Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

Elektrický tahač Semi, který nedávno představila společnost Tesla, spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností.
Zpět na článek
28. 11. 2017 17:12
28. 11. 2017 17:33
28. 11. 2017 17:35
28. 11. 2017 17:49
28. 11. 2017 19:25
29. 11. 2017 15:14
28. 11. 2017 17:52
28. 11. 2017 17:54
28. 11. 2017 18:20
28. 11. 2017 18:52
28. 11. 2017 22:49
29. 11. 2017 15:15
30. 11. 2017 00:05
30. 11. 2017 00:08
28. 11. 2017 17:52
28. 11. 2017 18:00
28. 11. 2017 18:29
28. 11. 2017 18:30
28. 11. 2017 19:12
28. 11. 2017 19:29
28. 11. 2017 19:40
28. 11. 2017 19:52
28. 11. 2017 19:58
28. 11. 2017 20:05
28. 11. 2017 20:09
29. 11. 2017 15:06
28. 11. 2017 20:53
29. 11. 2017 20:28
28. 11. 2017 21:16
28. 11. 2017 22:58
28. 11. 2017 19:59
28. 11. 2017 20:02
28. 11. 2017 20:11
28. 11. 2017 20:14
28. 11. 2017 20:42
28. 11. 2017 22:22
29. 11. 2017 07:54
29. 11. 2017 08:56
29. 11. 2017 11:09
28. 11. 2017 21:37
29. 11. 2017 07:38
29. 11. 2017 09:55
29. 11. 2017 10:30
29. 11. 2017 14:49
30. 11. 2017 05:26
30. 11. 2017 11:43
29. 11. 2017 15:20
29. 11. 2017 21:34
28. 11. 2017 17:12
Expert varuje?!
Ale to nikoho nezajímá, zaslepená sekta teslích vylizovačů prostě dál chrčí blahem!!!
A šílení byrokraté vygenerovaní povolebními čachry jim v tom podkuřují!!!
Naštěstí tohle je jedno, protože tohle do výroby nepřijde.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 17:21
Re: Expert varuje?!
Opravím Tě. Pokud by to ten šílenec dal do výroby, způsobil by značce Tesla rychlý konec. Na toto prostě zdroje nemá. A ani když si to nechá zaplatit předem, nebude stačit.
PS - pokud nebudou meganabíjecí stanice, jak dlouho bude trvat nabíjení z domácí zásuvky? Měsíc :-) ?
28. 11. 2017 17:25
Re: Expert varuje?!
a ted si predstav jak to budou nabijet lidi na sidlistich, treba na Chodove nebo Proseku, no kde to tam budou ty panelakovi fajsmekri nabijet? :yes:
29. 11. 2017 11:47
Re: Expert varuje?!
Na sídlištích budou nabíjet např. takto: [odkaz]
Když vidím, jak si tu hrajete na chytrýho tak se divím, že Vás taková jednoduchá věc nenapadne...
Avatar - Bazalt
29. 11. 2017 15:10
Re: Expert varuje?!
Řešení najde kdo jej hledá. Stačí se podívat v Rakousku, Německu, Holandsku. Nabíjecí stojany téměř na každém rohu. Podobně jako v UK a hlavně Londýně. Je to o infrastruktuře, která v ČR nepokulhává ale přímo se plazí. Jen budou muset časem vyřešit ten odběr večer, když to všichni dají do zásuvky :-) Do UK musí posílat proud z Francie ve chvíli, kdy končí seriál a všichni jdou vařit čaj. To není sranda ale pravda.
29. 11. 2017 23:40
Re: Expert varuje?!
Tak to nebude zas takový problém. Průměrný denní nájezd osobního elektromobilu stačí přes noc nabíjet výkonem asi poloviny konvice. Je ale fakt, že bude nutné vyřešit inteligentní nabíjení, které začne až po snížení večerní špičky.
30. 11. 2017 09:27
Re: Expert varuje?!
proto automobilky nabizeji a spolupracuji s energetickyma firmama v dane zemi reseni jak to vyresit, treba Nissan to zacal pilotne zkouset v UK s tamnim distributorem energii a Eatonem ktery dodava baterie, kde auto a baterie muzou slousit i jako backup verejne rozvodne site, backup domu/cinzaku celej o plne kapacite a u auta jen jednotky procent jak to zvoli uzivatel, s jednotkama elektromobilu jsou to smesne kapacity, ale s ticisi a statisici elektromobilu to i s treba 2% kapacity baterie bude znamenat zalohy v radu stovek az tisicu MWh :-) ostatne na takovem principu funguji chytre site se zalohama, tedy stabilni odbery a stabilni dodavky energie

[odkaz]

proste si jako majitel BEV zvolis, zitra neplanuju zadnou delsi cestu a tak pronajmu 5% baterie v mem aute do backupu a budu mit o trosku levnejsi elektrinu, nebo ne zitra potrebuju jet daleko a tak vam nepronajmu zadnou cast baterky

obdobne to funguje dnes treba na pocitacich, kdy pronajimas vykon sveho PC/serveru a nebo misto na disku nejake ulozne v dobe kdy ten vykon nepotrebujes
30. 11. 2017 09:15
Re: Expert varuje?!
nepochopil jsi ironii (nabijeni nakladaku na sidlisti a reakce na windiesela kterej ma mozek nasaklej naftou)

ja vim jak se bude nabijet na sidlistich, sam ma,m na panelaku wallbox :-)
29. 11. 2017 13:43
Re: Expert varuje?!
preco by niekto so zdravym rozumom vobec parkoval na sidlisku kamion. nieto ho este nabijal?
28. 11. 2017 19:34
Re: Expert varuje?!
Nevymýšľaj si.
28. 11. 2017 17:23
Re: Expert varuje?!
jj zajimava expertiza, ktera absolutne nekoresponduje s daty co Tesla zverejnila

Tesla uvadi ze Tesla semi s plnym zatizenim spotrebuje pod 2kWh na i mili, ale ta "expertiza" uvadi ze Tesla Semi spotrebuje 2,48kWh na kilometr, ....aha >:D to bude asi nejak hodne dlouhej kilometr, nejakej kilometr delsi nez je mile asi :-!
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 17:29
Re: Expert varuje?!
Někdo možná udělal chybu, asi jako Tvoje časté chyby v Tebou psaném českém textu.
Ty jsi ten poslední kdo může někoho kritizovat. Mezi početní chybou a neznalostí "i" a "y" nevidím zase až tak zásadní rozdíl >:-[] >:-[] >:-[]
jak se říká v bibli ... "hoďte kamenem Vy kdo jste bez chyby" :-)
28. 11. 2017 17:33
Re: Expert varuje?!
Možná by bylo dobré kouknout na převody jednotek a nedělat ze sebe trubku.
28. 11. 2017 17:36
Re: Expert varuje?!
co tam chces prevadet? proste nesmysl jiz tim ze uvadi spotrebu kterou nemuzou znat, pochybuju ze nekdo z tech "analityku" videl Teslu Semi nazivo, natoz aby se s ni svezli a vedeli spotrebu ;-) proste si vycucali z prstu cifru a jiz ta je nesmyslem, vpodstate to muze bejt klidne i 10000 domacnosti, no a?
28. 11. 2017 17:45
Re: Expert varuje?!
Promiň, nepochopil jsem ironii :-O
28. 11. 2017 17:25
Re: Expert varuje?!
Hmm, nemám autodopravu, ale kde se dá složit záloha na rodinnej domek na Marsu ?
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 17:32
Re: Expert varuje?!
Pošli si žádost, Elon bere na všechno ...... potřebný certifikát se vyrobí dodatečně. Když můžou prodávat půdu na Měsíci, proč by nemohl stavět E-systém na Marsu?
Jsi vizionář a progresivista? Teď to můžeš dokázat !!! >:D >:D >:D
PS - na Marsu se Tesly budou hodit, tam to pro spalováky není opravdu vhodné prostředí. A ten zbytek ... jak se tam dostat ... jak tam přežít ... brnkačka.
28. 11. 2017 17:38
Re: Expert varuje?!
>:D Vo dopravu se nebojím, ta je zajištěná. [odkaz] :-)
28. 11. 2017 19:38
Re: Expert varuje?!
Jak dve dementné deti... :-!
28. 11. 2017 19:52
Re: Expert varuje?!
....ani jsem nevěděl, že máš bráchu. >:-[]
29. 11. 2017 08:49
Re: Expert varuje?!
Nemám. Ale asi som ani nemal čakať, že napíšeš niečo s hlbším zmyslom.
29. 11. 2017 10:58
Re: Expert varuje?!
Kdežto tvoje "Jak dve dementné deti..." má opravdu "hlboký zmysel".
2. 12. 2017 23:45
Re: Expert varuje?!
To si píš že má, vystihuje to, žiaľ, úroveň tvojich a windieslových príspevkov.
28. 11. 2017 20:45
Re: Expert varuje?!
>:D >:D >:D :yes:
28. 11. 2017 17:45
Re: Expert varuje?!
ja mam koupenej pozemek na mesici i na marsu, pred par lety to prodavala Nasa a poslala i zaramovanej certifikat kde mam vypsanej presnej pozemek podle obdoby US "katastru" a jeho rozlohu, uznava to minimalne US pravo podle takzvaneho "Homestead Act" , ac vpodstate ani Nasa ktera na Mesici zrejme byla nenaplnila pravo na dane pozemky, neb tam nebyla po dobu minimalne 5 let coby hispodar :-) ale jako recese to bylo dobre a tech par set kacek za to stalo :yes:
28. 11. 2017 17:52
Re: Expert varuje?!
Tak to na Mars kašlu. Dám raději Elonovi zálohu na domek na Proxima Centauri b. Tam bude stejně hezčí příroda. :-)
28. 11. 2017 18:10
Re: Expert varuje?!
Jenom bude potřeba domek řádně zateplit :-)
28. 11. 2017 17:20
Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, var
Trochu bulvarny clanok. Take iste mnozstvo energie (pri rovnakej vzdialenosti) samozrejme spaly aj tahac na naftu. Je jedno aky pohon pouzivate, zakony fyziky platia pre vsetkych rovnako.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 17:26
Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností,
Jo diesel si zajede k pumpě. Ale tahač Tesla vycucne šťávu malému městečku. >:D
To budou parádní blackouty. tesla truck jako vypínač sítí a světel.
Mimochodem, aby někdo mohl odebírat množství produdu pro cca 4 000 lidí, musí to mít předem nasmlouváno a musí se tomu přizpůsobit infrastruktura a rozvodné závody nedělají nic zadarmo.
A energetici musí zatraceně dlouho počítat než jim to dovolí. A pokud jim to dovolí, MUSÍ TO BÝT STÁLÉ ODBĚRY, to je ve smlouvě. Když se proud neodebere, platí se POKUTY.
A to se bavíme ty naivo o 1 tahači >:D >:-[]
28. 11. 2017 17:38
Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností,
jj kdejaka vesnice ma po navsi ruzne postavene Megachargery Tesly a tak jim tak kdejaka Tesla Semi vycucne elektrinu na tydny >:D
28. 11. 2017 17:34
Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností,
je to bulvar jiz z puvodni anglicke varianty, totalne jim tam nesedi cifry a ty domacnosti jsou i tak dosti neusporne, asi maj v Anglii tak levnou elektrinu ze tam prumerna domacnost rocne naflaka temer 7MGw >:D

Tesla uvadi spotrebu pod 2kWh na mili a oni uvadi spotrebu 2,48kWh na kilometr (bud hulej neco fakt silnyho, a nebo maj stroj casu a vratili se z budoucnosti kde si Teslu Semi ozkouseli a zjistili ze basti vic nez Tesla uvadi) , 1600kW za 30 minut dela u 4000 domacnosti 19,2kW za den a tedy cca 7 MWh "rocne", safra to ja s nasima domacima necelejma 2,5MWh za rok 2016 jsem s rodinou doslova setrilci >:D
28. 11. 2017 20:37
Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností,
No mne to vychádza 1600 kw okamžitý odber delené 4 tisíc domácností 0.4 kw na domácnosť. Krát 24 hodín to je 9.6 kwh za deň a cca 3500 kwh za rok. V usa veľa domacnosti kúri elektrinou , takže ten odber je reálny. Tých 1600 kw za pol hodiny by ukazovalo na 800 kwh batériu, čiže ako 10 modelov S naraz. Pri dojazde 600 km spotreba 1.3 kwh na km cca 2 kwh na míľu. Takže to sedí s tým čo uvádza tesla.
29. 11. 2017 09:57
Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností,
ale oni psali za 30 minut, ne za hodinu ;-) takze si to vynasob dvema

ale oni proste nesedi spise ty cisla okolo, 4 tisice domacnosti je spise nejakej nesmysl aby to jakoze super vypadalo, ale pak bych klidne pouzil treba 10000 tisic domacnosti, a asi bych byl bliz pravde nez ty Anglani

sak cisla mas v mem predchozim postu
28. 11. 2017 17:30
Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Mate tu nejaky gulas:
"Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na to spotřebuje kolem 1600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností."

