Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki a VW: Japonci nejsou spokojení s podobou partnerství

Spojenectví Suzuki a VW začíná skřípat. Japonci prohlašují, že si takto alianci s německým gigantem nepředstavovali.
Zpět na článek
19. 7. 2011 09:30
19. 7. 2011 09:42
19. 7. 2011 11:48
neregistrovaný "Hooonza"
19. 7. 2011 11:56
19. 7. 2011 12:06
neregistrovaný "Hooonza"
19. 7. 2011 12:15
19. 7. 2011 12:31
neregistrovaný "Hooonza"
19. 7. 2011 12:47
19. 7. 2011 12:59
19. 7. 2011 13:17
19. 7. 2011 14:23
19. 7. 2011 15:58
19. 7. 2011 13:29
19. 7. 2011 13:36
19. 7. 2011 16:21
19. 7. 2011 16:32
19. 7. 2011 17:25
19. 7. 2011 18:22
19. 7. 2011 09:54
19. 7. 2011 20:27
19. 7. 2011 10:26
19. 7. 2011 12:20
19. 7. 2011 13:12
19. 7. 2011 14:21
19. 7. 2011 18:40
19. 7. 2011 21:42
19. 7. 2011 14:26
19. 7. 2011 14:49
19. 7. 2011 15:48
19. 7. 2011 21:36
20. 7. 2011 21:39
20. 7. 2011 21:56
20. 7. 2011 23:47
19. 7. 2011 21:35
20. 7. 2011 12:00
9. 8. 2011 15:00
19. 7. 2011 14:21
19. 7. 2011 21:46
20. 7. 2011 15:26
21. 7. 2011 02:07
19. 7. 2011 22:03
20. 7. 2011 08:59
19. 7. 2011 09:30
Vše bylo jasné předem
VW šlo od začátku jen o japonský a indický trh. VW jde o 1. místo v prodejích a proto potřebuje Suzuki v koncernu. Ze Suzuki si vezme co potřebuje a naopak Suzuki se stane klasickou koncernovou značkou - stejná technika pod různými značkami.
Rozbalit vlákno
1
19. 7. 2011 21:04
Re: Vše bylo jasné předem
a máme tu další přestavěné VW.. 8-s :no:
19. 7. 2011 09:30
Dobře tak,
objetí folkswagnu by bylo smrtící
Rozbalit vlákno
0
Avatar - theolli
19. 7. 2011 09:42
doufám,
že jste plány vychcánků z Wolfsburgu prokoukli včas,tam by vás nic dobrého nečekalo!
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "Hooonza"
19. 7. 2011 11:48
Re: doufám,
napřed se podivej, co udělali ze škodovky, než vypustíš takovejdle blábol.
19. 7. 2011 11:56
Re: doufám,
Ale no tak, situaci Škodovky v 90. letech a současného Suzuki opravdu nemůžeš poronávat.
Škodovka měla jeden jakž takž použitelný produkt, bídné know-how, mizernou popř. žádnou pověst na světových trzích a přinejmenším z části zastaralé výrobní zařízení.
Pro Suzuki neplatí nic z toho, snad jen že na některých trzích v Evropě (a možná
v USA?) je vnímané jako malá nevýrazná značka.

Trochu mysli, než napíšeš takovýhle blábol, nebo skončíš někde na úrovni GTI-ho.
neregistrovaný "Hooonza"
19. 7. 2011 12:06
Re: doufám,
Nejde vůbec o to, čím ta či ona automobilka byla nebo je. Mohli si z toho udělat levnou montážní linku. Místo toho zachovali tradiční značku, navrátili jí zpět ztracenou prvorepublikovou image a dneska jim docela slušně sype do kasy.

