Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla Model X oficiálně. Elektrické SUV ujede až 414 kilometrů! (+video)

Skvělá aerodynamika, racčí dveře nebo dlouhý dojezd, tím vším se chlubí nové elektrické SUV od Tesly.
Zpět na článek
30. 9. 2015 09:32
30. 9. 2015 10:54
1. 10. 2015 12:13
30. 9. 2015 11:01
30. 9. 2015 11:05
30. 9. 2015 11:14
30. 9. 2015 11:37
30. 9. 2015 11:53
30. 9. 2015 13:50
30. 9. 2015 14:58
30. 9. 2015 15:33
1. 10. 2015 12:19
1. 10. 2015 12:15
30. 9. 2015 09:34
30. 9. 2015 09:49
30. 9. 2015 09:53
30. 9. 2015 10:47
30. 9. 2015 11:22
30. 9. 2015 09:52
30. 9. 2015 10:09
30. 9. 2015 10:11
30. 9. 2015 09:56
30. 9. 2015 10:28
30. 9. 2015 11:41
30. 9. 2015 11:50
30. 9. 2015 11:52
30. 9. 2015 12:18
30. 9. 2015 12:26
30. 9. 2015 12:40
30. 9. 2015 12:45
30. 9. 2015 12:49
30. 9. 2015 12:58
30. 9. 2015 12:47
30. 9. 2015 13:54
30. 9. 2015 14:27
30. 9. 2015 15:34
30. 9. 2015 18:00
1. 10. 2015 07:02
1. 10. 2015 08:45
2. 10. 2015 07:33
30. 9. 2015 23:00
30. 9. 2015 14:43
30. 9. 2015 15:36
30. 9. 2015 22:54
30. 9. 2015 22:47
30. 9. 2015 09:58
30. 9. 2015 10:00
30. 9. 2015 10:34
30. 9. 2015 10:50
30. 9. 2015 10:54
30. 9. 2015 11:56
30. 9. 2015 12:28
30. 9. 2015 12:41
30. 9. 2015 12:56
30. 9. 2015 13:00
30. 9. 2015 13:21
30. 9. 2015 13:35
30. 9. 2015 13:59
30. 9. 2015 14:41
30. 9. 2015 14:29
30. 9. 2015 14:30
30. 9. 2015 15:09
30. 9. 2015 15:35
30. 9. 2015 15:40
30. 9. 2015 15:48
30. 9. 2015 15:52
30. 9. 2015 15:59
30. 9. 2015 16:11
30. 9. 2015 16:59
30. 9. 2015 20:10
1. 10. 2015 09:14
30. 9. 2015 20:40
30. 9. 2015 21:29
30. 9. 2015 21:34
30. 9. 2015 21:36
1. 10. 2015 11:45
30. 9. 2015 10:54
30. 9. 2015 12:56
30. 9. 2015 09:59
30. 9. 2015 09:59
30. 9. 2015 10:02
30. 9. 2015 10:01
30. 9. 2015 10:17
30. 9. 2015 10:17
30. 9. 2015 10:41
30. 9. 2015 10:46
30. 9. 2015 11:00
30. 9. 2015 11:18
30. 9. 2015 12:34
30. 9. 2015 17:00
30. 9. 2015 11:03
30. 9. 2015 10:51
30. 9. 2015 12:40
30. 9. 2015 11:35
30. 9. 2015 12:06
30. 9. 2015 12:09
30. 9. 2015 14:36
1. 10. 2015 13:29
30. 9. 2015 12:48
30. 9. 2015 13:19
30. 9. 2015 13:19
30. 9. 2015 16:23
30. 9. 2015 12:41
30. 9. 2015 13:09
30. 9. 2015 13:29
30. 9. 2015 14:06
30. 9. 2015 14:39
30. 9. 2015 14:46
30. 9. 2015 14:51
30. 9. 2015 14:57
30. 9. 2015 12:46
1. 10. 2015 08:38
1. 10. 2015 11:14
1. 10. 2015 12:58
1. 10. 2015 13:08
1. 10. 2015 13:22
1. 10. 2015 10:22
1. 10. 2015 11:13
1. 10. 2015 11:28
1. 10. 2015 11:59
1. 10. 2015 13:15
1. 10. 2015 12:24
1. 10. 2015 13:20
1. 10. 2015 13:19
1. 10. 2015 15:02
1. 10. 2015 15:07
2. 10. 2015 09:11
2. 10. 2015 09:44
30. 9. 2015 09:32
Pěkný ale...
...vzhledem k nedostatku dobíjecích míst mi pro běžný cestování jednoduše chybí range extender. Klidně by mohl jen dobíjet baterie v nouzi, ale měl by tam být. Ať už si zatopím, vychladím, pustím rádio atd., tak bude reálný dojezd max. 300km a to je prostě málo.
Jednou ta doba přijde, ale dnes bez reálnýho dojezdu cca 600km a dobití na dalších pár set za rozumnou dobu mi to stále přijde málo. Jak sedan tak X jsou drahá, velká, cestovní auta a bez rozumnýho dojezdový vzdálenosti jaksi ztrácejí pro mnoho lidí zatím význam.

Btw.: jak křídlo vzadu zlepšuje obtékání vzduchu? Není tam právě kvůli přítlaku a nezvyšuje tedy aerodynamický odpor?
Rozbalit vlákno
87
Avatar - Jenik3
30. 9. 2015 09:35
Re: Pěkný ale...
Pokud jsi v CR, tak 300 km je prakticky pres celou republiku. Prazakum tem je hej, ti jedou 200km do Budejic a 120 km na sever.
Osobne mi 300km na jedno nabiti prijde dostacujici (od zeleneho stolu).
Avatar - Emel
30. 9. 2015 09:38
Re: Pěkný ale...
No a co když chceš jet zpátky :-) ? Je to limitující, tím víc u luxusní limuzíny určené na delší cesty. Ale já to beru, prostě full elektro nejlépe jak to jde, ber nebo nech být.
30. 9. 2015 09:39
Re: Pěkný ale...
Teď mě napadá, že box na střechu pokud chceš na lyže asi nepůjde ;-)

...asi mě spousta lidí napadne, že přece ten, kdo koupí Teslu za 3mio na lyže lítá >:-[]
Avatar - Ondore
30. 9. 2015 10:01
Re: Pěkný ale...
Nejde dať box na strechu??? Tak díki, presne pre to si to auto nekúpim!!!
PS: Ešte nikdy som box nepoužil, ale ako výhovorka je to fakt dobré ;-)
30. 9. 2015 10:05
Re: Pěkný ale...
Když si vezmu, že tak třikrát v roce tu rakev kvůli lyžím nandám (nepočítaje krátký výjezdy kdy leží v kufru), pak by mě to celkem limitovalo.
Avatar - Ondore
30. 9. 2015 10:15
Re: Pěkný ale...
Mysleli aj na lyže [odkaz] ale bagáž bude chcieť vozík :-)

K autu - stojím a tlieskam Elonovi za odvahu robiť veci inak. Vyrába trochu drahé autá na "krátké projížďky", ale každý kto sa odviezol v S-ku, tak vraví o zážitku, X-ko bude dtto. A o to ide, ak na to máš, tak každá cesta môže byť zážitok a to je na nezaplatenie :-)
30. 9. 2015 10:43
Re: Pěkný ale...
Skvělý tah, ale po jízdě budou lyže za.sraný jako družstevní jalovice a pořád nemáš kam dát lyžáky a hůlky >:-[]
30. 9. 2015 11:43
Re: Pěkný ale...
jj
DYT SEM TO ŘÍKAL ŽE TY SOKOLI KRIDLA SOU K PRDU. VETŠÍ UŽITEK BY UDĚLALA PREMIÉRA O ROK DŘÍV A MNOHEM MENŠÍ NÁKLADY NA VÝVOJ. No co se dá dělat, digizrcátka šlo eště vyměnit včas a celkem snadno ofšem s FALKONKAMA to je zásah do konstrukce hodný až faceliftu 2016 [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D :yes:
30. 9. 2015 13:15
Re: Pěkný ale...
tie dvere faceliftom nezmenis. Proste Musk chcel niecim zaujat, tak sa mu to podarilo dverami. Ale ako som pisal inde, ako domaca bateria je to super >:D
2. 10. 2015 13:30
Re: Pěkný ale...
Sokolí křídla akorát způsobí, že to bude mít horší torzní tuhost. Přijde mi to jako zbytečná masírka i když to vypadá fakt efektně. Co měl ale děsí je hmotnost 2,5 tuny. Tak to je ovšem strašný. 8-s
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:21
Re: Pěkný ale...
Sport utility vehicle, to sport neznamená sport na silnici. :-)

Auto tohoto typu, na které nejde dát box, bych si koupit nemohl, prostě lyže patří k zimě, na suv nasadím příčníky na začátku zimy, na konci sundám. Nasadit box, je v době rychloupínáků otázka tří minut, ale je spousta lidí, kteří třeba nemají garáž a s boxem na střeše pak jezdí celou zimu. Tohle je prostě fail, který by SUV od Tesly měl hodně limitovat, ale ona to stejně bude víc masírka než skutečné SUV... ;-)
Avatar - Ondore
30. 9. 2015 12:59
Re: Pěkný ale...
Tvoj popis SUV by si mali povinne čítať pred spaním viacerí :-) Mám ale podozrenie, že Elonovi viac šlo o to byť in, len postavil na existujúci základ inú karosériu a oproti S-ku tam nevidím žiadnu výhodu. Vlastne jednu predsa, tretí rad sedadiel sa zdá byť viac použiteľný a je v smere jazdy :-)
webpaja to s lyžami vystihol krásne - družstevní jalovice :-) >:D
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 13:11
Re: Pěkný ale...
Ano, tesla S i přes ten dojezdový limit už může dávat smysl, ale souhlasím, že smysl výroby tesly X je hlavně v tom být in, prostě suv jedou, musíme mít suv a další model. ;-)
30. 9. 2015 13:08
Re: Pěkný ale...
Ano, akceleracia v tesle S je zazitok. Ale so zvlastnym zvukovym prejavom a doprevadzana pachom spalenej elektroniky. Po niekolkych prudkych zrychleniach to bolo dost citit. Ale inac velke, priestranne. Dielenske spracovanie priemerne. Ale na to, ze je to prakticky uplne nove auto postavene bez predchadzajucich skusenosti klobuk dole.

O kolko iny pocit zazijes pri akceleracii benzinoveho pekne naladeneho osemvalca. To je na nezaplatenie :-)
30. 9. 2015 13:13
Re: Pěkný ale...
ten drziak pripomina putiku na svahu s drziakom na lyze. Dufam, ze aspon zadne dvere idu otvorit. Tie kridlove dvere su cool, ale asi nie na aute tohto typu. Ale predsa ekologicky zalozeny clovek nepojde lyzovat na hory. ved je to take fuj neekologicke k prirode. Vyrubat lyziarske svahy. Skor bycikle, ale tie tiez asi na strechu moc nedas. asi najlepsie by to mohlo fungovat ako domaca bateria. vonku si to zadarmo nabijes a doma cerpas nacierno el. energiu od Muska >:D
Avatar - 4hill
30. 9. 2015 10:02
Re: Pěkný ale...
No byl by dobrej na náhradní baterku :-) Jinak box na lyže má i Agera takže by to takový nesmysl asi nebyl..
30. 9. 2015 10:03
Re: Pěkný ale...
Náhradní baterku >:-[] :yes:
Avatar - Emel
30. 9. 2015 10:15
Re: Pěkný ale...
No to je schválně... víš o kolik by se zkrátil dojezd instalací boxu? Nevymejšlej a kupuj...
Avatar - 4hill
30. 9. 2015 10:22
Re: Pěkný ale...
Ne,a ty? Vzhledem k tomu že na ni lze dát kouli s monstrozním držákem lyží a snowboardu bych považoval střešní box za estetičtější a aerodynamičtější..
30. 9. 2015 10:44
Re: Pěkný ale...
Zkrátil, pal by nepomohlo ani to křídlo na zádi >:D
30. 9. 2015 11:45
Re: Pěkný ale...
Tak na lyže, někam do hor, s tím nedojedeš, pokud je nemáš za humny. Jedeš na hory - zima, zimní gumy, vytáčíš to do stoupání, občas prokluz, topení na plno, radio, na horách nemáš dobíječku, baterie již taky není stopro nová ...... takže dál než do okruhu 50km bych s tím na hory radši nejezdil .... a to se vyplatí >:D >:D
2. 10. 2015 13:32
Re: Pěkný ale...
Nehledě na to, že až s tímhle cvaldou někde zapadneš, tak tě vytáhne možná tak tank a rozhodně ne na laně leda ocelovým >:D
30. 9. 2015 09:38
Re: Pěkný ale...
Mě pro moje potřeby ne, proto o tom píšu. V lepším případě dojedeš z Phy do Ovy, když by jsi chtěl pokračovat dál do Polska nebo na Slovensko pak už no way.
Poked by to měl být rodinný dostavník, u mě taky nebude fungovat. Píšu to ze svýho pohledu a věřím, že spoustě lidí to stačit bude.
Avatar - Ozzman
30. 9. 2015 10:41
Re: Pěkný ale...
Tak si dáš oběd v Ostravě, pak i večeři, snídani a možná ráno budeš moct pokračovat dalších 300km.... to máš jako v dobách, kdy se jezdilo na koních, taky muselo to zvíře spát a jíst >:D
30. 9. 2015 10:45
Re: Pěkný ale...
Nezlobte se vážení klienti, na jednání nedojedu neboť nemám nabitý baterky :yes: >:-[]
Avatar - Ozzman
30. 9. 2015 10:53
Re: Pěkný ale...
" Má Tesla si musí dát oddych" :D:D

Máš lítat ! Ty ošklivej a zlej ničiteli životního ovzduší! Letadla přeci smrdí jen ve vzduchu a to nás nezajímá! >:D
30. 9. 2015 11:20
Re: Pěkný ale...
já vím a opravdovej podnikatel nebo manažééér jen lítá...jak říkal Barik :-)
Re: Pěkný ale...
Za to GTI opakovane psal o tom jak jedou ctyri cestí manazeri Skodovkou do Paríze.
30. 9. 2015 15:34
Re: Pěkný ale...
Nene, to si pletes, to bylo 5 ceskych novinaru a jeli Skodovkou na Jested.
30. 9. 2015 18:01
Re: Pěkný ale...
GTI byl mistr nadsázky a provokace, Barik...no však víme :-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 20:24
Re: Pěkný ale...
Baryk má kolem sebe asi 120 lidí co lítaj. divný co. Všichni lítaj, jen úderníci Webpaja, Mr.Bankovka a spol. křižují germánii a okolí sem tam.