Spotreba sa nemeria vo wattoch. Vo wattoch sa meria vykon. Tak ako sa vykon moze merat v konoch (PS alebo BHP).

Spotreba sa meria v Jouloch (Watt-sekundach), alebo to mozeme pre jednoduchost prekonvertovat na kilowatt-hodiny (kWh).

Ale aj keby to bolo 1600 kWh, tak predsa nemozete povedat, ze sa to rovna spotrebe X domacnosti. Treba uviest aj za aky cas - za rok? za den? za hodinu?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 17:34
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
pokud chceš uvádět kWh, tak to máš jasné .................. hodina
28. 11. 2017 18:32
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Spotřebě domácností během nabíjení, tedy spotřebě za 30 minut.
28. 11. 2017 19:46
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Stejně je to nesmysl, jelikož v noci má domácnost jinou spotřebu než ve dne. V noci to může být spotřeba klidně 25.000 domácností.

PS: podle mě prostě nešťastně zkopírovaný článek...
28. 11. 2017 20:35
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Spotreba sa ale neudava v kW. To je ako keby som povedal maximalna rychlost mojho auta je 800 metrov.
28. 11. 2017 20:45
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Podľa mňa zlý preklad. Tých 1600 kw je okamžitý odoberaný výkon zo siete. Krát pol hodiny je 800 kwh. Ten výkon je lepší údaj ako spotreba páč si to vieš porovnať napr s odberom zapnutéj telky (0.05-0.2 kw), žehličky (1kw), žiarovky (0.0x kw), pc (0.1-0.4 kw). Po videlení 4000 máš 0.4kw okamžitý odber jednou domácnosťou.
29. 11. 2017 13:29
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Ano, to by mohlo davat zmysel, hoci spotreba sa mi zda byt trochu vysoka. Nabijacka nabija s prikonom 1600 kW po dobu 30 min. Pri teoretickej 100% ucinnosti to "natlaci" do tej baterie 800 kWh. A ten kamion potom prejde 643 km, t.j. 124 kWh/100km.

Moj Renault Zoe realne spotrebuje cca 22 kWh/100km ked mam tempomat na cca 100 km/h. Zalezi od teploty, klimatizacie, vyhrievania sedaciek, apod.

Cize ten kamion spotrebuje 5-6 krat viac? Je to mozne, ale zda sa mi to byt trochu vela. Pri udrziavani konstantnej rychlosti na hmotnosti az tak nezalezi. Skor je dolezity odpor vzduchu a teda sucinitel odporu, celna plocha, apod.
29. 11. 2017 23:49
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Běžné osobní auto má spotřebu okolo 5-7 litrů na 100 km, běžný tahač pak okolo 30-35 litrů, tedy cca 4-6krát více. Takže když to bude i u elektřiny tolikrát více, nebylo by to nic divného.
30. 11. 2017 11:23
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Ano, ak to porovname so spalovacim motorom, tak to dava zmysel.

Ja som skor myslel na to, ze elektricky pohon ma jednu velku vyhodu - rekuperaciu energie. To spalovaci motor nedokaze.

Priklad:
Ja byvam na kopci. Povedzme, ze rano odchadzam do prace s 80% bateriou a dojazdom 80 km. Kym dojdem pod kopec, tak moj dojazd je 120 km. Ja viem, ze je to realne somarina. Len tym chcem povedat, ze to auto sa tak vyrazne nabije, ze pocitac mi vyrata 120 km dojazdu.

Ked soferujem, tak mam na Zoe zapnuty "tok energie" kde mi pise aky vykon auto ma. A moze to ist od -30 kW do +71 kW. Ekvivalentny spalovaci motor je schopny len od 0 kW do +71kW.
30. 11. 2017 16:52
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Ale vždyť rekuperace na věci nic nemění. Pokud osobní auto se spalovacím motorem má 4-6krát větší spotřebu než nákladní auto se spalovacím motorem, tak se dá přeci očekávat, že i osobní elektrické auto s rekuperací by mělo mít 4-6krát větší spotřebu než nákladní elektrické auto s rekuperací.

S tou výhodou rekuperace pochopitelně souhlasím.
30. 11. 2017 17:09
Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach
Mas uplnu pravdu :yes:

Neviem preco som to tak napisal ... proste brainfart.
28. 11. 2017 17:32
Přežije 4000 domácností?
Za jaké období? Nebo snad za 643 km? Ale budiž, to je 0,4 kW na jednu domácnost. Takže třeba mikrovlnka či trouba na 25 minut? Tomu říkáte přežít? Nevím, jestli takový tahač je ta správná cesta, minimálně zatím možná ne, ale tenhle titulek mi připadá jako totální úlet. To je jakoby jste napsali, že z tuny masa přežije 1000 lidí. Myslím, že byste se do takových úvah pouštět neměli (resp. ani je odnikud kopírovat) a raději se věnujte autům, i když to taky občas nebývá žádná výhra... ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 17:33
A že
pan "ekspert" neřekne, kolik domácností by spotřeboval provoz takového tahače na naftu. No jo, nemůže, to by nebylo tak zajímavé... A nebo možná řekne, ale místní pissálci o tom nenapíší, protože dovedou jen ch*át na Teslu...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2017 17:35
Re: A že
Jsi opět ve formě, synu >:-[] umíš něco jiného než jen blít?
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 17:49
Re: A že
Umím, třeba: Zdechni, hloupé zvíře.
Avatar - Ada je zase tady
28. 11. 2017 21:18
Re: A že
Plácej si co chceš. Stejně diesel vítězí! :-)
Avatar - Bazalt
29. 11. 2017 15:14
Re: A že
Mě taky jako první napadlo, jak dlouho by stačilo stejné množství nafty agregátu pro malou vesnici nebo ostrov ;-)
28. 11. 2017 17:52
zavádzanie
Skopírujem môj príspevok z inej diskusie:

Už neviem koľký krát zasa článok s nezmyselnými údajmi. Aj keď je prevzatý z ČTK, to fakt nedokáže nikto z redakcie vyhodnotiť nezmyselnosť a nepravdivosť údajov?
1. Tesla nezverejnila nabíjací výkon na megachargeri, ale podľa navýšenia dojazdu za 30 min. nabíjania sa tento výkon odhaduje na 1,2 až 1,6 MW.
2. Za 30 min. nabíjania na megachargeri sa teda spotrebuje 600 až 800 kwh (ďalej budem brať 700 kwh).
3. Nech sa takto nabíja 2 krát denne, t.z. denne prejde 1286 km (15 hod. cesty) = 1400 kwh
4. Domácnosť priemerne denne spotrebuje napr. 20 kwh (ak nekúria elektrinou)
5. 1400/20 = 70, čiže kamión spotrebuje denne toľko elektriny ako 70 domácností a nie 4000!
6. 4000 vs. 70, to už ani nie chyba, ale vyslovene zavádzanie
Rozbalit vlákno
10
28. 11. 2017 17:54
Re: zavádzanie
>:D Ty si fakt ještě pořád myslíš, že tohle má nějakou redakci ? >:D Vždyť i bavit se tady musíme sami. >:D
28. 11. 2017 18:20
Re: zavádzanie
To jste nepochopil článek. Za 30 min nabíjení auta, se spotřebuje tolik energie, jako 4000 domácností spotřebuje za 30 minut. Proč to přepočítáváte na dny?
28. 11. 2017 18:52
Re: zavádzanie
Lenže spotrebu domácnosti berú priemerne - dajme tomu priemerne tých 0,4 kwh/h, ale u kamiónu neberú spotrebu priemerne, ale len počas nabíjania. Nech teda berú obidve spotreby rovnako (buď priemerne alebo maximálne), aby sa neporovnávali jablká s hruškami...
28. 11. 2017 20:54
Re: zavádzanie
Pretože názov článku je nejednoznačný a ak chceme byť objektívny, tak sa musí brať minimálne denná spotreba a nie pol hodinová. Ok pol hodiny by z toho nabíjania vyžilo 4000 domácnosti ale z čoho výžije potom zvyšných 23.5 hodín? Môžme to otočiť že za to, čo spotrebuje 4000 domácnosti za deň, by sa nabilo 48 ťahačov.
28. 11. 2017 22:49
Re: zavádzanie
Jste opravdu tak natvrdli? Jde prave o tu spickovou spotrebu behem pul hodiny nabijeni a nesmyslnost dimenzovani siti v pripade, kdy by toto melo byt reseni pro dalkovou nakladni dopravu. Je uplne jedno, kolik to auto pak ujede a za jak dlouho...
Jiste jste cetli problem s nabijenim v Norsku. Soucasne site to neutahnou a predimenzovat je tak, aby to utahly se jednak nestane za par let a druhak to nekdo musi zaplatit.
Je to porad dokola. Mame tu skupinu lidi, kteri jezdi 15 let starym cliem a jsou zarytymi stoupenci cehokoli, co tesla udela. Neresi, jak se elektrina u nas vyrabi, neresi dopady, neresi site, a ackoli si sami elektromobil dosud neporidili ani to v naproste vetsine pripadu nelze ocekavat, vedi, ze to je ta cesta... vsichni ostatni jen, podle nich, nejsou tak osviceni, jako oni :-)
Ze SAMANE?
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 11. 2017 10:30
Re: zavádzanie
Nevím, jaké mají v Norsku průběhy spotřeby energie a zda mají z vodních elektráren nějaké přebytky/akumulaci, ale v našich končinách třeba máme v noci (kdy by se imho kamiony nabíjely především) přebytky, které využíváme různými přečerpávacími elektrárnami apod.

Myslím, že nemá smysl v této teoretické debatě zastávat nějaký radikální názor, vše je o nápadech a řešeních. Přechod na kompletní elektrifikaci je složitý problém a nebude vyřešen během pár let, ale zastávat názor "takhle to prostě nejde, nevykryjeme špičky, přetížíme sítě a tečka" je zpátečnické. Před 100 lety taky určitě zaznívaly věty typu "přes oceán se nikdy lítat nebude, je to nemožné, nebezpečné a tečka". ;-)
Avatar - Bazalt
29. 11. 2017 15:15
Re: zavádzanie
To je stará a stále platná pravda. Noční proud zná každý, kdo kdy řešil elektrické akumulačky ;-)
30. 11. 2017 00:05
Re: zavádzanie
V Norsku ale nemají problém s tím, že to ty sítě neutáhnou. Problém je v tom, že nepostavili dostatek nabíjecích míst. Vždyť Norsko ročně spotřebuje cca 130 TWh elektřiny, všechny ty elektromobily a plug-in hybridy si ročně vezmou asi 0,2 až 0,25 TWh. Opravdu myslíš, že ty sítě jim kolabují kvůli navýšení navýšení spotřeby elektřiny o 0,15 %?
28. 11. 2017 20:56
Re: zavádzanie
20 kwh na deň je podľa mňa veľa. V panelaku nebude väčšia ako 3-4 za deň a v dome ak kúria tak 10 možno.
30. 11. 2017 00:08
Re: zavádzanie
20 kWh je šílenost, průměrná domácnost si vezme tak 3-6 kWh denně.
28. 11. 2017 17:52
Vlastní úvaha
Jsem opravdu rád, že po oslavných výkřicích na článkem, počínaje Fostekem, přicházejí také příspěvky od pisatelů, kteří se nad obsahem článku zamyslí s použitím vlastní hlavy.
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2017 18:00
Nesmysl
Úplně stejně byste mohli napsat, že kdyby jeden kamion zrovna netankoval palivo, tak by těch několik minut mohlo jet 4000 domácností na dieselové generátory s 1000 litry nafty.
Rozbalit vlákno
1
28. 11. 2017 18:29
Re: Nesmysl
Tady šlo o to ukázat, že pokud na nabíjecí stanici zastaví třeba 10 kamionů, je potřeba energie, která by mohla napájet menší město a ty rozvody na to prostě nestačí.
28. 11. 2017 18:30
HM
Ona je to stejně asi zbytečná diskuze, protože Musk si ten kamión vymyslel pro zlepšení nálady akcionářů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
28. 11. 2017 18:47
Tesla, ekofašismus a ekologie
V článku je vlastně pěkně popsáno, jak si ekofašisté představují ekologii....ač to s ekologií nemá nic společného.
Rozbalit vlákno
7
28. 11. 2017 19:27
Re: Tesla, ekofašismus a ekologie
Už som ti minule vysvetlil, že jediný ekofašista si tu ty, pretože tento vymyslený termín nemá hlavu ani pätu rovnako ako tvoje príspevky na ekologickú a elektrickú tému. Neukazuj na iných, keď si zabudol na pohľad do zrkadla.
Avatar - CHerokee
28. 11. 2017 20:21
Re: Tesla, ekofašismus a ekologie
Myslíš, jak si od argumentů přešel k osobním útokům?
28. 11. 2017 20:51
Re: Tesla, ekofašismus a ekologie
Proti ekofašistům je třeba bojovat všude a všemi prostředky! 8-s
28. 11. 2017 23:00
Re: Tesla, ekofašismus a ekologie
Oni jsou ekofasisti jen na papire. Zrovna tihle budou ti posledni, kdo se k elektroautum dostane. Prodluzka z sestyho patra neni hezka predstava >:-[]
Avatar - CHerokee
28. 11. 2017 23:01
Re: Tesla, ekofašismus a ekologie
Souhlasím, jinak nám vnutí své pokřivené vidění světa a zničí koníček a vášeň.
29. 11. 2017 20:00
Re: Tesla, ekofašismus a ekologie
Můžeš mně říct, koho nazýváš ekofašistou?

Mě spíš děsí výroky (třeba Arese 20:51), že je třeba proti ekofašistům bojovat všemi prostředky.
29. 11. 2017 14:55
Re: Tesla, ekofašismus a ekologie
V článku je hlavně popsáno něco, co je zcela mimo realitu, poněvadž pan "expert" je takový expert, že lže. :-) Jak již zde v diskuzi bylo poměrně obsáhle objasněno.
28. 11. 2017 19:12
Blackout
Podle těchto výblitků nějakého samozvaného experta to vypadá, že jakmile firma s 5 kamiony připojí auta na nabíječku, tak způsobí blackout okresního města >:D >:D
Zamyslel se někdo nad tím, kolik elektřiny spotřebuje jen při rozjezdu tramvaj, nebo nedejbože lokomotiva??
Rozbalit vlákno
12
28. 11. 2017 19:29
Re: Blackout
Na to im už nevystačí mozgová kapacita...
28. 11. 2017 19:40
Re: Blackout
Tramvaj jezdí po kolejích, v tom bych viděl dost velký rozdíl.
28. 11. 2017 19:52
Re: Blackout
V čem? Odběrné místo je přece stále stejné, ať se jedná o trolejbusy, tramvaje nebo superchargery.
28. 11. 2017 19:58
Re: Blackout
To ano, vzhledem k tomu že v ČR jsou superchargery asi dva, tak si ale lidé elektro auta dobíjejí někde jinde.
28. 11. 2017 20:05
Re: Blackout
Asi ano, doma při pomalém nabíjení.

Kupříkladu velké strojírenské firmy mají taky obrovský odběr (nestabilní), nějaké pozvolnější nabíjení pár kamionú určitě zvládne. (Pokud tedy nejedou přímo na otočku, ale co jsem měl možnost v pár firmách vidět, vždy se zdrželi alespoň na 2 hodiny kvůli vykládky a nakládky a samozřejmě papírům).

Uvidíme, jak to bude, ale za mě osobně to bude velmi zajímavé sledovat, zda se to Elonovi povede.
28. 11. 2017 20:09
Re: Blackout
Elon má jen nákres. Zajímavé to bude. Je to pár let co začala varování ohledně přetížení sítě a blackoutu a dnes se dovídám že není problém aby všechna auta jezdila na elektřinu. Spoustu věcí vážně nechápu. Přijde mi to podobné jako se "zelenou" solární energií a bio palivy. Komu to nevycházelo, ten byl označován za zpátečníka a nepřítele ekologie. S elektro auty je to podobný kult.
29. 11. 2017 15:06
Re: Blackout
Jenže kdo ve skutečnosti říká, že není problém, aby hned všechna auta jezdila na elektřinu? Řekl bych, že z většiny tohle omílají pouze odpůrci elektromobility. Už jen z principu, pokud by k tomu opravdu došlo, je to spíše tak otázkou několika desetiletí než by se celý vozový park obměnil na elektrické vozy.
Na konci roku 2016 jsme měli v ČR 1150 elektromobilů, v roce 2010 jich bylo 145. Tento rok se možná přiblížíme ke 2 tisícům. Co vím, někde jsem kdysi četl, že u nás má předobjednanou Teslu Model 3 asi 800 lidí.
V ČR je přes 5,6 milionu aut s průměrným rokem stáří 14,5 let. Tolik k rychlosti obměně, nejsme prostě Norsko. Pokud nezačne stát elektromobily nějak výrazně dotovat, dostaneme se na 10 tisíc elektromobilů zhruba za pěti let (můj odhad vzhledem k budoucím novinkám).
28. 11. 2017 20:53
Re: Blackout
No a hlavně má své troleje, napájené speciální vysokonapěťovou el. sítí! :-!
29. 11. 2017 20:28
Re: Blackout
A opravdu si myslíš, že megachargery budou na připojeny na rozvody 400V? >:D

Jak myslíš, že jsou připojeny superchargery u D1?

Ne, u nás budou megachargery jistě připojeny přes trafo z 22kV a ani to nebude muset být speciální síť (zřejmě nebude třeba ji ani posilovat). ;-)

Pro info obrázek trafa 22kV/400V, který budeš znát.
[odkaz]

Firma ve které pracuji je připojena dvěma transformátory, každý jeden MW.
Kdybychom potřebovali zvýšení na dvojnásobek, tak zjednodušeně řečeno, jen koupíme trafo nebo dvě.
Avatar - Ada je zase tady
28. 11. 2017 21:23
Re: Blackout
Pražská tramvaj se dvěma vozy T3, plně obsazená, má při rozjezdu do kopce příkon asi 1,1MW ;-)
28. 11. 2017 21:16
Re: Blackout
No ono keď si to preratas tak len tak si tych 5 aut naraz pripojiť nemôže. To máš ako keby si zrazu v meste mal nových 20 tisíc domácností. Zjavne to bude musieť byť prekonzultovane s distribútorom ele.
28. 11. 2017 22:58
Re: Blackout
Az bude jezdit lokomotiv jako kamionu, zacnu se tim zabyvat ;-)
28. 11. 2017 19:59
...
Zase takovou hlavu bych si z toho nedělal, výkon elektráren by díky takovému novému a velkému odběrateli mohl být poměrně stejný v každou denní dobu, což sebou nese lepší a efektivnější využití elektráren.

Určitě bude nabíjení na SCH mimo špičku levnější a tím i výhodnější (a pokud někdo potřebuje i ve špičku nabíjet, tak se mu to určitě vyplatí). Proto by se část dopravy mohla přesunout na noční linku a tím by zase vznikla kapacita pro denní provoz.
A jak napsal někdo dřív. Nákladní elektrický vlak spotřebuje taky velké množství elektřiny a blackouty nejsou...
Rozbalit vlákno
8
28. 11. 2017 20:02
Re: ...
Budeme jezdit tak jak to bude chtít ČEZ. To je dobrá myšlenka.
28. 11. 2017 20:11
Re: ...
Proč? Pokud opravdu něco potřebuješ, je ti jedno, kolik to stojí.

Kolik domácností má noční proud a podle něj jedou spotřebiče, zapíná se pračka, mýčka atd... a toto ne jen další level.

