Modely, které přišly do provozu v letech 2000 a 2001, jsou dnes už často 8 let staré, ale dle statistické metodiky se objevují mezi šesti, až sedmiletými.
passat mal dost problemov so vstrkovacmi na 2.0 TDI obzvlast 170ps. Pomerne dlho trvalo, kym to vyriesili. Taktiez trvalo, kym sa odladila nova technika, DSG a podobne.
kedze je to fleet auto, dost sa ich asi dostalo na TUV ako nepripravene a aj to sa v statistike podpisalo
O tých Francúzoch by som to netvrdil...
V rodine bola 206 4 roky a 80.000 km, problémy? ŽIADNE !!! Len bežná údržba: predné tlmiče, brzdové platničky a pravidelné servisné prehliadky (30.000 km interval)
Teraz máme 207SW a 407 a zatiaľ poruchy žiadne.
Pre porovnanie mi slúžia 2x OI tiež v rodine ( 1,6 a 1,9 TDI) na ktorých bolo menených viac súčiastok ako je zdravé. Napr. komplet servo (1,6), spojka komplet ( na oboch), turbo (TDI), 3x mechanizmus sťahovania okien (2x 1,6 1x TDI), váha vzduchu (TDI), to už nehovorím o bežných veciach ako tlmiče, platničky,... a servis každých 15.000 km.
Konkrétne Táto štatistika hovorí o tom s ako "pripravenými" autami chodia ľudia na STK. Nehovorí nič o poruchovosti, prípadne spoľahlivosti áut.
Jeden príklad za všetky: nesúmernosť bŕzd = nebezpečná chyba. Náprava? Výmena platničiek s cenovkou 1500 a je po probléme. Ja chodím s "nepripravenými" autami na STK a to z dôvodu, že chcem poznať skutočný stav auta. Potom je už ťažké pre servis odr.bať ma keďže poznám závadu a dožadujem sa nápravy.
mne je dost smiesne, ked niekto hodnoti spolahlivost aut podla par modelov, co boli v rodine a tak. Jo, trebars stryko s tetou mali C5 a C3 1.1 a v podstate na par drobnosti nic (nejake cidlo hladiny oleja a par somarin). C3 sa ale pomaly zacala sypat a kedze teta bola zvyknuta (poznate zeny), kupila si zase C3, ale 1.4 16V. No a skoro ich nechala hned prvy tyzden pri Trnave :-) Nejaky problem so spojkou, servis este riesi. Co to znamena? Nic :-) mala vstupna mnozina udajov.
ovsem z kolegov ma franzucozov dost a tak polka z nich celkom nadava, jeden musel dal lagunu II prec, lebo bola v servise dva roky po sebe tak 5-krat. Najviac problemov elekotronika, ale tu zial nevedia moc ani nemci (lepsie ale ako francuzi).
Kazdopadne ako som napisal, statistika TUV nie je az tak smerodajna. Ja by som urcite tiez isiel na STK s pripravenym autom.
přesně tak, moje nejhorší auto, co se týče spolehlivosti byl P406 a také tady nepíšu jaký je Pažout šrot, neustálé přepínání do nouzového režimu atd, většinou to umřelo úplně, kotouče byly snad z plechovek od piva, nevydržely ani 50tkm, servisní náklady dvakrát takové jak na Medvěda.
Po dotazu v servisu co s tím budou dělat, mi sdělily ať to raději prodám, že neví co jak to vyřešit. Jinak kamarád zakoupil P407 a už se těší až skončí leasing a poletí to z domu. Problémy stejné jako u P406.Tu 406 po čtyřech letech nechtěl nikdo skoro ani zadarmo. Servis na P406 po 20tkm O1 po 50tkm. A na O1 mi vydržely destičky 95tkm a kotouče 140tkm.
Jinak s auty na STK chodím bez přípravy a ještě se nestalo, že by byl s autem nějaký problém. Pouze pravidelný servis dle intervalů. A je jedno jestli to byla O1 nebo nyní Scenic. Jen ten Pažout se nějak nepovedl.
Kvalita vyrobku a jeho spolehlivost. To jsou dve zakladni a nejdulezitejsi atributy pri vyberu automobilu. Jsou mezi nami ti, kteri roky setri na moment, kdy si zakoupi novy automobil. Jsou tu, kteri si kazdy mesic odepiraji, aby mohli zaplatit mesicni splatku. Vetsina si nemuze dovolit zaplatit velkou cast prjmu za.....brak.