Kámoš s odtahovkou tam aspon vozí auta nebo odtamdtud, takže těch jeho 200 tis ročně má smysl.

Vy máte stejně proprděnou sesli jako von a hrajete si tu na elitu.
Jo vlastně vy neprdíte, protože coby nadlidé vypouštíte vůni konvalinek v obláčkách. Sme zapoměli.

Poslechnou Paja, když voni sou ten Von, jaktože nemaj kočího? Já myslím že je to ostuda ne, Mr.Bankovka má určo rodovej titul - nejméně Helmut Von Sparkasse, baron a továrník a přitom křižuje širé lány jako dročkař.
proč si nenajmou panskýho kočího Paja, když sou ta honorace s tébichy a modrou krví >:D Šetřit na fiakru, že se nestyděj :o))
30. 9. 2015 20:36
Re: Pěkný ale...
Bariku, je evidentni ze po vecerech pijes, jelikoz z jednodussiho jedince se stavas totalnim primitivem. Nikdo tu ze sebe elitu nedela, ani nikdy nedelal.

Vyjma burana, u kteryho vsichni litaj a on sam setri na sezonnich pneumatikach.

Nemas uroven, abych s tebou ztratil vic vet... ;-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 21:20
Re: Pěkný ale...
Ne jo?

Způsobem, jakým se tu vyjadřujete a vymezujte vůči ostatním, jak každého urážíte si tu hrajete na elitu a někoho lepšího.

Každej kdo nemá novou prémii je socka, bazarovej kovboj a podobný hospodský žvásty. Bud radši zticha a běž si koupit pneumatiky a Vervu za 37 kč, komiku.
Avatar - AUDIRS6
30. 9. 2015 21:25
Re: Pěkný ale...
Ako Bariku sorry, ale ako hlboko chces este klesnut s kvalitou tvojich prispevkov ? 8-s
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 21:34
Re: Pěkný ale...
Copak tobě se nelíbí náš D3 kabaret?

Tedka sem přelepil v globusu na 3/4 kilovce barvy čárovej kód z balení 250 ml a se*ral sem tam 2 koláče a vypil limonádu.

Zítra si jdu koupit novej telefon bez DPH a večer ještě musím prodat ty pašovaný cigarety z Ukrajiny co mi vozí Vasil

Už se těším na plodnou diskuzi k tématu >:D >:D >:D
30. 9. 2015 22:40
Re: Pěkný ale...
Pre Barika existuje svet kde do lietadla nasadneš v papučiach a doletíš presne tam kde chceš, nepochopí,že niekto má na letisko 150-200 km cesty ( prípadne aj viac) a že po pristáti musí uraziť ďalších xyz km aby dorazil do cieľa. Je to márne :-!
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 23:04
Re: Pěkný ale...
Pochopím, od toho sou u letišt půjčovny, popř. to zařídí hotel, aby sis půjčil káru a těch 300 km kolem oblítal károu a dál zas pokračoval érem
1. 10. 2015 07:51
Re: Pěkný ale...
Ty letisková požičovňa, koľko letísk máš v našom regióne takých , z ktorých sa dostaneš do väčšiny väčších destinácií? Nie každý býva v Prahe a okolí, predstav si realitu 200 km k normálnemu letisku, napr. z Banskej Bystrice do Bratislavy, prípadne až do v Viedne, aby si potom 400-500 preletel a potom sa ešte niekde ťahať auto z požičovne. Popri tom dúfaš, že to lietadlo pôjde v zmysluplnom čase a nebudeš musieť odchádzať dva dni vopred. Spolu takto máš 700-1000km.
Avatar - Barrichello
5. 10. 2015 10:56
Re: Pěkný ale...
V Brně není letiště? A v dalších městech? Sou mi teda novinky, a ty lidi co odtamtud lítaj na dovolenou majasi soukromej tryskáč, ne >:D >:D
30. 9. 2015 22:24
Re: Pěkný ale...
Si nesklamal , ako tradične :-!
2. 10. 2015 13:35
Re: Pěkný ale...
No vidíš já jedu v pondělí 800 km na jih Německa a než bych letěl tak radši jedu autem. Je to pohodlnější a časově to vyjde prakticky stejně. Takže si klidně hraj na machra dál, ale tvrdit, že manažeři lítaj a úderníci jezdej autem je trošku přihlouplý >:-[]
Avatar - sargis
30. 9. 2015 09:42
Re: Pěkný ale...
Veru tak, kym neurobia nejaky Qiuck Charge, ze napr. za hodinu nabijania aspon 200 km k dobru, tak tie cesty treba planovat dobre dopredu :-)
30. 9. 2015 10:20
Re: Pěkný ale...
soucasne Superchargery dobiji u modelu X kapacitu asi na 300km za hodinu, a maji se zacit budovat i silnejsi 150kW Superchargery, tam bude dobiti do plna trvat u Modelu X jen 55 minut

opet, to ze to nemam v CR je dano tim ze tu Tesla zatim primarne investuje a stavi Superchargery tam kde ma nejvice zakazniku, kuprikladu sousede Nemci maji Superchargeru asi 40 po 5-8 stojanech a cele Nemecko se da S teslou projet vpodstate zadarmo a s cekackama tak akorat na jidlo
Avatar - Ozzman
30. 9. 2015 10:43
Re: Pěkný ale...
Jde taky o to, kde jsou umístěny, ono je celkem nemilé jen kvůli dobíjecí stanici někam zajíždět mimo tvou trasu. Až bude dobíječ na každé zapadlé benzínce v horní dolní, stejně jako stojan s naftou a naturalem, potom se můžeme bavit o reálném použití.

Podívej jen, jaké měla redakce peripetie, když se snažila dojet s Oktávkou CNG do Chorvatska a objela půlku Záhřebu 4x... a ta umí jet i na benzín, ne?
Avatar - Bully_
30. 9. 2015 12:35
Re: Pěkný ale...
Nekdy staci hledat pumpu s autem s kratsim dojezdem a predepsanymi 98 oktany, kdyz to mas trochu naknop :no:
30. 9. 2015 11:48
Re: Pěkný ale...
No, jo, jenže já rád si dávám pauzu kdy chci já, a jím taky kdy chci já. ....nebudu sloužit autu >:D
30. 9. 2015 12:36
Re: Pěkný ale...
aha takze tvemu autu dochazi palivo presne kdy ty chces >:D no mas zrejme uzasnej pekáč
30. 9. 2015 14:37
Re: Pěkný ale...
Nepochopil :-( , jde hlavně o dobu tankování, která je taková, že si nemusím někde dávat (několika) hodinovou přestávku plus nemusím plánovat trasu dle aktuální dispozice pump >:D
30. 9. 2015 15:17
Re: Pěkný ale...
jo tak jasny, pokud rad jezdis v kuse streky stovky az tisice km, tak jasna volba, nastesti takovej blazen je jen malokterej ridic :-)
30. 9. 2015 14:39
Re: Pěkný ale...
Jinak pekáč na břiše mám, to si uhádl :-)
30. 9. 2015 10:57
Re: Pěkný ale...
Quick charge se v podani Tesly jmenuje Supercharger a za pul hodiny dobije cca 300km. A ano, cestu je pak nutne planovat, zejmena v oblastech, kde superchargery nejsou, nebo jsou rozmistene moc ridce.
30. 9. 2015 09:47
Re: Pěkný ale...
na prvý pohľad to nedáva zmysel, ale mnohí suvečkári jazdia len mesto a okolie. Myslím, že ich bude zopár v prahe aj bratislave.
30. 9. 2015 10:05
Re: Pěkný ale...
Range extender by bol proti ich filozofii, preto nebude. Tesla bude iba rozsirovat siet dobyjacich miest. Ale na strednu a vychodnu Europu jednoducho kasle, spocitali si, ze sa im to neoplati.
30. 9. 2015 10:07
Re: Pěkný ale...
Chápu, že Muskovo poselství světu by tím bylo narušeno. Bez REX však špatný ;-)
30. 9. 2015 11:02
Re: Pěkný ale...
Hej a ted si to, pajo, predstav, ze by se do modelu X nainstaloval nejaky americky REX mezi predni kola. Treba takovy...6,3 V8. A ten by pak mohl mit i takovou jako prevodovku, ktera by byla pripojena na kola. A pak by to auto uz mohlo jezdit i normalne na benzin. A pak by z nej vlastne mozna mohli i vytahout ty baterky, cimz by drasticky snizili hmotnost... >:D
30. 9. 2015 11:19
Re: Pěkný ale...
Jasně, pokud půjdu do extrému, pak to lze pojmout i takhle. Nicméně v reálu prostě něco R4+turbo nebo NA šestihrnek by bodlo ;-)
30. 9. 2015 13:12
Re: Pěkný ale...
NA sestihrnek - jo, to by bodlo... Takovej hybrid bych si nechal libit :yes:
30. 9. 2015 10:15
Re: Pěkný ale...
dojezd je jen otazka casu, holt CR a vseobecne vychodni evropa neni pro elektromobily zajimava protoze tu proste neni dostatecna kupni sila a tedy zatim ani poradna infrastruktura pro "pohodlne" dobijeni, v sousednim Nemecku ale neni problem prejet s Teslou cele Nemecko za jediny den, a ze maj krapet vetsi vzdalenosti nez my tu v CR, kuprikladu trasa Flensburg > Berchtesgaden se za den s Teslou S da zaject (o asi 3 hodiny delsi jizda nez s autem na naftu co to da v kuse), a to je to cca 11 set kilometru

takze ano pokud jezdis takovou trasu obden a mas financ na palivo a potrebujes setrit hodiny casu asi nebude Tesla to prave, pokud ale jezdis takovou trasu 1x do roka a jinak se ***s po trasach do 200km a zaroven v oblastech kde je dostatek Superchargeru, tak neni mnoho duvodu proc Teslu nevzit

jinak topeni bych vyresil v nasich koncinach normalnim webastem pro elektromobily ktery frci na benzin ci E85, da se videt i v prskoletech typu peugeot iON, ta investice asi 15k je u auta za 3.5 mega myslim celkem v pohode
30. 9. 2015 10:47
Re: Pěkný ale...
Na to, aby se zde elektromobily rozšiřovaly, musí být solidně dimenzovaná síť dobíjecích stanic. Ono ani 40ks v D není žádná láce. Pokud tedy nebude Tesla investovat do dobíjecích stanic, prodeje nijak závratně neporostou.
30. 9. 2015 11:48
Re: Pěkný ale...
sak taky investujou dal, rocne asi pul miliardy davaji jen na nove Superchargery, nelze ale cekat ze to vznikne prez noc, navic dobijet se da i na ostatnich nabijecich stanicich, kde se ale casto plati, a samozrejme nekteri to nabijeji i doma, kdy to na zasuvce je treba celou noc

benzinky taky nevyrostli za noc, ale sit se budovala mnoho desitek let, dal bych tomu tak 5-6 let a bude se obstojne dat jezdit s elektromobilem asi i v CR a ne jen na "zapade" a v USA
30. 9. 2015 12:29
Re: Pěkný ale...
samozrejme je to začiatok technologie a podpornej siete.... kedysi diesle boli len hladké, turbo benzíny tiež žiadne, LPG nula bodov, CNG detto.... diskutéri sú dokonalí a žiadajú dokonalosť. Miesto pochvaly stále : blbé dvere, slabá kašna, krátky dojazd, vysoká cena.... aj letenky niekedy stáli oveľa oveľa viac, aj auto si kedysi nemohol dovoliť každý... je to začiatok a čas ukáže či je to správna cesta. Trošku uznania by ste mohli dať nie?
30. 9. 2015 10:54
Re: Dojezd!!!
Tak tohle už má evidentně slušnej dojezd...jen to vypadá naprosto strašlivě. Jako jakýkoliv jiný pokus Hondy o elektro nebo hybrid auto!

[odkaz]

700km papírových by už mohlo být 500km reálných ;-)
1. 10. 2015 12:13
Re: Dojezd!!!
u kolika cerpacek se to da natankovat do plna aby to melo dojezd tech 700? nojo holt vodik je jeste vic roztristenej ve standardech nez elektromobili s jejich koncovkama kabelu
1. 10. 2015 12:34
Re: Dojezd!!!
Vodík je slepá ulička. Môže fungovať lokálne, čiže ak sa napríklad Japonci rozhodnú pre vodíš, tak výstavbu infraštruktúry zvládnu, ale celosvetovo je to utópia. Nehľadiac na vysokú cenu vodíku.
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 11:01
Re: Dojezd!!!
Nedávno jsem stavěl na kafe v severním Německu, vedle bistra a benzinky dobíjecí stanoviště pro elektromobily, místa obsazená čtyřmi teslami, tolik pohromadě jsem jich nikdy neviděl. Dal jsem řeč s jedním majitelem, jezdí od Stuttgartu do Dánska každý týden tam a zpět, podle jeho slov max. reálný dojezd na nabití kolem 300 km, a nejede přes 150 km/h, nezrychluje, nehoní se. Má po trase vybrány dobíjecí stanice a bere to prostě jako zábavu. Na otázku, co když by jel německou dálniční klasiku, tj. 150+, zrychlování ke 200 km/h i přes, říkal, že kdyby jezdil takto, jako se svou předchozí A8, tak s teslou dá dojezd max. 200 km. Jinými slovy, zatím je to spíš koníček, než plnohodnotný dopravní prostředek na "lítání" po Evropě. ;-)
30. 9. 2015 11:14
Re: Dojezd!!!
Ano a v čem vidíš rozdíl proti tomu co psal Dinar? :-)
30. 9. 2015 11:37
Re: Dojezd!!!
no ba - ke je 400 km a oni to dali naraz - aspoň tak píšu v novinách, tak nech si dinar nevymýšľa, že 200 - 300 :-)
30. 9. 2015 11:50
Re: Dojezd!!!
Umíš číst Nesmysle? V testu jeli těch 400 km eko jízdou 50 - 90 km/h , na dálnici max. 110 km/h. Dinár psal dojezd 300 km/h při rychlosti do 150 km/h ;-)
30. 9. 2015 11:53
Re: Dojezd!!!
umíš pochopit ironii mediátoři? :-!
30. 9. 2015 13:28
Re: Dojezd!!!
Umím, pokud je srozumitelně napsaná ;-)
30. 9. 2015 13:50
Re: Dojezd!!!
ok.
Podstatné je, že vieme konečne, aký je reál dojazd.
400 km ekojazda, 300 km dynamika klídek, 200 km dynamika odvaz a 50 km koukněte jak zrychluju.
30. 9. 2015 14:30
Re: Dojezd!!!
....0 km při blackoutu :-)

A dopad na ekologii V ČR stejný jako u benzínu (popř. hybridu) vzhledem k tomu, že 99% energie pochází z jaderných a tepelných elektráren.
30. 9. 2015 14:58
Re: Dojezd!!!
globálny dopad egal, ale mesto elektromobilov by malo lepšiu mikroklímu
30. 9. 2015 15:22
Re: Dojezd!!!
Ano, ale zas na úkor oblastí, kde jsou tepelné elektrárny nebo skládky jaderného odpadu.
30. 9. 2015 15:33
Re: Dojezd!!!
se la vi, tomu sa hovorí hra na ekológiu
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 15:10
Re: Dojezd!!!
Při blackoutu najedeš autem na benzín či naftu tolik, kolik máš v nádrži nebo nasysleno doma. Protože bez elektriky nepůjdou jaksi čerpačky >:D
30. 9. 2015 15:21
Re: Dojezd!!!
Ty jsi ale hlavička, že jsi na to první větou kápl. Jistě, proto v nouzi najedu minimálně 200 km, protože domů s prázdnou nádrží nejezdím ;-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 15:29
Re: Dojezd!!!
A kdo když pojedeš do Ostravy a budeš z Plzně, potká tě black kousek před Ostravou a v nádrži budeš mít čtvrtku a nikde už si nentankuješ? >:D >:D
Jak pojedeš domů >:D
30. 9. 2015 15:44
Re: Dojezd!!!
Když jedu dlouhý trasy, tak pod půl nádrže nikdy nejdu a to mi stačí, abych dojel zpátky. Blbý co? >:D
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 15:47
Re: Dojezd!!!
Při dlouhodobým blackoutu bys měl myslím trochu jiný starosti než kolik máš benzínu v nádrži. Tam je to spší o tom, kolik beden nábojů a kolik pistolí a pušek máš ve sklepě. Protože jinak přijde někdo, kdo se tě nebude ptát a vezme si co potřebuje :-)

Aut se válí na ulicic dost, benzín v nějakých bude, s tím by problém nebyl >:D
30. 9. 2015 15:53
Re: Dojezd!!!
Já tady ale neřeším dlouhodobý blackout, který je daleko míň pravděpodobnější něž krátkodobý nebo mnohem reálnější a častější krátkodobý výpadek při bouřce atd. ;-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 15:59
Re: Dojezd!!!
To potom jo, pokud budeš jezdit pořád s plnou, si proti majitelům Tesly a spol. ve výhodě v případě krátkodobého výpadku či lokálního.
1. 10. 2015 12:19
Re: Dojezd!!!
[odkaz] to je divny, na tech 99% se ne a ne dopocitat, a co je spatneho na jaderkach?

a pri blackoutu jako co? v tu chvili si zadne fosilni palivo nekoupis pokud dana benzinka nema zalozni zdroj elektriny, a v tu chvili nejedou ani rafinerky, s elektromobilem v tu chvili muzes tedy za urcitych okolnosti ujet vic nez nekdo s autem na nejake fosilni palivo, zalezi jen na tom kolik je v nazdrzi nebo v baterkach ... a kdy naposled ze byl nejaky blackout?
Avatar - wakantanka
30. 9. 2015 14:50
Re: Dojezd!!!
Ten rozdielny prístup k užívaniu tohto auta bude zrejme hlavne v tom, že Tesla (všeobecne) bola vymyslená a vytvorená Američanmi predovšetkým pre Američanov, hlavne s ohľadom na ich cestovné a životné návyky. Pretože s týmto dojazdom v úplnej pohode dorazí odniekiaľ z predmestia do práce a aj bez nabíjania zase domov. Aby sa nejakým autom trepal priemerný američan niekam ďalej to ani náhodou. Na to majú lietadlá a hustú sieť letísk.
1. 10. 2015 12:15
Re: Dojezd!!!
[odkaz] na internetu jsou "dukazy" uplne na vsechno
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 09:34
FUUUJ
to je ale obludně ošklivý :no: :no:
Rozbalit vlákno
7
30. 9. 2015 09:49
Re: FUUUJ
čeče, je to kua pekné
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 09:53
Re: FUUUJ
Mě se to fakt nelíbí, divný předeka světla, divný konec boční části....

No aspon vidíte, že neadoruji vše americké jen proto žeje to americké. tohle fakt není muj cup of tea.
Avatar - Ozzman
30. 9. 2015 10:47
Re: FUUUJ
Kdyby to mělo osmiválec, tak se ti líbí, tak neke:D
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 11:22
Re: FUUUJ
Ani s V8.

I v historii jde najít dost americých aut, co zrovna nejsou můj šálek a to měla V6 či V8
30. 9. 2015 09:52
Re: FUUUJ
Naopak, je to celkom pekné auto - aspoň podľa fotiek, samozrejme.
Avatar - 4hill
30. 9. 2015 10:09
Re: FUUUJ
Ten předek je trochu "tupej" a ty dveře bych taky radši obyč ale jinak vypadá pěkně.
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:11
Re: FUUUJ
tie zadne dvere mohli byt normalne .... suhlasim

ale tak potom by nemala tesla taku vynimocnost keby ich mala normalne.... je to aj o tom
Avatar - jozephko
30. 9. 2015 09:50
Tie zadné dvere sú geniálne...
Stále som rozmýšľal o tom, že táto Tesla nebude použiteľná v úzkych garážach. Ale ako vidieť, konštruktéri to vymysleli geniálne.
Kebyže mám na to, okamžite kupujem...
Rozbalit vlákno
10
30. 9. 2015 09:55
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
Tie zadné dvere sú podľa mňa blbosť. Je to síce pekné, ale: predĺžilo to vývoj, je otázna spoľahlivosť (kvôli množstvu elektromotorov, rôznych tesnení a podobne), nemôžeš dať na strechu box. Trochu to rieši uchytenie na ťažné zariadenie, ale to zasa predlžuje auto. Pri daždi bude po otvorení dverí do auta pršať viac ako pri dverách bočných ...
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:13
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
nielen box... ako by som tam dal na strechu nosic a bike alebo vianocny stromcek? a ktovie ako to bude s parkovanim v nizkych garazach... alebo nejakych nizkych priestoroch ... a tiez ktovie ako spolahlivo budu tieto "kridla" fungovat po 5 rokoch denno denneho "lietania" ... aj ked ano rozumiem... taketo "drobnosti" majitel tesly ucite uz neriesi .... ;-) ... to len my bezni smrtelnici
Avatar - simon_sez
30. 9. 2015 10:50
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
majitelia Tesiel maju stromcek zasadne UMELY :-)
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:56
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
tak umely stromcek uz mam ... uz len teslu by to chcelo ;-) .. vlastne ani nechcelo.... nie je to vobec auto pre mna ... uplne vazne by som ho vlastne ani nechcel ... a keby som mohol tak radsej by som vzal klasicky 6 miestny outlander ;-) a to aj keby som mal prachy na teslu...
30. 9. 2015 10:15
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
O dešti jsem už taky přemýšlel... to asi nebude nic moc...
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 11:29
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
Myslím, že se na to díváme špatně. My to hodnotíme jako evropské SUV, ale on je to spíš takový kalifornský Smart... :-)
30. 9. 2015 12:01
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
No jestli spíš na to kontruktéři oslnění kalifornským sluncem nezapomněli... >:D

Každopádně to řešení je zajímavé a k tesle jako technologické špičce se hodí... :-)
30. 9. 2015 10:16
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
Super auto, ale právě u těch dveří furt přemýšlím, jestli jsem něco nepřehlídnul nebo mi něco nedochází ;-\ , to jako řidič z auta na parkovišti nevystupuje??? Jak jinak chápat větu "Díky dvěma kloubům se racčí dveře dají otevřít i v úzkých parkovacích místech, pro otevření jim stačí jen 30 centimetrů prostoru na straně auta"
30. 9. 2015 10:21
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
na uzke garaze fungujou mnohem lip normalni posuvne dvere, ale nebylo by to proste efektni a s wow efektem
1. 10. 2015 10:29
Re: Tie zadné dvere sú geniálne...
Kdyby tam nebyly kraviny jako tyhle dveře, tak auto bude spolehlivější, lehčí a společně s ušetřenou energií na otevírání bude mít ve výsledku delší dojezd. Pravděpodobně tam těhle zbytečností bude víc, takže se dá říct, že to auto má ještě potenciál. Ale bylo by potřeba z něj udělat auto trochu víc normální. Jinak na elektromobil super. Doufám, že vývoj elektromobilů bude co nejrychlejší, abychom mohli snížit svoji závislost na fosilních palivech z "dovozu".
30. 9. 2015 09:56
SUV?
Musím uznat, že něco do sebe (koncept) to má. Na vození dětí do školy po městě místo X6 50i mi to smysl celkem dává.
Pro moje použití to není, reálně by mě hrozně omezoval dojezd a to nemluvím o tahání vleků ať už s čímkoliv..

Ale co je na tomhle autě SUV fakt nechápu, leží to na zemi jako obyčejnej sedan a k tomu to je takový divně obtloustlý..
Rozbalit vlákno
23
30. 9. 2015 10:28
Re: SUV?
Tesla ma stavitelny podvozek, k tomu lezeni na zemi
[odkaz]

ma to dokonce i pamet s podporou GPS a pokud casto jezdis treba prez nejaky retarder a vice nez 3x jsi pred nim zvedal podvozek, tak poctvrte se auto jiz zvedne samo a za retarderem zase snizi samo
30. 9. 2015 11:41
Re: SUV?
Vím, je to variace na téma Airmatic, ale pořád tam nevidím skoro 30cm co má RR a nebo třeba Touareg..
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 11:50
Re: SUV?
No a? On někdo říká, že to má terénní průchodností konkurovat RR? Kolik dalších aut má 30cm?
30. 9. 2015 11:52
Re: SUV?
no tak pokud potrebujes vysokej podvozek, tak kup RR nebo Touarega, od toho je svobodna vule a moznost vyberu :-)

ja bych ale rekl ze drtiva vetsina tech RR a Touragegu vzivote nejela ani po polni ceste, natoz aby potrebovali 30cm vejsku podvozku, ostatne ja mam SUV a vzivote s nim do terenu nepojedu, vzdyt bych si to mohl odrit >:D
30. 9. 2015 12:18
Re: SUV?
Hehe, připomíná mi to manželky X5. Má kouli na 3,5 tuny, ale zatím na kouli visel akorát nosič Thule na kola. :-)
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:26
Re: SUV?
U nás se caravaning moc nenosí, ale pokud by velké suv nemělo na kouli přes 2,5 tuny, tak by se v severní Evropě, Holandsku nebo Anglii prodávalo hodně špatně. ;-)
30. 9. 2015 12:40
Re: SUV?
myslis kvuli privesu? v UK tedy caravaningu >:D tak na to asi odpoved je k videni ve videu z predstaveni Tesly X dnes rano, na podium tam po 22 minute videa dojede cerna Tesla X s karavanem [odkaz]
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:45
Re: SUV?
Oddůvodňuju kolegovi Flajzi, proč má X5 požívaná na rozvoz dětí po městě kouli, na které utáhne 3,5 tuny.
Tvoje reakce nedává smysl.
30. 9. 2015 12:49
Re: SUV?
Já vím, na co těch 3,5 tuny na kouli je. Jen jsem si dělal srandu v návaznosti na to SUV, co nikdy nevyjede do terénu, aby si ho neodřel.
30. 9. 2015 12:47
Re: SUV?
Hezký, na pódium to dojelo. :-) Ale zajímal by mě reálný dojezd s 2 tunovým přívěsem na cestě z NL do A.
To by asi nestačilo ani na cestu mezi jednotlivými Superchargery... :-) A i kdyby, tak každých 200 km to přes hodinu nabíjet... No potěškoště...
30. 9. 2015 13:54
Re: SUV?
ale tak jasne dojezd to zkrati asi dost vyrazne, ovsem ten se skrati i u toho dieseloveho nebo benzinoveho SUV a ne zrovna malo, pravda naposled jesme auto tahal z Dojce hezkych par let zpet, ale ta Q7 s privesem kde bylo dalsi auto ( prives + auto na nem se do 2tun veslo) taky vic nez 500-600km na nadrz nedala, spotreba s tim 3 litrovim dehtem a 2 tunama navic se drzela stabilne okolo 20 litru na 100km i pri celkem rozumnych rychlostech okolo 90ky, bez toho privesu se dalo prumerne jezdit tak za 13-14 pri beznych rychlosti podle predpisu
30. 9. 2015 14:27
Re: SUV?
To je mi jasné, že se dojezd výrazně zkrátí. Ale je rozdíl 3x ujet 300 km, vždy po 5 minutách natankovat a pak si dát půlhodiny pauzu a mezi tím, když každých 200 km musíte nabíjet a čekat min. hodinu. To nevidím jako moc praktické...
EDIT: Ještě jinak, mám spíš řečnickou otázku, kdo je cílová skupina těch, kdo bude s Teslou X tahat karavan. Nabíjet auto po 200 km mi přijde trochu jako blocker, aby lidi vyměnili svá auta za toto. Tahat na kouli nosič na kolo či lyže mi přijde v pohodě, ale ten karavan mi přijde mimo realitu.
30. 9. 2015 15:34
Re: SUV?
hele to se musis zeptat Muska, ja ty pekace nedelam a nejakou jistotu dobu 4-5-6 ale spis tak 8-10 let mit stejne nebudu, pac se jiste najde jinej duvod kde utratit takovej peniz.... treba za dum nekde u Praglu a tak

stejne tak jako s Teslou S (tusim se dvema) prejeli z LA do NY, asi jim to prislo zajimave jako PR, treba je to pro lidi co denne ujedou max treba 200 mil a pak se kochaj prirodou , kdys jsem zvazpval ze bych prejel staty z NY do SF prez Toronto a pak tak nejak cikcak statama napric prez ruzny parky a znama zajivama mista, tak jsem na tech cca 4000 mil co to nakonec ukazovalo jsem si stejne vyhradil minimalne 2 mesice, ono by se to sice dalo ujet za tyden, ale to by clovek ty staty videl jen zpoza volantu od vychodu slunce po zapad slunce a to neni zrovna ono, nakonec jsme jeli jen na 14 dni a autem objezdili jen Kalifornii, Nevadu a Arizonu, ale kdys nekdy vbudoucnu podniknem tu dlouhou cestu napric statma, tak to budou vpodstate denni cesty tak okolo 100-150 mil maximalne

jinak Teslu S jsem si v US samo pujcil :-)

jinak s tim 5 minutovim tankovanim nevim nevim, precijen ta Q7 mela nadrz na 100 litru, neee rekneme ze takove tankovani takoveho auta da tak 12-15 minut i se zaplacenim, hodne velkym zaplacenim, jako popravde jet takhle dnes prez Evropu s takovou Q7 se spotrebou i tech 13 na sto se vpodstate nevyplati, za ty prachy to clovek 3x oblitne skoro i businessem a na miste si jeste pujci celkem luxusni hejbadlo nebo veme taxik
30. 9. 2015 18:00
Re: SUV?
Jestli 100litrů tankujeě 12-15min tak jsi fakt kádr >:-[] . To další radši no comment..
1. 10. 2015 07:02
Re: SUV?
ja samo nevim jak ty, ale ja do tankovani pocitam vse, od prijezdu na benzinku az po nasednuti do auta abych mohl odject, tankovani neni u me ze strcim pistoly do hrdla a zmacknu stopky abych je znova mackal pri vyndani tankovaci pistole z hrdla
1. 10. 2015 08:45
Re: SUV?
Zapomněl jsi dodat, že za těch 15 minut ale ještě objednáš a sníš bagetu, ne?