Škodovka know-how měla, někdy se jeď podivat do muzea do Boleslavi. A to ještě neuvidíš ty mraky ostatních vládou zakázaných prototypů, co jim stojí jinde po garážích.
Avatar - Blue Sun
19. 7. 2011 12:15
Re: doufám,
Realita je taková, že ve srovnání se světovou konkurencí byly i ty zakázané prototypy pořád o hezkou řádku let zpátky. Když VW kupoval Škodu, měla jeden motor, recyklovaný čtyři desítky let. Jedno auto ve dvou verzích karoserie a bídnou výrobní kvalitu.
Suzuki má trhy, má dobrá auta, kvalitní motory pro zbytek světa mimo tupou Evropu. Doufali ve vzájemné partnerství s využítím třeba motorů TSI v jejich autech pro Evropu, namísto toho se stávají jen další ovečkou ve stádu vedeném Vlkem... A to se, samozřejmě, hrdým Japoncům nelíbí.
neregistrovaný "Hooonza"
19. 7. 2011 12:31
Re: doufám,
Ty koncepty byly technologicky plně srovnatelné se západní produkcí. Celkem se divim, že neprošla pokroková auta, když se lokomotivce Škoda podařilo protlačit vyrobu v té době nejmodernější elektrické lokomotivy na světě, typ 71E1. Socialistický plán to viděl jinak...
19. 7. 2011 12:47
Re: doufám,
Asi o škodovce moc nevíš, ale zajdi to doho muzea, podívej se na prototypy vozů a motorů a pak je srovnej s tím, co bylo dostupné ve světě.
Škodovka opravdu know how měla. ;-)
19. 7. 2011 12:59
Re: doufám,
Něco navrhnout je jedna věc, postavit prototyp druhá a být schopen to vyrobit v rozumném poměru cena / kvalita je třetí, zcela jiná. A know-how potřebuješ pro všechny tři.
V muzeu Škodovky jsem byl, bez obav. Naopak doporučuji výbornou knížku V soukolí okřídleného šípu (vzpomínky Ing. Hrdličky sepsané Janem Králíkem): [odkaz]

Nicméně se snad shodneme že situace Śkodovky byla zcela jiná než u současného Suzuki...
19. 7. 2011 13:17
Re: doufám,
Tady ale narážíme na tehdejší plánované hospodařstí a akutní nedostatek financí (valut), který pohřbil sebenadějnější produkt.
19. 7. 2011 14:23
Re: doufám,
Pravda. Něco takového ovšem Suzuki asi taky netrápí. ;-)
19. 7. 2011 15:58
Re: doufám,
Ne, tam jde o něco jiného. ;-)
Avatar - Blue Sun
19. 7. 2011 13:29
Re: doufám,
Viděl jsem, četl jsem hodně a stojím si za svým. Jen proto, že je to domácí značka, z ní nebudu dělat zázračnou.
19. 7. 2011 13:36
Re: doufám,
Jenže ty tady píšeš o tom, že by škodovka neuměla něco vyvinout a to není pravda. ;-)

Že nebyly finance na výrobu, to je věc druhá.
Avatar - Blue Sun
19. 7. 2011 16:21
Re: doufám,
No... jenže ono to u mnoha vozů tak skutečně bylo - ale spíš obecně v celém tehdejším východním bloku. Nakonec se to projevilo i u řad 740/720/760, které vývojem dospěly do Favorita... v té době na naše poměry nadprůměrného auta, ale v evropském měřítku nic moc.
19. 7. 2011 16:32
Re: doufám,
Teď se nabízí otázka. Když to byly tak skvělé prototypy, proč do nich VW neinvestoval a neprotlačil je do výroby?

Tím nepopírám, že škodovka neuměla něco vyvinout, nedej bože, abych řekl, že je škodovka špatná.. Jen abys to špatně nepochopil, znáš se... ;-)
19. 7. 2011 17:25
Re: doufám,
Tady se bavíme o škodovce v dobách normalizace. Tedy před VW.

Jen abys to špatně nepochopil, znáš se... ;-)
19. 7. 2011 18:22
Re: doufám,
Prototyp 720 bol na svoju dobu moderné auto a s úplne novými motormi. Ak mám dobré info, tak príprava výroby byla v plnom prúde keď to vláda zatrhla. Namiesto toho vyrábali 105/120 so zastaranou technikou. To bol koniec 70. rokov. VW kúpil škodovku v rokoch 90.
19. 7. 2011 09:54
no
myslím, že tady někdo konečně (hodně) nezávislý definoval, jak to s tím VW je.
Tchnologie žádné, jen nákup a prodej...
To je ostatně to co VW jde... Marketing, HR...., ale výroba autu jim nešla a nejde... Teď jen, aby tohle pochopili i lidi a bude vše dobré... :yes:

SUZUKI :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - R32
19. 7. 2011 20:27
Re: no
technologie žádné.... ty si ma teda fakt pobavil >:D
19. 7. 2011 10:05
Nemecke mozky starnou
Nemecke mozky starnou a tak se nekde ten naskok diky technice musi sehnat >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - euro89
19. 7. 2011 10:26
To je tak...
...když se spřáhnou s ďáblem. Ale snad mají ještě možnost z toho partnerství vycouvat a motory 1,6 M-Jet jsou určitě lepší volbou, než německý traktor. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
19. 7. 2011 12:20
"partneri"
Nuž výkriky bravwo suzvwuki sú jedna vec a realita druhá, žejo. VW chce byť jednotkou na trhu, bez ohľadu na..nuž, čokoľvek. Urvať, zožrať, stráviť a nakoniec vyprodukovať ďalšie koncernové lajno.

