Diskuse

Je to spočítané: Tesla Model S vyprodukuje víc oxidu uhličitého než malá benzinová auta

9.11.2017

O elektromobilitě se mluví jako o dopravě budoucnosti. Ač se výrobci elektrických automobilů chvástají nulovými emisemi, ve skutečnosti je tomu trochu jinak.

 

  • 118 Reagovat !

    foto topten

    topten 09.11.2017  14:55

    to je hodny genia

    porovnat velky luxuxni auto s nejakym malym minivozem
    ještě, ze to neporovnate třeba s kobylkou lucni
    • 137 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 09.11.2017  15:08

      « to je hodny genia

      tak jako to porovnání celkem beru, stejně obě ta auta vezou 1,5 člověka v průměru, velké jako malé. Takže planetu Tesla S fakt nezachraňuje (přijmeme-li premisu o CO2 produkovaném lidskou činností jako příčině oteplování, je-li nějaké) a její majitelé by se tak nemuseli tvářit :-) .
      Co ale rozhodně Tesla zachraňuje, to je životní prostředí ve městech, kde má prostě nulové emise a ne že ne. Navíc v Evropě představuje alternativu v 80% nějaká dieselová hrůza a to už je pak nejen o smradech a jedech, ale i o hluku (který mají ti klapálkové i v prémiovém segmentu značně hnusný)
      • 55 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 09.11.2017  15:48

        « Re: to je hodny genia

        Nejde o to kolik toho vezou, ale jak. Nema smysl porovnavat auto se zrychlenim supersportu a pohodlim limuziny s minivozem, ktery nesplnuje ani jedno z toho.
        • 12 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 10.11.2017  00:28

          « Re: Re: to je hodny genia

          "Jak" je z hlediska posuzování negativních externalit naprosto irelevantní. Tvůj argument "Jak" mi připomíná názory, že majitel hybridního Porsche si dotace zaslouží, zatímco majitel nehybridního VW Up si dotaci nezaslouží, přestože mají obě auta naprosto stejnou spotřebu/emise. Ten první má přece hybrid a kdyby neměl ten hybrid, měl by .... bla bla bla...
          Komu tam vadí dotace, ať si dosadí třeba menší daně a pod. Zhůvěřilost je takový názor tak jako tak. :no:
          • 30 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 10.11.2017  10:44

            « Re: Re: Re: to je hodny genia

            No a prave ze to irelevantni neni. Ona tesla pomuze odstranit z obehu neco, co by jeji nijak male emise produkovalo 2x, stejne jako elektricky up ma mit za ukol odstranit bezny up svou polovicni produkci emisi. Michat pak Phaeton s Upem poradne zavani, aby vsichni jezdili v mestskych poskakovadlech je nejen nerealne, ale treba v dalnicnim rezimu i docela hloupe. Danove zvyhodneni si tak zaslouzi oba, nebo ani jeden.
            Za sebe jeste reknu ze trend dotaci neschvaluju.
      • 56 Reagovat !

        foto MMX

        MMX 09.11.2017  15:57

        « Re: to je hodny genia

        "kde má prostě nulové emise a ne že ne"

        Nema; co treba prach ze silnice nebo opotrebeni pneumatik? Jasne, Tesla ma ve meste mensi emise nez benzinove auto, ale nula to nebude.
        • 51 Reagovat !

          foto chalan66

          chalan66 09.11.2017  22:59

          « Re: Re: to je hodny genia

          To je možné, ale môj názor je, že ak by v meste jazdilo 50% bez emisných aut ako Tesla, tak mikroklíma v danom regióne bude určite kvalitnejšia ako teraz, o hluku ani npíšem. Proste nikto nie je naivný a neverí že čisté auto existuje ! Teraz k článku ! Kto to porovnával a v akom regióne ? AMEREIKA, čo sere na nejakú klímu a ďalej spaľuje uhlie na výrobu el.energie ! Tak to potom áno, jasne že ten výpočet je taký ! Autor ale spomenul výrobu baterii, koľko bordelu to obnáša a ako to škodí životnému prostrediu. Nuž podľa m%na viac škody a bordelu narobia ropné spoločnosti ťažbou a spracovaním na pohonn látky ! To tam ale nespomenul ! Ropná loby funguje !
        • 20 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 10.11.2017  00:19

          « Re: Re: to je hodny genia

          Jo, takto ano, to souhlasím. Uvážíme-li, že i opotřebení brzdových destiček je u elektromobilu minimální, pak už zbývá fakt už jen odrolená guma z pneumatik (nevím, jak moc může toto škodit, ale myslím, že moc ne) a víření prachu z jiných zdrojů (ale toho by zrovna ve městech zase tak moc být nemělo (to je otázka úklidu, dostatečného ozelenění a pod.) a taky myslím není až tak škodlivý (prach typu prachu nafoukaného ze sousedního pole a pod.)
      • 46 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 09.11.2017  18:33

        « Re: to je hodny genia

        Moderní diesely jsou už o něčem jiném.

        [odkaz]

        [odkaz]
        • 65 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 10.11.2017  00:13

          « Re: Re: to je hodny genia

          že "moderní diesely jsou už dnes o něčem jiném" slyším už takových 20 let minimálně. A výsledek provozování těchto "moderních dieselů" vidíme všichni... :no:
          • 11 Reagovat !

            foto VDC

            VDC 11.11.2017  09:34

            « Re: Re: Re: to je hodny genia

            Já teda kromě masírky nic nevidím.
            • 22 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 11.11.2017  18:05

              « Re: Re: Re: Re: to je hodny genia

              Kolik moderních dieselů jsi měl? Měl by ses alespoň s některým pořádně svést. Doporučuji X5 40d. Garantuji, že se ti bude zamlouvat.
    • 35 Reagovat !

      foto Somperle

      Somperle 09.11.2017  15:11

      « Re: to je hodny genia

      Najviac ľudských životov a znečisťovania prostredia ma jednoznačne džíp a hummer! hlavne tie ich herky vo všetkých vojnách!
      • 32 Reagovat !

        foto Skipper

        Skipper 09.11.2017  17:14

        « Re: Re: to je hodny genia

        Moźná spíše Hilux.
        • 10 Reagovat !

          foto removed

          removed 09.11.2017  22:26

          « Re: Re: Re: to je hodny genia

          :yes: Aneb fleet fundamentalne smyslejiciho obyvatelstva...
      • 10 Reagovat !

        foto maxi-

        maxi! 10.11.2017  09:10

        « Re: Re: to je hodny genia

        tak za to urcite moze Hummer - ten vojnu videl tak vo filme....
        a aj tak za vojnu mozu ludia a nie veci, ktore pouzivaju! :-!
    • 85 Reagovat !

      foto bez-prislusnosti

      bez_prislusnosti 09.11.2017  15:57

      « Re: to je hodny genia

      Zapoměli dodat, že Tesla S má výkon a zrychlení jako to BMW 750i ktrerý má 380g/km a pokud je na úrovni minivozu, tak bude mít třeba 120g, tedy 3 míň. Takže nadpis by mohl být: Tesla produkuje 3x méně CO2 než stejně výkonné BMW!! :-!
      • 34 Reagovat !

        foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

        Ada - stop rendlíkovskému odpadu 09.11.2017  16:21

        « Re: Re: to je hodny genia

        blbost
      • 61 Reagovat !

        foto comper

        comper 09.11.2017  16:27

        « Re: Re: to je hodny genia

        Si slepy, alebo si to necital? Ma zhruba 2/3 emisii toho bawa, cize eko ako hovado.
      • 23 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 09.11.2017  17:54

        « Re: Re: to je hodny genia

        Prezrad nam, genius, ako si prisiel na tych "treba 120g"? To akoze ked pojde Tesla pomalsie, tak vyroba baterie vyprodukuje menej CO2?

        A pokial ide o spotrebu energie, nie je velky rozdiel medzi vyssim zrychlenim (a prudsim brzdenim), a pomalsim zrychlenim. Ked s Teslou zrychlis pomaly, a nechas ju doplachtit, zase neziskas skoro nic rekuperaciou.

        Takze este raz: ako si prisiel na tych 120g?
      • 20 Reagovat !

        foto ikoptak

        ikoptak 09.11.2017  18:29

        « Re: to je hodny genia

        přímo v článku je hodnota 226, proč teda píšete o 120?
      • 24 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 09.11.2017  19:22

        « Re: Re: to je hodny genia

        To by bola tiež dobrá blbosť, tesla žiadne CO2 neprodukuje.
  • 71 Reagovat !

    foto Somperle

    Somperle 09.11.2017  15:10

    zle pocitanie emisií!!!

    Emisie by sa mali počítať aj koľko ich bolo treba na výrobu auta! následne treba vyšetrovať koľké automobilky ozaj recyklujú!!? Lebo teraz keď si kúpite auto tak máte z neho vybavenú kanceláriu so samým mikroprocesorom! vôbec sa nejedná o presúvadlo! a to 70% ľudí s tým ide len po meste do práce! to je choré a keď toto nezačne niekto riešiť, tak nikomu tu nejde o ekológiu ale len lobing pre niečo iné!!!
    • 21 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 09.11.2017  19:24

      « Re: zle pocitanie emisií!!!

      A ešte si zabudol na emisie vyprodukované pri výrobe palív a energie. ;-)
  • 50 Reagovat !

    foto Somperle

    Somperle 09.11.2017  15:13

    zajtra

    fiktívny príbeh: "Zajtra v správach: Škoda Auto prechádza komplet svojou paletou na elektro. Po dohode s akcionármi sa dodávateľom motorov a betérií stane Tesla motors". a teraz si predstavte články od týchto hodnovercov... >:D
  • 42 Reagovat !

    foto martin-MPS

    martin_MPS 09.11.2017  15:18

    Hooodně zjednodušené

    a navíc dosti tendenční. Souhlasím, že elektromobil při výrobě samotného vozu "vyprodukuje" nějaký ten CO2. Stejně tak při výrobě elektřiny. Dokonce i při várobě větrné elektrárny se vyprodukuje nějaké to CO2. A tak by to mohlo jít dál a dál. Jak to ale chcete přepočítat na 1km jízdy ? Ty nájezdy jsou tak nerovnoměrné, že tzv. fixní emise nejdou tak lehce rozpočítat. Hodně to smrdí statistikou. Navíc z druhé (spalovací) stránky věci, také doprava a výroba paliva něco stojí. A zejména ta doprava produkuje dost CO2, a opět záleží odkud kam se ta nafta veze. Stejný výzkum by podle mě bylo možné "upravit" prakticky jakkoli.
    • 41 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 09.11.2017  15:37

      « Re: Hooodně zjednodušené

      1) rozpočítat na 1 bkm určitě lze, ono statistika ve velkých číslech prostě funguje. Existuje zkrátka něco jako průměrný nájezd, případně mediány atp. ... A je úplně jedno, jestli ty konkrétně najedeš ten průměr, nebo víc či míň.

      2) zrovna doprava paliva je myslím zcela marginální podíl, na tohle už byly výzkumy. Dopravuje se buď ropovody, nebo tankery. Tanker má sice spotřebu jak ... prostě jak tanker, ale s ohledem na přepravované množství paliva je to opět nula nula nic.
      • 11 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 09.11.2017  15:54

        « Re: Re: Hooodně zjednodušené

        No v tomhle musím jít na stranu elektra. Tankery vyprodukujou totiž víc emisí, než auta, co pak jezdí na to, co ten tanker veze.
        Fostek je objektivní. :-!
        • 41 Reagovat !

          foto Korendir

          Korendir 09.11.2017  17:12

          « Re: Re: Re: Hooodně zjednodušené

          Napíšu to ještě víc zjednodušeně. Tesla S neprodukuje žádné CO2, to produkuje eletrárna.
      • 00 Reagovat !

        foto martin-MPS

        martin_MPS 10.11.2017  10:44

        « Re: Re: Hooodně zjednodušené

        1) Ano, statistika funguje, ale dá se velmi lehce "ohýbat" . A tady vůbec nevíme, jaký nájezd byl brán v úvahu. Auta do města mají menší nájezdy (statisticky), zda byl brán průměrný nájezd za rok, 5 let, 10 let, ....
        2) Doprava určitě dělá dosti podstatnou část. A výroba také. To platí samozřejmě i o elektřině (výroba a ztráty ve vedení).
    • 12 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 09.11.2017  19:25

      « Re: Hooodně zjednodušené

      Ale potom by si mal počítať s CO2, ktoré sa vyprodukuje pri výrobe auta s klasickým pohonom a jeho komponentov. Nie že pri elektrickom aute sa počíta všetko a pri spaľováku len emisie na papieri...
      • 10 Reagovat !

        foto martin-MPS

        martin_MPS 10.11.2017  10:34

        « Re: Re: Hooodně zjednodušené

        Samozřejmě. Pokud budeme uvažovat globální emise, tak i "běžná" auta produkují CO2 již při výrobě.
  • 53 Reagovat !

    foto 150-kWh

    150 kWh 09.11.2017  15:20

    Je to spočítané: Tesla Model S vyprodukuje víc oxidu uhličitého než malá benzinová auta

    Poznámka pod čiarou: Výzkum bol sponzorovaný firmou Shell. :-)
    • 52 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 09.11.2017  15:42

      « Re: Je to spočítané: Tesla Model S vyprodukuje víc oxidu uhličitého než malá benzinová auta

      Chtělo by to sponsoring od firmy Tesla.
    • 23 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 09.11.2017  15:52

      « Re: Je to spočítané: Tesla Model S vyprodukuje víc oxidu uhličitého než malá benzinová auta

      Bla bla bla
      zoufalství
      bla bla bla
    • 20 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.11.2017  07:21

      « Re: Je to spočítané: Tesla Model S vyprodukuje víc oxidu uhličitého než malá benzinová auta

      No Tesla by si nezaplatila střílení do vlastních řad, když to ví, jen to nepouští ven.
      • 10 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 12.11.2017  13:19

        « Re: Re: Je to spočítané: Tesla Model S vyprodukuje víc oxidu uhličitého než malá benzinová auta

        To je to isté ako keby som ti povedal, že si blbec, ale vieš o tom, tak o tom verejne nehovoríš... :-!
  • 30 Reagovat !

    foto removed

    removed 09.11.2017  15:24

    nemáte někdo odkaz na tu studii?

    nemáte někdo odkaz na tu studii? Páč asi neumím hledat...
    totiž, zajímalo by mne množství proměnných a jejich uspořádání...
    • 44 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 09.11.2017  15:48

      « Re: nemáte někdo odkaz na tu studii?

      Abys to zpochybnil?

      >:D >:D >:D

      Není lepší se s pravdou (kterou Fostek dávno šířil) naučit žít?
      Sejmout si růžové elektrobrýle a doufat v pokrok spalováků a třeba vodík?

      každopádně je divnej ten článek předtím, jak všichni chtěj stavět eelektro. Pod bičem bruselských byrokratů. gestapa zkříženého s ústavem pr choromyslné.
      Ale tenhle odstavec neplatí tobě.
      Vplbami a politickými kšefty dosazené držťky bez jakéhokoliv pojmu o dané problematice sypou nesmysly a automobilky se s tím musej poprat.
      • 40 Reagovat !

        foto removed

        removed 09.11.2017  16:04

        « Re: Re: nemáte někdo odkaz na tu studii?

        Nemám v úmyslu nic zpochybňovat, jen mne prostě zajímá, z čeho byl vytvořen výsledek (čehokoliv, není to jenom o automobilech). Případně porovnat s jinými studiemi. MIT je pro mne the best, co se důvěryhodnosti týká. Prostě bych si to rád přečetl / prostudoval.
  • 44 Reagovat !

    foto Joky

    Joky 09.11.2017  15:26

    jediný komu to řádně spočítali

    je VW v Americe ...
  • 33 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 09.11.2017  15:27

    A safra

    To neni dobrá zpráva >:D >:D >:D
    • 42 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 09.11.2017  15:44

      « Re: A safra

      To je skvělá zpráva.
      Pravda je vždycky skvělá věc.
      • 24 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 09.11.2017  19:27

        « Re: Re: A safra

        O tom zrovna ty veľa nevieš, aj keď sa furt kasáš, že si ten najpravdivejší...
  • 54 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 09.11.2017  15:40

    Zázrak se nekoná

    a vědí to všichni. Jenže je třeba vydělávat, a tak se opět lže. Dřív lhali soudruzi, dnes lžou jiní... Dřív se lhaní schovávalo pod stranickou vlajku, dnes se lhaní schovává pod ekologické nálepky 8-s :-! :-!
    • 64 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 09.11.2017  15:44

      « Re: Zázrak se nekoná

      Eurokomisaři jsou na prášky :-) :-) :-) z toho že ňák ty úžasné elektromobily nikdo nechce ........... vzali tedy trochu Rohypnolu, smíchal s dobrou whisky a na světě jsou nové aktivity. Budou to zkoušet znovu a znovu.
      • 22 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 09.11.2017  19:28

        « Re: Zázrak se nekoná

        Tak buď opatrný, kámo, aby si za pár rokov nebol na prášky ty...
  • 36 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 09.11.2017  15:47

    Překvapivé

    asi jako porovnání s dieselovým BMW z nedávné doby...
    Ale srovnávat pětimetrový luxusní sedan s "polovičním" Coltem, to je moc.
    • 44 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 09.11.2017  15:51

      « Re: Překvapivé

      No v souvislosti s tím, že na dotace na ten "luxusní" sedan se tomu boháčovi (pozérovi) musí složit několik kupců těch Coltů to moc není.
      Jenomže tvůj stupidní mozek není schopen uvažovat v širších douvislostevcha vidět věci v obecné rovině. Pak meleš svý nesmysly jako vždycky.
  • 54 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.11.2017  15:53

    Audi přichází s e-dieselem - vyrobeným z elektřiny

    Další problém pro EV. Audi otevírá závod na výrobu syntetické e-nafty, poté co již vyrábí e-benzín a e-CNG/LNG.
    Přebytky elektrické energie z výroby elektřiny větrníky které Audi vlastní, budou využity ke skladování energie formou výroby e-paliv.
    Využije se vzdušný CO2 a vodík vyrobený elektrolýzou mořské vody. Elektřina se nedá moc dobře skladovat a toto je jednoduchý způsob jak uložit energii poměrně jednoduchým způsobem. Další skladování těchto produktů je v pohodě vyzkoušené a nafta, benzín a plyn mohou být spalovány s nulovou stopou CO2. Co se spálí se opět následně přetvoří do výchozího produktu za použití "ekologické" elektrické energie.
    Na výrobu se také využije metoda Fischer-Trops, využívaná Němci už za 2. sv. války.
    • 43 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 09.11.2017  16:09

      « Re: Audi přichází s e-dieselem - vyrobeným z elektřiny

      to zadnej problem neni ani pro Ev ani pro nic jineho, to e-palivo je tak drahe, ze v soucasnem stavu je to ekonomicky nezivotaschopne, mimochodem Audi na cerpa dotace z fondu EU, za tech tusim 8 let vycerpali jiz neco prez 9 miliard eur, takze super :yes:

      mimochodem e-palivo nezprostuje auto plnit emisni normy, takze pokud nepripravej disel ktery bude plnit emisni normy, tak mu e-palivo nepomuze a proste ho nebudou moct prodavat, soucasne naftove motorizace maj tedy do 2025 casu relativne dost i malo, musej na nich proste zapracovat e-palivo nee-palivo ;-)

      Nemci mezitim instalovali ctverici vetrniku s vodnima nadrzema u zakladu, ktere slouzi jako precerpavacky a maji kapacitu 70MWh, tedy mnohanasobne vic nez ma celej koncern VW ve vetrnikach a nez kolik jim vyrobej elektriny za rok, a nestalo je to miliardy, ale jen 70 milionu eur vcetne tech 4 temer 247m vysokejch vetrniku ;-) je to mnohem efektnejsi pocin nez cele e-palivo dohromady :-!
  • 71 Reagovat !

    foto Nagano

    Nagano 09.11.2017  15:53

    Tendenční nadpis

    Já si na to tady na tom blesku asi nikdy nezvyknu. Proč to má tak tendenční nadpis? Sami v článku popisujete, že výsledek je hodně ovlivněn výrobou elektřiny na severozápadě USA, takže kdyby se stejný výpočet dělal pro Evropu, tak by to třeba dopadlo jinak...jenom prostě musíte zaujmout bulvárním překrouceným nadpisem.

    Kdybyste raději pane Dusile dělal něco hodnotného...

    P.S. nejsem rozhodně fanda elektrifikace, osobně věřím, že k ní zas v takové míře jak je dnes moderní o tom mluvit nedojde (lobby ropného průmyslu, ceny elektrických aut - kdo na to bude mít? apod.). Já jsem čistý petrolhead, jen mě prostě ser*ou ty nadpisy a ta bulvárnost tady na auto.cz
  • 42 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 09.11.2017  16:05

    uzasne zjisteni

    uzasne zjisteni , takz eprisli na to ze velkej "luxusni" sedan s parametry ktere za ktere by se nemusel stydet kdejakej sportak ma jen o trosku vetsi celkove emise CO2 na kilometr nez male mestske auticko >:D

    Coltem jsem jezdil napreskacku s Audi6 cca 3 roky, neb Colt byl auto pritelkyne, s Teslou S jsem se svezl nekolikrat a dohromady s ni najel asi 2 tisice km, a nejsem si uplne jsitej jestli se da srovnavat Tesla S a Colt a nejsem si uplne jistej jestli majitele Tesel S by chteli dlouhodobeji sedlat neco jako je Colt >:D

    jeste by Auto.cz mohlo udelat clanek o tom ze Tesla S je z pohldu CO2 (coz je extremne nebezpecny plyn a tak by nikdo z nas nemel dychat aby jsem ten plyn nevydechovali) horsi nez treba jizda na koni :-!

    tak a hura de se sledovat jak diskuze bude boptnat a boptnat flamem :yes:
    • 11 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 10.11.2017  13:20

      « Re: uzasne zjisteni

      V zasade s tebou suhlasim, ze porovnanie Tesly a povedzme toho Colta je nezmysel, je to vsak zlozitejsie. Ide o to co vlastne skumas.

      Colt a Tesla sice nie su priamy konkurenti, avsak sluzia rovnakemu ucelu. Presun urciteho poctu osob z bodu A do bodu B. V tom su to uplne komparativne sluzby. Ak uvazujeme o meste, co je realisticky to kde sa Tesly prevadzkuju (specialne v USA odkial je studia), tak tam je vykon Tesly uplne irelevantny, kedze je nevyuzitelny. Obe auta urobia spolocnosti rovnaku sluzbu (kvalitativna stranka je nemeratelna).

      Co z toho vyplyva? Samozrejme ze kupec Tesly ju nevymeni za lacne male auto, ale sucasne sa neda povedat, ze ta Tesla S jazdi uspornejsie ako to male auto. Jasne lokalne emisie budu ine, ale z globalneho pohladu je viac eko ten co si kupi male auto na rozvoz deti do skoly ako majitel obezneho sedanu aj ked na elektriku :-)

      Samozrejme to iste bude platit o hocijakom inom aute. Ziaden velky sedan nebude ekologickejsi na jazdy po meste ako mini auto, kedze je nasobne tazsi, vacsi a aj tak vezie rovnaky pocet ludi a ide v tej istej kolone...
      • 10 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 12.11.2017  13:21

        « Re: Re: uzasne zjisteni

        Tak prečo kua neporovnávali s kolobežkou? Aj tou sa presunieš z bodu A do bodu B...
  • 30 Reagovat !

    foto Majkl1

    Majkl1 09.11.2017  16:18

    Kdo by to čekal, malé lehké vozítko vs těžké auto

    Tak, něco podobného vyšlo už aspoň rok zpět, kdy vyšla studie, která porovnávala Teslu s konkurencí v Hong Kongu a zjistili to samé: malý lehký slabý spalovák má nižší emise než velký těžký elektromobil, který má ale i tak menší emise, než srovnatelný spalovák.

    Asi nikdo nečeká, že ve státech s vysokým podílem tepelných elektráren, na tom bude elektromobil tak dobře,jako v jiných státech. :-)

    Po pravdě by mě spíše zajímalo, co všechno počítali v té studii jak na straně elektromobilů, tak na staně spalováků. A hlavně, jestli spotřeba a emise spalováků byli tabulkové, nebo naměřené reálně (když je mezitím tak dramatický rozdíl).

    Na netu jsem tu studii nikde nedohledal, jen jsem zjistil, že počítali u všech vozů s nájezdem 270 tisíc km.
  • 42 Reagovat !

    foto Zlobr

    Zlobr 09.11.2017  16:34

    Pane Dusile, vy musíte mít se šéfredaktorem vynikající vztahy...

    že vás nechá stále znečišťovat tento portál...
    1. Úroveň tohoto článku se vyrovná vašemu legandárnímu výkonu v článku "Výkon vs. točivý moment: K čemu jsou dobré koně? A k čemu newtonmetry?", ačkoliv ten už asi nikdy nic nepřekoná.
    2. Chápu, že pro získání impresí na reklamě je takto laciné téma více než vhodné, ale trochu nadhledu a odbornosti by neuškodilo
    3. Když porovnáváte, jak vznikají emise při vzniku elektřiny, chcete nám tvrdit, že emise při těžbě, zpracování a dopravě ropy jsou nulové? Trochu tendenční porovnávání, ne?
    Já vím, vy za to nemůžete, vy jste jen opsal verdikt nějaké studie a přihodil k tomu náležitě skandální nadpis.
    • 30 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 09.11.2017  17:17

      « Re: Pane Dusile, vy musíte mít se šéfredaktorem vynikající vztahy...

      Mam taky pocit, ze nadpisy tu bucha zaradom sefredaktor Machala. V tomto smere places na nespravnom hrobe :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 10.11.2017  01:33

        « Re: Pane Dusile, vy musíte mít se šéfredaktorem vynikající vztahy...

        Souhlas >:D :yes:
  • 31 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 09.11.2017  16:43

    A zase ta ekologie.

    Koho zajímá jak moc je to ekologoické? EV je přece o sametovém chodu motorů, o lineárním zátahu bez kompromisů a především o možnosti si do něj načerpat energii v pohodlí domova a z vlastních zdrojů. Ekologie je odjakživa řidičům u zadele.
  • 32 Reagovat !

    foto ZocelenyDrapalik

    ZocelenyDrapalik 09.11.2017  16:59

    Blábol

    Emise z provozu elektromobilu jsou závislé na způsobu výroby elektřiny. Emise z provozu v Norsku s drtivou převahou vodní energie jsou blízké nule. Emise třeba v Polsku s 90%ty elektřiny z uhlí jsou vysoké. Takže jaksi předstírat již v nadpisu, že jsme jedním výpočtem odhalili konečně skrytou pravdu o elektromobilech, platnou pro celý svět, je nejenom hloupost ale také zjevně průhledná manipulace. Tak průhledná, že na ní mohou skočit již jenom opravdu duševně zesláblí jedinci.

    Jednoduše spočítat "emise elktromobilu" nelze bez toho, aby jsme udávali pro jaký mix výroby elektŕiny to počítáme. A to se potom může lišit stát od státu, ale i oblast od oblasti o stovky procent. Stačí jen dobře vybrat oblast, kterou do výpočtu zahrnete a dostanete čísla jaká pro vaše účely potřebujete.Takže jaký smysl pak takový výpočet má? Jenom čistě PíÁrový.
  • 30 Reagovat !

    foto Johnn

    Johnn 09.11.2017  17:15

    Studie

    [odkaz]
    Proč redakce nenapíše třeba o této studii?
    • 22 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 09.11.2017  19:19

      « Re: Studie

      Protože Škoda ještě elektromobil nevyrábí a to by se jim pak nelíbilo.
  • 45 Reagovat !

    foto liber

    liber 09.11.2017  17:18

    Ekologie

    Mám auta rád, zajímám se o ně jako aktivní řidič již léta. Ale opravdu nechápu ten negativní postoj, jak zdejších redaktorů tak i pisatelů příspěvků, k elektromobilům i snaze o snížení CO2. Když se na nich zapracuje určitě pojedou jako benzínová a naftová auta. A pokud ušetří jenom třeba 10% CO2 tak je to správná cesta. Každý z vás bude mít, nebo má děti, vnoučata a proč se jim nepokusit zajistit zdravější život alespoň tímto malým příspěvkem. Zase není možné z aut šílet a vzhlížet k nim jako k náplni života. Auto má být dopravní prostředek a nic víc.
    • 64 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 09.11.2017  17:29

      « Re: Ekologie

      Elektrická auta jsou jen nesmysl, co nám nutí ekofašisti. Nedávají na výběr a vyhrožují, že zakážou benzín, křiví trh dotacemi apod. Tím mi šahají jak na svobodu, tak na koníček. Takže ať jdou s elektroplečkami doprd*** a jak se ukazuje, jsou stejně ekologické jako odporné větrníky, co zabíjí ptáky nebo soláry místo polí...
      • 43 Reagovat !

        foto liber

        liber 09.11.2017  17:39

        « Re: Re: Ekologie

        Tak přesně pisatele takových příspěvků jsem měl na mysli. I když tento už je hodně květnatý, dokonce je autor omezen na svobodě ničit ostatním životní prostředí. S věkem se to (možná) změní...
      • 21 Reagovat !

        foto Majkl1

        Majkl1 10.11.2017  18:25

        « Re: Re: Ekologie

        Svoboda jednoho začíná tam, kde končí svoboda druhého. To není ekofašismus, to je realita, planetu máme jen jednu a všichni dýchají jeden stejný vzduch.
        Zakazovat osobáky na diesel ve městě má své opodstatnění, jen si stačí uvědomit situaci v ČR, kdy jezdí třetina dieslů bez DPF. Přechod k alternativním pohonům , které jsou o něco ekologičtější (ve smyslu, který je i ve článku uveden, Tesla má nižší celkové emise oproti srovnatelné konkurenci i ve státech, které jsou silně zastoupeny tepelnými elektrárny), má své opodstatnění.

        Pokud se ti něco nezdá na snaze omezit emise z dopravy ve městě, doporučuji se projít po chodníku kolem vytížené silnice, nebo u ní přímo bydlet. :-)

        A co se dotací týče, můžeš s nimi nesouhlasit, ale své opodstatnění mají též. Ne vždy jsou dávány na rozumné věci, ne vždy je dostanou správní lidé či firmy, ale opodstatnění mají též. Věda by bez dotací prakticky téměř nebyla, tudíž oproti dnešku minimální pokrok, nebo např. dotace na dopravu (dokáže si někdo představit situaci, kdy by městská hromadná doprava jezdila jen v hodinách, které by se jí proplatili?) To by nebylo narovnání trhu, to by byl chaos.
    • 23 Reagovat !

      foto lyon667

      lyon667 09.11.2017  19:27

      « Ekologie

      Každá činnost má smysl pouze tehdy, když se vyplatí z pohledu nákladů a přínosu. V momentě, kdy přínos neospravedlňuje astronomický růst nákladu, je taková činnost iracionální.

      Elektromobily jsou daleko za touto hranicí.
    • 11 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.11.2017  07:25

      « Re: Ekologie

      Mne vadí, že se říká pouze to A, nikoliv i to B. Takových případů v dějinách je spousty, kdy to B vyleze na povrch později a nechtěně..
  • 35 Reagovat !

    foto liber

    liber 09.11.2017  17:34

    Tesla

    Prohlížím "související články" pod tímto a nakonec uvažuji, že redaktorům zde na webu nejde vůbec o množství CO2 při provozu aut a nebo výrobě elektřiny. Jediný cíl těchto článků je pošpinit Teslu a tím bojovat proti budoucí možné konkurenci jejich svatého grálu VW. Nakonec za to jsou placeni.
    • 44 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 09.11.2017  18:23

      « Re: Tesla

      A trávu růst slyšíš? Nezdá se mi že by jeden jediný model VW stál v konkurenci proti vehiklům Tesly.
    • 22 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.11.2017  07:24

      « Re: Tesla

      Tesla si to dělá sama, na to nepotřebuje Auto.cz
  • 41 Reagovat !

    foto gelehed

    gelehed 09.11.2017  18:30

    matoucí blábol

    Jsem se nějak nedozvěděl jestli počítali vytěžení převoz a vyrobení benzínu a převoz k pumpě a k natankování taky je třeba elektrické.energie.
  • 32 Reagovat !

    foto ronick

    ronick 09.11.2017  19:05

    PRAVDIVÝ TEST

    V rámci nalezení skutečné pravdy o emisích bych nechal ty měřily zavřený v oddělených halách, kde by jednotlivá auta jezdila kolem nich cca půl dne, haly by se nedaly vyvětrat a po obědě bych si přečetl jednotlivé závěry. >:D
    • 41 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 09.11.2017  19:23

      « PRAVDIVÝ TEST

      Souhlas, to by byl seriózní test. A do haly s elektromobilem by ústil komín z hnědouhelné elektrárny
      • 11 Reagovat !

        foto ronick

        ronick 09.11.2017  19:27

        « Re: PRAVDIVÝ TEST

        Důvod ??? 8-s
        • 21 Reagovat !

          foto lyon667

          lyon667 09.11.2017  19:29

          « Re: Re: PRAVDIVÝ TEST

          Skutečná ekologická zátěž.
          • 11 Reagovat !

            foto ronick

            ronick 09.11.2017  19:42

            « Re: Re: Re: PRAVDIVÝ TEST

            Ty budeš taky vysokoškolák, viď ?? >:D
      • 22 Reagovat !

        foto Googlit

        Googlit 09.11.2017  20:08

        « Re: PRAVDIVÝ TEST

        To by pak ale postrádalo smysl, protože ten samý komín by se musel umístit i do haly s ropákem, protože výroba a distribuce PHM rozhodně není bez nároků na výrobu elektřiny. Celé je to ale směšné. EV se nekupují kvůli ekologii a čistšímu vzduchu. EV se kupují kvůli tichému a hladkému chodu motorů, nádhernému zátahu od nulových otáček a především díky možnosti si načerpat energii v klidu domova bez nutnosti se mačkat mezi sockama na benzínkách.
    • 21 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.11.2017  07:24

      « Re: PRAVDIVÝ TEST

      To já bych tě zavřel do místnosti, kde se budou rozebírat a likvidovat baterie >:-[]
      • 21 Reagovat !

        foto Googlit

        Googlit 10.11.2017  08:39

        « Re: Re: PRAVDIVÝ TEST

        Nesmíš všechno posuzovat optikou garážových mistrů na recyklaci olověných akumulátorů ve vaší vesnici. I recyklace Li-Ion baterií může být naprosto čistý uzavřený proces.
        • 22 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 10.11.2017  08:51

          « Re: Re: Re: PRAVDIVÝ TEST

          To myslíš ty děcka, co to rozebírají v Číně? Většinu odpadu právě zkupuje Čína.
          • 20 Reagovat !

            foto Majkl1

            Majkl1 10.11.2017  18:28

            « Re: Re: Re: Re: PRAVDIVÝ TEST

            Gigafactory má vyhraněnou část, kde má probíhat právě recyklace baterií Tesla.
          • 00 Reagovat !

            foto Googlit

            Googlit 10.11.2017  19:51

            « Re: Re: Re: Re: PRAVDIVÝ TEST

            Na Čínu bacha. Koukni tady [odkaz] To je naprosto jiná mentalita. Tam už ty garážové práce "poladili" tak, že se od nich budeme za chvíli muset učit i my.
  • 04 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 09.11.2017  19:37

    Opäť jeden absolútne blbý tendenčný článok.

    Kto vás platí, kriváci? :-!
    • 21 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 10.11.2017  07:23

      « Re: Opäť jeden absolútne blbý tendenčný článok.

      Kálíš na špatným hrobě, výzkum nevznikl v redakci
      • 00 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 10.11.2017  12:28

        « Re: Re: Opäť jeden absolútne blbý tendenčný článok.

        Tak v tomto prípade ty argumentuješ úplne mimo, redakcia sem ten článok vycapila.
  • 11 Reagovat !

    foto Ficus

    Ficus 09.11.2017  22:50

    Teńdence vypadat jako prásk kříženej s bleskem

    Autor článku nejen mele hrušky a jabka na jednu kupu, ale navíc, jako potvrzení, že se to jeho blábolení zakládá na pravdě přiloží informaci, že se kobalt s lithiem odněkud dováží, a že je kobalt teď drahej....
    No váženej pisálku, na auta se vozej suroviny a palivo křížemkrážem po celý zeměkouli, a fakt kouřící dobře odsířenej komín ve Státech použitý ve vašich počtech, nesedí k Elektromobilu kterej někdo nabíjí na vodní elektrárně v JIžních Čechách. Strč si ty počty příště raději do šuplíku a nadechni se CO2. Dude
  • 11 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 10.11.2017  07:22

    By

    mne zajímalo, kdy po dieselgate vypukne elektrogate >:-[]
  • 20 Reagovat !

    foto Janeg

    Janeg 10.11.2017  07:46

    Opravdu?

    "Novináři" mají právo neuvádět zdroje. Jen k důvěryhodnosti "technických" informací to zrovna nepřispívá. ;-)

  • 12 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 10.11.2017  08:59

    A když se

    bude nabíjet el. energií z jádra, tak každá Tesla zatíží životní prostředí xx mg radioaktivního odpadu. >:D :-!
  • 13 Reagovat !

    foto IcePlanet

    IcePlanet 10.11.2017  11:54

    Dust to Dust

    Toto nieje nic nove, uz velmi davno (v suvislosti s alternativnymi palivami) vznikla metodologia ktora pocitala kompletnu emisnu stopu auta a pocitala sa z "nicoho" na "nic" (dust to dust).
    Prekvapivo najekologickejsie auto bol Hummer H1 a dovod je prekvapivo jednoduchy: Neobsahuje hlinik. Obecne je vyroba hliniku tak narocna ze akekolvek auto obsahujuce hlinik nemoze byt nikdy ekologickejsie ako auto bez neho a podobne auto s baterkami (nemysli sa oloveny akumulator) nemoze byt nikdy ekologickejsie ako auto bez nich.
    Ale je obecne prijatelnejsie znecistovat prirodu v Cine a "tu" mat akoze ekologicke auta s nulovymi emisiami. Podobnym politickym uvazovanim by sme mohli dojst k zaveru ze rozdelovat bazen na smie sa ... a nesmie sa ... je spravne :-)
    Bohuzial nikto z pollitikov (a asi ani vacsiny ludi) nedosiahne uvazovanim dalej ako pred svoj barak...
    Inak trochu off-topic to iste je solarna elektraren a tiez to nikoho netrapi
  • 23 Reagovat !

    foto tune-lar

    tune.lar 10.11.2017  13:09

    Ta představa města bez zamoření naftou.

    K nezaplacení!
    • 40 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 11.11.2017  10:43

      « Re: Ta představa města bez zamoření naftou.

      Len naftou? Benzínovým motorom voňajú z výfuku fialky?
      • 00 Reagovat !

        foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

        Ada - stop rendlíkovskému odpadu 13.11.2017  17:51

        « Re: Re: Ta představa města bez zamoření naftou.

        Benzínová auta smrdí mnohem víc. A nejen, že smrdí, ale hlavně produkují mnohem víc karcinogenů, než diesel.
  • 20 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 10.11.2017  19:21

    Bože...

    Hele, asi takhle. Takovým blábolům může věřit snad jen ten, kdo se nad nimi nechce nebo nemůže zamyslet...
    • 30 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 10.11.2017  20:31

      « Re: Bože...

      Přičemž to, že nechce, je daleko horší. A těch je tu nejvíce.
  • 41 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 11.11.2017  13:17

    Klimabilanz

    Shodou okolností jsem si koupil Autobild Nr. 45.

    Je zde Německá studie, která porovnává Diesel s udávanou spotřebou 120g CO2/km s elektromobilem se spotřebou 20kwh/100km.

    Výsledek?
    Diesel 205g/km
    EV 129g/km (platí pro Německý mix energie - 500gCO2 na výrobu 1kwh)
    EV 35g/km (platilo by při využití ''ekoproudu'')

    Ještě pár zajímavých čísel:
    16g/km pro EV i diesel - výroba auta
    13g/km pro EV - výroba baterky
    100g/km pro EV - výroba el. energie (v Německu)
    27g/km pro diesel - výroba nafty

    Jedná se o emise přepočtené na životní cyklus auta.
    Myslím, že obě studie jsou ještě nastaveny parametry poměrně ve prospěch dieselu.

    Přesto je výsledek jednoznačný ve prospěch EV :yes: - srovnatelný EV produkuje jen 62% emisí CO2 dieselového auta.

    Závěr: EV nejen, že má nulové lokální emise :yes: , ale je prokazatelně přínosem i co se týče CO2 (klimatu). Takže pochybovačům už zbývá jen poslední argument - dojezd/pomalé 'tankování'. ;-)
  • 21 Reagovat !

    foto Petr80

    Petr80 11.11.2017  18:09

    CO2

    Hlavně je třeba zmínit jeden zásadní fakt. V globálním měřítku je tvorba CO2 tvořena především průmyslovou výrobou, v dopravě je to zejména dálková nákladní doprava, námořní doprava, letecký průmysl a zemědělství. Automobilová osobní doprava je problém zejména v husté aglomeraci, tam EA mají svá opodstatnění. Ale jinak je veškerá poptávka po elektro mobilitě tažená silou politickou a eko umírněným terorismem, který, mě zcela nepochopitelně, vůbec nebojuje proti nesmyslnému dovozu všeho (ovoce, maso, polotovary apod.), nezmiňuje ubohé sítě a dostupnost veřejné dopravy v regionech a dalších příčinách dieslových negativních externalit.
  • 20 Reagovat !

    foto Beekey

    Beekey 11.11.2017  19:47

    V normalnim svete

    V normalnim svete by to bylo takhle, automobilovy novinar tu uvede informace o takovem vypoctu a nasledne doda, jak kratkozrake a neobjektivni je obdobne srovnavani. Misto toho tu mame blesk.
    Celkem pochopitelne to nebude nulova emise, pokud se veme cely proces. Nicmene, Tesla neni konkurentem malych mestskych automobilu, ani velikostne, ani cenove ci vykonove, tudiz obdobne srovnani je irelevantni.

    Na druhou stranu, treba zminovane naftove BMW je na tom o dost hur, navic, ten je konkurentem pro teslu. Ale nemluve o Muskovi, toho stejne nemusim,mluvme o jakemkoli elektrickem voze v teto vykonove a cenove kategorii, logicky, zvysenim prodeju by melo dojit k postupne eliminace prave zminenych benzinovych ci naftovych luxusnich/premiovych vykonnych limuzin, nikoli mestskych pidiaut.

    At ho srovnaji treba s Leafem ci Ioniqem.

  • 20 Reagovat !

    foto traveldrive

    traveldrive 12.11.2017  13:15

    Samé lži...

    Už mi to pripomína hon na čarodejnice.
    Tento článok je trochu iný : [odkaz]
  • 11 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 12.11.2017  15:28

    Auto Tesla je fenomén. Jako by nic jiného v elektrobranži nebylo.

    Ano! Má fenomenální zrychlení k vazbě na výkon motorů. Také má slušnou hmotnost a dojezd. Ovšem ten dojezd je limitován tím, jak budu využívat to zrychlení. Jeho četnosti na maximum, než se ústrojí přehřeje a pošle mě do normálu. To jako budu využívat na silnici každý moment, abych mohl předskakovat auta táhnoucí se v nekonečných kolonách na silnicích? A na té dálnici budou trnout, jestli mě tam nenachytají, když pojedu třeba 150? K tomu mi bude postačovat auto s výkonem mezi 100 až 150 kW. Když si přečtu toto: [odkaz] tak si musím klást otázku, k čemu mi je tam více jak 500 koní? Já se v podstatě ani do toho Německa s tím nedostanu, protože tou maximálkou si tam sjedu tak 20 km, abych se mohl vrátit domů a nemusel tam někde hodiny čekat, až se nabije. Taková AUDI A6 s 3,0 TDI mi s pohodlím splní daleko více zážitků a můžu si tam řádit s její maximálkou jak chci. Za méně jak půlku peněz.
  • 01 Reagovat !

    foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

    Ada - stop rendlíkovskému odpadu 13.11.2017  17:48

    Je to logické

    Stále nejekologičtějším motorem pro osobní auto je totiž diesel. Příští krok bude diesel na plyn.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Dámy, tohle jen tak nerozdýcháte: Slovenský hasič ukázal, co nosí pod uniformou!

Dámy, tohle jen tak nerozdýcháte: Slovenský hasič…

Z tohohle pohledu půjdete, dámy, do kolen! Adrián Ficík (40) je hasičem už šestnáct let. Práce hasiče je fyzicky…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Sagan není normální, smál se jeho šéf. Belgičan těžce kousal třetí místo

Sagan není normální, smál se jeho šéf. Belgičan…

Kopcovitá 14. etapa letošního ročníku Tour de France mu zřejmě vyhovovala, přesto se ze své první výhry na Staré…

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky, Tettehovi pomohla teč

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky,…

Fotbalisté pražské Sparty na úvod nové ligové sezony vydřeli výhru 2:0 nad nováčkem z Opavy. Slezané drželi na…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…