Mám rád auta. Voní mi zejména benzín. Není to pro mě jen přepravovadlo z místa na místo. Mám rád jejich mechaničnost, sžití s řidičem, rád o své auto pečuju. Elektrospotřebiče ale nemusím. Postrádají pro mě veškerou romantiku. Navíc jsou stále ve fázi nepovedených dotovaných pseudoekologických karikatur skutečných aut. BMW dělalo dříve zajímavější vozy než dnes.
Ale řidičů, jako jsi ty je kolik? 2%? Ostatním je fuk, na co jejich (pokud nejezdí sdíleným autem >:-[] ) vůz jede. Stejně bude časem na dálnicích všude úsekové měření rychlosti, takže ve výsledku si běžná auta vystačí s motorem o výkonu 60 - 80 kW (takže tříválec >:D ) + nějaký elektrický doping a bude to akcelerovat jak z praku.
Možná, ale my nadšenci nejsme "ostatní", tak proč bychom "přepravovadla" podporovali? A úsekové měření v plošné podobě se mimochodem naštěstí ukázalo jako politicky neprůchodné.
Já přeci nic nepíšu ve smyslu: "Stop R6 v BMW!" Ať existují výkonné motory, pro ty, kteří je chtějí. Ale u běžného řidiče, který jezdí Passatem 2,0 TDi, tak tam vidím prostor pro zlepšení ve smyslu částečné elektrifikace. A ještě si polepší v nižší hlučnosti, možná i v lepším zátahu a dojezdu.
jj
HOŠI "vy prdprocento motoristů" VŠICI STE KAPÁNEK NAHLAVIČKU ŤUKLÍ :-) VÁM PROSTĚ TA ZHOVADILÁ ZAPRODANÁ MOTORISTICKÁ ROPNÁ [odkaz] BRMBRM LETÁ POSLEDNÍCH 60ti let vlezla na mozek (přesně jak dědkové co evropu zaprodávali chtěli...) a považujete ten svůj STYL prdět si svou brmbrm spalovací RAKOVINOMETNOU [odkaz] popelnicí [odkaz] [odkaz] za STANDART-NORMÁL, ale ono tomu tak NENÍ ;-)
TO JE ABNORMÁLNÍ LUXUS TEN VÁŠ HUKOT MOTÓRU A POCIT ŽE STE V POPELNICI NĚCO EXTRA (ikdyž nejste) aby kvůli tomu LIDI MĚLI CHCÍPAT RAKA [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] brmbrm ***kové motoúchyláčci ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Připadáš si zcela normální? Teď se neptám na tvou sexuální orientaci, ale obecně. Chováš se jako bezcenný hlupák. Schválně píšu "jako", jelikož mi tvé vystupování přijde celé jen coby póza anonymního pisálka.
Ty osobní útoky si nechej od cesty. Líbily se mi BMW s řadovými šestiválci s atmosférickými motory. Líbilo se mi i 8 válcové M3 nebo 10 válcové M5. BMW Z8 považuju za jedno z 5 nejkrásnějších aut na světě. Ale to vše je minulost, dnes razí heslo víc turb víc bmw, jak jsem se někde dočetl. No a zvuk...ten se do kabiny pustí uměle a to i u vrcholových modelů. A místo krásného kabrioletu tu máme elektrické ošklivky. Ale jak koukám, někteří "fans" jim to pořád žerou...
Včera jsem měl menší projížďku s M2. Je strašlivé kam ten downsizing došel. Do pidi autíčka nacpali řadový šestivál s turbem a 365 hp:) tohle rozhodně není pravé BMW, natožpak M:) a dneska jsem jel pro srovnání se 130i, atmosféra, manuál. A obě ty auta něly co nabídnout a asi nejsem petrolhead, protože nemůžu jednoznačně říct, které je lepší, jedno příšerně rychlé, druhé zase zábavné...
"Není to pro mě jen přepravovadlo z místa na místo"
Ach jaj... kolkokrat som tu vetu pocul z ust samozvanych petrolheadov, aspirujucich boy-racerov
Bohuzial ich predstava o koncepte 'viac ako priblizovadlo' bola v praxi redukovana na styl brzda-plyn, jedinym vyslekom ktoreho bolo, ze na dalsej krizovatke stali o dlzku auta dalej.
Benzin je mrtvy - v top sferach motorsportu (LMP1, F1) je v podstate uz len tolerovany. Na experimentalnych podujatiach typu Pikes Peak si benzin ani neskrtne.
To je i3, ať se to líbí, nebo ne. Moc se mi zamlouvá, že váží okolo tuny, na rozdíl od konkurence, která bývá o 50% těžší. Jen mne překvapila spotřeba benzínu. Rozumím správně, že si v generátorovém režimu "cucne" 8-9l/100 km? ;-\
Samozřejmě to chce rozum do hrsti. Nejblíž ideálu je asi Prius, kde je poctivý motor s atkinsonovým cyklem, jen by bylo fajn nenutit řidiče jezdit přehnaným ekostylem, který brzdí ostatní.
Ani takto nakombinovaný pohon nemusí být extra drahý, protože se dá ušetřit na převodovce, která může být jen dvou či třístupňová, nebo e-cvt. I spalovací motor může být levnější, protože stačí menší.
Neznamená, že když Makaróne nevidí jak být ziskoví s elektromobily/hybridy, že to nejde. Ono to jde. Jak nad tím přemýšlím, tak nejdražší je zřejmě správně vymyslet a nastavit elektroniku, která řídí min. 2 motory.
Když ono je tak jednoduché hodit do Giulie naftový R4 a doufat, že se vejdu v Evropě do limitů CO2....
Lenže Prius, ta nenúti jazdiť ECO štýlom, to sa tu len miestny testeri, tak navážajú do hybridov. Pokojne si môžeš vychutnávať odpichy z križovatiek. Len neskáč prudko na brzdu, keď brzdíš pozvoľnejšie, tak to spomaľuje len dobýjaním bez potreby využívať brzdové kotúče. Práve vtedy hybrid funguje. To nie je o pomalých rozbehoch, alebo ťahaní sa 35 cez mesto, je to o tom zrekuperovať pohybovú energiu pri spomaľovaní.
Ja takto jazdím a mam spotrebu podľa tankovania 4,2. Nejazdím diaľnice, ale predbiehaniu sa nevyhýbam.
Ani i3 tě nenutí jezdit eko stylem. Pokud vím, že denně najedu do 100 km, tak ho mohu užívat jako formuli ve městě. Protože vím, že do večera kapacitu nespotřebuji a večer jde auto do nabíječky.
Tady se spíš nepochopil ten generátor a jeho spotřeba. Pokud denně bude řidič jezdit takové dálky, že bude denně zapojovat generátor, tak si vybral špatné auto.
