Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A3 sedan 1.4 TFSI – Přidej 14 tisíc, přidám 15 cm

Audi A3 přibyl „třetí prostor“, takže vznikl slušivý kompaktní sedan. Dává nová verze po boku tradičního hatchbacku smysl?
Zpět na článek
4. 10. 2013 08:25
4. 10. 2013 10:18
4. 10. 2013 09:09
4. 10. 2013 10:20
4. 10. 2013 10:32
4. 10. 2013 12:09
4. 10. 2013 12:34
4. 10. 2013 16:34
4. 10. 2013 12:11
4. 10. 2013 11:38
4. 10. 2013 12:47
4. 10. 2013 14:47
5. 10. 2013 17:15
6. 10. 2013 12:13
6. 10. 2013 14:36
6. 10. 2013 23:29
19. 10. 2013 00:32
6. 10. 2013 23:56
19. 10. 2013 00:45
19. 10. 2013 00:22
4. 10. 2013 15:04
neregistrovaný "SR20"
4. 10. 2013 15:58
4. 10. 2013 19:39
4. 10. 2013 20:50
4. 10. 2013 20:55
7. 10. 2013 17:04
7. 10. 2013 19:18
4. 10. 2013 20:55
5. 10. 2013 08:47
5. 10. 2013 13:17
5. 10. 2013 16:32
6. 10. 2013 16:00
8. 10. 2013 10:54
6. 10. 2013 11:46
6. 10. 2013 15:18
Avatar - Atlis
4. 10. 2013 08:25
A3 sedan
Dalsi pekny sedan. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Magister
4. 10. 2013 10:18
Re: A3 sedan
Souhlas, ale mohli se trochu více designově odvázat, když je to auto určené zejména pro mladší klientelu...
Avatar - 3_diamanty
4. 10. 2013 08:59
musim pochvalit ...
vazne pekne proporcie.. bocny profil je nadherny [odkaz] .... takemu CLA-cku sa moze o takejto vyvazenosti vonkajsieho dizajnu iba snivat [odkaz] a to nie som zrovna moc fanda audi ;-)

Ocenujem kompaktne rozmery a stihlost auta... aj stihly predok ( na rozdiel od CLA ) vdaka comu posobi auto velmi dynamicky elegantne a sikovne :yes:

Priznam sa asi prva audina ktora sa mi vazne pozdava... a posobi tak nejak pekne nie nudne a zbytocne natiahnuto a strnulo.... tato A3 sedan je pekna a v tej cervenej velmi velmi zaujimava kombinacia, zacinam pocitovat zimomriavky co sa mi pri ziadnej audine nestalo ;-)

Pochvala aj za interier.... oproti CLA uplne iny svet.... je akysi stylovejsi krajsi dostojnejsi a oku viac lahodiackejsi a elegantnejsi a v neposlednom rade aj sportovejsi :yes:

teda uznavam, audi A3 sedan je kus paradneho auta.... neuchvatila ma tak BMW 1nicka ani Acko ani CLAcko tak ako tento A3 sedan ... a dokonca tam aj vidiet rozdiely... ze to nie je A4ka naznacuje uz bocny profila a kompaktne rozmery ktore autu svedcia a odlisuju ho od natiahnutych audin vyssej kategorie.

V kombinacii s tymto motorom 1,4TFSI ktory sa mi vidi ako idealna volba na velkost tohto auta je to idealny sedan, doslova lahodka v tejto triede... myslim ze v pripade seanu nzsej strednej triedy by som mal jasno... ziadne CLA, ziadna jetta ani nic podobne... ziadny lift od skody.... myslim ze A3 sedan jasne dominuje a v komplexe vsetkych vlastnosti pocnuc motormi a kvalitou je jasne na trone nizsej strednej triedy..... nerad to hovorim ale v pripade mercedesu som Ackom aj CLAckom mierne sklamany ( a nielen ich dizajnom ) .....

Este k rozmerom.. mozno si malokto vsimol ale tato nova A3 sedan je o nejakych 6cm sirsia ako audi A4ka z roku 1996 a dokonca ju prekonava aj razvorom.... dlzka je takmer na centimeter zhodna ..... takze da sa povedat ze kto jazdi na prvej starej A4ke.... tak ma uz dnes len sedan nizsej strednej triedy, pekne sa nam to posuva

este raz palec hore... krasny sedan.... ale uznavam... momentalne lider triedy :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Belo13
4. 10. 2013 09:39
Re: musim pochvalit ...
Hm, kazdemu sa paci nieco ine asi. Pre mna je to CLA rozhodne krajsie a zaujimavejsie ako tento nudny sedan
Avatar - Magister
4. 10. 2013 10:19
Re: musim pochvalit ...
Mi se líbí oba, CLA je designově odvážnější, a tak by to v této třídě asi mělo být.
Avatar - dal
4. 10. 2013 12:02
Re: musim pochvalit ...
Až na ten přilepenej tablet a syndrom malých kol. Ale Mercedes je Mercedes, takže CLA :yes:
Avatar - CHerokee
4. 10. 2013 15:29
Re: musim pochvalit ...
CLA je nápaditější a zajímavější. Ale nic proti Audi...
4. 10. 2013 20:20
Re: musim pochvalit ...
Suhlasim je to jedno z najkrasich aut dneska. Sedel som v nom ale a miesto v zadu je velka kriza aj ked jeto auto hlavne pre mladych. Je to skoda
Avatar - sabbath_stones
4. 10. 2013 10:29
Re: musim pochvalit ...
Tiež pochválim. Audi maj svoj štýl, ktorý už omrzol a je nezáživný.

Toto auto má najideálnejší OOOO dizajn. V tom prevedení je autíčko stále Audi, ale je veľmi elegantné a nerušivé. Čisté dizajnové prvky nekričia, zachovajú tradíciu ale schovávajú čosi decentné a dobré. U mňa takéto hodnoty sa rátajú bez ohľadom na značku.
Avatar - iudex
4. 10. 2013 10:36
Re: musim pochvalit ...
Pre mňa je A3 sedan ideový nástupca prvej A4, ide presne v jej líniách (a A4 sa mi svojho času nesmierne páčila; pri sporadických jazdách na A4 vtedajšieho šéfa som sa cítil ako frajer >:D ).
4. 10. 2013 11:40
Re: musim pochvalit ...
A i rozměry jsou podobné jako u první A4. Navíc A4 má dnes jednu z nejstarších kabin v nabídce Audi a ta v A3 je podle mne povedenější.
4. 10. 2013 14:19
Re: musim pochvalit ...
:-! :yes:
Avatar - Johny.Rico
4. 10. 2013 09:09
Náhodou,
A3 sedan je asi nejhezčí A3! Pro mě jasná volba, kdybych uvažoval z flotily A3. Vypadá totiž dospěle.

Jinak srovnání s CLA. Holt, za nejlepší design se platí. Krásnější sedan v této kategorii nenajdete. A upřímně, CLA působí o DOST luxusněji, než A3, ať už je ta Audi v jakékoli výbavě, paketu.

Ovšem USB za 9K, to je trochu... idiocie! :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Magister
4. 10. 2013 10:20
Re: Náhodou,
Souhlas. Obě povedená auta, ale přímo si asi nekonkurují...
Avatar - iudex
4. 10. 2013 10:32
Re: Náhodou,
Prečo by si nekonkurovali? Oba sú prémiové malé sedany s predným pohonom, odvodené od hatchov nižšej strednej triedy, ja naopak nevidím bližšiu konkurenciu. Že majú úplne iné dizajnové poňatie (klasická striedma elegancia vs. expresívne linky á la kupé) je druhá vec, teda podobný rozdiel, ako dizajnovo odlišné podanie Golfa a i30.
Avatar - Magister
4. 10. 2013 12:09
Re: Náhodou,
A3 a A3 sedan jsou mnohem více podobné než MB A a CLA. CLA je takové baby CLS. Stylovka, poměrně odvážné auto. A3 sedan je sázka na jistotu... těžko říct co více osloví mladší zákazníky, na které toto cílí. Skoro bych řekl, že CLA.
4. 10. 2013 12:34
Re: Náhodou,
Hlavně cenový rozdíl je velký.
4. 10. 2013 16:34
Re: Náhodou,
Rozdíl je hlavně v tom, že čtyřdveřová A3 se řadí mezi klasické sedany Audi a CLA se řadí mezi čtyřdveřová "kupé" Mercedesu. CLA se podobá A více než dost (tedy mnohem více než CLS E).
4. 10. 2013 12:11
Re: Náhodou,
Jak jsi přišel na to, že USB stojí 9 tisíc? phone box není music interface. Jeho pointou je snížit SAR. Místo toho, aby se telefon probíjel autem a komunikoval se vzdálenou BTS, si vystačí s minimálním výkonem a komunikuje skrze integrovanou anténu, která je napojená na venkovní anténu auta. USB je tam kvůli tomu, abys mohl telefon nabíjet, kdybys chtěl. Popřípadě připojit k MMI, pokud nechceš využít BT (nebylo by vtipné, kdyby tě nutili tahat kabel přes kabinu). Díky využití venkovní antény auta se zlepší i příjem. Měli připravené i bezdrátové nabíjení, ale pokud vím, produkční kusy ho nemají.

