Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Systém pro monitorování tlaku v pneumatikách bude povinný od roku 2012

Na základě rozhodnutí Evropské komise se od roku 2012 stanou systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách povinným doplňkem všech nových modelů vozidel.
Zpět na článek
24. 2. 2009 08:02
24. 2. 2009 08:45
24. 2. 2009 09:09
24. 2. 2009 09:23
24. 2. 2009 09:56
24. 2. 2009 10:13
24. 2. 2009 10:56
24. 2. 2009 08:52
24. 2. 2009 12:57
neregistrovaný "nrV"
24. 2. 2009 14:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 2. 2009 14:18
24. 2. 2009 23:18
24. 2. 2009 19:03
24. 2. 2009 20:19
24. 2. 2009 21:02
24. 2. 2009 21:18
24. 2. 2009 21:40
24. 2. 2009 21:28
24. 2. 2009 21:32
24. 2. 2009 21:58
24. 2. 2009 22:05
24. 2. 2009 22:18
24. 2. 2009 22:21
24. 2. 2009 22:53
24. 2. 2009 23:02
24. 2. 2009 23:16
24. 2. 2009 23:24
24. 2. 2009 23:53
25. 2. 2009 09:31
25. 2. 2009 20:19
25. 2. 2009 20:32
25. 2. 2009 20:50
24. 2. 2009 21:48
24. 2. 2009 21:56
24. 2. 2009 22:07
24. 2. 2009 22:01
24. 2. 2009 08:02
Hm...
Zvýšením valivého odporu sa predlžuje brzdná dráha... :-O
Rozbalit vlákno
6
Avatar - dochtor
24. 2. 2009 08:45
Re: Hm...
Je to napísané trošku inak, skúsim ti to preložiť >:D "Nesprávne nahustenie pneumatík sa prejavuje značným zvýšením valivého odporu, ... Okrem toho sa predlžuje brzdná dráha." Pre mna je to celkom uzitocna vec, som rad ze ju mam uz teraz. Akurat je to dalsi system, ktory sposobuje, ze sa chytre auta ocitajú v TUV rebricku spolahlivosti o par priecok nizsie. Ked to budu musiet mat vsetci, bude to fer.
24. 2. 2009 09:09
Re: Hm...
Blbost. Valivy odpor sa zvysi len podhustenim. Naopak, prehustenim (co je tiez nespravne nahustenie) sa valivy odpor znizi...

Takisto vyhlasenie o predlzeni brzdnej drahy nie je spravne v tej obecnej podobe. Ta sa predlzi pri prehustenej pneumatike, pri mierne podhustenej sa skrati.
Avatar - dochtor
24. 2. 2009 09:23
Re: Hm...
Článok pojednáva o podhustených pneumatikách. V praxi sa spravidla stáva, že sa tlak v pneumatike časom nezvyšuje ale znižuje. Tak zrejme treba chápať aj zmysel viet v článku.

Vyhlásenie o predĺžení brzdnej dráhy je správne. Existuje jediný optimálny tlak, keď bude dráha najkratšia.

Ja som len preložil text článku aby si to Klaudius prečítal ešte raz.
24. 2. 2009 09:56
Re: Hm...
Nespravne nahustenie nie je len podhustenie. Aj prilis nahustene pneumatiky su nespravne nahustene. Lenze k nim sa viazu ine nevyhody. Tvrdenie tak ako je napisane (nespravne nahustenie zvysuje valivy odpor) je skratka nespravne.
Avatar - dochtor
24. 2. 2009 10:13
Re: Hm...
OK, to je všetko :yes:
V predošlom príspevku si napísal: "Takisto vyhlasenie o predlzeni brzdnej drahy nie je spravne v tej obecnej podobe."
To nie je pravda. Predĺženie brzdnej dráhy može byť spôsobené prehustením aj podhustením, teda nesprávnym nahustením.
24. 2. 2009 10:56
Re: Hm...
Přehuštění snižuje adhezi, díky menší styčné ploše.
Avatar - Ham.
24. 2. 2009 08:52
Proč až 2012 ?