Ešteže sa japončíci spamätali. Nehovoriac že lídri v oblasti naftových motorov a hybridného pohonu sa nachádzajú kus mimo wolfsburgu.
Rozbalit vlákno
26
19. 7. 2011 12:50
Re: "partneri"
Suzuki je moc malá na to, aby mohla odolat koncernu. Když budou němci chtít, koupí ji celou. Je to hra na kočku a myš.
19. 7. 2011 13:12
Re: "partneri"
A přitom stačilo jen napsat... Přání otcem myšlenky a nebo ble ble ble...

Význam a smysl je stále ten stejný... je krásné si myslet, jak ten koncern je NEJVĚTŠÍ na celém světě... Doporučuji... Hrátky s čertem, tam je takový předobraz VW, jak dopadl...
Ale v pohodě..

Tak u Suzuki jim to nevyšlo, u Fiatu jim to nevyšlo, u Scanie a Manu jim to nevyšlo... tak teď můžou zkusit koupit třeba.... TOYOTU... >:-[]
19. 7. 2011 13:20
Re: "partneri"
A VW zatím roste a roste, daří se mu, vydělává, je označován jako nejzdravější koncern a ostatní k němu vzhlíží.

A wolff brečí a brečí a kvičí, jak už všechno zítra bude jinak... no však už to dál všichni známe. ;-)
19. 7. 2011 14:21
Re: "partneri"
Zítra asi ne, ale na přísloví "každý chvilku tahá pilku" je hodně pravdy i v businessu. Podívej se třeba, jak jasnou jedničkou byla před pár lety třeba Nokia v mobilech - a dnes ne že by zrovna krachovala, ale problémů má víc než dost. A to nemluvím o mobilech Siemens...

Abychom zůstali v oboru aut, od 50. do 70. let vládly (počtem vyrobených aut i jinak) americké koncerny, teď se daří VW a Korejcům, kdo ví co bude za 20, 30 let...
19. 7. 2011 16:01
Re: "partneri"
Nemám pocit, že by VW nějak zaspal dobu, jako koncern má najširší portfolio a chytře se zaměřuje na trhy, které budou rozhodovat příštích padesát-sto let a má jasnou strategii na dalších deset let.
A uvažujme, že právě Německo je nejsilnější evropskou ekonomikou. Taková Itálie je na klouzačce směrem dolů a zatím to vůbec nevypadá, že by se jí dařilo byť jen zbrzdit.

Samozřejmě, že se může stát cokoli, ale vykazuje mnohem menší míru pravděpodobnosti, než právě mnou nastíněná varianta.
19. 7. 2011 18:40
Re: "partneri"
Ale to je právě ono: DNES to tak vypadá a asi to tak i je. Ale nikdy nic není navěky a za dvacet třicet let to může být (resp. skoro určitě bude) úplně jinak.

Před sto lety byla Francie jasnou jedničkou v Evropě, ať šlo o prakticky jakýkoliv obor techniky nebo umění, pak byla Anglie, pak dlouho nic a pak až Německo. Před deseti lety byla Nokia nekorunovaný král mobilů a Apple vypadal div ne na zavření...
19. 7. 2011 20:56
Re: "partneri"
Uvidíme (samozřejme, že máš pravdu), ale můj "tajný" tip je výše. ;-)
19. 7. 2011 21:42
Re: "partneri"
Jasně, uvidíme. Já si umím docela dobře představit, že Německo by mohly zbrzdit třeba problémy s (ne)dostatkem resp. výpadky energie, kdyby opravdu zavřelo své jaderné elektrárny (ne že bych jim to přál, proti Německu nic nemám).
19. 7. 2011 22:22
Re: "partneri"
Němci a atom, to si klepe na čelo spousta lidí i já, ale myslím, že brzo dostanou rozum, až jim dojde, že eletriku budou muset draho nakupovat. Ale zas tolik výrobních závodů u sebe nemaj, a pořád ten zbytek můžou rychle přesunout.
19. 7. 2011 14:26
Re: "partneri"
No, bůh ví, jak to je. Z pár zpráv tohoto typu lze těžko posuzovat, co se opravdu děje. Nicméně VW bude chtít Suzuki logicky zcela jistě ovládnout, co se dalo čekat, nakonec Renault taky "kontroluje" Nissan a vzpomínám si, jak se v počátku mluvilo o partnetrství....Pokud vůbec někdo někde něco podobného vypouští, může to být forma nátlaku v daleko pokročilejším jednání o těsnějším spojení.