Generátor je tam od toho, aby jednou za čas, kdy potřebuji jet dál než obvykle (tj. na baterky po celou dobu), abych nezůstal viset někde u cesty, ale mohl dojet. Pak mě netrápí, zda si generátor vezme 2 nebo 6 litrů na 100km, protože to má být "nouzová" situace, rozhodně ne obvyklá.
Stejně není navržený na časté používání, je to prostě nouzovka zamýšlená myslím hlavně jako psychologická berlička, aby lidé nebyli tak fixovaní na omezený dojezd.
Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světlo na
Užití dobíjení agregátem spalmot-gen až při vybitém aku, se zákonitě projeví sníženou dynamikou, tak jak autor píše a zároveň větší spotřebou benzínu, než by mohlo být. Kdyby totiž výrobce nechal spalmot pracovat pořád, a to v jeho nejlepším režimu, udržoval by aku stále v dobře nabitém stavu, resp. by se aku choval jako "pružný polštář", řešící proměnný výkon daný trakcí. Spalmot by se občas i vypnul, nebo by naopak přidal, ale většinu doby by "krmil" aku ve svém optimálním režimu. Pak by mohl být aku menší a lehčí a účinnost spalmotu až k 50%.
Tento způsob pohonu, kdy se vystačí s malým aku a s malou benzínovou (naftovou) nádrží, umožní dojezdy okolo 1000 km. Řeší to zároveň emise vč. CO2, neboť jediný režim spalmotu umožní vypiplat spalování směsi i čištění emisí. To je podle mne to pravé světlo na konci tunelu.
Elmobily s elektrárničkou na palubě a dýchacím aku - to je zřejmá technická budoucnost.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Právě, že je to od základu špatně. Spalovací motor má pohánět rovnou kola s co nejmenším počtem převodů (vezměme účinnosti převodu energie 95%). Nabíjení může mít účinnost 92% a vybíjení to samé, takže 0,92*0,92 = 85%. 10% rozdíl už se na spotřebě výrazně podepíše.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Zamyslete se nad účinností spalmotu - ta je z celého řetězce ta nej-nej-nejhoší!. On je od přírody ne-trakční. Vžil se jen díky ohromnému obsahu energie / kg, litr v benzínu a naftě.
Účinnost spalmotu zapřaženého do trakce je proměnná a o hodně horší, než u stabiláku.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
O tom, že spalovací motory tu s námi v nějaké podobě budou ještě hodně dlouho nemá smysl polemizovat, to je holý fakt. Také je jasné, že ani nejlepší s. motory nedosáhnou ani poloviční účinnosti elektromotoru.
Ale pokud zapojím spalovací motor pouze s jedním převodem rovnu do diferenciálu, tak je ta celková účinnost dost dobrá, řekněme (nafťák či atkinson mohou dosahovat 45% účinnosti), takže 0,45*0,95 = 43%
Rozhodně lepší, než (při nabíjení i vybíjení uvažuji účinnost 92%) 0,45*0,92*0,92 = 38% Takové vozidlo bude mít o 13% vyšší spotřebu, než při mechanickém pohonu. Ještě je tu faktor měrné spotřeby v závislosti na otáčkách, ale přeplňované motory mají i v nízkých otáčkách hodně příznivé výsledky g/kWh.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Ale no tak - bez převodovky to z principu nejde. Právě proto, že spalmot není z principu trakční (nemá záběrový moment ani trakční momentovou charakteristiku). Převodovka je tu proto, aby ho do trakce přizpůsobila.
Koukněte se na diagramy konstantních spotřeb v rovině P - ot./min a do ní si promítněte trakci vč. převodovky.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Já si to před týdnem hodil na papír, takže by to bylo na dlouhé povídání a možná bych s tím měl zajít na patentový úřad >:D Ale použití mechanického spojení při vyšší rychlosti je jednoznačně výhodnější řešení. Proč se pokoušeli konstruktéři o toto u lokomotiv? Účinnost. Ale pro velké výkony to nebylo technicky možné, takže se prosadilo řešení generátor - motor.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Zapomínáš na účinnost elektromotoru a silové elektroniky (to mezi elektromotory a bateriemi). Nebo to máš schované pod nabíjení/ vybíjení? Pak by mi 92 přišlo jako optimistické číslo.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Tenhle koncept však funguje ve městě. Na dálnici je lepší mít kola se spalovacím motorem spojená mechanicky. Alespoň za současného stavu techniky. Je to v praxi ověřené. Ostatně Volt měl takhle fungovat a nefungoval, protože spotřeba byla příliš velká, tak použili řešení ala Prius. A silnější hybridy Lexusu mají složitější převodovku právě pro snížení spotřeby na dálnici (tedy snížení podílu výkonu, který jde tzv. elektrickou cestou).
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
úvaha jistě dobrá a logická (a souhlasím s ní). Domnívám se však, že účel "pozdního" dobíjení spočívá v prodloužení životnosti primárního zdroje = baterie.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
A to si myslím, že ne. Všechny nové aku jsou naopak na přílišné vybití citlivé a životnost jde dolů (úplné vybití je pro ně konec). To není jako u starých Pb, které chtěly cykly.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
U Li-ion normálně jeden cyklus neznamená jakýkoli cyklus nabití a vybití. Když ji nabiješ ze 40 na 60 % a vybiješ zpět na 40 %, půjde o 0,2 cyklu. Nabil jsi 20 % kapacity, vybil jsi 20 % kapacity, tedy 20 % cyklu. Normálně se dívám jen na nabíjení, protože nemůžeš vybít něco, cos tam předtím nedal.
Pokud chceš dosáhnout maximální životnosti, budeš ji držet zhruba na 50 % +- zhruba 10 %. Jakmile jdeš zhruba pod 20 % nebo nad zhruba 80 %, situace se pro ni rapidně zhoršuje (ten vztah není lineární). Pokud to není nutné, neměl bys jít nad těch zhruba 80-20. A pokud je to možné, tak dělat třeba 55-45.
Cykly jsou tedy o množství energie, které tou baterií může protéct (kapacita krát počet cyklů). A bude trpět samovybíjením. Tuhle energii je tedy třeba doplňovat, jinak časem sama od sebe zemře (příliš se vybije a bude konec). Neustálé dobíjení a držení "state of charge" na stejné úrovni by mělo být nejšetrnější, ale tohle normálně není možné (šlo by to u záložního zdroje, ale tam se Li-ion tolik nepoužívají), takže si ani nejsem jistý, jestli jsem o téhle variantě něco četl, nicméně cykly spotřebováváš tak jako tak. To píši však dost obecně.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Prosím. Když se vrátím k té původní myšlence, cykly můžou baterii prospět - to ve chvíli, kdy alternativou je držení SoC na 95+ %. Protože tyhle baterie nejsou rády plně nabité, cyklování je k nižším hodnotám SoC (ale ne příliš nízkým) jim uleví. Nicméně nejlepší by mělo být držet je na cca. 45-50 % (tak jsou ostatně nabité pro uskladnění), pokud si dobře vzpomínám.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Ja si myslim, ze ide o 2 rozne koncepcie z hladiska potrieb zakaznikov:
1.) efektivne beziaci spal. motor podporovany elektromotorom
- mierne znizena spotreba oproti cisto spal. motorom
- maly akumulator - maly dojazd na elektromotor, resp. bez moznosti jazdy cisto na elektr.
2.) cisto elektromotor - zakaznik chce jazdit len na elektrinu
- velka kapacita akumulatora, teda vacsi dojazd na elektropohon
- v noci nabijem, na druhy den jazdim lacno, lebo viem ze dojazd mi bude stacit
Toto bmw i3+rex je typu 2, akurat tam dorobili ten extender, ako zalohu. Je mi ale divne, ze sa oplati vozit exra benzinovy motor + nadrz, to mohli radsej zvysit kapacitu akumulatorov.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Potřeba pravidelného vnějšího nabíjení je podle mne utopie. Koncept, který jsem nastínil, nabíjet z vnějšku nepotřebuje. Jen zcela vyjímečně nouzově, a to jen trochu. Splňuje i dostatečný nouzový čistě elektrický dojezd, např. k benzínce.
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Ne tohle opravdu smysl nema. V beznem provozu zere EV velikosti golfu cca 20 kWh na 100km. Bezne benzinove generatory maji spotrebu kolem 0,5 litru na 1 kWh (a to se u nich nemusi resit miniaturizace aby to do auta rozumne veslo), spickove dielesove elektrocentraly maji kolem 0,3 litru na 100km, coz i v tomto idealnim pripade jsme na spotrebe 6 litru nafty na 100 (tak velkou jsem s dieselem velikosti golfu snad nikdy nemel) a to jsme zandbali nejake ztraty...
Vysledkem teto snahy je pak auto s lehce nadrumernou spotrebou a jako bonus astronomickou cenou...
Ten co psal ty technické údaje musel mít nejmíň trojku v krvi. Motor elektrický se dvěma . válci a čtyřmi ventily, objem 647 ccm a výkon 125 kW. Docela výživné >:D
na mna nedycha vobec akosi ta baworacka aura ako z tych inych aut s logom bmw... neviem.. ale pride mi vizualne hodne chladne a akesi divne a vzhladovo sa mi v podstate nepaci... fakt tomu chyba akesi caro tych ostatnych baworakov aj tie dizajnove rysy inych klasickych modelov bmw z portfolia...
takisto mi pride ze to celkovo ani neposobi moc premiovo .. teda aspon na mna...
bmw sa dlhe roky hlasi k radosti z jazdy a sportovym jazdnym vlastnostiam... tejto skatulke by ale urcite viacej slusalo logo daihatsu alebo tata
akoby toto bmw ani nebolo skutocnym bmw... neviem ale ozaj mi to uz nepride ako bmw.... akurat to ma logo bmw a to je asi tak vsetko cim sa podoba na ine baworaky ... a ozaj.. je i3 premiant alebo kde ho radi automobilka... v tomto je dost ticho ..
skratka to pre mna nie je to skutocne bmw... nemozem si pomoct ... pride mi to skor uz len ako el. spotrebic... alebo taka el. skatulka s logom bmw... ale to skutocne caro bmw tu uz chyba .... pritom nepochybujem ze aj elektroauto moze vyzerat zaujimavo a emocionalne .... ( tesla, soul EV ) ... ale z tejto i3 posobi na mna len chlad a akasi anti-baworackost
V určitém režimu uměly pracovat tak, jak píšu výše a pro něj byla složitá převodovka zcela zbytečná - a spalmot a nádrž mohly být menší. Když ale je tu podivná honba za složitými nelogickými paralelními hybridy, který se tu preferoval.
Je si autor opravdu jist, že jezdil s 94 Ah verzí a ne současnou 60 Ah verzí? Jsem ve fázi objednávání novější 94 Ah verze a dle prodejce ještě reálně v provozu 94 Ah není (první kusy až v červenci) a především barevná kombinace (oranžová Solar metalíza) není u novější 94 Ah k dispozici, byla nahrazena modrou metalízou.
A i ten odhad při plném nabití 150 km vypadá spíše na 60 Ah, kde se tento odhad dojezdu ukazuje. Reálný (ne NEDC) dojezd u nové 94 Ah verze je 200 km...
EDIT: Ještě jsem si všiml, že autor uvádí cenu testovaného vozu na 1.058.200 Kč, takže bez REXu to je 936.000 Kč, což je základní cena 60 Ah verze. 94 Ah verze začíná na 969.000 Kč.
Takže shrnuto, autor tento test pěkně odflákl.
Dokáži si udělat představu, jak daleko to ujede. Je v podstatě jedno, zda uvádíte kWh nebo Ah, protože oba typy i3 mají stejné napětí baterie (samozřejmě to nemusí fungovat při srovnání s jinými vozy než BMW i3). Jestliže reálně 60 Ah verze ujede 130 km, tak u 94 Ah si mohu spočítat reálný dojezd něco kolem 200 km.
Samozřejmě logičtější je uvádět kWh, protože spotřebu také počítám v kWh/100km, ale pro srovnání stačí Ah.
A jinak dotaz spíše směřujte na BMW, ne sem do fóra. :-)
Který elektroskútr se přibližuje k 33 kWh v baterii? Docela bych ho uvítal...
Já vidím BMW i3 jako městské vozidlo pro denní vození, malé, mrštné, uvnitř poměrně velkrysé. A s dostačující kapacitou, abych večer z města dojel domů, kde ho připojím do nabíječky, stejně jako mobil před spaním. Pokud by se tam Němci pokusili narvat baterku jako do Tesly (90 kWh), tak už by to nebylo městské, malé, mrštné vozidlo...
A co se týče Amíků, jediná reálná konkurence je nyní Tesla, ale to je auto pro jiný účel a s cenovkou na trojnásobku i3.
33 kWh už jde, ale na začátku bylo i3 představeno s myslím 18,7 kWh a to podle mě byla blamáž (uvážíme-li jak sofistikovaný je jinak zbytek auta). Nedávno tu byla na auto.cz motorka s 15,9 kWh...
Realita je taková, že starší verze měla baterku 22 kWh (použitelných 19 kWh) a nová verze má 33 kWh (použitelných 27 kWh).
Nižší využitelná kapacita je z toho důvodu, že když ti baterka ukazuje 0%, tak je tam stále několik kWh, aby když s "nulou" odstavíš auto na několik týdnů/měsíců, aby nedošlo k totálnímu vybití baterie a tímpádem ke zničení baterie.
Tak to bych si musel spočítat, protože po několika měsících bych čekal, že z baterie bude mrtvola - pokud ne úplně mrtvá, tak slušně poškozená. Něco takového může udělat jen analfabet. Normálně tam tyhle buffery jsou, protože přílišné vybití baterii škodí, i krátkodobé. Ne jako ochrana pro uskladnění v tomhle stavu.
Odflaknuty mi prisel uz delkou, ani jsem se nerozcetl a... konec. Plus spousta takovych poloinformaci a naznaku, ale nic moc konkretni (o prumernem dojezdu behem testu o prumerne spotrebe pri ustalene rychlosti atd.) a ted jeste autor tvrdi, ze testuje neco, a dost mozna pritom testuje neco jineho. Kazdopadne dik za info. :yes:
Dobrý den,
to bych byl teda pěknej blbec vám řeknu... Vypadá to tak, jak píšete, zjistím a poté si případně nasypu kýbl popelu na hlavu.
Díky za upozornění,
Martin
Tak pánové, už je definitivní, před chvilkou mi přistála v mailu specifikace vozu. Ano, měli jste pravdu, je to slabší baterka. Jsem tedy vůl... V textu opravuji, vám se omlouvám,
ještě jednou díky za upozornění,
Machi
Zaujal ma ten rozmer pneumatík: to, že vpredu sú iné ako vzadu by som ešte bral (aj keď význam to podľa mňa má až pri silných zadokolkách typu M3), ale ten exotický rozmer 175/70 R19! Len tk skusmo som ich skúsil vyhľadať v obvyklých eshopoch (azpneu, nejlevnejsineu) a podľa očakávania o takých rozmeroch ani nechyrujú. Takže ďalšia komplikácia a obmedzenie k už tak dosť obmedzujúcemu autu.
Skrátka pokiaľ nebudú elektromobily plnohodnotnými autami typu Octavia (resp. bežné autá typu Octavia nebudú mať elektromotor), dovtedy zostanú elektromobily výsadou bohatých exotov snažiacich sa odlíšiť za každú cenu.
Tohle plati u auta co se snazi byt univerzal, ale i3 vidim jako poskakovadlo po meste a tam, kdyz clovek uzna ze dojezd problem nebude, brat jako omezeni rozmer pneu? Chapu ze pro nas vychodnaru, kde i takova fabia musi slouzit jako rodine auto, jsou to omezeni neprekonatelna, ale ja bych stim ciste na poskakovani do mesta problem nemel. A tim mene s gumama, stejne to nejspis 1. vlastnik proda jeste na gumach z fabriky. :-)
Tak možno pre Teba ako fandu BMW sú rôzne rozmery pneu normálka, pre mňa je to odchýlka, ktorú by som akceptoval iba z dôvodu potreby výrazne lepšieho gripu poháňanej nápravy, teda iba pri extra silných zadokolkách. Ale v podstate nie to je až aký problém, ako ten extrémny rozmer pneu, ktorý normálne nezoženieš. To je ďalšie zrnko do mozaiky obmedzenej použiteľnosti súčasných elektromobilov.
Inak po dlhšom hľadaní som našiel jediné pneu 175/70 R19: Bridgestone Ecopia stoja 138 eur, pre porovnanie 175ky na bežných mestských autách majú štandardne priemer 14, event. 15 palcov a stoja cca. 60 eur.
Tu mozaiku si ani nenaznacil, resp. naznacil jen v nasich vychodoevropskem vnimani k cemu slouzi auto (ke vsemu). Zminil jsi jen gumy, ktere vzhledem k tomu ze 1) po podpisu kupni smlouvy clovek okamzite prijde o 200tis Kc, tak resit cenu gumy a taky tomu ze 2) je prvni majitel nejspis ani nebude menit (max dokoupi jednu zimni sadu navic) je takovy problem neproblem. ;-)
Odhlednouc od toho jsou ta dalsi omezeni (vzhledem k ucelu auta = poskakovani po meste) jaka?
To je už Tvoj tradičný argumentačný postup: odhliadnuc od kardinálneho problému aké sú iné problémy? ;-) Ale ten kardinálny problém akosi nemôžeš odpinkať ako nepodstatný. Jednoducho dať za autíčko do mesta s necelými 4 metrami 1,2 milióna korún je sakra veľa aj pre bohatého Nemca, tak to nevydávajme za lokálny problémik chudákov Čechov/Slovákov. A ja myslím, že ho nemôžeš hodnotiť prizmou podobne veľkých áut do mesta (teda subkompakty typu Fabia), ale skôr (hlavne) prizmou ceny prevyšujúcej milión.
Ale tie obmedzenia: kde máš vo svojom okolí najbližšiu rýchlonabíjačku? Koľko musíš čakať, kým baterku nabiješ zo štandardnej zásuvky? A máš na mieste, kde parkuješ (v práci), vôbec nejakú zásuvku? Tipujem, že nabiť to môžeš akurát doma v garáži. Čo ak garáž nemáš? Kde to budeš servisovať? Budeš zrejme viazaný celý čas na drahý autorizák (aj to si nie som istý, či každý bude zvládať elektromobily, skôr tipujem, že zo začiatku to bude možné len vo väčších servisoch). Čo zima, ako sa to prejaví na výkone baterky? Aká bude predajnosť jazdenky, kto to kúpi a aký bude pokles ceny? Atď. atď.
1,2m je samozrejme raketa, ale tady se nebavime o prumeru kdo takova auta kupuje. Ona takova 1er, 3er, 5er taky nemiri na prumerneho nemce, ale na toho lepe vydelavajiciho a tam uz by to tak spatne byt nemuselo. Ekvivalentem te i3 je treba 1er, s podobnym mnozstvim kw se nabizi 120i, kdyz to vemu podle zrychleni tak 118i. Co to vybavy (automat atd.) aby se vubec dorovnala na i3 a uz ten cenovy rozdil nebude tak markantni, ikdyz tam furt bude. Tohle jsou premiove vody a premie je kde co jen ne levna, od toho bych odhlednul protoze to plati pro i3 stejne jako pro cokoliv jineho. (I takova rozumne nakonfigurovana A3 s nezakladnim benzinem je otazka 40tis euro).
Tema slovakama jsem narazel na to ze kdyz uz u nas nekdo ma takovou castku na auto, ma dost mozna jen jednu (a ne dalsi tri na dalsi 5er a kdo vi co jeste k tomu), takze od toho auta automaticky ocekava ze zastane vse. Tohle toho lepe vydelavajiciho nemce trapit nemusi, resp. ho to bude trapit mene casto. Tam ten dojezd nemusi byt takovy problem jako u nasincu.
Ad obmezeni, rychlonabijacku mam v arealu firmy kde momentalne pracuji, takze cca 100m od kancelare >:D To ti moc nevyslo, ale chapu kam miris a vim, ze jsem spis vyjimka. Vadi to ale? Vetsina lidi najede denne do 50km, to s 94ah baterkou a REX znamena nutnost nabijet jednou za tyden, treba doma v garazi (predpokladam ze kdo ma volnych 1,2mil na druhe nebo treti auto bude mit nejspis dum).
Ano, je to hracka, ale tech omezeni tam nevidim tolik, ani cena neni prestrelena o tolik jak se na prvni dojem zda a o prodejni cene ted spolu muzeme vest leda teoreticke debaty a ne, netusim jak narocne je to servisovat (na druhou stranu od elektromobilu toho moc na servis necekam).
A abych uspokojil tvou koncernovou dusi, tak ted nemluvim jen o BMW, klidne si tam dosad Leaf, dava mi naprosto stejny smysl jako tohle BMW. ;-)
Aby bolo jasné, ja alternatívu neodmietam, naopak si viem ako daily drivera predstaviť nejaký elektromobil či plug-in hybrid. Dochádzam do práce cca. 10 km, takže ani z hľadiska dojazdu by som problém nemal, nabijem doma v garáži a hotovo. Len od toho čakám plnú funkčnosť štandardného auta so spaľovacím motorom, žiadne nasilu odlišné a teda zbytočne drahé riešenia ako sú práve tieto extrémne kolesá a pneu, komplikovan servis a údržbu atp. A tiež nechápem, prečo musia hybridy či elektromobily vyzerať nasilu inak, ako bežné autá (rozumej sú buď len tak normálne škaredé ako toto i3, alebo extrémne odpudivé ako nový Prius).
Mimochodom tie mi stále nejdú do hlavy, veď tie kolesá i3ky sú väčšie, ako na nejakej S-Klasse s 255/35 R20. Prečo?
Pokud rozměry definujete jen obvodem, tak pak ano, máte pravdu. Nicméně co je na obvodu špatného? Já spíše koukám na styčnou plochu, protože to je IMHO podstatnější než obvod pneu.
Čo vnímaš primárne na kolese? Predsa jeho obvod, resp. priemer (na auto/koleso sa normálne pozeráš zboku, takže vnímaš hlave ten priemer). A skutočne nerozumiem, prečo musí mať pneu o šírke len 155mm (175mm), t.j. na úrovni miniáut, priemer až 19" (t.j. na úrovni lux triedy).
I obvodem kola urcujes celkovy prevod, mozna se to mnichovskym jen hodilo mit kolo tohoto obvodu kvuli idealnimu prubehu? Dalsi moznost muze byt hmotnost? Design tam mel sve misto urcite taky. Sirka pneu je tak nizka kvuli odporum, a enormni velikost pak aby stycna plocha zustala primerene velka (vetsi nez treba u R14 s takto sirokou pneu)?
Nebo kombinace vseho toho?
Zrejme nič z toho, čo píšeš.
1. prevod: ten prispôsobíš kolesám, nie kolesá prevodu.
2. hmotnosť: koleso s priemerom R19 bude logicky ťažšie, ako R15.
3. odpor nemá moc spoločného s priemerom (resp. má len nepatrný vplyv v porovnaní s rozdielnou šírkou pneu).
4. styčná plocha: tú ovplyvníš oveľa viac šírkou. Vypočíaj si trebárs rozdiel plochy medzi 175/60 R15 a 185/60 RA5 a potom rozdiel medzi 175/70 R15 a 175/70 R19.
Skôr to bude čisto dizajnová záležitosť, ono to auto je dosť vysoké, masa karosérie je veľká a nejaké 15ky ako na Fabii by tam vyzerali smiešne a utopené.
1)i3 by mela nektere veci zdilet s i8, uz tak je to financne narocny podnik tak bych se nedivil kdyby skutecne slo i o ladeni prevodu pomoci rozmeru kol (protoze celkovy prevod treba vzali z i8).
2) Berme ted, ze z nejakeho duvodu chteli takto velky obvod kola (bod 1 nebo bod 3/4/5), proto nema smysl resit jestli je najake R15 lehci, v takovem pripade jen resis jestli R18-R19-R20 a beres, ktera kombinace kolo+pneu v tvem pozadovanem celkovem rozmeru je nejlehci.
3 a 4) Jsem dal do jedne vety zamerne, to jsou spojene nadoby. Ano, stycnou plochu muzes zvetsit efektivneji rozsirenim, ale tim zvysujes i valivy odpor, tudy cesta nevede. Druha cesta jak stycnou plochu zvetsit bez vyrazneho zvetseni valiveho odporu je prave skrze vetsi prumer.
Taky bych si tipnul nejvic na design, ale ty dalsi nahore vypsane veci furt muzou byt spolukfatorama.
Nebude valivý odpor úměrný styčné ploše, ať už ji uděláš šířkou nebo průměrem? V tomhle ohledu (minimalizace odporů) by roli mohla hrát i aerodynamika. Ale jaký dopad bude mít větší průměr, jestli je to výhodný obchod, to už je na mne příliš.
Já sice také nevím, proč zvolili takovéto netypické rozměry, ale předpokládám, že je to nějaký mix efektivity (resp. hledání nejmenších ztrát s ještě ideálními vlastnostmi pneu) a designu. Ale to je spíš dotaz na BMW, než to tady řešit v diskuzi.
Ty 19" z boku nevypadají špatně, když si to představím s nějakými 15" koly, tak mi to k tomu celkovému designu nějak nesedne. Ale to je jen můj subjektivní dojem.
Jako zákazníka mě především zajímá, zda se na to dají pneu sehnat za rozumné peníze. Když se kouknu na např. nejlevnejsipneu.cz na 155/70 R19, tak dát za pneu něco přes 3 tisíce mi přijde OK a proto to dál nemusím řešit.
Šířka je daná snahou minimalizovat valivý odpor, pokud se nepletu (mají to být tak trochu galusky). Proč přesně zvolili větší průměr (kromě vzhledu), netuším.
Máš nejaké štatistiky z Nemecka? Ja som našiel len USA a tam sa za 1-5/2016 predalo 2272 í-trojok. Kdežto taký Nissan Leaf (sám osebe mimoriadne odpudivý) sa predával viac ako dvojnásobne lepšie (4697 ks).
Dle Wikipedie se jen v Německu prodaly následující počty i3:
2013 - 559 ks
2014 - 2233 ks
2015 - 5063 ks
Jinak třeba Leafů, dle Wikipedie, se od 01/2012 do 06/2015 prodalo 2871 kusů.
Vidíš a přesto znám několik majitelů (až mě to překvapilo). Pravda, většina je z Norska, ale jsou tam i Němci. Jinak on takový Mini také není zrovna levná sranda, jen lépe vypadá, to jo (i když poslední generace mi nepřijde z nich nejhezčí).
Áááá, to jsou ty přepočty z EUR. Sorry. :-)
Já jsem dříve hledal rozměr 175/70 R19 a našel jsem jen pneu okolo 9 tisíc, což je fakt moc za takovouto pneu a pak jsem na nejlevnejsipneu.cz našel Bridgestony 155/70 R19 něco přes 3 tisíce, což už mi přijde jako normální cena. Když vezmu naši flotilu, kde máme pneu 17"-21", tak pneu za 3 tisíce mi přijde normální. Pokud někomu ne, holt si nesmí kupovat BMW.
Dle prodejce není problém osadit zadní nápravu stejným rozměrem jako vepředu (tj. 155/70 R19).
Ostatně zimní sety BMW prodává jen v rozměru 155/70R19.
Takže prakticky sjedete gumy 175/70 R19 a jako nové koupíte 155/70R19.
Já měl elektromobil půjčený na 14 dní a taky jsem mu nakonec přišel na chuť. Dojezd 200km novějších elektromobilů už stačí na 95% jízd a už po týdnu každý zjistí, že zaběhnutý systém jezdím týden-15min tankuju-jezdím týden u elmobilu neplatí. Přijedu domů a zapojím do zásuvky.
Jsem obchodník a na dlouhý trasy mám diesel, elmobil jsem používal na všechno ostatní.
A není to jedno? Nikdo přece netvrdí, že elektroauto se hodí pro všechny a na všechno. Ale může to oslovit skupinu zákazníků, co mají možnost nabíjet auto doma nebo v práci a najezdí denně do 150 km.
Kdo tu možnost nemá, holt bude i nadále tankovat naftu/benzín/atd.
zatim Elektromobil neni vhodny pro vsechny a jeste dlouho nebude vhodny pro vsechny, benzin a naftu si taky drtiva vetsina lidi tankuje u benzinek, takze proc by jako casem nemohli lidi nabijet u verejnych nabyjecek, nebo na verejnych parkovacich stani s moznosti dobijeni, at jiz indukci, ze sloupku verejneho osvetleni, nebo proste z toho stojanu ;-) jiz se testuje i OLEV, kde energeticke spolecnosti predpokladaj ze se nabijeni za jizdy bude resit pausalem, tak jako se dnes resi treba telefonovani, zaplatis mesicni pausal a nabijis ;-)
ty us se prober a rozhledni se kolem sebe, davno neni "stredovek" a technologie a pokrok je cim dal rychlejsi ;-) doma mas predpokladam jeste telefon s vytacecim cifernikem ne?
tohle bych sice na ulici nechtel, ale jak vidno zadna garaz a zadne prodluzky z oken se nekonaj [odkaz]
Má typický obyvatel bytového domu bez garáží vůbec na to, aby si pohodlně mohl dovolit slušný nový vůz? O elektromobilu při dnešních cenách nemluvě. Z mého pohledu na to průměrný plat nestačí a to ti také vyřadí většinu populace.
ale tahle veta je nesmysl na entou
"Co komu udělaly úsporné naftové motory, aby se Elon Musk koupal v dotacích a dlouhodobě vyráběl auta s obrovskou ztrátou?"
dotace tesla spolatila jiz pred vice nez 2 lety, oni to totiz nebyli dotace ale vladni pujcka, dotace na elektromobily v USA dostavaji pokud o ne pozadaji az ti co si dany elektromobil koupi, nikoliv automobilka, a v cerpoani techto dotaci jsou zakaznici Tesly az na 3 miste, za tema co koupili Toyotu a BMW ;-)
a ztrata? a proc by nemohlo bejt ve ztrate? spousta firem je ucetne ve ztrate z mnoha duvodu, hlavni je jen to jestli maji volne financni prostredky ci nikoliv, a Tesla je ma, ja vim ze vetsina zdejsich "ekonomu" by u sve firmy mela zisk nejlip jeste ten mesic co zacnou podnikat a nasledne by z toho radi odvadeli dane ci pripadne vyplaceli dividenda akcionarum, ale holt jini to videj troku jinak a do zisku se zpocatku nezenou a dane finance misto aby je "rozdavali" na vsechny strany investuji do rozvoje samotne firmy :-)
tak jsem si test docetl a prijde me ze autor testu popletl vic veci, opravdu 94Ah ? a opravdu se spravne dival do ceniku?
Nechcem sa vyjadrovat k Tesle, ale ta kriva podotazka od pana Machalu ""Co komu udělaly úsporné naftové motory," je pekna ftakovina.
Co som komu urobil ja, ze musim cuchat to svinstvo ? Za kazdym SUV, co chce dokazovat svoju nadvladu na ceste ....
Opakujem to znova, pridte sa pozriet na taky smogovy alarm. Netreba ist do Londyna ci Pariza, staci Stuttgart.
Stale zvyhodnovane palivo, ci uz cez dane alebo cez oslabene emisne normy pre naftu(od cias Euro1) - to je trhovy mechanizmus ???
Keby som si vyrobil "TEORETICKY" auto na jadrovy pohon s ochranou pre posadku, ale do okolia by to ziarilo ako Fukusima, bola by to pre Vas vhodna motorizacia, lebo staci tankovat raz za trepnem 50 tkm ???
Zajímalo by mě, jestli majitel tohoto auta (nebo automobilka) jsou zvýhodnění jinak, než Tesla nebo zákazník Tesly, nevíš?
(nebo zaměňme za iGolf, Leaf..)
na dotaci v USA dostanou kupujici uplne stejne jako jakykoliv jiny elektromobil, pokud o to pozadaji po koupi toho auta a to $7500, a pak muzou dostat jeste dalsi penize podle toho v jakem state si to koupej a zda dany stat ma i nejakou dalsi lokalni slevu/dotaci
jednu dobu to dokonce lidi zneuzivali ze si koupili golfove voziky nebo trakturky na sekani travy, a nechavali si na to vracet tu federalni dan $7500, takze nekteri na tom jeste vydelali neb ty golfaky a trakturky byli levnejsi >:D
Takže dotace nedostává Tesla přímo žádné, a dostává je jen a pouze kupec elektromobilu?
Pak nechápu ty žvásty o "válení se v dotacích". Tím spíš, že (pokud vím) Musk peníze neustále točí, investuje dál.
Mmch, necelých 200t na auto za 3míče- to je to,oč tu kráčí? To je celá dotace? Opravdu je to vše?
tak tak, o dotaci musi pozadat primo kupujici co se federalni dotace tyce, pak jsou jeste i dotace a prizpevky jednotlivych statu USA a tam je to proste podle daneho statu, nekde prizpeje kupujicimu pulku dotace stat a druhou pulku dealer a tak podobne, automobilka ale nedostava vubec nic, to je jen nesmysl ktery zacali sirit nejaci dementi kteri hatuji pocitam i na holici strojek na elektrinu :-)
Tesla ziskala grantovou dotaci na cast vystavby GigaFactory od statu Nevada, ale zatim nevycerpali snad ani 20%, je to podobne jako pobydky kdekoliv jinde po svete, kde firma dostane bud primo finance, nebo treba danove ulevy kdys u nich postavi tovarnu a zajisti pracovni mista v nejakem poctu a nasledne v danem miste i plati dane, coz je pripad i GigaFactory
jo SpaceX ziskalo dotace na kontrakty od NASA, ve stejne vysi dostali dotace ali i Boeing a Lockheed Martin, a Tesla dostala od statu Nevada (nikoliv od federalni vlady jak je milne uvadeno) dotaci na vystavbu arealu GigaFactory coby ekonomickou pobydku ;-)
a jaksi jsi zapomel napsat (jak neobvikle >:D ) ze tech 123 miliard korun je vcetne vyhodnych pujcek, realne ziskali vsechny jeho firmy na cistych dotacich jen cca 2 miliardy dolaru, nikoliv tech 4.9 co se uvadi, skoro 3 miliardy totiz Tesla US vlade splatila jiz v roce 2013 ;-) mimochodem jine automobilky v US tech miliard dostali takto i 10x vice ;-) kdyby je nedostali tak dnes neexistuje skupina Genral Motors a pravdepobobne by krachl i Chrysler, Dodge a Jeep, jak strasne na to nekteri zapominaj >:D
Pakliže chceš vzpomínat další automobilky, je potřeba brát i socioekonomický aspekt. Maluješ si celý svět černobíle...bílý je Musk, vše ostatní černé. Je to nesmysl.
ne ja jen neopomijim ty cifry a nezamlcuju to co se me nehodi do kramu jako tobe ;-)
na cistych a nevratnych dotacich od federalni vlady ziskala Tesla jen cca 250 milionu na vyvoj alternativnich pohonu, stejnou dotaci cerpali i Ford 2.8miliardy, Chrysler 1.3miliardy a GM 3.6 miliardy, tohle byla jedina forma prime dotace pro Teslu, vse ostatni z tech 4.9 miliard pro Muska jak se pise jsou jen danove ulevy, danove pobydky od statu Unie (nikoliv od federalni vlady) a federalni pujcky v dobe krize, ktere Tesla jako jedina z tech 3 automobilek jiz splatila ;-) Ford danou federalni pujcku nevyuzil, tedy nemusel ani nic splacet, Chrysler dnes FCA a GM dodnes spalcej
nejvetsi sumu co Tesla ziskala je pobidka od Nevady v hodnote 1.3 miliardy dolaru na vystavbu arealu Gigafactory, ale cerpa ji prubezne a musi ji vycerpat do roku 2020, jinak jim dotacni program zanikne a zbytek si holt budou muset zaplatit sami, mimochodem GigaFactory ma stat okolo 5 miliard, takze proinvestuji 5 miliard a na Nevadske pobidce ziskaji az 1.3 miliardy, Nevada na tom teda tratit opravdu nebude, maj to jiste velice dobre spocitane ;-) je to uplne to same jako kdys clada CR da penize na vystavbu tovarny treba Skodovce, ta investice se jim vrati pak na poplatcich a zamestnanosti ;-)
spousta tech pobydek je i vyhodna pro dane staty, treba v Californii kde maj pronajatou tovarnu, tak ta tovarna vic nez 5 let chatrala a nikdo ji nechtel, uvazovalo se i o jeji demolici, coz by Californii prislo asi na pul miliardy, takze co je lepsi, dat pul miliardy na zbourani a nechat to dal ladem tak jako treba v Detroitu, nebo to pronajmout aspon za simbolickou cenu a zajistit tak zaprve rekonstrukci daneho arealu zpocatku praci cca 3000 lidi s vyhledem ze pokud bude dana firma prosperovat je vyhled az na 30000 pracovnich mist?
podnikam od roku 2003, za sve, ale pokud bych mel moznost vyuzit grantu nebo dotace, tak rad sve podnikani rozsirim, a ano i se na to chystame s kolegou, chceme vyuzit startup pro mlade absolventy a jistou cast chceme cerpat z fondu kinematografie
mimochodem ostatni automobilky v US propoustej, Tesla a SpaceX lidi najima, stejne jako treba FaradaiFuture, takze co je lepsi, cpat penize do automobilek co chtej penize a presto propoustej, nebo do automobilek/firem co chtej mensi penize a jeste nabiraj lidi? takze kdo je rovnopravnejsi?
Musk vyuziva moznosti v ramci toho kde jsou nastaveny pravidla jinyma, jako jeden z mala ty penize z dotaci utratil za to na co je dostal a zacal prodavat ciste elektricka auta ktera v soucasnosti maji podporu politickou i zacinaji mit podporu verejnou a prodeje jim stoupaji tak jako stoupa poptavka po elektrickych vozech, ze to tak neudelali ostatni neni problem Muska, prachy dostali a tu moznost meli a porad maj :-!
budeme nadavat na Nemecke automobilky kvuli tomu ze na dotacich od Nemecke vlady a EU dostali dotace od roku 2008 cca 6 miliard eur na vyvoj alternativnich pohonu? pritom se nas to dotyka mnohem vic nez nejaka Tesla kdesi za oceanem ;-) je as usmevne ze nejaci Evropani maj potrebu resit to jak ziskal finance nejaky Musk a to ze v Evrope se na dotacich rozdava rocne 100x vic do vetsich ptakovim jim nevadi >:D
Presne o tom to je. Ved sa to blizi k socializmu. Dotujeme a dotujeme a dotujeme ...
Si na "spravnej" strane ? Tak mas vyhrate - ked krachujes, dostanes danove ulavy, dotacie a dalsie "spravne" vstupy. Na OPACNEJ strane mozes vyhlasit bankrot ci predat co sa da.
EDIT pre Samana:
Len aby ten nabor pracovnikov bol realne potrebny a nie inak vyvolany ... tlakom garnitury.
Akurat tam bola debata so sefom nejakej juhovychodnej uholnej US spolocnosti a debata bola o buducnosti uhlia a vyuzivanie energii. Takze, novy sposob spracovania uhlia, ktory vraj drasticky znizi produkciu CO2 z jeho spalovania - predpokladaju vyuzitiu ich technologie prave vo vychodnej Europe a azii - spalovanie bez síry ( ci ako som to pochopil ), samozrejme dolezity ostava plyn a elektrinu planuju aj nadalej riesit jadrom. Vraj sa bez toho nezaobidu...
Skoda ze ma nenapadlo dat to tu skor, hadam si to budete vediet najst - koho z vas to zaujima. ;-)
lepsi technologie spalovani uhli jsou stara zalezitost a pouzivaj se i v CR, v US ale uhelna lobby krachuje celkove, ve velkem se prechazi na plyn a vpodstate energetikum v USA uhli nijak neschazi, nahrady maj za nej levnejsi a ekologove do nich pak nerejou takze jsou spokojeny, spotreba uhli a najrazovani uhelek klesa v USA od toku 2010 zhruba o 10% rocne, a jiz se jim ani nevyplaci uhli vyvazet, protoze jeho cena je proste nizka celosvetove
"647 cm3 s výkonem 28 kW ... přidává dalších 120 až 150 km k dobru (díky devítilitrové nádrži). "... takže 650 má spotřebu 6 až 7,5 litru na 100?
Vzhledem k tomu, že běží trvale v optimu, tak by měl mát tak do 3... dobře, po přepočtu ztráty při nabíjení 3,5... ale dvojnásobek?!
Jinak z principu proč ne... malá auta (2 lidi + nákup) jsou do města asi jako elektromobily fakt lepší, a až budou stát cca 300 tisíc, tak se i rozšíří.
Chápu, že k tomu, aby ta cena šla dolů, se podobný auta musí prodávat... ale stejně by měla už teď odpovídat aspoň současnému stavu techniky, ne?
trojcata iON,Czero, iMiev se daji koupit jako 4 roky stare ojetiny za cca 190-200 tisic, Leaf se da poridit od 250 tisic coby ojetina, cena tam klesa extra rychle, takze ono to cvasem prijde a tech aut bude stale vic :-)
je strasne velka skoda ze se v CR ofiko neprodava Renault Zoe, ten je cenove mezi EV na tom nejlip a ma i rychlou palubni nabijecku, to by byl dnes asi nejlepsi kauf mezi EV co se ojetin tyce, ale par jich v CR jezdi, jedna cerna se da potkat na okolo Noveho Jicina
na baterku se zaruka prenasi tak jako kazda jina zaruka, takze i ti co dnes poridi nejake ojete EV, tak maji stale zaruku tak jako prvni majitel, u vetsiny EV je zaruka na baterii 8 let, takze i u Ev z roku 2010 je porad zaruka vetsinou 2 roky
jak ukazukjpou ale zkusenosti majitelu EV, tak s casem opravdu problem nebude, problem bude az najezd a ten se u mensich baterii odhaduje na cca 300 tisic km, a takovych EV je strasne malo a jiz tam i zkusenosti s vymenou baterii jsou, navic cena tech baterii neni tak vysoka jak si vetsina mysli
ta padajici cena EV ojetin ale dava dobudoucna vetsi sance na nizsi a nizsi ceny i novych EV, jsou totiz stale v jakemsi pocatku kdy se cenotvorba jeste mele a usadi se az nekdy v dobe kdy se usadi jakysi prumer kapacity/dojezdu, vpodstate az s prichodem EV kde bude dojezd okolo 500km na nabiti se cena EV zacne ustalovat, ted je tam porad turbulence z diky tomu, ze nove generace budou mit i 2x kapacitnejsi baterie, to je asi stejne jako by sis koupil spalovak s 25 litrovou nadrzi a automobilka by po case u faceliftu dala nadrz 50 litrovou ;-)
pro trhy jako je CR jsou navic ceny ojetin zasadni faktor, ojetin se proda mnohem vice nez novych aut
V článku je uvedená nesmyslná hodnota zrychlení z 0 na 100. S REXem to zvládá za 7,2 (7,3 nová verze). A to bez příprav a bez zkušeného řidiče. Prostě dupnete na plyn. Já měl i3 půjčenou na měsíc, tak trochu vím jak jezdí a ten dvouválec tedy tak úplně tichý není. Ano jde to překousnout, protože většinou neběží, ale vibrace jsou dost nepříjemné.
Máte nějaké zdroje, že BMW bere na "i" sekci nějaké dotace? Pokud si tady koupíte i3/i8, tak se domnívám, že to cvakáte celé ze svého.
Jediné, na čem se v ČR ušetří je silniční daň, pokud je auto v podnikání...
Jako u americké vlády? Jako že saská fabrika si chodí pro peníze do Washingtonu? :-)
Ne, vážně, máte nějaké konkrétní informace nebo nějaké zdroje, že BMW financuje "i" sekci z dotací? Já jsem dosud nic takového nenašel. Zatím, co jsem o tomto četl, tak o dotacích ze strany státu jsem se nic nedočetl, mě to přijde, že si to celé zatím financují sami...
Německo zformulovalo svůj plán částečného přechodu osobní dopravy na el. pohon teprve vloni, každopádně nic takového jako přímé dotace výrobci/ům nechystá, podpora půjde kupcům, do rozšíření přenosové sítě a na nabíjecí infratstrukturu, automobilky jedou el. programy za své.
BMW tak jako vsechny Evropske automobilky ziskali dotace na vyvoj alternativnich paliv a pohonu, PSA ty prachy utapelo ve vyvoji auta na vzduch, Renault to utracel za pokus se stanicema na vymenu baterii u elektromobilu, VW to utracel poruznu od vyvoje paliva z vodiku za pomoci obnovitelnych zdroju az po normalni elektromobily a pravdepodobne cast z tech financi pouzil i na vyvoj platformy MEB, Mercedes za to vyvynul respektive si nechal vyvynout elektricke B (Teslou), a BMW diky tomu postavilo divizi "i" , co se da najit za cifry tak jen nemecka trojka dostala na dotacich od EU a i od Nemecke vlady neco prez 6 miliard eur, nevratnych :-)
ja vsude pisu ze realne se elektromobily dostanou na 15-20% vozoveho parku ve vyspelich zemich nekdy mezi lety 2030-2035, a klidne se vsadim o celou vejplatu ze se tohle vyplni, tuy DinarOVINO ;-)
To len neskuseny a neobjektivny tester moze napisat taku blbost ako: "hybrid ma minimální dojezd a složitějšího ovládání (když chcete jet s hybridem úsporně, musíte se snažit)".. taky klasicky cesky Pepa ktory onanuje nad nerealnou 4 litrovou spotrebou traktorovej klaustrofobickej Octavie 1 .. :no: Toto nie je recenzia, toto je subjektivne vyplakavanie autora o jeho nevkuse a zaujatosti. :no:
Zajímalo by mě, kdybych si řekněme vzal sebou kanystr s benzínem nebo prostě občas zastavil u pumpy, jestli by se dalo zvládnout 500 km. Tak 4x za rok bych takovou cestu tam a zpět potřeboval podniknout >:D Současné auto si vezme průměr 6-7 litrů podle rychlosti. Kolik by se započítáním dojezdu na elektřinu vzala v růměru i3? Zkoušel už někdo za kolik jede i3 na REX po dálnici?