Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tatra Phoenix: Nový automobil z Kopřivnice

Tatrovácký podvozek, motory Paccar MX, nové převodovky ZF a kabiny DAFu. To je nový nákladní automobil Made in Czech Republic.
Zpět na článek
8. 8. 2011 10:46
8. 8. 2011 11:11
8. 8. 2011 11:05
8. 8. 2011 11:10
8. 8. 2011 11:14
neregistrovaný "Maanichka"
8. 8. 2011 11:35
8. 8. 2011 11:09
8. 8. 2011 11:18
10. 8. 2011 09:26
8. 8. 2011 12:02
8. 8. 2011 12:05
8. 8. 2011 12:12
8. 8. 2011 18:45
8. 8. 2011 13:11
8. 8. 2011 18:42
8. 8. 2011 18:51
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:10
8. 8. 2011 19:16
8. 8. 2011 19:14
9. 8. 2011 09:27
9. 8. 2011 09:37
9. 8. 2011 09:47
9. 8. 2011 10:04
9. 8. 2011 10:43
9. 8. 2011 10:49
9. 8. 2011 12:05
8. 8. 2011 11:29
8. 8. 2011 11:38
8. 8. 2011 15:52
8. 8. 2011 11:44
8. 8. 2011 12:28
8. 8. 2011 16:48
8. 8. 2011 14:43
8. 8. 2011 15:49
neregistrovaný "KUBBACHER"
8. 8. 2011 15:41
8. 8. 2011 16:51
9. 8. 2011 07:11
9. 8. 2011 13:51
9. 8. 2011 15:41
9. 8. 2011 17:22
10. 8. 2011 07:08
8. 8. 2011 15:55
8. 8. 2011 18:40
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 18:57
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:35
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:42
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:02
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:35
8. 8. 2011 19:48
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 20:58
9. 8. 2011 00:01
9. 8. 2011 12:15
9. 8. 2011 12:35
8. 8. 2011 16:23
8. 8. 2011 18:29
neregistrovaný "kamil hroudny"
9. 8. 2011 16:16
9. 8. 2011 17:26
10. 8. 2011 09:00
9. 8. 2011 23:42
10. 8. 2011 17:57
8. 8. 2011 10:46
Vzducháč
končí jenom pro EU, nebo pro celý svět? Pro země jako je Rusko, Indie, atd dává podle mě pořád smysl.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
8. 8. 2011 11:11
Re: Vzducháč
zatím by měl končit jen pro EU
Avatar - Guttalax
8. 8. 2011 11:05
Dinosaři
;-) Vzdát se bývalého motoru musel být pro Tatrováky orgáč. Tyto hulící,olej a naftu chcající a výkonem zaostávající motory patří do minulosti. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - T613
8. 8. 2011 11:10
Re: Dinosaři
pán je odborník, to se pozná
neregistrovaný "Maanichka"
8. 8. 2011 11:14
Re: Dinosaři
Jj, to se pozná. Navíc nevím, proč by měli opustit vzduchem chlazené motory, když si sami vyvinuli vzducháč, co zvládá i Euro V. - viz [odkaz] .
Avatar - Guttalax
8. 8. 2011 11:30
Re: Dinosaři
Tady píšou o motoru vodou chlazeném :-!
Avatar - T613
8. 8. 2011 11:35
Re: Dinosaři
které sis mohl objednat od první půlky devadesátých let
8. 8. 2011 11:09
DAF
Tohle,že je Tatra? Podívejte se na tu kabinu? Kde je nějaká originalita. Vždyť ta kabina je snad celá převzata z DAFu! A co ty světla? Ani tam nejsou schopni vymyslet nějaké originální svítilny? To už si fakt dělají snad srandu. Myslel jsem,že DAF bude to samé,co audi pro Lamborghini,tedy že si Tatra zanechá svoje rysy a né tohle. DAF měl jen dodat motory a konec,né TOHLE.To je to samé,co udělal VW Škodě. Vždy,když mi někdo řekne,že Škoda je české auto,musím se jen smát a ptám se jich,co je na tom českého. Motory?Podvozky?Interiéry? To,že to vyrobili české ručičky neznamená,že je to české auto. Tím pádem je snad Huyndai české auto? VW Slovenské auto?...
Rozbalit vlákno
19
Avatar - T613
8. 8. 2011 11:18
Re: DAF
to bude tím, že Tatra tohle sama vyvinula. Sdílení komponentů mezi výrobci nákladních vozů je poměrně rozšířené a málokdo to pozná.
Navíc Tatra tam svůj hlavní rys má - podvozek
10. 8. 2011 09:26
Re: DAF
Výrobci osobáků se neštítí sdílet i celá auta, a to se jedná o jinačí série.
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2011 12:02
Re: DAF
K tomu zlému VW a plně německé Škodě...[odkaz]
8. 8. 2011 12:05
Re: DAF
Zajímalo by mě aktuální rozdělení, když teď Škoda vyrobí a prodá 200 tisíc aut v Číně.
8. 8. 2011 12:12
Re: DAF
Hele a proč myslíš, že se Tatra rozhodla kupovat budky a motory u DAFu? Právě proto, aby to nemuseli pracně (draze) vyvíjet. Problém je v tom, že náklady na vývoj jsou stejné jestli chceš ve srovnatelné kvalitě vyrábět dvacet tisíc, nebo patnáct set (Tatra) aut.
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 18:45
Re: DAF
Jasně, prostě bohužel v této ek. situaci v které Tatra je to jinak ani být nemohlo. Navíc si všichni porovnejte Renault Midlum a DAF LF. Faktem je že tam Tatra mohla dát boodová světla z Faceliftovaného Terna včetně xenonů, i když ale byly slibovány nevím jestli se mohtují.
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 18:42
Re: DAF
VW udělal Škodě to že ji vytáhl ze dna na evropskou úroveň a to tak rychle jak žádnou východní automobilku nikdo jinej. Ó jak je hrozný VW.
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 18:51
Re: DAF
WW škodovku je n koupil,,,,dělá tam svoje auta,,celá firma patří Němcům,,,my jsme jim daly akorád zadarmu tradiční logo škoda a v naší bývalé fabrice děláme jenomnámezdní sílu---zaměstnance !!
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2011 19:10
Re: DAF
A co by sis představoval? Plně český Favorit 21st Century Line?
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 19:16
Re: DAF
Nebyl by. Český trh není takový jako Ruský a neabsorboval by takové auto jako LADA 2107, Samara v Rusku.
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 19:14
Re: DAF
Tak jsme jim to prodávat nemuseli a v Boleslavi by se v halách proháněl jen vítr. Neměli jsme nic, ani to tradiční logo Škoda kterým si v automobilovém průmyslu mohla západní konkurence akorát vytřít *.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2011 09:27
Re: DAF
Anebo to jde udělat jinak. Budku obšlohnout, něco podbného udělal ZIL se starými budkami MAN pro dnes už sériově vyráběný typ Kentavr (který už byl ale představen někdy v roce 2006 na veltrzích) a tenkrát se pánové mooc divili že o tom nic neví :o)))

A kdovíkaj je to v případě nových ukrajinkých turcků Kraz s bezkapotovou budkou která taky nápadně připomíná jisté západní trucky....
Avatar - T613
9. 8. 2011 09:37
Re: DAF
jeden má boudu z Číny, druhý typ od Renaultu
Avatar - Barrichello
9. 8. 2011 09:47
Re: DAF
jo ta budka pro ZIL se dělá v číně, jenže je to původem MAN jak vyšitej a právě pánové z MANu se moc divili, kde že ZIL přišel k jejich budce (a asi nejen budece, vnitřek kabiny byl od polského STARu).

Škoda že do sériové výroby nešel i typ Tapir, ten byl rozhodně zajímavější....
Avatar - T613
9. 8. 2011 10:04
Re: DAF
můžeš sem hodit fotku těch Zilů?
Avatar - Barrichello
9. 8. 2011 10:43
Re: DAF
[odkaz]

[odkaz]

Tady je typ Tapir
ovšem to je narozdíl od sériově vyráběného Kentavru jen prototyp.
[odkaz]

jinak ještě webovky
www.amomos.ru
9. 8. 2011 12:05
Re: DAF
DeegrCZ: Tatra byla také ryze českou automobilkou až po roce 1945. Do té doby byli ve vedení firmy většinou Němci a Rakušané, českou národnost měli pouze tovární jezdci.
Avatar - Guttalax
8. 8. 2011 11:29
torzo
Takže z Tatry zůstala akorát středová roura a levná pracovní síla! :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - T613
8. 8. 2011 11:38
Re: torzo
a ještě výroba kabin a motorů pro nelegislativní trhy EU.. prostě jsi stále vedle ;-)
8. 8. 2011 15:52
Re: torzo
Tak je zasponzoruj (odhaduji tak 2 - 3 mld. Kč, aby vyvinuli novou budku, schopný motor, převodovku a budeš mít celý náklaďák od Tatry... :-!
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2011 11:42
Phoenix
Zatím to dle všeho vypadá docela nadějně, tak doufejme, že i to patetické jméno tomu pomůže. Skoro to vypadá, že ho vybrali v US, protože pro to oni mají smysl a občas to podle toho i funguje... ;-\ >:-[]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
8. 8. 2011 11:44
Re: Phoenix
tak ono ty "patetické" jména zde byly vždy
T813 8x8 (vojenská) - Kolos
T815-7 8x8 (vojenská) - Mamut :-)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2011 12:10
Re: Phoenix
Ale ta byla naše a cool a odvozena spíše od formy a funkce, tohle je ingliš a poukazuje na ekonomickou úlohu pro značku. Co bude dál? Tucson, Flagstaff?? >:D Ale Yuma by bylo docela dobrý... :-)
Avatar - T613
8. 8. 2011 12:28
Re: Phoenix
Co bude dál? Třeba Serpente, Kangaroo, Nimr >:D
edit: Mamuta vymysleli Poláci.
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2011 15:45
Re: Phoenix
No však mě se nezdálo Mamut moc familiérní název. Tak to bude tím. PS. co nabízí DAF budka lepšího, bezpečnost? Interiér moc zajímavý není, z té jedné tmavé fotky.
Avatar - T613
8. 8. 2011 16:48
Re: Phoenix
údajně lepší ergonomii, pohodlí, pro Tatru menší náklady atd.
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 18:47
Re: Phoenix
Hlavně se zpřísňují legislativní předpisy a dokážu si představit, že za pár let bude povinně pro nákladní automobily ESP a to je mnohem jednodušší aplikovat na komponenty DAF. Navíc i v jiných parametrech by se mohla stát že by za chvíli kabina Tatry byla nehomologovatelná.
Avatar - Ham.
8. 8. 2011 14:43
Držím palce
Vypadá to k světu a to že je tam řada dílů od DAFu je jenom dobře, chtít všechno vyvíjet sám při produkci v řádu tisíců by bylo ekonomicky sebevražedné takto je zde slušná šance protože zkombinování konceptu "roura" který má dobré jméno na řadě trhů a standardních komponent by mohlo zabrat. Koncepce kterou zvolili má i dobré šance na jednoduchý servis po celém světě protože může využít to co po světě má DAF/PACCAR což je možná to zcela nejdůležitější protože kdo si koupí užitkový stroj který by byl sebelepší když by v okruhu 2000 tis. km nebyl servis. Držím palce Tatře, kuva to by bylo aby nebylo...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "KUBBACHER"
8. 8. 2011 15:49
Re: Držím palce
Souhlasím, Tatra už dávno potřebovala podporu velkého partnéra. Samozřejmě bylo by krásné, kdyby bylo vše na Tatře made in Czech, jenže v situaci v jaké byla Tatra to nemělo perspektívu. Buďme rádi, že Tatra a jeji originální koncepce žije a snad se rozvine s Dafem podobně jako Škoda auto pod VW.

Go TATRA Go!!!!!! ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2011 15:41
Q/A
Platí to Euro V i pro vojenský sektor? PS. A kdo stojí za tím Tatra holdingem, s.r.o.., který vlastní 91 procent akcií?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - T613
8. 8. 2011 16:51
Re: Q/A
Vojáci vesměs používají Euro 3 (alespoň AČR)

jinak: [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
8. 8. 2011 22:28
Re: Q/A
OK, chtěl jsem vydedukovat, zda je tu možnost, že by ten vzduchový Euro V, byl použitelný právě aspoň u vozidel AČR, kde je asi výhoda chlazení důležitější, než emisní normy. U vlastnických poměrů mě zase zajímalo, kam "zmizel" bývalý podíl Terexu, resp. jestli je podílníkem nějaký jiný výrobce transportní techniky. Vzpoměl jsem si totiž na UDS, protože v konfigurátoru Tatra sice existuje možnost podvovozku bagr, jeřáb atd. ale v reálu jsem nic novějšího, než na platformě T815 neviděl. Tak jsem myslel, že kdyby podílníkem byla nějaká společnost co vyrábí takový nástavby, že by se nabízelo takové spojení. Jasný, že nic víc, než 6x6 by asi nemělo smysl, trh jeřábů je zřejmě dostatečně vykryt tradičními západními výrobci.
Avatar - T613
9. 8. 2011 07:11
Re: Q/A
Terex odešel z Tatry před dávnou dobou.. je to asi 5let? Možná i trochu víc..
Pro autojeřáby má Tatra podvozek PJ, který vypadá úplně stejně jako ty staré jeřáby [odkaz] [odkaz] ale je na novém podvozku Terrno.
Ale některé jeřáby se vyrábějí i s klasickou boudu [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Případně i na podvozku T815-7 [odkaz]

UDS v současnosti vyrábí CSM Tisovec [odkaz] , ale co jsem slyšel tak Tatra je tam na ústupu, jelikož byla drahá a především měla dlouhé dodací lhůty. Takže zákazníci volí rámové podvozky, které ovšem díky namáhání od UDS praskají..
Avatar - Pekelná Micinka
9. 8. 2011 13:47
Re: Q/A
Díky. :-) Ty jsi úplná studna. >:D :yes: A vidíš, já jsem snad žádný z těch nových typů z odkazů nepotkal, možná jsem někde přehlédl AD30, když vypadá stejně, ale ty ostatní vidím úplně poprvé. Navíc jsem měl za to, že ta nízká, předsunutá bouda už se nevyrábí. Na 815-7 to vypadá "mean" :-! Tak to si mě potěšil, snad aspoň prodeje udrží minimální ziskovost.
Avatar - T613
9. 8. 2011 13:51
Re: Q/A
vím toho dost málo ;-\

celkově UDSky vytlačují traktorbagry, které jsou univerzálnější a na to české posunování bohatě stačí. Co mi je známo hlavním odběratelem UDS je Rusko, kde je potřeba upravovat terén na větší ploše a na delších vzdálenostech od základen.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 8. 2011 14:35
Re: Q/A
Jen se nepodceňuj. :-) UDSka je, jak píšeš, dost specifická a vypadá docela neohrabaná, na druhou stranu je stále nejmobilnější, nevím kolik je max. transportní rychlost kolových bagrů, ale tipnul bych, že víc jak 40 s tím nikdo nepojede. Existoval někdy nějaký hydraulický bagr s klasickým klouboým ramenem na Tatře? Já viděl akorát lanový na T111.

Edit: o tomhle krasavci jsem neměl ani ponětí [odkaz] :-O
Avatar - T613
9. 8. 2011 15:41
Re: Q/A
[odkaz]
jen tak co mi rychle vyklopil strýček Google :-)

tady máš ještě jeřáb na podvozku T810
[odkaz]

chutné tatry najdeš u australského dealera [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
9. 8. 2011 16:17
Re: Q/A
Toho Jamalu je škoda, vývoj taky nebyl zadarmo... V sekci Applications ho má ten australan jako tahač s tříosým přívěsem s vrtnou soupravou, tam mu to sluší. A ten AD30 na 8x8 jsem taky viděl poprvé. No namátkou, já jiný než stejný bagr nenašel, jestli to nakonec není nějaká svébytná úprava. Tohle je ovšem miláček [odkaz] :-)
Avatar - T613
9. 8. 2011 17:22
Re: Q/A
A máš rád Kolos nebo Drtikolku? Protože na fotce máš Kolos přestavěný na sklápěč. Drtikolka se už asi nedochovala(?)

ten bagr samodomo nebude.. už jsem viděl i několik jiných fotek. Ale myslím, že to nemělo české ani slovenské značky
Avatar - Pekelná Micinka
9. 8. 2011 22:29
Re: Q/A
Mám rád oboje, ale Kolos se mi líbí o něco víc, protože to dvouoko se k tomu agresivnímu vzhledu boudy hodí víc a zde ta kombinace s korbou s výraznými žebry... úplná orgie síly! Je nějaký zásadní rozdíl mezi Kolosem a Drtikolem? Vyrozuměl jsem to, že Kolos je tedy jen vojenská 8x8, kdežto Drkol, je to všechno civilní - 6x6, 4x4, různé boudy, silniční vzorek, atd. Ačkoli jak tak prohlížím Truckforum, tak je to asi složitější. Že by nějaká raná série? Všímám si dvouoko a řekl bych, trochu větší čumák. [odkaz]

Procházel jsem chvíli youtube a narazil a vzpoměl si na [odkaz] Znáš? Na yt sice není to video s pásovou verzí, ale zase je tam [odkaz]
Avatar - T613
10. 8. 2011 07:08
Re: Q/A
Drtikolka je tohle [odkaz]
Přezdívku má díky této scéně [odkaz]

ten americký udělátor znám jen od pohledu
Avatar - Pekelná Micinka
10. 8. 2011 12:57
Re: Q/A
Prohlídni si tuhle fotku, toho udělátoru, co má na dveřích, všimnul jsem se toho až pozdě v noci [odkaz] ;-)

Jo a tady na čumáku. [odkaz]
8. 8. 2011 15:55
Hurá
Přeju Tatře vše nejlepší a jsem rád, že získala (snad už konečně) rozumného a dlouhodobého partnera, který bude mít zájem na jejím rozvoji...
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 18:40
Re: Hurá
Já to nevidím tak růžově,,,,,,,silně ně to připomíná spojení CZ Strakonice s italskou Kadživou,,,také to takhle probíhalo,,,,,to byla euforie jak to čízu pozvedne,,,,jak naše slavná motorka ožije ,,,,vyrobila se společná ...CZ--Kadživa,,,jak byla krásná,,moderní,,jak se bude prodávat,,,,,,,,,,a ,,,co bylo dál,,totální krach CZ,,italové jen elegantně zlikvidovaly konkurenci,,,to naši chytráci neprokoukly!!! Je to zkušenost,,ne právě příjemná ale páni v Tatře ji asi neprokoukly,,,,do roka a do dne si to tady možná zklamaně ověříme,,,,,kolik takových omylů už naši mocní udělaly,,,,že o tom nikdo ani náznakem neuvažuje ???
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 18:48
Re: Hurá
Stále nevidím důvod proč by chtěl DAF likvidovat konkurenci v podobě Tatry.
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 18:57
Re: Hurá
Ten důvod proč zlikvidovat CZ taky nikdo neviděl ????
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 19:24
Re: Hurá
A jaký tam byl? Jawa, nebo ČZ Cagivu a jakéhkoliv jiného výrobce motocyklů neohrožoval ani výrobními počty, ani technologií, ani servisní sítí ani ničím.
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:35
Re: Hurá
No každý výrobce přece vidí v druhém výrobci konkurenci,,,už ve své podstatě ,,,,ověřte si jak postupovaly italové v likvidaci CZ !!
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:42
Re: Hurá
Je přece ůplně jedno jaký kdo dělá model nebo typ,,,vše se dá změnit nebo ,,,zlikvidovat !!!
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 18:56
Re: Hurá
Jawa Cagivě ani konkurencí nebyla. Čím taky? Smradlavou dvoutaktní 350tkou?
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:02
Re: Hurá
Motorkou CZ nekonkurovala ale svou existencí,,,,dělala se tam nová dvoustovka čtyřdobá CZ--Cagiva
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 19:27
Re: Hurá
Dle mě ani existencí, viz můj příspěvek výše. Věřím že se tam něco takového dělalo, ale to nemohlo stačit, Cagiva nebo někdy jiný by musel investovat strašně moc do továrny, do technologie, marketingu atd.
Avatar - T613
8. 8. 2011 19:35
Re: Hurá
Tatra nekonkuruje DAFu ani v náznaku.. tvá úvaha je stejná jako by Lamborghini chtělo zničit Land Rover, protože si konkurují..
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 19:39
Re: Hurá
Nebo proč VW nezničil Škodu...
neregistrovaný "vencacek"
8. 8. 2011 19:48
Re: Hurá
To snad ani není možný škoda neni naše ,,je německá i to logo je německé,,oni ho dokonce už upravily dle jejich uvážení,,tak to není škoda zničená ??
Avatar - Stejsn
9. 8. 2011 00:01
Re: Hurá
Škodu jsme si dokázali zničit sami, bolševickou vládou s socialismem, který jsme si sami dobrovolně vybrali. Výsledkem bylo hospodářství na kolenou a podnik AZNP, který sice horkotěžko ještě dokázal vypotit favorita, jenž byl o generaci za soudobou produkcí, ale jinak v totálních s..č..ách. A nebýt privatizace a silné skupiny VW, která se AZNP ujala, tak by dneska v Mladé Boleslavi tak maximálně padaly sběračům kovů na hlavu zrezivělé haly jako v Poldovce. Takže co je podle tebe lepší - koncernová značka s českým know how a vývojem a s podporou bohaté automobilky, přestože vlastněná cizím kapitálem, nebo likvidace podniku, ovšem s vědomím že jsme ho "nedali cizincům"? Se prober. :no: :no:
9. 8. 2011 12:15
Re: Hurá
Už jsem to tu psal. Škoda je česká automobilka asi jako NW/Tatra v letech 1897-1945. Ne, skutečně není česká, ale německá. A ve výrobních halách pochopitelně nepracují jen Češi, ale spíše cizinci z Východu - mnohdy i vzdáleného :-) To není náznak xenofobie, taková je realita. Na druhou stranu: VW vyhrál proto, že slíbil zachování značky Škoda, což Renault odmítl. Je lepší "německá" Škoda než "český" Renault? Určitě ano. Je lepší "německá" Škoda než "česká" Škoda, která by při neúspěšné privatizaci vydržela max do poloviny 90. let, nebo by se ještě dnes potácela na okraji zániku (srovnej s Jawou?). Odpověď zní: URČITĚ ANO. P.S. Favorit byl v té mizérii, která u nás panovala, opravdu husarským kouskem. To není ironie. P.P.S. Kde jsou ty časy, kdy mladoboleslavská (a nejdříve plzeňská) Škodovka konkurovala jisté věhlasné britské automobilce, která existuje dodnes....?
Avatar - T613
9. 8. 2011 12:35
Re: Hurá
ony se hlavně firmy nedělí podle národnosti majitele, ale podle státu ve kterém mají své hlavní sídlo ;-)
Takže jsi taky trochu mimo Sleepere :-)

p.s.: kde jsi došel k závěru, že Emil Škoda, Václav Laurin a Václav Klement byli Němci?
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
9. 8. 2011 13:03
Re: Hurá
A už vůbec ne podle národnosti dělníků... ;-\

A prakticky vzato, hlavní je, kam jdou daně!
Avatar - petrumr
8. 8. 2011 16:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kamil hroudny"
8. 8. 2011 18:29
Tatra v polu
:yes: Držím Tatře všechny válce.Jezdím s třetí Tatrovkou v agru a musím říct ,že podvozek je nezničitelný i když mu dá člověk v polu co to jde.Šofér by vylítnul z kabiny,ale Tatra drží.Pravda starý desítky motory mají své hranice,280koní v při 42 tunách v kopcu, je málo a ekoaktivisti se při pohledu na komín musejí svíjet >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Special-line
8. 8. 2011 18:50
Tatra a DAF
První mé přijetí trošku rozpačité, i když to vím už déle, ale jo když se bude prodávat a Tatra přežije tak jen dobře.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
9. 8. 2011 00:04
Jen se pořád nemůžu dočíst
jak to bude se vzduchovými motory. Tady u Phoenixe čtu, že se počítá jen s vodníky. OK, ale bude teda ještě Tatra produkovat svůj zavedený motor s E5, v nejakých dosavadních typech (Jamal, Terrno) pro extrémní klimata, nebo je s tím konec?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - T613
9. 8. 2011 07:13
Re: Jen se pořád nemůžu dočíst
zatím se oficiálně nic neví .. jen šuškandy mluví o přesunu výroby do Indie nebo o prodeji výroby jiné firmě
Avatar - prekladys
9. 8. 2011 09:03
Re: Jen se pořád nemůžu dočíst
tatro, vzešla tahle aktivita od holanďanů nebo z kopřivnice?
nijak jsem v tom nepátral, ale vidím to jako přirozené, že nejslabší z velkých hráčů (DAF) se snaží o rozšíření portfolia tímto směrem a o majetkový vstup do kopřivnice. pokud je tu tedy zájem dafu, nutně předpokládám zachování konstrukční svébytnosti tatry, i kdyby měla být na jeho trzích prodávána pod značkou daf.
nebo to chce hlavně tatra?
máš o tom informace?
Avatar - Stejsn
9. 8. 2011 09:15
Re: Jen se pořád nemůžu dočíst
No tak jsem pátral na webu Tatry a jak to chápu já, tak Phoenix je jen nová modelová řada, která se bude dodávat výhradně s vodními motory Paccar. Všechny ostatní řady - Jamaly, Terrna, 815-7 a další jsou dál v nabídce a v konfigurátoru si je jde namodelovat včetně vzduchových motorů. Otázka je, jak dlouho.
Avatar - T613
9. 8. 2011 09:30
Re: Jen se pořád nemůžu dočíst
šuškanda:
T163 Jamal končí
Terrno končí pro legislativní trhy EU krom hasičských podvozků
T815-7 se bude vyrábět dál
Avatar - T613
9. 8. 2011 09:29
Re: Jen se pořád nemůžu dočíst
tak bohužel nemůžu sloužit.. oficiálně nikde nic.. jen opět šuškanda:
údajně byla iniciátorem Tatra.
Výhodou je, že DAF ani celý koncern Paccar nemá v nabídce terénní nákladní vozy a dlouhodobě chystá expanzi do Asie a Jižní Ameriky
Avatar - Stejsn
9. 8. 2011 15:35
Re: Jen se pořád nemůžu dočíst
Tak Adams řekl: "Tatra i nadále hodlá využívat u svých vozů vzduchem chlazené motory, přičemž nyní pracuje na nové verzi EURO 6, která by odpovídala novějším požadavkům na výši emisí.

"Nemůžeme vědět, zda vzduchem chlazené motory budou vždy podle budoucích požadavků EURO nebo EPA akceptovatelné. Nicméně očekáváme, že trhy budou požadovat vodou chlazené motory, neboť mechanici na celém světě, kteří se specializují na motory, se vyznají ve vodou chlazených motorech, ne však v motorech chlazených vzduchem,"
Avatar - T613
9. 8. 2011 17:24
Re: Jen se pořád nemůžu dočíst
vzducháč Euro 6 to měl dotáhnout až do fáze prototypu, ale pak už šli jen hlášky, že byl vývoj zastaven.. takže kdo ví co s ním nakonec bude.
9. 8. 2011 14:46
Počátek konce.
Takže, z Tatry zbyla centrální nosná roura s výkyvnými nápravami. Toť vše. Tenhle model je počátek její konce.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
9. 8. 2011 17:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 8. 2011 09:21
Re: Počátek konce.
Pro mne, po tom, čím vším Tatra prošla, je to spíše malý zázrak. Taky už jsme místo Tater mohli mít na trhu čínské šmejdy s tatrováckou plackou vepředu. Tak snad ten konec bude zase o hodný kus dále.
9. 8. 2011 16:16
Phoenix
Líbí se mi, jen na ten název si hned tak nezvyknu. Běžně se pro produkty ve světě užívá i Fenix, nevím proč si firma zvolila ten americký přepis. Každopádně, hodně štěstí!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - T613
9. 8. 2011 17:26
Re: Phoenix
protože se má prodávat především na západ od nás? ;-)
10. 8. 2011 09:00
Re: Phoenix
Tak jednoduché to asi nebude. Na blízkém západě asi budou zákazníci tušit, kde se Tatry vyrábějí. Jak jsem psal, běžně se pro názvy používá i Fenix a to i v anglicky nluvících zemích, viz. např.: [odkaz] . Že by Phoenixem ohromili v USA nebo Kanadě? Nevím. Ani v Jižní Americe bych klíč nehledal. Podle mne je to kvůli Číně. Tam bude mít americký odkaz pozitivní efekt.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 8. 2011 23:42
OT
To je borec! >:D :yes: [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
10. 8. 2011 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 8. 2011 00:58
Ad Tatra aj.
Pěkná historická videa s Tatrami i jinými československými automobily [odkaz]
Rozbalit vlákno
0