Jinak hysterické výlevy wolffa není třeba brát vážně. To s tím, že VW neumí nic vyvinout (jednou dokonce napsal, ře Němci obecně) a jenom obchoduje je jeden z jeho refrénů tady, kde si stejně jako pár dalších z jeho grupy léčí svoje komplexy. Nějak jsme nepostřehl, že by někdy stál VW o něco tak neefektivního a zaostávajícího, jako je FIAT. To někdo někde řekl nebo napsal? Jinak o jeho IQ svědčí radostné hýkání, že s Manem to nevyšlo a se Scanií taky ne - ve Scanii vlastní VW 70% akcií, v MANu 31% (a je největším akcionářem) a VW chtěl fúzí obou automobilek vytvořit největšího evropského výrobce náklaďáků. Od tohot záměru zatím ustoupil, protože se k tomu ne zcela jasně postavily regulační orgány EU. Jinak zcela jasně a jednoznačně je to vysvětleno zde :
[odkaz]

Je to legrace, jak tady pár psychopatů dokáže vyvádět. člověku je jich až líto. A je zajímavé, že se prakticky až na jednu dvě vyjímky rekrutují z hysterických a naprosto nekritických fandů italských aut a vymezují se zásadně pro VW (a škodovce), ale taky Němcům obecně. Co ej asi spojuje? Přitom to, že má někdo rád Taliány v autech ho ještě automaticky neřadí do wolffovy grupy. S řadou z nich lze docela příjemně diskutovat (třeba Cara Binieri...alfista jak vyšitej, ale reálně uvažující). Ale sestava wolff, Mc Murphy, Etykón zo Slovenska - to je předsednictvo jak vyšité, pár dalších tvoří členstvo....zajímavej matroš, psychologové a psychitaři by si na nich smlsli.

Dodnes jsem nepřišel na to, co tyhle lidi vede k jejich hysterickcý výlevům.
Avatar - Enzo
19. 7. 2011 14:49
Re: "partneri"
A máme tu opět nekonečnej seriál o tom jak beránek dělá psychologickej rozbor wolffa.
Nahoře se řeší spolupráce Suzuki a VW, ty nám tu děláš rozbory ital fans, trochu stereotyp ne?
Mě by spíš zajímalo, proč Fiat, kterej dle tebe nemá co nabídnout, je technologicky zaostalej, na kapačkách, čekající na smrt bude dodávat Suzuki svojí 1,6Mjet. Že by boys od VW neměli svoje 1,6TDI se mi nějak nezdá, tak Berane kde se stala chyba? Já bych za tím hledal wolffa >:D
19. 7. 2011 15:48
Re: "partneri"
Presne tak sem za tim ja... Dobre sem to s tema klukama sikmookyma domluvil..

BeranaK má krásné teorie, jenom mu tam furt tak nejak falirují některá fakta...
Například, že největším dodavatelem a hlavním dodavatelem celého koncernu je v podstatě ten zlý Fiat bez invence a bez technologie - prostřednictvím svého podniku magneti mareli (a jeho patenty)...

Dále tady krásně napadá to, když napíšu, že s Manem a Scanii jim to nevyšlo a pak tady napíše, že jim to nevyšlo a dá odkaz na to jak to oni vysvětlují.. A tak nějak ještě znovu ten Fiat... zájem není, jen hlavní představitel tady rok a pul onanoval, jak krásné by bylo mít ve svém portfoliu AR (a najednou ticho popěšině, když sme opět a znovu dostali přes prsty)...

