Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Baleno v Ženevě: Říkejte mi kompakt

Michal Fokt Michal Fokt 28. 2. 2016 • 21:37
22
37
Zobrazit náhledy (22)
Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno
Suzuki oznámilo na Ženevu debut "plné produkční verze" nového modelu s názvem Baleno. Bude to prý kompakt!

Suzuki umí mýt sympaticky "mimo". Má interiéry z minulého století a teď si navíc myslí, že auto s délkou pod čtyři metry je "ideální kompakt". To možná opravdu byl, v polovině devadesátých let... Prezentace ve Frankfurtu byla taková nesmělá, chyběly i podrobné technické údaje. Možná to byl záměr, to "pravé" nové Baleno ve finální verzi se nám prý ukáže až teď v Ženevě, není ovšem zcela jasné, čím se bude lišit od toho skorobalena z podzimu.

Kuriózní je ale už to, že jej značka nyní v britské tiskové zprávě definuje jako kompaktní model a odvolává se na tradici výroby kompaktů, která započala v roce 1955 modelem Suzulight. Ano, slyšíte správně - stále mluvíme o autě s délkou 3995 mm, šířkou 1745 mm, výškou 1470 mm, rozvorem 2520 mm a kufrem o objemu 355 l, jezdící standardně na 15" kolech o rozměru 175/65. Ovšem když se oprostíme od tohoto drobného detailu, zdá se, že by Baleno mohlo být docela silným hráčem v subkompaktní třídě. Jeho design asi neosloví každého, ale vězte, že má jít o nejaerodynamičtější hatchback v historii značky.

Kromě docela schopného kufru osloví Suzuki Baleno zákazníky určitě i motorem - nový litrový BoosterJet má v souladu s dnešní módou jen tři válce, ale více než dostatečné parametry 82 kW a 170 N.m, jenž se bude kombinovat buď s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Připraven bude ale i atmosférický čtyřválec 1,2 l DualJet s 65 kW a 121 N.m, dostupný rovněž se zmíněným manuálem nebo CVT. I ten by mohl překvapit dynamikou, disponuje totiž (velmi) mild-hybridním systémem SHVS, jenž je tvořen integrovaným startovacím generátorem, jenž má pomáhat při akceleraci a dobíjí malý Li-Ion akumulátor při deceleraci a to účinněji, než klasický alternátor.

Jinak pochopitelně nebudou chybět všechny současné elektronické nezbytnosti včetně infotainmentu s dotykovým displejem. Počítám, že v Ženevě zjistíme vše do nejmenších detailů. Co dalšího na stánku značky uvidíme, není zatím oznámeno.

Související články

Témata
Avatar - Ja Prvni 123
1. 3. 2016 18:32
Re: mně je dost jedno jak auto vypadá
souhlas
1. 3. 2016 10:37
Re: mně je dost jedno jak auto vypadá
lépe bych to nenapsal, díky :yes:
29. 2. 2016 22:49
Re: Suzuki
Třeba to Woody koupí a my si přečteme recenzi :yes:
Avatar - Emel
29. 2. 2016 22:09
Re: A proč se tomu tak ukrutně posmíváte?
Ne, většinou se hádáme :-) .

Hm, Wiki článek napsaný na základě článku na tyden.cz? Ale budiž, pokud je to pro tebe směrodatné, tak tedy kompakty "dosahují typicky délky 4-4,6m", zatímco u malých vozů platí, že "délka hatchbacků se obvykle pohybuje okolo 4 metrů, avšak další karosářské varianty můžou být až o 30 centimetů delší" (viz heslo Malé automobily).

Takže... vcelku souhlasím s redakcí, že to vypadá spíš na subkompakt... ale vlastně mi na tom až tolik nezáleží. Vnímám snahu mnoha značek natlačit třeba auta střední třídy kamsi výš, ale v zásadě je to jen terminologická diskuse motivovaná snahou neztratit zákazníky z vyšší střední a nalákat je, aby se přišli na ten Talisman nebo 508 aspoň podívat.

PS: jo, Octavia... pro mě je kompakt a litr sice mít bude, ale zatím nemá. Navíc pro mě byly vždycky důležitější ty motory z druhé strany spektra.
Avatar - pumpkin
29. 2. 2016 22:06
Re: Suzuki
Myslím, že zrovna tento kúsok som minule obdivoval v Brne. Už teraz je to rarita a celkom pekná.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku