Společnost TATRA vstoupila na trhy Severní a Jižní Ameriky. Kopřivnická firma otevřela svou kancelář ve Washingtonu a založila společnost Tatra Americas.
To nie je Crazy Frog ale Popcorn od Gershona Kingsleyho, absolutna klasika ranneho synthpopu. Nahrali to aj Kraftwerk, J.M. Jarre a odznela aj v seriali No pockaj, reps. Jen pockej, zajici :-) Neskor bola nasamplovana do Crazy Frog
Toje dobrá otázka:-) Jestli se ale nepletu tak tatrovka vyrábí dost výkoný a drahý vozidla. Možná sou ty MANy, Mercedesy a Renaulty levnější a tatrovka zbytečně namakaná. Zajímalo by mě jak to je tak jestli to někdo ví at napíše já vím prd:-)
tatra je kategorie 18tun. uvedené podvozky firem mercedes, man, renault jsou kategorie 14t. ůvodně to měla býti tatra pak někdo přišel na to , že výhodnější je jiná kategorie, kterou tatra nedělá. jen pro doplnění tyto vozy nahrazujou ve většině vozidlo Liaz CAS K25 , které patří do 18ti tunové kategorie.
jak jsou hasiči spokojeni lze vyčíst zde :
[odkaz]
Podobna otazka se nabizi i ohledne nove Tatry pro ceskou armadu 810 ANTS. Sice je to Tatra, ale de facto je to Renault s podvozkem Pragy V3S. Proc nedodava ceske armade Tatra vozidla tatrovacke koncepce, ale lepi upraveny hybrid Renault/V3S? Zda se mi to trosku podivne a rekl bych, ze to vymyslela nejaka chytra hlava na ministerstvu obrany. Tatra uz jen dodava to, co si "soudruzi" naporouceli.
Tatra T810ANTS je licencí původního vítěze soutěže, kterým byl český ROSS R210. Ministerstvo obrany ukecalo Tatru aby tento projekt, který byl vyvinut na základě přímých požadavků AČR, zakoupila a modernizovala, s tím že pak bude dodávat tyto vozy za V3S. Osobně nevidím na tom nic špatného, když si armáda naporoučí jak má její vybavení vypadat. Přeci jen to není civilní sektor, a zde jsou zkušenosti životně důležité. A koncepce V3S je dodnes vysoce ceněna.
Přesně tak. Hlavně si myslím že se 810tky dělaj proto aby nahradily V3S ve stejné váhové kategorii. 815tek má Armáda taky dost. Vždycky není potřeba velká osmikola, ale menší auto, s menším průjezdním profilem, nižší spotřebou a menším tlakem na půdu.
Problém T815 je v její samotné koncepci s centrální rourou a teprve na ní posazeným páteřovým rámem a nástavbou. Zbytečně to zvyšuje hmotnost samotného auta, jeho výšku a hlavně výšku ložné plochy korby. Nevadí to u velké osmikoly, ale pro střední a lehká auta to je nevýhoda.
Tak to máme rozdílné informace, co čtu jeden hasičský web, tak právě oceňují nízké těžiště Tater oproti zbytku. A pokud si porovnáš parametry T815-7 4x4 a T810 zjistíš, že celková hmotnost je sice o dvě tuny vyšší, ale zároveň odveze o 2tuny více, ale prázdná hmotnost je o 100kg menší ve prospěch Tatry 815-7 4x4! Takže roura není těžší než klasické provedení ;-) zdroj:[odkaz]
Páteřový rám = centrální roura... A výšku to nezvyšuje, protože Tatra nepotřebuje klasický mohutný rám, ale pouze rám pomocný. A ten začíná až za kabinou.
Páteřový rám = centrální roura... A výšku to nezvyšuje, protože Tatra nepotřebuje klasický mohutný rám, ale pouze rám pomocný. A ten začíná až za kabinou.
Ten pán má pravdu na centrální rouře již není žádný další rám, ale pomocný rám pro zavěšení korby. Ta centrální roura nahrazuje rám, který je používán u klasických vozů
protože tatra nemá srovnatelný vůz v dané hmotnostní kategorii. Pokud se jedná o vozy stejné váhové kategorie, tak se nakupují Tatry a Scanie. Víc najdeš na [odkaz] . Ten web si dělají hasiči sami pro sebe, a člověk se až diví co GŘ Hasičů s velkou slávou nakoupilo za šmej...
Tatrovaci jsou loseri ... penize dostane GR nekdy v pulce roku, vypsani vyberoveho rizeni taky trva nejaky ten mesic a svete div se, Tatra nema vhodne podvozky skladem. Muselo by se to vyrobit. V konecne dusledku to znamena, ze by se vuz nestacil dodat do konce roku, coz je hlavni podminkou cerpani penez na ty auta do konce roku. Mercedes, Man ci Scania nemaji problem, podvozky na sklade maji. Navic vic nez nejake super terenni schopnosti hasici spise potrebuji v aute automat ci elektroniku v podvozku.
Tatry nejsou skladem, protože se fabrika sestěhovala do menších a úspornějších prostor a ty teď už začínají být zase malé pro poptávku jaká je. Tatry se prostě v součané době nestíhají vyrábět.
Dovolím si ti oponavat, hasiči právě víc ocení dobré chování vozidla v terénu. Samozřejmě záleží na pneumatikách, ale s tatrou se nikdo nemusí bát kamkoliv zajet. Při požárech lesů v nepřístupném okolí je to k nezaplacení. Navíc Američani se nechali slyšet že auto s takovýma jízdníma chopnostma tam ještě neměli.
Hasiči určitě nepotřebujou automat, aspoň u nás. Na těch pár kilometrů k zásahu a zpět je to zbytečný. V Americe sou na to zvyklý tak prosím mají ho tam mít.
Elekronikou podvozku myslíš co? Nějaká extra složitá elektronika se může někdy nevyplatit.
Taky si myslím, že řazení a podvozek je až na druhém místě. Na prvním místě je cena, spolehlivost, užitné vlastnosti, servis, dostupnost ND atd. V Tatře zejména selhal management, protože spoléhají, že je na chvíli udrží nad vodou armáda.
To bych neřekl. Tatra je už několik led zcela nad vodou a počet zakázek se pořád zvyšuje. Jak už sem psal výše po sestěhování výroby už kapacita nestačí a firma nestíhá vyrábět.
Chybný byl především američtí manažeři, kteří zde nastoupili v půlce devadesátých let. Ti se rozhodli vycouvat z tradičních trhů. Naštěstí se Tatry ujal velice schopný Terex, a dle všeho ani současní majitelé nejsou k zahození :yes:
Jestli je Tatra nad vodou a jestli je jejich vyrobek unikatni a konkurenceschopny a znacka ve svem oboru pomerne znama, mohlo by to znamenat, ze Cesko brzy o tuto firmu (za levne penize) prijde.
Myslím, že Zemanova vláda prodala státní podíl kanadské(americké? nevím přesně) firmě Terex, která je jedním z největších výrobců stavební a důlní techniky. Ta později z různých důvodů prodala Tatru firmě Tatra Holdings s.r.o., což je americko-indická firma. Ve článku zmíněný pan Adams je jedním z majitelů.
Nevím, co sem zatím četl tak největším problémem je paradoxne servisní síť a zastaralá ergonometrie kabiny. Ale na to by musel odpovědět nějaký kamionista, nejlépe Tatrovák
Tak servisní síť to se ani nedivím. V některejch si asi ještě nevšimli že doby minulé už dávno pominuli a nechovají se dobře k zákazníkům. Stejný problém má i Škoda. U Tatry to bude asi ještě silnější protože podstatné změny, přechod na moderní řízení a obchodování, péči o zákaznika nevyjímaje proběhly nepoměrně později.
Ta kabina nevím řidič nejsem, ta nová palubka se mi celekm pozdává i to el. ovládaný topení. Ale je fakt že ta kabina je stará 25 let a že zápaďákům se rovnat nemůže. I když Tatra není dálkový truck, mohl by tam být aspoň palubní počítač, nebo kabina v pozinku. Možná že by se i výhledově hodilo ESP ale to je fakt hudba budoucnosti, ale není to nesplnitelné a myslím že v budoucnosti se tomu nevyhnou.
autá v bani sú o niečom inom ako TATRA, ak má chlap jazdiť 8 hodín tak klíma, nastaviteľná pohodlná sedačka, rádio s CD, ABS, kontrola trakcie a tak 70 až 110 v pohybe, ide to aj 80km/h, to je posledná móda do lomu
oprava 70 až 110 ton ( nie km/h ani litre ani kone ..., )
autá v bani sú o niečom inom ako TATRA, ak má chlap jazdiť 8 hodín tak klíma, nastaviteľná pohodlná sedačka, rádio s CD, ABS, kontrola trakcie a tak 70 až 110 ton v pohybe, ide to aj 80km/h, to je posledná móda do lomu
Tak to všechno ti Tatra nabídne. Kromě tý kontroly trakce, ta si myslím trošku ztrácí smysl když máš pohon na všechno + všechny uzávěrky. A v lomu se nejezdí tak rychle. Jasný ty obrovitý sklápěče mají výhody ,ale většinou jezdí auta menší.
Auta do lomu? To je hlavně o nosnosti a životnosti. To jsou mé poznatky z webů profesionálních řidičů.
