Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Jimny dostane pro Evropu zážehovou patnáctistovku

Podobu Suzuki Jimny nové generace už známe. Zatím nám ale výrobce tajil techniku, kterou bude mít pod kapotou evropská verze. Downsizing se nekoná.
Zpět na článek
5. 7. 2018 16:54
5. 7. 2018 17:15
5. 7. 2018 17:22
5. 7. 2018 20:25
5. 7. 2018 23:25
5. 7. 2018 23:28
6. 7. 2018 09:42
6. 7. 2018 09:04
6. 7. 2018 10:02
6. 7. 2018 23:39
Avatar - kosmonaut
5. 7. 2018 16:54
Nádhera
Nádherné retro. Zvnějšku super, ale interiér jakoby stylem vypadl z 80.let, ten je doslova perfektní. 10/10
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
5. 7. 2018 17:15
Palec hore
Tohle se suzuki povedlo. Krásné malinké retro s klasickou technikou.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2018 17:22
dokonale
tak toto je tak dokonale ze aj reinkarnacia sucasneho mini vzhladom na povodny model posobi vedla tohto kusku ako zbabrana zalezitost... proporcne dokonale auto.. takisto si myslim ze zrovna tu ani nebo jediny rozumny dovod na downsizing ( ktory navyse uz to ma za sebou ) takze sa mna ozaj dokonala kara aj po motorickej stranke ... ja viem... 5 dverak z toho nebude ( aj ked urcite by nebol na skodu ) ... asi to jedine by som si do buducna u jimnyho zelal ( bol by to taky prakticky japonsky baby wrangler :-) ) ... otec mal kedysi jedneho jimnyho vo firme kde robil... popri pajerach a navarach L200-kach a nejakej tej civilnejsej RAVke to bolo idealne auto pre "technika" do terenu na polnacku na kopec ked trebalo nieco opravit na telekomunikacnej technike tam kde zrovna 5m dlhu navaru ani L200 ozaj nebolo treba .. priznavam ze v tom predoslom jimnym som na rozdiel od L200 ci pajera nesiel a nemal moznost sa s nim ani povozit .. ale mal som tu moznost do neho aspon raz nasadnut a tak dokonaly pocit z precitenia posedu na danej pozicii za volantom dnes uz nema clovek snad ani v pracovnej multikare ... uplne ze dokonala hracka pre chlapa... v tom musi byt radost prekonavat nejake tie "nastrahy" v terene... a tato nova "hracka" vyzera este krajsie a hadam aj terennejsie ( famozna svetlost ) ... takze moc tomuto autu aj nadalej fandim ... :yes:

PS: a kebyze to bol ako 5dverak.. tak uz na neho normalne zacinam sporit ... :*) ach jo... snad casom :'-( ....toto by bol fakt sen .. nic viac tu pre mna ani netreba :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2018 20:09
Re: dokonale
Nech už toho s těma dveřma = u Suzuki to prostě maj takhle rozdělený = už skoro 50 let

Mě se líbí že držej kurz
Avatar - gld
5. 7. 2018 20:25
Boosterjet
Ja som sa tešil na litrové turbo. Jednoduchá atmosféra sa asi k pracovnému charakteru auta hodí, no s turbom som si to vedel predstaviť aj ako mestskú lifestylovku. V USA môžu stredoškoláčky chodiť na nákupy vo wrangelroch, toto by bola ekonomická alternatíva pre európu.

Len keby sa suzuki už konečne naučilo robiť šesťkvaltový manuál, to by bol svet raj.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - wakantanka
5. 7. 2018 21:15
Re: Boosterjet
Keby to chceli ako lifestylovku tak sa neseru s ramom a tuhymi napravami. Toto je na ine veci urcene. :-)
Avatar - gld
5. 7. 2018 23:25
Re: Boosterjet
Štýl má, tak prečo nie. Rám na bežné jazdenie nevadí, ak je podvozok dobre naladený.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2018 21:56
Re: Boosterjet
S normální atmosférou šestou rychlost fakt nepotřebuješ... litrové turbo pracuje dobře v tak úzkém rozmezí otáček, že bys těch kvaltů potřeboval 9... asi tak.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2018 22:08
Re: Boosterjet
Litrové turbo pracuje normálně zhruba od dvou tisíc nahoru, navíc dnešní šestistupně jsou spíš o snížení spotřeby na dálnici.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2018 12:40
Re: Boosterjet
V praxi funguje litrové turbo "normálně" tak od 2.5 tisíce.. a někde kolem 3.5 začne vadnout.
:-)
No dobře, nad 3.5 tisíce... ale stejně je to neštěstí.

Platí to dokonce i pro čtyřválec turbo 1.4, i když je na tom přece jen o něco lépe. Jezdím služebním Supem s tou 1.4, co vypíná dva válce... a předjíždění na okresce je třeba docela promyslet.

