Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Svět motorů 32/2015: Dolévání močoviny do osobních aut nás nemine

V pondělí vychází nové číslo Světa motorů. Co v něm najdete?
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
2. 8. 2015 12:00
No - podle mě je to prasičina...
a je jen otázka casu, nez nedko prijde zase pro zmenu na to, ze spalovanim mocoviny vznika neco jeste jedovatejsiho...

Proto je lepsi zustat u benzinu.
I proto...
;-)
Rozbalit vlákno
26
Avatar - _Karel_
2. 8. 2015 12:22
Re: No - podle mě je to prasičina...
Co dnes benzín nemá, co složitý CR nafty mají? Vstřiky, dvouhmota,turbo...A "eko" kurvítka určitě přijdou, s nějakou další normou Euro.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 12:35
Re: No - podle mě je to prasičina...
Souhlas 100% - filtry pevných částic pro benzínové motory jsou již na pořadu dne pro emisní normu Euro 6c.
2. 8. 2015 14:30
Re: No - podle mě je to prasičina...
Neplacej. Tohle resi kombinace primeho a neprimeho vstriku.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 15:19
Re: No - podle mě je to prasičina...
Neřeší. Jakmile je přímý vstřik benzínu = saze = budou muset být zachyceny.
2. 8. 2015 21:48
Re: No - podle mě je to prasičina...
Ale kus. Ten primy vstrik je produkuje hlavne v rezimu nizke zateze/otacek, coz vykryje prave ten neprimy.
2. 8. 2015 14:57
Re: No - podle mě je to prasičina...
Benzín nemá vysokotlaké vstřikování, filtr pevných částic a speciální katalytický systém na odstraňování NOx (ať už jde o močovinový katalyzátor nebo zásobníkový katalyzátor). Ku*vítka jdou na vrub samotných automobilek, aby se zkrátil životní cyklus auta.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 15:25
Re: No - podle mě je to prasičina...
A na to jsi přišel jak? Benzíny mají vysokotlaké vstřikování se vším, co mají diesely. 200 barů je sice méně než tlačí čerpadla u dieselů, ale výrobně jsou náročné a jsou jednoznačně označovány jako vysokotlaké.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 15:27
Re: No - podle mě je to prasičina...
Pro Tvoji informaci - mám na GLK najeto 200 000 km s původním DPF a nevypadá že by se s ním nedalo najet dalších 200 000.
2. 8. 2015 21:47
Re: No - podle mě je to prasičina...
Ano, některé benzíny mají principiálně stejné vstřikování jako diesely, ale konkrétní provedení je značně jednodušší, právě díky o řád nižším tlakům. Že i tak do dokáže u některých automobilek zlobit, je prostě jejich cíl. Kdyby automobilky chtěly, můžou stále vyrábět jednoduché a přitom robustní benzinové motory bez přímého vstřikování, EGR a podobných věcí, jako je třeba fiatí dvanáctistovka.
3. 8. 2015 11:04
Re: No - podle mě je to prasičina...
Tak tuto otazku dostavam casto. Takze tady je odpoved: Turbobenziny nemaji DPF, SCR + vyhrivanou nadrz na adblue a snimace pro tyto veci, VGT turbo a tak vysoky tlak v cerpadle. Maji 200bar a nafta ma 2200bar, dale nemaji tak zlozite vstrikovace, jenom jednoduche solenoidy, takze levnejsi. Ty DPF co jsou jakoze v planu budou taky nesrovatelne levnejsi pro benziny.
Nektere benziny maji dvohmotu, ale zase nemusi byt dimenzovana na 350Nm "jenom" na 200-250 a netrpi kmitanim, takze obecne vydrzi dyl.
EGR muze byt, vetsinou neni. Prime vstrikovani nemusi byt (1.4 Opel, Fiat nebo Renault), takze nemaji ani nizkotlake cerpadlo paliva a prime vstrikvace. Termostat nemusi byt vyhrivan, ani palivovy filtr. Baterie je mensi a alternator min zatezovan, vydrzi dyl. Blok motoru je mensi, min hliniku, tlumice a pruziny mensi, nemusi nest vyssi hmotnost. Taky min vody a oleje.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 12:33
Re: No - podle mě je to prasičina...
Po špatně informované. Močovina - vodný roztok - se pouze vstřikuje do výfukového potrubí a zde termicky rozkládá. Vzniklý čpavek reaguje s oxidy dusíku na naprosto neškodné složky vzduchu - dusík (N2) a vodu (H2O).
To byl od Tebe opravdu velký blábol, to "spalování močoviny".
