Tohle,že je Tatra? Podívejte se na tu kabinu? Kde je nějaká originalita. Vždyť ta kabina je snad celá převzata z DAFu! A co ty světla? Ani tam nejsou schopni vymyslet nějaké originální svítilny? To už si fakt dělají snad srandu. Myslel jsem,že DAF bude to samé,co audi pro Lamborghini,tedy že si Tatra zanechá svoje rysy a né tohle. DAF měl jen dodat motory a konec,né TOHLE.To je to samé,co udělal VW Škodě. Vždy,když mi někdo řekne,že Škoda je české auto,musím se jen smát a ptám se jich,co je na tom českého. Motory?Podvozky?Interiéry? To,že to vyrobili české ručičky neznamená,že je to české auto. Tím pádem je snad Huyndai české auto? VW Slovenské auto?...
to bude tím, že Tatra tohle sama vyvinula. Sdílení komponentů mezi výrobci nákladních vozů je poměrně rozšířené a málokdo to pozná.
Navíc Tatra tam svůj hlavní rys má - podvozek
Hele a proč myslíš, že se Tatra rozhodla kupovat budky a motory u DAFu? Právě proto, aby to nemuseli pracně (draze) vyvíjet. Problém je v tom, že náklady na vývoj jsou stejné jestli chceš ve srovnatelné kvalitě vyrábět dvacet tisíc, nebo patnáct set (Tatra) aut.
Jasně, prostě bohužel v této ek. situaci v které Tatra je to jinak ani být nemohlo. Navíc si všichni porovnejte Renault Midlum a DAF LF. Faktem je že tam Tatra mohla dát boodová světla z Faceliftovaného Terna včetně xenonů, i když ale byly slibovány nevím jestli se mohtují.
WW škodovku je n koupil,,,,dělá tam svoje auta,,celá firma patří Němcům,,,my jsme jim daly akorád zadarmu tradiční logo škoda a v naší bývalé fabrice děláme jenomnámezdní sílu---zaměstnance !!
Tak jsme jim to prodávat nemuseli a v Boleslavi by se v halách proháněl jen vítr. Neměli jsme nic, ani to tradiční logo Škoda kterým si v automobilovém průmyslu mohla západní konkurence akorát vytřít *.
Anebo to jde udělat jinak. Budku obšlohnout, něco podbného udělal ZIL se starými budkami MAN pro dnes už sériově vyráběný typ Kentavr (který už byl ale představen někdy v roce 2006 na veltrzích) a tenkrát se pánové mooc divili že o tom nic neví :o)))
A kdovíkaj je to v případě nových ukrajinkých turcků Kraz s bezkapotovou budkou která taky nápadně připomíná jisté západní trucky....
jo ta budka pro ZIL se dělá v číně, jenže je to původem MAN jak vyšitej a právě pánové z MANu se moc divili, kde že ZIL přišel k jejich budce (a asi nejen budece, vnitřek kabiny byl od polského STARu).
Škoda že do sériové výroby nešel i typ Tapir, ten byl rozhodně zajímavější....
DeegrCZ: Tatra byla také ryze českou automobilkou až po roce 1945. Do té doby byli ve vedení firmy většinou Němci a Rakušané, českou národnost měli pouze tovární jezdci.
Zatím to dle všeho vypadá docela nadějně, tak doufejme, že i to patetické jméno tomu pomůže. Skoro to vypadá, že ho vybrali v US, protože pro to oni mají smysl a občas to podle toho i funguje... ;-\ >:-[]
Ale ta byla naše a cool a odvozena spíše od formy a funkce, tohle je ingliš a poukazuje na ekonomickou úlohu pro značku. Co bude dál? Tucson, Flagstaff?? >:D Ale Yuma by bylo docela dobrý... :-)
No však mě se nezdálo Mamut moc familiérní název. Tak to bude tím. PS. co nabízí DAF budka lepšího, bezpečnost? Interiér moc zajímavý není, z té jedné tmavé fotky.
Hlavně se zpřísňují legislativní předpisy a dokážu si představit, že za pár let bude povinně pro nákladní automobily ESP a to je mnohem jednodušší aplikovat na komponenty DAF. Navíc i v jiných parametrech by se mohla stát že by za chvíli kabina Tatry byla nehomologovatelná.
Vypadá to k světu a to že je tam řada dílů od DAFu je jenom dobře, chtít všechno vyvíjet sám při produkci v řádu tisíců by bylo ekonomicky sebevražedné takto je zde slušná šance protože zkombinování konceptu "roura" který má dobré jméno na řadě trhů a standardních komponent by mohlo zabrat. Koncepce kterou zvolili má i dobré šance na jednoduchý servis po celém světě protože může využít to co po světě má DAF/PACCAR což je možná to zcela nejdůležitější protože kdo si koupí užitkový stroj který by byl sebelepší když by v okruhu 2000 tis. km nebyl servis. Držím palce Tatře, kuva to by bylo aby nebylo...
Souhlasím, Tatra už dávno potřebovala podporu velkého partnéra. Samozřejmě bylo by krásné, kdyby bylo vše na Tatře made in Czech, jenže v situaci v jaké byla Tatra to nemělo perspektívu. Buďme rádi, že Tatra a jeji originální koncepce žije a snad se rozvine s Dafem podobně jako Škoda auto pod VW.
OK, chtěl jsem vydedukovat, zda je tu možnost, že by ten vzduchový Euro V, byl použitelný právě aspoň u vozidel AČR, kde je asi výhoda chlazení důležitější, než emisní normy. U vlastnických poměrů mě zase zajímalo, kam "zmizel" bývalý podíl Terexu, resp. jestli je podílníkem nějaký jiný výrobce transportní techniky. Vzpoměl jsem si totiž na UDS, protože v konfigurátoru Tatra sice existuje možnost podvovozku bagr, jeřáb atd. ale v reálu jsem nic novějšího, než na platformě T815 neviděl. Tak jsem myslel, že kdyby podílníkem byla nějaká společnost co vyrábí takový nástavby, že by se nabízelo takové spojení. Jasný, že nic víc, než 6x6 by asi nemělo smysl, trh jeřábů je zřejmě dostatečně vykryt tradičními západními výrobci.
Terex odešel z Tatry před dávnou dobou.. je to asi 5let? Možná i trochu víc..
Pro autojeřáby má Tatra podvozek PJ, který vypadá úplně stejně jako ty staré jeřáby [odkaz] [odkaz] ale je na novém podvozku Terrno.
Ale některé jeřáby se vyrábějí i s klasickou boudu [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Případně i na podvozku T815-7 [odkaz]
UDS v současnosti vyrábí CSM Tisovec [odkaz] , ale co jsem slyšel tak Tatra je tam na ústupu, jelikož byla drahá a především měla dlouhé dodací lhůty. Takže zákazníci volí rámové podvozky, které ovšem díky namáhání od UDS praskají..
Díky. :-) Ty jsi úplná studna. >:D:yes: A vidíš, já jsem snad žádný z těch nových typů z odkazů nepotkal, možná jsem někde přehlédl AD30, když vypadá stejně, ale ty ostatní vidím úplně poprvé. Navíc jsem měl za to, že ta nízká, předsunutá bouda už se nevyrábí. Na 815-7 to vypadá "mean" :-! Tak to si mě potěšil, snad aspoň prodeje udrží minimální ziskovost.
celkově UDSky vytlačují traktorbagry, které jsou univerzálnější a na to české posunování bohatě stačí. Co mi je známo hlavním odběratelem UDS je Rusko, kde je potřeba upravovat terén na větší ploše a na delších vzdálenostech od základen.
Jen se nepodceňuj. :-) UDSka je, jak píšeš, dost specifická a vypadá docela neohrabaná, na druhou stranu je stále nejmobilnější, nevím kolik je max. transportní rychlost kolových bagrů, ale tipnul bych, že víc jak 40 s tím nikdo nepojede. Existoval někdy nějaký hydraulický bagr s klasickým klouboým ramenem na Tatře? Já viděl akorát lanový na T111.
Edit: o tomhle krasavci jsem neměl ani ponětí [odkaz] :-O
Toho Jamalu je škoda, vývoj taky nebyl zadarmo... V sekci Applications ho má ten australan jako tahač s tříosým přívěsem s vrtnou soupravou, tam mu to sluší. A ten AD30 na 8x8 jsem taky viděl poprvé. No namátkou, já jiný než stejný bagr nenašel, jestli to nakonec není nějaká svébytná úprava. Tohle je ovšem miláček [odkaz] :-)
Mám rád oboje, ale Kolos se mi líbí o něco víc, protože to dvouoko se k tomu agresivnímu vzhledu boudy hodí víc a zde ta kombinace s korbou s výraznými žebry... úplná orgie síly! Je nějaký zásadní rozdíl mezi Kolosem a Drtikolem? Vyrozuměl jsem to, že Kolos je tedy jen vojenská 8x8, kdežto Drkol, je to všechno civilní - 6x6, 4x4, různé boudy, silniční vzorek, atd. Ačkoli jak tak prohlížím Truckforum, tak je to asi složitější. Že by nějaká raná série? Všímám si dvouoko a řekl bych, trochu větší čumák. [odkaz]
Procházel jsem chvíli youtube a narazil a vzpoměl si na [odkaz] Znáš? Na yt sice není to video s pásovou verzí, ale zase je tam [odkaz]
Já to nevidím tak růžově,,,,,,,silně ně to připomíná spojení CZ Strakonice s italskou Kadživou,,,také to takhle probíhalo,,,,,to byla euforie jak to čízu pozvedne,,,,jak naše slavná motorka ožije ,,,,vyrobila se společná ...CZ--Kadživa,,,jak byla krásná,,moderní,,jak se bude prodávat,,,,,,,,,,a ,,,co bylo dál,,totální krach CZ,,italové jen elegantně zlikvidovaly konkurenci,,,to naši chytráci neprokoukly!!! Je to zkušenost,,ne právě příjemná ale páni v Tatře ji asi neprokoukly,,,,do roka a do dne si to tady možná zklamaně ověříme,,,,,kolik takových omylů už naši mocní udělaly,,,,že o tom nikdo ani náznakem neuvažuje ???
A jaký tam byl? Jawa, nebo ČZ Cagivu a jakéhkoliv jiného výrobce motocyklů neohrožoval ani výrobními počty, ani technologií, ani servisní sítí ani ničím.
Dle mě ani existencí, viz můj příspěvek výše. Věřím že se tam něco takového dělalo, ale to nemohlo stačit, Cagiva nebo někdy jiný by musel investovat strašně moc do továrny, do technologie, marketingu atd.
Škodu jsme si dokázali zničit sami, bolševickou vládou s socialismem, který jsme si sami dobrovolně vybrali. Výsledkem bylo hospodářství na kolenou a podnik AZNP, který sice horkotěžko ještě dokázal vypotit favorita, jenž byl o generaci za soudobou produkcí, ale jinak v totálních s..č..ách. A nebýt privatizace a silné skupiny VW, která se AZNP ujala, tak by dneska v Mladé Boleslavi tak maximálně padaly sběračům kovů na hlavu zrezivělé haly jako v Poldovce. Takže co je podle tebe lepší - koncernová značka s českým know how a vývojem a s podporou bohaté automobilky, přestože vlastněná cizím kapitálem, nebo likvidace podniku, ovšem s vědomím že jsme ho "nedali cizincům"? Se prober. :no::no:
Už jsem to tu psal. Škoda je česká automobilka asi jako NW/Tatra v letech 1897-1945. Ne, skutečně není česká, ale německá. A ve výrobních halách pochopitelně nepracují jen Češi, ale spíše cizinci z Východu - mnohdy i vzdáleného :-) To není náznak xenofobie, taková je realita. Na druhou stranu: VW vyhrál proto, že slíbil zachování značky Škoda, což Renault odmítl. Je lepší "německá" Škoda než "český" Renault? Určitě ano. Je lepší "německá" Škoda než "česká" Škoda, která by při neúspěšné privatizaci vydržela max do poloviny 90. let, nebo by se ještě dnes potácela na okraji zániku (srovnej s Jawou?). Odpověď zní: URČITĚ ANO. P.S. Favorit byl v té mizérii, která u nás panovala, opravdu husarským kouskem. To není ironie. P.P.S. Kde jsou ty časy, kdy mladoboleslavská (a nejdříve plzeňská) Škodovka konkurovala jisté věhlasné britské automobilce, která existuje dodnes....?