Dnes to umí vyrobit každý moula, výrobní náklady jsou pár set CZK a přínos pro bezpečnost je evidentní.
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "nrV"
24. 2. 2009 12:57
Re: Proč až 2012 ?
Výrobní náklady neznám, ale prodejní cena sady "chytrých" ventilků je otázkou několika tisíc Kč, takže zatím váhám s jejich pořízením.
24. 2. 2009 14:23
Re: Proč až 2012 ?
jo? no víš, finta je v tom, že s TPMS budeš jezdit místo do pneuservisu do autoservisu - protože se chipy musí synchronizovat s řídící jednotkou. Takže v důsledku to bude zatraceně dražší.
Současně v běžném pneuservisu ti zase ty "ventilky" vesele zničí, stačí k tomu údajně rychlé vypuštění vyšroubováním ventilku.
Jestli není lepší, když chci šetřit palivo a jezdit bezpečně, prostě mít v autě manometr?
Avatar - dochtor
24. 2. 2009 15:00
Re: Proč až 2012 ?
Samozrejme to tak môžeš robiť.
Pred každou jazdou (samozrejme všetko ručne) skontroluješ aj všetky dvere, kapoty a svetlá. K tomu hladinu oleja, chladiacej a brzdovej kvapaliny. Od volantu ešte raz vyskočíš, lebo si zabudol na ostrekovač...
Ešte sa spýtam, ako často by si chcel tie chipy synchronizovať, resp. čo tým vlastne myslíš? Ja som zatiaľ zrejme nič také nerobil, a to som túto zimu dával v "bežnom pneuservise" nové obutie. Tak reku, či som niečo nezanedbal :-O
24. 2. 2009 16:44
Re: Proč až 2012 ?
no synchronizovat - každý z těch čipů má svou frekvenci, takže třeba taková banalita jako přehodit kola z přední nápravy (sjetější) na zadní už nejde, protože ŘJ potřebuje vědět, kde přesně to kolo je, potom, když jeden chip odejde, zase se musí spárovat (podobně jako bluetooth s autem), a samozřejmě taky by měl chip dostat správnou informaci o požadovaném tlaku, který je závislý na rychlosti, takže pro 90ku můžu mít tlak ještě O.K. ale ve 160 už nízký - a to všechno bude na výrobci.
...jinak uznávám že všechno ručně je pruda, rozhodně se nebráním TPMS jako dopňkové výbavě pro ty kdo to chtějí mít on-line, ale NE NUTNĚ KAŽDÉMU
...ještě co se týče synchronizace - například někteří výrobci to mají tak, že máš auto na dílenském heveru - zatočíš LP kolem, auto zatroubí, zatočíš PP kolem, auto zatroubí... a tímto způsobem si určí, kde který chip je.
Avatar - white label
24. 2. 2009 21:14
Re: Proč až 2012 ?
Zdravím Me2de, neber to osobně, ale dovolím si s tebou znovu nesouhlasit, i když tentokrát jen částečně. Problémy se synchronizací TMPS, které tady trochu dramatizuješ, se týkají pouze starších verzí některých výrobců tohoto systému u kterého byl nutný restart, při změně pozice jednotlivých kol (někdy se proto i barevně označovala), nebo při výměně čidla tlaku s "vysílačkou". "Dnešní" (ale i několik let staré) systémy už běžně nic podobného nepotřebují (takže klid dochtore, nic si nezanedbal)!
Jako příklad použiju současnou A6 allroad r.v. 06 (tedy žádná žhavá novinka) s tímto systémem a příplatkovými 18" koly Aero z výroby. Po dokoupení 17" sériových originálních disků a zimních pneumatik, jsem v Německu u Audi dokoupil 4ks ventilků vhodných pro tento systém + 4ks čidel s "vysílačkou". To vše jsme zkompletovali už u nás v mém oblíbeném pneuservisu v okresním městě. Po ujetí asi sto metrů si jednotka sama načte polohu jednotlivých čidel i hodnoty z nich, stačí jen v menu MMI najít příslušnou položku. Takže nejen pří výměně sady kol za zimní, ale i při montáži druhé sady čidel (tedy i při jejich případné výměně) jsem žádný značkový servis vůbec nepotřeboval...!
24. 2. 2009 22:45
Re: Proč až 2012 ?
no ale vztaženo na místní kolorit, Audi je přece prémie (i když ty senzory jsou stejný pro většinu VW a Audi), ale už třeba vybavenost auta MMI je docela silná podmínka.
Prostě, senzory proč ne - sám je mám v autě taky, ale logicky mám vlastní zkušenost výletu do Prahy a "restartu" - ale povinně?
Avatar - white label
24. 2. 2009 23:07
Re: Proč až 2012 ?
Vybavenost auta MMI není podmínka, např. mnou zmiňované Audi má tento sytém už "v základu" pouze jeho LCD displej je sériově malinko menší. A u jiných vozů přece není problém zobrazit případné údaje na displej palubního počítače...
VW u běžných modelů jako je Golf využívá podstatně levnější a jednodušší systém bez nutnosti jednotlivých čidel na kolech, ale ten více popisuju už v jiném příspěvku tady...
24. 2. 2009 23:33
Re: Proč až 2012 ?
...jojo četl jsem
Koukal jsem že se to dá i dokoupit [odkaz] ale cena je logicky cca 5 litrů. Vzhledem k tomu že dost lidí si koupí sotva zimáky za podobnou cenu, mi přijde přínos fakt sporný (pro většinu)
Avatar - Ham.
24. 2. 2009 22:16
Re: Proč až 2012 ?
No jedno je jasné, technické principy (používají se dva nebo tři) jsi nepochopil, uvedené zařízení asi nemáš protože pak by jsi nepsál takové bláboly. A jak je vysvětleno v článku nejde o to, že někdo kontroluje před jízdou tlak (i když i to je blbost, v zimě v tomto počasí už vidím jak někdo obíhá auťák) ale o to, že během jízdy třeba 2-3 hodiny po dálnici chytíš hřebík, skobu, ostrý šutr a nabiješ si držku protože to zjistíš ve velké rychlosti až když jedeš po ráfku. Tento automatický early warning ti může zachránít život nebo někdy gumu což bych celkem řekl, že je jen side efekt. Jezdím s tímto zařízením více jak 6 let s různými auty a v životě jsem nedělal nic jiného než zmáčkl jedno tlačítko po montáži nových gum nebo přehození třeba na zimáky pro synchronizaci a thats it. A dvakrát na dálnici shodou okolností v obou případech na dálnici v úseku Brno-Bratislava mi tato indikace hodně pomohla, jednou zcela určitě před vážnými problémy, protože byť jsem šel okamžitě na brzdy tak cca v 30 km bylo kolo už prázdné takže jsem jej zničil ale bez indikace bych v cukuletu jel pravé předné po ráfku a protože úplně nedodržuji max. limity tak by určitě byla slušná práce auto udržet na vozovce.
Avatar - white label
24. 2. 2009 22:39
Re: Proč až 2012 ?
To jen potvrzuje to, co už jsem tady psal Me2dovi . Já s tímto systémem jezdím už 10let, první mé auto s ním bylo bylo 5kové BMW. Je ale pravda, že některé starší systémy, např. u aut francouzských značek restart v servisu při změně potřebovaly, a aby ses případné potřebě restartu vyhnul, bylo každé kolo barevně označeno, aby zbytečně neměnilo svou pozici např. při běžné výměně pneu. To ovšem neřešilo např. problém při nutnosti prohozu Z a P kol a přehozovat jen proto všechny pneu na jiný ráfek jednodušší určitě nebylo...
Avatar - Ham.
24. 2. 2009 23:03
Re: Proč až 2012 ?
Já jej zažil v A4, A6, 320d, 530d, passatu a lexusu 220d a nikdy jsem nic nemusel řešit, předpoklám, že dnes už i Frantíci mají tuto "vrcholnou" techniku také zmáknutou.
Avatar - white label
24. 2. 2009 23:09
Re: Proč až 2012 ?
Myslím, že určitě jo...
24. 2. 2009 23:31
Re: Proč až 2012 ?
hmm, všechno auta nižší střední co? :-! celkem chápu že si nestěžuješ u Báva nebo Lexu, možná kdybyses podíval co míjíš za auta na dálnici, tak bys pochopil že většina je ráda že má za příplatek funkci aktuální spotřeby.....
Avatar - white label
25. 2. 2009 00:47
Re: Proč až 2012 ?
Všechny ne..., nebo spíš všechny až na A6 a 530d... Navíc ne nižší střední, ale střední... :-! zřejmě trocha ironie ;-)
24. 2. 2009 23:16
Re: Proč až 2012 ?
no co bysme si lhali do kapsy, odpověz si sám, jestli teda když víš, že pojedeš tři hodiny po dálnici si na začátku dojedeš zvýšit tlak, když dokonce přiznáváš že jezdíš nad limity?
Jestliže ano, pak před tebou smekám a hluboce se klaním. Jestliže to neděláš, nebudeš to dělat ani s TPMS.
A co se týče všasného varování při defektu to je velmi diskutabilní, protože "ucházející" kolo asi dobrý řidič pozná, a na reakci při proraženém stejně nemáš čas.
Avatar - Ham.
24. 2. 2009 23:34
Re: Proč až 2012 ?
Já jezdím 60-70 tis ročně a nedovedu si představit, že daný systém nebudu mít. Ne snad proto, že bych se bez něj nedokázal rozjet (jezdím od roku 1974 a to nic podobného samozřejně neexistovalo) ale dnes každá slušná kára má toto v základu a nechápu proč by mít neměla, před 30 lety nebylo ani ABS, ani airbagy, ani ESP, předpínače a další vyfikundace a stejně tak si nedovedu představit, že někdo dnes vyrobí auto třeba bez ABS nebo bez airbagů i když Ty by jsi jistě řekl, že dobrý řidič dokáže nahradit citem v noze ABS a opatrnou jízdou airbagy, nu hodně štěstní s tímto přístupem, budeš jej potřebovat.
Avatar - white label
24. 2. 2009 23:37
Re: Proč až 2012 ?
TMPS přece reaguje na mnohem menší pokles tlaku, než ten který je nutný k tomu, aby si poznal, že se něco děje. A navíc může klidně i nějakou vteřinu trvat, než se tak důležitá informace dostane od kola přes podvozek a volant až k tobě. A vzduch umí mizet sakra rychle a jestli máš už na prázdné pneu ještě 130 nebo už "jen" 60 km/h může být osudový rozdíl...
Nikdo asi od tohoto systému nečeká, že za něho dofoukne gumy, ale vědět kolik tam opravdu mám a neběhat při tom jako blázen (hlavně teď v zimě) kolem auta s manometrem, také není přece úplně k zahození...
24. 2. 2009 23:48
Re: Proč až 2012 ?
ale já neříkám že to není dobré, ja říkám že to nemá být povinné.
Nebo kdybys měl vybrat co bude povinné - budou to boční airbagy nebo TPMS?

a znova, k bezpečnosti je potřeba reakce, a kdo má naučenou reakci na oranžovou kontrolku? Ani není červená.
Víš třeba že když tu gumu prorazíš že nemáš brzdit, ale jenom dojet? Ví to tvoje manželka? Atd...
Avatar - Ham.
25. 2. 2009 00:03
Re: Proč až 2012 ?
V běžném provozu nikdo na palubku neciví aby hlídal kotrolky, to je pravda a jestli svítí červená nebo růžová nebo nějaká číslo a piktogram na MFD nebo velké zobrazovači je celkem šumák. Pokles se hlásí především ciknutím nebo zvonečkem nebo jiným zvukem podle fantazie toho kterého výrobce a na to se naučí každý blbec jako Pavlovův pes na žrádlo, takže i manželka je takového výkonu schopná.
Avatar - white label
25. 2. 2009 00:10
Re: Proč až 2012 ?
Kontrolka by byla opravdu málo. Spolu s ní tě ale spolehlivě "probere" poměrně pronikavý zvukový signál. Informaci dostaneš relativně včas, jak s ní kdo naloží je vždycky trochu otázka, ale podle mé zkušenosti, tě ten zvuk v prvé řadě nějak podvědomě donutí dát nohu s plynu, ne dupnout na brzdu, první tě prostě napadne něco je s autem a hned potom si uvědomíš co... Asi to zní divně, ale na mne ten zvuk tak působí...Na druhou stranu si myslím, že bude menší zlo brzdit (s ABS), než nechat slepě nohu na plynu...

Mimochodem už jsi zkouknul ten test Ren.Meg.Coupé v posledním Autocaru...?
25. 2. 2009 00:29
Re: Proč až 2012 ?
logicky až teď mi zabrala půlhodinu odpověd - takže ať si všimneš dřív než já - máš SZ :-) ...a já se jdu podívat na test
Avatar - white label
25. 2. 2009 00:39
Re: Proč až 2012 ?
"SZ" jsem nerozluštil, asi mi to po půlnoci už moc nemyslí...
25. 2. 2009 00:42
Re: Proč až 2012 ?
Soukromá Zpráva přece ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 2. 2009 14:11
Konecne
Tak ako s ESP (DSC atd), EU robi skvely krok.

Medzitym tu ale fyzika a logika obcas dostavaju na drzku, vsak...
Rozbalit vlákno
3
24. 2. 2009 14:18
Re: Konecne
no jako obvykle chce EU vodit debílky za ručičku tím že jim předepíše čipíček. Vzhledem k tomu, že se hlavně ten tlak poměrně dost mění, tak buď se bude pořád lítat kolem auta a upravovat tlak, nebo se na to všichni vykašlou. Pokud chci mít dobře nafouklý gumy - mám možnost a TPMS k tomu nepotřebuju.
TPMS je potřeba jedině pro run on flat pneu, protože řidič nemusí poznat, že pneumatika je poškozena.
Avatar - woody-alien
24. 2. 2009 19:45
Re: Konecne
Já s tebou souhlasím. Tohle věčný nařizování něčeho mi už leze krkem. Tlak si kontroluju pokaždý když tankuju (cca 700 až 800 km) a žádný dramatický změny se nekonaj. Kontrolovat tlak před každým vyjetím je až směšný. Pokud nejde o defekt. Doufám že na prázdným kole snad nikdo nevyjede. Ale pro dobrej pocit ať si to kdo chce pořídí.
24. 2. 2009 23:18
Re: Konecne
:yes: jo to je přesně pointa.
Když mám pocit že auto jede divně klidně zastavím a podívám se (a zjistím že je to ZASE silnicí). Když zastavovat nechci, připlatím si pár tisíc za monitor.
24. 2. 2009 17:03
A ještě k tomu
A ještě k tomu zakáže EU jezdit s vozy co TPMS nemají a to včetně našich youngtimerů. super :no:
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2009 19:03
Tlak
Nedávno jsem se přesvědčil, že napustit správně kolo není žádná legrace.
Ráno jsem přišel k autu a měl pocit, že je předek nějaký měkký. Píchnul jsem tam ruční měřák a ten ukázal 2,4 což je v pořádku. Odpoledne mi jeden místní bastard vytočil ventilek na pravé přední. Po provizorním dofoukání jsem dojel na benzinku MEDOS, kde jsem chtěl kolo dofoukal na 2,4. Pro jistotu jsem změřil i levé přednía to mi ukázalo jen 2,3. Tak jsem opět doufoukal na 2,4 a z blbého pocitu se ještě cestou domů stavil v Globusu, kde mi budík ukázal zas skoro 2,5. :-O

V televizi Besip machruje, že každá desetina je cca 1m delší brzdné dráhy. Takže podle zatížení mám mít nafoukáno 2,2 - 2,5 a měřáky ukazují téměř ve stejném rozpětí... A teď si vyberte :no: ;-\
Rozbalit vlákno
23
24. 2. 2009 20:19
Re: Tlak
U pumpy spolehlivě tlak nezměříš, ručnim měřákem za kilo už vůbec ne. Nechávám si to nafoukat v servisu a ze zásady nekontroluju, jinak by mě z toho jeblo.
