Kdysi to bylo co zrezaví se nepokazí, pak náš případ co zhoří se nepokazí ( jako osel jsem naletěl marketingu Alfy, že se zaměřili na kvalitu. Jezdilo to do požáru ale skvěle) a nyní už na to přišli - co se slíbí to se nepokazí.
jasně 50 let to dělali blbě a najednou si řekli, že to udělají pořádně. Problémy nejsou, protože Alfy není vidět na cestách. Pouč se z tradice, ne z keců, že je to jinak.
No, řekněme, že modely let 1998-2001 opravdu nijak spolehlivé ani dobře udělané nebyly. Od té doby se to lepší, ale na bezúdržbovost Coroll a Accordů Alfa nebude mít nikdy.
Lidé ji nekupují, protože je to moc "něco za něco" - sice je krásná, má "duši/charakter/zvuk", ale když se chceš v Praze s 156/GT obrátit do protisměru, skončíš za Plzní. Každý nemá chuť měnit přední ramena jen proto, že v ČR nejsou schopni vyasfaltovat silnici. Otáčet se na pětkrát. Řešit sjeté vnitřní hrany předních gum. Platit za rozvody 25 tisíc. Komunikovat s českým zastoupením. Samozřejmě, mnohé věci se s příchodem 159, Giu a MiTa vyřešily, ale ta auta přišla o to, co je dělalo Alfama - nemluvím o nějakém "charakteru". Proč si potom za prachy, co žádali za 159, nekoupit víceméně srovnatelnou A4 nebo 3er?
Za 159 komplet by zaloužili nakopat, místo dalšího technického fl (po vizuální stránce není co zlepšovat, ale navi je blbá a řekněme, že nabídka motorů taky nebyla kdovíjaká - snad mimo TBi a 2.0 a 2.4 JTDm nebylo z čeho vybrat) a masivní podpory prodeje raději ukončit výrobu...
Na druhou stranu to musím zaklepat, od června má mamka novou 159 TBi a za 18 tkm se nemuselo až na nefunční otevírání kufru řešit vůbec nic.
Ludia ju nekupuju, lebo ma mizernu povest. Nemam skusenost so 156 ani GT, ale tie sa uz niekolko rokov nevyrabaju, fakticky su to auta o dve generacie dozadu. Tiez mam 159 TBi, ale nebola zdaleka taka draha ako porovnatelne 3er alebo A4. Mozno plne vybavena 159 by sa pri rovnocennej motorizacii dala porovnat so zakladnou holou a bosou verziou spominanych modelov. Posledne roky kariery bola po zlacneni za ceny plne porovnatelne s beznym mainstreamom.
Suhlasim s tym, ze 159 by nepotrebovala menit vzhlad este aspon 5 rokov, stacilo by pilovat motory, zmenit navigaciu a prihodit novu automaticku prevodovku, lenze zrejme potrebovali vo Fiate uvolnit vyrobnu kapacitu pre iny model (Lancia Y, ak sa nemylim) a spocitali si, ze nema vyznam vrazat dalsie €€€ do 159.
Inak Accord 2.4 som zvazoval, ale nepacil sa mi jednak interier - strieborny plastovy dekor namiesto praveho hlinika - a jednak som chcel kozene sedacky, ale nie cierne, takze na vyber zostavala iba nejaka sedivo-bezova farba, cize no deal.
Mamke prajem vela stastnych km ;-)
Ta její také nebyla drahá, v podstatě se kupovala za méně, než by stála srovnatelná Octavia (byl to skladový holobyt kupovaný v DE). Je to smutný za kolik je na konci "rozdávali" - jenže až na konci, před faceliftem byly naceněny jako ta trojka.
Tobě taky, mamce vyřídím :-)
V době, kdy jsem Alfu měl, tak kolegyně si koupila menší model než 156ku - upadlo jí kolo. A s tou geometrií bojoval asi každý, kdo měl auto týhle značky a kdo na něj trochu dbal. Po nekvalitních silnicích v ČR jezdí o řády více jiných aut a podobné problémy nemají. A ergonomie? Ta u Italů vždycky byla na ne druhé, ale třetí koleji.....všechno omlouvali "krásou". Stejně jako mizernej servis, arogantní techniky a drzé sekretářky. Další kolega měl Bravo, teklo mu do něj a nestartovalo, další měl Punto, toho k obveselení celé firmy tahal sekretářka svým Yarisem každé dva měsíce nepojízdného do servisu. V mém bezprostředním okolí měl slušné bezporuchové Punto pouze jediný člověk. Právě na základě těchto masových zkušeností už lidi přestali fiaty a alfy kupovat a soudě podle počtu prodejů to trvá dodnes, na kecy o kvalitě, která "konečně" dorazila už nikdo soudný nevěří, což ale neznamená, že každý kus od fiatu či alfy musí být poruchová šunka. To by člověk klesl na úroveň lidí, kteří tady u každého článku o VW potažmo škodě neopomenou zopakovat známou "pravdu" o TSI a řetězu. Nicméně, když jsem si celej zapálenej kupoval 156, taky byly časopisy a telemagazíny plné keců o tom, že Alfa "konečně" kvalitou dotáhla MB a BMW....a zase nic a nikdo mně nepřesvědčí, že dneska je to jiné. Když někdo dělá pár desítek tisíc aut ročně, tak ani kvalitní auta v kategorii běžného mainsteramu dělat nemůže.
Tak Berane já ti nevím, 156 mám už nějakou dobu a kolo mi neupadlo, dokonce nemám ani ojetý vnitřky gum na předku, přitom mám těžkou naftu a ve druhý těžkej šestiválec, o ergonomii by se dalo polemizovat dlouho, spíš je to o zvyku, ne o tom, že je italský auto nepoužitelný. Asi mám obrovský štěstí na dva kusy co drží a dělaj radost, když to tady čtu >:D o VW radši nepiš, nebo bych musel přidat zkušenosti z mojeho okolí kdo s ním má problémy a budou o dost závažnější než tu vypisuješ ty.
by som si nebol taky isty.... u talianov nejake 3-4 roky hore dole je bezne ze sa opozdia....
paci sa mi to ze niektore znacky dopredu ani rok nedaju vediet co bude a zrazu pridu s nejakym prekvapenim.... ale napr fiat nam serviruje uz 5 rokov dopredu co bude a nakoniec to stejne nebude... taliansky system v praxi.... 8-s
Je otázka, jak je to důležité, jak seriózní jsou prameny podobných prohlášení a pod.
Není nic jednoduššího, než od klávesnice trvale na Fiat plivat.
Někdy je možná lepší posunout uvedení nových modelů o nějaký rok dál nebo je i vypustit, než vyrábět jak smyslů zbavení a pak neprodávat a zavírat továrny. Zvlášť v době, která - díky přetrvávající krizi - zatím moc chrlení nových modelů nenahrává.
Až to přijde, tak to přijde i od jiných značeka a i dřív a od Alfy o to nebude zájem. Technika sice dnes nová, ale v roce 2015 už to bude platforma několik generací oprašovaná. stejně tak palubní síť aj. Je škoda že Fiat dokáže pohřbít takovou značku, 2. modely? Kolik jich má Dacia, Hyundai, Opel ap. kolik motorů nabízí VW možností pohonu... Měl jsem Lanciu Deltu byla dobrá, jezdila, ale znovu bych do ItalGroupe nešel.
Kecy.. S FIATEM jsme nikdy v rodině neměli problém a že jich bylo..UNO,TIPO,PUNTO,MAREA-3krát,STILO atd..
Jen nesmíš kupovat dotažený ulítaný šroty z Německa a Itálie. ;-);-)
Alfa je krásná...design made in Italy je vždy parádní. Na SUV jsem zvědav.
Koncern se nyní zaměřil na záchranu Chrysleru..to se povedlo a nové platformy se použijí i pro Fiaty a Alfy..
Takže nejen Ferrari a Maserati budou dobrá auta..! :yes:
Mel jsem Deltu HF HPE byl to 2.0Turbo benzin, melo to cca. 190PS udelali asi max. proto aby byla dobra, dobra byla, fakt se nic nekazilo v zasade, mela samosvor, el. tlumice, jakousi stabilizaci, Recara ap. ale, ale, zvazoval jsem znovu treba nejakou Alfu, 156, GT, dnes snad Giuliettu, ale vrati me to ke srovnani a zjistim ze, servisni mista-1. v Brne, dostupnost dilu-? a tak jezdim Focusem. A ta nabidka dnes, je vazne bida.
Zajímalo by mě jak chce Alfa prodávat v ČR alespoň tu Giuliettu nebo MiTo, když ani nejsou schopni uveřejnit od 1.1. aktuální ceník na internetových stránkách. Vždyť je 30.1. proboha! Toto si nedovolí žádná jiná automobilka.
(takto vypadá ceník Giulietty: [odkaz] )
Snad ty tak dlouho připravované ceny budou alespoň trochu konkurenceschopné.
Ked dnes sa tie ceny tak strasne rychlo menia. V podstate vsetci cakaju na Octaviu III a dalsie nove ceny Rapidu ;-)
Kolko si ochotny dat? -50tis Kc pod bmw1?
Nedavno som pisal do Fiat CZ. Mali na web strankach nezmysly. Padlo to tam ako do ciernej diery. Neodpovedali, chyby neopravili, ...
"Dakujem pekne" za takyto pristup!
Alfa už brzy nebude vyrábět skoro žádná auta, ale ve světě zpráv a oznámení chrlí Sergio jeden model za druhým. Přeměna značky ve virtuálního výrobce všeho co si kdo přeje až po konkurenci D3 je dokonána. Tohle ještě nikdo nikdy nedokázal.
Snad nejvíc dokazují tvoje tvrzení jejich stránky. Před časem jsem se tam byl podívat a pobavilo mne, že nabízejí snad 8 aut, až na to, že dvě už nevyrábějí a tři ještě nevyrábějí.....ona je to vlastně pomalu automobilka na úrovni garážových malovýrobců - má dva modely a kryje to nabídkou 4C, 8C.....k smíchu. Nebo k pláči? Vlastně je to jedno......Italy nezměníš. Jenom se ti vybarví, jak by bylo možné parafrázovat Čapka.
Já bych neodsuzoval šmahem komplet Itálii. Podívej se na Ferrari. Ano, uznávám, že se jedná o rozdílně zaměřeného výrobce, ale u nich je jasně vidět jasná modelová politika, posouvání/vylepšování nabídky, posazení jednotlivých modelů na trhu a i ve vztahu ke konkurenci. Drží se na špici, "nespí", nežijí jen z jména. Je cítit jasné směřování. Lamborghini záměrně nezmiňuji, aby se zde neobjevilo, že jsou přeci řízení němci.
Z počínání Alfy řízené Fiatem jako koncernem mám již delší doby pocit absolutního zmatení. Jak kdyby vůbec nevěděli, co chtějí a jak toho chtějí dosáhnout. Prohlášení o konkurenci k D3 ani nelze brát vážně. To je tak obecný cíl, kterého by na evropské půdě chtěl dosáhnout každý.
Já s tebou souhlasím, že Ferrari a spol. jsou někde jinde. Jenže dělat drahé zavedené věci dobře je něco jiného, než dělat běžnou produkci kvalitně a vlastně trvale. Ke kvalitě je třeba se dopracovat (viz. Korejci, ale třeba, byť s dopomocí VW i naše škodovka), kecama a kňouráním se to nikdy nedosáhne. Já mám s Italy pracovně vesměs velmi špatné zkušenosti - jejich výrobky jsou nedotažené, nekompatibilní s běžnými standarty, slíbí cokoliv, ale nedodrží jediný termín a pak se diví penalizacím a rozvazování smluv. Dělali jsme s jedním švýcarským koncernem (farmaceutický a chemický průmysl) a tam se při investičních akcích italské firmy škrtaly rovnou ve vendor listech, ani se nezvaly do výběrových řízení. Určitou invenci u nich je možné vidět, ale když si třeba sedneš do běžného italského auta, tak si velice rychle všimneš, co všechno je nedotažený, funkčně i ergonomicky ošizený.....ale to skutečně nemluvím o Ferrari - v tom jsem nakonec ani nikdy neseděl, natož abych se vezl :-)
Právě že i u toho Ferrari je vidět obrovský posun a to jak u aut jako celku, tak i ve kvalitě zpracování, tím, jak na tebe to auto působí po usednutí. Ale vidím, že to vidíme dosti podobně. Ano, kecama to nepůjde.
Já mám s Italy paradoxně výborné zkušenosti (pracovně). Vysoká kvalita uznávaná a v oboru prakticky celosvětově známá. Jediné co je katastrofa, tak je logistika dodávek v čemž mají prsty ale jen částečně, protože žába na prameni sedí v Bruselu (a nemyslím nyní EU).
hned na začátek rovnou řeknu že jsem velký fanda Alfy a byl bych nerad kdyby dopadla jako SAAB nebo...Lancia...jenže narážíme tu na naprostý diletantismus a amatérský přístup FIAT Group: Giulia tu už dávno měla být a nebo minimálně nechat v nabídce faceliftovanou 159...to auto by se slušnou cenovkou nevyrábělo špatně, a ještě víc směšné je, že to auto je stále v konfigurátoru...další kravina: subprémiové automobilce, kterou by Alfa ráda byla chybí střední a velké SUV, segment bez kterého se dnes už neobejde ani maistream...kde je nástupce GTV? kde je kvalitní nástupce AR166??? Tak takhle by to asi nešlo... :no:
Momentálne nemajú v ponuke skoro nič, čo by sa predávalo . Už sa z Marchionneho smejú, koľko toho narozprával a naplánoval.
Obyčajný mystifikator. A tento tlčhuba teraz dokonca tvrdí, že budú konkurenciou pre prémiové nemecké značky!!!
Sorry!!!