Já odjíždím zhruba za 7 minut po zastavení (pokud není u pokladny fronta).
2. 10. 2015 07:33
Re: SUV?
Tak dneska ráno jsem si to schválně stopnul. Přijel jsem na Benzinu, v klidu nandal rukavici na naftu, natankoval 85 litrů, na pokladně zaplatil s CCS a odjel jsem. Celé (od okamžiku příjezdu až do výjezdu z čerpačky) mi to zabralo přesně 4 minuty.
Nedovedu si zatím představit, že tam budu čekat hodinu a "natankuji" pouze poloviční dojezd.
30. 9. 2015 23:00
Re: SUV?
Karavan nie je o oplatení sa, buď chceš a neriešiš, alebo riešiš na nechceš. Mimochodom, mpv nižšiej strednej jazdí s karavanom do 10 na 100 za bežných podmienok ;-) .A mimochodom, dávam na 60 litrovú nádrž cez 400 km a nikdy som viac ako 50 nedotankoval , nadoraz nejazdím. Stačí dlhé tiahle stúpanie a tam ideš naozaj za tých 20 a viac >:-[]
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 14:43
Re: SUV?
Tohle už je slušná křeč, šamane. >:D
30. 9. 2015 15:36
Re: SUV?
Posledni dobou mu totalne hrabe... 8-s
30. 9. 2015 22:54
Re: SUV?
S tou spotrebou so prestrelil, Q7 s 1300 kg obytným prívesom ( reálne tak 1500) sa pri rýchlosti do 10% nad legálny limit vlezie pod 13 na 100 km, takže dojazd klesne , ale zďaleka nie 20... Jedná sa o minulú generáciu Q7, myslím, že predposledný rok výroby
30. 9. 2015 22:47
Re: SUV?
Veľká väčšina karavanov v Európe má váhu hodne pod 2000 kg. Bežne plus mínus okolo 1500. Tých nad 2 tony je pomerne málo a z nich veľká časť stojí celoročne na jednom mieste ( pri mori, alebo v kempe v alpách) s minimom presunov
Avatar - rimow11
30. 9. 2015 09:58
tesla
vyzerá perfektne, dufam že takýchto áut bude v budúcnosti pribúdať a smradlavých dízlov ubúdať :-)
Rozbalit vlákno
33
30. 9. 2015 10:00
Re: tesla
Přijde ti to jako alternativa za naftový auta do firem, který se kupují za cca 0,5mio?
30. 9. 2015 10:34
Re: tesla
spis jako alternativa naftovych aut ve firmach s cenou nad 2 miliony, v CR jiz vim o dvou takovych kde Tesla S nahradila Audinu 6 a BMW 5 u manazeru dane firmy

pokud mam info spravne tak si z US i dovezli destination chargery na pobocky co maj v CR
30. 9. 2015 10:50
Re: tesla
Jako dopňkový managerský auto ;-) . Na to jsem si ještě nevydělal :-)
Avatar - Ozzman
30. 9. 2015 10:54
Re: tesla
To by mne zajímalo, za jak dlouho se jim vrátí ten náklad.... Chudák manager, musí jezdit jen po vytyčené trase., aby ho to někde nenechalo >:D
30. 9. 2015 11:56
Re: tesla
co vim tak si to panove vybrali sami, a tim ze maj ted auto drazsi nez jejich nadrizenej, tak se muselo prej dost pocitat s tim ze to auto se vyplati nakladove a rozdil ceny po 3-4 letech nebude a vyjde to levnejc
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:28
Re: tesla
To opravdu jezdí těmi auty jen na vlastní pobočky? Čím jezdí k zákazníkům, ke konkurenci, k babičce, na dovolenou? :-O
30. 9. 2015 12:41
Re: tesla
opravdu si nekdo mysli ze manazer miliardove firmy jezdi na dovolenou autem? nebo zeby jezdili k zakaznikum ktere maji na druhe strane planety?.... a k babicce to myslim dojede vpohode, zas tak velka ta nase Ceska kotlina neni :-)

kolik znas takovich manazeru co maj jako firemni auto neco za 3+ mega a musi v nem stravit pul zivota? ja znam jen 3 takove lidi a ze by najezdili nejak hodne se rict neda, pojednom aute od takoveho cloveka jsem jeste nedavno pokukoval as se ho budou zbavovat, krasna benzinova A8 v plne polni co ma za 4 roky najezdeno asi 6 tisic km a stoji v jedne Prazske garazi pod jistou pojistovnou >:D

kazdej asi sam nejlip vi jake cesty autem jezdi a jake auto vyuzije, ne jakzdej holt musi v aute stravit pul zivota pri rozvazeni zasilek jako kuryr, nekteri maj svete div se auto treba jen na cesty do 200-300km a jen nekolikrat do roka treba
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:56
Re: tesla
Ano, znám majitele miliardové firmy, a ne jednoho, kteří jezdí na dovolenou autem. Dovolená není jednou ročně na Maledivy a domů, ale na víkend do nějakého zajímavého města po Evropě, do lázní, na golf, na lyže apod. Ano, do Aspenu z Evropy autem nikdo nepojede, ale do Alp většina.

Ta argumentace o půlce života v autě a kurýrech je zcestná, obchodní cesta přes tři sta tam a zpět není nic výjimečného, stačí být manažer miliardové firmy sídlící víc než 300 km od sídla ministerstev apod., v Evropě běžná záležitost. Použití tesel pro management, musí znamenat velmi specifickou potřebu cestování managementu této konkrétní firmy, ryze po pobočkách, jako obecný argument nepoužitelné.
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 13:00
Re: tesla
To jim nevysvětlíš, místní obchodníci se slanou vodou totiž pořád křižují republiku nebo Evropu sem tam a objíždí zákazníky. >:D
A tak chudáci musí jezdit sazometem od podvodníků co falšujou emise.

Sem byl v neděli v rajchu i v polsku a objel sem to na jednu nádrž a ještě mi zbylo >:D A oni chudáci musí furt tankovat.
Přitom se tu ofrnují nad druhé, že oni úspěšní mají nové káry a že sou někdo a ne bazaroví kovbojové, přitom stráví v autě půl dne jak PPLkař nebo řidič odtahovky či kamionu >:D
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 13:21
Re: tesla
Věřím, že když jezdíš bouchat od vás ze vsi 15 km do nejbližší fabriky, tak víc než 600 km měsíčně nenajedeš a dokonce věřím i to, že přes drtivou akceleraci při předjíždění traktoru cestou ze šichty udržíš spotřebu svého mighty osmiválce na sedmi litrech.

Jenže Bariku, tohle opravdu není běžný model používání aut manažery, a tím nemyslím toho manažera, kterého znáš, toho z prodejny penny marketu. ;-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 13:35
Re: tesla
Kabaretní umělec Mr. Bankovka na scéně. Potlesk prosíme >:D

Já nebydlím 15 km od polských hranic ani od německých, já bydlím v Praze, milý vesničane.

A za 7 litrů CTS fakt nejezdí i tak mi ta nádrž stačila.

Manažery Penny marketu neznam, nebot tam nechodím.

Zato znam kamarádku manažerku, co má VIP kartu od KLM, sedne v Miláně na éro, doletí do Amstru, tam si půjčí káru, ujede s ní 200 Km, vyřídí potřebné, káru vrátí, sedne na další éro do Londýna, tam si půjčí druhou káru, ujede s ní 300 km a sedne na éro a leté domů do Milana >:D Krom VIP karty KLM má obdobnou do své oblíbené sítě hotelů atd.

Aby dělala řidiče kamionu a objížděla to v sazometový herce jí ani nenapadne, manažere. Jednak na to má a jednak ušetří xy hodin času.

Pokud dealuješ pytlíky do vysavače v horní dolní kde letiště nemaj, máš halt smůlu.
A s papíry na ministertvo se posílá podržtažka ve služebním Superbu nebo Oktávce.
To si nikdo sám nedělá a že pár majitelů větších firem znam.

Ty se tak sejdou se známým z ministerstva na golfu a proberou kšeftíky, papírování řeší jiní za ně.

Zase soudíš podle sebe jiné vid.
Tak vzhůru do proprděné sesle v sazometu a hurá na podzimních 5000 km evropou.

Kámoš co má odtahovku najede ročně 220 000.
Nepředstihl si ho loni náhodou? >:-[] >:-[]
30. 9. 2015 13:59
Re: tesla
Barrichello > >:D :yes:
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 14:41
Re: tesla
Škoda, že ses nezmohl na odpověď, šamane. :-!
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 14:30
Re: tesla
>:D >:D Hliníkové koberečky, rozebraná auta, Nové Butovice, Pražane? Ale ano, rád ti tu metropoli věřím, nejagresivnější buran, je pražský buran. ;-)

A navíc ten pohled na svět skrz nějakou pipku ve vedení (něčeho nadnárodního, doufám že ne úřadu) se sídlem v Praze. >:D
Chce to právě vytáhnout paty, stačí do toho Německa a trochu se dívat, pak si možná i ignorant tvého typu všimne, že ty miliardové koncerny, o kterých je výše řeč, nesídlí v hlavních městech, ale zhusta v malých městech i v ***ích, které se těžko hledají i na podrobných mapách. Německo je fabrikami poseto, a proto také prokřižováno tak hustou sítí dálnic, kdybys znal nějakého skutečného majitele/manažera firmy, věděl bys, že na těch autobahnech stráví nemalou část svého času a rozhodně nemá chuť ji prodlužovat čekáním u nabíječek. U nás je to podobné. Do Španělska nikdo autem nepojede, ale těch tři sta plus km, o kterých se tu bavíme, je naprosto běžná záležitost, myslím že i ta tvá pipina s kartou KLM by použila auto, tedy má-li řidičák, oni prý ti vrcholní manažeři už ani neřídí. >:-[]

"A s papíry na ministertvo se posílá podržtažka ve služebním Superbu nebo Oktávce."
>:-[] Tvoje představa o podnikání, resp. řízení firem je úsměvná...
I když možná, že s těmi papíry na ministerstvo skutečně jezdíš...
A jestli se nedostaneš ven, řekni šamanovi, vezme tě teslou, někam do bavorského lesa určitě dojedete. >:D ;-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 15:09
Re: tesla
Rozebraná auta? Tím myslel básník co?
Ne v Butovicích fakt nebydlím ani nedělám >:D
Jinak já se v Praze narodil, narozdíl od jiných.

Pipina je holandanka a pracuje v realitách a obchodní činnosti. Pipina řidičák má a má Mercedes GL. Stačí?

Takže hlavní rozdíl bude asi v tom, že pipina neobjíždí nějaké fabriky zastrčené v nějaké díře v bavorsku nebo kýho vejra >:D
a kdybys měl konto a inteligenci a znalosti pipiny, nemusel bys je objíždět taky. To co třeba ona přečetla tady nepřečetla půlka diskutérů dohromady :-)

Jinak to s tebou zas mlátí vid, straašně vtipnej si zase dneska >:D
30. 9. 2015 15:35
Re: tesla
VIP kartu od KLM? To je stejný jako kdybys napsal, že máš VIP klíče od Kie >:D
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 15:40
Re: tesla
Víš co znaméná VIP karta od areolinek?
Jednak slevy, jednak že nemusí sedět v hale mezi davem, ale je v odděleném prostoru, lepší odbavení, osobní přístup atd.

To samé hotely.