24. 2. 2009 21:02
Re: Tlak
A ďalšie menšie infarkty by nasledovali, keď budeš mať v nedeľu pri daždi a 10°C tlak o 15 menší ako tri dni na to, keď bude asfalt rozpálený na 40°C a palubný počítač bude pípať jak blbý, že máš prehustené... >:D
24. 2. 2009 21:18
Re: Tlak
Palubní počítač mi hlásí asi akorát poměr mezi ostatníma gumama, takže jestli tam mám 2.2, nebo 4 je jedno, pokud je na všech stejně. Každopádně když já píchnu gumu, tak je tam díra, jak do *** a čidlo je mi na nic. :-)
Avatar - white label
24. 2. 2009 21:40
Re: Tlak
V takovém případě ovšem nemáš systém TMPS, ale jednodušší systém kontroly běžně známý např. z Golfu. Využivá hodnot zjištěných čidly ABS a v podstatě hlídá stálost hodnoty obvodu kola. Ten se nastavuje (fixuje) při jakékoli změně pneumatik, nebo větší změně tlaku, tlačítkem "SET" (viz obrázek k článku). Indikuje ovšem pouze větší ztrátu tlaku z pneumatiky, příp. její defekt...
Avatar - white label
24. 2. 2009 21:28
Re: Tlak
Čidlo moderních TMPS sleduje tlak i teplotu jednotlivých kol a obě hodnoty zobrazuje na LCD informačního systému, pracuje tedy s oběma údaji včetně vhodné tolerance, takže takové problémy nehrozí...
24. 2. 2009 21:32
Re: Tlak
To znamená, že je něco ve ventilku? U mě to asi funguje nějakou vodováhou, je to možný? Mám teda airmatic. Zkalibruju a hlásí příp. úbytek nějakýho kola. Je to tak, nebo kecám?
Avatar - white label
24. 2. 2009 21:58
Re: Tlak
Podle airmaticu jde zřejmě o Mercedes bez udání typu a roku výroby. Tady je nejpravděpodobnější některá ze starší generací systému TMPS, nebo jemu podobně fungujícímu. Tedy čidla tlaku na všech kolech, ovšem bez udávání hodnot tlaku a teploty jednotlivých kol na displej informační systému, příp. palubního počítače (např BMW5 předchozí generace). Ten signalizuje jen úbytek tlaku (i menší), případně defekt.
Měl si někdy na autě jíné než původní originální disky, třeba v zimě?
24. 2. 2009 22:05
Re: Tlak
Neměl. Jen měnim gumy a auto je roční a kousek. Na ventilky jsem nekoukal, ale jeden byl měněnej, to vim na 100% a všechno jede pořád stejně. Po výměně to hlásí, že mam aktivovat...
Avatar - white label
24. 2. 2009 22:18
Re: Tlak
Takže r. vyr. asi přelom 07 a 08? Po výměně čeho... to hlásí, že máš aktivovat co...? Ten ventilek měnili v značkovém servisu, nebo v běžném pneu...? Ventilky vypadají úplně běžně, nebo mají kovovou u ráfku mírně zesílenou konstrukci? Viděl si někdy celý disk bez pneumatiky...?
24. 2. 2009 22:21
Re: Tlak
po výměně gum. ventilek neni uvnitř kulatej, ale takovej podlouhlej, jako hranolek. Ale přesně si nepamatuju. Kolo váží jako kráva, tak si ho moc neprohlížim a jen nadávám >:D
Avatar - white label
24. 2. 2009 22:53
Re: Tlak
Odpověděl jsi jen na polovinu... Takže ventilek není běžný, ten hranolek by mělo být čidlo... Pak ti jej teda nemohli vyměnit za běžný v běžném pneus.? Nebo jsi ho koupil jako náhr. díl a tam ho jen namontovali? Při výměně gum to hlásí - aktivuj co..? Systém airmatic, který se "rozhodí" po každém zvednutí a ztrátě kontaktu kol s "podložkou", nebo - systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách?
24. 2. 2009 23:02
Re: Tlak
Měnili v MB. V běžnym servisu při výměně pneu musím aktivovat na počítači funkci hlídání tlaku. To znamená resetovat. Běžnej ventilek bývá zevnitř kulatej. Tenhle neni, je myslim podobnej, jako závaží, co se dává na plecháče. Nevim, co dávaj na ML, GL, R.
Avatar - white label
24. 2. 2009 23:16
Re: Tlak
Takže máš určitě TMPS s čidly na všech kolech! Zkoušel ses někdy pořádně prokousat - při zapnutém zapalování - celým menu informačního systému (u MB tuším Comand, nebo tak nějak) a hledat tam aktuální údaj o tlaku a teplotě jednotlivých kol?
24. 2. 2009 23:24
Re: Tlak
Na Commandu to neni, je to na palubce mezi budíkama. Zevrubný prokousání mě trvalo snad měsíc >:D Dodnes s tim mám problém a v podstatě se v tom radši nehrabu. ;-)
Avatar - white label
24. 2. 2009 23:53
Re: Tlak
Ale "na té palubce mezi budíkama" (informačí displej palubního počítače) se objevuje pouze upozornění na případný problém - třeba defekt, nebo nutnost aktivace např. po výměně pneu.
Konkrétní aktuální hodnoty, bys mněl najít v některé s položek Commandu. Např. u MMI od Audi je to v sekci "CAR" (při nast. angl. jaz.)
Nevím přesně co je to za MB, ale jestli souhlasí ten r.v. jak jsem psal + airmatic, tak je velmi pravděpodobné, že to tam bude... Co třeba trochu "mučení" nad českým návodem...?
25. 2. 2009 09:31
Re: Tlak
Command s tim nemá nic společnýho, možná nastavení rozměru gum kvůli navigaci. Návod je asi 4cm vysokej, to samý na navi a to mě nebaví študovat.
Avatar - white label
25. 2. 2009 20:19
Re: Tlak
U vyšších tříd MB(E,S) je to v současné době tak, že sériově se dodává pouze "výstraha při poklesu tlaku vzduchu..." a za příplatek "monitorování tlaku vzduchu ...". Pokud sis to nepřiplatil, tak ty hodnoty v autě prostě neuvidíš...
25. 2. 2009 20:32
Re: Tlak
Jedná se o auto na platformě GL, ML a R. Hlídání tlaku je v základu a nic jinýho se nedá ohledně toho objednat ani za příplatek.
Avatar - white label
25. 2. 2009 20:50
Re: Tlak
Tak že jak píšu, jen u E a S a za příplatek...
Avatar - woody-alien
24. 2. 2009 21:48
Re: Tlak
Jeblo by ti určitě i z toho, že máš foukat podle toho jestli jedeš sám nebo ne. Už to vidím, ráno jedu sám, zadek ufouknu. Pak se stavím pro ženu, zeptám se jí kolik toho snědla k obědu a podle toho dofouknu. Nedejbože aby cestou ještě chtěla zastavit a něco koupit. Sakra 2 kila brambor, mlíko a kilo a půl masa....kolik mám dofouknout? :-)
24. 2. 2009 21:56
Re: Tlak
Jestli máš ženu, jako Helenku Růžičkovou, tak to je problém >:D Ale pamatuju jí ještě, když jezdila se svým synem žigulíkem a vedle sebe >:D Jó Helenka Homolková byla teď v sobotu :yes:
Avatar - woody-alien
24. 2. 2009 22:07
Re: Tlak
Já viděl synáčka kdysi ve Vysočanech ve Volze. Ta se k němu hodila. Žena není ouplně kredenciózní typ, to bych si jí asi nevzal...už jenom kvůli spotřebě a emisím. Už mi z toho zelená mozek. >:D
Avatar - white label
24. 2. 2009 22:01
Re: Tlak
Tak s takovou by těch systémů moc neprodali... >:-[]