Když končilo poslední malé Audi (hliníkové A2), dost se mluvilo o jeho vysoké ceně. Ani A1 není levné, ale cílí úplně jinam, což výchozí situaci podstatně mění.
No neviem, neviem či s touto cenou obstojí proti konkurencii. Je to Audi, fajn, ale tá cena je asi prehnaná. Možno to bolo v plnej palbe s výbavou, ale aj tak. Ten fakt, že si za to človek kúpi už aj toho Superba je veľmi nelichotivé v prospech Audi.
Tak ma napadlo, koľko potom budú pýtať za RS1? Milión? To si človek už kúpi napríklad radšej Scirocco a ešte ušetrí.
pomer cena -nabidka je dost triskni kdo se chce zbavit sedmikila pri prvni havarii nechat zabit milenku ma zde skvelou moznost :no:
Ze se vubec do tehle tridy cpou audi audi........
A proč by se měla při první havarii zabít milenka?
Tohle není Logan, aby se koukalo, kolik místa dostaneš za svoje peníze. Tohle má být malé stylové auto, kde jsou požadavky trochu jiné.
Cena potvrzuje kvalitu, auto potvrzuje svůj status prémiového subkompaktu a pláče diskutérů na margo údajně vysoké ceny potvrzují než vymraženost vlastních kont.
Co se týká stylu, stylotvornosti a v souvislosti s tím i prodejních úspěchů, to samozřejmě vyžaduje čas. Nějakou tu clebritku, nějakej ten film, sem tam reklamu v tom správném časáku a ruka je v garáži. Je to jako s MINI, napřed jsme vejrali, teď vejráma též, ale z úplně jiného důvodu.
Ideálem kupce auta je mít tolik peněz, aby sis mohl koupit to, co považuješ pro sebe opravdu za optimální, samozřejmě též s lehkým akcentem na srdce. Přitom tohle v Česku vyžaduje částku kolem miliónu. Pomiňme nyní jezdce nad mega, neb to je okrajové procento. Tak když budeš mít milión můžeš si koupit vlastně všechno... Buďto ohlodanou áčtyřku allroada, v němž se sám sebe budeš ptát, jestli sis neměl u homecreditu zadělat na pořádnej průšvih, avšak mít židle v kůži, nebo holt si sestavíš dokonalou A1, bude mít úplně všechno, a tobě ještě zbyde tři sta tisíc. Totiž honba za velkým autem, honba, která není podpořena adekvátně velkou prkenicí, to je hra v níž ovšem slepou bábu máš výhradně ty.
Testík velmi potřebný, koneckonců i on se tu zapisuje do dějin vnímání ájedničky. Je jen radost, že test vytváří image v positivní neposkvrněné rovině :yes:
Vím na kolik tě vyjde funglovka v Česku, ale jestli hledáš v Německu jeté volvo, tak to asi pohoříš, na silnicích jsem jich tam moc neviděl. Kup si nové Volvo, kupovat ojeté volvo, kdes k tomu člověče přišel?
Tak nejsem si jistý jestli je XC70 konkurentem pro A1. Potencionální kupec A1 o Volvu XC70 asi uvažovat nebude. Možná maximálně tak o C30 by mohl eventuálně uvažovat.
Z příspěvků GTI zatím vyplývá, že jezdí právě Volvo XC70 a s ohledem na čas strávený tady na diskusi, 27 tisíc diskusních příspěvků, je dobrý důvod se domnívat, že nejezdí novým ale právě ojetým ;-) (jeden diskusní příspěvek = cca 5 minut = 2166 hodin / 270 pracovních dní - jen na psaní příspěvků...) >:-[]
Na příspěvek typu :yes: nepotřebuje 5 minut, tak 10 vteřin, ale promrhaný čas je značný. Nicméně denně nas.rat takové množství lidí blbými kecy za to stojí >:D
To je ta kalkulačka, jak si mě na ní pořád odkazoval. Já si to vzal k srdci a hned první výpočet je na světě. "Ten kdo dlouhodobě tráví podezřele mnoho času „plkáním“ na internetových diskusích, snižuje se u něho pravděpodobnost na nadprůměrný výdělek". Má to svojí logiku?
PS: Pokud ovšem nejsi za diskusní příspěvky „flame“ placený. ;-) Stejně si ale myslím, že by to na novou XC70 nestačilo, ani za těch 10 let. To bys musel celou dobu bydlet u maminky a hodně šetřit. Myslím to jako tak, že by sis nechal platit i ten internet >:-[];-) (vtip)
Každý podle svých potřeb a kapsy. Pro mě za mě tenhle špunt mohl zůstat v jednom exempláři pro výstavy.
P.S.: Umět vydělat peníze je jedna věc...umět je utratit je věc druhá. Proto se shoduji v tom, že když se někomu líbí, ať si ho koupí ;-)
Z mrňousů pro mě má kouzlo Mini a F500 (Abarth...když na ponym, tak aspoň s forsáží), který kdybych se měl obsírat každej den centrem evropský metropole koupím, A1 mě nevzala...ani naživo ;-)
Škoda že tu neni tleskajici smejlik dal bych Ti ho v několika řadach. Duvodem je přesně očekavana odpověd ve stylu ja umim počitat tak ti to nandam. Čtyřpětinova olympiada mi jaksi nelibozvučila. Jinak diky moc za odkaz na pěkneho Fiatka ale to že se mi libi neznamena že jsem teplej.
no jestli nekdo povazuje toto pidi auto za optimalni tak at si ho koupi ale premiovy subkompakt ,nebo stylove auto nebo prakticke nebo bezpecne za ty penize nezlob se nedostane..
Jen horsi polo se 4 kruhy na predku...
Sorry i ten vnitrk je bida ..videt to jen v tmavem provedeni tak jeste o pul horsi...
Slapnuti vedle
Času jej doprajeme habadej, s cenou bude musieť ísť dole alebo predaje budú oproti 500-ke minimálne. 500-ka (a tiež Mini) totiž ponúka niečo, čo práve ty (pri 500-ke zámerne) neberieš v úvahu, a to je imidž podporený históriou (retro, že áno?). Toto A1 nemá, a jediné, čo jej bude k prospechu je to, že sa jedná o nemecké auto (osvedčená koncernová technika), to jediné bude ako-tak držať jej predaje.
Sorry za off-topic, ale toto je vcelku silná informácia: Nissan oznámil, že GT-R zrýchľuje na stovku za 3,0 sekundy. Čo dodať...snáď len že stojí len 90000 evri.
[odkaz]
Pro milovníky japonského stylu, kteří si ho vystaví někde v garáži, proč ne. Pro ty, co se chtějí s autem i projet, existují za ty peníze mnohem lepší a hlavně zábavnější auta (provozní náklady toho datsunu dvojnásobně převyšují ty u 997 Turbo).
Zkus poslední číslo speedu, kde se majitel GT-R rozepisuje o provozních nákladech, přístupu Nissanu k reklamacím a čím vším si záruku "zlikviduješ" atd... Velmi zajímavé čtení a v kontextu toho dostává nízká cena GT-R uplně jiný rozměr.
akorát ta turbína koštne v řádu o 80tis více.... nicméně souhlas. GTR je pekelně rychlé, ale sedni dovnitř a máš pocit, že ten interiér dělal zhulený designér Tavrie.....
gyc F500 ? lol mas ty vobec auto? myslim ze si nepochopil vyznam diskusii pod clankom. Kazdy si napise svoj nazor. janodespota napisal svoj nazor a nikde nepise ze sa ma libit vsem... nebodaj si vynechal zopar navstev ocneho? ;-)
Tak proč mě najedou osočuješ že jsem napsal svůj názor, když sám píšeš, že jsi jen napsal svůj názor. Ty jsi napsal, že A1 je pro hlupu flajtru a já s tebou tvůj názor nesdílím a naopak si toto myslím o F500, tak kde je najednou problém? Já vím kde. Ono když se kopne do koncernu, tak to neva, ale když se řekne něco zde například Fiatu, tak je všechno špatně co? A neboj Auto mám a ne první a nemám ani německé, jak můžeš vypozorovat.
A ty jsi v A1 seděl? Já nevím, že všichni máte problém s názorem jiného, pokud ten názor kope do něčeho jiného než do koncernu. Mě prostě F500 neoslovil a přijde mi nevkusný kýčovitý. To se prostě občas stane, že si člověk vytvoří averzi proti něčemu. S fiatem problém nemám a třeba Panda 4x4 mi přijde jako super auto bez konkurence.
na můj vkus moc vysoký a krátký
na druhou stranu musím uznat že kočkopsi (SUV/kombík, sedan/kupé, hatch/kupé) jsou dneska moderní takže si to jistě svoje zákazníky najde
navíc díky frykulin čtyřem kroužkům pro buzničky spousta kupců nebude ani zajímat co je to za auto halvně že je to audypyčo
a po posouzení čísel které to v testu získalo soudím že je to zadarmo drahé :no:
Tak jsem nakoukl do ceníků a srovnatelný Míťa 1,4TMultiair (99kw) s dvouspojkou TCT stojí bez příplatků 497t. Tahle audina bez příplatků 560t. To mi vychází jako adekvátní cena s ohledem na image Audi.
A1 je postavená jasně proti Mini, jinak jeho cena nedává smysl. Za 560.000? Chtěl bys klimatizaci, rádio s USB, holenku? Tak vytáhni z kapsy dalších 43.000. Kolik stojí Fabia RS? Tak 520.000. Navíc je A1 pořád jen převlečené Polo, Cooper S má lepší podvozek, image a vůbec skoro všechno.
No nic, zlatokopky budou moci chtít od svého medvídka další hezký dáreček.
Nevím, jak Horst, ale já trošku ano a většinou tyhle ženy míří do vyšších vod. Jednak kvůli práci - potřebují působit a vypadat reprezentativněji a A1 je vše možné, jen ne reprezentativní. Druhak kvůli prostorovým nárokům různých dovolených a často také rodiny. A do třetice to je taky dané způsobem uvažování, kdy berou, co za své peníze dostanou; A1 je v tomhle kritériu trošku slabší.
Je zajímavé, že bohatí lidé, kteří si své bohatství opravdu vydřeli (tedy nezdědili ani "nenakradli" různými formami pochybně působících obchodů), většinou u nakupování mnohem více přemýšlejí a hledají praktické a racionální důvody namísto obyčejného "to se mi líbí a to chci".
Jen bych chtěl upozornit autora testu, že rozdíl v rozvoru mezi současnou Fábií II a Audi A1, Seat Ibiza, Volkswagen Polo (PQ 25) činí 4 mm, nikoli 2 cm :-) ( 2465 mm vs. 2469 mm ) a celkově rozdíl mezi platformou Fábie II a A1 atd. je obrazně stejný, jako je rozdíl mezi Fábií II před faceliftem a po faceliftu :-)
...proč by raději nevzal za setjnou cenu o třídu větší a ve městě stále dobře použitelný Lexus CT200h. O větším výkonu, nižší spotřebě a podstatně luxusnějším interiéru nemluvě... A o drobnostech jako lepší audio atd už vůbec, vůbec ne...
No třeba, že Audi je v každém větším městě, je hezčí, víc ženské a sedět můžeš na alcantaře a ne na studené kůži. Beztak při stejné výbavě bude A1 o dost levnější. Řeš to co si kupuješ ty a ne ostatní.
kebyze chcem, mozem hned zajtra dve, ale za taketo nepodarky prachy nedavam. Ved bez a kup si ho. Audi beztak poklada zakaznikov za primitivov ... Ty im do ich predstav uplne sedis... ale to by si asi musel predat fabiu na ktorej jazdis teraz co >:D
>:D Ta manuální klima je tam za nějaký příplatek jako takové vtipné retro pro puristy nebo opravdu Audi seriózně prodává malé auto za 680 tyček s touhle anachronickou záležitostí? ;-) No, ale když jim to lidí dají, proč ne.... Tomu se říká "umět podnikat" :yes:
No vidiš, toho jsem si ani nevšiml. Do toho krámu se opravdu nedává automatická klima? Ale možná je automatická už v základu a za příplatek 31.700 máš frikulínskou vystajlovanou manuální klimu, které daleko lépe sedí ke celkovému stylu vozu, rtěnce a očním stínům.
Tak ne. Manuální klima je v rámci urban packetu za 31.700, automatická za dalších 9600. K základní ceně 560.000 si tedy rovnou přičtěme 41.300. Začíná se tedy na 601.300, kdo dá víc?
Mimochodem - Urban, to je podle toho kníratého socdem ministra? Nejspíš tedy dostaneš k auto v rámci paketu taky pořádnej kartáč.
Proč pořád srovnáváte úplně jiná auta? Tady přece nejde o cenu. Srovnání s Meganem je úplně mimo mísu. Megane je základním kamenem Renaultu pro uspokojení rodinných potřeb, tohle je stylovka do města. Je to jako srovnávat Espace a F458...tam renault taky nabízí v zásadě při jednostranné optice víc.
to srovnání s Meganem byla samozřejmě nadsázka.... Já jen že tady Rendlík byl cupován za nabídku na plecháčích a s průměrným motorem a ejhle, o pár týdnů poté tady máme prémii, která v základu ani nemá klimu.... ;-) Jo a na 17" je uskákaná a na 16" nudná.... K tomu pochybně řadící DSG a člověk se musí ptát, proč by si to proboha někdo kupoval?
Chce to především nadhled, nejen tady...ale i u Megana ;-) DSG je aktuálně nejlepší běžná dvouspojka. Já mám třeba vyzkoušeno, že menší kola a větší profil pneu je většinou zábavnější. ;-) (pozn.: ale kdo se na to má koukat)
Tak přesně toto jsem čekal. Idiot si ceník skutečně nejdřív nastuduje. Paket s 5 dveřma nepotřebuji, neboť neboť nepatřím do rómské komunity s početnou familií.
Jak jsem napsal výše, třídveřák s klimou za 35000 resp. 45900 Kč. Kdo je větší idiot?
Mám takový dojem, že to konstruktéři u VW/Audi nezvládli. Buď auto do města drncající na 17"/18", nebo drahá stylovka na 16" (pokud možno plechových ). A teď si vyberte.
Pro mě velké zklamání. Cena vysoká - budiž, design - věc názoru, ale celkem pěkný, vnitřek - otřesný - nechápu, že toto může být prémiové auto.
Pokud někdo srovná Mini a tuto Audi, tak možná jen cenově. Mini je prémie ve své třídě, tato A1 raději ani nevyslovit ;-\
Vše dokresluje "Poměr cena/užitná hodnota" - Audi A1 = 3 bodíky, Mini - 8 bodíků. Kdo je "srdcař" volí možná A1, protože Audi mají v rodině. Kdo není až tak rozmazlen, že se umí dopravit i k salónu Mini, ten už tam nechá i objednávku.
ty se odvažuješ pochybovat o interiéru? Vždyť obsahuje takové perly jako: rámeček výdechu vzduchu v provedení zelená wasabi vysoce leštěná (+2.753,-Kč), rozšířené barevné elementy v interiéru mono.pur optické designové prvky na spodní straně střední konzole a operkách rukou ve dveřích, barevně přizpůsobený barvě sedadel (+7.987,- Kč)
Pravda, jsou to perly spíš marketingového názvosloví než perly reálné, ale co už >:D
PS: mít ty žluté kroužky kolem výdechů ventilace jakékoliv jiné auto než něco z koncernu VW, tak jistý vykladač jejich učení by tady už měl stránkový elaborát na téma "kolotoče a kýč" ;-)
A je, odborník na design promluvil. Proč máš pocit, že když mě interier v Mini nenadch, že jsem v něm neseděl. A věř že tvá designová ikona Ford mě uvnitř taky nebere a to mám s nimi něco najeto.
U Liooo to pramení z toh, co psal pod článkem o A6. Proto jsem ho nazval odborníkem na design. Já nikde nikomu nepodsouvám, co se mu má nebo nemá líbit, protože to je věc subjektivní. Maximálně vyjádřím svůj názor. Stejně jako u toho interieru v Mini, který mi úplně needí. není vyloženě špatný, ale má neduhy pramenící z toho, že se odkazuje na svého předchůdce a působí v retro stylu.
Máš naprostou pravdu. Interiér Mini není jeho nejsilnější stránkou. Ovšem v porovnání s Audi A1 je to jako kdyby jsi srovnával interiér A3 (Mini) s Dacia Logan (A1).
Mini má nevýhodu v tom, že se odkazuje na předchůdce a snaží se držet retro styl. V Audi mohli interier pojmout jak chtěli a udělali to dobře, nemusí se držet nějaké podoby a mohli to udělat moderně a prekticky.
Ano přesně. Copak máš pocit z Mini, že má přístrojovou desku z jednolitého plastu? [odkaz]
Ano, po nasednutí do Mini můžeš mít pocit retro, ale luxusní, tedy prémiový. Pokud by Audi udělali přístrojovou desku něco na způsob A6, A4 jaký by jsi měl pocit? Prémiový. S tímto interiérem může Audi se***vat Cliu, ale už nikoliv Cliu Gordini.
Pokud by chlapci z Audi udělali prémiovou přístrojovku, tak bych tleskal. Takto, ničím nepřekvapí, ničím neurazí. A pozor Audi chce v této třídě zabodovat. Tato přístrojovka bude pro některé jistě zklamáním, pro jiné (jako jsi ty) výrazem prémie.
Mimochodem se podivuji nad žlutými doplňky, které "nepřitahují" špínu. Stačí jeden týden v zimě a jedeš do čistírny. :no:
A v čem je ten interier mini premiovější než ten v Audi? Jediný, co je na té fotce jinak je barva sedaček a spodek palubovky. Nevím podle čeho určuješ premiovost, ale ta se určuje hlavně zpracováním a použitými materiály a tam se jen otížně hledá pro Audi konkurence. Takže to že se ti líbí retro interier mini mu nepřidává nic na premiovosti oproti A1. A jestli má pšoblém se žlutými doplňky, tak není nic jednoduššího, než si je tam nedat, nebo dát jiné. Zajímavé je, že u mini ti nevadí retro interier a je pro tebe dost premiové, ale do A1 by jsem narval palubovku z A6 aby ti připadalo dost premoivé. Trochu zajímavý pohled. To porovnání s cliem radši ani komentovat nebudu.
1. Vysoka cena v podstate odradi aj tych ktori by si chceli nieco so znackou Audi zacat.
2. Interier je ako v hrackarskom aute bez ohladu na farebne prevedenie vyplni a potahov posobi jednoducho a v podstate ziadna klasicka audina z neho nedycha akurat volant ma logo audi.
3. Auto som videl nazivo a posobi ako taka bublina, sportovost z nej rozhodne nesrsi - mini je dizajnovo daleko pred nou nehovoriac aj o imidzi.
4. Zakladny motor ma 63 kw, 77kw tsi chyba v ponuje co je skoda, 90 kw je uz zbytocne zase vela. Najrozumnejsia variacia cize 1.2tsi 77kw v ponuke nie je - dalsie minus.
5. Auto ma malicky kufor aj napriek tomu ze je dvojdverove ma 267 L podpriemernu hodnotu a na zadne sedadla si tiez nikto okrem deti nesadne. V Audi A3 co ma 5 dveri nie je miesta nazvys nie to este v A1tke.
6. Auto za 3 roky zapadne do davu a bude z neho klasicke nudne Audi co sa o Mini alebo Mite neda povedat.
PAtrně cíli na zákazníky, kteří luxusní auto ještě nikdy neměli, na "mladé a úspěšné" ... to také vysvětluje to, proč je klimatizace i ve vyšším výbavovém stupni za příplatek.
... ani malé modely od Mercedesu (A-classe) či BMW (řada 1) se u nás moc neprodávají. Když už chce někdo "zamachrovat" s těmito dražšími značkami, koupí si tradiční sedan nebo moderní SUV.
Myslím si, že Audi šláplo vedle a skončí to podobně, jako experiment s A2.
A od kdy se úspěšnost auta odvozuje od počtu prodejů v jedné malé zaprděné díře kdesi na Východě? Je to snad jediný trh na světě? Úspěch se měří od prodejů v Evropě, potažmo ve světě. Teprve pokud jsou evropské/světové prodeje dlouhodobě nízké (neodpovídají očekáváním výrobce), lze hovořit o neúspěchu, někdy dokonce o fiasku. A1 je určena primárně pro Evropu, takže nízké prodeje v Čechistánu Audi rozhodně mrzet nebudou.....klíčové trhy jsou německy hovořící země, Británie, Francie a ostatní civilizované evropské země, ČR k nim rozhodně nepatří......
Český trh je skutečně okrajový. Na německém trhu má A1 v podstatě kromě mini jen soupeře z vlastní stáje - Polo GTI a Fabii RS. Pro Němce je Alfa = Fiat => šmejd a DS3 je žabožrout, tudíž šmejd. Podívej se na tabulky prodejů v Německu, ani Volvo nemá nárok. I cena je postavená přesně proti mini. Čili zde bezpochyby díra na trhu byla a můžeme diskutovat o tom, zda jí Audi trefí na komoru. Osobně je pro mě volba jasná, technika a vzhled mluví jasně pro mini. Snad jen interiér je trochu příliš extravagantní. Uvidíme tak za rok, ale osobně očekávám poměrně solidní prodejní úspěch.
Prodejci určitě nebudou vykládat, že mezi Polem GTI a A1 v podstatě není rozdíl, když je to Audi tak to přeci musí mít Fóršprung durch Technik, ne?
Patriotizmus zákazníkov voči "vlastným" značkám v EU jednoznačne funguje a na predajoch v konkrétnych štátoch je to viditeľné. Nechápem však, kde si prišiel na to, Alfa - Fiat je pre Nemcov šmejd. Ako chceš potom vysvetliť fakt, že tretina vyrobených F500 smeruje práve do Nemecka a čo je ešte zaujímavejšie, aj trhovo neúspešné AR159 malo práve v Nemecku v pomere na počet obyvateľov väčší úspech ako v domácom Taliansku! Nechcem sa s tebou hádať, ale v roku 2010 už naozaj neexistuje žiadna automobilka o ktorej by sa mohlo objektívne povedať, že je "šmejd". Stále sa však vyrábajú zlé "kusy" a to platí od Škody až po Jaguár, bez výnimky. Štatistiky v posledných rokoch dokonca potvrdzujú fakt, že aj legendárna "Nemecká" kvalita je viac menej marketingovo nafúknutá bublina. Bratovi v služobnom passate odišla prevodovka po 60000km. Toto sa dnes už nestane ani Čínskym automobilkám.
V žádném případě netvrdím, že jsou italská nebo francouzská auta objektivně šmejd, jde mi spíš jen o všeobecné hodnocení. Asi jako když u nás paušálně hodnotíme korejská auta, že :-) Pro spoustu Čechů je škodovka überauto, jehož srovnávání s produkcí z Nošovic nebo Žiliny je naprosto absurdní.
To, že německá kvalita v době úspory nákladů jde do kytek, je bohužel také nesporné. Passat je toho dobrým příkladem, Golf VI ho prý úspěšně následuje. Jaguar měl před časem obrovské problémy (nevím, jak je na tom dnes), Land Rover rovněž, švagr v podstatě jezdí s firemními BMW do servisu průběžně (elektronika...).
V Německu se prodává Mini víc než A6 (a víc než o polovinu víc než Fiat 500), takže je A1 krokem absolutně logickým.
Německý trh je ale vůbec zvláštní, už jen svou nadvládou prémiovek.
Pokud jsem se na auto podíval, tak určitě se designově odlišuje od ostatních a je to tedy originální look. To jak to na každého působí je subjektivní věc. Mě se docela líbí. Hlavně zpředu. Možná mohli více klást důraz na tu serioznost, než na tu hravost, ale podařilo se jim to zkloubit poměrně dobře.
Co se výbavy týká, tak tam problém nebude. Ale jak je v premiovém segmentu zvykme, za výbavu se platí, ale i to je další odlišení se o běžné konkurence a příklon k premiovosti svého původu.
Interier je podle slov testera kvalitní, takže zde problém asi nebude a vzhledem k možnosti konfigurace barev si určitě dost lidí vybere. Vzhledově je interier taky v pohodě a je dobře že display navigae je výsuvný a umístěný nahoře na palubovce. Vnitřní prostor je dělaný tak, jak bude většina uživatelů to auto používat. Vpředu poměrně velkorysý prostor a dobré pohodlí. Vzadu je to o něco horší, ale nepředpokládám, že by si toto auto kupovali lidi na převážení pětičlenné rodiny. Takže vše v pořádku.
Pohonné jednotky jsou zatím omezené, ale jedná se o začátek výroby a nebál by jsem se o jejich rozšíření.
Cena auta je dost sebevědomá, ale jedná se o stylové malé auto s možností rozsáhlé konfigurace a premiovými kořeny. Takže je to cena adekvátní. Ten kdo si to auto bude chtít koupit, tak si ho koupí.
Zdejší diskutující se nezapřou a nejradši by chtěli, aby to auto bylo velký jak logan MCV, cenu mělao jak Fiat Panda, výbavu jak A8 a motor z Veyronu. Jenže tohle auto není pro typické české pepíky, kteří se ohánějí jenom prostorem a cenou a oblíbeným spojením "užitná hodnota k ceně" . Tohle je malé stylové auto premiové značky a jen rozšiřuje možnost výběru, pro ty, co takové auto hledají.
Tvrzení jako že se jedná o převlečené Polo mají stejnou vypovýdající hodnotu, jako že F500 je převlečená Panda a MiTo je převlečený punto. Sdílení technologií v koncernu je přirozená věc. Originální Mini je jedno z mála, které má věci své a jeho image je v tomto segnemtu asi nejsilněší, ale je zapotřebí přihládnout k tomu, že už je nějaký ten čas na trhu a mohlo si svou image vybudovat a to dokonce bez konkurence, kterou ještě do nedávna nemělo.
Je možné že A1 pokud se ujme bude mít také ve svém dalším pokračování vybudovanou silnou image a bude působit jinak. Nyní je to stále nivinka. Ale jak znám audi, tak vypustí určitě různé edice a verze a pokud bude RS opravdu takové, jaké se píše, bude to silný hráč.
ked toto ma byt silny hrac, tak len diskusiu z mojej strany uzavriem tym, ze ty o sucasnom trhu malych aut nevies ale absolutne nic... A1 dopadne presne ako A2, v lepsom pripade ako mercedes A, lebo ponuka len to iste a nic navyse.
Tak povídej odborníku. Já se rád přiučím. Nebo že by jsi mi zase místo nové A6 podsouval Mondeo a Mazdu 6? Dle diskuze pod článkem o audi A6 budeš odborník na slovo vzatý, tak se rád nechám poučit. Nikdy nejsme tak chytří, aby jsme se neměli co naučit a chybovat je lidské, tak mě přesvěč a já svou chybu uznám.
Odborníku na trh malých aut (u velkých ta tvá odbornost pokulhává).
Že by přišla A1 nevhod, když se zde rozmáhá trh malých stylových aut? (mito, mini, DS3) To asi ne, co. Tak povídej a přeháněj.
"Co se výbavy týká, tak tam problém nebude. Ale jak je v premiovém segmentu zvykme, za výbavu se platí, ale i to je další odlišení se o běžné konkurence a příklon k premiovosti svého původu." - čili "čím dražší příplatky", tím víc prémie.... 8-s To je fakt logika, kterou asi sledují marketingoví plánovači, ale rozumný člověk asi ne....
Nemám nic proti "prémiovým" produktům, ale prémiovost se odvozuje od kvality a nějaké image, rozhodně né primárně od ceny.... :*) To by pak prémie byl kdejaký předražený šunt....
Čím levnější a méně příplatkům, tím více premie? Poposednisi prosím o kousek... >:D
A kolik výbavových stupňů mají premiová auta? Že by žádné a vybereš si jen model, motorizaci a konfiguraci podle svých představ?
Já bych za sebe snad jen doplnil, že sice je to Audi, tedy prémiová značka, ovšem v nepříliš prémiově typickém segmentu a také po slušném selhání svého formálního předchůdce A2. Srovnání s Mini je sice zajímavé, jenže Mini má na co navazovat (pravda, v očích nejvěrnějších mu to může spíše ublížit za zpronevěření se tradici Mini) a Audi bude mít opravdu těžkou startovní pozici proti "legendě".
myslím, že většina populace o nějaké A2 ani neví. Potkat ji v ČR je malý svátek. A ti co, so se o auta zajímají víc (případně se rozhodují právě pro A1), těm ten rozdíl jasný bude.
On i ten nepremiový segment se postupně začíná plnit. BMW taky uvažuje o malém autě, které bude pod BMW 1. Mini má tradici a i se dost povedl, takže ten bude určitě ještě nějaký čas králem v segmentu, pak se uvidí jak to bude dál. Ale je potřeba se na to koukat, že pro audi je to nový segment a je tam začátečník a myslím, že se toho zhostili dost dobře na první pokus. Pokud se Audi dobře uvede a pošle do světa i verzi RS1, tak by jsem se nebál, že by to byl propadák a například v německu budou mít z čeho vybírat z premiového segmentu i v této kategorii. Tam pro ně cena nebude taková překážka jako u nás.
S A1 jsem mel moznost se osobne seznamit pred dvema tydny. Verze s tim samym motorem. Auticko na svezeni prijemne, hodne hbite, podvozek sedi jako pribity. Ve skutecnosti vypada lepe nez na fotkach, exterier je povedeny, typicke Audi se vsemi klady i zapory, i kdyz sve koreny u Pola nezapre.
V interieru je to podstatne horsi, je hodne stisneny (u teto kategorie je to castecne pochopitelne) zadni sedacky jsou spise jen pro forma. Srandovni vzhled interieru bohuzel nezachrani ani pouzite kvalitni materialy.
Motor byl syrovy (auto melo najeto cca 1 850 km) ale odhlucneni je vyborne, zvuk motoru pronika do kabiny az pri vysokych otackach, ale neni vyslovene obtezujici. Dynamiky ma v takto lehkem aute na rozdavani. Co me ale prekvapilo, byla dlouhodoba spotreba - 11.2l/100km. Sice chapu, ze ho u prodejce vubec nesetri - ani ja ho nesetril, ale i tak se mi to zda hodne. Cena zkousene verze byla 720 tis. Kc...radeji ponecham bez komentare.
Masovka to rozhodne nebude, ale sve zakazniky si najde, o tom nepochybuji - samozrejme, v CR ich bude zrejme minimum.
vem si typický profil zkušebních jízd s předváděčkou. Málokdy víc než 10-15km, nikdo se moc se zahříváním nes...e, nezajetý motor, město, zkouším co to dá.... no a prostě je to turbo - jede, ale pak i papá
takze po meste kam je tato nakupni taska urcena to ma s mezi 8-9 litry..........
a srovnani napr. s aurisem za povicni penize a 1.6 atmosfera skoda komentovat.............
Ne at delaji co jeste umeji to znamena vetsi vozy a snad Q 7 ale do tohoto segmentu vstupovat?Ze by to byl budouci fin.tahoun tento vuz -spis malinko propadak..
spotřeba ve měste je velice ošemetná věc - ja s atmo 1.4 benzim umím od cca 6.7 až po 8.5. Léto, prázdniny, bez kolon, nebo zima kolony, plný provoz.
turba jsou víc náchylné na "citlivou" práci s plynem. + se podívej, kolik to má koní.
když už srovnáváš, tak se stejnou kategorií. Hoď jsem spotřebu třeba F500 1.4T-Jet ve městě (mně se to nechce hledat). Nebo pak můžeme vzít i Thalii za 1/7 ceny a spotřebu uděláš taky lepší.
Jestli to dělají dobře/špatně rozhodne stejně jen trh. Osobně si myslím, že to význam má. Poslední roky je velká poptávka po prémiových vozech prakticky ve všech segmentech. Značka a její hodnota v očích lidí je prostě silná motivace. Vem si to 15 let zpátky. Prémie byla jen ve střední/vyšší střední/lux (+sporťáky). Pak začali SUV, nižší střední, a logicky se propracovávají do dalších segmentů.
Spousta lidí "žije" jednou značkou. A tímhle kouskem dostávají další kousek do skládačky a nemusí koukat ke konkurenci.
mně A1 sice nijak moc nebere, ale chápu důvody, proč tady je ;-)
Po osobní zkušenosti s A1 si myslím, že u Audi udělali velkou chybu v tom, že nedává hliníkové provední "oblouku" všem A1. Přesto, že se jedná jen o větší detail, exterier A1 s ním má naprosto nesrovnatelný styl. Viděl jsem vedle sebe červenou A1 s obloukem provedeným v hlíníku a bílou A1 bez tohoto provedení a přesto, že červenou zrovna nemusím, tak to auto vypadalo nersrovnatelně atraktivněji a zajímavěji. Disegnově bych tu "dvoubarevnou" verzi postavil klidně jako konkurenci pro MINI, ale ta jednobarevná mi částečně (hlavně kromě pohledu zepředu) připomínala spíš nějakou Micru (s jistou nadsázkou)... ;-\
V jednobarevném provedení působí (z profilu!) jako menší A3, ve dvoubarevném je to relativně výrazně odlišný, svébytný malý stylový model...
jsou to, co u koupě takového auta...iracionální pocity. Proč potom ne tu iracionální cenu? Naprostý souhlas s Whiteem. Jel jsem právě s touto motorizací. Auto působí tak nějak jako jeho dveře...těžce. A pokud si tu jízdu chcete i užít, tak spotřeba je na krásných 10ti. Mno a jestli si budete chtít s kabelkou (maxi motorkou) užít více - ne žádný extrém, tak jste na 12ti ani nevíte jak. Myslím, že své místo v této třídě najde. Pro ženu je přijatelnější tohle než Mini, které je, chlapácké. Osobně bych dal přednost krásné Mito než téhle studené princezně. Cena mi přijde celkem v poho. Až na ty doplatky za věci, které by měly být už v "základu" pokud se to dá tak říci. Klimoška za 41táců je drzost a myslím, že jde o drzost. V tomhle segmentu u Audi bych spíše přijal za příplatek jen motory a stylování kastle a interieru. Ale vyhulit do světa holáska za tyto prachy...hm....
U Audi nejde o to, co kolik stojí. Prostě si připrav mega na menší, mega půl na střed, dva na větší a dva více na velké. Je to tak.
Btw. mě tak napadlo, že ten interier u nové A6 je stylově dost podobný, Meganu 3. generace. Opravdu. Tak nějak se mi z té Audi vytrácí Audi.
souhlas, individualizace je fajn, ale co si člověk, který je ochotný dát 600-700tis bude individualizovat na klimošce? vemu si digi climu nebo raději digi climu?
co takto srovnání s podle mě stejně zaměřeným vozem volvo C30?? to se taky vidí v čr jednou za rok.. >:D audi dopadne asi trochu líp vzhledem k marketingu a hlouposti lidí, ale nemyslím, že se to bude prodávat dobře..
a nepřipadá mi to jako zas takovej šperk aby si ten nízkej odbyt mohli vykládat prémiovostí.. to volvo se mi líbí daleko daleko víc..
prémiovost s odbytem nemá nic společného. Kupní síla v ČR je zásadně odlišná třeba od GER/UK. Podívej se jaké modely se tam prodávají, nebo lepší by bylo se podívat i na výbavy třeba těchto miniaut do města.
Kategória, ktorá ma veľkosťou ani cenou nejak netankuje - proste mám iné potreby. Z pohľadu dizajnu je to dosť tuctové a nenápadné - naživo ešte viac jak z fotiek. Jeden pohľad zvonka, druhý do interiéru - a viac nebolo na čo pozreať. Neurazí, ale nadchnúť nemá čím.
Jasně, je to krásný auto, ale to jsou Polo i Ibiza také a stojí mnohem méně peněz. Palubní deska mě osobně moc nenadchla, je strohá a nudná. Např. u Ibizy je palubní deska mnohem dynamičtější a sportovnější.
Měl jsem možnost s dobře vybaveným novým 1,4 tfsi najet přes 300 km. Motor je tichý, DSG šlape pěkně, dost podřazuje... Ale pocit, že řídíte Polo, toho se nezbavíte. Fajn, koupíte si do toho třeba navigačku a slušný audio, ale pořád je to jakoby Polo. Za 700 tisíc? To už nechápu. Předtim jsem vlastnil Mini Cooper a A1 se na něj v ničem nechytá, má sice slušný motor i převodovku, ale nemá styl ani dojem z řízení, prostě nic za co chcete dát něco mezi 500-700 tis. ;-\