Ona řídit umí, ale nehodlá křižovat evropu autem a zabíjet tím čas. To ho radši věnuje sobě nebo své malé dceři.
30. 9. 2015 15:48
Re: tesla
Překvapivě pro tebe vím, co znamená VIP karta od aerolinek. Zároveň taky vím, jakou kvalitu služeb nabízí KLM, proto to přirovnání ke Kii ;-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 15:52
Re: tesla
Ona je má oblíbené, proč to sem s ní neřešil. Můžu se zeptat.
Občas taky používá vrtulníky jako aerotaxi, ale jenom ty dvoumotorové. Do malých jednomotorvých "bublin" se bojí.
30. 9. 2015 15:59
Re: tesla
Tak jestli je Holanďanka, tak je to i pochopitelné, že je má oblíbené. Ale já bych teda VIP kartu od ČSA v souvislosti s reprezentativním manažerem rozhodně nevytahoval :-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 16:11
Re: tesla
Ještě lítá i s Air France :-)
Tak ČSA v současném stavu opravdu k chlubení nejsou no
30. 9. 2015 16:59
Re: tesla
Že tu zrovna masér co nevidí dál než na špičku svýho nosu bude vytahovat někoho možná reálnýho/možná smyšlenýho, kdo pracovně lítá mezi dvěma vzdálenými metropolemi a bude z toho dělat normu mě rozesmívá. Je to ten samej člověk, co o sobě s pýchou rozhlašuje, že ušetří ročně 10k na sezonních gumách, ten samej, co si sice koupí příjemnej motor na vynikajícím podvozku, ale ignoruje jeden z nejhůř odladěných automatů, ten co školí lidi ze svýho stylu jízdy na KO...v létě s pištícími a trpícími zimními pneumatikami :yes:

Bariku špatně jsem tě odhadl. To říkám zcela upřímně. Měl jsem tě za demagoga...ale jak do mě správně drcnul diskuzní kolega...na demagogii musíš mít něco pod čepicí :-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 20:10
Re: tesla
Takže norma jste vy kdo v sazometu objíždíte skopčácký fabriky. Aha, já že nikoho takovýho neznam. Ted zrovna kolega přilétl z Kazachstánu, další kolegyně letí do Bruselu, za měsíc letí 3 na obchodní jednání do Itálie a 2 kolegyně na vědecký seminář do španělska.

Autem jezdí tak do Vídně a Bratislavy a tím to tak končí. Že Vy z uberwagen klubu to máte jinak je norma,aha >:D
Já byl autem 2x v polsku asi 10x v německu a 2x na slovači, všude jinde sem byl taky jiným dopravním prostředkem než tím, co má 4 kola :o)

Mam tu fungl nový zimáky, najeto 0 km, až dojedu Pirelly co na autě byli když sem ho koupil - co maj ještě 5-6 mm, tak si je přehodím, neměj péči. Nevím proč bych si kupoval letní a vyhazoval dobrý pneu.

O automat se nestarej, řadí rychleji jak 60-70% českých řidičů s forklackem, nestojí do něj ATF 2500 kč a nemění se u něj debilní plastová vana, kterou dělá výrobce křivou (zdravím ZF).

Koho já kde školím? Pojd mi to vyprávět
30. 9. 2015 20:32
Re: tesla
holt nejseš střiženej podle dnešní (nafta) módy ;-)
Avatar - Barrichello
1. 10. 2015 09:14
Re: tesla
Ta moda už pomalu končí a současné aféra VW to je uspíší. Takže milovníci dehtu maj smůlu >:D
30. 9. 2015 20:40
Re: tesla
Ja ti nic vypravet nemusim ferdo, o sobe jsi tu uz navypravel dost. Priste si kup radsi Pirelli, ony totiz Pirelly budou takovy adidasky se ctyrmi pruhy.

A zkus pohledat dukaz jak tu vypisuju, ze jezdim dvestetisic km rocne a nikam nelitam. Mas na to casu kolik je ti libo Bariku :-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 21:29
Re: tesla
Já si tu z vás dělám už asi 5 let prču a hrozně se mi líbí, jak všechno co tu nableju žerete a myslíte si že je to všechno pravda. Až tu napíšu že kupuji maso od poláka za 60 kč a housku od Tondy co je krade v pekárně za 1 kč, taky tomu budete taky věřit. Super.

>:D >:D >:D

Tady je to lepší jak v kabaretu.

Lidem, který si neumí ani dát do profilu co maj skutečně za auto natož aby na něj napali recenzi já zásadně pravdu neříkám, tem vyprávím jenom pohádky.
Něco z toho je pravda co tu píšu a něco ne, to už si každej musí umět přefiltrovat sám.

Ale jestli věříš bezmezně všemu co sem sem napsal, tak si to užij.

Já se sem chodím odreagovat a zasmát a když mě napadane nějaká 3,14 ovina, fláknu to sem a bavím se, jak to nastartuje místní elitu.
Ty koberečky se vám takhle nafotil schválně, už Vás to drží 3 roky, je vidět jak málo stačí někomu ke štěstí >:D >:D
Už mam na Vás vymyšlenej zase další fotopříběh a nějakou veselou story, sem zvědavej jestli zas chytnete na první brnknutí jak dobře seřízenej motor.
Zatím to byla jistota vždy >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
30. 9. 2015 21:34
Re: tesla
no super, tak sa premenuj na Andersena >:D
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 21:36
Re: tesla
Těší mě, moje druhý jméno je Baron Prášil >:D >:D
1. 10. 2015 11:45
Re: tesla
To jedine bych ti uveril.
Avatar - rimow11
30. 9. 2015 10:54
Re: tesla
nie ale aj tak dúfam že časom prídu aj lacnejšie :-)
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 12:56
Re: tesla
Alternativa do firem co kupují auta za pll mega je malý benzín. V Evropě už nastává odklon od dieslů, jejich boom už je u konce >:D
30. 9. 2015 09:59
líbí se mi
To auto se mi líbí, jsem rád, že tomu nechali klasická zrcátka, bez nich vypadalo divně. (btw. o tom se tu nikde nepíše, proč? Taky jsem si toho nejdřív nevšiml, ale pak jsem si četl seznam výbavy a tam o nich psali)

PS: koukám, že redakce se pěkně vyspala, aspoň že jste včera psali o času, kdy model x bude představen a mohl jsem se v 8 podívat na stránky tesly >:D
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2015 09:59
6 míst
Vcelku pěkné a zajímavé, jen bych byl ohledně proklamovaného šestimístného uspořádání při pohledu na boční profil vcelku skeptický. Nejspíš to budou sedačky vhodné pouze pro osoby, pro jejichž tělesné poškození ani neexistuje název (pravděpodobně pouze hlava). Možná ale budou sedět v kufru zády ke směru jízdy a budou jim nohy plandat na nárazníku. To by bylo vcelku cool.
Rozbalit vlákno
1
30. 9. 2015 10:02
Re: 6 míst
Stačí rozkliknout první dvě fotky a vidíš, že realita je jiná. Vypadá to na vcelku použitelný místa...
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:01
zadne dvere
mohli byt klasicke... ja viem ze tu ide o exkluzivitu a styl .... a ani pripadne opravy po tukancoch do tychto dveri solventneho majitela tesly nezruinuju .... ale skor ako na tychto zadnych dverach mohli viac konsruktri mozno zapracovat na celkovej vizazi a celkovom dojme .... lebo ako celok je to dost neforemne a podivne posobiaca masinka aspon pre mna ....

je niekde uvedene aku to ma svetlu vysku? lebo netvari sa to moc ako SUV auto... napriek tomu ze sa o nom pise ako o SUV..... skor to vyzera ako nafukly nadopovany hatch.....
Rozbalit vlákno
11
30. 9. 2015 10:03
Re: zadne dvere
...nezruinujú, majú poistenie...
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:10
Re: zadne dvere
aku to ma svetlu vysku? je to niekde spomenute? pride mi to dost nizke na SUVecko
Avatar - 4hill
30. 9. 2015 10:17
Re: zadne dvere
nenašel jsem ani na jejich stránkách..jelikož je ale elektromobil hodně o aerodynamice tak čekám že to moc vysoké nebude..
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:30
Re: zadne dvere
no hlavne ze to prezentuju ako SUV ... a ono to je skor prerastena zehlicka

chcel by som vidiet ako by to uspelo hoci len na beznej polnacke mimo mesto toto SUV .... v porovnani ja neviem s beznym tiguanom alebo vitarou ..
30. 9. 2015 10:49
Re: zadne dvere
a SUV je difinované čím? Výškou?
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:52
Re: zadne dvere
no myslel som nizku svetlu vysku... proste je to akoby nalepene na zemi to auto.... a podvozok asi bude hodne o kompromisoch v terene.....
30. 9. 2015 10:57
Re: zadne dvere
Má to vzduchový podvozek, takže se dá očekávat měnitelná světlá výška...
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 11:11
Re: zadne dvere
no dufajme ze v maxime to da aspon 180mm .. inak je to ako "terenak" k nicomu
30. 9. 2015 11:14
Re: zadne dvere
SUV není tereňák!
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 11:20
Re: zadne dvere
ved preto som tam dal tie uvodzovky paja ;-)

chcel by som vidiet na polnacne alebo v blate nejake video .... s tymto super SUVeckom ... hadam nam tesla ponukne aj nejake taketo video este kym pridu testy .. ich namakane superdvere sme uz videli a teraz hura do "terenu"
30. 9. 2015 11:26
Re: zadne dvere
Na nějaký velký blbnutí to nebude, ale že tě to doveze přes polňačku nebo zasněženou cestu nepochybuju ;-)
30. 9. 2015 10:17
Konstrukce.
Je to divné. Podle mně se ta konstrukce bude kroutit a to docela značně, pokud to je podoba sériového výrobku budou problémy.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:21
Re: Konstrukce.
jeden nestastny stret do boku do zadnych dveri a obavam sa ze na to doplatia nielen dvere ale aj strecha ako su tie panty.... skutocne zadne dvere mohli byt klasicke .. co uz... je to dan za exkluzivitu
30. 9. 2015 10:33
Re: Konstrukce.
Ta v každém případě. Evidentně bezpečnost šla stranou.Taky bych rád viděl bariérovou zkoušku. To auto se za předními dveřmi musí zlomit.
30. 9. 2015 10:43
Re: Konstrukce.
nič sa nezlomí a bezpečnosť je posilnená konštrukciou ktorá nesie batérie... Amerika dizajnovala veci počítačmi v čase ked sme o Sinclairoch ani nesnívali takže bez obáv že by to nezvládli....
30. 9. 2015 19:47
Re: Konstrukce.
Tys byl u té konstrukce, že to tak vehementně tvrdíš? Jenom plácáš voloviny protože jsi fundamentálně ortodoxní fanoušek Muska. A co Musk dělá vždy dobře že? :no:
30. 9. 2015 11:27
Re: Konstrukce.
Přečti si víc na autoexpress.co.uk. Tesla tvrdí, že je o polovinu lepší než Q5 hybrid a má mít 5* dle americký nárazový normy.
30. 9. 2015 10:40
Re: Konstrukce.
veľa špekuluješ... fungovať to bude perfektne, tu vidíme ako sa dá spojiť dizajn s funčnosťou. Tomu hovorím nádherná vec, zvonku aj zvnútra. 3 rovnocenné sedadlá vzadu nevidíme ani v každom mpv. A ich dizajn je neskutočný. Takto sa dá vyrobiť každé auto, samozrejme materiály nemusia byť tak drahé ale dizajnovať interiér sa dá aj za menšie peniaze skorodokonale. Nech sa automobilky učia ako sa robia krásne funkčné veci. To auto je proste nádherné.
Diskutéri tu špekulujú o strešných boxoch a nejakých dverách - úsmevné.... aj keď som vlastnil Hyundaja tak toto je presný opak ich debilných fluidokriviek ktoré nemajú žiaden význam. Karoseria má byť aerodynamická, praktická a krásna zároveň a toto je príklad že sa dá.
30. 9. 2015 10:48
Re: Konstrukce.
To sná´d nie... myslíš že celé roky to vyvíjajú , potom predajú prvý kus a čakajú až sa ozve nespokojný zákazník "celé se to kroutí hoši... není něco špatne? Dvěře neumím zavřít, teče do toho... "
30. 9. 2015 10:41
dojezd
Stale posloucham nebo ctu, ze se brzy baterie a jejich kapacita resp. dobijeni podari vyresit, uz brzy brzy a porad nic.
Rozbalit vlákno
8
30. 9. 2015 10:46
Re: dojezd
kapacita 400km ti nestačí? myslím že nato že sme na "začiatku" veľmi slušné.
a nežijeme vo vyspelej Europe ale v Europe druhej cenovej tak sa na to treba pozerať očami druhej cenovej. Ja teda závidím tým ktorí sa v takom aute vozia.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 10:54
Re: dojezd
400 km (reálných 280 km) je zatím opravdu velice málo na běžné použití (někam dojedu a bez tamního dobíjení dojedu s rezervou i zpět). Podle mě si elektromobilita zatím nemůže dovolit SUV a pod. Kapacita baterií je zatím tak malá, že je potřeba energií více šetřit, takže elektromobily by měly být spíše s menší čelní plochou a vychytaným Cx. Úplně vidím morderní interpretaci Tatry 77 s Cx
30. 9. 2015 11:00
Re: dojezd
prečítaj si nejaké reálne testy a potom budeš vidieť že Tesla nemusí klamať ako VW - skús [odkaz]
alebo si daj do gúgla Tesla dojaz dojezd....
30. 9. 2015 11:18
Re: dojezd
Klidně to sem postni ještě 20x, ale reálně s tím autem nejeli rychleji než 110. Takže dej na klasických 130, odečti několikrát zrychlení až se zařadí kamion, dále připočti kolikrát dojedeš ploužící se kamiony mezi Martinem-Ružomberokem a pak dtto od Popradu do Prešova nebo přes SN a máš 300 jako vyšitých. A to se nebudeš nijak rozcapovat.
30. 9. 2015 12:34
Re: dojezd
no to je ako riešiť spotrebu pri 90 a potom pri 150... tiež asi bude iná že? 400km je reálny dojazd, je či nieje? nepíšte bludy že 400 na papieri a reál 280...
30. 9. 2015 17:00
Re: dojezd
110 není 90, 150 není 130... Reál je 300.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 17:33
Re: dojezd
a alespoň 20 km rezerva a jsme na 280ti :-)

