Diskuse

Suzuki Jimny dostane pro Evropu zážehovou patnáctistovku

5.7.2018

Podobu Suzuki Jimny nové generace už známe. Zatím nám ale výrobce tajil techniku, kterou bude mít pod kapotou evropská verze. Downsizing se nekoná.

 

  • 20 Reagovat !

    foto kosmonaut

    kosmonaut 05.07.  16:54

    Nádhera

    Nádherné retro. Zvnějšku super, ale interiér jakoby stylem vypadl z 80.let, ten je doslova perfektní. 10/10
  • 20 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 05.07.  17:15

    Palec hore

    Tohle se suzuki povedlo. Krásné malinké retro s klasickou technikou.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 05.07.  17:22

    dokonale

    tak toto je tak dokonale ze aj reinkarnacia sucasneho mini vzhladom na povodny model posobi vedla tohto kusku ako zbabrana zalezitost... proporcne dokonale auto.. takisto si myslim ze zrovna tu ani nebo jediny rozumny dovod na downsizing ( ktory navyse uz to ma za sebou ) takze sa mna ozaj dokonala kara aj po motorickej stranke ... ja viem... 5 dverak z toho nebude ( aj ked urcite by nebol na skodu ) ... asi to jedine by som si do buducna u jimnyho zelal ( bol by to taky prakticky japonsky baby wrangler :-) ) ... otec mal kedysi jedneho jimnyho vo firme kde robil... popri pajerach a navarach L200-kach a nejakej tej civilnejsej RAVke to bolo idealne auto pre "technika" do terenu na polnacku na kopec ked trebalo nieco opravit na telekomunikacnej technike tam kde zrovna 5m dlhu navaru ani L200 ozaj nebolo treba .. priznavam ze v tom predoslom jimnym som na rozdiel od L200 ci pajera nesiel a nemal moznost sa s nim ani povozit .. ale mal som tu moznost do neho aspon raz nasadnut a tak dokonaly pocit z precitenia posedu na danej pozicii za volantom dnes uz nema clovek snad ani v pracovnej multikare ... uplne ze dokonala hracka pre chlapa... v tom musi byt radost prekonavat nejake tie "nastrahy" v terene... a tato nova "hracka" vyzera este krajsie a hadam aj terennejsie ( famozna svetlost ) ... takze moc tomuto autu aj nadalej fandim ... :yes:

    PS: a kebyze to bol ako 5dverak.. tak uz na neho normalne zacinam sporit ... :*) ach jo... snad casom :'-( ....toto by bol fakt sen .. nic viac tu pre mna ani netreba :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 05.07.  20:09

      « Re: dokonale

      Nech už toho s těma dveřma = u Suzuki to prostě maj takhle rozdělený = už skoro 50 let

      Mě se líbí že držej kurz
  • 01 Reagovat !

    foto gld

    gld 05.07.  20:25

    Boosterjet

    Ja som sa tešil na litrové turbo. Jednoduchá atmosféra sa asi k pracovnému charakteru auta hodí, no s turbom som si to vedel predstaviť aj ako mestskú lifestylovku. V USA môžu stredoškoláčky chodiť na nákupy vo wrangelroch, toto by bola ekonomická alternatíva pre európu.

    Len keby sa suzuki už konečne naučilo robiť šesťkvaltový manuál, to by bol svet raj.
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 05.07.  21:15

      « Re: Boosterjet

      Keby to chceli ako lifestylovku tak sa neseru s ramom a tuhymi napravami. Toto je na ine veci urcene. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto gld

        gld 05.07.  23:25

        « Re: Re: Boosterjet

        Štýl má, tak prečo nie. Rám na bežné jazdenie nevadí, ak je podvozok dobre naladený.
    • 11 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 05.07.  21:56

      « Re: Boosterjet

      S normální atmosférou šestou rychlost fakt nepotřebuješ... litrové turbo pracuje dobře v tak úzkém rozmezí otáček, že bys těch kvaltů potřeboval 9... asi tak.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 05.07.  22:08

        « Re: Re: Boosterjet

        Litrové turbo pracuje normálně zhruba od dvou tisíc nahoru, navíc dnešní šestistupně jsou spíš o snížení spotřeby na dálnici.
        • 00 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 06.07.  12:40

          « Re: Re: Re: Boosterjet

          V praxi funguje litrové turbo "normálně" tak od 2.5 tisíce.. a někde kolem 3.5 začne vadnout.
          :-)
          No dobře, nad 3.5 tisíce... ale stejně je to neštěstí.

          Platí to dokonce i pro čtyřválec turbo 1.4, i když je na tom přece jen o něco lépe. Jezdím služebním Supem s tou 1.4, co vypíná dva válce... a předjíždění na okresce je třeba docela promyslet.

          A abych nebyl osočen za zaujatosti ke koncernu - platí to i u Fiata. Jede po dálnici s 1.4 T-Jetem dobře... ale při dynamické jízdě po normální silnici je to omezení použitelných otáček znát.
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 06.07.  13:47

            « Re: Re: Re: Re: Boosterjet

            Záleží samozřejmě na konkrétním motoru a jeho charakteristice, ale silnější litrové TSI jede od dvou tisíc úplně normálně, respektive velmi pružně a poměrně kultivovaně. Ačkoli i to vyžaduje řadit jinak, než ve dvouventilové atmosféře, protože ve městě otáčky snadno klesnou níže. Nad 3,5 tisíce otáček se z podstaty malého turbomotoru neodehraje žádná nirvána, ale ani nemusí vadnout natolik, aby nemělo smysl jej dále vytáčet. Mám za to, že třeba malý VTEC od Hondy se dokonce vytáčí docela rád.
      • 01 Reagovat !

        foto gld

        gld 05.07.  23:28

        « Re: Re: Boosterjet

        Neviem ako vy fajnšmekri, ale ja na svojom atmosférickom benzíne 90% času jazdím od 1500 do 3500 otáčok.

        Viac kvaltov pomôže každému motoru, 6 je v dnešnej dobe už dobrým štandardom.
        • 00 Reagovat !

          foto Jenik3

          Jenik3 06.07.  09:42

          « Re: Re: Re: Boosterjet

          Psst, to se nesmi nikde rikat. Jeste by se zjistilo, ze 90% ridicu jezdi v ramci rychlostnich limitu a ze tzv.sportovni styl vetsinovy segment nepoptava.
          Ano, 6q je standard cca od roku 2010 a 7q by se na dalnici hodil.
          Vzpominam si, jakym zazrakem byla S125 na konci 80.let, ktera doatala 5q. Predtim vylepsene 120LX, LE a vsechno jen 4q.
          Inu vyvoj jde dobredu.
        • 00 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 06.07.  12:33

          « Re: Re: Re: Boosterjet

          No... já taky.
          A proto tu 6 vlastně nepotřebuju.
          :-)

          Tím neříkám, že by mi tam vadila, ale nepotřebuju ji. Rozhodně ne od té doby, co jsou dálnice v ČR prostě nepoužitelné.

          Ale tady jsme pod článkem o autě, který na dálnici rozhodně nebylo stvořeno.
  • 31 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 05.07.  21:53

    Tohle je milé překvapení!

    A podle mě směr pro budoucnost... až vyšumí ten poprask kolem baterek a měření ekologie jen a výhradně produkcí CO2, tak normální auto, s rozumnou hmotností a takovouto atmosferickou cca patnáctistovkou, bez přímého vstřikování a bez vyhoněného výkonu, to bude auto s nejmenším dopadem na stav planety.
    :-)
    A pokud se mezitím opravdu sníží povolená rychlost na 80 lm/hod i na dálnicích... tak i 55 kW bude úplně stačit.
    • 00 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 06.07.  08:12

      « Re: Tohle je milé překvapení!

      Souhlas, na malý offroad parádní motorizace - 4hrnek s normálním obsahem 1.5l a i se slušným výkonem 75kW. Rozumné navýšení od předchozí generace.

      Btw Suzuki dokáže, když chce, ale je to jak na houpačce. Pěkny Jimny, Vitara a Ignis. Swift tak nějak v průměru a naprosto otřesné Baleno a kolotočářský FL S-Crossu...
  • 10 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 06.07.  09:04

    Současná

    zakulacená generace se mi líbí víc. I na jednoduchých liniích jde hodně zkazit.
    • 00 Reagovat !

      foto vabis

      vabis 06.07.  10:02

      « Re: Současná

      Na stejne brdo, obe dve jsou ale roztomile :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 06.07.  23:39

    G

    Chutne auticko. Take male Gcko.
  • 00 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 09.07.  09:27

    za obsah motoru 1.5 l palec nahoru

    I když ani předchozí motor 1.3 l v Jimny (M13A) nebyl z důvodů krátkých převodových stupňů úplný lenoch, kvituji, že se pro evropský trh Suzuki rozhodlo pro upsizing, parametry vypadají velmi dobře. Kdo ví, z jaké řady bude motor pocházet, jestli z M16, tak to bude téměř nezničitelný nezmar.
    Jak už tu padlo, design se velmi povedl, fajn je, že zůstal rám i tuhé nápravy. Jsem zvědavý, jak se podařilo odladit jízdní vlastnosti na běžných vozovkách, protože předchozí model na takovéto svezení moc komfortu neposkytoval. Vím, o čem píšu, měl jsem ho téměř sedm let. Stále se pohupoval, na rozbitých cestách uskakovala záď, do řízení se přenášely rázy... V terénu na to všechno ale člověk velmi rychle zapomněl, je to neskutečný kamzík. Docela dost si člověk musel dávat pozor v zimě, on přeci jen zadní náhon u lehkého autíčka s tunovou pohotovostní hmotností a mini rozvorem náprav není pro každého (první zima byla skoro o "držku").
    Taky mě zajímá, jakou bude poskytovat výrobce záruku na prorezavění, zda se posune z 6 na 10 nebo 12 let. Předchozí Jimny neskutečně moc korodoval ;-\
    Papírová spotřeba 1,5 l vypadá hodně optimisticky, na to jsem taky docela zvědavý. Pokud se v reálu těmto údajům auto přiblíží, bude to moc fajn (s motorem 1,3 l jsem se za celou dobu nedostal v průměru pod 7.5 l, celoročně).
    Držím pěsti, Suzuki, teď už jen nepřestřelit cenu... :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď, radil Trump španělskému ministrovi

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď,…

Americký prezident Donald Trump nabídl španělskému ministru zahraničí Josepovi Borrellovi radu, jak zastavit…

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve vnitrobloku domů burcuje obyvatele ve čtyři ráno!

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve…

Chtěli byste se denně budit ve čtyři ráno? Zřejmě ne! Řada lidí, kteří bydlí v pražské Petrohradské ulici,…

 

iSport.cz

Souhrn EL: Trnava skolila Anderlecht! AC Milán s Chelsea braly výhru

Souhrn EL: Trnava skolila Anderlecht! AC Milán s…

Fotbalisté Dynama Kyjev vstoupili do "jablonecké" skupiny K Evropské ligy domácí remízou 2:2 s Astanou. Hosté…

Rennes - Jablonec 2:1. Bod byl blízko, rozhodla penalta v nastavení

Rennes - Jablonec 2:1. Bod byl blízko, rozhodla…

To je veliká škoda! Fotbalisté Jablonce sahali v úvodním utkání Evropské ligy na hřišti Rennes po bodu, ještě…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…