Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 6-7 let): 3 sportovní z Německa a 2 SUV z Japonska v TOP5

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Modely, které přišly do provozu v letech 2000 a 2001, jsou dnes už často 8 let staré, ale dle statistické metodiky se objevují mezi šesti, až sedmiletými.

Dvě nejrozšířenější Porsche jsou v čele také dalších dvou věkových kategorií. Ale nejsou to jen drahé vozy s příkladnou péčí svých majitelů a nízkým počtem najetých kilometrů, které obsazují přední příčky. Dobrým příkladem je hned třetí místo a Subaru Forester. Tato lehká SUV v této věkové kategorii mají při technické kontrole obvykle na počítadle 95 tisíc kilometrů.

Z řady japonských a drahých německých aut vystupuje až 13. Avensis, který jako první model v pořadí v průměru překračuje 100 tisíc km. Překvapením je také Smart ForTwo s nepatrně horším výsledkem na 15. místě.

Nad průměrem je mimo německých a japonských aut tradičně také Saab 9-3. Octavia (125 tisíc km) je se 13 % vozů s vážnou závadou stále ještě nad průměrem, ale Fabia z prvních let výroby už pod ním (15,3 %, 94 tisíc km).

Velmi špatné známky v dolní polovině spektra zřejmě zhoršují průměr celé kategorie, takže nad průměrnou hodnotou 14 % je mezi těmito ojetinami i Citroen C5 nebo Renault Megane.

Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 6-7letých automobilů
PořadíModelpodíl aut s vážnou závadoupočet tisíc ujetých km
1.Porsche 9114,5%70
2.Porsche Boxster4,7%67
3.Subaru Forester6,4%95
4.Toyota RAV46,7%85
5.Mercedes SLK6,8%70
6.Mazda Demio6,9%71
7.Toyota Yaris7,8%80
7.Mazda MX-57,8%70
9.Audi A47,9%99
10.Honda Accord8,6%88
11.Mitsubishi Pajero8,7%96
12.Honda CR-V9,2%88
13.Toyota Corolla6,5%83
13.Toyota Avensis9,5%105
15.Smart Fortwo9,7%70
16.Mazda Premacy10,0%96
17.Mercedes C-Klasse10,0%90
18.Mercedes S-Klasse10,3%128
19.Audi TT10,4%83
19.Nissan Almera10,4%93
21.Misubishi Space Wagon10,5%94
22.Suzuki Grand Vitara10,6%82
23.Audi A210,7%93
24.VW Golf/Bora10,9%101
24.Suzuki Jimny10,9%67
26.Saab 9-311,0%104
27.Opel Agila11,1%69
28.Nissan Primera11,3%93
29.Mitsubishi Carisma11,5%101
30.Audi A311,6%101
31.Mitsubishi Colt/Lancer12,0%88
32.Mazda 32312,2%85
33.VW Lupo12,4%78
34.Honda Civic12,5%84
34.Ford Mondeo12,5%102
36.Ford Focus12,6%101
37.Citroen C512,9%104
38.VW New Beetle13,0%88
38.VW Passat13,0%129
38.Renault Megane13,0%87
38.Škoda Octavia13,0%125
42.VW Polo13,1%78
43.Volvo S40/V4013,3%116
44.Ford Fiesta13,4%70
44.Suzuki Swift13,4%57
44.Volvo V7013,4%127
47.Opel Corsa13,8%73
48.Seat Leon/Toledo14,0%108
49.BMW Z314,1%67
49.Audi A614,1%140
51.Opel Astra14,2%94
51.Citroen Xsara14,2%102
53.Opel Omega14,3%115
53.Peugeot 40614,3%120
55.Renault Espace14,5%114
55.Mazda 62614,5%93
57.Opel Vectra14,8%102
58.Daihatsu Cuore15,0%75
59.Peugeot 30615,2%103
60.Peugeot 20615,3%85
60.Škoda Fabia15,3%94
62.BMW 515,4%132
62.Opel Frontera15,4%89
64.Mercedes A15,6%83
64.Seat Arosa15,6%84
66.Renault Twingo15,8%76
67.Opel Zafira15,9%108
67.Jeep Grand Cherokee15,9%103
67.Citroen Berlingo15,9%94
67.Suzuki Wagon R+15,9%70
67.Seat Ibiza/Cordoba15,9%90
72.Mercedes M15,9%115
73.Fiat Punto16,3%82
74.Nissan Micra16,7%67
75.Audi A817,1%146
76.Renault Clio17,5%79
77.BMW 717,8%143
77.BMW 317,8%103
77.Mercedes E17,8%150
80.Alfa Romeo 15617,9%112
81.Citroen Saxo18,0%77
82.VW Sharan18,3%124
83.Ford Ka18,4%59
84.Ford Galaxy19,1%118
85.Daewoo Lanos19,4%80
86.Alfa Romeo 14719,6%89
87.Seat Alhambra20,0%128
88.Peugeot 10620,4%80
89.Renault Scenic20,9%93
90.Fiat Bravo/Brava21,1%98
91.Renault Kangoo22,1%112
92.Chrysler PT Cruiser23,9%88
93.Renault Laguna24,5%94
94.Kia Carnival36,1%132