(a mimochodem rezerva 20 km teda nic moc - to když mi ukazuje normální auto, docela panikařím >:D )
30. 9. 2015 11:03
Re: dojezd
Na bezne jezdeni staci, ale 2 - 4 x do roka podnikam delsi dovolenou s celou rodinou a zastavovat na 1 - 2 hodiny a divat se jak se auto dobiji je znicujici - nudici se deti v aute a pak nudici se deti na parkovisti. Pro me je dulezite se dostat co nejdrive do mista urceni a uzit si dovolenou a ne planovat, kde vsude musime zastavit a dobijet. Dalsi veci je, ze nekdo z rodiny onemocni a ukoncime dovolenou o neco drive a chci byt co nejdrive doma a zase me ceka dvouhodinova zastavka nekde na dobijeci stanici.
Staci se podivat na majitele vozidel od Tesly, tak drtiva vetsina ma klasicky automobil na spalovaci motor nejen kvuli dovolenym.
Avatar - Shr3k
30. 9. 2015 10:43
SUV? Spíš 5er GT
Jako SUV mi to moc nepřijde, spíš takový konkurent BMW 5 GT s více napěchovaným 7místným interiérem. Pokud to prodloužené přední sklo nemá úplné zatemnění (protože roletky jako u citroënů nevidím), už vidím ty nářky Kaliforňanů, že jsou v tom jak ve skleníku.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:31
Re: SUV? Spíš 5er GT
Při prvním pohledu mě napadlo to samé. Jaké suv, tohle je spíše variace na téma 5GT.
Avatar - Ji/Ri
30. 9. 2015 13:12
Re: SUV? Spíš 5er GT
.... a 5GT je úzká variace na téma Vel Satis ;-) a to neokecáš, i kdyby Paja na nudli jezdil >:D
30. 9. 2015 13:26
Re: SUV? Spíš 5er GT
Pokud nevidis stinitka na predni okno, zkus uvazovat o navsteve ocniho :-)
Co se tyka 5GT, tak ta je rozmerove o dost mensi, pokud se nepletu, ale osobne bych modelu X taky nerikal SUV.
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 13:40
Re: SUV? Spíš 5er GT
Na délku je to nastejno, tesla bude o něco vyšší.
30. 9. 2015 14:07
Re: SUV? Spíš 5er GT
Vyssi, sirsi, jiny bude i rozvor a pak samozrejme vetsi vnitrni prostor diky absenci nekterych komponent... Videl jsem prave nekde na netu fotku modelu X vedle 5GT a Audi Q7 a X vypaddalo opravdu hodne prerostle, proto jsem to napsal.
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 14:47
Re: SUV? Spíš 5er GT
Těžko spekulovat, vyšší nemusí znamenat víc místa vertikálně uvnitř, v podlaze jsou baterie. Šířku nevím.
30. 9. 2015 15:41
Re: SUV? Spíš 5er GT
Vsak je jiste brzy nekdo postavi vedle sebe na test, tak uvidime. Kazdopadne si myslim, ze cilova skupina tech dvou aut je hodne odlisna.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 10:46
ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
na to jak je to složité, je to zoufale nepraktické. Nevím jak jsou v USA vysoké podzemní garáže, ale s evropským trhem zjevně vůbec nepočítají....

... o již několikrát zmíněné nemožnosti dát cokoliv na střechu (ano, je to sice Tesla do města, ale pořád je to přece SUV) nemluvě. Dále je to zbytečně těžké, neskutečně komplikované a potenciálně rizikové.

A co je nejhorší - nedá se s tím ani pořádně machrovat, když přední dveře zůstaly obyčejné >:D
Rozbalit vlákno
14
30. 9. 2015 10:57
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
na Slovesnku sú podzemné garáže také vysoké že sa tam vojde aj nákladné auto... u vás ne? A čo je na elektroaute komplikované? Nič - žiadne rozvody, remene, filtre, sviečky, turbá, čerpadlá.... chlapci čo tu vypisujete sú také malichernosti.... nič jednoduchšie ako elektroauto už nebude.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 11:12
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
píšu o komplikovanosti těch dveří, ne zbytku auta ;-) a v Česku teda tak vysoké podzemní garáže rozhodně nemáme (hlavně ty starší - dneska je norma snad 2,1 m)
30. 9. 2015 12:36
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
myslíš že je komplikované dať na dvere pánt navyše a vyriešiť to aby to fungovalo? Nieje...
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 13:12
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
ano, je ;-)
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 10:57
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
ono to aj dost trva a musi to byt casom uz otravne ked nastupovanie dozadu trva 15 sekund..... pritom klasicke dvere si otvoris a nastupis a zavries behom 3 sekund .. nebavilo by ma takto zakazdym zakazdym .... ok raz dvakrat sranda ... ale potom to uz zacne byt otravne a neprakticke .. zvlast ked sa aj clovek ponahla alebo ked vonku prsi...
30. 9. 2015 11:02
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
no a potom máš 100km/hod za 4 sekundy a v aute kde sa dveré zabuchnú za 3 sekundy to trvá 12 sekúnd... ja si vyberám 15s na dvere a 4sekundy na 100km/hod. Ty si čo vyberieš?
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2015 11:04
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
ja klasicke auto s klasickymi dvermi .... s beznym zrychlenim za 11 -12 s ... to pompezne a casovo narocne nastupovanie na zadne sedacky prenecham vacsim fajnsmekrom .... ;-)
30. 9. 2015 11:08
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
Jiste, kazdy se rozjizdi na plny plyn, aby ostatnim ukazal, jaky ma bourak.
30. 9. 2015 11:21
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
Neříkej, že tě nebaví fakt mít výkon a občas si ho připomenout...
30. 9. 2015 11:22
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
Tak jiste, ze se obcas svezu a je potreba vyhnat pavouky.
30. 9. 2015 11:25
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
;-)
30. 9. 2015 12:39
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
no tak rozhodne tomuto auto to vadiť nebude.... ja si na hybride plne užívam rýchle akcelerácie na križovatkách a nieje to preto že sa predvádzam ale preto že to ide, prečo sa nedostať z križovatky skôr ako niekto kto stále stláča pedále a kvaltuje?
Ano, využíval by som naplno a vždy....
Avatar - AUDIRS6
30. 9. 2015 13:22
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
Keby o to islo, tak si viem predstavit aj klasicke dvere s nastupovanim cca tak rychlym, ako so zrychlenim z 0 na 100... ;-)

[odkaz]

A urobim s tym ZA-Praha-ZA aj za 1 den a nemusim tam koli autu nocovat... ;-)
5. 10. 2015 21:40
Re: ty zadní dveře jsou neskutečná samoúčelná kravina
a doporučujem pozrieť video z predstavenia auta a uvidíte ako sa veci dajú robiť, tie dvere fungujú geniálne a otvoria sa aj pri tak malej vzdialenosti od prekážky že sa tam dospelý snáď ani nepostaví...
30. 9. 2015 10:51
Klobúk dole
Takto nejak si predstavujem krásnu vec - zvnútra, zvonku, technologicky.
Na to aké majú automobilky dnes možnosti, koľko šikovných dizajnérov je na svete vyrábajú otrasné autá.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 11:20
Re: Klobúk dole
Nesouhlasím, design je takový obyčejně průměrný - neurazí nenadchne, chybí tomu jakákoliv svébytnost - klidně by to mohlo nést znak prakticky jakékoliv automobilky a svým způsobem by jí to zapadlo do portfolia...

... ale abych jen nekritizoval - chválím, že to nemá tu stejnou dementní masku jako sedan :yes:
30. 9. 2015 12:44
Re: Klobúk dole
nesúhlasím ale vieme ako je to s pohľadom na dizajn. Toto bude krásne aj o 50 rokov tak ako sú krásne staré talianske autá či anglické športové autá. Hladké jednoduché línie. Žiadne umelé krivky....
Celkom ma zarazilo aký pohľad máte - samí pesimizmus a pritom je to pokrok čo sa týka myšlienky... jasné elektro tu bolo aj pred 100 rokmi ale teraz to má takú novú šťavu.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 12:54
Re: Klobúk dole
jen k tomu pesimizmu - to zase né! Já jsem z podobných novinek v podstatě nadšený >:D :yes: , ale to neznamená, že nemůžu zkritizovat, co se mi nelíbí a co "bych udělal jinak a samozřejmě lépe" >:D

Jinak Tesla posunula elektromobily na úplně jiný level (od prakticky úplně nepoužitelných hraček na alespoň omezeně použitelné hračky), to je prostě fakt a za to samozřejmě :yes: :yes: :yes:

a ještě k designu - pokud jde o exteriér, tak bych Tesle S vyčítal, že vypadá příliš obyčejně, resp. příliš jako obyčejný tříprostorový sedan se spalovacím motorem. Vím, že i toto byl záměr, ale od elektromobilu očekávám, že bude vypadat více "elektromobiliticky", když už tam klasické rozdělení na prostor pro motor, prostor pro cestující a prostor pro zavazadla nemá moc smysl...
Pokud jde o interiér, tak ten mi na ty peníze připadá málo zase prémiový a i přes ten megatablet taky až zbytečně usedlý...
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:40
Re: Klobúk dole
Na sedanu ten oblý designový styl funguje, na štíhlé siluetě vytváří dojem uhlazenosti. Na vyšší a kratší "ploše" už to není ono, jen oblost, žádná finesa, působí to nijace jako ocucaný bonbon. Ty dveře chápu jako snahu o oživení, ale je to spíš samoúčelné.
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 11:35
Dojezd
Vsadil bych boty, že v době parních aut taky většina lidí argumentovala, že auta na benzín jsou nesmysl, že uhlí je všude a o benzínku nezavadíš.
Jen pro zajímavost, první benzínové auto jezdilo rychlostí 6-8kmh.
Rozbalit vlákno
18
30. 9. 2015 12:06
Re: Dojezd
Co když chci jet do Chorvatska 1100km nebo Francie 2000km na jeden zátah? Pro mě zbytečné auto...
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 12:09
Re: Dojezd
Ano, pro tebe zbytečné. Těžko si ho koupíš místo Megana.
Uniká mi důvod tvojí reakce na můj příspěvek.
A jetli ujedeš 2000km do Francie na jeden zátah, tak smekám.
30. 9. 2015 14:36
Re: Dojezd
A proč ne? Když jedou v autě dva řidiči...
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 13:29
Re: Dojezd
.... a každý si drží v ruce svůj kanystr tak je to vpořádku.
30. 9. 2015 12:48
Re: Dojezd
a čo keď chcem na jeden záťah do Portugalska? A keď do Maroka? Potom aké auto? Už len narvať LPG do hybrida no nie?
30. 9. 2015 13:19
Re: Dojezd
A co kdyz s tim vjedu do obchodaku a budou me honit policajti v Corvette?
30. 9. 2015 16:23
Re: Dojezd
Až bude mít jednou Tesla dojezd 2000km, tak zase všichni budou jezdit do Španělska, protože tam Tesla na jeden zátah nedojede >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 12:41
Re: Dojezd
Parní auta nikdy nebyla životaschopnou, resp. rozvinutou větví automobilové konstrukce, byla to slepá ulička, to srovnání kulhá na obě nohy.
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 13:09
Re: Dojezd
Parni auta jezdila asi 100let. Možná za 100let budou o naftových autech psát jako o slepé větvi. Navíc v té době byl průmysl vůbec těžko srovnatelný s nynějším.

Smyslem nebylo připodobnit nynější auta k parním, (vážně jsi to tak pochopil?) smyslem toho, co jsem psal bylo, že vše se vyvíjí, nic nového není hned perfektní. Tesla mi perfektní přijde hned napoprvé, s výjimkou dojezdu. Kdo čeká po pár letech vývoje dojezd jako u stávajících aut, je podobně naivní jako ten, kdo čekal u dýzlů z 80-tých let výkon 300koní.
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 13:29
Re: Dojezd
Benzinová auta nenahradila parní, parní auta neexistovala, to že se během sta let postavilo pár sentinelů to právě potvrzuje, nebyla to cesta. Naopak auta se rozvinula až z příchodem benzinového motoru, přičemž ten elektrický existoval souběžně. Byly to na startu srovnatelné technologie, jedna se ukázala jako životaschopnější. Teď ji z mnoha důvodů nahradí ta původně méně úspěšná, ano dojde k tomu, a osobně proti tomu nic nemám. Jen, ta tvoje paralela s uhlím prostě neplatí, a obecně, to že elektromobily přijdou a převezmou úlohu obecného pohonu je sice jisté, ale nevidím důvod, proč tvrdit, že už na to mají, když to prostě není pravda. I přes pokrok a velké investice stále platí, že je to jen velmi omezeně využitelný pohon.
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 14:06
Re: Dojezd
Nikdy jsem netvrdil, že elektromobily mají na to plnohodnotně nahradit klasiku. Já Teslu vidím v tuto chvíli jako jeden z kroků na cestě. Dojezd je jediná výrazná slabina, a pro někoho může být samozřejmě zásadním problémem. Řešit v každé diskuzi zcela jasný fakt jakým je omezený dojezd, pořád dokola.......
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 14:39
Re: Dojezd
Karle, přečti si ten svůj první post v tomto vlákně. Prostě z toho vyplývá, že tu někdo říká, že auta na elektriku jsou nesmysl, což nikdo neříká. A taky v něm tvrdíš, že je tu paralela ve vývoji mezi /autem na páru a benzin/ a /autem na benzin a elektriku/. Není! ;-)
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 14:46
Re: Dojezd
Ať čtu jak čtu, vidím tam - nic není hned, vše má svůj vývoj. Tak jako nebyly hned všude benzinky, nejsou teď všude Superchargery.
Paralelu vidím v tom, že ani benzinová auta nebyla zprvu nic moc, tak snad lze odpustit Tesle, že není hned všechno perfektní. Kdo si ji může dovolit, ale příliš mu vadí dojezd, holt sáhne jinam.
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 14:51
Re: Dojezd
Karle, použitelné elektroauto tu bylo dřív než benzinové, fakt nevidíš, jak ta paralela nesedí?
To, že se nakonec el. auta prosadí je jasné, že budou chargery běžné, taky, jde o to, že aktuálně to není ke spal. motoru rovnocenná varianta, alternativa, nic víc nic míň.
Avatar - _Karel_
30. 9. 2015 14:57
Re: Dojezd
Že je elektromobil starší než benzin jsem vážně netušil.
Zbytek toho cos napsal- netvrdím nic jinýho.
Že dojezd okolo 300km nevyhoví každému, je jasné, ale nevidím to jako důvod ke kritice Tesly, to je jádro pudla.
Vidím to jen jako důvod říct- mě by ten dojezd nestačil, pro mě to auto není.
30. 9. 2015 12:46
Re: Dojezd
konečne jeden pozitívny názor.... nevidia že je to všetko v plienkach, že východná Europa je tak trošku mimo a v pozadu a že tie autá sú o level vyššie než klasické krabice. Ale ako píšeš je to len pohľad majiteľa Trabanta na Mercedes - toto mi netreba, zbytočná kravina.
30. 9. 2015 12:57
Běžné ježdění
Koukám, že výzkumy o běžném používání aut pěkně kecaj. Podle této diskuze je nejčastější jezdit několikrát týdně v -20°C s klimou na plno, boxem na střeše, rychlostí 150 km/h a trasy nejméně 1000 km bez zastavení se třemi řvoucími dětmi, které nesnášejí přestávky a musí být v cíli co nejrychleji :-D.
Mimochodem stejně i když si model X objednáte dnes, tak ho budete mít za rok a to bude síť dobíjecích stanic zase o trošku dál.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 13:02
Re: Běžné ježdění
>:D >:D >:D >:D :yes:

Ta sedla >:D
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 13:07
Re: Běžné ježdění
Může být, že většina velkých SUV přes týden rozváží děti do škol a kroužků po městě, na konci týdne se na ně naloží lyže a jede se s těmi dětmi třeba na hory. S puštěným topením, vyhříváním sedaček a klidně i delší trasu než 300 km. To první Tesla X zastane, to druhé ne, a o tom je tato debata... je Tesla X plnohodnotným SUV?
Tvoje demagogie je zbytečná.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 13:10
Re: Běžné ježdění
Už to píšu výše - na SUV pro cestu na hory na to koukáme asi jenom my v Evropě. Pro Kaliforňany to spíš něco jako Smart do města :-)
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 13:34
Re: Běžné ježdění
Ano, tak se na to dá dívat, SUV v kalifornském pojetí. ;-)
30. 9. 2015 13:22
Re: Běžné ježdění
Netvrdil bych, ze "to druhe ne", spis to druhe s omezenim, a to je kazdopadne pokrok. Ona ta SUV taky prosla vyvojem za poslednich cca 15 let.
Avatar - Dinar
30. 9. 2015 13:33
Re: Běžné ježdění
Ano, prošla, jsou teď mnohem praktičtější a esuviovatější než před patnácti lety, tehdy x5 nebo ML nedávaly vedle kombíků smysl, nebylo v nich místo ani pro posádku ani pro bagáž, dnes jsou to plnohodnotná rodinná auta, a to napříč značkami.
30. 9. 2015 15:49
Re: Běžné ježdění
Presne tak, v podstate ustoupila ta terenni slozka jizdy a SUV jsou uz dnes spise jen silnicni zalezitost (diky tomu to uvolneni mista uvnitr), staci se podivat na Hondu CRV - je uspesna ve statech, pritom svetla vyska je nizsi (to je ale slovosled), nez na jednickove Octavii RS, takze SUV od Tesly bude SUV kralem v takoveto konkurenci.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 13:09
Re: Běžné ježdění
tak upřímně bych rád viděl někoho, kdo má Teslu jako své jediné auto... ;-)

Ale jako druhé (třetí, patnácté....) auto v rodině asi proč ne. Na 90% situací to stačí (teda tady v Česku, nejsem si jistý jak v USA, kde jsou běžné vzdálenosti trochu jiné...) a těch 10% se holt vyřeší manželčiným/manželovým...
Avatar - Ji/Ri
30. 9. 2015 13:11
Re: Běžné ježdění
Zapoměl jsi na karavan s anténou, satelitem, terasou a psím zpřežením a vozíkem s koŃma >:D >:D >:D :yes:
Avatar - PepaJ
30. 9. 2015 13:16
Re: Běžné ježdění
holt ..mnoho z nas..nema rado zmeny..ale ta doba jiz nastala...a Tesla dela presne co ma..nekteri majetni a rozumni se jiz nadchly a jezdi..ostatnim nezbyde nic jineho nez si za tech deset let zvyknout..pak uz to bude zcela bezne vozidlo..a doufejme, ze mnohem drive zakazi vyrobu osobnich vozu s diesely..doufam do 2020.

K autu je velmi zajimave , inovativni..jestli se libi ci ne..to je ciste subjektivni..zalezi na kazdem z nas. Za me je to jiste super..ptoze stejne jako majitele vozu S zaplatili model X, tak vetsi mnozstvi majitelu nam zde prinese model E a ten uz se vyplati i lidem stredni tridy tady u nas..uz se tesim..za tech 10let do nej pujdu..zatim si ale dam Mazdu 6 po FC ci nove Koeru jakmile dorazi na trh :)..vse samozrejme za predpokladu, ze na to budu mit :))
30. 9. 2015 17:02
Re: Běžné ježdění
Předpokládám, že žiješ na Brači nebo jiným malým ostrově a nikam moc nejezdíš ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2015 13:35
X jen pro Y
Mně se to nelíbí, nemá to masku, vypadá to jako sražený Mondeo a má to moc vysoká boční skla, což se ke zvolenému tvaru nehodí. Za cenu Priusu by to bylo skvělý auto, ale za tři míče je toho na výběr tolik. Na lyže mě nikdo nevytáhne, takže box mě netrápí.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 14:04
Re: X jen pro Y
že to nemá trapnou falešnou masku naopak oceňuju (že jsou masky falešné i na autech se spalovacími motory je jiná věc, ale u elektromobilu je to prostě příliš velká šaškárna - i když teď mě tak napadá, že i ty vodou chlazené elektromotory asi někde nějaký minichladič možná mají) :-)
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2015 17:10
Re: X jen pro Y
y fd,m poú ůl§
/Wéw
Avatar - white label
30. 9. 2015 17:42
Re: X jen pro Y
Co klima, ta snad chladič nemá?
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 18:22
Re: X jen pro Y
ne takový, aby si zasloužil orámovat komickým kusem chromovaného plastu...
Avatar - white label
30. 9. 2015 20:20
Re: X jen pro Y
Moje reakce se logicky týkala konkrétně této části tvého příspěvku:
"...i když teď mě tak napadá, že i ty vodou chlazené elektromotory asi někde nějaký minichladič možná mají)".
Hledáš "možná nějaký minichladič" a přitom si na klimu ani nevzpomeneš.
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2015 19:17
Re: X jen pro Y
Ehm, jak se tohle povedlo. Chtěl jsem jen dodat, že maska spoluvytváří ksicht auta a mimo sportovních aut s motorem za kabinou a aut velikost Up!, je pro klasicky pohledné auto nepostradatelná.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 20:36
Re: X jen pro Y
nesouhlasím. Lepší žádná než falešná >:D

jak správně píšeš, tak u aut s motorem vzadu ti to nevadí a u elektromobilu najednou ano? ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
1. 10. 2015 03:01
Re: X jen pro Y
Auta s motorem za kabinou jsou obvykle sporťáky a ty mají masku nízko u země, a nebo se obejdou bez ní, ale pak s tím design celého exteriéru počítá a byla by tam jaksi navíc. Ne jen funkcí, ale i pohledově, typicky třeba Lambo. Vyjímka je Porsche, které svůj specifický design aplikuje i u jiných než sportovních kupé modelů, Panamera i SUV sice mají něco, co by se dalo chápat jako maska, ale v celkovém pojetí není až tak důležitá. U SUVček je výše, takže tam je důležitější její provedení.

Elektromobily často trpí tím, že se je snaží vizuálně výrazně odlišit i od ostatních modelů značky, často dostávají takový futuristický, ne příliš macho vzhled. K tomu patří právě i absence masky, nebo aspon průduchu tam, kde by se to hodilo, zkrátka je zde vidět snaha využít co nejvíce aerodynamiku, ale auta díky tomu vypadají sterilně, trochu jako ze sci-fi filmů. V tomhle je Tesla S jiná, v celku docela hezká, akorát ten černý plast vyplňující to co je normálně mřížka je prostě méně pohledný, než by bylo normální řešení. Bez toho by ovšem musel být čumák úplně jiný. Třeba kdyby byla Panamera elektrická, tam by to tolik nevadilo, jak jsem zmínil, "maska" je tam umístěna tak, že by mohla být i zaslepená.

Abych to nějak shrnul, elektrické auto by mělo být jen alternativa ke spalovacím variantám téhož modelu, vč. vzhledu, ne nějaký designový exot. Samozřejmě a podotýkám bohužel, je tu i možnost, že spalovací motory budou jen menšinovou motorizací a vzhled bude podřízen potřebám elektrických variant. Naštěstí aspoň u některých značek supersportovních modelů to nebude velký problém. U normální produkce, kde se mřížka běžně vyskytuje, ano. S vyjímkou Citroenu, kterému některé "bezmaskové" modely vyšli, ale jiné zas ne. BMW ty ledviny u i řady tak nějak vyřešil, ale žádná krása to u i3 není, přesto se jich ale úplně nezbavil. Prostě proto, že bez nich by to už nebylo BMW. Pro Jaguar by to bylo asi těžce řešitelné, řekl bych skoro likvidační, stejně jako pro Rolls, Bentley a asi i Aston. Britské značky a jejich design na výrazných maskách dost stojí a mimo závodních speciálů pro vytrvalostní závody si nevybavím jediný model, který by masku či mřížku v nějaké podobě neměl.
Avatar - Barry Lyndon
1. 10. 2015 10:07
Re: X jen pro Y
hezky napsáno, ale já s tím absolutně nesouhlasím ;-) . Design má ctít funkci a vnitřní uspořádání... takže z logiky věci by auto na elektřinu mělo vypadat jinak než auto se spalovacím motorem. A čím víc vypadá jako ze scifi filmů, tím lépe >:D
Avatar - Individualita
1. 10. 2015 11:04
Re: X jen pro Y
Tady zase nesouhlasím já. Funkce osobního automobilu je převoz osob, případně věcí. A ta funkce je stejná u všech aut bez rozdílu pohonu.
Avatar - Barry Lyndon
1. 10. 2015 12:06
Re: X jen pro Y
proto taky píšu funkci a VNITŘNÍ USPOŘÁDÁNÍ

(příklad: trapný Fiat 500, který kopíruje designem prapůvodní vzor. Jenomže ten prapůvodní vzor měl motor vzadu a design karoserie z tohoto uspořádání vycházel - novodobá kopie je prostě šaškárna...)
Avatar - Pekelná Micinka
1. 10. 2015 23:09
Re: X jen pro Y
Auta ze scifi filmů se obvykle dost mýlí. Já netvrdím, že nemohou vypadat jinak, ale že by snaha měla být, aby byla klasicky pohledná. Funkční určitě, mně by ale klasické sedany s mříží mezi světly chyběly. Ono bohužel kde se ctí jen funkce se často vytrácí krása a je umění to spojit dohromady. Jde vyrobit jak hezké auto bez mřížky a může to být elektromobil, tak ošklivé auto s ní.
30. 9. 2015 22:02
Barrichello a ti druzí..
hoši, mám vás všechny rád, jen mi přijde zajímavý, že barik si nikdy sám nezačíná nebo se pletu? ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
30. 9. 2015 22:09
Re: Barrichello a ti druzí..
Vyjimečně se nechám unést a kolegy z Uberwagen klubu popíchnu, ale většinou na nějaký muj text, na nikoho osobně a přímo neútočící útočí oni.

Naše oblíbené nastrčené koberečky, bazarový kovboj (to je tu oblíbená hláška kterým uráží i další) a že jezdím většinou za předepsanou spotřebu nebo kus pod ní. A samo pneumatiky, protože uberwagenci 3 roky starý Pirelli s 5 mm zásadne zahazují do šrotu a hned si jdou koupit nový letní a zimní pneu + jedny ALU disky k tomu za bratru 70 litrů

Jim když najedou 100-200 tis ročně nebo kolik se to asi vyplatí, kor když si to odepíšou z nákladů - mě ovšem NEE. Já taxislužbu ani VIP přepravu po Evropě neprovozuju a odtahovku ani kamion taky nemam.

+ Nějaké perly které tu předhodím a bavím se jak se na to chytí.

Jak říkám, jako kabaret je to tu skvělé.

Na technické informace a debaty chodím jinam, protože si nejsem jistý, jestli si vůbec umí někdo z uberwagenců sám vyměnit olej, žárovku a svíčky >:D
1. 10. 2015 11:12
Re: Barrichello a ti druzí..
Bariku, co je uberwagen? :-)

Btw.: bazar nebazar bych vubec neresil, i ja mel a mam nektery auta bazarovy, ale nestavim to do roviny, ze kdo kupuje novy auto je hlupak, jak to delas s oblibou ty. Ostatni jsou nesmysly, litanim pocinaje a 5mm vzorkem konce. On treba u uzkych pneu muze stacit spolu s malym vykonem, paklize se ale tyto parametry otoci, uz to tak neni.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2015 11:37
Re: Barrichello a ti druzí..
5 mm na široké zimní gumě nestačí, 1,9 slicky na letních sou v pořádku.

Viděl sem čím tuhle přijeli "zákazníci" ke známému na servis. Zdrbané letnáky, 5 let staré s 1,9 mm. Dojeté na maximum. Jasně, kára má 150 Hp, takže tam to stačí.

Ono s 300 HP károu je nutné jezdit jen bokem a projíždět okresky 220.

Já ted když sem jěl do německa polska odjel třeba vše po okreskách, na dálnici sem vůbec nevjel.

A) nikam nepospíchám
B) na okreskách mě to baví víc a víc si to užiju jako řidič
C) je mi teda šumák, co dělá auto ve 150+ protože tak rychle nejedu a vůbec mě to neláká
1. 10. 2015 11:09
Re: Barrichello a ti druzí..
Ja ti nevim, pokud kdokoliv najede vic nez je Barikonorma je jim nasledne oznacen za bridila nebo taxikare...
Barik si to dela sam. A vic ho neni potreba resit.
Avatar - Barrichello
1. 10. 2015 11:32
Re: Barrichello a ti druzí..
Se pochlub kolik najedeš ročně at víme.

Zatím umíte jen mlžit, říkat obecné fráze a defakto se nikdo nic konkrétního nedozví. Na to si můžu pustit Babiše s Kalouskem, abych slyšel tunu nic neříkajících informací a nic nového se nedozvěděl.

Jistě co stačí jednomu nestačí druhému, ale pokud někdo najede nad 100 tis ročně a považuje se za úspěšného v byznysu, tak podle mého skromného názoru asi něco dělá blbě.
budto není úspěšný a jen si to myslí, nebo to má špatně organizované nebo se zaobírá nějakým divným druhem byznysu.
Protože pro většina úspěšných a vysoce psotavených je nejdražší věcí čas, a tvráti ho na silnicích je defakto ztráta času.