Kluk ušatá má hodně práce ale nějak se v tom zamotává a k tomu se s ním už nikdo nebaví... to ho musí strašně žrát a te´d taková rána... Dosud to yvpadalo, že si jen Suzuki vybralo prostě lepší a levnější motory a najednou z toho máme zprávu jako hrom... tedy že Suzuki raději bdue spolupracovat s Fiatem, než s oficiálůním partnerem, který se jako aprtner nechová... možná yb si tohle měli uvědomit i zákazníci, jetsli ten prodejce je tím rpavým partnerem a nebo je to jen PRODEJCE (ať má beránek zlost)... :-)

Když kupuji auto.. chci něco víc... :yes: , ne VW

BERANE, piš si tady co chceš... ale mě už fakt na tebe ani nestojí reagovat... ani ve smyslu... psát ti.. jak hloupý ty si... neb ty bys to neměl šanci ani pochopit. Ale hecíř ten kluk rohatá je... rozepisuje se zdatně.
19. 7. 2011 16:08
Re: "partneri"
Opět si nějak mimo.

Není důležité skupovat kdejakého výrobce kdečeho, Důležité je ten kolos uřídit a to se Němcům, narozdíl od Italů, daří.

Že někdo z managementu VW prohlásil něco o Alfě a ty už tu z toho děláš, jako by někdo zhatil její prodej na poslední chvíli... K smíchu.
Ty takové pošťuchování bereš vážněji než samotný Piech.

Napadlo tě někdy, že když VW nestíhá vyrábět, že má taky nedostatek motorů? Ne? Víš kolik se čaká na jakou motorizaci? Nevíš? Nepřekvapuješ. Ale jde vidět, že už máš svou teorii zpracovanou. Bohužel ta nesedí s realitou. ;-)

WOLFFE, "piš si tady co chceš... ale mě už fakt na tebe ani nestojí reagovat... ani ve smyslu... psát ti.. jak hloupý ty si... neb ty bys to neměl šanci ani pochopit. Ale hecíř ten kluk rohatá je... rozepisuje se zdatně."
20. 7. 2011 21:39
Re: "partneri"
A nějak podloženou bys tu tvojí tezi neměl?

"Zdatně kočírovat" a "mít hromadu automobilek ale nemít pro mě motory" se ve smyslu mého vnímání nejeví jako korespondující fakta.
20. 7. 2011 21:46
Re: "partneri"
Zdá se ti, že by šel VW ke dnu?
Snad dokážeš rozeznat úspěšnou automobilku od té neúspěšné. Zajdi do salónu, optej se na dodací doby a dostupnosti výbav a motorizací. Pak se snad nebudeš tak hloupě ptát.
20. 7. 2011 21:56
Re: "partneri"
Já nepsal o tom jestli jde ke dnu ale o tom, že si protiřečíš. Tak dýchej! Jo prodejce - mekka posvěcených informací. Jen o chlup lepší než josajelito.
20. 7. 2011 22:08
Re: "partneri"
Ubohé, jde vidět, že na víc nemáš.
20. 7. 2011 23:47
Re: "partneri"
Jde vidět jen to, že více nemá v diskuzi s tebou cenu.... Diskuze bude mít takovou úroven s jakou do ní budes pristupovat...
21. 7. 2011 11:12
Re: "partneri"
Diskuze s tebou cenu nemá, to ti tu už ale určitě napsalo víc lidí.
Nedovedeš se na problém podívat z patra, řešíš nepodstatné maličkocti, které na celek nemají vliv.
Asi se chceš víc hádat než diskutovat, takže si na to najdi někoho jinýho. ;-)
19. 7. 2011 21:35
Re: "partneri"
Milá huso, zasažená kamenem, musíš být schopen přečíst celý příspěvek a navíc třeba i ten odkaz a taky si jdi po vláknu. Kdopak nám sem zatáh ten Man a tu Scanii a kdopak nám tady jásá nad dalším meganeúspěchem koncernu? Inu, jak říká klasik, pláčeš dobře, ale na špatným hrobě, nezdá se ti?
Avatar - Enzo
20. 7. 2011 12:00
Re: "partneri"
Jsi natvrdlej, píšu o tvých výlevech, ne o tom kdo co začal, tážu se tě na zaostalost FIATu jak nám tu vytrvale prezentuješ, opět ukazuješ, že víš prd, jen tu kopeš na všechny strany. Dutý sudy nejvíc duní, viď ;-)
9. 8. 2011 15:00
Re: "partneri"
Asi ti v tý tvý makovici hodně hučí, ale ještě není pozdě, pořád to vnímáš....jinak zaostalost FIATu je jasná jako facka, psal jsme to tady mnohokrát - od slabého portfolia motorů zcela průměrné kvality (jásot na onou fantastickou 0,9 dvouválcem je obvzlášť povedený...), převodovky, alternativní pohony, portfolio vlastních aut - prd víš podle všeho ty, stačí si prohlédnout stránky dovozce FIAT a porovnat je s tím co nabízí třeba ono Suzuki, o větších plnoformátových automobilkách ani nemluvě a nemusím brát hned v úvahu tebou a některými dalšími s tebou tak mentálně spřízněnými nenáviděný VW (samotný). Tak si to vem - 500, zastaralá Panda (jedna kastle), zastaralé Punto (tří a pětidvířko), zastralé Bravo (jedna kastle), Croma (jedna kastle), přeznačkované Sedici (SX4 je obchodně mnohem úspěšnější, Linea (jedna kastle) a co dál? Přeznačkovaný Freemont (cizí peří)? Motory? Halasné názvy - obyčejné a průměrné benzínové turby a common raily a k tomu jako velká bomba přestavba na plyny (jak honosně to zní - CNG a LPG...). Co třeba SUV, řada ve střední, automaty na úrovni DSG, pomocné a ochranné systémy (stačí se podívta, jak je v tomto směru vybavený nový Focus nebo i C4). A co elektrika nebo hybridní pohony? Nic, co?

Kecy, kecy, kecy, Enzo, na víc nemáš. Tupec tvého ražení si ani nedovede představit, jak podobnými výlevy nahraje nekomu, kdo si věci umí najít a porovnat. A hlavně nezapomeň na smajlíka, to ti dodá váhy. Ale jenom tak u tebe samýho a tobě podobnejm exotům....
Avatar - gld
19. 7. 2011 14:21
Re: "partneri"
To "chcenie" bude musieť byť obojstranné...suzuki nie je v takých sračkách aby muselo utekať k taťkom od VW.
20. 7. 2011 00:01
Re: "partneri"
Když budou němci chtít koupí jí celou:D. Ty jsi dobrý fanatik. Pokud vim tak je Suzuki čtvrtá největší Japonská automobilka. To neni žádná Škodovka jak si ty očima Evropana představuješ. Pokud nebudou chtít nebo je k tomu nedovede finanční tíseň tak Němcům nemusí prodat vůbec nic. A já jim držim pěsti aby nic takového nikdy nemuselo nastat. Suzuki mám rád a fandím jí. Vyrábí zajímavá auta a hlavně motorky a vláda volkswagenu by jí připravila o její charakter a jinakost.
Avatar - white label
20. 7. 2011 00:07
Re: "partneri"
Vcelku souhlas, jen ty motorky SUZUKI bych do tolik nepletl, to je "divize" o kterou by VW případně stejně nestál a která si žije svým životem a žila by si klidně dál (podobně, jako by si žila dál třeba Honda motocykly i bez Honda automobily), motorky VW zatím opravdu nehrozí... ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2011 19:21
Kdo zná ...
.. jakýkoli případ kdy se Ferdinand Piëch (za)choval "fair play", nechť se přihlásí... ;-)
Rozbalit vlákno
22
19. 7. 2011 20:59
Re: Kdo zná ...
V byznysu, se na fair play moc nehraje. Tam rozhodují úplně jiné vlastnosti. Nebo si snad někdy uzavřela smlouvu "per huba"? ;-)
Avatar - ryman
19. 7. 2011 21:46
Re: Kdo zná ...
no řekl bych, že hrát fair play je v byznysu jedna z dost důležitých věcí.. samozřejmě, že doba a rostoucí konkurence (a nenažranost) tlačí firmy k lecčemu, ale rozhodně bych netvrdil, že se na fair play nehraje.. každé odvětví v tomhle bude mít určitě svoje vlastní "nepsaná" pravidla..
19. 7. 2011 22:26
Re: Kdo zná ...
Píšeš velmi, ale opravdu velmi, naivně. ;-)

Zkus se na nečem domluvit s Italem, a zkus to na onu fair play. Přivedou tě na mizinu, to ti garantuji. Zkus si u nás, uzavřít smlouvu na "dobrý slovo" (a že to obchodní zákoník umožňuje) skončíš u soudu, kde se budeš dohadovat o zaplacení. ;-)
S kým bych v životě už nechtěl obchodovat, jsou Italové a Rusové.
Avatar - ryman
20. 7. 2011 15:26
Re: Kdo zná ...
nevím co je na mém příspěvku naivního.. smlouvu "na dobré slovo" znám neboj, ale o tom řeč nebyla, stejně jako o mezinárodním byznysu, tak nevím, proč sem taháš nějaké italy nebo rusy.. zřejmě mě chceš přesvědčit, jaký nejsi ostřílený matador v byznysu, nicméně dle tvé reakce bych spíš usuzoval, že s (úspěšným) podnikáním mnoho zkušeností nemáš. svůj příspěvek jsem myslel v obecné rovině.. hrát fair play je důležité, nebo mě snad chceš přesvědčovat, že podrazy, "oje*áváním" zákazníků, dodavatelů a ostatních stakeholders firma získává a prospívá jí to? víš vůbec něco o tom co je goodwill?
20. 7. 2011 21:47
Re: Kdo zná ...
V ČR je to bežná a každodení praxe. Nic víc jsem nepsal. Toť má zkušenost. ;-)
20. 7. 2011 21:48
Re: Kdo zná ...
Nech to bejt. Tady si zkrátka jen někdo neuvědomuje, že dosáhnout uspěchu fair play, je větší umění než podvodem či jinými nakalými způsoby. že to jde nepoctivým způsobem lépe víme všichni.

Kasat si ego na tom, že někdo něco nekalým způsobem získal můžou zas jen někteří.
20. 7. 2011 22:12
Re: Kdo zná ...
Chytří jak rádio, ale zkušenosti - NULA.
Ani jeden z vás neví o českém podnikatelském prostředí zhola nic. ;-)

Neříkám, že hrát fair play je něco špatného, jen říkám, že takových co tak hrají, je minimum a narazit na ně, to je jako najít pověstnou jehlu v kupce sena.
Já toto prostředí nezkazil, jen jsem do něj naskočil a vím, jak to chodí... Prostě už dávno nemám ty vaše růžové brejle. :-!
Avatar - ryman
21. 7. 2011 02:07
Re: Kdo zná ...
to, že mám na věc trochu odlišný názor neznamená, že o věci zhola nic nevím.. to spíš ty nevíš zhola nic o tom co vím a jaké jsou moje zkušenosti, takže se těmto závěrům pro příště vyhni..
znovu připomínám, že své příspěvky jsem myslel více v obecné než konkrétní rovině.. neboj taky mám s českým pp zkušenosti, byť zprostředkované (rozuměj nejsem podnikatelem), ale z dost blízkého okolí, že jsou téměř jak vlastní, takže si rozhodně iluze nedělám. přesto s tvým přirovnáním s kupkou sena nemůžu souhlasit. taky nečekej, že budu daný stav legitimizovat či schvalovat, i když jde o každodenní realitu (a nejspíš celospolečenský trend).. tím, že klesneš na stejnou (ne)úroveň tomu moc nepomůžeš..
21. 7. 2011 11:19
Re: Kdo zná ...
Jen krátce, za dobu, co jsem změnil svůj zaměstnanecký poměr, jsem se naučil jednu věc, pokud nemáš ostré lokty, tak tě ostatní převálcují a ušlapou.

Je pěkné, jak tady píšeš o tom, že máš informce - zprostředkované - , ale to je pořád houby. Asi jako tak, když mi budeš tvrdit, že pícháš každej den jinou, ale skutečnost bude ta, že si o tom leda někde přečteš či uslyšíš.
Dokud to nevyzkoušíš na vlastní kůži, tak víš pořád houby, a mysli si co chceš, tak najivní jako ty, jsem byl taky. ;-)

PS: No jo, teď jsem se ti kouknul do profilu, máš pětadvacet, takže tě chápu, to jsem ještě chodil do školy a měl hlavu plnou ideálů.
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2011 23:46
Re: Kdo zná ...
Tohle se vám (asi) moc líbit NEbude, ale ANO - ústně uzavřená dohoda (je právně platná) v Německu, Rakousku ale i Japonsku atd. je PLATNÁ a v případě "nouze" snáze vymahatelná než v česku uzavřená PÍSEMNÁ dohoda :-|
20. 7. 2011 00:56
Re: Kdo zná ...
Vím, co je kde platné a taky to píšu, problém je ale jiný. ;-)
20. 7. 2011 10:28
Re: Kdo zná ...
Že to v praxi nefunguje. ;-)
19. 7. 2011 21:42
Re: Kdo zná ...
Bohužel, na rozdíl od TEBE já se v TĚCHTO sférách nepohybuji, jsem jenom malej českej člověk :-) takže si to ani netroufnu posuzovat. Nicméně, jak píše Jossalito byznys (nebo BUSSINES?) byl přece odjakživa jen a jen o fair play, zrovna ti Frantící jsou toho TYPICKÝM příkladem. Jak třeba rozvinuli a posílili to naše staré dobré cukrovarnictví nebo jak ty aerolinky svého času (v době KONJUNKTURY) přivedli k rozkvětu. :-) :yes:
19. 7. 2011 21:55
Re: Kdo zná ...
Až sa divím, ako sa to tu zúrivo rozoberá a ukazuje prstom na vinníka. Tieto veci sa predsa v biznise dejú dnes a denne, čo je na tom divného? Kto vykladá karty na stôl? Japonci šli do zväzku možno trochu naivne, každopádne už zistili, o čo Nemcom skutočne ide a začali robiť protiopatrenia. Zdá sa, že to skončí prostým rozchodom a VW sa poohliadne po niekom inom. Hádať sa, kto je dobrý a kto je zlý je skrátka nezmysel.
19. 7. 2011 22:30
Re: Kdo zná ...
Těžko říct, co má VW v plánu, ale rozchod dle mne nepřipadá v úvahu. Spíš bych tipnul nepřátelské převzetí. Ale to až časem. Teď to není na pořadu dne.
Avatar - white label
19. 7. 2011 23:12
Re: Kdo zná ...
Souhlas, viz i můj příspěvek z 22:31... ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2011 23:49
Re: Kdo zná ...
NEchci tvrdit že všichni obchodníci mají nad hlavou "svatozář" :-)
Jen tvrdím (se domnívám - je to MŮJ názor) že (současné) pozemské jméno ĎÁBLA je Ferdinand Piëch ;-)
20. 7. 2011 11:25
Re: Kdo zná ...
A nosí tenhle Ďábel taky PRADU?
Avatar - Hammunasakra
20. 7. 2011 15:28
Re: Kdo zná ...
Spíše NE, moc ráda jí totiž nosím JÁ (a já jsem přece ANDĚL, že :-)
Avatar - white label
19. 7. 2011 22:31
Krátká paměť některých "antikoncernfuns"...
Vzpomínám si na diskusi pod partnerstvím VW/Suzuki. Když jsem tam psal, že VW přece logicky nejde primárně o žádnou techniku Suzuki, ale především o "její" trhy v určitých částech světa, tak se na mě slétli místní antikoncern funs, kolik zajímavé techniky pro VW má Suzuki a jak málo zajímavé techniky má naopak VW pro Suzuki. Dnes mi tu v podstatě dávají zpětně za pravdu a ještě se u toho tváří jako by objevili ameriku, nebo-li "odhalili nekalé úmysly VW".
U Suzuki snad před tím netušili, že chce být VW světovou jedničkou a že mu logicky nejde o techniku Suzuki, ale hlavně o trhy? Pokud ne, tak si za současné "zklamání" může (do jisté míry) i samo vedení Suzuki... Je to podobné, jako by dnes VW zklamaně "fňukalo", že Suzuki nemá nic úžasného z toho, co by se dalo použít třeba do Pola...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
19. 7. 2011 23:49
Re: Krátká paměť některých "antikoncernfuns"...
Musím souhlasit, že je to do značné míry vina vedení Suzuki. Ačkoliv Suzuki není zas tak malá ryba, ve srovnání s VW Group jsou to přecejen neporovnatelné pozice a ten zájem VW o perspektivní trhy, kde je Suzuki dobře zavedeno, byl očividný. Byla to spíš útěcha do vlastních japonských řad, že by se VW hodil i nějakej ten motůrek nebo 4x4 systém.

K tomu už jen citát Karla Kryla :

"Nevěř ostnatému drátu, byť se stokrát tvářil jako stonek růže..." ;-)

Ale jinak to vidím stejně jako Klaudius o pár příspěvků výš. Tady není zločinec a oběť. Jen dva obchodníci.
Avatar - white label
19. 7. 2011 23:53
Re: Krátká paměť některých "antikoncernfuns"...
Souhlas! :-)
20. 7. 2011 20:15
Re: Krátká paměť některých "antikoncernfuns"...
je to tak
20. 7. 2011 08:59
Pro odbroníky
Prosím, vypiště tady technologie, které VW NENAKUPUJE, ale jsou jeho, případně jsou jedinečné na trhu a nejedná se jen o jiné obchodní označení...

Osobně... o žádné takové technologii nevím..., tedy technologii, která by byla uvedena do praxe...

Já bych se rád o něčem takovém dozvěděl, když už tady někdo dělá z VW technologického leadera... a obrovský přínos potenciálního partnera - Suzuki...

Děkuji
Rozbalit vlákno
0