Je to jednoduché! Je to bezpečnostní opatření proti slzení očí řidiče! K tomu dochází z velkého smradu nohou jeho kolegů, kteří jedou s ním v kabině.
Druhou verzi je, že kadibudka je z Francie, a tam přeci nepomůže vůbec ;-) >:-[]
ne,mysli vino, kazdej vzdelanej clovek vi,ze ac v USA neni tradice vinarstvi,stihli kluci z USA nakoupit technologie,pestovat kvalitne a dnes jsou vina z Californie uznavana i vinari,kteri cti stary kontinent..
paradoxem je,zekdyz prejdes do jineho obchodu a kouknes vejs do regalu,najdes mezi nejdrazsimi viny prave ta americka a ve vinarnach tosame..ale pohoda..vo nic nejde,je fakt ze v USA nejvic leti ,,CUCO" maj proste radi ten sladkej srot,co vubec neni vino,ale co,kdyz jim to chutna..me taky chutny vic tohle sladky co si,normalni vino nepiju :-) (to sladky taky ne,ale zvladnul bych to spis)
ja se tu bavim o vine a ne o tekutine ze supermarketu....samozrejme,Italie frci...Francie je za USA...aspon tak mi to rikal jeden vinar,jinak jä se v tomhle nepohybuji,takze tu nebudu zkouset davat konkretni informace..opravdu nevim,nepoznam to,jenom podle napisu a ceny :-)
Teda, zastavam se tatry kde muzu, ale tohle je hrozny..nechapu jak se neco podobnyho muze u takhle vyznamne zakazky vubc stat..
To tam nikdo nezkontroluje takhle zakladni vec? misto aby si v Tatre dali zalezet, a vytriskali z akce pro armadu poradnou reklamu tak ze sebe udelaji neschopny sasky..
o mohlenici přemejšlím na zítra ale nevim ... loni jsem byl předloni taky a dycky miliarda národa .. spíš mě štve že asi mi nevyjde krásná lípa .... ;-\
termíny jsou zde [odkaz]
konkrétně je o v Krásné Lípě. Já to mám zafixováno pod Bílinou, protože otec se mě chystal provést po svém posádkovém městě. A jak to tak vypadá zas bude nějaká rodinná akce. Pomoooooc...
no a to ti snad radši ani nebudu říkat že jsme celé dopoledne a odpoledne lítali okolo baráku s panenkou a krtečkem , u všeho se zastavovali podrobně to zkoumali a tak .... :-)
Koukam, ze zatekani do auta je ted v Cesku asi zadany prvek vybavy :-))) Skodovce zateka do Superbu Twindoorem, Tatre do kabiny >:D No, jo, kdyz si nekdo koupi auto montovany ceskejma opickama, tak se nesmi divit nicemu >:D >:D >:D
Armádní technika podléhá zcela specifickým kritériím, se kterými se v civilní verzi můžeme nejblíže setkat snad jen u offroadových závodních speciálů. Pochopitelně, že ve státě s letitou průmyslovou tradicí, je zdravou samozřejmostí využití vlastních zdrojů k zásobování "zeleného" sektoru. Kopřivnická Tatrovka, vyrábí velká těžká vozidla s možností rozličných nástaveb od nepaměti a z této tradice jistě vyplývají neocenitelné zkušenosti. V současné době, kdy se vývoj ve všech odvětvích lidské činnosti vyvíjí doslova překotným tempem, tlačen vpřed komerčními zájmy jednotlivých firem, se však někdy setkáváme i s jevem kontraproduktivity. Nechci se zde dnes zaobírat drobnými problémy, ale raději bych se ohlédnul zpět k jednomu ze základních stavebních kamenů dosluhující vojenské techniky k vozu Praga V3S. Za tímto legendárním, téměř nerozbitným nákladním autem, které svou jednoduchou konstrukcí s pružným rámem, adaptabilními nápravami a snadnou údržbou přímo v poli, který dodnes těžko hledá konkurenci. Lze snad vytýkat týlovému vozidlu malý jízdní komfort, či nedostatečné vytápění kabiny, když s ním elegantně projedete terénem přibližně stejně dobře jako s vozidly BVP? Osobně považuji velkou chybou rozhodnutí o zrušení výroby této terénní ještěrky, vybavené mimochodem spolehlivými nápravovými redukcemi, které bohužel už dnes nejsou samozřejmostí ani v této kategorii vozidel. Mohu jen tiše závidět vždy chytrým angličanům, kteří svého Land Rovera Defendera vyrábějí a pouze občas inovují letos právě 60 let! Připadá mi, že by si tato dvě auta, i když odlišných kategorií, měla spolu stále co říci. Bohužel pro nás, byla Praga V3S něčím rozhodnutím odepsána do výslužby. Zato prozíravý brit se stále těší velké oblibě na celém světě nejen v armádních uskupeních, ale i v civilním sektoru, s roční produkcí 250 000 kusů. Dle mého názoru není, v kooperaci vyráběná Tatrovka, momentálně schopna v plném rozsahu nahradit ryze českou Pragu V3S, i kdyby byla konstrukčně zcela bez závad. Petr Lai
LR je takový šrot, že jej používají snad všechny speciální jednotky světa. To, že se něco vyrábí se stejnou koncepcí několik desetiletí neznamená automaticky, že je to zastaralé! Nebo dokonce, že je to konstrukčně stejné jako první typy!
