Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Baleno v Ženevě: Říkejte mi kompakt

Michal Fokt
Diskuze (37)
Suzuki oznámilo na Ženevu debut "plné produkční verze" nového modelu s názvem Baleno. Bude to prý kompakt!

Suzuki umí mýt sympaticky "mimo". Má interiéry z minulého století a teď si navíc myslí, že auto s délkou pod čtyři metry je "ideální kompakt". To možná opravdu byl, v polovině devadesátých let... Prezentace ve Frankfurtu byla taková nesmělá, chyběly i podrobné technické údaje. Možná to byl záměr, to "pravé" nové Baleno ve finální verzi se nám prý ukáže až teď v Ženevě, není ovšem zcela jasné, čím se bude lišit od toho skorobalena z podzimu.

Kuriózní je ale už to, že jej značka nyní v britské tiskové zprávě definuje jako kompaktní model a odvolává se na tradici výroby kompaktů, která započala v roce 1955 modelem Suzulight. Ano, slyšíte správně - stále mluvíme o autě s délkou 3995 mm, šířkou 1745 mm, výškou 1470 mm, rozvorem 2520 mm a kufrem o objemu 355 l, jezdící standardně na 15" kolech o rozměru 175/65. Ovšem když se oprostíme od tohoto drobného detailu, zdá se, že by Baleno mohlo být docela silným hráčem v subkompaktní třídě. Jeho design asi neosloví každého, ale vězte, že má jít o nejaerodynamičtější hatchback v historii značky.

Kromě docela schopného kufru osloví Suzuki Baleno zákazníky určitě i motorem - nový litrový BoosterJet má v souladu s dnešní módou jen tři válce, ale více než dostatečné parametry 82 kW a 170 N.m, jenž se bude kombinovat buď s pětistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem. Připraven bude ale i atmosférický čtyřválec 1,2 l DualJet s 65 kW a 121 N.m, dostupný rovněž se zmíněným manuálem nebo CVT. I ten by mohl překvapit dynamikou, disponuje totiž (velmi) mild-hybridním systémem SHVS, jenž je tvořen integrovaným startovacím generátorem, jenž má pomáhat při akceleraci a dobíjí malý Li-Ion akumulátor při deceleraci a to účinněji, než klasický alternátor.

Jinak pochopitelně nebudou chybět všechny současné elektronické nezbytnosti včetně infotainmentu s dotykovým displejem. Počítám, že v Ženevě zjistíme vše do nejmenších detailů. Co dalšího na stánku značky uvidíme, není zatím oznámeno.

Michal Fokt
Diskuze (37)
Avatar - Ja Prvni 123
1. 3. 2016 18:32
Re: mně je dost jedno jak auto vypadá
souhlas
1. 3. 2016 10:37
Re: mně je dost jedno jak auto vypadá
lépe bych to nenapsal, díky :yes:
29. 2. 2016 22:49
Re: Suzuki
Třeba to Woody koupí a my si přečteme recenzi :yes:
Avatar - Emel
29. 2. 2016 22:09
Re: A proč se tomu tak ukrutně posmíváte?
Ne, většinou se hádáme :-) .

Hm, Wiki článek napsaný na základě článku na tyden.cz? Ale budiž, pokud je to pro tebe směrodatné, tak tedy kompakty "dosahují typicky délky 4-4,6m", zatímco u malých vozů platí, že "délka hatchbacků se obvykle pohybuje okolo 4 metrů, avšak další karosářské varianty můžou být až o 30 centimetů delší" (viz heslo Malé automobily).

Takže... vcelku souhlasím s redakcí, že to vypadá spíš na subkompakt... ale vlastně mi na tom až tolik nezáleží. Vnímám snahu mnoha značek natlačit třeba auta střední třídy kamsi výš, ale v zásadě je to jen terminologická diskuse motivovaná snahou neztratit zákazníky z vyšší střední a nalákat je, aby se přišli na ten Talisman nebo 508 aspoň podívat.

PS: jo, Octavia... pro mě je kompakt a litr sice mít bude, ale zatím nemá. Navíc pro mě byly vždycky důležitější ty motory z druhé strany spektra.
Avatar - pumpkin
29. 2. 2016 22:06
Re: Suzuki
Myslím, že zrovna tento kúsok som minule obdivoval v Brne. Už teraz je to rarita a celkom pekná.