:yes: Držím Tatře všechny válce.Jezdím s třetí Tatrovkou v agru a musím říct ,že podvozek je nezničitelný i když mu dá člověk v polu co to jde.Šofér by vylítnul z kabiny,ale Tatra drží.Pravda starý desítky motory mají své hranice,280koní v při 42 tunách v kopcu, je málo a ekoaktivisti se při pohledu na komín musejí svíjet >:D
jak to bude se vzduchovými motory. Tady u Phoenixe čtu, že se počítá jen s vodníky. OK, ale bude teda ještě Tatra produkovat svůj zavedený motor s E5, v nejakých dosavadních typech (Jamal, Terrno) pro extrémní klimata, nebo je s tím konec?
tatro, vzešla tahle aktivita od holanďanů nebo z kopřivnice?
nijak jsem v tom nepátral, ale vidím to jako přirozené, že nejslabší z velkých hráčů (DAF) se snaží o rozšíření portfolia tímto směrem a o majetkový vstup do kopřivnice. pokud je tu tedy zájem dafu, nutně předpokládám zachování konstrukční svébytnosti tatry, i kdyby měla být na jeho trzích prodávána pod značkou daf.
nebo to chce hlavně tatra?
máš o tom informace?
No tak jsem pátral na webu Tatry a jak to chápu já, tak Phoenix je jen nová modelová řada, která se bude dodávat výhradně s vodními motory Paccar. Všechny ostatní řady - Jamaly, Terrna, 815-7 a další jsou dál v nabídce a v konfigurátoru si je jde namodelovat včetně vzduchových motorů. Otázka je, jak dlouho.
tak bohužel nemůžu sloužit.. oficiálně nikde nic.. jen opět šuškanda:
údajně byla iniciátorem Tatra.
Výhodou je, že DAF ani celý koncern Paccar nemá v nabídce terénní nákladní vozy a dlouhodobě chystá expanzi do Asie a Jižní Ameriky
Tak Adams řekl: "Tatra i nadále hodlá využívat u svých vozů vzduchem chlazené motory, přičemž nyní pracuje na nové verzi EURO 6, která by odpovídala novějším požadavkům na výši emisí.
"Nemůžeme vědět, zda vzduchem chlazené motory budou vždy podle budoucích požadavků EURO nebo EPA akceptovatelné. Nicméně očekáváme, že trhy budou požadovat vodou chlazené motory, neboť mechanici na celém světě, kteří se specializují na motory, se vyznají ve vodou chlazených motorech, ne však v motorech chlazených vzduchem,"
Pro mne, po tom, čím vším Tatra prošla, je to spíše malý zázrak. Taky už jsme místo Tater mohli mít na trhu čínské šmejdy s tatrováckou plackou vepředu. Tak snad ten konec bude zase o hodný kus dále.
Líbí se mi, jen na ten název si hned tak nezvyknu. Běžně se pro produkty ve světě užívá i Fenix, nevím proč si firma zvolila ten americký přepis. Každopádně, hodně štěstí!
Tak jednoduché to asi nebude. Na blízkém západě asi budou zákazníci tušit, kde se Tatry vyrábějí. Jak jsem psal, běžně se pro názvy používá i Fenix a to i v anglicky nluvících zemích, viz. např.: [odkaz] . Že by Phoenixem ohromili v USA nebo Kanadě? Nevím. Ani v Jižní Americe bych klíč nehledal. Podle mne je to kvůli Číně. Tam bude mít americký odkaz pozitivní efekt.