
Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 6-7 let): 3 sportovní z Německa a 2 SUV z Japonska v TOP5
Dvě nejrozšířenější Porsche jsou v čele také dalších dvou věkových kategorií. Ale nejsou to jen drahé vozy s příkladnou péčí svých majitelů a nízkým počtem najetých kilometrů, které obsazují přední příčky. Dobrým příkladem je hned třetí místo a Subaru Forester. Tato lehká SUV v této věkové kategorii mají při technické kontrole obvykle na počítadle 95 tisíc kilometrů.
Z řady japonských a drahých německých aut vystupuje až 13. Avensis, který jako první model v pořadí v průměru překračuje 100 tisíc km. Překvapením je také Smart ForTwo s nepatrně horším výsledkem na 15. místě.
Nad průměrem je mimo německých a japonských aut tradičně také Saab 9-3. Octavia (125 tisíc km) je se 13 % vozů s vážnou závadou stále ještě nad průměrem, ale Fabia z prvních let výroby už pod ním (15,3 %, 94 tisíc km).
Velmi špatné známky v dolní polovině spektra zřejmě zhoršují průměr celé kategorie, takže nad průměrnou hodnotou 14 % je mezi těmito ojetinami i Citroen C5 nebo Renault Megane.
Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 6-7letých automobilů | |||
Pořadí | Model | podíl aut s vážnou závadou | počet tisíc ujetých km |
1. | Porsche 911 | 4,5% | 70 |
2. | Porsche Boxster | 4,7% | 67 |
3. | Subaru Forester | 6,4% | 95 |
4. | Toyota RAV4 | 6,7% | 85 |
5. | Mercedes SLK | 6,8% | 70 |
6. | Mazda Demio | 6,9% | 71 |
7. | Toyota Yaris | 7,8% | 80 |
7. | Mazda MX-5 | 7,8% | 70 |
9. | Audi A4 | 7,9% | 99 |
10. | Honda Accord | 8,6% | 88 |
11. | Mitsubishi Pajero | 8,7% | 96 |
12. | Honda CR-V | 9,2% | 88 |
13. | Toyota Corolla | 6,5% | 83 |
13. | Toyota Avensis | 9,5% | 105 |
15. | Smart Fortwo | 9,7% | 70 |
16. | Mazda Premacy | 10,0% | 96 |
17. | Mercedes C-Klasse | 10,0% | 90 |
18. | Mercedes S-Klasse | 10,3% | 128 |
19. | Audi TT | 10,4% | 83 |
19. | Nissan Almera | 10,4% | 93 |
21. | Misubishi Space Wagon | 10,5% | 94 |
22. | Suzuki Grand Vitara | 10,6% | 82 |
23. | Audi A2 | 10,7% | 93 |
24. | VW Golf/Bora | 10,9% | 101 |
24. | Suzuki Jimny | 10,9% | 67 |
26. | Saab 9-3 | 11,0% | 104 |
27. | Opel Agila | 11,1% | 69 |
28. | Nissan Primera | 11,3% | 93 |
29. | Mitsubishi Carisma | 11,5% | 101 |
30. | Audi A3 | 11,6% | 101 |
31. | Mitsubishi Colt/Lancer | 12,0% | 88 |
32. | Mazda 323 | 12,2% | 85 |
33. | VW Lupo | 12,4% | 78 |
34. | Honda Civic | 12,5% | 84 |
34. | Ford Mondeo | 12,5% | 102 |
36. | Ford Focus | 12,6% | 101 |
37. | Citroen C5 | 12,9% | 104 |
38. | VW New Beetle | 13,0% | 88 |
38. | VW Passat | 13,0% | 129 |
38. | Renault Megane | 13,0% | 87 |
38. | Škoda Octavia | 13,0% | 125 |
42. | VW Polo | 13,1% | 78 |
43. | Volvo S40/V40 | 13,3% | 116 |
44. | Ford Fiesta | 13,4% | 70 |
44. | Suzuki Swift | 13,4% | 57 |
44. | Volvo V70 | 13,4% | 127 |
47. | Opel Corsa | 13,8% | 73 |
48. | Seat Leon/Toledo | 14,0% | 108 |
49. | BMW Z3 | 14,1% | 67 |
49. | Audi A6 | 14,1% | 140 |
51. | Opel Astra | 14,2% | 94 |
51. | Citroen Xsara | 14,2% | 102 |
53. | Opel Omega | 14,3% | 115 |
53. | Peugeot 406 | 14,3% | 120 |
55. | Renault Espace | 14,5% | 114 |
55. | Mazda 626 | 14,5% | 93 |
57. | Opel Vectra | 14,8% | 102 |
58. | Daihatsu Cuore | 15,0% | 75 |
59. | Peugeot 306 | 15,2% | 103 |
60. | Peugeot 206 | 15,3% | 85 |
60. | Škoda Fabia | 15,3% | 94 |
62. | BMW 5 | 15,4% | 132 |
62. | Opel Frontera | 15,4% | 89 |
64. | Mercedes A | 15,6% | 83 |
64. | Seat Arosa | 15,6% | 84 |
66. | Renault Twingo | 15,8% | 76 |
67. | Opel Zafira | 15,9% | 108 |
67. | Jeep Grand Cherokee | 15,9% | 103 |
67. | Citroen Berlingo | 15,9% | 94 |
67. | Suzuki Wagon R+ | 15,9% | 70 |
67. | Seat Ibiza/Cordoba | 15,9% | 90 |
72. | Mercedes M | 15,9% | 115 |
73. | Fiat Punto | 16,3% | 82 |
74. | Nissan Micra | 16,7% | 67 |
75. | Audi A8 | 17,1% | 146 |
76. | Renault Clio | 17,5% | 79 |
77. | BMW 7 | 17,8% | 143 |
77. | BMW 3 | 17,8% | 103 |
77. | Mercedes E | 17,8% | 150 |
80. | Alfa Romeo 156 | 17,9% | 112 |
81. | Citroen Saxo | 18,0% | 77 |
82. | VW Sharan | 18,3% | 124 |
83. | Ford Ka | 18,4% | 59 |
84. | Ford Galaxy | 19,1% | 118 |
85. | Daewoo Lanos | 19,4% | 80 |
86. | Alfa Romeo 147 | 19,6% | 89 |
87. | Seat Alhambra | 20,0% | 128 |
88. | Peugeot 106 | 20,4% | 80 |
89. | Renault Scenic | 20,9% | 93 |
90. | Fiat Bravo/Brava | 21,1% | 98 |
91. | Renault Kangoo | 22,1% | 112 |
92. | Chrysler PT Cruiser | 23,9% | 88 |
93. | Renault Laguna | 24,5% | 94 |
94. | Kia Carnival | 36,1% | 132 |
Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?
Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).
Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.
Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.