T-810 je navržena a vyzkoušena přesně podle zásahu GŠ AČR, a především politiků. To, že někdo pošle várku špatného těsnění, a v koncovém to tam dají, protože termíny se musí dodržet je věc, která se stává skoro ve všech výrobách (pokud zcela nenarušují funkčnost a bezpečnost výrobku). Posílat vadné komponenty a suroviny si dovolují i renomované firmy ověnčené všemi ISO, které existují. Prostě zkouší jestli si toho onen výrobní závod všimne. A onen výrobní závod pak má těžkou hlavu co s tím udělat. Takže opět se dělá z komára velbloud. Spíš mě zajímá proč bojovým jednotkám dávají pancéřované Hummery, o kterých už všichni ví že jsou v Afghanistánu kvůli minám na prd. USA se jich zbavuje a polští vojáci raději absolvují vojenský soud než misi v nich.
k tým hummerom na krátko, prečo sa ich zbavujú?..dnes sa predsa robia aj panciere proti mínam (teda aspoň pechotným)..a na čom potom tí amíci jazdia, na nepancierovaných? (podľa hesla-čím skôr to mať za sebou)
Mají nízkou odolnost proti minám. Takže se nahrazují jiným typem obrněnců, jejichž podlaha je ve tvaru V. Tím se energie z výbuchu miny utlumí. Z auta je sice šrot, ale posádka je živá. Mezi tyto vozy patří i Dingo 2, která AČR zakoupila právě do mise Afghánistánu.
Jako první takové auta je začali používat v Jihoafrické republice, která měla obrovské ztráty v angolské válce právě díky minám.
dobře je to popsáno v tomhle videu [odkaz]
Nevýhodou je, že už to je na podvozku minimálně lehkých náklaďáků, ale za ty životy to stojí..
[odkaz]
on je dost rozdíl mezi civilním a vojenským provedením land rovera ... ten vojenskej s zesíleným podvozkem , 24v rozvodem elektriky, motorem 300 tdi se ani nedá koupit pro civilní sektor ... a k čemu je krásný nový motor td4 když je umístěnej tak že se při doskoku prorazí vana ??? .... pokud někdo chce nesmrtelný offroad koupí toyotu ... lr vydrží taky dost .. ale vyžaduje neustáloou údržbu ... stejně jako aro a uaz ....
jinak unimog je libovej ale mega drahej .... a pamatuju před dvšma lety jak jej na aro show zakopali v tak nevinně vyhlížejícím bahně že jsem nevěřil ...
pravda, vétriesky je škoda..ktovie prečo sa neuchytila jej modernizovaná verzia, v ATM z asi 94-tého som čítal že sa celkom nádejne rozbehla montážna linka modernizovaných V3S ;-\
V3S mala nasledovníka. Vynikajúceho nasledovníka. 15 prototypov v rôznych verziách, od auta veľkosti Avie až po armádnu šsťkolku. Vojenské skúšky-preukázaná výrazne lepšia priechodnosť ťažkým terénom ako u T815. Jeho kliatbou bolo, že ho vyvinuli komplet na Slovensku. Pražskí páni to proste a jednoducho zatrhli.
[odkaz]
Pokud se Tatra snížila ke spolupráci s francouzským dodavatelem, potom je zřejmé, že s kvalitou to v Kopřivnici půjde rychle z kopce. Zatékání je jen začátek.
ja jen napsal,ze to,ze je ceskej dodavatel, jeste neznamena,ze je to cesky vyrobek in natura....a za tim si stojim,vam bych v tomto pripade doporucil nejakou formu vzdelavani,co se zahranicniho obchodu tyce..
cituji: "Mluvčí automobilky Vladimír Bystrov ČTK sdělil, že nekvalitní těsnění poklopu kabiny dodala společnost SVOS Přelouč. Podle něho si Tatra Kopřivnice tohoto dodavatele vybrala v souladu s přáním vlády, která chtěla upřednostnit českého VÝROBCE." Proto pisu at se informujes. To samy plati pro Tvoje budouci zahranicni obchodovani ;-)
tys me nepochopil....myslel jsem to jako vseobecne,nezpochybnoval jsem,ze to tesneni byl ceskej smejd...Jen rikam,ze nalepka Made in EU jeste neznamena,ze neco je opravdu z EU..nebo Evropy vubec...to je jedno.Uz si rozumime :)?
My víme, že takový typický ajťák, tedy omlouvám se, prodejce v telekomunikačních technologiích, na Audi 100, který měl před 10 lety ojetou R19, která mu způsobuje komplexy dodnes, toho ví hodně... třeba i o původu těsnění...
ten byl dobrej..
Ve skutecnosti travim vetsinu studii mimo CR.Matfiz sucks,jsem kapitalista a karierista,pres mrtvoly az na vrchol a myslet si o tom muzete co chcete :-) o medicine bych pomlcel...mozna dobry lidi,ale uroven..jak to rict slusne..proste pozadu,kdyz mi v USA rekli,ze mi muzou ruku opravit 8 zpusobama,ktery by nenechali zadne stopy po zasahu,tak hned dodali,ze v Cr by nevedeli co s tim,takze proste mi to udelat nemuzou a ze je jim lito ae srouby a titan taky pomahaj.
Ano, toto jsem chtěl napsat. Pamatuji jednoho amaričana, který tady učí na jazykovce a ten mi říkal, že v USA si myslí, že v ČR nemáme ještě ani splachovací záchod. Takže asi tak nějak k americkému zdravotnictví. Ale v USA je vše možné, i pacient house se probudí z vegetativního spánku po 10 letech a ačkoliv by měl po tolika letech tak málo svalové hmoty, že by se nedoplazil na záchod, ta jede na výlet přes půl USA >:D
Snad bych dodal, že právě banky mají o matfyzáky obrovský zájem a tam se teprve dělá kariéra
Opet jsem zabredl do veci,ktere moc nerozumim,ale dal by se hodit nekam nalez od doktora a konzultace z MOTOLE...nikomu ty peripetie nepreju,ale pravdou je,ze fraktury kosti amikum jdou,my mame zase sqely detsky onkology...
Za prvé na výšce jsem musel vyžít z brigád >:D
za druhé máš asi hodně velký komplex co bobánku? Jestli si myslíš, že tady někoho dojmeš, tak mateřská školka je vedle..
Milej zlatej, jestli Tě to zajímá, tak Tvá ekonomie je mému oboru studia pro smích... Tedy bez urážky... Znám lidi, kteří při studiu ekonomiky rozjeli vlastní firmy i bez podpory rodičů ve studiu. Zřejmě to bez podpory nejde, viď?
Samozřejmě studuji také, rodiče přispívají a přivydělávám si na brigádě, abych pak nebyl rozmazlený fracek, který tady frajeří kapesným od rodičů.
K mému příspěvku. To, co jsem napsal, je shrnutí toho, co tady Ada sám o sobě prohlásil. Dělá tady svou chorobnou nenávisti vůči Renaultu již dlouhou dobu šaška, ačkoliv o autech toho ví pramálo. Viz diskuze o CR a PD.
;-\ tak proc to potom bylo cileny na mne, kdyz slo o Adu?
Nejsem rozmazlenej fracek,umim vydelat penize,tocim si akcie o to nejde.Jen nemam rad,kdyz se do me nekdo zacne navazet bez toho, aby znal skutecnosti.Beru z5 svoje slova o kapesnem,opravdu to byla jen podrazdena reakce,zadny leceni si neceho,jsem spokojenej clovek a to,ze nemusim zatim vydelavat beru jako vyhodu a prodlouzeni detstvi bez starosti,podle mne na tom nic spatneho neni..
Tak pokud by tohle měla být jediná závada tak špatný těsnění je super >:D Ale ne, teď vážně, je přirozené, že v ostrém provozu se vždy u všech aut objeví některé závady. Tohle je jen prkotina, stačí upravit těsnění a jede to dál. Taky to není asi žádná sranda ta filtroventilace atd. Teď je důležité aby se další závady neobjevovaly, a i když by se nějaká objevila aby se k tomu Tatra postavila čelem.