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Avatar - riderhenry
24. 12. 2008 19:05
Re: nektere veci tezko vysvetlovat...
No ty km tady na auto.cz nebyly, ale na TUV urcite ano. A opravdu se ty statistiky TUV shoduji z ostatnimi statistikami, ktere vychazeji z jinych zdroju informaci... ;-)
Avatar - Special-line
24. 12. 2008 15:20
Re: nektere veci tezko vysvetlovat...
Aha neměl bych se na tu tabulku nejdřív podívat než začnu psát bludy? Ale dříve tam ty kilometry určitě nebyly, jinak bych to nepsal. A je fakt že ty Poršata najezdí celkem dost, jak je tam uvedeno. Domlouvání sem si samozřejmě vymyslel, ale tak ukázalo by to že ta statistika jako taková, vzhledem ke svému poslání není tak objektivní jak se zdá na první pohled. Ale tak máš pravdu že co se týče Japonců tak nejen ve statistikách jsou s tou spolehlivostí na špici.
Avatar - riderhenry
24. 12. 2008 14:44
Re: nektere veci tezko vysvetlovat...
Jenze ono se velice casto stava, ze tyto statistiky jsou v souladu se statistikami, ktere pouzivaji jinou metodu zjistovani, napr. JDpower, ktera je zalozene predevsim na nazorech majitelu/uzivatelu danych aut a na jednoduchych statistikach (napr. jak dlouho je auto za rok v servisu diky porucham apod.). A k tem kilometrum - vzhledem k tomu, ze je v tabulce i udaj o prumernych kilometrech, tak neni problem si tabulku upravit podle sveho. Ale i takoveho porsche se zas tak nelisi od prumeru, takze se da rict, ze spolehlive urcite bude... Krom toho vychazime z logickeho predpokladu, ze se tady nikdo na nicem nedomlouva, dokonce bych si i dovolil tvrdit, ze v Nemecku se proste s autem jezdi do autorizovaneho servisu tak, jak se ma a hotovo, ale nevim - samozrejme to nedelaji vsichni, ale jde tady o vetsinu...
Avatar - Special-line
24. 12. 2008 09:59
Re: nektere veci tezko vysvetlovat...
Ono třeba auta jako Porsche, Lamborghini atd. v porovnání s ostatními auty najedou radikálně méně km, takže já když se na tyhle statistiky dívám tak si je pro sebe z tabulky vyřazuju. A ono stejně jak už je to napsáno výše tak ta statistika ukazuje s jak připravenými vozy jezdí lidé na STK. Pokud by se například majitelé Favoritů v Německu domluvili že tam přijedou se 100% stavem tak hned je na špici Favorit i když jinak je beznadějně na posledním. Je třeba si uvědomit vypovídací hodnotu této statistiky.
24. 12. 2008 02:15
Re: nektere veci tezko vysvetlovat...
Tady umrela jen kupa neuronu >:D :yes: