Kompakt je auto od 4 metrů a od 1.4l motoru... tohle je přeplňovaný litr, a podobný motor je ve škodovce, která je přece alternativou BMW 5 a Mecedesů E!!
Mně teda připadá mnohem víc k smíchu Oktávka ve střední třídě...
Jste čím dál tím víc mimo... a sami k smíchu.
Je snad důvodem, že je to Suzuki, které vyhrálo soud s "modlou" VW?
Než se budete chtít posmívat, tak se naučte aspoň si to po sobě přečíst... "Suzuki umí mýt sympaticky "mimo"... ať máte umyto před vlastním prahem.
Hele a nepřeháníš trochu? Žádné vysmívání tam nečtu a už vůbec nevidím důvot tahat do diskuse Octávku, v článku se o ní nidko nezmiňuje. :no:
Pokud Baleno bude vypadat takto, tak potěš pán bůh. Designově je to dost nesourodé, přední část velmi asijská a celkově jsou proporce boubelaté, připomíná mi to i30 kříženou s prvním Accentem. Nákladová hrana zavazadlového prostoru je i podle fotek hoooodně vysoko, to jsou ty 90tky. Kde si myslím, že redakce pravdu nemá je přístrojová deska, ta se mi celkem líbí a přijde mi moderní a čistá ;-)
Btw pokud vzpomínáš na soud VW a Suzuki, bylo to Pyrhovo vítězství...
Hmm, jestli tam ten posměch nevnímáš, tak je zbytečný to rozpitvávat.
A Pyrrhovo vítězství?
Němci klasicky podváděli - nedodržovali dohody. Dopředu lhali o tom, co jsou schopni do "obchodu" přinést... a ten soud dal Suzuki za pravdu.
O ničem jiném to nebylo.
Rozhodně o nic nepřišli. Jestli teď jednají s Toyotou, tak to na věci nic nemění - právě naopak.
Oktávku jsem do toho vnesl proto, že posměch vychází z toho, že nazývají kompaktem (správně) auto na spodní mezi té kategorie... a Oktávka je zářným příkladem deformace kategorie - jde o čistý kompakt... protažený o pár centimetrů nad formální limit kategorie.
Ale to z něj vyšší kategorii fakt nedělá.
Ale do toho taky nerýpejme... je to skoro jedno.
Já si Baleno nekoupím, ale špatné auto to není a vadí mě šíření negativní nálady - smutný je, jak vysoké % čtenářů tenhle postoj bezmyšlenkovitě převezme...
A nakonec asijská příď... a nebude ono to nakonec tím, že je to japonské auto? ;-)
Ten článek nijak nevybočuje z normálu, na každém autě se něco nejde. Baleno se bude spíš srovnávat s Rapidem - také je na spodní hranici segmentu.
K tomu soudu, Ano Suzuki sice vyhrálo a právem, nicméně je to stálo dost peněz, tedy koncern na tom v podstatě finančně vydělal...
Já si Baleno také nekoupím, ale pokud jej Suzuki chce prodávat globálně, tak pro to něco musí udělat. Mrkni na Swift, jak se má k světu a má globální design :yes:
Ad 2/ - Podíváme se na ty tvoje "kompakty:
Sandero (4058)
Punto (4065)
Corsa (4021)
Clio (4062)
Rio (4050)
i20 (4035)
Ibiza (4043)
Mazda 2 (4060)
Jeden čtyřmetrovej kompakt za druhým, žejo, ty cinto. >:D
Mohl bych tě upozorňovat na faktické nepřesnosti, jako že redakce Octavii běžně řadí ke kompaktům, žádný litr v ní není a v článku se o ní nic nepíše, 4m mají běžné dnešní subkompakty... ale nemá to cenu. Tvůj boj... já sázím na větrné mlýny ;-) .
Hm, Wiki článek napsaný na základě článku na tyden.cz Ale budiž, pokud je to pro tebe směrodatné, tak tedy kompakty "dosahují typicky délky 4-4,6m", zatímco u malých vozů platí, že "délka hatchbacků se obvykle pohybuje okolo 4 metrů, avšak další karosářské varianty můžou být až o 30 centimetů delší" (viz heslo Malé automobily).
Takže... vcelku souhlasím s redakcí, že to vypadá spíš na subkompakt... ale vlastně mi na tom až tolik nezáleží. Vnímám snahu mnoha značek natlačit třeba auta střední třídy kamsi výš, ale v zásadě je to jen terminologická diskuse motivovaná snahou neztratit zákazníky z vyšší střední a nalákat je, aby se přišli na ten Talisman nebo 508 aspoň podívat.
PS: jo, Octavia... pro mě je kompakt a litr sice mít bude, ale zatím nemá. Navíc pro mě byly vždycky důležitější ty motory z druhé strany spektra.
To auto vypadá fakt zvláštně, takové retro z 90. let, to má autor určitě pravdu. Ale zejména z boku to vypadá fakt zajímavě, jenom to jako koza drbání potřebuje pořádný facelift - nové nízké světlomety a nějako slušivou masku chladiče! :-) Pohonné jednotky vypadají, že by mohly být příjemně svižné, jak je konec konců u Suzuki dobrým zvykem! :-):yes:
Nebýt LED ve světlech, ani bych snad neřekl, že jde o auto z roku 2016. Spíše takové to hrbaté asijské cosi, na něž člověk narazí pří průzkumu asijských domácích trhů a které jako zajímavost zase rychle přejde...Ale jinak nic proti němu, třeba bude mít jiné kvality než elegantní tvary a zaujme cenou.
Suzuki mám rád... a i když tu vidím něco z tvarů Swifta, tak musím bohužel konstatovat, že tohle má jen zbytkové množství šmrncu, který má Swift nebo třeba Kizashi. Snad jedině na těch fotkách z podhledu to dokáže zaujmout a působit nějak dynamicky, ale z běžných úhlů už vynikne vysoká kapota a poněkud staromódní tvary.
PS: jinak to vychází z konceptu iK-2... je fakt že hodně dělaj kola, na 18" by to možná vypadalo zajímavě
[odkaz]
predné svetlá posviftili (na škodu veci, hovorím o celkovom tvare, nie xenónoch a ledlinke) a spodnému nasávaču vzali gule, pritom mám pocit, že aj svetlá aj spodný nasávač boli vcelku sériové, žiadne konceptové krkolomky, 18 sú jasné. A mohla sa debata viesť v inom duchu ako sa vedie.
Co dodat ? Nic...bohužel. Začal bych stejně a skončil taky. Tohle auto vypadá, jako když má Suzuki už sBaleno na cestě z Evropy. ;-\
ad Kizashi: Toho je mi vážně líto. Netvrdím, že je to nějaká extra elegance, ale mně se líbilo i přes velký odklon od konceptů. A v předokolce s manuálem jezdilo tak, že by se to líbilo i zavilým Mazďákům. ;-) Tak 14 dní zpátky jsem se jen tak zkusil podívat, co se nabízí v ojetinách a....nic. Sauto - 0, tipcars - 0.
Pravdu povediac neviem čo si mám o tomto projekte myslieť, ale nejaký úspech z toho môžu v Európe vytĺcť len pri veľmi zaujímavej cene. Projekt YRA, ktorý myslím vznikol primárne pre indický trh tu podľa mňa veľké šance nemá. Ešte aj v Ženeve, kde to bolo minulý rok vystavené ako koncept iK-2, tak moc ľudí oň ani pohľadom nezavadilo. Viac ich zaujímal iM-4 - budúci Ignis.
Aj tak mi ale príde zaujímavé, ako sa dokáže Suzuki trafiť do európskeho vkusu (Swift, SX4, Vitara, Ignis - aj ten nový by sa myslím dobre predával) a zároveň ako vie niekedy strieľať úplne mimo (Kizashi, S-cross, Celerio, asi aj Baleno). Beriem, že Európa jednoducho nie je pre niektoré značky pupok sveta, ale vidieť na ceste také Celerio v roku 2016, tak to ma skoro až uráža. >:D
pokud to není extrém (třeba jako BMW X6 nebo jak se ta odpudivá zrůdnost jmenuje) ... já se těším pohledem na krajinu případně obraz ne pohledem na auto ... a tohle mi jako extrém nepřijde ... nějak mi v poslední době scházejí normální auta, která si na nic nehrajou ... poctiví dříči, kteří jezdí a jezdí, jen se do nich lije palivo ... jednoduché ovládání, jednoduchý provoz, jednoduchá údržba ... já nechci tři turba, devět stupňů v automatu, dvanáct diferenciálů, patnáct displayů a sto padesát kilometrů kabelů .... a tři návštěvy servisu do měsíce ... nepotřebuji ... je mi to odpudivé, protože je to blbé a zbytečné ... přetechnizované lépe řečeno překombinované ... praktičnost, funkčnost, neokázalost, jednoduchost, spolehlivost ...suzuki je jednou z mála značek, která mi něco podobného v dnešním zoufale překombinovaném ( a tím pádem blbém a hloupém) světě nabízí ... >:D:yes: