadavcich a navrhl cenu. Pri získávání nabidek tady, jsem se dostal nejblíže na dohled 98 tisic vejs. Nerekl bych, že to taha metrem z Japanu. Neslo o vyprodej skladu... Ad cena shippingu z Japonska... To je v ceně vozu, pri objemu plovoucich vezacich, zanedbatelná castka. Takže ja osobně nevidim pro ten odskok duvod. A ber mne jako socku, protože pro 100 litrů jsou peníze, které na zemi nenajdu. I když vim, ze pro nekoho mega sem, mega tam, je jen účetní laskomina...
Avatar - AnGeor
26. 3. 2015 19:40
Re: Mnoo...
Pockej, ja jsem nepsal o rozdilnych cenach stejneho auta na ruznych trzich. To je neco jineho. Ja jsem se ptal proc predpokladas, ze subaru bude levnejsi nez skoda.

Skoda taky sveho casu stala o 100t mene v severskych zemich.

Ty jsi psal ze si radsi koupis Supa a ja ti to neberu. Ja si radsi koupil vyse uvedene auto.

Jenom jsem nahodil to, ze Subaru se vyrabi v Japonsku. Skoda se sklada v Cesku z koncernovych dilu a i presto je cena velmi podobna. Tim padem si myslim ze Outback neni nejak predrazene auto....
26. 3. 2015 20:04
Re: Mnoo...
Odpovím asi takhle, cena vyrobnich dilu a naklady na ně se nebude tak diametrálně lišit. Asi bychom se divili, ale ceny se dost tají. Diky nahledu do cenotvorby vyrobce dilu pro vice automobilek, jsem byl nemile prekvapen cenou v originalnim obalu a cenou z tzv druhovyrby(rozumej ze stejné linky, v jinem obalu). Nebudeš se zlobit, když nebudu konkrétní, ale takhle.. Originální dil od dealera VW.. 6200 vč dph... Druhovyroba... 3800,-. Kačky si přesně nepamatuji, takže zaokrouhleno v srovkach nahoru...
Ad doprava přes oceán.... Cim vice, tim levnější... Alespoň to tak platí. Jeden nadnárodní koncern, který ma doma problémy s ucetnictvim, pred par lety sipoval srandardni kontajner za 550 dolarů z tech koncin. Co vim, do nej by se vesly dve auta, ale lodě funguji bez kontiku, tzn. skromně tipuji i nizsi cenu...
Ad drahá auta.. Mel jsem tri nova a už z toho vyrustam, takže buď velmi výhodně, nebo roční...
Avatar - AnGeor
26. 3. 2015 20:56
Re: Mnoo...
Cena vyrobnich dilu se bude lisit... Vem si ze vyvoj motoru pro VW group se zaplati z nekolika milionu prodanych aut. U Subaru to budou statisice? Subaru je jedna z poslednich tradicnich automobilek normalni velikosti, ktera neni soucasti koncernu.

Proste cena auta neni fakturacni cena z vyrobny nahranich dilu plus nejaka prace.
A taky jsem nepsal o cene dopravy, spise jsem mel na mysli clo a podobne veci pri dovozu do SSER...

Ja si koupil noveho Outback-a loni (MY2015) za v prepoctu krasnych 600t v US ;) Milion bych za auto asi nedal...
26. 3. 2015 21:14
Re: Mnoo...
Mírný omyl. Byť u motorů máš pravdu, dost toho jede s matkou... Toyotou...
Avatar - AnGeor
26. 3. 2015 21:21
Re: Mnoo...
>:D Toyota je materska firma Subaru? Krome vyvoje spolecneho sportacku, muzes mi rict jake technologie tyto dve firmy sdili?

Toyota vlastni presne:
Fuji Heavy Industries (16.66% – June 28, 2008)
26. 3. 2015 21:50
Re: Mnoo...
A víš, ze mi nedělá problém priznat, že jsem za vola? Jo nandals mi to... Moje chyba, že jsem si utvoril špatný závěr z diskuzi na netu a negoogloval. Zasmej se. Posiluje to zdraví.
27. 3. 2015 09:23
Re: Mnoo...
Zdar draci. Pročítám Vaší diskuzi ohledně cen, cenotvorby atd. Sám jsem si tím prošel přímo v automotive. Pokud mohu napsat konkrétní zkušenosti tak konečné ceny aut jsou několikánásobny vyšší než jsou ceny výrobní včetně všech nákladů. A pokud se jedná o Náhradní Díly pak se opravdu bavíme o nárůstu ceny třeba až 7x. Jeden příklad za všechny. Byl jeden malý díl který se používá prakticky pro všechny možné automobilky a od výrobce se nakupoval za cca 46,- --> 50,- Kč. tento díl prošel ještě prez dodavatele který si za něj řekl 100,- a prodal do automobilky. Čili pro automobilku náklad 100 + pár sekund za přiložení dílu do auta (ani se nemontova) takže ať nežeru 110Kč. Pokud by jste si chtěli koupit tento díl samostatně pak Vás čekala oficielní cena 700,- čili nárůst 700%.
A co se cen týče kdo chce udělá si toto porovnání sám. Já jsem byl přez svoje kontakty vyzván udělat srovnání obou zmiňovaných aut předchozí, nebo končící generace a ejhle. Sup vycházel ve srovnatelné výbavě v benzínu asi o 100 - 120.000 dráž a v dieseli asi o 150 - 180.000 dráž než Oťas (řesné ceny si opravdu nepamatuji). A když jsem to předložil lidem od škodů bylo mi řečeno že o tom vědí ale mají o 20L větší kufr a tím nás tu utloukají že :-) A vůbec nemluvím o servisu a servisních nákladech kdy je Subo několikanásobně levnější než třeba ten Sup (vlastní zkušenost).
Ale každému co jeho jest, každý podle svého gusta.
27. 3. 2015 10:14
Re: Mnoo...
Tak ohledně ceny dílů si asi rozumíme. O te ceně Oty.. To je ale generace co zacinala nekde na osmi stech ne? Pokud si dnes složím Supa a pripocitam rekneme 50 tis priplatek za kombi, u srovnatelnych výkonů, tak mi to nevyjede levneji u subaru. Ale to by bya čistě hypoteticka diskuse. Stejně jako s tim servisem. Protože mam už čtvrté v řadě, neco malo už jsem do nich nastrkal. Je obrovský rozdil mezi autorizakem s original dily a "samodomo". Priklad.. Přední lozisko H6ky.. S prací v autorizaku nabidka 6900s dph, dilna 3500 tisice. Atd atd. Je pravda, že ceny skodovky jsem zatim nezkoumal...
27. 3. 2015 13:06
Re: Mnoo...
Zdar s cenami autorizáků a neautorizáků už to dneska taky není takový rozdíl. Leda tak autorizák a dílna Pepa z Depa :-) (nechci urazit žádného Josefa).
Ale mám ještě schované účty za servis fabie Vs Outbacka, na obou stejné práce (servisní prohlídka, výměna oleje a filtrů, čistění klimy, oba autorizáky) a fabie byla o 2.000 dražší.
Jinak je fakt že porovnáván Fabii s Outbackem který je o 2 třídy výš ale cena mluví za všechno. Nehledě na další příklady které mám já osobně mezi škodovkama a Subama (škodovky fabia, roomster, Octavia, Superb, Subaru Outbak 2001, 2007, Justy 1998, Tribeca 2008). Pravda i je že o cenách se můžeme bavit dlouho. Já mám takovou zkušenost a někdo může mít zkušenost jinou. Pravda je že třeba zmiňované ložisko se měnilo u Fabie už kolem cca 40-50.000km u octavie někde kolem70-90.000km no a u outbacku jsem první měnil ve 190.000km a ve 300.000 bylo ještě jedno ložisko na kolech original, společně s komplet výfuke, tlumičema a na motor nebylo šáhnuto. Prodal jsem ho proto že se mi zdálo že už má moc najeto. No a hoch jezdí do dnes :-)
Nebo pro porovnání viskozní spojka u oťase pro rozdělení výkonu mezi zadkem a předkem byla v subaru servise za 18.000 i s prací a to je v jednom bloku s mezinápravovým diferenciálem (takže tyto 2 věci za 18). No a u kamaráda na Octavii 1 se mu podělal nějakej ventil na Haldexu a za to dal u Škodů 23.000 a měl nový ventil, paráda. a tak by se dalo pokračovat. Ale každý si může vybrat co se mu líbí a co mu vyhovuje.
27. 3. 2015 18:24
Re: Mnoo...
Tak já servisuji běžné věci - olej, filtry u Pepy z garáže ;-) a věci, kde se chci spolehnout na specifika Subaru v Dobřanech u kluků... Jinak v autorizáku tě litr ATF vyjde na 750,- za což se dá sehnat celá pixla ;-) . S tou cenou visca si nejsem dnes jistý. Vím, že kolega měnil nedávno na forynu a nová byla pálka, ale sehnal jetou z Kladna za osmičku....Mnohdy jsou v servisu jen měniči dílů, bez schopnosti se tomu autu fakt věnovat. Nejlepší zkušenosti jsou s Autwecem v Plzni a Dobřany...
31. 3. 2015 08:56
Re: Mnoo...
Jo to máš pravdu. I když jsou třeba mechanici schopní, příkaz zněl jasně, díl musí být vyměněn a konec >:D .
Já dlouhá léta jezdil do AWD v Praze ještě za dob kdy nebyli autorizovaní, potom i když byli autorizovaní a byl jsem maximálně spokojen. Do té doby něž se servis rozpadl a to co pro mne dělalo servis servisem od nich odešlo. Zůstával jsem v AWD ale po několika zkušenostech kdy jsem musel doslava prosit o termín servisu a nikdy jsem nedostal pořádnou informaci co s autem je nebo neni případně kolik to bude stát jsem vyhledal to co od nich odešlo a dnes jezdím do BOXERAUTO. Nejsou ještě autorizák ale s prací a vším jsem maximálně spokojen.
Jinak dle nařízení EU myslím z roku 2006 se nemusí ani s novým autem jezdit do autorizáku. Vše se může opravovat a servisovat kdekoliv, jen ten servis musí zaručit že dané práce probíhají dv souladu s popisem práce vydaným výrobcem vozu. Pak ti i platí záruka dál atd. Jen tady u nás se lidi i takřka po 10ti letech od vydání této vahlášky, balamutí, že se musí jen do autorizáklů jinak záruku fuč. A s tou viskózou je to vlastní zkušenost, jinak bych to tu ani nepsal. Třeba dneska bude stát víc nevím, ale kolik bude stát ten ventil nebo dokonce celej haldex to by bylo dobrý porovnat.
26. 3. 2015 20:57
Re: Mnoo...
Nesmies zabudnut na clo, ktore sa uvaluje na auta vyrobene mimo EU a tym padom navysuje aj DPH.
Nie su to sice omracujuce percenta, ale pri vysokej cene uz na vstupe je to nakoniec riadna suma.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2015 22:12
Re: Mnoo...
Spravna otazka je, preco nie je Superb este lacnejsi >:-[]
Avatar - wakantanka
27. 3. 2015 13:32
Re: Mnoo...
A prečo by mal byť? Kto by potom kúpil Passata či hocaké iné auto? Nehovoriac o tom, že cenu určuje v zásade trh. Ak je zákazník ochotný toľko za dané auto utratiť, boli by sprostí predávať to lacnejšie nie?
Avatar - JDM
26. 3. 2015 19:46
Re: Mnoo...
no ale tu cenu nezvedá jen doprava , ono objednat si jeden lodní kontejner a nebo celou loď bude rozdíl , navíc levostraný řízení , homologace pro EU, normy EU , atd, Kdyby stála továrna na subaru v EU budou ty auta levnější .Čísla co si tady prodejci nahodí neznám, že si frey nahodí marži větší než mají prodejci na severu kde se ty auta třeba i líp prodávají ti věřím (mám imprezu ze švýcarska) , on myslím nemá na starosti jen subaru. Pro mě je sto tisíc taky dost peněz , pak je potřeba si položit otázku jestli potřebuju auto za 800tis ;-) Já tak drahý auto nemám , až pro mě nebude sto tisíc tak velká částka jako dneska pak si auto za mega koupím (nepředpokládám že se to stane >:D )
26. 3. 2015 21:32
Re: Mnoo...
Mohl by ses prosím o těch cenových nabídkách XV rozepsat podrobněji? Líbí se mi a uvažuji o ní také. Jsem skromný, stačí mně základní výbava s manuálem a v benzínu, dokonce bych bral asi raději 1,6. U Freye byla dřív sto tisícová sleva oproti jejich oficiálním cenám celkem automatická, nevím dnes.
27. 3. 2015 09:02
Re: Mnoo...
Chapu levnější povinné, ale 1,6 je poměrně líný motor. Tedy z meho pohledu. V automatu už vůbec. Budes-li to tocit, abys predjel, nepocitej se spotrebou pod osm litrů. Jestli jezdíš hodně mírně bude to lepší. V terenu ti bude chybět kroutici moment. Ceny 1.6ky jsem nepatral. Nedokážu sloužit. Ale sel jsem po dvoulitru s CVT. Na nejnižší cenu jsem se dostal 18650 e. Vuz jako tageszulsng. Bat se toho nemusíš, zaruka zacina bezet dnem prodeje. Vuzmel 52km. Verze active, bez ovl audia na volantu. Verze comf s wp 19670.(str nosic k tomu). Jsou to nabidky ze začátku unora. Predpokl že se stav mění a 1.6 by mely být určitě o stovky ero levnější. Pocitej k tomu přihlášení tady.. Cca desitka a dopravu z mista, podval, nebo po vlastni ose. Nejlepší je najit si nejblizsiho dealera na subaru.de a napsat mu o cenovou nabidku. Neco ti pošle. Pak brouzdat na mobile a autoscoutu a zkusit vyjednavat. Škoda, že tam nedělám, protože s papirem jsou tam ted treba splatky s nulovym urokem...
27. 3. 2015 11:10
Re: Mnoo...
Dík, na CVT jsem se nedíval, verze active ano, sice základ, ale je tam skoro vše, kromě tempomatu, 1,6 by mi výkonem nevadila, spíš tím, že nemá 6°, jinak levnější povinné, menší spotřeba a bude i tišší, tady odhaduji těsně pod pětset, z Německa si myslím, že by mohla vyjít okolo 450 ??? Ale jen tak z brouzdání po netu, zatím jsem nikam o konkrétní nabídku nepsal. A překážkou (morální) pro mě je, kupovat ji teď, po znehodnocení koruny, a nepřímo tím podpořit Singera a spol. Proti těmhle grázlům by se měl národ semknout a nekupovat nic, dokud neodejdou.
27. 3. 2015 11:38
Re: Mnoo...
Fakt jsem to nehledal, ale koruna je na stavu, kdy jsem tam v roce 2007 kupoval forestera. Ale oslabení to samozřejmě zneprijemnilo...
Avatar - _Karel_
26. 3. 2015 18:06
Motory
Nějak jsem nepochopil rozdíl, mezi motory 2,0D a 2,0DS- neměl by druhý mít větší výkon?
A opravdu benzínová 2,5-ka zrychluje na 100 za 10,2s? To je na úrovní Mondea 1,8TDCi 92kw, docela zírám.
Rozbalit vlákno
9
26. 3. 2015 18:17
Re: Motory
I novej Espace to má pod 10s a benzín za 8,6s a to je kus auta ;-)A přitom 1,6
Avatar - _Karel_
26. 3. 2015 18:26
Re: Motory
Na stránkách Subaru jsou stejný data, tak jim to asi sedí. Auto váží 1,6t, což to mondeo taky.Navíc bych čekal, že 4x4 při sprintu spíš pomůže.
Avatar - speedfred
26. 3. 2015 18:37
Re: Motory
pri takom výkone 4x4 je skôr na obtiaž.
Avatar - _Karel_
26. 3. 2015 18:42
Re: Motory
Myslíš- při tak malým výkonu? 129kw není zas tak hrozně málo.
Avatar - speedfred
26. 3. 2015 19:22
Re: Motory
nevravím že výkon je malý,ale to musí preniesť na asfalt v pohode aj 4x2
Avatar - JDM
26. 3. 2015 18:20
Re: Motory
na vině bude asi CVT ;-)
Avatar - _Karel_
26. 3. 2015 18:31
Re: Motory
Rozdíl proti manuálu je 0,2s, takže asi ne. ;-)
Avatar - JDM
26. 3. 2015 19:11
Re: Motory
aha toho sem si nevšiml
27. 3. 2015 09:32
Re: Motory
no a máme to zase tady, hodnotit auta podle toho jak rychlá jsou v přímce. Pamatuji si že jsem jako kluk koukal na tachometry a uto které mělo největší hodnotu bylo to nejlepší. todle mi připadá velmi podobné. Jak jsem psal výše. Každý si dnes může koupit co se mu líbí a čemu dává přednost. Někdo upřednostňuje rychlost v přímce a sprint na 400m například. No a někdo zase auto které udělá 100km/h o 2 sekundy pomaleji ale tu stovku udrží i v následující zatáčce kde bude muset sprinter o 2 sec rychlejší zbrdit třeba na 80km/h :-)
Proto se dnes vyrábí tolik aut aby si přece mohl každý vybrat. Za sebe můžu říct že výkon jak benzínu i dieselu je plně dostačující pro 99% jízdních situací a vždy mne těší když můžu z pangejtu nebo ze závěje takovýdle spintery vytáhnout svím "líným" autem :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 19:14
docela palka
pytat za 110kw dvojlitrovy dizel 959 000 Kc ..... nepochybujem o kvalitach outbacku ale asi by som radsej zobral nieco taketo: [odkaz] s 200 konikmi .... na druhej strane budme uprimni..... subaru nikdy nebude premiovka .... milion za takyto vyvyseny kombik s dnes uz podpriemernymi vykonmi je podla mna dost
Rozbalit vlákno
23
Avatar - _Karel_
26. 3. 2015 19:20
Re: docela palka
Při srovnání se Sorentem mi cena přijde ok. Technika u Subaru určitě není horší a pohon 4x4- tam se není o čem bavit.
26. 3. 2015 19:26
Re: docela palka
To jako fakt? Subaru za mega je drahý a Kia za mega je lepší? >:D To Subaru bude nejspíš 100x lepší než ta Kia a vzhledem k ceně od 910k nebo 960k mi to přijde celkem jasné co nekoupit.
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 19:37
Re: docela palka
v com bude 100x lepsi? ;-) ... budem zvedavy na porovnavaci test... mozno sa ho niekde na nete dockame....
26. 3. 2015 21:17
Re: docela palka
Jiné to bude v jizdnich vlastnostech. Jiné koncepce, jiné rozložení hmotnosti, těžiště. Subaru bude jizdne zábavnější..
26. 3. 2015 19:38
Re: docela palka
Nezapominej, ze subaru je kombik, sorento je SUV a ty jsou proste drazsi. Navic ma silnejsi motor a mozna i lepsi vybavu. Cenu subaru od 799.000 bych videl jako ferovou.
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 19:40
Re: docela palka
suhlas.. konecne niekto kto vidi veci realnejsie... :yes: a miesto tych kydov vsade naokolo napise rozumne odovodnenie toho co tvrdi ... :yes:
Avatar - lamal
26. 3. 2015 19:45
Re: docela palka
hlavne, ze ty si tiez ´´rozumne´´ odovodnil zas a uplne vsetko... >:D
26. 3. 2015 19:49
Re: docela palka
Cena je taková kolik je zákazník ochoten zaplatit a cenu u té Kie bych viděl tak od 599 000,- a je jedno, že je to SUV s tím Subaru za 799 000,- souhlas.
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 19:53
Re: docela palka
lenze ta kia je uz na urovni sucasnych aut .. takze nemoze byt cenou na urovni aut predoslych.... touto pokrivenou optikou uz dnes daleko nezajdes.... ;-) ... skoda je dnes uz tiez uplne inde ako za cias favoritov... tak nechci novu fabiu za cenu favoritu .... nejde to pochop....
27. 3. 2015 05:25
Re: docela palka
Nová Fabie je reálně levnější než Favorit. Neurotic to možná malinko podsekl. Za vybavený Sorento stejně jako Outback vidím reálně 750-800k.
Avatar - Jaros71
27. 3. 2015 10:25
Re: docela palka
Souhlas..a za SUBARU bych těch 800 tis dal , za korejce ne!
SORENTO nevypadá zle , ale cena je za sotva průměrnou korejskou značku děsivá!
Technika SUBARU je úplně někde jinde , ale to vy Topper pochopil , kdyby s Outbackem někdy jezdil.
Jako já měsíc v USA.
SUBARU je návykové , je radost ho řídit. :-)
Avatar - wakantanka
27. 3. 2015 13:42
Re: docela palka
Mno, nechcem sa nejako zvlášť zastávať Toppera, ale cieľová skupina oboch zmienených modelov bude podľa mňa diametrálne odlišná (minimálne v našich končinách). Ten čo hľadá "radosť z jazdy" z princípu nehľadá SUV či MPV nie?
Druhá strana mince je tá,že marketing majú tí kórejci zmáknutý oproti Subaru ďaleko lepšie. Pre väčšinu bežnej populácie je značka Subaru synonymom prskajúcej beštie na rýchlostnej skúške v rally. >:D
26. 3. 2015 20:18
Re: docela palka
No uprimne, mne se se ta kia, narozdil od predchozi generace, vubec nelibi, ale vsadim se, ze prodeje (minimalne u nas) budou nekde jinde i s touhle cenou.
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 20:22
Re: docela palka
nazivo vyzera fantasticky.... monumentalne... a mozno premiovejsie ako hociktore podobne velke auto z nemecka .. ta maska s bodcami je skratka bozi... cele auto je hodne luxusne posobiace.... plus tie velke 19tky ... dokonalost... Schreyer konkurenciu doslova rozoberie jak lego... konkurencia mu ho moze kii len zavidiet :yes:

uz sa tesim na porovnanie passat vs optima .. :yes:
26. 3. 2015 20:38
Re: docela palka
ty stříkající kiaendorfiny stáčej a prodávej...třeba prodejcům kia, aby víc prodávali :-) tím velkým autem z Německa myslíš asi MB Sprinter...i když...ten je prémiovější než kia >:-[] A pokud jde o ceny čehokoliv, tak marketing je na začátku určí a trh je pak upraví...pokud tedy chtějí prodávat.
27. 3. 2015 05:26
Re: docela palka
Prémiovější...Toppere ty zase jedeš. A uvnitř z obrázků taky, že jo? :-)
26. 3. 2015 21:21
Re: docela palka
Subaru je uz len mystifikacia: [odkaz]
31. 3. 2015 09:26
Re: docela palka
No Jak pro koho. Tento test mi připadá že je to klasický test sponzorovaný třeba VW stejně jako když si KIA vezme do salonu škodovku na porovnání ale jaksi trochu míň vybavenou atd.
Nechci se pořád zastávat subárek aut je dneska mraky a každej si může vybrat co jemu vyhovuje. Stejně tak i té nejlepší značce se může stát že se něco pokazí ať už je to vinou dodavatele který něco změní bez vědomí automobilky nebo samotnou snahou automobilky o úspory. pro mne je spíš důležité jak se k tomu pak automobilka postaví a vždy mi hlava nebere když slyším, nebo si čtu jak je to minimálně u nás v médiích podávané. Jako něco špatného, to teda musí být šmejd že je svolávačka a něco se mění. Neví u subaru mám zkušenosti se svolávacíma akcema. Třeba u 6ti letého autbecka mi asi 2 měsíce po prodeji přišel dopis že se mám dostavit k výměně zadních brzdových trubiček protože může docházet ke korozi. Dopis jsem přeposlal novému majiteli a tomu vše v subaru za darmo vyměnili. Ještě jednou radši zopakuji --> výměna brzdových trubiček u 6 let starého auta, které už má po všech zárukách a nikdo neví kde a jak to auto těch 6 let jedilo ale přesto se měnilo. Oproti tomu naše domácí automobilka mě nechala vyměnit spoustu věcí na jejich autech a člověk se klidně od servisu dozví že se jedná o životu nebezpečnej problém, protože může dojít k požáru ale i tak žádná svolávačka a hezky si to zaplať. Toliko ke spolehlivosti. Bavil jsem se s clověkem který měl outbacka a taky si stěžoval že po nějakých 20tis musel měnit spojku. A když se trochu víc rozpovídal vypodlo z něj že s ním taká 1,5t jachtu a nejvíc mus pojka hoří když jí tahá z vody >:D, na dotaz jakym autem to tedy dělal předtím byla suchá odpověď že žádným protože měl Scouta ale tím to z vody vatáhnout nešlo tak mu to musel vždy někdo dostat z vody na rovinu a pak mohl jet ale spojka mu vydržela mnohem déle >:D takže to je rozhodně lepší auto.
Avatar - lamal
26. 3. 2015 19:33
Re: docela palka
ty si zas mimo, ked sa uz nemas coho chytit tak su dobre aj KW na papieri ? Outback je uplne o niecom inom a ten hnoj s 200k nie je v priamke o nic rychlejsi a nema ani kvalitny 4x4, fakt skoda sa snazit nieco vysvetlovat... ked raz bude KIA jazdit ako outback ci uz komfort tlmenie nerovnosti alebo jazdne vlastnosti tak si mozes otvorit sekt a vyslopat ho na ex
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 19:40
Re: docela palka
no ten korejsky hnoj je urcite lepsi ako tvoja primera....vsadim sa ;-) ..
Avatar - lamal
26. 3. 2015 19:43
Re: docela palka
tak sa vsad, dones ho a mozeme si zmerat zrychlenie 200k oproti 155k aj jazdne vlastnosti, kludne i spotrebu,... si vitany, pokial netliachas do vetra tak sem s nim
27. 3. 2015 09:34
Re: docela palka
Jo Jo tak ten tvuj odkaz jsem už taky na horách tahal >:D ale hlavní je že to má 200HP
Pokud si překontroluješ ceny aut stejné třídy jako je Outback potom příjdeš na to že tato cena není zase tak vysoká (pomůžu opravdu je to stejná třída jako zmiňovaný Superb a ne jako Octavi se kterou se to porovnává)
Avatar - lamal
26. 3. 2015 19:35
Outback
Konecne vyzera k svetu :yes:
Rozbalit vlákno
6
26. 3. 2015 19:39
Re: Outback
No konecne, spis uz zase. I kdyz mi hrozne pripomina Chevy Malibu.
Avatar - lamal
26. 3. 2015 19:42
Re: Outback
mne sa pacili vsetky az po cca 2005, tento opat...
26. 3. 2015 20:26
Re: Outback
Jo, presne tak jsem to myslel. :yes:
Avatar - Jaros71
27. 3. 2015 10:28
Re: Outback
Rád souhlasím..design se moc povedl ! :yes:
I interier vypadá dost dobře.
Avatar - lamal
27. 3. 2015 10:48
Re: Outback
Interier je trocha strohy, ale to k subaru patri... nevravim, ze lepsi som nevidel ani si neviem predstavit, ale po funkcnej stranke by som nemal problem...
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 20:03
Re: Outback
vyzera fajn suhlas... ja v tom vidim istu podobnost a navrat k starsim casom [odkaz]
Avatar - JohnST
26. 3. 2015 20:33
Subaru
No az dva motory v ponuke. No parada. >:D Subaru ku baru. :no: :no:
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 3. 2015 22:14
Re: Subaru
Radsej dva adekvatne motory k svetu ako par poddimenzovanych a/alebo, no povedzme, ze substandardnych >:-[]
27. 3. 2015 05:27
Re: Subaru
Adekvátní? To nemyslíš vážně! Tyhle dva jsou výkonově i dynamicky podprůměrný!!!
27. 3. 2015 08:22
Re: Subaru
Specialistou na poddimenzovane motory je tady Subaru. Oba dva z nabizenych motoru jsou hluboko pod moznostmi konkurence a dynamikou jsou deset let za pelotonem. To auto dynamikou nestaci ani na zakladni dvoulitrovy Passat prodavany za dve tretiny ceny. Jakykoliv levnejsi konkurent z mainstreamove stredni ho zfoukne jako svicku.
27. 3. 2015 08:44
Re: Subaru
Nevím o tom, že by byl šestiválec o objemu 3,6 poddimenzovaný. To, že se k nám nedováží můžete poděkovat hlavně sami sobě za to, co si volíte do evropského parlamentu ;-) Kvůli pár stovkám prodaných aut v Evropě se silnějším moterem se Subaru bohužel nevyplatí dávat jako alternativu jiný silnější motor.
27. 3. 2015 09:01
Re: Subaru
3.6 neni poddimenzovany, ale je to rovnez dnes uz zastaraly motor, ktery nema moc co nabidnout vuci konkurenci, kdysi zajimavych 256 koni dnes uz nikoho neochromi. S temi prodanymi auty je to takovy zacarovany kruh, tezko u nas Subaru proda vice nez par kusu, kdyz nabizi zastarala auta za vysoce nadstandardni penize.
27. 3. 2015 20:11
Re: Subaru
Atmosférický motor o objemu 3,6 litru může mít třeba u Porsche (shodou okolností taky boxer) o 100-120 koní víc. Řekl bych, že 300 koní by neměl být sebemenší problém. 256 je opravdu dost málo...
Avatar - lamal
27. 3. 2015 10:20
Re: Subaru
Porovnavas zakladny passat s permanentym pohonom 4x4, tak sa preber. Cas 0-100 za cca 10s je u 2.0 dieslaku aj dnes priemerna hodnota a nie poddimenzovana.

Druha vec je, ze subaru nepotrebuje presviedcat svojho zakaznika o 1s lepsim zrychelnim na 100km/h, ponuka ine stopkami nemeratelne vyhody, tak mozes nad tym teoretizovat aj nadalej a kup si zakladneho passata, neviem co ta subaru irituje ked ches zakladneho passata 8-s
27. 3. 2015 10:35
Re: Subaru
On "drobny" rozdil je v tom, ze pro vetsinu konkurentu je ten dvoulitrovy diesel s 0 - 100s za 10s zakladnim motorem a lze priplatit na vyrazne dynamictejsi motorace, u sportovniho Subaru je to jedina moznost.
Avatar - lamal
27. 3. 2015 10:43
Re: Subaru
Ano, moznosti niecoho dynamickejsieho momentalne nie su, ale je to otazka casu... pride 2.0 Turbo benzin, 1.6 turbo benzin a silnejsia verzia 2.0 diesel... vsetko je len otazka casu, momentalne su tam pohonne jednotky, ktore su najpredavanejsie to je pochopitelne,,,
27. 3. 2015 11:13
Re: Subaru
O silnejsich dieselovych motorech se mluvilo uz v minule generaci a nejak nedorazily. Celou minulou generaci vydrzelo Subaru s tim "zakladnim" dieselem, byl bych ostrazity na sliby ze se to ted zmeni.
Avatar - lamal
27. 3. 2015 11:19
Re: Subaru
novy motor uz pozna parametre myslim, ze nie je dovod o pochybach, ale davaju si na cas... pre dolezitejsie trhy ako USA a JPN im staci 1 dieslak...
27. 3. 2015 11:29
Re: Subaru
V USA Subaru vubec diesel nenabizi. Jenom svoje staricke diesely, ale ono to az tak nevadi, protoze Subaru se v USA profiluje jako prodejce lacinych ctyrkolech, takze nemusi byt high tech.
26. 3. 2015 22:29
Outback
Outback je hlavně opravdu robusně a kvalitně vyrobené auto. Dneska se polovina zákazníků žene za nejnižší cenou, druhá polovina by nejraději něco prémiového, nejlépe X6 v "dýzlu".. Je mi jasné, že většina zde diskutujících si Subaru nikdy nekoupí, a důvodem nebude to, že má nafta jen 150k, nebo že CVT je "hrozná" převodovka. Většina si stejně koupí auto v naftě se 150k a pokud budou mít automat, tak stejně nepoznají, jak funguje. Na druhou stranu stejně tak nepoznají, že to Subaru jezdí o dost lépe, takže vlastně není moc důvodů dávat ty peníze navíc.Ten, kdo Subaru koupí, přesně ví proč a s největší pravděpodobností nebude mít potřebu to zde vysvětlovat.
Tohle není "masovka" a jsem rád, že taková automobilka tady ještě je.
Rozbalit vlákno
23
27. 3. 2015 08:24
Re: Outback
to je obvyklý argument příznivců Subaru. Většina pojmenovatelných a hmatatelných věcí je horší, než u konkurence, ale existuje něco nehmatatelného a neviditelného, co má prokazatelně Subaru nejlepší ze všech.
27. 3. 2015 09:23
Re: Outback
Vůbec nemám na mysli nehmatatelné a neviditelné věci :-)
Avatar - lamal
27. 3. 2015 10:23
Re: Outback
ano to su jazdne vlastnosti, spolahlivost a kvalita spracovania, tu si mozes aj ohmatať skus si prejst interier a zavriet dvere - uz len ten zvuk pri zavreni ta presvedci zarucene skorej ako pri novej octavii alebo golfe 7 ... to su vlastne skusenosti nie teorie
27. 3. 2015 08:29
Re: Outback
Robustne a kvalitne vyrobena Subaru skoncila v prvni polovine minule dekady. Posledni kousky byly naopak osizene az to hezke nebylo a jde o vyslovene podprumerna auta. A je jedno jestli se bavime o problemech boxer dieselu, spojkach umirajicich po sedesati tisicich nebo Imprezach WRX STI "vyhravajicich" v USA souteze o nejhorsi auto na trhu a zpusobujicich nevolnost u vsech mechaniku co se na Subaru specializuji dlouhe dekady. Subaru je uz jenom nalestena bida parazitujici na kdysi slavne minulosti.
27. 3. 2015 09:21
Re: Outback
Já neznám "všechny" mechaniky, nemám problém s dieslem a ani převodovkou. Měl jsem již hodně aut a Forester je jedno z těch nejlepších, které jsem kdy měl. V současnosti vlastním dva, stáří 1 a 6 let. Ten 6tiletý je v naftě, jezdí s ním manželka povětšinou kratší trasy po horách a jediné, co zatím bylo měněno, byly destičky. Asi štěstí ... :-)
Ano, jsem příznivec Subaru, ale hlavně jsem příznivec aut, motorek a letadel všeobecně. Nevidím to černobíle, jen je mi tahle značka sympatická i se všemi chybami a nedostatky, které tam jsou. Určitě mezi ně ale nepatří kvalita, přestože problémy občas byly a jsou. Naftový boxer opravdu problémy měl, ale hlavně v prvních letech výroby. Tyto problémy mívají všechny automobilky a samozřejmě je řeší. Tvrdit, že Boxer diesel JE problémový je stejné, jako tvrdit, že Mazdy reznou, TSI je problémový motor a podobně. To, co se mi ale hlavně líbí, je, že se Subaru zatím neúčastní trendu "optimalizace" životnosti, ktarou potichu zavedly velké automobilky. To je ale téma na delší diskusi.
27. 3. 2015 09:35
Re: Outback
Prave, ze ostatni automobilky problemy povetsinou resi, zatimco Subaru CR zcela bez uzardeni svym zakaznikum tvrdilo, ze spojka odesla po sedesati tisicich jen proto, ze neumi radit, aby mezitim puvodni nekvalitni spojky v novych autech potichu vymenila za lepsi.
Co se tyce "optimalizace", tak Subaru WRX STI je jedine auto na trhu u ktereho nelze provest chip tuning, protoze pri sebemensim zvyseni vykonu se okamzite rozpadne. Zvyseni vykonu u tohohle auta vyjde na trista tisic plus, protoze se musi vymenit pulka motoru. Rovnez je Subaru jedna z mala znacek, ktera u nekterych benzinu primo zakazuje pouziti LPG, protoze jsou z tak forovych materialu, ze vyssi zatez pri behu na LPG nesnesou.
Avatar - lamal
27. 3. 2015 10:34
Re: Outback
cim viac citam tvoje prispevky tym som si istejsi, ze to je zbytocne diskutovat tu s detmi resp. minimalne s detskymi argumetmi...

Vytiahol si si jediny pripad o spojke u subaru, napis este dalsie 3 a mozeme sa bavit o nejakej relevantnej odpovedi, za dalsie to, ze bol nejaky spor o spojke este neznamena, ze subaru je teraz haraburda. Tak isto nehovori o automobilke VW po problemoch s motormi TSI alebo 2.0TDI PD, ze robi len same haraburdy - a to ze sa po tichu riesili problemy tak to je trocha ina kava ako spojka.

To o WRX STI ocividine napisal odbornik na tuning tychto motorov - TY a ano po navyseni vykonu sa rozpadne presne 50% motora, ktory je treba vymenit aby sa rozpadlo snad dalsich 50% motora ? Ktore casti motora odchadzaju ? napis mi sem... aj podla rocnika

LPG - subaru je jedna za automobiliek, ktora odjakziva ponuka LPG uz od vyroby a to konkretne pre 2.0 boxer a 2.5 boxer, povedz mi este na ake je zakazane LPG ? 1.5 R?
Mal by si vidiet, ze je seriozne neodporucat pre nejaky motor LPG aby sa zakaznik nepopalil a uz tera mi je jasne, ze ty presne vies preco ten motor nie je vhodny na LPG lebo attila odbornik na boxery povedal, ze su vyrobene z forovych materialov >:D tak to ma poser, toto som uz dlho nevidel.... Maximalne sa jedna o netvrdene sedla ventilov co ma vacsina motorov spalujucich benzin nepripravenych na LPG uz pri navrhu pohonnej jednotky.
27. 3. 2015 11:09
Re: Outback
Nechci mu nijak nahravat... Ale...
Problemy s lambda sondami po cca 120tis km hlavně outbacky roky 2002 vejš.
Roseni prednich svetlometu otiku rok 09 vejš.
Klekajici samonivelaky hl u foresteru 01 vejs
Reznouci vyfuky u foresteru 08 vejs( po roce jako liska)
Prvni diesely 08-09 vymeny polomotoru... Zadreni klidně po 40 tisicich.
Spojky u dieselu.. Odchod po klidně 30 tis. Doporučení rozjíždět se na volnobeh
CVT původně pry celozivotni náplň, po kleknuti dost kusu, interval 40-60tis dle zátěže
Ad 2,5 motor... Proc fandové radeji hledaji stare dvoulitry?
Proc hodně motoru prochazi generalkou s nikoliv velkym najezdem, když se tomu nakada? Proc se do toho davaji jine vacky, ojnice, pisty?
Ad Lpg... Serie, které se dalaly z fabriky maji jina sedla ventilu...
Tohle nepíšu,abych subaru hanel, ale i když je milujeme, nedelejme z nich bohyně..
Vzdy jde o to, jak se k tomu postaví dovozce. Protože problemy maji vsechny znacky. A ten mistni se zakaznikem mnohdy vybehne, ze je to jeho chyba. Viz diesely a spojky. Jo a na dpf jsrm zapomněl...
Avatar - lamal
27. 3. 2015 11:47
Re: Outback
z toho co si napisal je nieco co ma vahu jedine tak CVT,... 2.0D bol dost problemovy do r.2010 ale subaru si to vyriesil tak ako VW posahane 2.0tdi PD 16V a 1.8tsi a podobne ... lambda , resenie, vyfuk to su kraviny... nevravim, ze to potesi, ale nic tragicke... to s LPG je pochopitelne, co cakas, ze vsetky motory budu mat tvrdene sedla ? schvalne mi napis kolko seriovych motorov ma tvrdene sedla u inych automobiliek..

nemam subaru ani nie som nejaky chorobny FAN, ale subaru robi odolnu techniku, ci sa uz jedna o pohon, podvozok alebo snad vyjma zaciatkov 2.0d aj motory... majitelia X drive prip starsich haldexov by vedeli rozpravat a (ne)spolahlivosti pohonu
27. 3. 2015 12:46
Re: Outback
Proc myslíš, ze mam čtvrté v řadě? Akorat to poslední uz jsem vybiral jinak.. Stare dvoulitrove turbo. Pisu, že problemy maji vsechny znacky... To už si nedočetl? Ad Lpg... Můžeš mi dat odkaz na ofiko dealera a cenik original verze s LPG? Možná mi neco uniklo, ale pokud, tak Subaru nabizelo "originální " zastavbu(vialle?) právě do sérií s temi lepsimi sedly... Ale ze by to montovali primo v Japonsku jsem neslyšel.
Lambdy jsou kraviny? Fakt? Viš kolik jich ma sestivalec? Vis co se stane, když ti hodi tu emisni chybu. Vypne ti to funkci tempomatu a stabilizaci. Tedy mluvim do mr 09, dal nevim. Takze prkotinka.
Avatar - lamal
27. 3. 2015 12:55
Re: Outback
Citaj lepsie ty... ja som pisal, ze je uplne bezne, ze tvrdene sedla nemas bezne v seriovych motoroch kt nie su pripravene na LPG...to znaci, ze ano tie prestavby co malo subaru na LPG origo maju tvrdene sedla a ostatne verzie ich mat nemusia... A este raz inak - pokial automobilka nerata s nasadenim LPG tak da sedla obycajne... tak to je vo vacsine pripadov nie len u subaru atd...

a suhlasim, ze kazda automobilka ma problemy... niektora vacsie, ina mensie..

Pre mna je lambda kravina, ak vies kde to kupis tak NGK labdu mas za 80 € a vymenis si ju doma so 14kou klucom. Tempomat aj stabilizacia, kraviny... bez toho dojdes kam treba, vravim nepotesi to ale rozhodne to nie je fatalna zavada co ta odstavi a stoji majland
27. 3. 2015 18:27
Re: Outback
Není kravina jako kravina. Když nemáš vlastní diagnostiku, tak tě to vede do servisu. Jasně, že tě to nezastaví, ale můžeš se domnívat, že je to 420ka nebo taky něco jiného. Tak je dobře, že pro tebe jsou tyhle věci kraviny - máš jednodušší život...
Avatar - lamal
28. 3. 2015 08:48
Re: Outback
V pohode, nemam jednoduhsi zivot, iba auto ;-)
27. 3. 2015 11:11
Re: Outback
Ukazujes tady celkem zasadni neznalosti co se tyce tematu, protoze tyhle veci o Subaru jsou obecne zname a snadno dohledatelne. Takze u WRX STI (aktualni a minule generace ) pokud ma dojit ke znatelnemu zvyseni vykonu je potreba vymenit "slabe" casti motoru konkretne se obvykle meni pisty, ojnice a saly, ktere v puvodnim provedeni nemaji zadnou rezervu. Dale z prislusenstvi k motoru se dava vykonnejsi olejova pumpa a silnejsi rozvodovy remen. Tradicne u Subaru je potreba vymenit spojku a davaji se vykonnejsi vstriky. Suma sumarum cena nekam k tem 300.000Kc za zvyseni vykonu cca o jednu sestinu, coz je u turbomotoru nikterak zasadni hodnota. Jenom pro srovnani Lancer Evolution v ruznych generacich umel jit z 280 PS na 400 PS pouze zmenou ridici jednotky a s podobnymi upravami jake potrebuje STIcko na 350 PS umel davat 600 i vice PS. Extremni Japoncici ty motory ladili az k 800 PS, samozrejme uz s trochu jinou narocnosti uprav.
S temi motory mas zakladni neznalost, je obecne zname, ze Subaru apriori nedoporucovala (ci spise zakazovala) predelavky sestivalcu na plyn. Takze ne 1.5 R, ale naopak ty nejvykonnejsi a nejzravejsi motory 3.0 a 3.6 kde by plyn daval celkem smysl.
Co se tyce tech problemu, tak krome spojek jeste odchazely vstriky u prvnich rocniku. Nicmene ono to neni o tom, ze se neco nepovede, to se nepovede kazdemu, ale jak se k tomu dovozce postavi. Argumentujes PDcky a TSIcky. Ano, to byl problem. Jenze zaroven je treba rici, ze treba Skodovka menila potkane 1.8 TSI kvuli vadnym rozvodum daleko po skonceni zaruky na kulanci a treba u PDcek byla serie vadnych turbodmychadel (r.v. 2006 - 2007), ktera se rovnez menila na kulanci a to i u aut s najezdem 160.000 km a druhym majitelum. Coz je od vyrobce celkem frajerina, protoze po 160.000 km se u turba dalo argumentovat beznym opotrebenim. Oproti tomu Subaru CR lidem s mrtvou spojkou u aut po 60.000 km hromadne rikalo, ze neumi radit a ze se na zavadu tudiz nevztahuje zaruka. Kapku rozdil, obzvlaste kdyz ty postizene Subaru staly nove treba dvakrat tolik co Octavky s vadnym turbem.
Avatar - lamal
27. 3. 2015 11:40
Re: Outback
S tymto ma nepresvedcis, o akych vykonoch pises ? 400k neznesie ani motor z Lanceru bez uprav resp zalezi s akou zivotnostou... vykonnejsie vstreky ? to cakas, ze vstreky maju nekonecnu kapacitu ? To je uplne bezna zmena, tak isto aj olejova pumpa... piesty detto. Mi nevrav, ze pri zvyseni o 50k odfajci STI piesty. 300tis za 100k na vrch je asi vtip... tak isto, ze motor z lancera po vymene piestov, sal a ojnic vydrzi 600ps s tou istou zivotnostou ako seria...

Vstreky odchadzali snad u kazdeho CR motora prvej serie a vobec netvrdim, ze to bol zo zaciatku nejaky vydareny motor, ja bych si napr jazdenku 2.0d tusim do roku 2010 nikdy nekupil, lebo mali problemy aj s blokom motora kt nebol dobre dimenzovany..

Ano VW menil vzaruke o tom, ze menil aj po nemam informacie, inak ked ti klakne motor moc moznosti nie je... subaru sa vyzulo zo spojky s trapnym trvdenim, to nezastieram, ale kvoli tomu dehonestovat celkovu techniku to je trapas, preto som spomenul VW ani kvoli jeho znacnym problemom s nie jednym motorom, sa neda celkovo povedat, ze su to *** a o to islo mne v prispevku... nie o tom, ze VW nieco ako rozsypany motor vymenil v zaruke
27. 3. 2015 12:11
Re: Outback
Pozor ja netvrdim, ze jsou Subaru sracky. Osobne proti nim nic nemam s Outbackem mam celkem dost najezdeno a bylo to prijemne auto. Co mi vadi je, ze se z nich dela neco nejsou. Tvari se jako premiovka, ceny vysoko na konkurenci a pritom krome 4x4 pohonu jsou to prumerna ci spise technicky podprumerna auta (ty deset i vice let stare motory jsou fakt uz celkem ostuda) i proti beznym mainstreamovkam. A kdyz na to clovek upozorni tak najednou vyskoci argument jak jsou to nadprumerne solidne udelana auta, coz ovsem take nejsou, protoze maji problemy jako kazde jine auto, akorat s horsi podporou od dovozce.
Naopak kupovat auto v USA, klidne bych si Subaru koupit, protoze tamni cilovani ve smyslu "ano, nejsme zazrak posledni techniky, ale mame nejlevnejsi ctyrkolky na trhu co navic dobre jezdi" mi dava smysl a koneckoncu tam timto zpusobem dosahuji i velkych prodejnich uspechu. Jenze narozdil od Evropy uplne jinou cenovou politikou a to nejenom absolutne (coz je pri porovnavani EU a US cen caste), ale i pozici vuci konkurentum. Jeste pred par lety platilo, ze napriklad Legacy byla vubec nejlevnejsi ctyrkolka na trhu, vysla levneji nez Nissan Qashqai a podivejte se jake byly ceny tady. Ted uz je samozrejme situace zase jina protoze Nissan uz nema 4x4, ale stale plati ze Subaru je u nas zatracene draha sranda mozna krome Forresteru.
Avatar - lamal
27. 3. 2015 13:08
Re: Outback
Na konkretne veci o vykone si neodpovedal preco ?

Subaru sa netvari ani nikdy netvarilo ako premiovka, este mi vysvetli co ty tu stale tocis o podpriemernej a prestarnutej technike ? Si mimo ?

Mas vobec predstavu co je podpriemerna technika ? Co si ty myslis z coho vychadzaju motory inych automobiliek ? Fiat FIRE je koncepcia motora z 70tych rokov, v predoslej generaci golfa bola 1,6 8V ktora pamata 2kovy golf, 1,6tdi je motor skrateny o zdvih z 1,9tdi, u renaultu 1,4 TCE vychadza z nissanackej 1,4 ktora este pamata Nissan sunny 1,4 16v a 1,6 DCi ´´novy´´ je opat 1,9dci skrateny o zdvih a takto by som pokracoval do nekonecna... si myslis, co ze co je nove nie zastarale ? Podvozky, no nova ochcavia ma v zadu vlecnu polotuhu napravu aj pre 2,0 tdi 110kw za toto si platis ? to nie je prestarnuta podpriemerna technika ? Golf 7 sa tiez vratil k vlecnej naprave a v predu je obycajny MC pherson ktory pamata ake roky ? Subaru ma v predu aj v zadu dvojite lichobezniky tj nezavisle multilink napravy, co je na tom podpriemerne ? to ze motory maju momentalne standartny vykonovy setup ? Videl si niekdy napravy z CLS ka napr 320CDI ? V zadu obycajne nezavysle zavesenie na 2 priecnych a 2 pozdlznych ramenach nejaky zazrak si cakal? To iste aj pre airmatic.

Placas kraviny nemas o tom ani sajnu co je podpriemerne a co nie...
27. 3. 2015 12:21
Re: Outback
Tak konkrétně u STI je škála odborných úprav dost bohatá a jen blázen ten motor "čipne" o 1/6 (jak píšeš) a spolehne se na to, že je tam rezerva a auto to vydrží. Neznám žádnou automobilku, u které by takovýto zákrok neměl fatální následek ve ztrátě záruky.
Za cca 180t (ne 300t.) lze zvýšit výkon STI na 350k a 530Nm, jedná se ale o zásadní úpravu včetně kovaného motoru, pumpy, spojky a rozvodového řemenu. Není to chiptuning za pár kaček, ale odborná úprava, která za ty peníze stojí. Za 300t. postavíš už z STI letadlo :-) , to budeš atakovat 700Nm...
Avatar - lamal
27. 3. 2015 13:16
Re: Outback
to vidis, ze ocividne nevie co pise... vsak cakal, ze 350k dosiahnes s povodnymi vstrekmi >:D Mitshu asi dodava vstreky s kapacitou na 800ps v serii :-)
27. 3. 2015 10:35
Re: Outback
Tak ohledně té spojky nemohu reagovat, ty případy neznám. Subaru servis v ČR nemá ale moc dobrou pověst, to je pravda, takže k tomu mohlo dojít. Nelze to ale brát paušálně, že se tak zachovají všechny servisy ve všech případech. Já servisuji v Německu (bydlím na hranicích) a zatím vše naprosto v pořádku. Ostatní automobilky to většinou řeší stejně jako VW situaci kolem TSI - nejprve fáze popírání dokud to jde, přiznání problému následuje až ve chvíli, kdy má automobilka řešení, dřív nikdy (což je logické). Konkrétně u VW to dokonce bylo ještě jinak. Tam to řešení neměli, ale ten problém byl tak velkej (a mediálně propíranej), že opravy dělali v rámci kulance, přestože to prakticky nic neřešilo. Řešení přišlo až s novou generací, kde ten řetěz už není. To není házení špíny na VW, je to jen příklad řešení problémů. Z ekonomického hlediska by byla sebevražda hrdinně prohlásit, že ano, máme problém, nevíme co s tím, ale brzy něco vymyslíme.
31. 3. 2015 10:03
Re: Outback
No ja nevim ale asi žiju někde jinde a jezdím někam jinam.
problém není nikdy ve značce ale v lidech kterí tu značku zastupují a reprezentují a je jedno jestli je to škoda, subaru, tata nebo cokoliv jiného.
Já osobně jsem byl svědkem toho že se motory Boxer diesel měnily i po záruce za zcela nový upgrade u subaru CZ. Stejně tak jako výše zmiňované brzdové trubičky, nebo jedbnotka ABS, nebo relé pod volantem. Je toho celkem dost ale vždy v servisu v rámci záruky i u aut dávno po záruce a vše bez problémů. O spojkách taky nic nevím jen vím o případu toho tahání jachty jak jsem psal nahoře. Taky vím že když jsem pujčil outbecka známému celkm jsem zezačátku trpěl když jsem s ním jel a při každém rozjezdu zasmrděla spojka jako sviňa a u mě nic. No každej máme nějaké schopnosti a upřímě mohu říct že tomu známénu by vydržela tak těch 20tis no já ji měni asi ve 150tis. takle by se dalo polemizovat od rána do večera. Všechno má svoje. Já se třeba s žádnou svolávakou u domácí automobilky nesetkal i když mi kolikrát vyměnili díly o kterých jsem já nic neříkal a musel jsem za to zaplatit i když se člověk dozví že je to problém o kterém automobilka ví a že může být i nebezpečný ale to je jedno prostě zaplať :-)
Avatar - JDM
27. 3. 2015 14:32
Re: Outback
??? proč by nešlo WRX STI čipnout.. jen ti to neudělá kde kdo ale musíš na ecutek k profíkům . Je pravda že ty 2.5l boxery nevydrží to co starý 2.0l ale není pravda že když se trochu odladí že neodjede ani domů . Pokud si někdo nechá odladit motor na 400 koní , honí to jak ho.ado nemůže se divit že to nevydrží 100tis km. Když se zainvestuje do motoru stejně jako u každýho jinýho auta kde se chce rapidně s výkonem nahoru tak to taky vydrží víc než serie.
Avatar - CarlosOstrava
27. 3. 2015 10:20
zadní mlhovky
Napsat, že ve standartu jsou přední i ZADNÍ mlhovky je, jako napsat, že v základu to má i volant...
Zadní mlhovky jsou nedílnou součástí homologace a MUSÍ jimi být vybaveno každé auto (tedy aspoň v EU prodávané)... ;-\
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jaros71
27. 3. 2015 10:33
Re: zadní mlhovky
Vtipné.. :-)
Je fakt že každé čínské VOLVO ty mlhovky má.. ;-)
Avatar - CarlosOstrava
27. 3. 2015 10:36
Re: zadní mlhovky
Páteční rýpanec? :-)
Avatar - lamal
27. 3. 2015 10:50
Re: zadní mlhovky
to sa mylis, niektore auta maju i dnes hmlovky v narazniku... :-)
Avatar - CarlosOstrava
27. 3. 2015 10:53
Re: zadní mlhovky
co to s tím má společného?? za tenhle díl jsem osobně zodpovědný...
Avatar - lamal
27. 3. 2015 10:56
Re: zadní mlhovky
sorry zle som to precital... videl som tam, ze musia byt integrovane v zadnych svetlach..

kazdopadne skoda a vw ai pouzivaju to iste od kobercekov az po farebne kryty zrkadiel atd...
Avatar - CarlosOstrava
27. 3. 2015 10:58
Re: zadní mlhovky
jojo, je to nechutné, ale koberečky ani barevné kryty zrcátek nejsou homologační podmínka, takže na autě prostě být nemusí...o to mi šlo.
;-)