Protiblokovací systém brzd ABS je jedním z nejstarších prvků aktivní bezpečnosti. Dnes je v Evropské unii standardem, cesta k němu ale nebyla jednoduchá.
Cesta byla složitá ve většině případů uživatelů taky zbytečná.... Správně používat ABS umí tak "10%" řidičů. Zbytek čeká až narazí i když má spousty místa kam se s pedálem brzdy na podlaze vyhnout. Bohužel se ještě dnes setkávám s řidiči kteří přijedou do servis s tím že jím při brzdění občas "vibruje" pedál, s vyděšeným výrazem se dožadují nápravy :-(. Je smutné že všechna ta práce na vývoji nenese ovoce jak by si zasloužila.... Bez ABS by se nebyly další systémy jejichž význam se taky velmi často míjí účinkem...
no.. ono ABS bylo především prvním krokem na cestě do záhuby = drahá a nespolehlivá auta, řízena osobami neschopnými si poradit a spoléhajícími se na elektroniku.
Ta ale fyziku neošálí...
Vždycky když mě na zasněžené dálnici přejíždí vysokou rychlostí nějakej takovej mladej a dynamickej v autě s "náskokem díky technice", taak je mi nostalgicky smutno po starých Volvech... masivní železo a náhon na zadní kola!
To byla, panečku, jízda.. :-!
ABS je ze všech el. serepetiček v autech jediná užitečná věc a v autoškolách by měli využití v praxi věnovat minimálně 10 hodin. Jen bych osobně uvítal kdyby šlo vypínat...
Jo. Není nic lepšího než za jízdy kuchat pojistku. Nejde vypnout jako třeba ESP to je oč mi běží. Pojistkou vypneš cokoliv jen to není úplně žádoucí způsob a navíc při opětovném vrácení pojistky je většinou zapotřebí diagnostika.
no,od "narození"taový vypínač nemají ani SUV, dokonce ani off-roady!
Na svém Defendru jsem to měl vytažený přes vypínač na palubce - a fungovalo to ke spokojenosti. :-)
souhlas.
Samo o sobě je fajn... ale vedlo to k autům, co samy parkují, samy rozsvěcí, samy zatahují ruční brzdu... a co mají jízdní vlastnosti poloprázdné cisterny a od prodejce se vám dosten informace, že to ale nesmíte řídit volantem, protože pak se to pere s elektroickýma systémama!
Podotýkám, že od DOBRÉHO prodejce... typický prodjc reagoval slovy "takovou stížnost jsem ještě neslyšel"... 8-s
Kámoš to má udělaný na Impreze normálně na knoflík. Když chce tak si ABS vypne. Rozsvítí se mu kontrolka na palubce, ale auto normálně dál jede. Nepadá to do žádnýho nouzovýho režimu a podobný *. Pak to zase zapne a ABS normálně funguje dál. Naštěstí je to ještě auto bez ESP, takže se vypíná čistě jen to ABS. Nevím co by na podobný "zařízení" říkalo nějaký novější auto, který čidlama ABS řídí ještě stabilizaci a protiprokluz.
ano, vibrující pedál při aktivitě ABS psychicky může vyděsit řidiče, ale technicky to není spatně. Samotného mě to také překvapilo při přechodu auta bez ABS ( stará škodovka) na vůz s ABS vybaveném. Však na konci brždění jsem byl rád, že auto zastavilo dostatečně před překážkou. Povrch silnice byl zledovatělý pokrytý sněhem