Ale nečekám že bych se ted dovzděl něco přínosného, krom dalšího mlžení
1. 10. 2015 11:57
Re: Barrichello a ti druzí..
Ano jsme u toho, brano optikou spicky vlastniho nosu. Jsem na serveru o autech a praci sem netaham, stejne tak najezdim tolik, kolik je potreba ;-)
Avatar - Barrichello
1. 10. 2015 12:17
Re: Barrichello a ti druzí..
Takže sem se strefil >:D >:D

Jo vlastně tady je to server o autech, tak tuhle větu si vyfotím a až zas někdo v debatě o nějakém ruském autě vytáhne politiku, tak mu to připomenu.

A při dalších příležitostěch, kdy debata vůbec nesouvisí s auty.
1. 10. 2015 13:09
Re: Barrichello a ti druzí..
Politiku sem netaham uz vubec ;-)
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 08:38
Tesla
Super kára. Osobně mi vůbec nevadí, že nepřejede ČR 6x tam a zpět. Kamarádi ji měli půjčenou, tak jsem se ptal na dojezd. Vzhledem k tomu, že to auto zrychluje jak stíhačka, tak bylo v ultravybíjejícím režimu. I s tímto zacházením vydrželo 350-380km. Takže vůbec bych se nebál těch 400km. Bylo to v létě při teplotách cca. 35.
Pokud bych chtěl utratit tento balík peněz, určitě by Tesla byla silným hráčem s mnoha ano na její straně. Protože NENÍ druhé tak výkonné a úsporné auto jako právě Tesla. A miliardový manažer taky nejsem. Dost silně pochybuji, že takoví jezdí durch autem. A pokud už jede, tak si vklidu dělá vzadu práci, takže starost o nabití/natankování, nechá na řidiči.
Osobně se kloním k argumentaci, někdy dost zábavné a přitažené, Barika... v tomto případě.
Od ostatních nepadl jediný opravdu pádný argument, než jen - viz. výše.
Bravo Tesla.
Rozbalit vlákno
4
1. 10. 2015 11:14
Re: Tesla
Jirko, resime auta specifickym osobnim pristupem. Co staci jednomu nestaci druhymu. Takze jakykoliv zobecnovani je pase ;-)
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 12:58
Re: Tesla
Stejně tak jako každý individuální přístup. Pokud mi někdo podloží to, že kategorie těchto aut jsou právě ty dálniční koráby tak ano, je možné připustit, že si elektromobil bude v našich končinách hledat svou specifickou klientelu. Jenže autosvět není jen naše kotlinka. Osobně vidím neskutečný náskok před všema v tom, že někdo už umí postavit auto velikosti limuzíny, se zrychlením supersportu a spotřebou nulacelanulaprd. To, že tu je silná ropná lobby a každého novátora nazvou bláznem, že se najde x důvodů proč ne a že je vše vstřícné blokováno, je pravda. Pokud by lidstvo přistupovalo tak jako my tady na acz v diskuzích, tak dodnes bychom do Turecka lítali tak možná na kolobrndách.
Ano, má svá pro a proti. Ale tvářit se, že to proto a proto a proto upe na vajco je zcela zcestné jako vynášet na piedestal.
Ano, co stačí jednomu to nestačí druhému. :-) ... pokud se budu muset spokojit probohaaa s teslou, tak jsem šťastný člověk ;-)
1. 10. 2015 13:08
Re: Tesla
Neziju ani v USA ani v Norsko ani v Nemecku, ziju a funguju prevazne v CR a SR. Tedy znovu opakuju, jako dalnicni kriznik v nasich podminkach u me ne. Myslim, ze Dinar to vystihl s Holandanem celkem presne. Alespon z myho pohledu ;-)
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 13:22
Re: Tesla
Ok, takže jsme se shodli na tom, že tohle není zatím dálniční křižník, ale je mnoho jiných přístupů k užití. Kdo z nás jezdí přesně takovým autem, které na stopro využívá právě pro jeho užitné vlastnosti. Takže jsme se nakonec dostali k tomu, že neuspokojí jen jednu skupinu lidí. Ano, je to, v našich končinách cílovka, ale nejen naše končiny jsou cílovkou tohoto auta.
Avatar - Dinar
1. 10. 2015 10:22
Tak,
už to víme, miliardoví manažeři (kdo to je?) nejezdí auty. No, ti nemiliardoví manažeři, majitelé firem, resp. každý kdo kupuje auta v kategorii tesly S nebo X, auty jezdí, a přestože jezdí auty, jsou kupodivu schopni jet i vlakem nebo letět letadlem.
Co z toho?
Nic, jen že typické manažerské auto není primárně stavěno na ježdění kolem komína, a pro tento účel se, obecně, nepořizuje. Naopak manažerská auta, v obvyklém cenovém rozmezí od 1,5 do 3 mil (plus minus) kam patří i tesla (není to auto multimiliardářů přesouvajících se vlastními Embraery a kolem komína na zadní sedačce Ghosta) jsou auta pracovní nebo pracovně rodinná, a jako taková jsou reálným dojezdem 300 km limitovaná. Jinými slovy, pokrok tu je, ale stále nelze teslu brát jako univerzálně použitelné řešení, tím méně model X jako plnohodnotné SUV.

Pokud někdo tvrdí, že jsou parametry tesly blízké "typickému používání auta", což v řeči zdejších komiků znamená pár desítek km, dál letadlem, budou se mu těžko vysvětlovat investice samotné tesly do sítě superchargerů třeba na zmíněných německých dálnicích. Proč je tam staví, vždyť jejich typický zákazník přece nejede dál než 20 km na golf, z Bonnu do Kolnu letí na KLM kartě a do Berlína na ministerstvo si pošle Barika... ;-)
Rozbalit vlákno
10
1. 10. 2015 11:28
Re: Tak,
pojdme se přenést o pár let do budoucnosti, představte si, že schargery budou dostupné řekněme po celé české dálniční síti, takových 15 kousků by mohlo leccos řešit, pak by to stálo za úvahu..jinak kolem Prahy jich ted pár krouží
1. 10. 2015 11:59
Re: Tak,
Mozna, ale opet to muze vyhovet urcity skupine lidi a jinym ne. Jakmile bude na paternich trasach po 100km hnizdo s deseti stojany a elektroauta budou bez nejakych omezeni schopna urazit 500km, je to uz akceptovatelny ;-)
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 13:15
Re: Tak,
Takže dneska, pokud má auto s konvenčním motorem dosah pod 500km, tak je to out? Pajo to je přece tak zápecnický přístup, že se až divím, že to čtu zrovna od Tebe. Jasně, není to auto pro obchoďáka, který to vybije pojížděním během půl dne. Nikdo tu nemá osobní zkušenost, ale všichni ví, že to těch deklarovaných x km neujede. No možná kdyby to by fauvé nebo bmw, tak je to jasné. Ale reálně je zkušenost z mého velmi blízkého okolí 400 no problem. 350 s masivním prubem akcelerace v podmínkách extrémních veder. Realita je taková, že tento vysavač je plnotučným hráčem ve svém rybníku. Poté rozhodují právě ty osobní preference, o kterých ses tak stručně rozepsal.
Avatar - Dinar
1. 10. 2015 12:24
Re: Tak,
Na přechod k elektromobilům dojde, a klidně můžeme říct, čím dřív, tím líp, a to nejen z hlediska ekologického, ale hlavně geopolitického. Jenže stále (po desetiletí s minimálním progresem) je to ve stádiu, kdy technologie nedokáže vyhovět ekonomickým ani uživatelským požadavkům, plně. O uživatelských limitech si tu píšeme dva dny, ekonomiku ohýbá "vyšší zájem", Muskovi můžeme zatím popřát leda k úspěchu při získávání masivní státní (z kapes ostatních) podpory svého podnikání.

Samotný dojezd je jeden limit, doba nabíjení druhý, a podstatnější, žít se dá i s těmi 300 km, pokud dobiješ během pěti minut.

Pak je tu otázka ceny, jak auta samotného, tak energie k pohonu, dnes je situace jiná, než bude, až se elektroauta stanou plnohodnotnou alternativou ke spalovacím motorům.
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 13:19
Re: Tak,
... nevím, ale superchargery na dojč dálnicích se budují jen pro suv a limuzíny od Tesly? ..tady možná vidím investice samotné tesly do sítě sch. Nebo tesla chce vyrábět jen limu a suv? .... nebo budou použitelné i pro jiné vysavače? Není to jako s OSmy? Vyvinou jeden pro svůj produkt a on se rozleze i pro jiné uživatele? Začínám Tě podezřívat, že za tou pecí si s Pajou hovíte spolu... Prostě typický český přístup - vždycky budu brblat >:D ;-)
Avatar - Dinar
1. 10. 2015 15:02
Re: Tak,
Jiřiku, na co reaguješ? Nějak to z toho textu nechápu.

Shrnu svůj postoj zápecníka.
Protože mě elektromobilita zajímá, dal jsem řeč s majitelem, který dobíjel své auto na dálnici v D.
jeho informace - teslu pořídil, protože tesla rozšiřuje síť superchargerů na
autobahnech a tak se dá tím autem cestovat
- on má reál dojezd 300 km, pak víc jak hodinu nabíjí
- pořídil si to auto, protože po trase, kterou pravidelně jezdí,
superchargery jsou, a protože jede jednou týdně, hodinové
přestávky mu nevadí.
Toto jsem napsal s tím, že je fajn, jak se situace vyvíjí, ale jen to potvrzuje, že univerzálně jako managerskchár je tesla S zatím nepoužitelná, zdůrazňuji obecně.

V reakci se tu dozvídám, že jezdit autem dál než pár stovek km je přežitek, na to je tu letadlo a pro svačinu si mám poslat Barika.
A to s tím, že pro tento typ správných manažerů tesla svá auta produkuje.

Ptám se tedy, proč investuje např. v tom Německu tolik do rozšiřování své sítě superchargerů právě na dálnicích. Že by snad chtěla, aby její zákazníci jejími auty cestovali? To asi zaspali dobu, ne? Vždyť už se dál než 200 km jen lítá!

Je jasné, že tesla jako výrobce aut chce, aby její kupci těmi auty mohli cestovat, nejen kroužit kolem letišť, a dělá pro to maximum. Já říkám, že to maximum zatím na potřebnou univerzalitu nestačí, to je celé. ;-)
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2015 15:07
Re: Tak,
S tím souhlas. ;-) Neobhajuji Barika, ale taky si to s ním nechci rozházet, svačiny dělá výborné >:D ;-) ... ono mi to místy přišlo v duchu, že všechno je nějak nijaké a jen pohled dálničního dostavníku je ten jediný následováníhodný. Elektropumpy budují podle mě nejen pro své auta, ale je to projekt i pro jiné automobilky. V Evropě se do toho zatím nikdo moc, kvůli naftové lobby, moc nehrne. Tesle držím pěsti.
2. 10. 2015 09:11
Re: Tak,
Jiriku - superchargery se zatim buduji jen a pouze pro auta od Tesly, nic jineho na nich nenabijes, byt obcas prosakne "zarucena" informace o tom, ze ten a onen vyrobce jedna s Teslou o sdileni jejich site. Osobne verim, ze neco takoveho v budoucnu Tesla nabidne, momentalne ma nejhustejsi sit nabijecek na svete a jeji sdileni (za patricny poplatek) se primo nabizi, dokonce jsem si celkem jisty tim, ze se sdilenim Musk pocital od zacatku, nebot do budovani site SC tlaci vic, nez do predstavovani novych modelu aut.
1. 10. 2015 13:37
Len na pripomenutie
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kobler
1. 10. 2015 14:57
Je to v pohodě.
Objektivně to nevypadá úplně blbě (jakože už jsem v životě viděl horší auta). A vůbec mi nevadí že si nedám na střechu box atd. Dveře? proč ne... je to zajimavější.
Subjektivně bych si samozřejmě tohle auto nekoupil (a přítelkyni taky ne) protože preferuju sedany nebo coupečka no ale hlavně mám rád pod maskou něco pěkného (V6 V8 atd) benzinového...(kdo zná ten ví)
Takže kdo chce elektrické vozítko si to může koupit. No a zbytek co chce normální auto má ještě pořád na výběr jinde. (i na ten střešní box, přívěs atd).
Tak nevím proč se tu někteří rozčilují :-D.

Pro mě za mě at si lidí dělaj auta klidně na vodu nebo ilegalní přistěhovalce, hlavně jestli budu mít pořád možnost koupit si nějaké normální auto na benzín.
Rozbalit vlákno
0
1. 10. 2015 17:39
Jednu vec mi vysvetlite
Bolo to spomenuté aj vo videách, na ktoré som dal odkazy vyššie. Fakt by som rád vedel, prečo je prakticky každé auto okrem Tesly, ak nie je poháňané klasickým spaľovacím motorom, také škaredé? Iste, nájdu sa asj takí, ktorým sa páčia, ale ich vzhľad vždy minimálne polarizuje verejnosť a odporcov sa aj kvôli vzhľadu nájde vždy kopa. Čo prekáža tomu, aby autá s alternatívnymi pohonmi boli pekné a elegantné? Tesla to vie, tak prečo nie iní?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
1. 10. 2015 18:32
Re: Jednu vec mi vysvetlite
protože do alternativních pohonů se pouští hlavně automobilky, které produkují designově podivná auta normálně, takže když se pak pokusí udělat elektromobil jako že jinak (čož bych jim schvaloval - viz. diskuze výše), tak to moc dobře nedopadá (viz. Nisan Leaf například). Ale kdo umí, umí i elektromobil (BMW i3 není jakožto městskému poskakovadlu po stránce designu moc co vytknout, zato mu lze vytknout snad až komicky malou kapacitu baterií)
2. 10. 2015 09:12
Re: Jednu vec mi vysvetlite
Najdu jeste dve vyjimky: e-Golf a M-B B eklectric. Pripadne jeste Kia Soul, ta sice neni nejak moc krasna, ale vypada stejne jako jeji verse se spalovacim motorem.
2. 10. 2015 09:44
Baterky
Stejně si říkám, proč Tesla nevymyslí nějaký systém výměnných baterek, který by si člověk v dobíjecí stanici prostě jen rychle vyměnil za nabitý a jel by dál. Daly by se třeba vysunovat zpod podlahy, tam kde jsou prahy, pomoci nějakýho šuplíkovýho systému.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - eniel lorien
2. 10. 2015 12:06
Re: Baterky
lebo taky system uz vymyslela :-) akurat su zakaznici dost mudri aby sa na to vyprdli a radsej vyuziju supercharger : https://www.youtube.com/watch?…