Ne že by music interface bylo levné. Dnes už ho myslím nemůžeš koupit samostatně. Nevím, co všichni máte proti paměťovým kartám (aktuálně by měli podporovat až 2 TB SDXC). V Německu stojí USB pro základní verzi cca 25 tisíc (MMI rádio + connectivity paket). To je myslím nejlevnější způsob, jak se k USB dostat. Samotný CP stojí myslím 15 tisíc (máš tam i BT a myslím přípravu pro navigaci - stačí dokoupit licenci a kartu s mapami a nahrát patřičný SW v servisu, jestli se nepletu).
4. 10. 2013 21:05
Re: Náhodou,
"CLA působí o DOST luxusněji, než A3, ať už je ta Audi v jakékoli výbavě, paketu"
No pokud to bereš subjektivně, tak možná ano. Ale určitě bych nepodceňoval možnosti Audi Exclusive. Můžeš prakticky cokoliv. Je to jen o Tvé fantazii. Příkladem budiž tento obrázek.
[odkaz]
Já jsem si objednal do A3 Sportbacku z tohoto jen Audi Exclusive hliníkovou řadící páku. Jinak jsem zjistil, že už je to hodně nad rámec mého rozpočtu (chtěl jsem se vejít v cenikovce někde do 950 tisíc).
Avatar - Johny.Rico
6. 10. 2013 10:59
Re: Náhodou,
Stealthe, netvrdím, že je to šunt, nechápej to takto. Jen si myslím, že CLA je prostě v této třídě TOP.

Vím, že máš A3, určitě bude skvělá, o tom žádná. I ty AE obrázky vypadají božsky. Jen ta páka... aby jsi s ní neměl problém v létě a zimě...
7. 10. 2013 22:21
Re: Náhodou,
No tak ono to vždycky vypadá skvěle na marketingových fotkách. Pro každodenní používání to bude o něco horší.
No tou pákou mě teď straší žena. Prej, ať mi tam v zimě nepřimrzne ruka. :-)
Uvidíme, uvidíme...
Avatar - iudex
4. 10. 2013 09:26
Úvahy o vhodnosti
Vždy ma pobavia Lukášove úvahy o vhodnosti nejakého modelu pre náš trh. Ja to vnímam tak (a zrejme nie som sám), že A3 sedan je najkrajší malý sedan a ak by som hľadal elegantný malý sedan a nevyžadoval nevyhnutne quattro či V6 motory, beriem jednoznačne A3 a uprednostním ju aj pred sesterskou A4. Ono ani prémiová stredná priestorom nehýri a v dnešnej dobe, keď je priemerná obsadenosť auta 1,5 osoby je o centimeter viac priestoru v A4 irelevantné (a ak chcem dostatok priestoru, musím voliť mainstreamovú strednú či prémiovú vyššiu strednú).
Porovnanie dizajnu s CLA je subjektívne, ja by som uprednostnil jednoduchú eleganciu Audi, vo svojom okolí ale vidím, že ľudia oceňujú vyčančanosť CLA a jazdí ich tu vcelku dosť (a evidentne nik nerieši "stratu" prémiovosti rezignovaním na zadný pohon).
Rozbalit vlákno
9
4. 10. 2013 10:05
Re: Úvahy o vhodnosti
Tusim ze i A3 sedan se bude prodavat ve verzich 4x4 stejne jako A3HB. Jinak to srovnani s CLA, tak bych rekl ze medak miri trochu nekam jinam. A3 je pomerne prakticke auto, ktere v pohode muze slouzit jako rodinny vuz. CLA je spise stylovka pro nezadaneho frajera, ktery dozadu spis nez deti posadi nejake drobne slecny:-)

Jinak dotaz na redakci. Planuje se test nejakeho modelu A3 verzi 4x4. Mam minuly model, tak by me zajimalo jak funguje i v teto specifikaci.
Diky
Avatar - Atlis
4. 10. 2013 10:18
Re: Úvahy o vhodnosti
Uff, proti gustu ziaden disputat, ale A3 by som najkrajsim malym sedanom nenazval. Ano A3 je znacne uhladenejsia ako CLA, ale inak CLA vyhrava na plnej ciare.

Osobne mam najvacsie vyhrady k zadnej partii A3 - mensie kolesa, ina farba a uz to tak svetoborne nevyzera:

[odkaz]
Avatar - iudex
4. 10. 2013 10:28
Re: Úvahy o vhodnosti
Na tej fotke je niečo zle? Podľa mňa na danej malej dĺžke je perfektne implantovaná línia trojpriestorového sedanu, čo konkurenti nezvládajú tak dobre.
CLA je na môj vkus moc "kolotočárska", tak prvoplánovo stylovaná a vidím tam až kórejské línie, nehodiace sa mi k značke M-B. Ale ako píšem vyššie, zákazníkom sa to páči a kupujú to, takže to tak asi bude dobre.
Avatar - Magister
4. 10. 2013 12:11
Re: Úvahy o vhodnosti
Na CLA nic kolotočářského ani korejského nevidím. Je to auto zřejmě pro jinou generaci než jsi ty. To auto má šmrn a odvahu udělat trochu netypický design jako u CLS. Někoho to osloví, někoho ne.... ale ke Koreji bych si MB opravdu nedovolil přirovnat. Nikoho z D3.
Avatar - iudex
4. 10. 2013 13:38
Re: Úvahy o vhodnosti
Zrejme pre inú generáciu nie, práveže by som povedal, že je to cielené práve na moju generáciu tridsiatnikov (mladí si nový M-B ešte nemôžu dovoliť a starší uprednostnia skôr klasický dizajn á la C-Klasse). Ostatne môj cca. o dva roky mladší kolega si kúpil práve CLA. Musím sa ho popýtať, ako vníma toto dizajnové smerovanie on. ;-)
Avatar - CHerokee
4. 10. 2013 15:33
Re: Úvahy o vhodnosti
N Západě možná i pro úspěšné mladší. Můj brácha nedávno dokonce vyměnil svoje A za CLA 220 CDI a je spokojený. Dal mu přednost před třídou C. To auto má něco do sebe. Audi vsází více na jistotu, ale není tak zajímavé...alespoň podle mě.
Avatar - peV
5. 10. 2013 15:51
Re: Úvahy o vhodnosti
Přesně slovo "kolotočářská" mě napadne pokaždý, když CLA vidím-ve skutečnosti víc než na fotkách. Taková vkusná varianta korejců (což není nutně urážka, někdo holt rád excentrický design). Sám jsem z A3 nadšený od začátku. U interiéru A6 jsem si říkal, že lepší už to být nemůže, ale tahle střídmost s dokonalými kovovými detaily je skvělá. 3-dveřová verze je dle mě podstatně hezčí než sportback a sedan též, proto bych si ho dovedl představit, jelikož třídvířko je až příliš nepraktické i jako druhé auto. Navíc ze sedanu dýchá jakási lehkost a přirovnání k A4 z půlky devadesátek se podle mě hodí skvěle. Rozhodně pak nesdílím Lukášův názor, že ho audi v Evropě prodává skoro omylem, spíš bych to viděl na nový trend, se kterým se budou neprémioví výrobci těžce potýkat, protože naroubovat kufr na krátký, ale v současnosti zavalitý hatchback není právě snadné- čest rapidu (ačkoliv srovnání s A3 pochopitelně kulhá).
Avatar - Snooob
4. 10. 2013 17:36
Re: Úvahy o vhodnosti
Kompozícia tej fotografie je hrozná 8-s - preto aj auto vyzerá hrozne.