Právě Jamal a osmikolky jsou v lomech hitem.! Asi si to pleteš s trucky pro stavby ne?
Mozna, ze by se vyplatilo presunout vyrobu do Indie, kde by se ty pozadavky daly bez obtizi splnit a mozna se vybudovala i vetsi prodejni sit. Fabrika je rozebrana a prestehovana behem kratke doby, krome toho by se zakaznikum dala Tatra nabidnout za nizsi cenu...
No trochu vedle. V Indii již továrna dávno stojí. Tatra je standardním vojenským automobilem Indické armády. Krom toho je hlavním nosičem raketometů, operačně taktických raket a protilodních raket. Ty monstrozní podvozky 10x10 a 12x12 byly právě vyvinuty na základě požadavků Indie. [odkaz]
zhruba uprostřed odkazu jsou ty indické Tatry
Tady v Tatře by se to asi nevyplatilo. Vše se dělá v Koúpřivnici a zas tak moc se toho nenakupuje. Navíc v Indii má už Tatra montážní závod kde se kompletují rozložené sady co jdou z Kopřivnice. Splnit současné a budoucí požadavky v Evropě nebude problém. S to cenou nevím....zase by se zvýšily náklady na dovoz a kdoví jak b to bylo s kvalitou.
Jak vidim trefuji se jen do minulosti, asi proto, ze mi soucasnost Tatry neni vubec znama. Moc jsem se o to nezajimal posledni dobou, Tatra take neni zrovna moc rozsireny automobil na svete, takze clovek snadno zapomene. Kazdopadne diky za info !!
Dalo by se tedy rict, ze cizi firma Tatra jeste zamestnava par lidi v Cesku, coz je pro par jedincu pozitivni rozpoznani, nicmene kapitalove je v rukou ciziny, coz zda se byt zatim jedno, ale jen do te doby co se rozpozna, ze firma opravdu v ceskych rukou neni. To by se mohlo stat tim, ze by cizi firma Tatra definitivne s celou technologii z Ceska odtahla, napr. ze strategickych duvodu a ponechala by si samozrejme i znacku. V Cesku by se mohlo sice vyrabet dal, pod jinym jmenem, ale konstrukce Tatry bude jiste pravne sichrovana proti kopirovani (unikatni nezavisle zaveseni vsech kol atd.)
Mam ten nazor, i pres veskere nadseni z globalizovani, ze nektera dulezita vyroba by mela zustat ve vlastnich rukou, ale tady zrejme narazim na moderni 8-s smysleni dnesniho lidstva.
Tos špatně pochopil. V Česku je veškerá výroba a konstrukce. Pouze Indie má vyjímku především kvůli tamější armádě. Firma ATC byla založena kvůli tehdejšímu kontraktu US Army na střední nákl.automobil. A také měla prodávat vozy pro americké spojence. Výroba probíhala tak, že kompletní vůz byl vyroben v Kopřivnici a v Americe byl zastavěn motor. Firma ATC dodala okolo 500 815tek izraelské armádě, kde byla během Libanonského tažení vyhodnocena jako nejlepší nákladní vůz. ATC je takový kopřivnický Lexus ;-)
Diky za info! Jake motory se do toho montuji a jsou jeste vzduchem chlazene ?? Nemontovaly se do Tatry nejaky cas motory Deutz ?? Ted to budou pravdepodobne nejake americke agregaty !?
Musim se na to trochu podivat...
No tak do Tatry se pořád ještě montují vzduchem chlazené motory Tatra. Nyní splňují i emisní normy Euro 4. A to bez elektroniky stále s klasickým mechanickým čerpadlem. Elektronická je akorát regulace chlazení. Motory Deutz se montovaly a montují ale nikdy nebyla přerušena montáž Tatra motorů. Je to vlastně tak že Tatra má vyzkoušenou zástavbu i několika cizích motorů a je na zákazníkovi co si vybere. Tatra je vlastně taková stavebnice, co si zákazník naporoučí a jde to to tam namontují. Většinou se ale ty cizí motory montují spíš do speciálních a vojenských provedení, protože většinou směřují do zahraničních náročnějších teritorií.
Tak Tatra dává do svých výrobků motory Deutz, Cummins, V T810ANTS budou motory Renault. MTU nebo své vzduchem chlazené motory. Ty mají tu zvláštnost, že jako jediné motory na světě dokáže splnit Euro IV pouze mechanickou cestou bez asistence elektroniky. Otázkou je, zdá se s dalšími Eury vyplatí vyvíjet vlastní motor.
Motory Deutz a Cummins se montují vesměs s americkou automatickou převodovkou Twin Disc. Zde Tatra narazila na problém, že jiná automatická převodovka než zmíněný twin disc vyvinutý pro stavební stroje se do centrální roury prostě nevleze.
Motory Tatra mají výkon 230-300kW
Deutz okolo 400kW
MTU okolo 610kW
Do budoucna chce Tatra vyvinout další modelové řady nepravých Tater, s klasickým rámem. Ty by měly být určeny především pro stavební firmy, které podvozky s centrální rourou nevyužijí. Rozhodně nejde o to, že by roura byla těžší než rám! Problém je s určitými provozními vlastnostmi, které nejsou pro silnice zcela dobré. Jedná se například o vyšší opotřebení pneumatik na silnici. Každý kdo viděl prázdnou Tatru si všiml, že její kola nejsou kolmo k silnici. Klasická roura pak bude určena pro armádu, civilní složky obrany, a těžební firmy.
Pro Rouru zda se byt nasazeni znacne omezene a vyvoj ramu myslim, ze bude potreba nejakeho partnera, tedy nekoho kdo uz ram ma a na ni se asi posadi neco jako nova Tatra pro normalni nasazeni. Jde ted asi take o to jestli pro takovy klasicky nakladak je misto na trhu. Pravdepodobne by rozhodla cena, mozna znamost znacky na vychodnim trhu...
Zajimave Informace !! :yes:
To Euro IV si myslim je mozne dosahnout jen pridavkem vzduchu do vyfukovych plynu, nebo zeby nejaka specialni kataliticka technologie? Samotnym spalenim nafty bez nejake nasledujici upravy si to nejak nedokazu predstavit.
Přídavek vzduchu do výfukových plynů se nepoužívá to je jen ředění. Pro Euro 4 se používají systémy SCR a EGR. První je přidávání močoviny do výfukových plynů, to používá většina výrobců a mezi nimi i Tatra. EGR je recirkulace výfukových plynů (část výfukových plynů se vrací do sání) To používá Scania a MAN. Je to lepší nemusí se dávat žádné AdBlue a podobně. Ale ten motor musí mít sám o sobě čisčí spalování.
Ta technologie SCR odstraňuje katalitickou reakcí oxidy dusíku z výfukových plynů. Tyto oxidy jsou spjaty s pevnými částicemi. Pokud se úpravou motoru obsah jedné složky sníží, obsah té druhé se zvýší a naopak. Toto souvisí i se spalovací teplotou ve válci. Nízký obsah pevných částic se tedy odstraní úpravou motoru a vstřikování, oxidy dusíku zase katalitickou redukcí.
Roura nemá nijak značné omezení oproti klasickému rámu. Její nevýhody se projevují až u čistě silničního provozu, a i zde jsou zdrojem častým hádek mezi kamioňáky. Nicméně někteří zákazníci si žádají klasický rám, tak proč jim to nenabídnout?
Nezapomínej, že Tatra má dobrý zvuk v celé východní Evropě, ale také v Asii a Africe. A to jsou poměrně obrovské trhy. Samozřejmě asi neprorazí v kamionové dopravě, ale s čistě stavebním strojem má šanci na úspěch.
Nevím osobně mě to nijak nenadchlo Tatra s tuhými nápravami. I když se bude vyrábět i klasická roura...nevím už to nebude ono, mezi lidmi se to rozšíří a budou pomlovat. Uvažuje se o tom kvůli tomu že když firma nakoupí Tatry a potřebuje i auta která nejsou určena do terénu (třeba kvůli spotřebě), aby mali auta od jednoho výrobce a jeden servis.
Ale určitě to nebude pro Tatru s jejím vývojovým potenciálem a zázemím problém takový auto udělat.
Nebojím se že by se o Tatry v budoucnu ztratil zájem, má opravdu dobré produkty s vynikajícími vlastnostmi v terénu, které nikdo jiný nemá.
Taky nemám obavy. Odvázaný z toho taky nejsem, ale co se dá dělat zákazník je zákazník. Je to něco podobného jako přechod Porsche na vodníky.
Osobně jsem zvědavý na verze T810, ale je škoda, že používají budku od Renaultu. Možná se měli poohlídnout v jiných vodách, třeba Japonsko a její Mitsubishi. Jejich boudy se mi celkem líbí. A tady by se nikomu nepletly
Tak ono zase brát něco z Japonska se asi prodraží a když už berou motor, tak vezmou najednou i kabinu.
No ono by nebylo třeba špatný pustit tu 810tku do civilní produkce, nebo i 815-7 4x4 coby zástupce menší kategorie jako konkurenci Mercedesům Unimog pro Správu a údržbu silnic.
já bych řekl, že se s tou 810 počítá, přeci jen AČR linku neuživí. S 815-7 nevím.. s tou její budkou. Ale tak bůh ví co se v konstrukci děje, dříve nebo později budou muset přijít s novou budkou