Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy?
Ne že bych byl proti čistšímu vzduch v centru města..ale uvěřím tomu až někdo provede test čistoty vzduchu před zavedením a po něm. I když je to dost variabilní údaj..
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
B je správně, jde zas hlavně o to zadat zakázku kamarádovi a trhnout prachy za nálepky. ČR si zas jako obyčejně od našich sousedů z EU vybere tu pokud možno největší hovadinu, ale hlavně že se na tom něco trhne, že jde prvoplánově o nějakou ekologii snad zas věří jen par ekonaivů. Stejně zas budou moct všichni všude, maximálně se zakáže jezdit na staromák. Jestli si od toho někdo slibuje to, že už nepotká v Praze fáčko tak na to ať zapomene. A Avie a podobný smradostroje budou mít každopáádně vyjímku, takže zas je to jen bič na naše peněženky. Nejhorší je, že se zas najde spousty oveček co tomu budou tleskat.
Speciálně v tm německu se zjistilo, že to nefunguje, a emise se snížili jen zanedbatelně.
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
Přesně tak, blbost, která nefunguje.
[odkaz]
Kdyby tohle zavedli před 20 nebo 30 lety, kdy byla všechna auta stejné "smradostroje" (díky za hezký výraz >:D ), tak bych to chápal, ale dneska, když i auta, která neplní tu úplně nejnovější ekologickou normu, nejsou žádné "tovární komíny", přijde mi to už zbytečné.
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
naprostý souhlas. Dostat z centra města Trabanta by mělo význam ale dostat tam odtud kupříkladu Oktávku, která pranic nesmrdí mi přijde jako nesmysl. Jen způsob jak z lidí dostat prachy.
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
V dobách Trabantů neexistovalo, že sis sednul na křižovatku na zahrádku a dal si kafe, protože by si chcípnul během pár minut. Teď se dá dýchat i na rušný křižovatce a krom hluku od aut tě žádnej nesnesitelnej puch netrápí.
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
no nevim. Dnes, když je nafta nejoblíbenější palivo, zkus na semaforu poslouchat motor aut. Všude klape nafta. A sedět od takovýho místa třeba 50 metrů, tak mě bolí hlava po 10 minutách.
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
Skoro souhlas až na to, že většina oktávek je v TDI PD a ty čadí víc jak ten trabant. Oni i ty nové diesely po 3 letech čadí, prostě to je princip toho motoru a ani DPF s tím nic neudělá. Takže bych klidně vjezd dieselů do měst zakázal.
Jsem docela pro, ale klidně bych to dělal bez nálepek, prostě bych vydal vyhlášku, že auta bez Euro X nesmí vjíždět do nějaké zóny a kontrolu bych už nechal na policistech. Sice 90Kč za známku není tolik, což je v podstatě výrobní cena+distribuce, ale i tak mi přijde tištění známek zbytečné. Protože se stejně bude muset zkontrolovat, zda má to auto známku oprávněně nebo ne. Jen se rozmůže černý obchod se známkami, pokud to nebudou hlídat.
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
Je to jen další možnost jak z motoristů vytáhnou další peníze. A aby to nebylo tak okaté, tak řeknou, že je to pro naše dobro. Už vidím jak to zavede Praha 1,2,5,7 atd. zachvilku to bude všude. Emise nejsou problém kamiónu, ty většinou splňujou Euro 4 a výše, ale místních náklaďáků typu Tatra 815 atd. Mě by zajímalo, zda se řeší jaké májí emise dieslové lokomotivy co jezdí do centra či lodě na Vltavě nebo naftové kopresory při opravě centra atd.
Naštěstí veteráni budou od toho proštěni. Takže si seženu pěkné 25 let staré auto, požádámo vydání Veterána a budu vesele jezdit. Koukal jsem na MB 190 roku 1985 atd.
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
To se pleteš, protože pokud budeš mít veterána, tak musíš v podstatě každou jízdu hlásit. "Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby."
Osobne kdyz reknou A tak cekam ze reknou B a bude mozne (ba naprosto nutne) zavest moznost dovybavit si stara auta nejmodernejsim rizenym katem, zajit na emise a nalepit si treba na 15 let stary benal euro 4.
Protoze pokud ma benzinove auto dve lambdy, funkcni senzory a spravne nastavenou ridici jednotku a motor mechanicky v poradku, tak neni jediny duvod, proc by nemelo splnit prisnejsi limity, nez kdyz bylo vyrobeno (treba Euro IV namisto Euro III)
Pokud se to udela jen podle technicaku, ktery je asi tak validni jako zpravy na Idnesu, tak to je opatreni akorat aby si byrokrati zase smlsli na novem predpisu jak otravovat lidi.
Tak když ono by to stálo kolem 100 litrů. A to je snad jednodušší koupit za ty prachy něco ojetého co plní potřebné euro x.
V první řadě by se měly vyházet 15 a více let staré karosy MHD, z kterými je při jízdě do kopce černý mrak jako za německým u boatem... Tyhle šroty jsou ale zřejmě adeptem na vyjímku.
Novy univerzalni aftermarket kat stoji tak do 4tisice kus, k tomu si zapocitej tisicovku za montaz. U kazdeho auta to samo nepujde ale u zachovaleho auta hodneho toho jmena z roku 2003 +- nebude Euro IV sebemensi problem a investice navic jsou minimalni.
Protoze u 10 roku starych aut musis menit kat v ramci udrzby tak jako tak, je to spotrebni vec, stejne jako pneumatiky. Stary kat ma zlomek ucinnosti noveho a navic byva ucpany, takze klesa vykon motoru a zvysuje se spotreba.
Presne jak pise npc to funguje v Rakousku a Nemecku.
jasně, a ještě dostaneš slevu na dani a stát ti každý rok zaplatí jednu servisní prohlídku >:D
zachvíli až si bude člověk chtít udělat dovolenou projížďkou po Evropě tak bude muset mít auto se střešním okne - tudy vystrčí hlavu a bude koukat, protože přední sklo bude komplet zalepené dálničními nálepkami, kontrolami originality, ekopakety a pod. :-!
Vestu jsem si nevsiml, toto byla ta odpoved :-)
Ja osobne si myslim, ze nejdriv si vsichni zavedou svje plakety a pak nam to EU sjednoti. Nejaka ta lobby bude od vyrobcu, takze s dieselem nebude zadny problem a system spolkne nejake ty eura pro ty spravne lidi.
Bez plakety ani ranu. Casem auta s vysokym smradfaktorem zmizi na vrakacich a vsichni budou mit zeleny plakety za oknem, hura
Důvod pro to (nejspíš) NEní - ale to je taková "česká praxe" :-)
PROČ přejímat hotové, když si mohu vymyslet to samé "znovu" - téma diskutované třeba při zavádění (trestných) bodů - které se od té doby již 2x (3x?) měnily, spíše právě směrem k těm zahraničním zkušenostem atd. :-)
PS: Nějak nám ta "společná Evropa" moc NEfunguje... ;-)
Osobně bych si vzal značku německou a v Čechách bych to uhrál při nejhorším ve správním řízení/ u správního soudu, pokud bych nechtěl mít obě. Podle mne se spíš dočkáme unijní normalizace. Nepřipadá mi moc reálné, že přesvědčíme Němce, aby uznávali naše značky. Ale možná jen podceňuji schopnosti české vlády.
To není až tak o vládě - panuje (bohužel často "oprávněný") strach z "podvodů" na české straně..
..jinak SAMOZŘEJMĚ takovéto věci by měly být (MUSÍ být) "jednotné" - platné NAPŘÍČ Evropou..
Schopnost přesvědčit je o vládě a celkově o diplomatické službě. Špatná pověst (a tedy i startovní pozice) z vlády odpovědnost nesejme. I proto mi to nepřijde moc reálné.
Lepšího diplomata (ministra zahraničí) seženete TĚŽKO - problémem je "ten zbytek" státu. Jedno zda jde o ("mezinárodně známé") podvody s přetáčením tachometrů či momentální kauza s nelegálním alkoholem = "nálepka" masově rozšířených PODVODNÝCH praktik se "smazává" opravdu TĚŽKO (tohle bych vládě za chybu NEdávala - tohle by NE"zvládl" asi ani Gandhi ;-)
Taktéž NEtuším "proč s tím máte takový problém" - když pojmenovávám KDE "je chyba"...
..aneb tohle (dle mne) NENí "o vládě" (za TOTO si případnou kritiku NEzaslouží), tohle je problém "jinde" (s kterým 15ti či kolika člená vláda moc NEnadělá....ani kdyby jí pomáhal ten Gandhi.. ;-)
PS: Proč to "házet" na vládu, když za to(hle) NEmůže.. :-)
Jenže v tom je ten problém, já to na vládu nehodil. Jen bráním původní formulaci. Kdyby jsi napsala něco ve smyslu: vzhledem pověsti ČR bych se tomu vůbec nedivila, tak nic neřeknu. Já jen napsal, že si nemyslím, že zvládneme Němce přesvědčit. A dovětek byl, že možná vládu podceňuji a i přes všechny překážky (byť nezmíněné, protože jsem nechtěl zabřednout do politiky) to zvládnou vyjednat. Nikde jsem neuvedl, že to nezvládnou, protože jsou neschopní. To sis domyslela sama. Měl to být pozitivní dovětek.
Od té doby co je na většině mého 10 000 města parkování placené, nikdy jsem nikoho neviděl, že by něco platil. Za parkovné jakémukoliv městu jsem neplatil nikdy a ani nehodlám. Totéž s tímhle. Prostě kašlu na ně! A pokutu mi nikdy nedají. Etiketa se koupí na jiné auto a na staré se hodí. A nazdar.
Např. Benešov u Prahy . Místní opice botičky mají, ale zatím jsem neměl ani lístek. Ano, opice jím říkám po osobní zkušenosti, kdy sice tupě ukazovaly na značku zákaz vjezdu s doplňkovou tabulkou " od-do" a nebyly schopný pochopit, že jsem tam vjel před začátkem doby platnosti zákazu a tedy to že tam stojím zaparkovaný, není přestupek a že nyní odjíždím a značka je určena pro druhý směr. Nakonec jsem je posla do hajz..., ale manželce za to samý daly flastr 2000,- a 2 body za vjezd do zákazu. Jinak teď nám v Benešově zavedli po "americku" parkovacíhodiny u každého místa, tedy co jsem koukal, ani to nevytiskne doklad 8-s
Dokud budou lidi v kamnech topit PET lahvema, tak je tohle jen výsměch všem motoristům co platí daně, drahej benzín, dálniční známky... Nemá to s čistým vzduchem nic společného. Městům co nechtějí, aby jejími centry projížděly kamiony stačí obyčejná plechová značka nad 3,5 tuny vjezd zakázán!
Naprostý souhlas! Kdy už tahle evropská ekodebilita skončí? Vždyť ty plakety nemají ŽÁDNÝ reálný přínos, není to nic víc než tahání peněz a vytváření naprosto zbytečných problémů. A to, že zákaz vjezdu autům argumentují problémem s kamiony už je přímo směšné. No a výmysl těch francouzů ani komentovat nebudu. Tu dnešní rádoby ekologii nesnáším.
Jedinej přínos bude pár mrtvejch chodců >:-[]
Až je někdo přes hradbu ekoplaket, dálnčních známek a rezidenčních parkovacích karet přehlédne. Jak už bylo napsáno výše...
Ty znáš někoho kdo topí PET lahvema? A jak se tím topí? A jakou to má výhřevnost a co na to kotel a komín? Vždyť je to naprostá blbost, je to jen další záminka jak vytáhnout lidem z kapes peníze.
az to udelaj tak jim na to seru... je to naprosta *... dle nejnovejsich udaju z nemecka je to knicemu a neprinasi jim to zadnou lepsi ekologii... jde o to aby si nekdo nahrabal... pripadne dalsi castky z pokut... ale asi z toho udelaji ekologicke znecisteni a pudou si lidi sednout...
Bude to skutečně platit jako v Německu, kde se to nebere jen podle euro norem, ale kde opravdu přišli na to, že těch škodlivin leze daleko více z dieselů? Jestli naše implementace bude taková, že se podíváme akorát na číslo euronormy, tak to raději rovnou smeťte ze stolu, protože zase přehlížíme to podstatné a jen si děláme alibistickou čárku.
nemas pravdu. Pokud vis jak funguje mereni emisi, tak urcite vis, ze katalyzator zacne fungovat az kdyz se dobre prohreje, tj po nejakych 20 minutach jizdy a to ne ledajake jizdy, ale dynamicke jizdy.
Takze pokud se ti po meste blemca 5litrovy benzinovy osmivalec na volnobeh, tak bych tipl, ze se motor a tim spise kat neprohreje driv, nez to auto vyjede z mesta na dalnici.
A je uplne jedno, jestli papirove plni Euro5 nebo Euro4 nebo Euro3 nebo Euro2, protoze de facto RJ ma rezim zahrivani a udaje z lambd ignoruje a jede si podle sebe. Tim padem mas de facto auto s nerizenym katem dle Euro1. Takze milionova limuzina odjizdejici fungl nova z autosalonu ma stejne emise jak rozhrkany favorit se vstrikovanim, akorat emisi vypusti vetsi objem protoze je tezsi. Jediny rozdil mezi nima bude ta zelena nalepka na okne, kterou favo nedostane.
Nemáte pravdu. Při homologačním měření emisí se testuje právě "prvních 20 minut jízdy" a to velmi pomalou jízdou. A osmiválec nemá žádné úlevy ... jeho emise vyjídřené v g/km se musí vejít do stejného limitu jako u tříválce. Spíše je to naopak ... některé "ekologické" motory mají vysoké emise při rychlé jízdě, protože aby se jim jejich minikatalyzátor nebo turbo neroztavilo, tak se vstřikuje nadbytečný benzín.
rekl bych, ze npc ma vetsi kus pravdy. Normovane testy spotreby se delaji s predehratym motorem , emise se meri taky u zahrateho motoru, jinak se na predepsane hodnoty nedostanes.
Re: zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
Uplne najhorsie je, ked ides za dieslom na kole do kopca. DPF je vyrazne plus, ale vzdy tam este je chlorovy smrad. Zlaty benzin s katom oproti tomu. Stare benzny, ale smrdia tiez dost strasne. Nastastie uz ich nie je vela a sem tam nejaky pubescent na BMW bez katu.
Vo Francuzsku je ale vacsina dieslov a cely PSA stoji a pada na ich HDI, takze lobbing urcite nepusti.
Re: zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
ja myslim, ze vsichni odpurci dieselu tu rvete jen proto, ze na diesel nemate ...
cim jsou saze z vyfuku tak strasne skodlive ? Tim ze jsou videt ? Bravo, protoze pokud jsou videt, tak jsou to ty velke castice, ktere plicim v podstate nevadi. Ty tzv "karcinogenni" mikrocastice ktere tu porad dokola resite jsou totiz okem neviditelne. Tak si konecne udelejte jasno ve sve argumentaci a prestante placat hovadiny....
Cadici diesel do kopce neni zdaleka to nejhorsi, co muzete na cestach potkat. Takovej rozstelovanej benzin karbec s vysokymi hodnotami nespalenych uhlovodiku je na tom klidne co se emisi tyce jeste mnohem hur.
Jenze aromaticke uhlovodiky jaksi nejsou pouhym okem videt..
Re: zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
Diesel jednoducho smrdi, ci su tie castice velkosti 1.9tdi alebo 1.6tdi. Jednoducho ak ides za Euro3+ benzinom (s ohriatym motorm), tak necitis takmer nic. Nejedna studia ukazala, ze diesel je jednoducho skodlivejsi, uz len preto, ze to palivo je vlastne odpadom z krakovania a ma horsie vlastnosti spalovania. Ak nastavis emisne normy na rovnaku uroven, pre benzin a diesel, tak diesel neprejdne. To su vsetko zname veci. Vadi mi, ze niekto setri peniaze na ukor zdravia nas vsetkych. To mi pride ako arogancia. Neviem, ci za to mozu viac politici, alebo majitelia takych aut.
..KDE proč takové "nářky/problémy" - já (zelenou) nálepku(vpravo dole na předním skle nalepenou) samozřejmě mám - "stálo" to jedno zastavení se v DEKRA ("dohromady" tak 10 minut?) a plaketka platí pro danné vozidlo (narozdíl od dálniční známky) NAVŽDY :-)
JEN "navždy" (BEZ toho "kulový" ;-)
PS: Měla jsem jí již na MINULÉM voze a platí (pro to vozidlo které jí dostane) N-A-V-Ž-D-Y :-)
Alespoň v Německu - jestli to v česku bude (opět) "jinak" to opravdu zaručit NEmohu, že pokud si na své auto koupíte "vjezd do center německých měst", tak to platí i po změně majitele vozu ... prostě pro dané vozidlo NAVŽDY za to "ručit" mohu.. ;-)
Tak jak k tomu pak přijde majitel auta, který si nálepku obstará v případě koupě nového auta. (samozřejmě zelenou) a postupem času vlivem ekologicko legislativních změn se dané auto zařadí do skupiny žlutá nálepka viz třeba starší oktávka bez DPF. Takže pokud si ji v budoucnu někdo koupí jako jeté auto a bude na ni kupovat tuhle vinětu nedostane už zelenou nýbrž žlutou. Jestliže je to navždy, tak se pak budou některá auta vyskytovat se zelenou a ty samé už se žlutou nálepkou podle toho kdy si dotyčný na auto nálepku obstaral. To je přeci nesmysl?! Tudíž za to NAVŽDY, bych nedal ani zlámanou grešli.
Když je Euro4 zelená, co pak bude třeba Euro8? Doživotní nálepka dává smysl snad jen u aut bez lokálních emisí. Nula je nula a záporné emise jen tak neuvidíme. :-)
Buď od toho systému časem upustí, nebo vozidla přeznačí, popřípadě zavedou další barvy nad zelenou. Většinou dochází k posunu nároků v čase.
---
Tak spam říkáte... pěkně vám ty filtry (ne)fungují.
Vycházíte z CHYBNÉ premisy - berete JEN emise (bez "data narození" vozu ;-)
Pro vůz z roku ... 2005 (např.) který dostal zelenou plaketu hned při zavedení zón v Německu (v roce 2007) platí NAVĚKY..
..ale pro vůz který příjde pro plaketu na DEKRA v roce ... (např.) 2015 budou už plati JINÉ "nároky" - a ten dostane zelenou JEN v případě když bude plnit ty..
Jasno...? :-)
Jenže i v roce 2020 budou jezdit vozy plnící Euro 4. A nikdo je nebude považovat za zelené. Mně prostě takový systém nedává smysl. Nikdy bych ho nezavedl dlouhodobě. Dával by smysl, kdyby nikdy neplánovali zpřísnit vjezd do daných zón. Prostě by si řekli, že Euro 4 stačí na věky. Ale to je, podle mne, nereálné. Zkrátka, ten barevný kód je podle mne chyba. Klidně ať barevně odliší jednotlivé normy, aby je šlo snáze na dálku rozpoznat, ale používat semafor? Řekl bych, že je to chyba.
Podle mne to bude v budoucnu fungovat jinak. A doufejme, že se to obejde bez nálepek na sklo. Za ty bych vraždil.
Souhlasím s tebou. Není možný aby si měl tu zelenou nálepku na furt. Myslím, že to pak budou třeba v rámci STK přeznačovat ve chvíli kdy dojde ke zpřísnění kritérií pro zisk zelené rep. žluté známky.
NE (pravidla jsou nastavena JINAK.. ;-)
..a příjde mi to i docela "logické" - popravdě již vozy splňující Euro 4 jsou docela "ok" - tím myslím že větší rozdíl byl mezi .... Euro 1 a Euro 4, než mezi E4 a E6 = JE možné aby ten onen vůz měl zelenou nálepku "až navěky věků" :-)
Z dnešního pohledu se samozřejmě normálnímu člověku EURO 4 jeví jako emisema šetrné auto, ovšem za pár let budou na takové auta pseudoekologové nadávat jako na staré čmoudící střepy (stejně jako to dneska dělají třeba u EURO2) které ohromně zatěžují životní prostředí. Považovat ho za ekologické auto na věky věků to asi neklapne.
Myslela jsem to tak, že v nejbližší obdobích to s další (a dalším) snižováním emisí již NEpůjde tak rychle jako v uplynulých 20ti letech (nebo odkdy to "EUROujeme" :-) ) = vůz plnící (např.) Euro 4 (i za pár let)bude víc "in" než ten s Euro 2 dnes...
Kylie, neblbni, víš jak málo by se od řidičů vybralo, kdyby to bylo i u nás navždy? Tady nejsme "u vás", tady jsme "u nás". Nalijme si čistého vína, za rok se to zdraží tak na 800Kč a bude se to muset obnovovat na každé technické prohlídce, tudíž každý rok (tou dobou budou STK každý rok) budeš dávat 800Kč (řádně vybrané soukromé firmě naprosto nijak nespojené s žádným politikem), abys mohla jezdit. Až bude auto za čtyři roky moc čmoudit a zabíjet lední medvědy, bude známka horší. Očekávám, že horší známka bude dražší, aby motivovala lidi koupit si novější auto, které má rádo lední medvědy a lední medvědi maj rádi jeho.
Tak to pořád souhlasí >:D nevydrží to ani měsíc bez servisu >:-[] Zkušenosti pravda čerpám z poměrně omezeného vrorku S-klasse AMG, ML 1 ropa a 1x benál a JEEP Cheroké(tedy skoro mercek) kterejma si šéfstvo vozí zadky do práce. 5tkm bez servisu je max co to kdy zvládlo.(všechny mají věk do 3 let) Ale na druhou stranu mi to i potvrdil můj servisáki, co pravoval v M3000 ;-)
..i JÁ čerpám zkušenosti z poměrně omezeného vzorku AMG kterýma si šéfstvo vozí zadky do práce.. ;-)
..a TAK "děsivě" bych to (rozhodně) NEviděla. Nicméně za VZOR NEporuchovosti bych je také NEoznačila.. :-)
..což ale NIC NEmění na skutečnosti že ta plaketka co mají v pravém dolním rohu bude platná i za ... let ;-)
PS: Poruchovost Mercedes AMG bych viděla (trochu zjednodušeně) v úrovni CITROËNu C5 - tedy mezi audi A4 a A6 (viz dlouhodobé testy na 100.000 km AutoBild(u) - drahé výrobky NEjsou (nebývají) lepší ve spolehlivosti..
PPS: U AMG ale NEjsou (žádné) problémy s (ručně složeným) motorem! Zlobí spíš "bubosti okolo" (ostatně podobné je to s tím Citroën-em C5 :-)
Jo, jo, blbosti jako brzdiče "AMG" radar tempomatu, ložiska, čidla ABS atd.. já bych tu "spolehlivost" tedy za tragickou označil. Už i sám šéf připouští, že ho to "zlobí". Co měsíc v servisu a někdy to ani ze servisu nedojede domu >:D je už i na něj moc, ale aby nebyl za vola, tak tvrdí, že kvalitní výroky nepotřebujou zálohu, že dlouhou zárukou se jen podbízí nekvalitní věci. No služební Ceed slouží bez škobrtnutí již 160tkm a samy dáváme záruku na naše baráky 30 let >:-[] No nic, článek není o kvalitě toho či onoho, ale o demntním neučíném buzer nařízení, které stejně budu ignorovat.
Nu já (samozřejmě) zavedení (německých) plaket NE"ignorovala" - a docela bych UVÍTALA aby (když už jí mám) platila i pro Česko (a nemusela na čelní sklo lepit další "víceméně" STEJNOU..
PS: Nechci AMG "chválit" za spolehlivost (s výjímkou EXCELENTního motoru si to opravdu NEzaslouží) - ale kusy o kterých mluvíte vy budou přece jen asi PODprůměrné (možná i "dost" :-)
Asi tak, když pojedu do světa na návštěvu, rozhodně respektuji jejich zákony a nařízení, ať jsou sebeabsurdnější, nikdo mě tam přeci nenutil jezdit a je to má volba. Ale abych nemohl ani s 4 dětmi za rodiči doktorem atd., protože budou bydlet/ordinovat v nesmyslný pseudo EKO zóně? Ani mě nehne. Teď mám obě auta Euro 3, příští měsíc bude výměna jednoho za už Euro 4, ale rozhodně nemám na to, abych jen kvůli Eko nesmyslům kupoval MPV splňující fitkivní Eko parametry za +/- 700-800tkč, když mi mé současné vozidlo nadmíru vyhovuje a službu udělá naprosto stejnou. Bóže, jak mě ti "ekologové" točí(A prosím nikdo mi neříkejte, že si můžu koupit lodgy již od...sice můžu, ale naštěstí nemusím . >:D )
Když tímhle vás ne-"točí" ani tak ekologové (myslím "ti praví") ale spíš POLITIČTí ekologové (což je skoro ZCELA JINÁ skupina - jejíž "průnik" s množinou "těch pravých" je spíš "okrajový" ;-)
PS: Myslím že s vozem plnícím Euro 4 "to i do budoucna" docela "půjde" :-)
Tak je fakt, že já jen říkám jak to funguje JINDE (a je FAKTem že v česku je docela ČASTO nakonec "vše trochu jinak"... :-)
PS: Ani evropská cena není 800 kč (ca 250 kč) = mírnému zdražení bych se časem NEdivila, nicméně NE tak "dramatickému" jaké očekáváte...
PPS: Základní myšlenka je, aby do center velkých měst nejezdily "vraky" (hodně staré vozy.. je pravda že takových je v česku "statisticky" stále docela HODNĚ..
..na druhou stranu na silnicích mi to až TAK "strašné" zas NEpříjde... ty ULTRAstaré sice figurují ve statistikách, ale asi až tak moc už NEjezdí..
PPPS: Já RÁDA lední medvědy :yes:;-)
No právě, že v Česku ... :no:
PS: Tak já samozřejmě doufám, že 800 je moc, já to schválně nahodil velice nadneseně a přehnaně.
PPS: Snad nevadí, že jsem vám začal rovnou tykat. Vím, že podle etiky bych neměl, dokud dáma sama tykání nenavrhne, ale většinou se to na internetových diskuzích nějak neřeší, hlavně v těchto "uzavřených", kde jsou všichni tak nějak na stejné motoristické vlně.
PPPS: No, o těch vracích by se dalo hodně polemizovat. Já sám mám 16 let starej vrak a znám i hlučnější a smradlavější moderní vozy. Spíš bych za tím hledal snahu o rozpohybování prodejů nových aut, či jiní lobby. Však to známe.
PPPPS: Já taky rád lední medvědy, ale ti "ekologové", nebo jak to správně nazvat... zkrátka ti moderní podnikatelé, co nám cpou "šetřivé" žárovky, aby se jejich kamarádům lépe hýbaly kšefty, si podle mě tyhle medvědy berou jako rukojmí a řvou na nás, ať dáváme víc a víc peněz do jejich kapes, jinak budeme mít na rukou pomyslnou krev těhle medvědů, co se kvůli nám utopí. Zkrátka v to mvidím jen velkou bublinu, která s opravdovou ekologií má pramálo společného.
PPPPPPPPS: Raději mám "naše" hnědé medvědy.
ad PS: to (skoro určitě) JE - těch avizovaných 80 kč mi příjde zase až "moc málo" - proto jsem zmiňovala ten případný nárůst směrem k "evropským" ca 250ti korunám.. :-)
ad PPS: Samozřejmě (že) NEvadí.. ;-)
ad PPPS: No ano - s těmi staršími vozy to JE "trochu problém" (na druhou stranu kdybyste si byl býval koupil mé minulé auto - C5 V6 3.0 se ZELENOU plaketkou, které jsem ani neprodávala, česká cena by byla "směšná" - měl byste "za pár korun" NEJ"vyšší" plaketu pro vstup do center německých měst... která by snad časem mohla "automaticky" platit i pro ta česká.. :-)
ad PPPPS: Ono jsou "ekologové" a "ekologové" - ale to je ve všech oborech.. ;-)
ad PPPPPPPPS: Tak mne to zatím nějak NEnapadlo "rozlišovat", ale víte že snad možná i ty lední...? :-)
Další forma nesmyslné buzerace. Je pak jasné, že jsou automobilky ekonomicky v *, když se na jejich zákazníky valí čím dál tím víc povinností, zákazů, příkazů a hlavně nákladů (dálniční známky, mýto, uvažované technické po roce u starších aut, vyšší ceny paliv, každou chvilku nové lékárničky, silniční daně a teď ještě tohle). Pak se zavádějí takové nesmysly jako šrotovné, aby nám automobilky náhodou nezkrachovaly. Vytloukání klínu klínem, jako u blbečků na dvorku.
zapominas na spotrebni dan z benzinu a nafty, vyrobne stoji benal asi 16Kc litr, nafta jeste mene, zbytek jsou marze prodejcum a dane statu.
Takze pri prumerne spotrebe 7l/100 km platis za kazdych 100km cca 200 Kc do statni kasy, patrne za ty tankodromy, ktere nikdo neoprav uje a za praci policie, ktera pomaha a chrani s radary u ctyricitek a tesne za cedulemi vjezdu do obce.
Přemýšlím kolik si stát za známku řekne, ale když to bude propojené s Německem, tak zhruba stejně. Jak to funguje u auta, které dnes plní Euro 5 a za pár let až bude třeba Euro 8, tak už to nebude zelená, ale třeba žlutá - kdo to bude předělávat a kontrolovat, když už na autě známka bude? Napadá mě, že by bylo nejlepší barevně rozlišit emisní známky na RZ, a tam se to může updatovat co 2 roky, ale to by nestálo žádné peníze změnit barvy emisních známek na 3 barvy, takže to stát nepodpoří, protože mu jde hlavně o "ekologii". >:D Pozn.: V ČR ekologie = kapesologie (plnění kapes zainteresovaných ekologů a politiků).
Až bude Euro 8 tak vozů plnících Euro 5 již moc jezdit NEbude = většina mezitím "zemře" na stáří.. ;-)
PS: A to že známka je pro CELOU životnost vozu je skoro ZÁKLADní podmínka (takže ta se měnit NEbude...) = ideál je když si jí koupíte na nový vůz a ten s onou ZELENOU známkou budou používat i jeho další majitelé... (a stojí to to jedno zastavení se v DEKRA a "toť vše" - navždy a navěky.. :-)
..a to je ta MYLNÁ "dedukce" = pokud vůz jednou dostal ZELENOU plaketu platí po celou dobu co vůz provozujete (a platí i když vůz prodáte pro další majitele - plaketa se týká vozu NE majitele..
PS:: Takže ŽÁDNÉ 4 roky.. :-)
Ostatné mé minulé auto MAJÍCÍ tuto (zelenou) plaketu je STARŠÍ než 4 roky ;-)
Pokud by měla ta plaketa sloužit navždy a nová auta samozřejmě plní vyšší a vyšší emisní normy, bude od nynějška dostávat každé nové auto zelenou a časem už nebude nic než zelená. Z toho plyne, že je to jen dočasné řešení, které za pár let stejně nebude mít význam, protože všechny auta s červenou nebo žlutou už budou "umřelá". Jasně, zatím nevíme, jestli to skutečně takhle bude, ale kdyby mělo, tak je to teda pěkná zbytečnost a buzerace. Těch Favoritů zase tolik nejezdí a když už se jich tam za den pár prožene, nevypustí samy zase tolik škodlivin navíc... Možná tak by to mohlo omezit vjezd autům s vykuchaným katalyzátorem, ale takové vozidlo by správně nemělo projít emisní zkouškou a tudíž ani jezdit a víme, jak to je. Pak nebude problém na něj sehnat i tu "zelenou". A zase, kolik ale jezdí takovejch aut? Kvůli nim se to přece taky zavádět nebude...
Pokud to bude ovšem takhle tak to celé postrádá smyslu.
Všichni budou mít zelenou nálepku a bude se jezdit vesele všude. Pokud by se tenhle nesmysl zavedl hypoteticky před 5-7 lety tak by moje auto v tu dobu dostalo zelenou jakožto moderní EURO 3 motor a dnes bych z toho pořád žil ačkoliv podle dnešní legislativy je EURO 3 už žlutá nálepka. Přeci se se zpřísňováním emisních limitů musí ruku v ruce měnit i značení aut co se týče ekologičnosti ???!!!
No však ono to jde docela rychle. Když se podívám na silnici tak Favoriti a starší auta už jsou dost vzácnost potkat. Za 2-3 roky dohnijou i Feldy a její vrstevníci což byly už EURO2 auta. Takže se vozový park bude z většiny skládat EURO3 a výš. Z mýho pohledu naprosto v pohodě co se týče ekologičnosti a emisí. Samozřejmě se tu na auto.cz pohybuje dost individuí, pro který je i EURO4 strašná ekologická hrozba, ale takový lidi není možný brát moc vážně ;-)
tak to pozor, EuroIV uz je zastarale a EuroV platne od 2009 v podstate zrovnopravnuje normy pro diesely a benaly, takze to vubec jedno neni. Respektive je to jedno u benzinu, ale je to obrovsky konstrukcni problem u dieselu.
Ja v tom vidim jen a jen lobby vyrobcu aut, pokud do svych novych dieselu montuji DPF za desitky tisic a lidi je nechteji kupovat, tak musi logicky tlacit na majitele starsich (rozumej zanovnich 4 roky starych aut prodanych pred 2009) aby je nechali sesrotovat a koupili model s nejnovejsim Eurem a samozrejme taky DPF.
Buzerace v podobe zakazu vjezdu do center mest se k tomu naramne hodi....
Já v tom to lobby výrobců aut vidím taky, takže nemíním být ovcí a budu si dál vesele jezdit svým autem dokud já neuznám za vhodný, že je potřeba ho vyměnit.
To už jsem někde psal dávno a určitě o takové možnosti věděli ti nahoře. Tohle už se mohlo na emisích zavést dávno. Nestálo by to nic, už mohl být označen celý vozový park a zdarma by se to dalo využít. Tohle je zbytečná a drahá buzerace navíc.
autem do mesta nemam potrebu jezdit jis delsi dobu, proc taky, pokud potrebuju odvest sebe, tak staci MHD a pokud neco vetsiho, tak taxik, nijak zvlast cenove rozdilne to stejne neni kdys zapoctu vsechny naklady, tak jako tak v obou tech pripadech je to casto rychlejsi a pohodlnejsi nez tak ridit sam
osobne bych do center mest zakazal vjezd uplne vsem co vypouzti jakykoliv splodiny, zadny znamky, zadny vyjimky
a každýmu, kdo se bude chtít někam dostat vzkázat, ať si z garáže udělá stáj a do ní kobylu, že jo.... Zakazovat automobilovou dopravu je nesmysl. Lidi by městama taky neprojížděli, kdyby nemuseli, ale to bychom museli mít solidní cesty okolo (obchvaty atd.). A ti, co do toho města jedou za prací nebo se přepraví z jedné části do druhé? Těm byste to chtěl zakázat?
A co budeš v tom centru dělat, když budeš mít prázdné krámy (to si vážně myslíš, že zboží budou zavážet koňským povozem nebo rikšou?) a nedáš si ani to kafe, protože tam nevjede auto s nápojema? A když už, tak to si myslíš, že ty krámky uživí jen lidé, co tam přijdou pěšky? Pokud si lidé něco koupí, bez možnosti si to naložit do auta, tak to udělají jednou a pak radši budou jezdit do obchodních center a centrum vymře. Sen každého zeleného ideologa...
cti poradne, autum bych vjezd nezakazal, ale jen nekterym ;-) elektricke dodavky davno existujou stejne jako nakladaky, autobusy nebo jina podobna doprava, ostatne drtiva vetsina navstevniku kuprikladu centra Prahy do toho centra Prahy opravdu neprijede autem, nevim kde jsi na takovou hovadinu prisel, tazke zadny kramy by prazdny nebyli a pokud by meli prijit o zakazniky co tam prijedou autem, tak to bude sotva tak 1-2% tech zakazniku ;-)
Áno a rezidenti, nejdřív skočí na tram 22 a dojedou si na konečnou vyzvednout auto a hurá na chalupu >:D . V neděli pak poberou věci do tašek, plato vajec ze zadního okna do podpaží a hurá do klidného, lidského centra, kde se jim tak dobře žije 8-s
kolik rezidentu v centru kuprikladu Prahy zije, 10 tisic? a kolik z nich ma auto, mozna desetina?
ostatne jak resit v pohode i soukromou dopravu v centrech mest tu jiz clanek byl, aneb pujcovani elektroaut, to presne resi to co jsi se snazil popsat s tema vajickama
Pro místa, kdy obcí denně projíždí kamiony místo toho, aby volily objízdnou trasu, je zavedení nízkoemisních zón optimální řešení,“ tvrdí ministr životního prostředí Tomáš Chalupa.
:-):-):-)
Pro naseho debilniho pana ministra... veskere kamiony provozovane nasimi autodopravci anebo jejich drtiva cast plni Euro5 pripadne Euro6 a jsou to prvni auta, ktere si zelene nalepky vylepi.
Zadny autodopravce neni zvedavy na to, aby mu nekde stal kamion kvuli nejakeho mestskeho poloidiota, ktery bude kontrolovat nalepky u cedule vjezdu do obce.
Tak řešení tu je. Koupit si youngtimer, to jsou auta, která se dají sehnat za cenu nižší střední, dát ho do pucu, ideálně aby to mělo něco mezi 12ti a 6 válci. Big Block nebo poctivej evropskej agregát, koupit nálepku se škrtlými hvězdičkami v modrém poli a tradá nejen do centra. >:D
rekl bych, ze vyjimka se nebude tykat normalnich aut na bilych znackach s klubovou testaci a veteranskym pojistenim, ale pouze aut na veteranskych znackach.
Se vsemi dusledky s tim spojenymi, napriklad ze do centra ti zadny youngtimer nepusti, leda by byl na veteranskych znackach a ty se jaksi u youngtimeru nenosi.
Některé důvody:
1. největší emise reálně mají autobusy MHD a těžké staré náklaďáky - budou mít výjimku
2. rezidenti budou mít výjimku s čímkoliv (předpokládám)
3. bude platit na rozdíl od zahraničí i pro motorky(!) - takže žádný Velorex, dokonce ani babeta - neuvěřitelné...
4. veterány budou mít vjezd na speciální povolení - opakovaně nepoužitelné
5. na nálepkách se napakuje předem vybraný výrobce, který potom část peněz pravidelně "daruje" na nějakou volební kampaň, resp. pošle na ty správné účty
6. podle zkušeností z Německa plyne, že přínos nízkoemisních zón je nulový, přesto je u nás chceme zavádět - je to buď neschopností úředníků zjistit si fakta, nebo zákon vypracovali na něčí objednávku
7. i když se zavedení zón na kvalitě ovzduší nijak neprojeví, stejně už je nikdo nezruší - stejně jako odmítá EU zrušit prokazatelně nesmyslné biosložky v palivech
8. jedná se o další zbytečné skryté zdanění, omezování práv méně bohatých a snížení konkurenceschopnosti podnikatelů v dané lokalitě
Návrh je očividně okopírovaný z Německa. Zpočátku to nezní špatně, kdybychom kopírovali více jejich zákonů, tak bychom na tom byli možná lépe, ale zde se opět ukazuje český kocourkov. Místo fungujícího zákona kopírujeme frašku, která nepřináší žádný přínos ( v Německu to sami uznali) a v podstatě je to jen další byrokracie a, co je hlavní, další nástroj jak z lidí vytáhnout peníze a ještě to odůvodnit rádoby ekologickou nálepkou. UBOHÉ!!!
Je smutné, že je vůbec možné, aby u nás něco tak neskutečně iracionálního vůbec prošlo. V rámci rádobyekologie (= aby se zas někdo napakoval), okopírujeme totální ptákovinu, jejíž nevýhody naprosto válcují výhody, pokud vůbec nějaké jsou...
Ano, přesně tak... Tohle a nejen to jsou jasnými důkazy, že v dnešní době nejde, až na vyjímky, nikomu o ekologii, ale jen o to jak se napakovat a vytáhnout z lidí další peníze. Nikdo nepřemýšlí, tak daleko, že pokud chceme tento svět očistit, tak to musí jít formou odstranění starých aut, zemědělských strojů a nákladních aut. Do toho se samozřejmě nikomu nechce, protože by se muselo investovat do pobídek a slev. Anebo se na vykašlat na šikanu automobilistů, kteří se celosvětově podílejí na znečištění malým procentem a raději si posvítit na továrny, teplárny, lodě, letadla... Ale to by peníze nebyly tak rychle a navíc by šli "ti nahoře" i proti sobě. Zkrátka žádná dobrá vyhlídka. 8-s
A naftové motory budou mít tu červenou 2 ikdyž budou plnit EURO 5.
Chceme přeci snížit prašnost, množství výfukových zplodin a hluk ?!?!?!?!
Nafťáky jsou hlučné, kouří a ty vysoké a karcinogení emise...... .
NoFlame. Jsem jen antidiesel.
Nedávno mně předjížděla A6ka. Cca 4-5 let stará. A toho dýmu, to bylo pomalu na mlhovky. Hnus velebnosti.
Prepokladam, ze zasobovacim naftovym dodavkam daju vyrobit ciernu znamku.
A o tych premiovych znackach s dizlom mas pravdu. Bavoraky, MB, Volva, Audi, ... dymia ako ako horiace pneumatiky. Uz aj na dvojrocnych som videl, ze ked stlacia plyn, tak po nich ostane "dymu a smradu ako hradu". Preco ich dopravaci neposlu na emisnu misiu na STK.
Policajti mi na cestach pripominaju opilcov, ktori maju zuzene a skratene zorne pole.
Je sice chytré, inspirovat se Německem, nicméně oni to tam mají nasazené dlouho a po vyhodnocení úspěšnosti zjistili, že škodliviny v ovzduší jsou stále stejné, jen prach se nepatrně zmenšil, což nemusí být přímo zásluhou nízkoemisních zón. Po rozboru zjistili, že by nejvíce pomohla tzv. zelená vlna, tj. auta projedou z bodu A do bodu B s co možná nejméně rozjezdy - tj. projet stejnou rychlostí bez zastavování a přibržďování. Naši se sice chtějí o***t ale možná bych přeskočil první zbytečnou část a zavedl rovnou tu druhou, která má větší šanci na spěch. Inteligentní semafory, dostavba obchvatů, zelené vlny aj.
A ještě jedna věc - proč by v rámci úspor nemohly známky sousedů platit u nás? Vidím spoustu aut (a sám ji mám koupenou), které tuto známku mají a vedle této kulaté budou mít nalepenou ještě jednu stejnou hranatou - fakt krása....
Ano - JEDNOZNAČNĚ bych uvítala abych si NEmusela pořizovat další "nálepku na čelní sklo"
Popravdě je NAPROSTÝ NEsmysl, abych (když už jednu plaketu mám) si pořizovala další (to "samé) pro jiný stát...
V Německu to nic pozitivního nepřinbeslo smogu a prachu je tam pořád stejně ať tam zony byly nebo ne, tak nevím proč by jsme se měli hned po někom o***t, ale tady si myslím nejde vůbec o ekologii ale jen a jen o KŠEFT !!! Zase se pár sviní nabačuje a nakonec v telce zase budeme poslouchat kolik to stálo kolik se na tom prodělalo a že to byl jen další z mnoha podvodů. Nekonečný příběh u nás fakt.
Chce to ukázat na konkrétní lidi kteří tuhle zlodějinu vymysleli a další konkrétní lidi, kteří tuto zlodějinu posvětí zvednutím ruky. Jinak nemá cenu obecně nadávat, chce to vědět z které strany, resp. kým placený kdo je. Je to naprosto zbytečná šikana a další tunel. A pokud to zavedou i pro motorky, budeme světovým unikátem, tak daleko nedošli ekofanatici ani v Německu...
:yes:
jeste udelaji mobilni stanice pro mereni emisi z lidi, jak moc jim smrdi z huby (a taky z toho druheho konce) a podle toho nalepi nalepky na obcanku a vyhlasi zony s omezenym vstupem. Homelesaci (rezidenti) v centrech mest budou mit samo vyjimku, stejne tak vsichni, kteri ani nemaji obcanku ...