Avatar - _Karel_
2. 8. 2015 13:31
Re: No - podle mě je to prasičina...
Já bych proti močovině v autě nic neměl. Dolití jednou za 10-15tkm to není žádný drama, a nižší spotřeba to vynahradí.
Avatar - Ham.
2. 8. 2015 14:23
Re: No - podle mě je to prasičina...
Jednak nižší spotřeba a snad ještě zajímavější je i daleko lepší průběh výkonu, řídící jednotka motoru se nemusí starat o nic jiného než o ideální průběh výkonu, protože o redukci škodlivin se stará za motorem SCR, kdežto u motoru bez SCR musí motor brát ohledy na zplodiny a podle toho regulovat. Měl jsem možnost porovnat stejný motor se SCR a bez a je to jízdně nebe a dudy.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 15:21
Re: No - podle mě je to prasičina...
To je pravda, SW inženýři mapující řídící jednotku už nemusí nastavovat jednotku kompromisně.
Avatar - Ham.
2. 8. 2015 21:36
Re: No - podle mě je to prasičina...
Ty se v dieselech vyznáš podrobně, nebude rozdíl i v tom, že motor se SCR není nucený papkat vlastní s.r.a.č.k.y přes EGR a bude to tak mít vliv na životnost motoru (méně usazenin)?
2. 8. 2015 22:00
Re: No - podle mě je to prasičina...
Teoreticky by to tak mohlo být. Jen teoreticky, bohužel. Prakticky však automobilky cpou EGR i do aut s SCR. A do aut bez SCR většinou rovnou dva EGR okruhy a zásobníkový NOx katalyzátor.
Avatar - Ham.
2. 8. 2015 22:14
Re: No - podle mě je to prasičina...
No ale u auta bez SCR je důvod recyklovat výfukové plyny daleko intenzivněji aby se vešel do Euro 6 (a většina stejně plní Eu6 jen s odřenýma ušima, viděl jsem protokoly z měření, se SCR NOx=nula, bez SCR těsně v normě a to ještě jenom v jistých otáčkách, co se děje v celém spektru asi raději nevědět) tudíž bych tam nějaký vliv na čistotu motoru viděl.
2. 8. 2015 14:55
Re: No - podle mě je to prasičina...
Otázkou je, jak to bude se servisními náklady. Aby to nebylo jak s prvními generacemi filtrů pevných částic, které nic nevydržely a stály majlant.
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 15:23
Re: No - podle mě je to prasičina...
To je pravda, nicméně moderní benzíny na tom nejsou o mnoho lépe. Složitý motormanagement, spousta snímačů, EGRy, na DPF pro benzíny se pracuje.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2015 15:44
Re: No - podle mě je to prasičina...
Nepaušalizuj to! Zřejmě mluvíš o TDI ale byly tam docela obří rozdíly podle značek
2. 8. 2015 21:30
Re: No - podle mě je to prasičina...
Ze začátku s tím měli problémy skoro všichni. Když s tím jako první přišel Peugeot/Citroen u motoru 2.2 HDI, tak se dokonce ani netajil tím, že filtr pevných částic je spotřební díl, byla tam stanovený interval výměny každých 120 tkm, pokud si to dobře pamatuju.
2. 8. 2015 16:48
Re: No - podle mě je to prasičina...
Scr nie je ziadna novinka,takze asi to nebude tak horuce ;-)
2. 8. 2015 21:32
Re: No - podle mě je to prasičina...
Tak ano, nákladní auta v USA už ho mají cca 10 let. Ale předpokládám, že pro osobní auta museli vyvinout jiné :-)
Avatar - WinDiesel
2. 8. 2015 15:20
Re: No - podle mě je to prasičina...
To je pravda, spotřeba se snižuje o 5 až 7%.
Avatar - wakantanka
3. 8. 2015 09:35
Re: No - podle mě je to prasičina...
Ohľadom tej spotreby by som to tak jednoznačne asi nevidel. Hlavne ak sa človek pozrie ku kamiónom, kde sa už používa druhá generácia. Tam u prvej sa u väčšiny značiek stávalo to, že síce spotreba nafty klesla, ale po prepočte so spotrebou AdBlue to vyšlo v lepšom prípade narovnako oproti staršej emisnej triede. Je ale pravda, že predtým sa len upravovali motory dodatočne a teraz s nástupom Euro VI sa tie autá vyvívajú a optimalizujú už ako celok pre danú emisnú normu a výsledky sa dostavili.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 8. 2015 23:23
Re: No - podle mě je to prasičina...
:-) Tak jo.
Ale jak daleko je od sebe spalovani a "termicke rozkladani"?
;-)

DDT bylo taky sveho casu povazovano za zachranu lidstva.
;-)