Subaru sa márne snaží nájsť nejakú tvár, na tom koncepte (aj keď tu nešlo o design) sú patrné črty rôznych značiek... Začínam sa o túto tradičnú značku obávať, špičková technika dnes prežitie nezaručuje, naopak design predáva čoho dôkazom je napr. Peugeot...
Ktere 4 znacky mas na mysli? Promin, ale myslim, ze tvrzeni, ze se snazi jedna znacka designove kopirovat 4 dalsi je nesmysl, nezda se ti, ze kdyz smichas design ctyr libovolnejch znacek, ze muzes, pri moznosti volby, dostat design kterekoliv znacky...??
E.T. ešte nie celkom dobre ovláda reč, nás, pozemšťanov, takže mu to tentokrát prepáčime, veď konieckoncov, nebol ani ďaleko od pravdy...do šejkra si dal nakoniec tri značky :-)
Iste, Japonska dizajnova skola je najhorsia na svete, ak neratame tu Cinsku, ale co stratia na dizajne, to dozenu na technike a spolahlivosti, aj ked to uz je take klise.
No Japonsko teraz otvara druhy front - elektromotory a baterky, teda logicky spajaju 2 veci, v ktorych su dobri - mechanika a elektronika. Ze z toho bude mat ludstvo osoh, je jasne z historie hodiniek, kalkulaciek a pocitacov.
No jednoducho, kazdy vie, ze ked sa povie dizajn, tak sa mysli Taliansko a ked sa povedia digitalne hodinky, tak Japonsko a nie naopak.
Co poslednych 10 rokov predvazdza toyota, to nepotrebuje komentar. Ale samozrejme, Mazda alebo Honda uz su ok. Mazda je asi najdalej, kedze si nasla liniu (zoom-zoom) a tu rozvija, takze jej auta zapadaju do vzorca a nie akoby malo kazde ineho otca 8-s
nemyslím si,že Subaru má nejakú chorobu....je to originálna značka, spoľahlivé,bezpečné auta,ťažko prekonateľné na ceste....sám jazdím už 5 rokov už v svojom druhom Subaru a viem o čom hovorím...vačšina značiek ktoré spomínaš je len konfekcia,nič výnimočné,možno pekný kabát pre bežných konzumentov,ale to je všetko....nakoniec tak je to dobré.... :-)
No veď práve to, ja Subaru skutočne uznávam, ich technika je na vysokej úrovni no dnes žiaľ len špičková technika jednoducho k prežitiu nestačí. Pohon 4x4 niekedy robilo len zopár značiek (Subaru, Audi, Suzuki?) no dnes ho má v ponuke skoro každý. Ľudia sa podrobnejšie o systém náhonu, diferenciály a podobné veci nezaujímajú. Podstatnejší je image značky a design. Preto sa obávam, že Subaru pri tomto designovom blúdení skončí. Po rozpačitej Impreze som čakal na Legacy no tá mi na optimizme nepridala, skôr naopak. :-(
ani ne...nechapu proc musite vsude hledat jiny auta (ted nemyslim jen tebe), pro me je dulezity jakej je vysledek, a ne ze budu hledat na kazdym novym modelu jiny auta, pokud to nyvypada jak ty cinsky kopie tak to moc neprozivam :-) ...
tyhle příspěvky, kdy při každičkém konceptu, který jde jen vzdáleně okolo značky subaru, začne většina znalců designu pomaličku zvracet - fakt škoda, že tenhle koncept neoznačili VW nebo audi a pustili to do světa - nejdřív by zavládno možná mírné pohoršení a potom by se rozjely chvalozpěvy na to, jaký je to krok kupředu a něco o nastavování dalšího levelu v designu apod apod.
Uvědomil si někdo, že subaru má primární trh v asii a USA? A že tam vládnou trošilililinku odlišné designové proudy? Podotýkám, že je to jen můj soukromý názor a na rozdíl od mnoha odborníků zde nemám sebemenší vzdělání v oboru design či moderní umění.
Ad noticka, že jsou tam črty jiných značek - jistě - kinetický design fordu(apropos obšvihlý novým malým suv od hyundaie), křivky renaultu, toyoty a v neposlední řadě i alfy romeo a dokonce bych našel křivku od astonu..... ale někdo zkrátka musí být první a ti druzí nastavují...... Stačí si otevřít nějaký sborník studií automobilového designu - každý si tam najde něco, ale to něco by bylo v širším měřítku neprodejné... Takže nechte subaru, ať to stvoří a pak můžete polemizovat o pokleslém vkusu jeho majitelů a tom, že značka ještě žije či ji případně nevlastní čínský majitel - na rozdíl od mnoha jiných - designově vytříbenějších....
A čemu se divíš? Bohužel, Subaru svým designem v Evropě nedělá radost ani ortodoxním Subarufans, natož normálním lidem. Ostatní značky takovouhle negativní pověst nemají a tak se o nich v tomto směru tolik nediskutuje. Nic na tom nemění, ani priorita amerického trhu. Ta je totiž platná pro všechny Japonce. A i přesto všichni, i v Evropě, hrají jinou designovou ligu, než-li Subaru.
Nerozumím tomu. Ten koncept je vysloveně pěkný, snad by se dalo říct i krásný. Vyvážené proporce, elegantní čistá linie, ani v detailech žádné úlety. I vnitřek celkem vkusný, byť samozřejmě vzdálený sériové realitě. :yes:
A přitom stejná značka vypustí ve stejné době na silnici takovou obludu (sorry) jako nové Legacy. :-(
Všichni jsou ze Subaru pohoršení, ale definujte mi jak má vypadat designově povedé auto ? Je to o vkusu a to že ho má většina neznamená proti, že je ten správný. Subaru je designem určitě v první půlce, protože po cestách jezdí paskvily, na které snad ani slova nejsou. Jestli je tu někdo, kdo by se styděl za nové STi před barákem, tak ho nechápu. Mě se koncept libí a o opaku mě nepřesvědčí ani hromada místních VWanatiků.
Přesně tak, skoro bych řekl že Impreza a Legacy si to prohodili. Jak moc se mi líbilo legacy a nelíbila impreza, tak teď je to přesně naopak. (bavíme se o designu ne technice) Podle mě se subaru prostě hledá a nemá zatím dostatečně vůdčího designéra který by nasadil dobrý směr.
a preco nemoze byt nejake auto aj skarede? nech spravia nieco s tymi tvrdymi plastami v interieri a bude to super auto :-) ked je skarede, aspon si ho nikto nepomyli s nicim inym.