Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Takto budou vypadat plakety, bez kterých nevjedete do centra

Nízkoemisní zóny v centrech českých měst mají snížit prašnost, množství výfukových zplodin a hluk.
Zpět na článek
18. 9. 2012 08:55
18. 9. 2012 12:14
18. 9. 2012 14:54
21. 9. 2012 09:55
18. 9. 2012 09:24
18. 9. 2012 09:38
18. 9. 2012 09:54
18. 9. 2012 14:58
18. 9. 2012 16:19
18. 9. 2012 16:48
18. 9. 2012 19:44
18. 9. 2012 10:08
18. 9. 2012 10:58
18. 9. 2012 12:03
18. 9. 2012 11:32
18. 9. 2012 15:50
18. 9. 2012 22:31
19. 9. 2012 11:37
19. 9. 2012 15:49
19. 9. 2012 16:02
19. 9. 2012 17:21
18. 9. 2012 12:36
18. 9. 2012 14:49
18. 9. 2012 15:07
19. 9. 2012 11:27
21. 9. 2012 10:24
18. 9. 2012 08:28
Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy?
Ne že bych byl proti čistšímu vzduch v centru města..ale uvěřím tomu až někdo provede test čistoty vzduchu před zavedením a po něm. I když je to dost variabilní údaj..
Rozbalit vlákno
10
Avatar - cerrbion
18. 9. 2012 08:35
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
B je správně, jde zas hlavně o to zadat zakázku kamarádovi a trhnout prachy za nálepky. ČR si zas jako obyčejně od našich sousedů z EU vybere tu pokud možno největší hovadinu, ale hlavně že se na tom něco trhne, že jde prvoplánově o nějakou ekologii snad zas věří jen par ekonaivů. Stejně zas budou moct všichni všude, maximálně se zakáže jezdit na staromák. Jestli si od toho někdo slibuje to, že už nepotká v Praze fáčko tak na to ať zapomene. A Avie a podobný smradostroje budou mít každopáádně vyjímku, takže zas je to jen bič na naše peněženky. Nejhorší je, že se zas najde spousty oveček co tomu budou tleskat.

Speciálně v tm německu se zjistilo, že to nefunguje, a emise se snížili jen zanedbatelně.
Avatar - FiLan
18. 9. 2012 09:03
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
Přesně tak, blbost, která nefunguje.

[odkaz]

Kdyby tohle zavedli před 20 nebo 30 lety, kdy byla všechna auta stejné "smradostroje" (díky za hezký výraz >:D ), tak bych to chápal, ale dneska, když i auta, která neplní tu úplně nejnovější ekologickou normu, nejsou žádné "tovární komíny", přijde mi to už zbytečné.
18. 9. 2012 10:56
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
naprostý souhlas. Dostat z centra města Trabanta by mělo význam ale dostat tam odtud kupříkladu Oktávku, která pranic nesmrdí mi přijde jako nesmysl. Jen způsob jak z lidí dostat prachy.
Avatar - jazva
18. 9. 2012 14:48
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
Nezabúdaj ale na to, že v dobách trabanta bolo v centre tých "smradostrojov" 5. A teraz je tých "voňaviek" 5000...
18. 9. 2012 16:22
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
V dobách Trabantů neexistovalo, že sis sednul na křižovatku na zahrádku a dal si kafe, protože by si chcípnul během pár minut. Teď se dá dýchat i na rušný křižovatce a krom hluku od aut tě žádnej nesnesitelnej puch netrápí.
19. 9. 2012 16:08
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
no nevim. Dnes, když je nafta nejoblíbenější palivo, zkus na semaforu poslouchat motor aut. Všude klape nafta. A sedět od takovýho místa třeba 50 metrů, tak mě bolí hlava po 10 minutách.
21. 9. 2012 07:58
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
Skoro souhlas až na to, že většina oktávek je v TDI PD a ty čadí víc jak ten trabant. Oni i ty nové diesely po 3 letech čadí, prostě to je princip toho motoru a ani DPF s tím nic neudělá. Takže bych klidně vjezd dieselů do měst zakázal.

Jsem docela pro, ale klidně bych to dělal bez nálepek, prostě bych vydal vyhlášku, že auta bez Euro X nesmí vjíždět do nějaké zóny a kontrolu bych už nechal na policistech. Sice 90Kč za známku není tolik, což je v podstatě výrobní cena+distribuce, ale i tak mi přijde tištění známek zbytečné. Protože se stejně bude muset zkontrolovat, zda má to auto známku oprávněně nebo ne. Jen se rozmůže černý obchod se známkami, pokud to nebudou hlídat.
Avatar - Papír1
18. 9. 2012 10:36
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
Je to jen další možnost jak z motoristů vytáhnou další peníze. A aby to nebylo tak okaté, tak řeknou, že je to pro naše dobro. Už vidím jak to zavede Praha 1,2,5,7 atd. zachvilku to bude všude. Emise nejsou problém kamiónu, ty většinou splňujou Euro 4 a výše, ale místních náklaďáků typu Tatra 815 atd. Mě by zajímalo, zda se řeší jaké májí emise dieslové lokomotivy co jezdí do centra či lodě na Vltavě nebo naftové kopresory při opravě centra atd.

Naštěstí veteráni budou od toho proštěni. Takže si seženu pěkné 25 let staré auto, požádámo vydání Veterána a budu vesele jezdit. Koukal jsem na MB 190 roku 1985 atd.
18. 9. 2012 12:40
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
:yes:
21. 9. 2012 08:02
Re: Nižší prašnost nebo jen důvod jak z nás vytáhnout prachy
To se pleteš, protože pokud budeš mít veterána, tak musíš v podstatě každou jízdu hlásit. "Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby."
Avatar - Slavek-TDM
18. 9. 2012 08:55
Byrokracie
byrokracie, byrokracie, byrokracie, byrokracie :no:
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2012 12:14
Re: Byrokracie
Osobne kdyz reknou A tak cekam ze reknou B a bude mozne (ba naprosto nutne) zavest moznost dovybavit si stara auta nejmodernejsim rizenym katem, zajit na emise a nalepit si treba na 15 let stary benal euro 4.

Protoze pokud ma benzinove auto dve lambdy, funkcni senzory a spravne nastavenou ridici jednotku a motor mechanicky v poradku, tak neni jediny duvod, proc by nemelo splnit prisnejsi limity, nez kdyz bylo vyrobeno (treba Euro IV namisto Euro III)