Rozhodně lepší, než stavět nové elektrárny, které běží jen několik hodin za den, tak se jejich aktivita rozprostře do více hodin... A nebo které běží celý den, tak svůj přebytečný výkon posílají za hranice... A ve špičce zase nakupovat.
28. 11. 2017 20:14
Re: ...
Mezi cestou někam a nočním umytím nádobí vidím drobný rozdíl. A hlavně je tam pořád ta chybějící infrastruktura, to se nějak záměrně přehlíží.
28. 11. 2017 20:42
Re: ...
Jako že by byl pro ČEZ problém přebudovat síť s vidinou státní podpory (jako u dotace na rychlonabíječky) a jistého zisku na X desítek let? Náklady by byly jistě obrovské, ale příjem by byl jistě mnohem vyšší a kolik by na to potřebovali? 10 let? Dřív tu stejně těch Semi jezdit moc nebude.

Myslím, že každý schopný podnikatel by dělal a dělá maximum pro to, aby měl co nejvyšší zisk.

Nevíš, jestli mají v Číně problémy s elektrikou? Nikde se o ničem takovém nepíše a to se tam masivně buduje, staví a prodávají elektromobily, elektrobusy atd. (Nemyslím to jako ironii).
28. 11. 2017 22:22
Re: ...
Problém by to jistě nebyl, hlavně pokud by to bylo za státní (NAŠE) peníze. Jenom nevím kde bychom na to vzali. Píše se o tom že v Číně velmi brzo problém s elektrikou mít budou. Nicméně elektřina je jen jeden problém. Pokud se budou mít kamiony dobíjet v noci, musí někdo zbudovat stání s rychlými nabíječkami. Za 25 let nebyl stát schopen vybudovat dostatek nočních stání ani pro kamiony se spalovacími motory.
29. 11. 2017 07:54
Re: ...
Jak jsem psal, bude zajímavé sledovat, jak to všechno dopadne. Každopádně máš v tomto pravdu, na stát se nemůžeme (jako uživatelé) spolehnout.
29. 11. 2017 08:56
Re: ...
Pokud se budou kamiony dobijet v noci, vznikne novy problem a to s vetsim mnozstvim kamionu pres den. Dalsi problem budou kamiony v kolonach, kterym se vybijou baterie - zvlaste v zime si budou topit. A co kamiony s mrazakem ? Pokud i mrazici naves pojede na elektrinu, snizi se vyznamne dojezd atd. atd.
Avatar - wakantanka
29. 11. 2017 11:09
Re: ...
Do návesu mu mrsknú baterky aby mohol mraziť a vybavené >:D
28. 11. 2017 20:03
Elektromobilita je hovadina
Je to je dalsi jasny dukaz toho, ze elektromobilita pri soucasnych technologiich je blbost. A pokud kamiony nebude elektro, tak cely humbuk s elektroauty nema vubec zadny smysl. Je to SMRT.
Rozbalit vlákno
3
28. 11. 2017 20:54
Re: Elektromobilita je hovadina
Zlatá slova, tesat do kamene! ;-)
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2017 09:54
Re: Elektromobilita je hovadina
Kámen už jsi, kam ti to mám vytesat?
29. 11. 2017 14:06
Re: Elektromobilita je hovadina
Radši budu kamenem, než elektrosračkou! >:D
28. 11. 2017 20:51
A co třeba elektrická lokomotiva
Jaký má odběr a kolik jich jezdí ?
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2017 21:05
Re: A co třeba elektrická lokomotiva
Lokomotívy majú natahane vlastne rozvody a jazdia na vyššie napätie. Tesla chce nabíjať tahace z bežnej siete. Jeden taký tahac berie naraz toľko ako 10 modelov S. Ak bude chcieť walmart naraz nabíjať viac ťahačov, tak sa bez novej infraštruktúry nezaobíde. Aj keď neviem či je pre nich až taký problém natiahnuť si jeden vysokonapatovy kábel a spraviť si u seba trafostanicu. No a potom už len dúfať že to elektrárne utiahnú.
29. 11. 2017 20:36
Re: A co třeba elektrická lokomotiva
Doporučuji před přispíváním něco nastudovat :-)

Třeba:
[odkaz]

Železniční napájecí soustava
25kV,50Hz
Tato soustava vykazuje nejmenší ztráty způsobené přenosem a trakční vedení se dá velmi snadno :yes: přes transformátory napájet z běžné :yes: veřejné elektrorozvodné sítě. Vzhledem k tomu, že dnešní moderní lokomotivy jsou vybaveny asynchronními motory s frekvenčními měniči, regulace výkonu nepředstavuje větší problém. ;-)

Pro připojení superchargeru/megachargeru platí obdobné - výše zmíněné.
28. 11. 2017 21:37
Psal to degen
Článek je bulvárně napsán tak, aby ortodoxní přátelé žehu mohli ejakulovat. Ostatní, zejména uživatelé elektřiny si snadno spočtou, že píšou kraviny. Pokud by se totiž nabíjelo zrovinka při nedělní přípravě oběda, kdy se i např zároveň peče, pere a ohřívá voda, bylo by těch domácností rázem jen 100, ale to by nebylo tak zoufale zajímavé. Taky se Lepší je počítat s 0,4kW průměrnou spotřebou domácnosti, která je dosazená do výpočtu právě pro "úžasnost" té zprávy. Když zprůměrujem náklaďák, uvidíme jinou cifru, a když kouknete na spotřebu např v MHD, taky se kůlivá tramvajím a vlakům nehroutí sítě. Taky nemusí, a povětšinou ani nebude nabíjet na maximální odběr, a místo 30 minut to bude např 6-8 hodin se zlomkovou proudovou zátěží... Takže pístová sekta může připažit, a život jde dál.... Kvičení Dudánků ustává, a když nabíjení probíhá v noci, dojde navíc k vyrovnávání výkyvů sítě.
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2017 22:25
Re: Psal to degen
Vyčítáte článku bulvárnost a pro objektivitu navrhujete spotřebu počítat v době oběda - patrně v největší špičce? Nevím, nevím. Kvůli vlakům a tramvajím se sítě nehroutí proto, že tak byly navrženy.
29. 11. 2017 07:10
Re: Psal to degen
Jsi elektropomatenec a kazes bludy. Rozvodna soustava MUSI byt dimenzovana na spicky odberu, ne na nejake utopisticke prumery. V soucasnosti je u nas 7 000 cerpacich stanic, ktere obslouzi soucasne 35 000 aut. Spocitej si, co je to energii, ktera se musi dopravit po celem uzemi. Plus k tomu energeticke spicky tak, jak je zname ted.
28. 11. 2017 21:48
Limitace rozvodné soustavy
Ono to s tou elektrifikací osobní a nákladní dopravy není a nebude tak žhavé. Ani v těch nejvyspělejších státech na světě nemají nadimenzovanou přenosovou soustavu na to, aby za 5 let začalo po jejich silnicích jezdit miliony elektromobilů a kdyby se to povedlo i elektro kamionů. No minimálně v EU se tváří, že za 5-10 let to tu takhle vypadat bude, to už aby hoši začali s mohutnou výstavbou a renovací přenosových soustav a začali i s rozvody po městech, aby ty nabíjecí stanice vůbec měli k čemu napojit.
Rozbalit vlákno
1
28. 11. 2017 22:26
Re: Limitace rozvodné soustavy
Víte, já vždy čtu ty komentáře že vybudovat infrastrukturu pro elektromobily není vůbec žádný problém a pak vyjednu na silnici a zjistím že stát ji není schopen ani zazáplatovat.
Avatar - Hittman
29. 11. 2017 07:38
Eko a Eko
Ekologické a ekonomické....HAHAHAHAHAHAHAHAHAH >:-[] >:-[] >:-[]
HAHAHAHHAHAHAHAHA >:-[] >:-[]
HAHAHAHAHHA >:-[]
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2017 09:04
hodinky nebo holinky, kdyť je to jedno
Chápu, že jste ten článek převzali z ČTK, kde ho překládal nějaký diletant, ale vy si hrajete na technický web o autech, tak byste měli být schopni uvést vše na pravou míru.
1600kW rozhodně nebude spotřeba ale příkon. Původní autor chtěl upozornit na špičkový příkon "megachargeru", který je úzce svázán s dimenzováním přenosové soustavy, ale takhle to působí jako divný bulvární paskvil.
Každopádně při baterkách 800kWh, znamená nájezd 643km spotřebu cca 124kWh/100km. Nafta ma cca 9,78 kWh/l, při účinnosti motoru cca 35% to pak vychází na 3,42 kWh/l a tufíž ekvivalent spořeby cca 36,25l/100km. Což mi přijde, na to jak to má být aerodynamické, revoluční atd. a na to že v USA se jezdí daleko plynuleji a s nižší spotřebou, celkem dost. I s účinností naftového motoru 40% by to vycházelo víc jak 31l/100km.
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2017 09:55
Polopravda
A kolik domácnosti v noci svítí? Kolik domácností by se mělo lépe,kdyby byly moře čistější,kdyby nejezdily kamiony,převážející PHM,kdyby nejezdily tankery pro ropu k plošinám,kdyby nebyly ropné katastrofy v takovém rozsahu,kdyby továrny na zpracování ropy nespotřebovaly tolik elektřiny a kdyby nebylo tolik rakoviny, atd? Studie dost mimo..Kdyby raději přemýšleli,jak více využít železnice, nebo zrušili/ předělali ty plovoucí paneláky..
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2017 10:30
Par poznamok
1. Ak Tesla vyrobi 50ks kamionov a dovtedy neskrachuje bude zazrak.

2. Tahac tesla nie je vobec usposobeny uzitkovou (byvajucou) hodnotou pre vodica voci dnesnym tahacom.

3. Uvazuje niekto nad tym, ze vodic bude aj kurit, zasebou bude tahat chladiarensky naves (ci ten bude mat ako doteraz dieslovy agregat ), nie kazde stanovisku bude s nabijackami.

4. Niekto tu pisal o trolejbusoch a elektrickach, len pre info:
- Priemerny tahac ma vykon 350kW.
- Trolejbus ok nejakych 120-180kW a do 250kW (klbove).
- Elektricka od 40-100kW.

5. Kolko asi prejde za den kamionov na D1, potom nakladnych vozidiel v kategorii 7,5t; 12t a 18t.....................
Len pre predstavu zasobovanie automobilky LAND ROVER denne pocita s 1000 ( kamionmi a nakladakmi), kde su ostatne automobilky, firmy a pod.

6. V noci vozit veci do automobiliek, ked funguju na principe just in time ;-)

7. Co urobi tahac ked je nalozeny a ma 40t a ide cez horsky usek, kde to vychadza bez problemov 20 min jazdy na plny plyn ( tj. pri 30km/h niekedy ani to nie vzdialenost 10km), co budu robit baterky .............................

8. Nabijanie ani nema cenu komentovat to nasledujucich 20-30 rokov v strednej a vychodnej EU vyriesene nebude.

a je este vela dalsich veci okolo.....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
29. 11. 2017 11:18
Re: Par poznamok
Jo jo, a vlaky nemohou jet rychleji, než 30 km/h, protože by to z vagónů vysálo všechen vzduch a cestující by se udusili...
Avatar - wakantanka
29. 11. 2017 11:18
Re: Par poznamok
1. o tom či skrachuje alebo nie je rozprávať na SK ako veštenie z kryštálovej gule. :-)
2. tiež by ma zaujímalo ako chcú zriešiť sleeper, vidím to na ležanie nad čelým sklom na spôsob Scanie z prvej polovice 90 tych rokov, ktoré vodiči neprijali ako dobré.
3. do návesu mrsknú baterky a kompresor z chladničky :-) teraz si ten diesel agregát tiež necucá priamo z nádrže kamióna, ale má svoju vlastnú nádrž na naftu
4. zabúdaš aj na krútiaci moment a ten majú elektromotory ďaleko vyšší a dlhšie použiteľný
5. nikto netvrdí, že sa na elektro prejde hneď zo dňa na deň
6. budú voziť rovnako ako diesle. nabíjať si to budú na nakládkach, logistika si to porieši
7. a zase krútiaci moment a samotný výkon elektra je niekde inde ako klasika diesel, nehovoriac o tom, že o čo viac minie hore kopcom, zrekuperuje smerom dole :-)
8. trh vyrieši všetko, bude záujem, bude sieť aj zdroje :-)

čo tam máš ďalej? :-)
29. 11. 2017 14:49
Re: Par poznamok
k bodu c.2 - ono je uz existujuca kabina skor na ukazku tipujem. Kym to naozaj bude realne predpokladam ze ziadna kabina nebude potrebna - skor serverovna
30. 11. 2017 05:26
Re: Par poznamok
Tak to si na omyle........... Vodic bude potreba este dlho a hlavne v niektorych situaciach ho nenahradis vobec. ;-)
30. 11. 2017 11:43
Re: Par poznamok
chybovost pocitaca prekona iba mylna viera cloveka vo svoju vlastnu neomylnost ;-)
29. 11. 2017 11:24
jiz i Shell velebnosti
[odkaz]

us vidim jak CHerokee oznaci lidi z Shell za "ekofašisty" >:D mimochodem obdobu chysta i Benzina a OMV, takze to mame dalsi do party ekofasistu :yes:
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2017 11:46
Jednotky, jednotky !!!!!!!!!!!!
V prvom rade nech si dakú dokopy jednotky. Sčítavajú hrušky s jablkami... Spotreba kWh a výkon kW. Keď niekto napíše, že to na nabitie spotrebuje 1600KW, tak mi je jasné, že nevie o čom píše... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
29. 11. 2017 15:20
Čistá energie
Jedna věc je dostat znečištění ze měst, druhá věc plošné zavádění elektromobilů v zemích, kde se elektřina vyrábí pálením fosilních paliv. Měl jsem jednou půjčený Leaf (ne v ČR) a pak si cvičně počítal, kolik uhlí je zapotřebí k výrobě elektřiny na jedno nabití baterie. Výsledek si už přesně nepamatuju ale hodil by se tendr :-) Jsem nadšenec a podporovatel elektromobility ale všeho s rozumem.
Rozbalit vlákno
4
29. 11. 2017 17:24
Re: Čistá energie
a benzin a nafta se nerafinuji za pomoci uhli? a na co tedy rafinerie funguji, na temnou hmotu, nebo jim tam snad v klolotocich behaj hejna krecku co vyrabej energii pro rafinaci?

spocital sis tedy kolik uhli je potreba abys naplnil nadrz auta benzinem, naftou, LPG?
Avatar - Bazalt
30. 11. 2017 18:23
Re: Čistá energie
Jenomže auta na benzín a naftu si na sebe nepíšou ZE :-) je to voda na mlýn zarytých odpůrců elektromobility. Ti mají občas pocit, že rafinace je vlastně hotová věc a k dalším emisím u ní nedochází.
Pro mě je ideál plug-in hybrid
29. 11. 2017 21:24
Re: Čistá energie
Ahoj Bazalte,

škoda, že když už jsi to spočital, tak si to nepamatuješ :-)

[odkaz]

Podle belgických vědců, je bilance i v Polsku (80% el. energie z uhlí) ve prospěch EV v porovnání s dieselem.

Rozdíl ve prospěch EV se jen zvětšuje, jestliže elektromobil jezdí na čistější energii.

Tady citace:
Die belgischen Wissenschaftler haben im Auftrag des Nachhaltigkeits-Instituts Transport & Environment (T&E) aus Brüssel festgestellt, dass die CO2-Emissionen von Elektroautos auf jeden Fall geringer ausfallen als bei einem Dieselfahrzeug. Je nach Strommix eines jeweiligen Landes fällt die Emissionslücke mehr oder weniger groß aus. In Schweden mit einem hohen Anteil erneuerbarer Energien sei die gesamte CO2-Bilanz um 85 Prozent besser und auch im vom Kohlestrom dominierten Polen sei der CO2-Ausstoß eines Elektroautos noch deutlich geringer als bei einem Dieselauto. Für die Vergleiche gehen die Studienautoren von einem Treibhausgas-Fußabdruck von 650 Gramm CO2 pro Kilowattstunde (g CO2/kWh) in Polen aus, für Schweden werden 20 g CO2/kWh angesetzt und für Deutschland 410 g CO2/kWh. Damit kommen die Elektroautos in Deutschland auf eine um 45 Prozent bessere Klimabilanz als die Dieselautos.

A ještě google překlad citace:
Vědečtí vědci z Belgie vědí, že emise CO2 z elektrických automobilů jsou rozhodně nižší než u dieselových vozidel. V závislosti na složení elektrické energie určité země je mezera mezi emisemi víceméně menší. Ve Švédsku s vysokým podílem obnovitelných zdrojů energie je celková bilance CO2 85 procent lepší a dokonce i v polských zemích, kde dominuje uhlí, jsou emise CO2 elektrického vozidla stále výrazně nižší než u dieselových vozidel. Pro srovnání autoři studie předpokládají snížení emisí skleníkových plynů o 650 gramů CO2 na kilowatthodinu (g CO2 / kWh) v Polsku, na Švédsko o 20 g CO2 / kWh a na Německo o 410 g CO2 / kWh. Elektrické vozy v Německu tedy mají o 45 procent lepší uhlíkovou stopu než dieselové automobily.
Avatar - Bazalt
30. 11. 2017 18:17
Re: Čistá energie
Už je to pár let co jsem to počítal :-)
pro mě bude vždycky lepší hlavně ve městech elektromobil než nafta. I když se ta elektřina u nás vyrábí neekologicky. Hlavní je dostat emise z měst, kde se drží a kde je vysoká hustota obyvatel.
Skandinávie do má v tomhle vychytaný a nejen ona, u nás ale není moc možností na elektřinu z obnovitelných zdrojů :-(
Díky za super příspěvek.
B.
29. 11. 2017 20:27
no a dalsi fujky elektronky od ekofasistu
[odkaz]
DHL no fuj, 10 kusu, proc nevezmete radsi nejaky 12 valcovy naftaky s poradnym kroutakem?

[odkaz]
no fuj, hybridni teladlo a takova zvucna jmena v letectvi, proc radsi neudelaj naftove letadlo, naftaky maj prece mensi spotrebu a tak by klesla i u naftoveho letadla prece :-!

us by tu elektriku mel nekdo zakazat, treba nejaky urednik :-!
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2017 21:34
„Fake-News“
Ještě jednou odkazuji na [odkaz]

a přeložený odkaz: [odkaz]

a cituji:
Yoann Le Petit ist ein Sprecher von T&E
Le Petit řekl, že minulý rok jsme byli konfrontováni s četnými "falešnými zprávami" z ropného průmyslu.

Myslím, že články typu ''Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert'' jsou podle mě i podle pana Le Petita výplodem fake news ropného byznysu.
Zkuste se vy petrolheadi zamyslet, kdo ovlivňuje vaše hlavy ;-)

A že si to nevymýšlím? Exxon: [odkaz]

Tady přeložený odkaz Exxon:
[odkaz]

Citace:
Desetiletí ropná a plynárenská společnost Exxon Mobil vedla veřejnou dezinformační kampaň o klimatických změnách způsobených lidmi - a to i když vědecké publikace a vnitřní komunikace společnosti uznávají svou realitu, uvádí nová studie .

PS Ano, kdyby ze dne na den, přešla veškerá nákladní, nebo i jen osobní doprava na elektro, pak by síť zřejmě zkolabovala. Ale jestliže to bude trvat dejme tomu 2-4 desetiletí (v elektrooptimistickém případě), nevidím problém, který by se nedal poměrně jednoduše řešit.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bazalt
30. 11. 2017 18:29
Re: „Fake-News“
Jak vidím Exxon automaticky mi k tomu naskakuje druhé slovo: Valdez