BTW: videl si CLA s malými kolesami? Je to katastrofa...
Avatar - CHerokee
5. 10. 2013 10:31
Re: Úvahy o vhodnosti
Neviděl, bo se snad ani neprodává. V AMG paketu R18, v Urban paketu R18 a v jiných jsem ho ani neviděl... :-!
Avatar - sabbath_stones
4. 10. 2013 09:38
1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
Aký je rozdiel medzi motormi c rovnakým objemom, technologický ?? Pripadá mi, že dáme F a už máme Audi, odoberieme F a máme VW. Takže platí sa za písmeno „F“ ...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Atlis
4. 10. 2013 10:07
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
ano
Avatar - iudex
4. 10. 2013 10:36
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
Ide o identické motory, rozdielne označenie je len marketingová vec.
Avatar - poterienko
4. 10. 2013 11:36
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
U Audi je to poměrně logické označování. Motory bez turba mají označení FSI (dle PR označení vstřikování či co) a pak tak přidají turbo a tím pádem i písmenko T.

Tako dříve byla Felicia 1.9D, nyní jsou motory TDi.
Avatar - šmoula nešika
5. 10. 2013 13:34
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
Jenže 1.9 D byla stará atmosféra. A SDI motor pro fabii. Taky atmosférický. Mám takové tušení, že 1.9 SDI vzniklo odendáním turba od původního 1.9 TDI, ale jistý si nejsem.
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 10:46
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
SDI má "malý" přeplňování taky. Není to atmosféra.
Avatar - šmoula nešika
6. 10. 2013 11:13
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
A kdes na to přišel? :-O Výkon 1.9 SDI není o moc větší než x let staré 1.9 D, TDI bylo silnější skoro o půlku... A zdroje přeplňování neuvádí. 8-s
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 12:40
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
jasně, nemá turbo :-) :-)
já měl zato, že ho mám v Transportéru. Ten má sice nemlich stejnej (a tudíž na***) výkon, ale turbo tam je. Je slyšet, jak hvízdá. Tak jsem si celou dobu myslel, že to je stejnej motor, co byl třeba ve Fabkách pod tím označením SDI, ale zdá se, že ne. Nicméně není to důležitý, Tranďák je jen pracovní nástroj. Pro radost mám něco jinýho :-)
4. 10. 2013 12:39
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
FSI (Fuel Stratified Injection) je u Audi přímé vstřikování. TFSI je pak Turbo FSI. Význam netřeba vykládat. VW si to trochu přiohnul, asi aby to lépe sedělo k TDI (viz i nově TGI místo původního TSI EcoFuel). Někdy se ty motory liší, někdy se neliší, nicméně obě označení znamenají to samé - přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním paliva. A ani to není přesné, protože některé z nich mají MPI+FSI a jiné mají jen FSI, ale nějaké FSI tam prostě je. :-)
4. 10. 2013 14:32
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
No Audi musí mít v označení každopádně víc písmenek, než VW (třeba TFSI vs TSI, nebo "R" vs "RS") >:D
4. 10. 2013 14:57
Re: 1.4 TFSI verzus 1.4 TSI
>:D
Avatar -
4. 10. 2013 11:11
DŮVOD PROČ TO KOUPIT?
A co třeba torzní tuhost? Neznáme?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
4. 10. 2013 11:35
Re: DŮVOD PROČ TO KOUPIT?
Jasné, sedan je z tohto pohľadu najlepší, ale zase v kategórii 1,4 a pod. zrejme tuhosť oceľového ingotu nie je taká kľúčová (a také Sportbacky A5 a A7 sú ako liftbacky z hľadiska tuhosti na tom teoreticky najhoršie a predsa zvládajú aj vysokovýkonné športové deriváty RS).
4. 10. 2013 12:17
Re: DŮVOD PROČ TO KOUPIT?
Jistě, do showroomů Audi proudí davy potenciálních zákazníků a ptají se po torzní tuhosti jednotlivých modelů, aby si vybrali pro sebe ten torzně nejvhodnější...
Avatar - iudex
4. 10. 2013 13:39
Re: DŮVOD PROČ TO KOUPIT?
>:D >:-[] :yes:
Avatar - peV
5. 10. 2013 15:54
Re: DŮVOD PROČ TO KOUPIT?
>:D
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 15:04
Re: DŮVOD PROČ TO KOUPIT?
>:D >:D >:D >:D že by torzní odborník ?
Avatar - poterienko
4. 10. 2013 11:38
A4 vs. A3
Kdybych vybíral nyní nové auto, sedan, fešáka se slabším R4 pro mě a přítelkyni, nevidím důvod, proč vzít A4, když se sedan A3 tak povedl. Předek vypadá skoro stejně. Jediný důvod pro A4 sedan bych viděl v nabídce silnějších motorů (V6 nafta/benzín) a opravdové Quattro.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
4. 10. 2013 12:29
Re: A4 vs. A3
ono A3 sedan je rozmerovo vlastne uz tam kde kedysi bola A4ka ;-) takze tiez si myslim ze ist do novej velkej A4ky uz ani mnohym nedava zmysel... na co? zbytocne velke drahe--- na co mi je 5 metrova obluda? Ved dnesne kompaktne sedany nizsej strednej triedy su vacsie ako sedany strednej triedy spred par rokov dozadu.... Zober si aj dnesnu A4ku.... ved ta uz je vacsia ako nejaka stara A6tka spred 10 rokov.... a nova A6tka je uz takmer tak velka ako A-8micka kedysi

suhlas.... A3 je taky nepriamy ale dostojny nastupca niekdajsej starej dobrej legendarenej A4ky ;-) .... to zvacsovanie rozmerov prinutilo vyrobcu stejne spravit maly sikovny sedan a som rad ze A3 teda sa vydarila.... :yes:
Avatar - poterienko
4. 10. 2013 12:44
Re: A4 vs. A3
Dnešní A4 mám, takže vím, o čem je řeč.

Jak říkám, u A3 by mi chyběli jen ty V6. Jinak už podle fotek je minimálně vzadu stejně místa, jak v A4 - [odkaz]
Navíc pokud sundáš zezadu štítek, málokdo pozná, že máš A3. Stejně jako mojí A4 v kombajnu už pár lidí pasovalo na A6, když ji viděli z boku.
4. 10. 2013 12:47
Re: A4 vs. A3
Tak nějak. Může být ještě rozdíl v odhlučnění ve vyšších rychlostech, bohužel jsem neměl tu čest v Německu, abych mohl ozkoušet. A jak jsem za šestiválce a plnohodnotné quattro, S3 nejezdí špatně. Je to spíš o (relativním) stáří A4 než o čem jiném.
4. 10. 2013 14:47
Jasná páka
A3 jezdí s benzínem moc hezky a sedan navíc přidává bonus dospělosti. Oproti odulýmu CLA s nevyváženým těžkým předkem vůči zbytku kastle, posunutou kabinou dopředu a fluidní zkouškou vkusu zákazníka mi A3 sedan přijde jako balzám na oko.

A za interiér by se nemusela stydět většina sedanů střední třídy (byť cena tomu odpovídá).
Rozbalit vlákno
17
5. 10. 2013 13:07
Re: Jasná páka
No, všichni tady haní Mercedes.
Nicméně za tou ''odulostí'' je mimo jiné špičková aerodynamika. cx=0,23 :yes:
[odkaz]

Tohle Audi určitě není, špatné. Samozřejmě kdyby bylo cenově jinde.
Dát 800tis. Kč za auto velikosti Golfu s objemem 1.4l mi přijde nesmyslné.

Pro mě by byla v této třídě jasná volba Mazda 3 sedan. :-)
[odkaz]
5. 10. 2013 17:15
Re: Jasná páka
Jak odulost snižuje odpor? S má 0,24. Tady hodně hrají roli spáry na karoserii, tvarování podvozku (tedy zakrytování) a různé nasávací otvory, převážně pro chlazení (proto také mají vyšší motorizace horší součinitel). Na C byl myslím nějaký balíček, který dostal součinitel na +-0,24. HB mají z aerodynamického hlediska horší základní tvar a také se zvládnou dostat na pěkná čísla.

Slevy dávají slušné. Ale ceny na úrovni Mazdy opravdu čekat nelze. Osobně s napětím očekávám 2er Coupé.
6. 10. 2013 12:04
Re: Jasná páka
Bylo to myšleno tak, že auto se může někomu zdát odulé.
Ale každopádně je aerodynamické.

Zajímal by mě cx toho A3 ;-)

2r bude určitě nejlepší, už kvůli své koncepci :yes: Nicméně také asi poslední.
Příští generace prý už bude FWD :-(
Cenově bude ale samozřejmě stejně mimo jako Audi..

PS Kdybych si teď kupoval sportovní kupé, asi by to bylo 125i. Poslední atmo 6i válec BMW. Na druhou stranu 235i také nebude špatné :-)
Avatar - Ham.
6. 10. 2013 12:13
Re: Jasná páka
Tak to si před koupí raději otevři kapotu, protože 125i je přeplňovaný čtyřválec.
6. 10. 2013 12:15
Re: Jasná páka
Myslím COUPÉ, Hame: [odkaz]

Radši si nejdřív ty otevři internet, než začneš rýpat :-)
6. 10. 2013 14:36
Re: Jasná páka
Napsal jsi, že za odulostí je špičková aerodynamika. Já jen kontruji, že lze dosáhnout dobré aerodynamiky i bez odulosti. Dobrý koeficient pro mne při koupi nemá žádnou váhu, odpudivý (v mých očích) vzhled ano.

Udávali myslím 0,29. Nevím, jestli se to nějak liší pro různé výbavy/ motory. Zakrytý podvozek je u Audi standard (spíš kvůli omezení vztlaku), ale třeba masky/ nasávací otvory myslím moc nezakrývají (není to zrovna věc, kterou bych sledoval, ale myslím si to). Což je dobře pro mne, ale ne pro aerodynamiku. Jsou výjimky. A6 má 0,26, ale když se podívám na S6 zepředu, tak bych z toho zaslepení brečel. Když tak velké otvory vadí, tak je nemají dělat. Vypadá to odporně. Naštěstí si toho člověk nevšimne na první pohled, ale tenhle hybrid, kdy se snaží mít formu i funkci, se mi nelíbí. U S8 to vyřešili lépe a koeficient má stejný, nebo snad i lepší. Opravdu se snažili na A2, ale jinak to moc nepřehání. Mezigeneračně přibude něco záslepek, koeficient o něco klesne.

Tohle je parametr, který pro mne má, dá se říct, filosofickou váhu. Je zajímavé sledovat, jak lze odpor snížit. Ale v praxi je mi to úplně jedno. Zajímají mě praktické otázky, ne jak jich bylo dosaženo. To je technická zajímavost, ne argument. Stejné je to s hmotností. Po technické stránce zajímavé téma, ale koho to zajímá? Auto musí být příjemné. To není něco, co mohu kvantifikovat.

2er je pro mne zajímavější, protože je to kupé. To je ten hlavní důvod, který mě přitahuje. Snad ho nezmrví. :-) Můj ideál (v téhle třídě) by byl určitě nějaký kříženec těhle dvou aut. 125i byla zajímavá volba. Šestiválec, pohodář na každý den. Bohužel je už zastaralé. A jeho design jsem nikdy neměl nějak zvlášť rád. Přitahovalo mě jen to, že to bylo kupé. Navíc s motorem podél a pohonem zadních kol.

Sportovní kupé? Bez řečí Cayman S, pokud nemám cenově odběhnout příliš daleko. Do dvou milionů podle mne nejlepší sportovní auto.
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 15:07
Re: Jasná páka
Cayman ? Proč ne, jako třetí auto v rodině. Jinak bych určitě raději koukal po M3, ve kterým bych mohl dojet třeba i k zákazníkovi nebo svézt třeba i víc lidí naráz. V Caymanu blbě.
6. 10. 2013 23:29
Re: Jasná páka
Dojet k zákazníkovi můžeš i v Caymanu. To není nekompromisní sporťák. Když chceš, můžeš mít klidně odvětrávaná sedadla. To ti nedá ani to trojkové BMW. Ano, není to rodinné auto. Ale to nebývá v popisu práce sportovních aut. A jedno dítě do školky odveze. Pokud chceš více dětí, musíš se víc snažit a koupit 911. ;-)

Pokud partnerce strčíš praktické auto, tak může být klidně druhé. Pokud vůbec nepotřebujete rodinné auto (na dovolené létáte, žádné rodinné výlety, žádná chata, nic takového, nebo si ho půjčíte atp.), i první.
Avatar - Kjirka
7. 10. 2013 19:15
Re: Jasná páka
zřejmě nepodnikáš, a proto ti možná nedochází poznámka o tom, proč nemůžeš jet s Porsche k zákazníkovi. Žijem v Čechách pane, kde má závist hluboký kořeny. Bohužel. S tou M3 bych to ještě lajsnul, ale musela by být aspoň hodně špinavá.
19. 10. 2013 00:32
Re: Jasná páka
Podnikám, jen ne v ČR. Záleží, jaké máš zákazníky. Se zákazníky problém nemám. Vzhledem k tomu, kolik platí, ví, že chudý nejsem. Navíc k nim většinou létám, takže moje auto ani nevidí. Víc si musím hlídat známé a obchodní partnery. Příliš se předvádět není prospěšné. Občas mi nějaká laskavost usnadní život.

Myslel jsem, že ti šlo o pohodlí. Více lidí do něj nedostaneš, ale dá se s ním žít každý den. Jo a závist znají všude na světě.
6. 10. 2013 21:29
Re: Jasná páka
Tak ještě jinak k té odulosti :-) :
Prostě někomu se víc líbí Audi a někomu MB.
A ten komu se líbí MB má výhodu, že je i aerodynamický.
Rozhodně je MB mnohem víc navržen tak, aby měl nízký cx (nízké A sloupky, tvar střechy, stísněný zadní prostor pro hlavu..)!
Možná i díky tomu vypadá odule, ale to nevím. U návrhu Audi cx priorita určitě nebyla.
Samozřejmě souhlasím s preferencí praktických zkušeností, cx je jen číslo.

Jinak k těm výkonnějším motorům a zhoršení cx: větší chladič, širší gumy, chlazení brzd atd.

Myslím, že Audi je v aerodynamice trochu pozadu (oproti MB a BMW).
Audi chce snížit spotřebu hmotností, BMW aerodynamikou.
Ale zase to lze brát tak, že BMW je pozadu s hmotností :-)
Rozhodně optimalizace cx, co se nákladů na výrobu týče, je výhodnější než optimalizace hmotnosti :-)
6. 10. 2013 23:56
Re: Jasná páka
Sklon sloupků a střechy neudělá nejspíš ani setinu. A A3 možná trochu klame tělem, ale vzadu pro hlavu moc místa není. Myslím si, že webpaja spíš narážel na předek, tedy to před A sloupkem.

Pozadu... to není o tom, že by to neuměli, prostě nechtějí. To není jako kdyby někdo z konkurentů přišel s něčím novým. Na papíře máme další vylepšení, ale nikdo je nepoužívá, protože za to prostě nestojí. Kolik aut má zakrytovaná zadní kola? Kolik ráfků má kryt přes paprsky? Používá snad někdo nafukovací těsnění ve spárách dveří, kapoty, kufru? Mercedes si zaslouží pochvalu, že jde do takové hloubky, ale jsou místa, kde mi to vadí, jako právě falešné otvory. Jinak hmotnost při ustálené rychlosti nehraje moc roli, pokud jde o spotřebu. Kdyby MB jezdily s o 20% nižší spotřebou než konkurence, tak bych to snad i bral. Pokud jde o aerodynamiku, více mi záleží na tom, aby auto pěkně sedělo, aby nevznikal nadbytečný hluk.

Jak jsi přišel na to, že je BMW napřed? Čísla mají velmi podobná jako Audi. F20 (1er, pětidveřová) má myslím 0,31. F01 (7er) stejně, i když s modelovými roky to myslím trošku kleslo. A3 Sportback má také 0,31.

Problém není větší chladič, nebo brzdy (ale i to se může projevit, vliv má i tvarování vnitřku motorového prostoru). Problém je, že tyhle věci potřebují více vzduchu. Takže otvory, které jsi zaslepil, zase musíš otevřít. Také výkonnější motor potřebuje více vzduchu. Rozměry kol zase tolik nerostou. Mezi 180 CDI a 200 CDI je myslím setina a rozdíl minimální. Těžko říct, jestli není pes zakopaný jinde.

Audi má, co vím, náskok v "lehkých" technologiích. V tom se s tebou přít nebudu. Ale v autech je stejně běžně nenajdeš. Pro ně by to byly vyhozené peníze. Ani Aventador nemá to nej, co umí. Takže reálný benefit pro zákazníka žádný. Ano, A6 může působit, že má nižší těžiště než 5er, a quattro může mít podobnou hmotnost jako sDrive, ale to jsou jen drobky, tomu se nedá ani říct ochutnávka.
7. 10. 2013 20:33
Re: Jasná páka
Pokud vím, tak u A3 všude inzerujou nízkou hmotnost. Nečekal jsem, že se tu budu zastávat Audi, ale u A3 1.4TFSI udávají asi o 100kg nižší hmotnost než u CLA200. Takže bych s tebou nesouhlasil. :-)

Stejně jako u cx - třeba X5 má.34 a Q7 .37. Podle mě je BMW prostě dál. Ale srovnání přes všechny modely jsem si nedělal :-)

[odkaz]

Třeba už první 1er měl klapky v masce, dále řeší obtékání kolem kol (bumerangy u 3GT) atd. No radši se podívej na odkaz. Mimo jiné jsi psal o krytu přes paprsky, něco podobného je zde samozřejmě také (ale to má asi i Greenline). U Audi jsem o žádné takové inovaci neslyšel (kromě těch kol snad) ;-)
Jestli se pletu tak uveď nějaký link. Pravda je, že mě Audi tolik nezajímá, takže to moc nesleduju..

PS Jak jsem psal, nevidím důvod proč upřednostnit Audi A3 před Mazdou 3 sedan.
Nejdůležitější věc za co platíš je image/značka. A když si spočteš kolik (třeba při porovnání s tou Mazdou je to přinejmenším 150tis. Kč !), ještě za auto této třídy, tak je to hodně >:D
7. 10. 2013 22:43
Re: Jasná páka
Nerad se vyjadřuju k diskuzi mezi vámi dvěma, ale nedá mi to. Zaujala mě v podstatě tato pasáž:

"Nejdůležitější věc za co platíš je image/značka. A když si spočteš kolik (třeba při porovnání s tou Mazdou je to přinejmenším 150tis. Kč !), ještě za auto této třídy, tak je to hodně "

Je pravda, že v této třídě aut budeš vždy platit nějakou sumu peněz za značku. Jenže ono je to jedno. Příplatek za značku budeš mít podle mého názoru nejvyšší u BMW, Mercedesu a nakonec u Audi. Jinými slovy, podle mého subjektivního dojmu (rozuměj: není to ničím podloženo, jen pocity) platíš největší sumu za značku u BMW a nejnižší u Audi. Navíc podíváš-li se do interiéru Audi A3 a poté do Mazdy3, tak tu tučnou cenu si Audi obhájí. Je to o pocitech, tedy znovu opakuji nic objektivního, nic měřitelného. Já sám jsem měl jako auto do města vybraného Golfa. Pak jsem si sedl a projel se v nové A3 a zpět k VW už jsem nechtěl. A3 má oproti mainstreamu viditelnou, slyšitelnou (B&O) i čichovou kvalitu. Oproti Mazdě máš potom taky širší paletu motorů od 90 do 221kW, možnost použít Audi Exclusive, after-sell služby apod.
Je to jako s BMW1. Tam platíš taky tučné peníze za značku a technologie. Není třeba asi podotýkat, že jsem před výběrem mini auta do města jezdil jak v 1er, tak v A3 (pominu-li golf). 1er bych si vzhledem k poměru cena/viditelná kvalita nikdy nekoupil. U 1er s Tebou tedy souhlasím, není tam na první pohled vidět, že se jedná o drahé auto a příplatek oproti Mazdě3 je neobhajitelný (opět srovnávám dojmy, pocity z auta jako celku a neřeším techniku - zadní náhon apod.)
No ve Frankfurtu jsem si sedl do Mazdy3, po několika sekundách jsem už byl venku a s lehkým úsměvem jsem zavřel dveře. To je o vesmír jinde. Nenuť mě teď přiznat, že jsem zastáncem německých aut, potažmo Audi. Já jsem si koupil novou Mazdu sedan 1,6 v roce 2005 v Dolním Benešově u Halfara a otec si na mou radu pořídil Forestera Turbo. Takže japonci jsou pro mě stejně respektovanou automobilovou velmocí. Nehledě na fakt, že jen tak do své sbírky bych si chtěl pořídit Subaru WRX, až tedy bude k dispozici.
Zpět k tomu, kolik platíš za značku. Já bych své auto (s cenovkou 1,6 miliionu) ocenil tak na 800 tisíc, takže 100% dávám mnichovským za logo na kapotě. Audi R8 bych ocenil asi na stejnou cenu, za jakou jsem ji koupil a A3 s cenovkou 933.000 bych ocenil tak na 700 tisíc. Nebo ještě jinak, když jsem dostal BMW X1 po dobu servisování mé pětky, mělo to auto cenu 837.000 Kč. Já bych za něj dal s přihlédnutím k detailům, zpracování, zvuku zavírání a otevírání dveří, kvalitě autorádia, hluku, který pronikal do kabiny, druhu kůže na volantu nejvýš tak 450 tisíc. Aby to nebylo jen o mě, ptal jsem se ženy, teď než jsem začal psát, kolik by za tu X1 byla ochotna zaplatit. Řekla mi, že maximálně do půl milionu. Opět za modrobílý znak je příplatek cca tři sta tisíc.
A ještě poslední věc, napsal jsi slovo "image". Nemyslím, že by vozy Audi, BMW a Mercedes měly nějakou extra image. Pokud to ořežeme o speciality typu R8 V10 Plus, M5/M6 nebo SLS, pak se jedná o běžné spotřební zboží. Teď nemám na mysli nic jiného, než pohled chodce na chodníku. Jdu-li Prahou běžný pracovní den odpoledne, tak jen na ulicích kolem Vltavy napočítám desítky a desítky Bavoráků. Jak těch drahých, tak těch za 60 000, co drží jen silou vůle. Mám si tedy hrát na image, když jezdím v nové 5er? Nestydím se za pětku, ale taky se nedívám kolem sebe, kolik že kolemjedouích a kolemjdoucích se podívá na B M W. Mám takové tušení, že nikdo
Pochopitelně, dnes už bych nešel do jiné, než prémiové značky. Ale pojďme se domluvit, že ani BMW, ani Audi, ani MB nebudeme démonizovat. Na image je tady Bugatti nebo Lamborghini.

Berte můj příspěvek jen jako subjektivní a ničím nepodložený osobní názor. Je to jen vyjádření mých pocitů, nad stavem věcí ;-)
8. 10. 2013 19:24
Re: Jasná páka
Hele, to je tvůj pohled na věc. Podle mě je ten ''příplatek'' poměrně vysoký ;-) To neznamená, že nějakou značku démonizuju. To platí samozřejmě i pro MB a BMW.
Pro info v USA je třeba Audi A4 2.0TFSI o 200tis. Kč levnější. Tam by to bylo za zdejší cenu neprodejné (také tam A3 nenabízejí :-) ) ! A to nemluvím o VW. V jednom Americkém testu Tiguanu jsem četl, že VW nabízí méně auta za více peněz >:D , samozřejmě že skončil poslední.

Jinak výhoda většího rozpětí motorů je pro ty, kdo si chtějí koupit nějaký exot jako je S3. Pro 90% lidí je rozpětí Mazdy 3 dostatečné.

PS V Německu je tradiční cenové pořadí od nejdražšího: MB, BMW pak Audi. Ale nevím, možná v Čechách je to víc závislé na importérech a je to jinak.
19. 10. 2013 00:45
Re: Jasná páka
V USA jsou levnější i BMW a MB. Svoje první BMW jsem koupil právě v USA, protože tam bylo v porovnání s EU za hubičku. Navíc jsem si ho převzal v Evropě, mohl jsem s ním tady jezdit a dostal jsem za to ještě další slevu. Vůbec se nehodilo k tomu, k čemu jsem ho potřeboval (ježdění po městě a okolí), ale vzhledem k ceně auta, benzínu a možnosti ho mít tady v Evropě bych byl magor, kdybych toho nevyužil.

V době, kdy koruna hodně posilovala, Audi přepočítávalo ceny z Německa každý den aktuálním kurzem. Protože auta byla v ČR o dost dražší než v Německu. Jak to dělají dnes, nevím.
19. 10. 2013 00:22
Re: Jasná páka
Také jsem neporovnával všechno. Podíval jsem se na poslední modely, na největší (7er) a na nejmenší (1er), na sedan a hatchback. A8 i A3 jsou podobně staré. Na rozdíl od Q7, což je nejstarší model v nabídce Audi a X5 je oproti ní prcek (Q7 je velká jako GL, ne ML). Co říká PR oddělení BMW, je celkem jedno. Zkus se někdy podívat na A2. To bylo ve své době pokrokové auto. Lehké i aerodynamické. Audi bere aerodynamiku vážně. Mají pěkný větrný tunel. A nepoužívají ho jen k optimalizaci odporu vzduchu. Byl jsem v obou centrech a vím, v čem se jejich schopnosti liší. Víc tu nebudu rozebírat. Nechci zlehčovat práci BMW, to si lidé pracující v ATC nezaslouží. Je to hodně o přístupu, ne o náskoku. Vem si výsuvné spoilery u Audi. Snaží se skloubit formu s funkcí. Tenhle přístup mi vyhovuje. Vysunutý spoiler se mi většinou nelíbí, ale karoserie stojícího auta vypadá čistěji. A když chci jet rychle, auto sedí. Co víc si přát. Kdežto Mercedes dozadu spoiler typicky nalepí. To je pro mne odpudivé. Základní tvar možná není tak efektivní (vysunutý spoiler může i snížit odpor vzduchu), ale koho to zajímá? Nechci, aby tvar auta diktovala aerodynamika. Víš o tom, že to bylo zrovna Audi, kdo v 80. letech začal novou éru aerodynamické optimalizace? Přesněji NSU, které na tom pracovalo mnohem déle, Audi v tom jen pokračovalo.

Vůbec nejde o to, jestli je A3 o 100 kg lehčí. Na karoserii to není ani omylem. Největší rozdíl byl myslím u 1,4 TFSI a tam jen motor dělal myslím 24 kg rozdíl. Píši o tom, co dokáží. A3 nedosahuje ani úrovně letité A2. Můžeme se klidně bavit o tom, že je jednooký králem. A3 by dokázala postavit i konkurence. Že to nedělají, je jejich volba. Náskok Audi je jinde. Náskok by měl být to, co ostatní neumí. To trochu více hliníku není.

Nesouhlasit... takže ty si myslíš, že při ustálené rychlosti má hmotnost zásadní vliv? Třeba na dálnici? Tam prostě hraje prim aerodynamika. Hmotnost se projeví při zrychlování. Rovinka, tempomat, tam je to celkem jedno. Ovlivní nejspíš valivý odpor, ale aerodynamický je zásadnější. Z hlediska normované spotřeby je hmotnost asi důležitější. Aerodynamika se opravdu projeví tak ve 120+ km/h, hmotnost při každém rozjezdu.

Já ano. Mazda 3 Sedan nenabídne motor/ převodovku, která by mě zajímala. K silnějšímu dvoulitru není automat a k sedanu vůbec není silnější dvoulitr. Takže je celkem irelevantní, o kolik je Mazda výhodnější, když nemají verzi, která by mě zaujala. Nemusí to být nutně S3, ale 88 kW je na mne prostě málo.
neregistrovaný "SR20"
4. 10. 2013 15:04
Skoro dokonale
Skoro dokonale auto.
Pekny kompaktny sedan, este nejaky dobry motor a dokonale auto je na svete.
Kufor je OK, chladnicku a pracku mi dovezu domov na dodavke.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
4. 10. 2013 15:30
Re: Skoro dokonale
suhlas ... nevozi to zbytocne vzduch... nema to 5m dlzku.... dizajn je podla mna super... krasny kompaktny cisty... asi najkrajsia audina podla mna.. cista krasna jednoliata... ako stara dobra A4ka z r 1996... aj ta bola na svoju dobu krasna a jedinecna...

motor je podla mna ten co je testovany plne postacujuci... ono je to relativne male auto... oproti tym dnesnym obludam ktore vidime vsade naokolo... porovnaj si to s octaviou lift.. aj ta je vacsia ako tato audina takze motoricky je to v pohode.. 103kw na taketo auto a este v turbe... je uplne ideal... krasa... som tymto audi milo prekvapeny ... a v tej cervenej doslova ziari.... tento testovany model povazujem motoricky za ideal..a aj farba jedinecna .... autu pasuje... som ohromeny .... uz som aj zabudol ze nejake CLA existuje.....

chcelo by to napisat bravo audi..... ale napisem len.... je to [odkaz] paraaaaada :yes:
Avatar - poterienko
4. 10. 2013 17:55
Re: Skoro dokonale
Věta nevozí zbytečně vzduch je poměrně nevhodná. Je to prostě sedan a ten většinou vzduch zbytečně nevozí. Kombi sice vozí, ale zase do něj dám toto během 10s - [odkaz] Mít sedan, tak musím sundat světlo a skládat softbox (beru to z mého pohledu).
4. 10. 2013 21:13
Re: Skoro dokonale
Vypadalo to jako součástka z raketoplánu a ono je to na focení... ;-)
4. 10. 2013 21:44
Re: Skoro dokonale
Vtipné na tom je, že sedan má ze všech A3 největší normovaný objem zavazadelníku. :-) Větší i než Sportback.
5. 10. 2013 13:10
Re: Skoro dokonale
No podle mne je nejhezčí Audi A5.
4. 10. 2013 15:58
pěkné
Skoro bych řekl nejhezčí Audi.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Kjirka
4. 10. 2013 19:39
Re: pěkné
no, je to takovej hodně drahej Rapid. Ne, že by se mi nelíbila, ale že by nejhezčí, tak to snad opravdu není.
4. 10. 2013 20:50
Re: pěkné
a která se ti líbí víc? dejme tomu R8
7. 10. 2013 17:04
Re: pěkné
A6 je naprosto bez nápadu. A7 má příšerný zadek, jak kdyby ji po něm někdo vzal kladivem.
Avatar - Kjirka
7. 10. 2013 19:18
Re: pěkné
protože na vkus nemáme nikdo patent, tak tohle radši nekomentuju
4. 10. 2013 20:59
Sportback vs sedan
Příští týden mi přijde zrovna s tímhle motorem, v téhle barvě, v s-line, ale "jen" sportback. Nevím, možná jsem měl počkat a objednat sedan. Přece jen tuhost karoserie bude vyšší a jízdní projev asi dospělejší. V testu pak ale psali něco o přejezdu krátkých nerovností a vybranějším chování sportbacku.
I když... tak mě napadá, je vlastně možné poznat tak zřetelně rozdíly mezi karosářskými verzemi těchto aut? U kombi a klasické verze běžných vozů bych to chápal, ale tady...
Rozbalit vlákno
8
4. 10. 2013 22:12
Re: Sportback vs sedan
Mne spíš pobavilo, že si autor na jednu stranu pochvaluje snížený (a tužší) podvozek v základu pro danou výbavu a na druhou si stěžuje na tužší zadek. :-) Já bych naopak vyzdvihl, že se bez poplatku můžete sportovního podvozku vzdát u výbav, kde je v základu. To není samozřejmost a každý by to měl zvážit, pokud náhodou po takové výbavě pokukuje (a neplánuje pořídit magnetic ride).
Avatar - peV
5. 10. 2013 16:58
Re: Sportback vs sedan
Souhlasím, sportovní podvozek by mě jistě odradil, čili je chytré a logické mít možnost se ho vzdát. Podobném to dělá volvo u některých modelů sportovní/komfortní dle vkusu.
5. 10. 2013 20:22
Re: Sportback vs sedan
Ještě k tomu podvozku. Zdá se, že právě sportovní podvozek naladili poměrně dobře. V těchto odkazech

[odkaz]
[odkaz]

je slalom A3 a Subaru BRZ (které osobně považuju za čistě sportovní auto). Nepodařilo se mi z videa zjistit, jestli je A3 v této konfiguraci quattro, při rozjezdu pískají gumy, možná jen předokolka.
Každopádně A3 se BRZ v rychlosti slalomu nejen vyrovnala, ale dokonce byla o fous lepší, o brzdné dráze nemluvě. A3 byla na sedmnáctkách. Domnívám se, že chybí s-line interiérový paket (paradoxně přidává sportovní podvozek o 25mm nižší a částečně leštěné osmnáctky - kola ne slečny ). ;-)
Avatar - Ham.
5. 10. 2013 22:49
Re: Sportback vs sedan
A3 z videa je předohrab z tohoto testu
[odkaz]
Quattro/haldex by dalo slalom rychleji a při testu zrychlení by gumy ani nepíply.
6. 10. 2013 11:37
Re: Sportback vs sedan
V Německu mají S-line jako zvláštní výbavu (nadstavbu nad Ambition), kde máš S-line sport paket (interiér a podvozek); exteriérový paket je zvlášť, sportovní v jiné výbavě myslím nedostaneš, podvozek samotný ano (interiér ale ne). V ČR jsou ze 4 výbav 2, takže je to trochu jinak strukturované. I v případě S-line se ale můžeš podvozku vzdát (místo něj pak dostaneš myslím sportovní).

U podobného auta kladu větší důraz na komfort. Jistota je důležitá, ale není to vše. Základní "dynamický" podvozek není špatný, proto si myslím, že stojí za zvážení (může to být lepší kompromis).
6. 10. 2013 11:53
Re: Sportback vs sedan
No já jsem si objednal S-line interiér, takže je tam i sportovní podvozek a 18" kola. Sám jsem na to zvědav, možná to bude dost nepohodlné, ale uvidíme. Na dálnice mám jiné auto. Třeba R8 má 19" kola a sportovní podvozek a nezdá se, že by mi vytřásl duši z těla. Je to tvrdé, ale ne bolestivě.
6. 10. 2013 13:25
Re: Sportback vs sedan
Na dálnici mi tvrdší podvozek vadí méně než na okreskách a ve městech. Dálnice v ČR nejsou nic extra, ale dlažební kostky na nich nejsou. A porovnávat R8 a A3 moc dobře nejde. ;-) Naštěstí máš relativně lehký motor. Je to ale něco, čemu bych se spíš vyhnul. Je to podobné jako s tlačítky "sport" atp. Typicky to auto udělají horším. Neřeknu, kdyby sportovní podvozek znamenal jiné závěsy, upravenou geometrii, sofistikovanější tlumiče atp. Neříkám, že je to ideál pro všechny, jen by se na něj nemělo zapomínat.
Avatar - peV
6. 10. 2013 13:41
Re: Sportback vs sedan
Když jsem měl auto v servisu, půjčili mi na pár dnů A4 S-line na 18" kolech. Auto vypadalo skvěle a sedělo se v něm báječně - než se rozjelo. Pro mě to bylo vysloveně nepohodlný. Ovšem přiznávám, že mám rád měkký podvozky a na sportování mě neužije.
Avatar - KubikCv
4. 10. 2013 21:37
Inspirace v NDR
Nejen název limuzína stejně jako u Trabantu,ale i režim DSG "plachtění" ne nepodobný volnoběžce u Wartburgu >:D >:D >:D

Jinak vypadá nadprůměrně dobře :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Kjirka
4. 10. 2013 22:13
Re: Inspirace v NDR
no ty máš teda přirovnání. Ta volnoběžka ve spojení s DSG je naprosto skvělý zařízení a jakákoliv podobnost s volnoběžkou Wartburgu je úplně mimo. Ale ty to určitě taky víš.
Avatar - KubikCv
5. 10. 2013 20:56
Re: Inspirace v NDR
no tak úplně ne...volnoběžka byla jednoduchá,mechanická...na všechny kvalty a vypínatelná...a byla hlavně z důvodu úspory paliva :-)
To samý je "mód plachtění" u DSG...taky kvůli úspoře paliva >:D Je to nadnesený,ale principielně skoro úplně stejný...po sundání nohy z plynu auto plachtí a nebrzdí motorem,po sešlápnutí plynu se zase plynule rozjede
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 10:27
Re: Inspirace v NDR
já vím, jak to s DSG funguje, protože to v autě mám. Ale u Wartburgu to fungovalo jinak. Volnoběžku jsi tam zařadil manuálně, ale pak už to nebrzdilo motorem, měl jsi k dispozici jen brzdy, což bylo poněkud nebezpečný. U DSG stačí klepnout na brzdu a zapojíš ihned zpátky do brždění motor. Ale koukám do tvého profilu, že o W. něco asi víš, ale ten 1,6 je už ta poslední generace se čtyřtaktem, řek bych. Já mám na mysli dvoutakt, který měl můj táta dva.
Avatar - KubikCv
6. 10. 2013 19:09
Re: Inspirace v NDR
tak samosebou máš pravdu,ale v tý době to jinak ani ovládat nešlo a ta volnoběžka byla celkem šikovně udělaná mechanická hračka.Zapínala se pod palubkou táhlem a pak fungovala na všechny stupně.Vypínal ji člověk většinou jen když chtěl roztlačit.Jinak de facto jezdil pořád se zapnutou volnoběžkou.U DSG je to už "user friendly" kdy se člověk o nic nemusí starat.Ale ten princip úspory paliva je stejnej,akorát jinak realizovanej v rozmezí několika desítek let.Ale je sranda,že dnes se to dalo udělat pouhým softwarovým upgradem...
Já jsem měl a mám už 4 takty z konce výroby,jen 1.6 se do nich nikdy nemontovala.Oficiální licenci měli na motory VW 1.1 pro Trabanty a 1.3 pro Wartburgy,ale díky shodnému uchycení a možnosti využít pětikvalt z Favorita jsem kdysi měl ve Waranovi 1.6ku,ale to byl už individuální "tuning". A dneska mi to docela chybí,jelikož jsem s tím jezdil hodně po dálnici a delší trasy,byl ten motor úplně ideální.
6. 10. 2013 22:02
Re: Inspirace v NDR
Zas takový rozdíl bych v tom neviděl :-)
Zvlášť po uplynutí tolika let..

Dnes jsme jinde.. [odkaz]

V jednom německém testu jsem četl, že nevýhoda Priusu je, že neumí plachtit jako Hybrid od VW >:D
Nějak jim nedošlo, že Prius má CVT a plachtit nepotřebuje, nýbrž pracuje téměř vždy v optimálním režimu :-)

K té nebezpečnosti. Dvoutakt motorem stejně příliš nebrzdil..
Avatar - Kjirka
7. 10. 2013 19:24
Re: Inspirace v NDR
hele já na tu volnoběžku ale fakt nedám dopustit. Jedna věc úspora paliva, druhá věc, šetříš motor. DSG má oproti manuálu samozřejmě vyšší spotřebu, ale ta volnoběžka to poměrně slušně eliminuje. Za mě prostě dobrý. A Kubik: Wartburga jsem v Chomutově neviděl, ani nepamatuju.
Avatar - KubikCv
7. 10. 2013 23:12
Re: Inspirace v NDR
není možná >:D Kamarád tu má krémovou 353ku a ještě jednu bílou nepřehlédnutelnou 353ku.
A já tu jezdím šedou 1.3 na origo alu...kombík už je chudák na více kusů...doufám,že se mi ze zbytků podaří udělat spací vlek,ale to je běh na hodně dlouhou trať >:D
Avatar - Jenik3
5. 10. 2013 08:47
sedan se povedl
Jestli bude i ve 4x4, tak o nem budu vazne uvazovat. Na A4 nejsou penize a A3 by mela byt ta prava. Design je povedeny z venku a vevnitr me taky velmi pozitivne prekvapila. Snad se audi bude drzet klasicke koncepce budiku a nepujde cestou tubusu!!!
2.0tdi bude na CZ-DE dalnici, jak delana. O 1.6tdi trochu pochybuju, prijde mi, v octavii, ponekud umele tlumena.
Sedan je krasna designova linie auta. Jednoduse se mi libi. :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Kjirka
5. 10. 2013 09:22
Re: sedan se povedl
jak jsem napsal, taky se mi líbí, což ale můžu říct téměř o celý produkci Audi. Co se mi moc nelíbí, jsou ty ceny. Proto mi tohle autíčko s relativně slabým motorem za ty peníze už tak moc neimponuje. Jestli ti vyhovuje velikost auta, proč nejít za téměř stejný peníze do GVII GTI. Stát ty dvě auta vedle sebe, nezaváhám ani okamžik.
Avatar - Jenik3
6. 10. 2013 10:28
Re: sedan se povedl
Ceny audi jsou premiove, o tom zadna.
Golf 7 je taky pekne auto. GTI je nejaka ta ostrejsi verze? Obavam se, ze budu muset sahnout po nafte a dava mi i ekonomicky smysl. Na 2500km mesicne je benzin trochu luxus. Takze Golf 7 GTD?
Par let jezdin se 4x4 a nemuzu si to vynachvalit. Ano, je to pohodlne a strasne lakave. Trebas zajet v Jizerkach na Novou louku je jen o pohodli, mohl bych nechat auto na hlavnim parkovisti a bezkovat pekne od zacatku, ale kdyz ono lze zajet, se 4x4 bezpecne, jeste dal.
Velmi se mi libi silueta sedanu...takze jsem se ptal po VW Jetta. V CR Jettu prestal VW nabizet pro nizky az nulovy zajem. A bohuzel se nedela ve 4motion, aby se nestala kanibalem pro Passa 4 motion.
A3 sedan mne jednoduse potesila. Ted jeste poresit tu cenu.
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 10:42
Re: sedan se povedl
jasně, GTI má buď 220 nebo 230 koní, proto jsem to zmínil. Proti tomu 1,4 TSI je to samozřejmě úplná stíhačka. Ale záleží, co preferuješ. GTD je nafta, má to 184 koní, ale ten motor najdeš i u A3. Jenže u Audi musíš sáhnout hodně hluboko do kapsy. Co se týká dynamiky toho naftovýho motoru, tak je velmi, ale velmi dobrá. Mám ho ve svým autě taky, s automatem DSG. Moje dlouhodobá spotřeba je 6,5 litru. Nebudu říkat, jak jezdím, ale s GTI bych měl starost dostat se do 10ti litrů a s 1,4 TSI bych byl rád za 8. Takže asi tak.
Avatar - Jenik3
7. 10. 2013 17:56
Re: sedan se povedl
Neco mi intuitivne rika, ze 220koni nevyuziju. Bude to tim, ze jezdim klidne a od auta potrebuju, aby me spolehlive dovezlo do cile. A co si budeme povidat, 160kmh jede dnes snad kazde auto.
Mam v merku novou Octavii 4x4, vypada velmi povedene.
Avatar - Kjirka
7. 10. 2013 19:32
Re: sedan se povedl
trochu se potácíš mezi různými třídami aut. Jako jestli nejseš závodník a ta 1,4 TSI ti stačí, tak v té A3 je to nádhera. O III je asi taky řešení, pochopitelně už zdaleka ne tak atraktivní, zase ale za úplně jiný peníze. Zrovna tady o tom ovšem moc nemluv, tady se to příliš nenosí >:D
Avatar - šmoula nešika
7. 10. 2013 19:52
Re: sedan se povedl
To bych úplně netvrdil. Jak si najde čas zdejší legendární (a taky dost ctižádostivý) básník GTI a jeho parta, tak se kyselost neutralizuje. Jde jen o to, komu sedí voda a kdo je přilepený u octa nebo u Sava.
6. 10. 2013 12:40
Re: sedan se povedl
Pokud jde o Jettu, dokud se nabízí v Německu, neměl by být problém ji koupit i v ČR, byť není v oficiální nabídce. Jen nemáš ceník, předváděčky atp. Stejně jako tahle A3 je určená pro jiné trhy a tady je spíš do počtu. Původní auto je jinde než Golf. I když evropskou verzi vylepšili, svůj původ a určení nezapře. Teoreticky do ní myslím Haldex jde zastavět (Jetta není Golf, má svou vlastní mutaci platformy), ale poptávkou v Evropě si nejsem jist a pro USA je to zbytečný luxus (vzhledem k postavení na trhu).

Záleží, jaký máš rozpočet. S dvoulitrovým dieselem a Haldexem bych u A3 počítal tak s milionem a více dle ceníku. Navíc si myslím, že těžký motor to auto zabije (nevím, jak moc to zmírní Haldex). Pokud máš rozpočet v podobné výši, rozšířil bych hledání o střední třídu. Také záleží, jaké máš priority. S omezeným rozpočtem budeš nejspíš muset dělat kompromisy.

Mimochodem, u Golfu můžeš k Haldexu a 110 kW TDI také zapomenout na DSG. Pokud bys tedy chtěl i automatickou převodovku, budeš mít hodně úzký výběr.
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 15:15
Re: sedan se povedl
jakákoliv Audi se slušnou výbavou, 4motion a DSG je rána. Samozřejmě, když chceš oslňovat s těmi olympijskými kruhy na masce a máš na to, proč ne. S omezeným rozpočtem už to bude horší, protože pod krásnou šlupkou se budeš vozit v poněkud očesaný socce se slabým (relativně) motorem.
6. 10. 2013 23:16
Re: sedan se povedl
I když netrváš na Audi, takových aut je na trhu hodně málo. Pokud nechceš SUV, pohon všech kol zase tolik aut nemá. Nějak zvlášť velká nabídka automatů není. A sedanů v Evropě také není zrovna nejvíce, hlavně v nižších třídách. Když si to dáš dohromady, tak ti zbyde odhadem Insignia, Passat, Legacy a nějaké Volvo (S60, ani nevím, co mají dál v nabídce ze sedanů). Každá ta podmínka celkem slušně omezuje. Proto jsou důležité priority. Taková kombinace si žádá alespoň prémiovou střední a typicky ji najdeš ve vyšší střední.

Jednou z cest je zvážit SUV, pokud je pohon všech kol tak důležitý.
5. 10. 2013 16:20
Re: sedan se povedl
Audi a tubusy? Na to je expert Mercedes. >:-[]

Pohon všech kol je samozřejmě v nabídce. K 1,8 TFSI a 2,0 TDI (110 kW). K benzínu jen s DSG, k dieselu jen s manuálem. :-| Ještě by se mělo objevit 135 kW TDI, kde zřejmě bude k Haldexu jen DSG. Tyhle verze však nejsou zrovna levné. Nekoukal jsem na české ceny, ale je to tak 750+ za holátko. 1,6 TDI bych se vyhýbal jak čert kříži. Asi nejhorší motorizace, kterou si můžeš koupit. Za podobné peníze budeš mít GTD, když už to musí být diesel.
Avatar - 3_diamanty
5. 10. 2013 09:16
tak si ju este raz vychutnajme
pohladom odbornika: [odkaz]

nadhera.... ta kompaktnost a jednoliatost dizajnu ma zraza na kolena ... najkrajsia audina bez debaty
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
5. 10. 2013 10:32
Re: tak si ju este raz vychutnajme
To je hodně odvážné.Mi Audi moc nesedí, ale když už, tak takové S5 třídveřové se mi líbí. Tohle je celkem nenápaditý prémiový sedan se všemi kvalitami.
Avatar - 3_diamanty
5. 10. 2013 11:02
Re: tak si ju este raz vychutnajme
mne nova A3 sedan dost pripomina eleganciou a kompaktnostou staru dobru prvu A4ku ... ktora bola v tych casoch velmi peknym autom ... [odkaz]

a A3 sedan je viac menej nieco podobne dnes aj rozmermi aj krasou.... dokonala nahrada :yes:
5. 10. 2013 13:23
Re: tak si ju este raz vychutnajme
Strc si do jehly na tom gramofonu, nejak se ti to zaseklo ;-)
Avatar - peV
5. 10. 2013 17:02
Re: tak si ju este raz vychutnajme
>:-[] :yes:
5. 10. 2013 13:17
desing
je mnohem hezčí než hatchback a spaceback
Rozbalit vlákno
6
5. 10. 2013 16:32
Re: desing
Spaceback? Nezatoulal jsi se? :-!
6. 10. 2013 16:00
Re: desing
Ale pravdu má. Je mnohem hezčí, než spaceback ;-)
Avatar - šmoula nešika
6. 10. 2013 17:03
Re: desing
V základu rozhodně... :-)
Avatar - positivemind
6. 10. 2013 18:06
Re: desing
Nejsi ty desinger? Já mam zas rád dresing :-!
Avatar - 3_diamanty
6. 10. 2013 11:46
nadhera
som ocareny stale ;-) :yes: :yes: :yes:

prve audi ktore by som chcel a mozno aj posledne ;-) :yes:

ta kompaktnost ultralahkost a fenomenalnost toho sedanoviteho dizajnu ma zraza do kolien den co den stale ked sa na to auto pozeram, neuveritelne
:yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kjirka
6. 10. 2013 15:18
Re: nadhera
teda musím ti dát za pravdu, že jak jsem už tři dny lezu a na to auto koukám, že se mi taky líbí čím dál víc.