Pokud se to udela jen podle technicaku, ktery je asi tak validni jako zpravy na Idnesu, tak to je opatreni akorat aby si byrokrati zase smlsli na novem predpisu jak otravovat lidi.
Avatar - igi2
18. 9. 2012 14:54
Re: Byrokracie
Tak když ono by to stálo kolem 100 litrů. A to je snad jednodušší koupit za ty prachy něco ojetého co plní potřebné euro x.
V první řadě by se měly vyházet 15 a více let staré karosy MHD, z kterými je při jízdě do kopce černý mrak jako za německým u boatem... Tyhle šroty jsou ale zřejmě adeptem na vyjímku.
21. 9. 2012 09:55
Re: Byrokracie
Novy univerzalni aftermarket kat stoji tak do 4tisice kus, k tomu si zapocitej tisicovku za montaz. U kazdeho auta to samo nepujde ale u zachovaleho auta hodneho toho jmena z roku 2003 +- nebude Euro IV sebemensi problem a investice navic jsou minimalni.
Protoze u 10 roku starych aut musis menit kat v ramci udrzby tak jako tak, je to spotrebni vec, stejne jako pneumatiky. Stary kat ma zlomek ucinnosti noveho a navic byva ucpany, takze klesa vykon motoru a zvysuje se spotreba.
Presne jak pise npc to funguje v Rakousku a Nemecku.
18. 9. 2012 09:07
Kompatibilnost s německými plaketami
Bude stačit, že mám německou plaketu? A co naopak? Bude mi stačit pro věst do německých měst plaketa naše?
Rozbalit vlákno
19
18. 9. 2012 09:42
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
>:D
18. 9. 2012 09:53
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Častá chyba hlasového zapisování. Správně je samozřejmě vjezd ;-). I tak by mne ale zajímala odpověď. Už vidím, jak mám na skle dvě plakety... 8-s .
18. 9. 2012 09:59
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
jasně, a ještě dostaneš slevu na dani a stát ti každý rok zaplatí jednu servisní prohlídku >:D

zachvíli až si bude člověk chtít udělat dovolenou projížďkou po Evropě tak bude muset mít auto se střešním okne - tudy vystrčí hlavu a bude koukat, protože přední sklo bude komplet zalepené dálničními nálepkami, kontrolami originality, ekopakety a pod. :-!
18. 9. 2012 14:31
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Vestu jsem si nevsiml, toto byla ta odpoved :-)
Ja osobne si myslim, ze nejdriv si vsichni zavedou svje plakety a pak nam to EU sjednoti. Nejaka ta lobby bude od vyrobcu, takze s dieselem nebude zadny problem a system spolkne nejake ty eura pro ty spravne lidi.
Bez plakety ani ranu. Casem auta s vysokym smradfaktorem zmizi na vrakacich a vsichni budou mit zeleny plakety za oknem, hura
18. 9. 2012 10:57
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
jj někde jsem četl, že to má být oboustranně akceptované.
18. 9. 2012 12:45
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Ale hlavně, aby to věděli i policajti, co to budou pokutovat :-).

A to je takový problém převzat ty, co mají němci? Proč se mají lišit?
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 12:52
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Důvod pro to (nejspíš) NEní - ale to je taková "česká praxe" :-)
PROČ přejímat hotové, když si mohu vymyslet to samé "znovu" - téma diskutované třeba při zavádění (trestných) bodů - které se od té doby již 2x (3x?) měnily, spíše právě směrem k těm zahraničním zkušenostem atd. :-)
PS: Nějak nám ta "společná Evropa" moc NEfunguje... ;-)
18. 9. 2012 16:18
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Tím bych si hlavu nelámal. Pokud budu mít Německou, považuju to za dostatečný a policajti ať mi vlezou na záda jestli se jim to nebude líbit.
18. 9. 2012 22:35
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Tady v článku píší, že o to bude ministerstvo do budoucna usilovat.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 22:53
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Přišlo by mi LOGICKÉ aby SYSTÉMy byly "kompatibilní" - a NElogické kdyby NEee
18. 9. 2012 23:40
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Osobně bych si vzal značku německou a v Čechách bych to uhrál při nejhorším ve správním řízení/ u správního soudu, pokud bych nechtěl mít obě. Podle mne se spíš dočkáme unijní normalizace. Nepřipadá mi moc reálné, že přesvědčíme Němce, aby uznávali naše značky. Ale možná jen podceňuji schopnosti české vlády.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 23:42
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
To není až tak o vládě - panuje (bohužel často "oprávněný") strach z "podvodů" na české straně..
..jinak SAMOZŘEJMĚ takovéto věci by měly být (MUSÍ být) "jednotné" - platné NAPŘÍČ Evropou..
18. 9. 2012 23:55
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Schopnost přesvědčit je o vládě a celkově o diplomatické službě. Špatná pověst (a tedy i startovní pozice) z vlády odpovědnost nesejme. I proto mi to nepřijde moc reálné.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 00:56
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Lepšího diplomata (ministra zahraničí) seženete TĚŽKO - problémem je "ten zbytek" státu. Jedno zda jde o ("mezinárodně známé") podvody s přetáčením tachometrů či momentální kauza s nelegálním alkoholem = "nálepka" masově rozšířených PODVODNÝCH praktik se "smazává" opravdu TĚŽKO (tohle bych vládě za chybu NEdávala - tohle by NE"zvládl" asi ani Gandhi ;-)
19. 9. 2012 10:20
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Jejich práce je vyjednávat a já si prostě nemyslím, že to zvládnou. Tečka. Mluvím o výsledku, ne o příčině. Nevím, proč s tím máš takový problém.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 10:44
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Taktéž NEtuším "proč s tím máte takový problém" - když pojmenovávám KDE "je chyba"...
..aneb tohle (dle mne) NENí "o vládě" (za TOTO si případnou kritiku NEzaslouží), tohle je problém "jinde" (s kterým 15ti či kolika člená vláda moc NEnadělá....ani kdyby jí pomáhal ten Gandhi.. ;-)
PS: Proč to "házet" na vládu, když za to(hle) NEmůže.. :-)
19. 9. 2012 22:51
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Jenže v tom je ten problém, já to na vládu nehodil. Jen bráním původní formulaci. Kdyby jsi napsala něco ve smyslu: vzhledem pověsti ČR bych se tomu vůbec nedivila, tak nic neřeknu. Já jen napsal, že si nemyslím, že zvládneme Němce přesvědčit. A dovětek byl, že možná vládu podceňuji a i přes všechny překážky (byť nezmíněné, protože jsem nechtěl zabřednout do politiky) to zvládnou vyjednat. Nikde jsem neuvedl, že to nezvládnou, protože jsou neschopní. To sis domyslela sama. Měl to být pozitivní dovětek.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2012 00:08
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Ok :-)
19. 9. 2012 08:33
Re: Kompatibilnost s německými plaketami
Osobně bych to udělal úplně stejně v Německu to bude OK a u nás to ukecám
18. 9. 2012 09:24
Kašlu na ně !
Od té doby co je na většině mého 10 000 města parkování placené, nikdy jsem nikoho neviděl, že by něco platil. Za parkovné jakémukoliv městu jsem neplatil nikdy a ani nehodlám. Totéž s tímhle. Prostě kašlu na ně! A pokutu mi nikdy nedají. Etiketa se koupí na jiné auto a na staré se hodí. A nazdar.

