Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 6-7 let): 3 sportovní z Německa a 2 SUV z Japonska v TOP5

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 6-7 let): 3 sportovní z Německa a 2 SUV z Japonska v TOP5 Zdroj: acz

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 6-7 let): 3 sportovní z Německa a 2 SUV z Japonska v TOP5

Modely, které přišly do provozu v letech 2000 a 2001, jsou dnes už často 8 let staré, ale dle statistické metodiky se objevují mezi šesti, až sedmiletými.

Dvě nejrozšířenější Porsche jsou v čele také dalších dvou věkových kategorií. Ale nejsou to jen drahé vozy s příkladnou péčí svých majitelů a nízkým počtem najetých kilometrů, které obsazují přední příčky. Dobrým příkladem je hned třetí místo a Subaru Forester. Tato lehká SUV v této věkové kategorii mají při technické kontrole obvykle na počítadle 95 tisíc kilometrů.

Z řady japonských a drahých německých aut vystupuje až 13. Avensis, který jako první model v pořadí v průměru překračuje 100 tisíc km. Překvapením je také Smart ForTwo s nepatrně horším výsledkem na 15. místě.

Nad průměrem je mimo německých a japonských aut tradičně také Saab 9-3. Octavia (125 tisíc km) je se 13 % vozů s vážnou závadou stále ještě nad průměrem, ale Fabia z prvních let výroby už pod ním (15,3 %, 94 tisíc km).

Velmi špatné známky v dolní polovině spektra zřejmě zhoršují průměr celé kategorie, takže nad průměrnou hodnotou 14 % je mezi těmito ojetinami i Citroen C5 nebo Renault Megane.

Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 6-7letých automobilů
PořadíModelpodíl aut s vážnou závadoupočet tisíc ujetých km
1.Porsche 9114,5%70
2.Porsche Boxster4,7%67
3.Subaru Forester6,4%95
4.Toyota RAV46,7%85
5.Mercedes SLK6,8%70
6.Mazda Demio6,9%71
7.Toyota Yaris7,8%80
7.Mazda MX-57,8%70
9.Audi A47,9%99
10.Honda Accord8,6%88
11.Mitsubishi Pajero8,7%96
12.Honda CR-V9,2%88
13.Toyota Corolla6,5%83
13.Toyota Avensis9,5%105
15.Smart Fortwo9,7%70
16.Mazda Premacy10,0%96
17.Mercedes C-Klasse10,0%90
18.Mercedes S-Klasse10,3%128
19.Audi TT10,4%83
19.Nissan Almera10,4%93
21.Misubishi Space Wagon10,5%94
22.Suzuki Grand Vitara10,6%82
23.Audi A210,7%93
24.VW Golf/Bora10,9%101
24.Suzuki Jimny10,9%67
26.Saab 9-311,0%104
27.Opel Agila11,1%69
28.Nissan Primera11,3%93
29.Mitsubishi Carisma11,5%101
30.Audi A311,6%101
31.Mitsubishi Colt/Lancer12,0%88
32.Mazda 32312,2%85
33.VW Lupo12,4%78
34.Honda Civic12,5%84
34.Ford Mondeo12,5%102
36.Ford Focus12,6%101
37.Citroen C512,9%104
38.VW New Beetle13,0%88
38.VW Passat13,0%129
38.Renault Megane13,0%87
38.Škoda Octavia13,0%125
42.VW Polo13,1%78
43.Volvo S40/V4013,3%116
44.Ford Fiesta13,4%70
44.Suzuki Swift13,4%57
44.Volvo V7013,4%127
47.Opel Corsa13,8%73
48.Seat Leon/Toledo14,0%108
49.BMW Z314,1%67
49.Audi A614,1%140
51.Opel Astra14,2%94
51.Citroen Xsara14,2%102
53.Opel Omega14,3%115
53.Peugeot 40614,3%120
55.Renault Espace14,5%114
55.Mazda 62614,5%93
57.Opel Vectra14,8%102
58.Daihatsu Cuore15,0%75
59.Peugeot 30615,2%103
60.Peugeot 20615,3%85
60.Škoda Fabia15,3%94
62.BMW 515,4%132
62.Opel Frontera15,4%89
64.Mercedes A15,6%83
64.Seat Arosa15,6%84
66.Renault Twingo15,8%76
67.Opel Zafira15,9%108
67.Jeep Grand Cherokee15,9%103
67.Citroen Berlingo15,9%94
67.Suzuki Wagon R+15,9%70
67.Seat Ibiza/Cordoba15,9%90
72.Mercedes M15,9%115
73.Fiat Punto16,3%82
74.Nissan Micra16,7%67
75.Audi A817,1%146
76.Renault Clio17,5%79
77.BMW 717,8%143
77.BMW 317,8%103
77.Mercedes E17,8%150
80.Alfa Romeo 15617,9%112
81.Citroen Saxo18,0%77
82.VW Sharan18,3%124
83.Ford Ka18,4%59
84.Ford Galaxy19,1%118
85.Daewoo Lanos19,4%80
86.Alfa Romeo 14719,6%89
87.Seat Alhambra20,0%128
88.Peugeot 10620,4%80
89.Renault Scenic20,9%93
90.Fiat Bravo/Brava21,1%98
91.Renault Kangoo22,1%112
92.Chrysler PT Cruiser23,9%88
93.Renault Laguna24,5%94
94.Kia Carnival36,1%132

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.