To je sice hezké, že "ujede" na 3,3 litrů paliva sto kilometrů, ale těch 100 km bych s tím opravdu jet nechtěl i když jedno přísloví říká "Pořád lepší blbě jet než dobře jít".
Myslím, že je potřeba se na to koukat z té perspektivy, že je to kei car. Jinými slovy auto na jezdění po Tokyu. Pak to myslím začne dávat větší smysl, v ČR je to samozřejmě nepoužitelné auto, proto se (nejen) tady ani neprodává.
Já jsem jednou jel z Prahy do Brna mopedautem s podobnou, možná ještě nižší spotřebou :-) Komfort nic moc (místo motoru tam snad dávají pneumatickou dusačku, tzv. žábu) a rychlost taky, ale zase lepší než jít pěšky.
Tabulková spotřeba aut dle japonské metodiky bývá dvakrát nižší než reálná? Mohu poprosit o nějaký zdroj takové informace?
Zároveň se mi subjektivně nezdá, že by miniauto s motorem 0,6 l a hmotností cca 800 kg žralo přibližně tolik co hatchback nižší střední třídy s 1,5 atmosférickým benzínem.
To víš, to jsou běžné kecy neználků, kteří znají jen evropskou lžimetodiku...
Je škoda, že Evropa taky trošku více netlačí na podobné kei cars, někdy by to tu bodlo.