A abych nebyl osočen za zaujatosti ke koncernu - platí to i u Fiata. Jede po dálnici s 1.4 T-Jetem dobře... ale při dynamické jízdě po normální silnici je to omezení použitelných otáček znát.
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2018 13:47
Re: Boosterjet
Záleží samozřejmě na konkrétním motoru a jeho charakteristice, ale silnější litrové TSI jede od dvou tisíc úplně normálně, respektive velmi pružně a poměrně kultivovaně. Ačkoli i to vyžaduje řadit jinak, než ve dvouventilové atmosféře, protože ve městě otáčky snadno klesnou níže. Nad 3,5 tisíce otáček se z podstaty malého turbomotoru neodehraje žádná nirvána, ale ani nemusí vadnout natolik, aby nemělo smysl jej dále vytáčet. Mám za to, že třeba malý VTEC od Hondy se dokonce vytáčí docela rád.
Avatar - gld
5. 7. 2018 23:28
Re: Boosterjet
Neviem ako vy fajnšmekri, ale ja na svojom atmosférickom benzíne 90% času jazdím od 1500 do 3500 otáčok.

Viac kvaltov pomôže každému motoru, 6 je v dnešnej dobe už dobrým štandardom.
Avatar - Jenik3
6. 7. 2018 09:42
Re: Boosterjet
Psst, to se nesmi nikde rikat. Jeste by se zjistilo, ze 90% ridicu jezdi v ramci rychlostnich limitu a ze tzv.sportovni styl vetsinovy segment nepoptava.
Ano, 6q je standard cca od roku 2010 a 7q by se na dalnici hodil.
Vzpominam si, jakym zazrakem byla S125 na konci 80.let, ktera doatala 5q. Predtim vylepsene 120LX, LE a vsechno jen 4q.
Inu vyvoj jde dobredu.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2018 12:33
Re: Boosterjet
No... já taky.
A proto tu 6 vlastně nepotřebuju.
:-)

Tím neříkám, že by mi tam vadila, ale nepotřebuju ji. Rozhodně ne od té doby, co jsou dálnice v ČR prostě nepoužitelné.

Ale tady jsme pod článkem o autě, který na dálnici rozhodně nebylo stvořeno.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2018 21:53
Tohle je milé překvapení!
A podle mě směr pro budoucnost... až vyšumí ten poprask kolem baterek a měření ekologie jen a výhradně produkcí CO2, tak normální auto, s rozumnou hmotností a takovouto atmosferickou cca patnáctistovkou, bez přímého vstřikování a bez vyhoněného výkonu, to bude auto s nejmenším dopadem na stav planety.
:-)
A pokud se mezitím opravdu sníží povolená rychlost na 80 lm/hod i na dálnicích... tak i 55 kW bude úplně stačit.
Rozbalit vlákno
1
6. 7. 2018 08:12
Re: Tohle je milé překvapení!
Souhlas, na malý offroad parádní motorizace - 4hrnek s normálním obsahem 1.5l a i se slušným výkonem 75kW. Rozumné navýšení od předchozí generace.

Btw Suzuki dokáže, když chce, ale je to jak na houpačce. Pěkny Jimny, Vitara a Ignis. Swift tak nějak v průměru a naprosto otřesné Baleno a kolotočářský FL S-Crossu...
Avatar - Blue Sun
6. 7. 2018 09:04
Současná
zakulacená generace se mi líbí víc. I na jednoduchých liniích jde hodně zkazit.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - vabis
6. 7. 2018 10:02
Re: Současná
Na stejne brdo, obe dve jsou ale roztomile :yes:
Avatar - Beefcake
6. 7. 2018 23:39
G
Chutne auticko. Take male Gcko.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
9. 7. 2018 09:27
za obsah motoru 1.5 l palec nahoru
I když ani předchozí motor 1.3 l v Jimny (M13A) nebyl z důvodů krátkých převodových stupňů úplný lenoch, kvituji, že se pro evropský trh Suzuki rozhodlo pro upsizing, parametry vypadají velmi dobře. Kdo ví, z jaké řady bude motor pocházet, jestli z M16, tak to bude téměř nezničitelný nezmar.
Jak už tu padlo, design se velmi povedl, fajn je, že zůstal rám i tuhé nápravy. Jsem zvědavý, jak se podařilo odladit jízdní vlastnosti na běžných vozovkách, protože předchozí model na takovéto svezení moc komfortu neposkytoval. Vím, o čem píšu, měl jsem ho téměř sedm let. Stále se pohupoval, na rozbitých cestách uskakovala záď, do řízení se přenášely rázy... V terénu na to všechno ale člověk velmi rychle zapomněl, je to neskutečný kamzík. Docela dost si člověk musel dávat pozor v zimě, on přeci jen zadní náhon u lehkého autíčka s tunovou pohotovostní hmotností a mini rozvorem náprav není pro každého (první zima byla skoro o "držku").
Taky mě zajímá, jakou bude poskytovat výrobce záruku na prorezavění, zda se posune z 6 na 10 nebo 12 let. Předchozí Jimny neskutečně moc korodoval ;-\
Papírová spotřeba 1,5 l vypadá hodně optimisticky, na to jsem taky docela zvědavý. Pokud se v reálu těmto údajům auto přiblíží, bude to moc fajn (s motorem 1,3 l jsem se za celou dobu nedostal v průměru pod 7.5 l, celoročně).
Držím pěsti, Suzuki, teď už jen nepřestřelit cenu... :yes:
Rozbalit vlákno
0