Tabulka, at uz ma vypovidajici hodnotu nebo ne, zabrazuje, kde hledat spolehlivou kvalitu a kde ne. Ano nemecka premiova dvojka ma ve svych portfoliich kvalitni vyrobky a spolecne s Porsche vytvari evropskou spicku v kvalite a spolehlivosti. Jde vsak o vozy s vyssi cenou a pro vetsinu zustanou pouhym snem.
Pokud nekdo hleda kvalitu a spolehlivost v mainstreamu, je dobre seznamit se s vyrobky dalekeho vychodu. At uz jde o Toyotu, Mazdu, ci Hondu, vetsina jejich produkce v servisech casto nepobude.
Krale SUV, at uz na silnici, mimo ni, nebo i ve spolehlivosti netreba predstavovat. Nejuniverzalnejsi vuz s dostupnou cenou na trhu.... :yes:
Uvedu priklad - mam auto, treba Porsche 911. Odejde mi motor - treba vybuchne. Je to duvod proc tvrdit, ze je Porsche nespolehlive? Samozrejme ze neni! No dobre, vybuch motoru stoji za zminku, ale jde o to, ze porad vsude ctu "mam to a to auto, uz jsem nejal 15km a nic se mi nerozbilo, toto auto je spolehlive" - copak si opravdu nekdo mysli, ze kdyz se mu auto nerozbilo, tak se nerozbilo ani nikomu jinemu, nebo ze kdyz se mu rozbilo, tak se rozbilo vsem? Ja si sice auto podle spolehlivosti nevybiral, ale potesilo me, ze je MX-5 od svych pocatku vpodstate vzdy a ve vsech zebriccich mezi pvnimi deseti auty, nicmene to pro me rozhodne neznamena to, ze bych diky tomu prstal pocitat s tim, ze budu nekdy platit za nejakou opravul. Jenom to riziko je mensi. To je jako rikat, ze v letadle umrit nejde, ale v aute umru pokazde, podle teto logiky...
Ono třeba auta jako Porsche, Lamborghini atd. v porovnání s ostatními auty najedou radikálně méně km, takže já když se na tyhle statistiky dívám tak si je pro sebe z tabulky vyřazuju. A ono stejně jak už je to napsáno výše tak ta statistika ukazuje s jak připravenými vozy jezdí lidé na STK. Pokud by se například majitelé Favoritů v Německu domluvili že tam přijedou se 100% stavem tak hned je na špici Favorit i když jinak je beznadějně na posledním. Je třeba si uvědomit vypovídací hodnotu této statistiky.
Jenze ono se velice casto stava, ze tyto statistiky jsou v souladu se statistikami, ktere pouzivaji jinou metodu zjistovani, napr. JDpower, ktera je zalozene predevsim na nazorech majitelu/uzivatelu danych aut a na jednoduchych statistikach (napr. jak dlouho je auto za rok v servisu diky porucham apod.). A k tem kilometrum - vzhledem k tomu, ze je v tabulce i udaj o prumernych kilometrech, tak neni problem si tabulku upravit podle sveho. Ale i takoveho porsche se zas tak nelisi od prumeru, takze se da rict, ze spolehlive urcite bude... Krom toho vychazime z logickeho predpokladu, ze se tady nikdo na nicem nedomlouva, dokonce bych si i dovolil tvrdit, ze v Nemecku se proste s autem jezdi do autorizovaneho servisu tak, jak se ma a hotovo, ale nevim - samozrejme to nedelaji vsichni, ale jde tady o vetsinu...
Aha neměl bych se na tu tabulku nejdřív podívat než začnu psát bludy? Ale dříve tam ty kilometry určitě nebyly, jinak bych to nepsal. A je fakt že ty Poršata najezdí celkem dost, jak je tam uvedeno. Domlouvání sem si samozřejmě vymyslel, ale tak ukázalo by to že ta statistika jako taková, vzhledem ke svému poslání není tak objektivní jak se zdá na první pohled. Ale tak máš pravdu že co se týče Japonců tak nejen ve statistikách jsou s tou spolehlivostí na špici.
No ty km tady na auto.cz nebyly, ale na TUV urcite ano. A opravdu se ty statistiky TUV shoduji z ostatnimi statistikami, ktere vychazeji z jinych zdroju informaci... ;-)
fesaci, corolla nema 6,5. ale zrejme 9,5 %. treba opravot tabulku. ;)
(ak ma tych 6,5 % a je tam zle poradie, co nepredpokladam, tak by bol zly aj nadpis.)