Btw: a co veteráni ?
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2012 14:00
Re: Kašlu na ně !
Co veteráni? Co zkusit číst? :-)
Avatar - petrumr
18. 9. 2012 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 9. 2012 10:43
Re: Kašlu na ně !
Např. Benešov u Prahy . Místní opice botičky mají, ale zatím jsem neměl ani lístek. Ano, opice jím říkám po osobní zkušenosti, kdy sice tupě ukazovaly na značku zákaz vjezdu s doplňkovou tabulkou " od-do" a nebyly schopný pochopit, že jsem tam vjel před začátkem doby platnosti zákazu a tedy to že tam stojím zaparkovaný, není přestupek a že nyní odjíždím a značka je určena pro druhý směr. Nakonec jsem je posla do hajz..., ale manželce za to samý daly flastr 2000,- a 2 body za vjezd do zákazu. Jinak teď nám v Benešově zavedli po "americku" parkovacíhodiny u každého místa, tedy co jsem koukal, ani to nevytiskne doklad 8-s
Avatar - Thomas89
18. 9. 2012 09:29
Beztak to bude uplně k ničemu
foukne to v Plzni od Škodovky, nebo přes Sady pětatřicátníků projede Karosa s euro-kouřová clona a bude to stejny jako na začátku...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - shamal
18. 9. 2012 09:38
Dokud
Dokud budou lidi v kamnech topit PET lahvema, tak je tohle jen výsměch všem motoristům co platí daně, drahej benzín, dálniční známky... Nemá to s čistým vzduchem nic společného. Městům co nechtějí, aby jejími centry projížděly kamiony stačí obyčejná plechová značka nad 3,5 tuny vjezd zakázán!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2012 09:54
Re: Dokud
Naprostý souhlas! Kdy už tahle evropská ekodebilita skončí? Vždyť ty plakety nemají ŽÁDNÝ reálný přínos, není to nic víc než tahání peněz a vytváření naprosto zbytečných problémů. A to, že zákaz vjezdu autům argumentují problémem s kamiony už je přímo směšné. No a výmysl těch francouzů ani komentovat nebudu. Tu dnešní rádoby ekologii nesnáším.
Avatar - igi2
18. 9. 2012 14:58
Re: Dokud
Jedinej přínos bude pár mrtvejch chodců >:-[]
Až je někdo přes hradbu ekoplaket, dálnčních známek a rezidenčních parkovacích karet přehlédne. Jak už bylo napsáno výše...
18. 9. 2012 16:19
Re: Dokud
Lidi budou topit PET lahvema do tý doby dokud bude neúnosně drahej plyn a elektrika. Já jim to vlastně ani nemám za zl,ý ač to teda sám nedělám.
18. 9. 2012 16:48
Re: Dokud
Ty znáš někoho kdo topí PET lahvema? A jak se tím topí? A jakou to má výhřevnost a co na to kotel a komín? Vždyť je to naprostá blbost, je to jen další záminka jak vytáhnout lidem z kapes peníze.
Avatar - petrumr
18. 9. 2012 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2012 10:01
No vida Francie je pokroková
akorát že na tohle přišli v USA už před xy lety, taky proto tam v řadě států nemaj naftáky šanci nebo jen ty úplně nejlepší.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Flash666
18. 9. 2012 10:08
aha
az to udelaj tak jim na to seru... je to naprosta *... dle nejnovejsich udaju z nemecka je to knicemu a neprinasi jim to zadnou lepsi ekologii... jde o to aby si nekdo nahrabal... pripadne dalsi castky z pokut... ale asi z toho udelaji ekologicke znecisteni a pudou si lidi sednout...
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2012 10:20
Jako v Německu?
Bude to skutečně platit jako v Německu, kde se to nebere jen podle euro norem, ale kde opravdu přišli na to, že těch škodlivin leze daleko více z dieselů? Jestli naše implementace bude taková, že se podíváme akorát na číslo euronormy, tak to raději rovnou smeťte ze stolu, protože zase přehlížíme to podstatné a jen si děláme alibistickou čárku.
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2012 12:31
Re: Jako v Německu?
nemas pravdu. Pokud vis jak funguje mereni emisi, tak urcite vis, ze katalyzator zacne fungovat az kdyz se dobre prohreje, tj po nejakych 20 minutach jizdy a to ne ledajake jizdy, ale dynamicke jizdy.

Takze pokud se ti po meste blemca 5litrovy benzinovy osmivalec na volnobeh, tak bych tipl, ze se motor a tim spise kat neprohreje driv, nez to auto vyjede z mesta na dalnici.
A je uplne jedno, jestli papirove plni Euro5 nebo Euro4 nebo Euro3 nebo Euro2, protoze de facto RJ ma rezim zahrivani a udaje z lambd ignoruje a jede si podle sebe. Tim padem mas de facto auto s nerizenym katem dle Euro1. Takze milionova limuzina odjizdejici fungl nova z autosalonu ma stejne emise jak rozhrkany favorit se vstrikovanim, akorat emisi vypusti vetsi objem protoze je tezsi. Jediny rozdil mezi nima bude ta zelena nalepka na okne, kterou favo nedostane.

8-s
18. 9. 2012 14:31
Re: Jako v Německu?
Nemáte pravdu. Při homologačním měření emisí se testuje právě "prvních 20 minut jízdy" a to velmi pomalou jízdou. A osmiválec nemá žádné úlevy ... jeho emise vyjídřené v g/km se musí vejít do stejného limitu jako u tříválce. Spíše je to naopak ... některé "ekologické" motory mají vysoké emise při rychlé jízdě, protože aby se jim jejich minikatalyzátor nebo turbo neroztavilo, tak se vstřikuje nadbytečný benzín.
21. 9. 2012 10:07
Re: Jako v Německu?
rekl bych, ze npc ma vetsi kus pravdy. Normovane testy spotreby se delaji s predehratym motorem , emise se meri taky u zahrateho motoru, jinak se na predepsane hodnoty nedostanes.
18. 9. 2012 10:24
zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
Díky za tyhle dva pány. Aspoň že někdo přemýšlí.

Po Praze i jinde se díky dieselu nedá chodit po chodníku vedle málo frekventované ulice, co teprv frekventované tahy?

Např. křižovatka Sokolská x Ječná, to je chuťovka.

Kdyby bylo na mě, výrazně bych omezil právě diesel, to je zdroj všeho nejhoršího. Jak hluk, tak smrad a karcinogeny.
Rozbalit vlákno
4
18. 9. 2012 13:01
Re: zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
Uplne najhorsie je, ked ides za dieslom na kole do kopca. DPF je vyrazne plus, ale vzdy tam este je chlorovy smrad. Zlaty benzin s katom oproti tomu. Stare benzny, ale smrdia tiez dost strasne. Nastastie uz ich nie je vela a sem tam nejaky pubescent na BMW bez katu.
Vo Francuzsku je ale vacsina dieslov a cely PSA stoji a pada na ich HDI, takze lobbing urcite nepusti.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2012 15:34
Re: zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
:yes: :yes: :yes: :yes:
21. 9. 2012 10:11
Re: zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
ja myslim, ze vsichni odpurci dieselu tu rvete jen proto, ze na diesel nemate ...
cim jsou saze z vyfuku tak strasne skodlive ? Tim ze jsou videt ? Bravo, protoze pokud jsou videt, tak jsou to ty velke castice, ktere plicim v podstate nevadi. Ty tzv "karcinogenni" mikrocastice ktere tu porad dokola resite jsou totiz okem neviditelne. Tak si konecne udelejte jasno ve sve argumentaci a prestante placat hovadiny....

Cadici diesel do kopce neni zdaleka to nejhorsi, co muzete na cestach potkat. Takovej rozstelovanej benzin karbec s vysokymi hodnotami nespalenych uhlovodiku je na tom klidne co se emisi tyce jeste mnohem hur.
Jenze aromaticke uhlovodiky jaksi nejsou pouhym okem videt..
21. 9. 2012 11:25
Re: zakázán vjezd všem autům poháněným dieselovým motorem
Diesel jednoducho smrdi, ci su tie castice velkosti 1.9tdi alebo 1.6tdi. Jednoducho ak ides za Euro3+ benzinom (s ohriatym motorm), tak necitis takmer nic. Nejedna studia ukazala, ze diesel je jednoducho skodlivejsi, uz len preto, ze to palivo je vlastne odpadom z krakovania a ma horsie vlastnosti spalovania. Ak nastavis emisne normy na rovnaku uroven, pre benzin a diesel, tak diesel neprejdne. To su vsetko zname veci. Vadi mi, ze niekto setri peniaze na ukor zdravia nas vsetkych. To mi pride ako arogancia. Neviem, ci za to mozu viac politici, alebo majitelia takych aut.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 10:42
Nějak NEvím...
..KDE proč takové "nářky/problémy" - já (zelenou) nálepku(vpravo dole na předním skle nalepenou) samozřejmě mám - "stálo" to jedno zastavení se v DEKRA ("dohromady" tak 10 minut?) a plaketka platí pro danné vozidlo (narozdíl od dálniční známky) NAVŽDY :-)
Rozbalit vlákno
24
18. 9. 2012 11:00
Re: Nějak NEvím...
Kulový navždy, počkej 2-3 roky až se tvoje auto posune statisticky do kategorie "čmoudící vrak" a pak máš po zelený nálepce.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 11:14
Re: Nějak NEvím...
JEN "navždy" (BEZ toho "kulový" ;-)
PS: Měla jsem jí již na MINULÉM voze a platí (pro to vozidlo které jí dostane) N-A-V-Ž-D-Y :-)
Alespoň v Německu - jestli to v česku bude (opět) "jinak" to opravdu zaručit NEmohu, že pokud si na své auto koupíte "vjezd do center německých měst", tak to platí i po změně majitele vozu ... prostě pro dané vozidlo NAVŽDY za to "ručit" mohu.. ;-)
18. 9. 2012 16:10
Re: Nějak NEvím...
Tak jak k tomu pak přijde majitel auta, který si nálepku obstará v případě koupě nového auta. (samozřejmě zelenou) a postupem času vlivem ekologicko legislativních změn se dané auto zařadí do skupiny žlutá nálepka viz třeba starší oktávka bez DPF. Takže pokud si ji v budoucnu někdo koupí jako jeté auto a bude na ni kupovat tuhle vinětu nedostane už zelenou nýbrž žlutou. Jestliže je to navždy, tak se pak budou některá auta vyskytovat se zelenou a ty samé už se žlutou nálepkou podle toho kdy si dotyčný na auto nálepku obstaral. To je přeci nesmysl?! Tudíž za to NAVŽDY, bych nedal ani zlámanou grešli.
18. 9. 2012 19:08
Re: Nějak NEvím...
Když je Euro4 zelená, co pak bude třeba Euro8? Doživotní nálepka dává smysl snad jen u aut bez lokálních emisí. Nula je nula a záporné emise jen tak neuvidíme. :-)

Buď od toho systému časem upustí, nebo vozidla přeznačí, popřípadě zavedou další barvy nad zelenou. Většinou dochází k posunu nároků v čase.

---
Tak spam říkáte... pěkně vám ty filtry (ne)fungují.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 22:05
Re: Nějak NEvím...
Vycházíte z CHYBNÉ premisy - berete JEN emise (bez "data narození" vozu ;-)
Pro vůz z roku ... 2005 (např.) který dostal zelenou plaketu hned při zavedení zón v Německu (v roce 2007) platí NAVĚKY..
..ale pro vůz který příjde pro plaketu na DEKRA v roce ... (např.) 2015 budou už plati JINÉ "nároky" - a ten dostane zelenou JEN v případě když bude plnit ty..
Jasno...? :-)
18. 9. 2012 22:25
Re: Nějak NEvím...
Jenže i v roce 2020 budou jezdit vozy plnící Euro 4. A nikdo je nebude považovat za zelené. Mně prostě takový systém nedává smysl. Nikdy bych ho nezavedl dlouhodobě. Dával by smysl, kdyby nikdy neplánovali zpřísnit vjezd do daných zón. Prostě by si řekli, že Euro 4 stačí na věky. Ale to je, podle mne, nereálné. Zkrátka, ten barevný kód je podle mne chyba. Klidně ať barevně odliší jednotlivé normy, aby je šlo snáze na dálku rozpoznat, ale používat semafor? Řekl bych, že je to chyba.

Podle mne to bude v budoucnu fungovat jinak. A doufejme, že se to obejde bez nálepek na sklo. Za ty bych vraždil.
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 22:54
Re: Nějak NEvím...
..ano, jeden rok jsem měla na skle rakouskou českou slovenskou a maďarskou dálniční známku (+ emise od DEKRA :-)
19. 9. 2012 08:30
Re: Nějak NEvím...
Souhlasím s tebou. Není možný aby si měl tu zelenou nálepku na furt. Myslím, že to pak budou třeba v rámci STK přeznačovat ve chvíli kdy dojde ke zpřísnění kritérií pro zisk zelené rep. žluté známky.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 10:15
Re: Nějak NEvím...
NE (pravidla jsou nastavena JINAK.. ;-)
..a příjde mi to i docela "logické" - popravdě již vozy splňující Euro 4 jsou docela "ok" - tím myslím že větší rozdíl byl mezi .... Euro 1 a Euro 4, než mezi E4 a E6 = JE možné aby ten onen vůz měl zelenou nálepku "až navěky věků" :-)
19. 9. 2012 13:38
Re: Nějak NEvím...
Z dnešního pohledu se samozřejmě normálnímu člověku EURO 4 jeví jako emisema šetrné auto, ovšem za pár let budou na takové auta pseudoekologové nadávat jako na staré čmoudící střepy (stejně jako to dneska dělají třeba u EURO2) které ohromně zatěžují životní prostředí. Považovat ho za ekologické auto na věky věků to asi neklapne.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 21:19
Re: Nějak NEvím...
Myslela jsem to tak, že v nejbližší obdobích to s další (a dalším) snižováním emisí již NEpůjde tak rychle jako v uplynulých 20ti letech (nebo odkdy to "EUROujeme" :-) ) = vůz plnící (např.) Euro 4 (i za pár let)bude víc "in" než ten s Euro 2 dnes...
Avatar - Sonny Crockett
18. 9. 2012 20:38
Re: Nějak NEvím...
Kylie, neblbni, víš jak málo by se od řidičů vybralo, kdyby to bylo i u nás navždy? Tady nejsme "u vás", tady jsme "u nás". Nalijme si čistého vína, za rok se to zdraží tak na 800Kč a bude se to muset obnovovat na každé technické prohlídce, tudíž každý rok (tou dobou budou STK každý rok) budeš dávat 800Kč (řádně vybrané soukromé firmě naprosto nijak nespojené s žádným politikem), abys mohla jezdit. Až bude auto za čtyři roky moc čmoudit a zabíjet lední medvědy, bude známka horší. Očekávám, že horší známka bude dražší, aby motivovala lidi koupit si novější auto, které má rádo lední medvědy a lední medvědi maj rádi jeho.
Avatar - petrumr
18. 9. 2012 20:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sonny Crockett
18. 9. 2012 21:31
Re: Nějak NEvím...
Njn, takže to budu mít u Fiata taky doživotně. To se mi ulevilo >:D
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 22:11
Re: Nějak NEvím...
:-)
PS: Doživotně se to dává (třeba) i na MERCEDESy ;-)
19. 9. 2012 10:51
Re: Nějak NEvím...
Tak to pořád souhlasí >:D nevydrží to ani měsíc bez servisu >:-[] Zkušenosti pravda čerpám z poměrně omezeného vrorku S-klasse AMG, ML 1 ropa a 1x benál a JEEP Cheroké(tedy skoro mercek) kterejma si šéfstvo vozí zadky do práce. 5tkm bez servisu je max co to kdy zvládlo.(všechny mají věk do 3 let) Ale na druhou stranu mi to i potvrdil můj servisáki, co pravoval v M3000 ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 11:20
Re: Nějak NEvím...
..i JÁ čerpám zkušenosti z poměrně omezeného vzorku AMG kterýma si šéfstvo vozí zadky do práce.. ;-)
..a TAK "děsivě" bych to (rozhodně) NEviděla. Nicméně za VZOR NEporuchovosti bych je také NEoznačila.. :-)
..což ale NIC NEmění na skutečnosti že ta plaketka co mají v pravém dolním rohu bude platná i za ... let ;-)
PS: Poruchovost Mercedes AMG bych viděla (trochu zjednodušeně) v úrovni CITROËNu C5 - tedy mezi audi A4 a A6 (viz dlouhodobé testy na 100.000 km AutoBild(u) - drahé výrobky NEjsou (nebývají) lepší ve spolehlivosti..
PPS: U AMG ale NEjsou (žádné) problémy s (ručně složeným) motorem! Zlobí spíš "bubosti okolo" (ostatně podobné je to s tím Citroën-em C5 :-)
19. 9. 2012 11:39
Re: Nějak NEvím...
Jo, jo, blbosti jako brzdiče "AMG" radar tempomatu, ložiska, čidla ABS atd.. já bych tu "spolehlivost" tedy za tragickou označil. Už i sám šéf připouští, že ho to "zlobí". Co měsíc v servisu a někdy to ani ze servisu nedojede domu >:D je už i na něj moc, ale aby nebyl za vola, tak tvrdí, že kvalitní výroky nepotřebujou zálohu, že dlouhou zárukou se jen podbízí nekvalitní věci. No služební Ceed slouží bez škobrtnutí již 160tkm a samy dáváme záruku na naše baráky 30 let >:-[] No nic, článek není o kvalitě toho či onoho, ale o demntním neučíném buzer nařízení, které stejně budu ignorovat.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 12:43
Re: Nějak NEvím...
Nu já (samozřejmě) zavedení (německých) plaket NE"ignorovala" - a docela bych UVÍTALA aby (když už jí mám) platila i pro Česko (a nemusela na čelní sklo lepit další "víceméně" STEJNOU..
PS: Nechci AMG "chválit" za spolehlivost (s výjímkou EXCELENTního motoru si to opravdu NEzaslouží) - ale kusy o kterých mluvíte vy budou přece jen asi PODprůměrné (možná i "dost" :-)
19. 9. 2012 13:06
Re: Nějak NEvím...
Asi tak, když pojedu do světa na návštěvu, rozhodně respektuji jejich zákony a nařízení, ať jsou sebeabsurdnější, nikdo mě tam přeci nenutil jezdit a je to má volba. Ale abych nemohl ani s 4 dětmi za rodiči doktorem atd., protože budou bydlet/ordinovat v nesmyslný pseudo EKO zóně? Ani mě nehne. Teď mám obě auta Euro 3, příští měsíc bude výměna jednoho za už Euro 4, ale rozhodně nemám na to, abych jen kvůli Eko nesmyslům kupoval MPV splňující fitkivní Eko parametry za +/- 700-800tkč, když mi mé současné vozidlo nadmíru vyhovuje a službu udělá naprosto stejnou. Bóže, jak mě ti "ekologové" točí(A prosím nikdo mi neříkejte, že si můžu koupit lodgy již od...sice můžu, ale naštěstí nemusím . >:D )
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 21:22
Re: Nějak NEvím...
Když tímhle vás ne-"točí" ani tak ekologové (myslím "ti praví") ale spíš POLITIČTí ekologové (což je skoro ZCELA JINÁ skupina - jejíž "průnik" s množinou "těch pravých" je spíš "okrajový" ;-)
PS: Myslím že s vozem plnícím Euro 4 "to i do budoucna" docela "půjde" :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 22:10
Re: Nějak NEvím...
Tak je fakt, že já jen říkám jak to funguje JINDE (a je FAKTem že v česku je docela ČASTO nakonec "vše trochu jinak"... :-)
PS: Ani evropská cena není 800 kč (ca 250 kč) = mírnému zdražení bych se časem NEdivila, nicméně NE tak "dramatickému" jaké očekáváte...
PPS: Základní myšlenka je, aby do center velkých měst nejezdily "vraky" (hodně staré vozy.. je pravda že takových je v česku "statisticky" stále docela HODNĚ..
..na druhou stranu na silnicích mi to až TAK "strašné" zas NEpříjde... ty ULTRAstaré sice figurují ve statistikách, ale asi až tak moc už NEjezdí..
PPPS: Já RÁDA lední medvědy :yes: ;-)
Avatar - Sonny Crockett
19. 9. 2012 15:32
Re: Nějak NEvím...
No právě, že v Česku ... :no:
PS: Tak já samozřejmě doufám, že 800 je moc, já to schválně nahodil velice nadneseně a přehnaně.
PPS: Snad nevadí, že jsem vám začal rovnou tykat. Vím, že podle etiky bych neměl, dokud dáma sama tykání nenavrhne, ale většinou se to na internetových diskuzích nějak neřeší, hlavně v těchto "uzavřených", kde jsou všichni tak nějak na stejné motoristické vlně.
PPPS: No, o těch vracích by se dalo hodně polemizovat. Já sám mám 16 let starej vrak a znám i hlučnější a smradlavější moderní vozy. Spíš bych za tím hledal snahu o rozpohybování prodejů nových aut, či jiní lobby. Však to známe.
PPPPS: Já taky rád lední medvědy, ale ti "ekologové", nebo jak to správně nazvat... zkrátka ti moderní podnikatelé, co nám cpou "šetřivé" žárovky, aby se jejich kamarádům lépe hýbaly kšefty, si podle mě tyhle medvědy berou jako rukojmí a řvou na nás, ať dáváme víc a víc peněz do jejich kapes, jinak budeme mít na rukou pomyslnou krev těhle medvědů, co se kvůli nám utopí. Zkrátka v to mvidím jen velkou bublinu, která s opravdovou ekologií má pramálo společného.
PPPPPPPPS: Raději mám "naše" hnědé medvědy.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 21:14
Re: Nějak NEvím...
ad PS: to (skoro určitě) JE - těch avizovaných 80 kč mi příjde zase až "moc málo" - proto jsem zmiňovala ten případný nárůst směrem k "evropským" ca 250ti korunám.. :-)
ad PPS: Samozřejmě (že) NEvadí.. ;-)
ad PPPS: No ano - s těmi staršími vozy to JE "trochu problém" (na druhou stranu kdybyste si byl býval koupil mé minulé auto - C5 V6 3.0 se ZELENOU plaketkou, které jsem ani neprodávala, česká cena by byla "směšná" - měl byste "za pár korun" NEJ"vyšší" plaketu pro vstup do center německých měst... která by snad časem mohla "automaticky" platit i pro ta česká.. :-)
ad PPPPS: Ono jsou "ekologové" a "ekologové" - ale to je ve všech oborech.. ;-)
ad PPPPPPPPS: Tak mne to zatím nějak NEnapadlo "rozlišovat", ale víte že snad možná i ty lední...? :-)
18. 9. 2012 10:58
Buzerace
Další forma nesmyslné buzerace. Je pak jasné, že jsou automobilky ekonomicky v *, když se na jejich zákazníky valí čím dál tím víc povinností, zákazů, příkazů a hlavně nákladů (dálniční známky, mýto, uvažované technické po roce u starších aut, vyšší ceny paliv, každou chvilku nové lékárničky, silniční daně a teď ještě tohle). Pak se zavádějí takové nesmysly jako šrotovné, aby nám automobilky náhodou nezkrachovaly. Vytloukání klínu klínem, jako u blbečků na dvorku.
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2012 12:03
Re: Buzerace
zapominas na spotrebni dan z benzinu a nafty, vyrobne stoji benal asi 16Kc litr, nafta jeste mene, zbytek jsou marze prodejcum a dane statu.

Takze pri prumerne spotrebe 7l/100 km platis za kazdych 100km cca 200 Kc do statni kasy, patrne za ty tankodromy, ktere nikdo neoprav uje a za praci policie, ktera pomaha a chrani s radary u ctyricitek a tesne za cedulemi vjezdu do obce.
Avatar - Slavek-TDM
18. 9. 2012 14:17
Re: Buzerace
Pokud vim, nafta je vyrobne drazsi nez benzin, asi o 5%. Nicmene to nic nemeni na tom, ze vic nez polovinu ceny paliva tvori spotrebni dan a DPH.
18. 9. 2012 11:14
Zdarma by to asi nešlo
Přemýšlím kolik si stát za známku řekne, ale když to bude propojené s Německem, tak zhruba stejně. Jak to funguje u auta, které dnes plní Euro 5 a za pár let až bude třeba Euro 8, tak už to nebude zelená, ale třeba žlutá - kdo to bude předělávat a kontrolovat, když už na autě známka bude? Napadá mě, že by bylo nejlepší barevně rozlišit emisní známky na RZ, a tam se to může updatovat co 2 roky, ale to by nestálo žádné peníze změnit barvy emisních známek na 3 barvy, takže to stát nepodpoří, protože mu jde hlavně o "ekologii". >:D Pozn.: V ČR ekologie = kapesologie (plnění kapes zainteresovaných ekologů a politiků).
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 11:29
Re: Zdarma by to asi nešlo
Až bude Euro 8 tak vozů plnících Euro 5 již moc jezdit NEbude = většina mezitím "zemře" na stáří.. ;-)
PS: A to že známka je pro CELOU životnost vozu je skoro ZÁKLADní podmínka (takže ta se měnit NEbude...) = ideál je když si jí koupíte na nový vůz a ten s onou ZELENOU známkou budou používat i jeho další majitelé... (a stojí to to jedno zastavení se v DEKRA a "toť vše" - navždy a navěky.. :-)
18. 9. 2012 11:57
Re: Zdarma by to asi nešlo
co 4 roky tu mame nove euro.. takze za 4 roky bude tvoje zelene auto zlute a do centra se s nim nedostanes. Pripadne te zkasiruji. :-!
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 12:42
Re: Zdarma by to asi nešlo
..a to je ta MYLNÁ "dedukce" = pokud vůz jednou dostal ZELENOU plaketu platí po celou dobu co vůz provozujete (a platí i když vůz prodáte pro další majitele - plaketa se týká vozu NE majitele..
PS:: Takže ŽÁDNÉ 4 roky.. :-)
Ostatné mé minulé auto MAJÍCÍ tuto (zelenou) plaketu je STARŠÍ než 4 roky ;-)
18. 9. 2012 15:44
Re: Zdarma by to asi nešlo
Pokud by měla ta plaketa sloužit navždy a nová auta samozřejmě plní vyšší a vyšší emisní normy, bude od nynějška dostávat každé nové auto zelenou a časem už nebude nic než zelená. Z toho plyne, že je to jen dočasné řešení, které za pár let stejně nebude mít význam, protože všechny auta s červenou nebo žlutou už budou "umřelá". Jasně, zatím nevíme, jestli to skutečně takhle bude, ale kdyby mělo, tak je to teda pěkná zbytečnost a buzerace. Těch Favoritů zase tolik nejezdí a když už se jich tam za den pár prožene, nevypustí samy zase tolik škodlivin navíc... Možná tak by to mohlo omezit vjezd autům s vykuchaným katalyzátorem, ale takové vozidlo by správně nemělo projít emisní zkouškou a tudíž ani jezdit a víme, jak to je. Pak nebude problém na něj sehnat i tu "zelenou". A zase, kolik ale jezdí takovejch aut? Kvůli nim se to přece taky zavádět nebude...
18. 9. 2012 16:15
Re: Zdarma by to asi nešlo
Přesně tak to vidím já. Doufám, že nám to Kylie vysvětlí. :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 22:16
Re: Zdarma by to asi nešlo
Už "vysvětlila" - dnes ve 22:05 ;-)
18. 9. 2012 16:14
Re: Zdarma by to asi nešlo
Pokud to bude ovšem takhle tak to celé postrádá smyslu.
Všichni budou mít zelenou nálepku a bude se jezdit vesele všude. Pokud by se tenhle nesmysl zavedl hypoteticky před 5-7 lety tak by moje auto v tu dobu dostalo zelenou jakožto moderní EURO 3 motor a dnes bych z toho pořád žil ačkoliv podle dnešní legislativy je EURO 3 už žlutá nálepka. Přeci se se zpřísňováním emisních limitů musí ruku v ruce měnit i značení aut co se týče ekologičnosti ???!!!
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2012 22:50
Re: Zdarma by to asi nešlo
Ale NEpostrádá.. postrádalo by ho (pouze) v případě kdyby auta NE"stárla" - ale ona STÁRNOU (a z provozu se vyřazují.. ;-)
19. 9. 2012 08:32
Re: Zdarma by to asi nešlo
To je pravda pak ovšem nechápu na co potřebujeme nálepky, když se starý neekologický auta i bez toho průběžně vyřazují a šrotují.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 11:23
Re: Zdarma by to asi nešlo
..aby NEjezdily do center měst...? ;-)
19. 9. 2012 13:42
Re: Zdarma by to asi nešlo
když průběžně vymírají, tak je zbytečný omezovat jejich ježdění do center měst ne?
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 21:23
Re: Zdarma by to asi nešlo
No ony ale ještě ROKY "vymírat" budou = teď to nejHORŠí "trochu omezím" ;-)
20. 9. 2012 08:29
Re: Zdarma by to asi nešlo
No však ono to jde docela rychle. Když se podívám na silnici tak Favoriti a starší auta už jsou dost vzácnost potkat. Za 2-3 roky dohnijou i Feldy a její vrstevníci což byly už EURO2 auta. Takže se vozový park bude z většiny skládat EURO3 a výš. Z mýho pohledu naprosto v pohodě co se týče ekologičnosti a emisí. Samozřejmě se tu na auto.cz pohybuje dost individuí, pro který je i EURO4 strašná ekologická hrozba, ale takový lidi není možný brát moc vážně ;-)
21. 9. 2012 10:21
Re: Zdarma by to asi nešlo
tak to pozor, EuroIV uz je zastarale a EuroV platne od 2009 v podstate zrovnopravnuje normy pro diesely a benaly, takze to vubec jedno neni. Respektive je to jedno u benzinu, ale je to obrovsky konstrukcni problem u dieselu.
Ja v tom vidim jen a jen lobby vyrobcu aut, pokud do svych novych dieselu montuji DPF za desitky tisic a lidi je nechteji kupovat, tak musi logicky tlacit na majitele starsich (rozumej zanovnich 4 roky starych aut prodanych pred 2009) aby je nechali sesrotovat a koupili model s nejnovejsim Eurem a samozrejme taky DPF.
Buzerace v podobe zakazu vjezdu do center mest se k tomu naramne hodi....
21. 9. 2012 10:37
Re: Zdarma by to asi nešlo
Já v tom to lobby výrobců aut vidím taky, takže nemíním být ovcí a budu si dál vesele jezdit svým autem dokud já neuznám za vhodný, že je potřeba ho vyměnit.
18. 9. 2012 19:13
Re: Zdarma by to asi nešlo
:-) Pěkná shoda.
19. 9. 2012 09:02
Re: Zdarma by to asi nešlo
To už jsem někde psal dávno a určitě o takové možnosti věděli ti nahoře. Tohle už se mohlo na emisích zavést dávno. Nestálo by to nic, už mohl být označen celý vozový park a zdarma by se to dalo využít. Tohle je zbytečná a drahá buzerace navíc.
18. 9. 2012 11:32
noa
autem do mesta nemam potrebu jezdit jis delsi dobu, proc taky, pokud potrebuju odvest sebe, tak staci MHD a pokud neco vetsiho, tak taxik, nijak zvlast cenove rozdilne to stejne neni kdys zapoctu vsechny naklady, tak jako tak v obou tech pripadech je to casto rychlejsi a pohodlnejsi nez tak ridit sam

osobne bych do center mest zakazal vjezd uplne vsem co vypouzti jakykoliv splodiny, zadny znamky, zadny vyjimky
Rozbalit vlákno
6
18. 9. 2012 15:50
Re: noa
a každýmu, kdo se bude chtít někam dostat vzkázat, ať si z garáže udělá stáj a do ní kobylu, že jo.... Zakazovat automobilovou dopravu je nesmysl. Lidi by městama taky neprojížděli, kdyby nemuseli, ale to bychom museli mít solidní cesty okolo (obchvaty atd.). A ti, co do toho města jedou za prací nebo se přepraví z jedné části do druhé? Těm byste to chtěl zakázat?
18. 9. 2012 22:31
Re: noa
kde pisu neco o zakazu automobilove dopravy?
19. 9. 2012 11:37
Re: noa
A co budeš v tom centru dělat, když budeš mít prázdné krámy (to si vážně myslíš, že zboží budou zavážet koňským povozem nebo rikšou?) a nedáš si ani to kafe, protože tam nevjede auto s nápojema? A když už, tak to si myslíš, že ty krámky uživí jen lidé, co tam přijdou pěšky? Pokud si lidé něco koupí, bez možnosti si to naložit do auta, tak to udělají jednou a pak radši budou jezdit do obchodních center a centrum vymře. Sen každého zeleného ideologa...
19. 9. 2012 15:49
Re: noa
cti poradne, autum bych vjezd nezakazal, ale jen nekterym ;-) elektricke dodavky davno existujou stejne jako nakladaky, autobusy nebo jina podobna doprava, ostatne drtiva vetsina navstevniku kuprikladu centra Prahy do toho centra Prahy opravdu neprijede autem, nevim kde jsi na takovou hovadinu prisel, tazke zadny kramy by prazdny nebyli a pokud by meli prijit o zakazniky co tam prijedou autem, tak to bude sotva tak 1-2% tech zakazniku ;-)
19. 9. 2012 16:02
Re: noa
Áno a rezidenti, nejdřív skočí na tram 22 a dojedou si na konečnou vyzvednout auto a hurá na chalupu >:D . V neděli pak poberou věci do tašek, plato vajec ze zadního okna do podpaží a hurá do klidného, lidského centra, kde se jim tak dobře žije 8-s
19. 9. 2012 17:21
Re: noa
kolik rezidentu v centru kuprikladu Prahy zije, 10 tisic? a kolik z nich ma auto, mozna desetina?

ostatne jak resit v pohode i soukromou dopravu v centrech mest tu jiz clanek byl, aneb pujcovani elektroaut, to presne resi to co jsi se snazil popsat s tema vajickama
18. 9. 2012 11:53
ASPON VIDIME, KDO SEDI NA MINISTERSTVU ZP
Pro místa, kdy obcí denně projíždí kamiony místo toho, aby volily objízdnou trasu, je zavedení nízkoemisních zón optimální řešení,“ tvrdí ministr životního prostředí Tomáš Chalupa.

:-) :-) :-)

Pro naseho debilniho pana ministra... veskere kamiony provozovane nasimi autodopravci anebo jejich drtiva cast plni Euro5 pripadne Euro6 a jsou to prvni auta, ktere si zelene nalepky vylepi.
Zadny autodopravce neni zvedavy na to, aby mu nekde stal kamion kvuli nejakeho mestskeho poloidiota, ktery bude kontrolovat nalepky u cedule vjezdu do obce.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2012 14:40
Re: ASPON VIDIME, KDO SEDI NA MINISTERSTVU ZP
:yes: Kamiony jsou vskutku "úchvatná" argumentace. 8-s
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2012 12:02
H*vno hoří
Tak řešení tu je. Koupit si youngtimer, to jsou auta, která se dají sehnat za cenu nižší střední, dát ho do pucu, ideálně aby to mělo něco mezi 12ti a 6 válci. Big Block nebo poctivej evropskej agregát, koupit nálepku se škrtlými hvězdičkami v modrém poli a tradá nejen do centra. >:D
Rozbalit vlákno
5
18. 9. 2012 12:36
Re: H*vno hoří
rekl bych, ze vyjimka se nebude tykat normalnich aut na bilych znackach s klubovou testaci a veteranskym pojistenim, ale pouze aut na veteranskych znackach.
Se vsemi dusledky s tim spojenymi, napriklad ze do centra ti zadny youngtimer nepusti, leda by byl na veteranskych znackach a ty se jaksi u youngtimeru nenosi.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2012 13:05
Re: H*vno hoří
No však ano, viděl jsem mnoho youngtimerů na zelených značkách.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2012 15:35
Re: H*vno hoří
Přesně tak, youngtimer na zelených není problém..
Avatar - igi2
18. 9. 2012 14:49
Re: H*vno hoří
Když už jde o ty emise, tak Velorex, ne? Ten je takový stylový >:D
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2012 21:17
Re: H*vno hoří
Ne, ten přesně ne. Musí to být auto s minimálně šestiválcovým motorem, tak aby to ouřady mohlo porřádně s..t. Stylový je... tak na srazu Velorexů.
18. 9. 2012 15:07
úplná blbost
Ať zavřou ty továrny které vypouštějí haldy dýmu a emisi a ať nezakazují auta v centrech
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2012 15:43
Pravděpodobně další příklad korupce v ČR
Některé důvody:
1. největší emise reálně mají autobusy MHD a těžké staré náklaďáky - budou mít výjimku
2. rezidenti budou mít výjimku s čímkoliv (předpokládám)
3. bude platit na rozdíl od zahraničí i pro motorky(!) - takže žádný Velorex, dokonce ani babeta - neuvěřitelné...
4. veterány budou mít vjezd na speciální povolení - opakovaně nepoužitelné
5. na nálepkách se napakuje předem vybraný výrobce, který potom část peněz pravidelně "daruje" na nějakou volební kampaň, resp. pošle na ty správné účty
6. podle zkušeností z Německa plyne, že přínos nízkoemisních zón je nulový, přesto je u nás chceme zavádět - je to buď neschopností úředníků zjistit si fakta, nebo zákon vypracovali na něčí objednávku
7. i když se zavedení zón na kvalitě ovzduší nijak neprojeví, stejně už je nikdo nezruší - stejně jako odmítá EU zrušit prokazatelně nesmyslné biosložky v palivech
8. jedná se o další zbytečné skryté zdanění, omezování práv méně bohatých a snížení konkurenceschopnosti podnikatelů v dané lokalitě
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2012 18:53
Re: Pravděpodobně další příklad korupce v ČR
:yes: :-(
Avatar - petrumr
18. 9. 2012 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 9. 2012 20:18
Re: Pravděpodobně další příklad korupce v ČR
:yes: Ano, jak říkám pod tebou... kocourkov až je mi z této země na zvracení.
21. 9. 2012 10:23
Re: Pravděpodobně další příklad korupce v ČR
:yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 9. 2012 20:17
Kocourkov
Návrh je očividně okopírovaný z Německa. Zpočátku to nezní špatně, kdybychom kopírovali více jejich zákonů, tak bychom na tom byli možná lépe, ale zde se opět ukazuje český kocourkov. Místo fungujícího zákona kopírujeme frašku, která nepřináší žádný přínos ( v Německu to sami uznali) a v podstatě je to jen další byrokracie a, co je hlavní, další nástroj jak z lidí vytáhnout peníze a ještě to odůvodnit rádoby ekologickou nálepkou. UBOHÉ!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2012 22:08
Re: Kocourkov
Je smutné, že je vůbec možné, aby u nás něco tak neskutečně iracionálního vůbec prošlo. V rámci rádobyekologie (= aby se zas někdo napakoval), okopírujeme totální ptákovinu, jejíž nevýhody naprosto válcují výhody, pokud vůbec nějaké jsou...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
19. 9. 2012 11:37
Re: Kocourkov
Ano, přesně tak... Tohle a nejen to jsou jasnými důkazy, že v dnešní době nejde, až na vyjímky, nikomu o ekologii, ale jen o to jak se napakovat a vytáhnout z lidí další peníze. Nikdo nepřemýšlí, tak daleko, že pokud chceme tento svět očistit, tak to musí jít formou odstranění starých aut, zemědělských strojů a nákladních aut. Do toho se samozřejmě nikomu nechce, protože by se muselo investovat do pobídek a slev. Anebo se na vykašlat na šikanu automobilistů, kteří se celosvětově podílejí na znečištění malým procentem a raději si posvítit na továrny, teplárny, lodě, letadla... Ale to by peníze nebyly tak rychle a navíc by šli "ti nahoře" i proti sobě. Zkrátka žádná dobrá vyhlídka. 8-s
Avatar - Pepa_007
18. 9. 2012 22:00
Naftové motory
A naftové motory budou mít tu červenou 2 ikdyž budou plnit EURO 5.
Chceme přeci snížit prašnost, množství výfukových zplodin a hluk ?!?!?!?!
Nafťáky jsou hlučné, kouří a ty vysoké a karcinogení emise...... .

NoFlame. Jsem jen antidiesel.

Nedávno mně předjížděla A6ka. Cca 4-5 let stará. A toho dýmu, to bylo pomalu na mlhovky. Hnus velebnosti.
Rozbalit vlákno
1
20. 9. 2012 10:21
Re: Naftové motory
Prepokladam, ze zasobovacim naftovym dodavkam daju vyrobit ciernu znamku.
A o tych premiovych znackach s dizlom mas pravdu. Bavoraky, MB, Volva, Audi, ... dymia ako ako horiace pneumatiky. Uz aj na dvojrocnych som videl, ze ked stlacia plyn, tak po nich ostane "dymu a smradu ako hradu". Preco ich dopravaci neposlu na emisnu misiu na STK.
Policajti mi na cestach pripominaju opilcov, ktori maju zuzene a skratene zorne pole.
18. 9. 2012 23:53
Inspirace Německem
Je sice chytré, inspirovat se Německem, nicméně oni to tam mají nasazené dlouho a po vyhodnocení úspěšnosti zjistili, že škodliviny v ovzduší jsou stále stejné, jen prach se nepatrně zmenšil, což nemusí být přímo zásluhou nízkoemisních zón. Po rozboru zjistili, že by nejvíce pomohla tzv. zelená vlna, tj. auta projedou z bodu A do bodu B s co možná nejméně rozjezdy - tj. projet stejnou rychlostí bez zastavování a přibržďování. Naši se sice chtějí o***t ale možná bych přeskočil první zbytečnou část a zavedl rovnou tu druhou, která má větší šanci na spěch. Inteligentní semafory, dostavba obchvatů, zelené vlny aj.

A ještě jedna věc - proč by v rámci úspor nemohly známky sousedů platit u nás? Vidím spoustu aut (a sám ji mám koupenou), které tuto známku mají a vedle této kulaté budou mít nalepenou ještě jednu stejnou hranatou - fakt krása....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2012 00:52
Re: Inspirace Německem
Ano - JEDNOZNAČNĚ bych uvítala abych si NEmusela pořizovat další "nálepku na čelní sklo"
Popravdě je NAPROSTÝ NEsmysl, abych (když už jednu plaketu mám) si pořizovala další (to "samé) pro jiný stát...
Avatar - deliqent4
19. 9. 2012 11:27
bez efektu
V Německu to nic pozitivního nepřinbeslo smogu a prachu je tam pořád stejně ať tam zony byly nebo ne, tak nevím proč by jsme se měli hned po někom o***t, ale tady si myslím nejde vůbec o ekologii ale jen a jen o KŠEFT !!! Zase se pár sviní nabačuje a nakonec v telce zase budeme poslouchat kolik to stálo kolik se na tom prodělalo a že to byl jen další z mnoha podvodů. Nekonečný příběh u nás fakt.
Rozbalit vlákno
2
19. 9. 2012 13:27
Re: bez efektu
Chce to ukázat na konkrétní lidi kteří tuhle zlodějinu vymysleli a další konkrétní lidi, kteří tuto zlodějinu posvětí zvednutím ruky. Jinak nemá cenu obecně nadávat, chce to vědět z které strany, resp. kým placený kdo je. Je to naprosto zbytečná šikana a další tunel. A pokud to zavedou i pro motorky, budeme světovým unikátem, tak daleko nedošli ekofanatici ani v Německu...
21. 9. 2012 10:24
Re: bez efektu
:yes:
jeste udelaji mobilni stanice pro mereni emisi z lidi, jak moc jim smrdi z huby (a taky z toho druheho konce) a podle toho nalepi nalepky na obcanku a vyhlasi zony s omezenym vstupem. Homelesaci (rezidenti) v centrech mest budou mit samo vyjimku, stejne tak vsichni, kteri ani nemaji obcanku ...