Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW i3 REX – Mám rád elektromobily!

Až do testu BMW i3 REX jsem byl z elektrické mobility hodně rozpačitý, teď už vidím světlo na konci tunelu.
Zpět na článek
30. 6. 2016 06:55
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
29. 6. 2016 11:39
29. 6. 2016 18:21
2. 7. 2016 07:00
29. 6. 2016 11:51
29. 6. 2016 16:11
29. 6. 2016 12:54
29. 6. 2016 12:03
29. 6. 2016 12:43
29. 6. 2016 13:47
29. 6. 2016 15:38
29. 6. 2016 13:39
29. 6. 2016 14:07
29. 6. 2016 14:52
29. 6. 2016 15:07
29. 6. 2016 16:29
29. 6. 2016 16:39
29. 6. 2016 16:50
29. 6. 2016 18:04
29. 6. 2016 18:30
29. 6. 2016 19:39
30. 6. 2016 00:08
30. 6. 2016 08:36
30. 6. 2016 09:24
30. 6. 2016 09:35
30. 6. 2016 09:59
2. 7. 2016 08:49
30. 6. 2016 10:01
2. 7. 2016 08:39
29. 6. 2016 18:07
30. 6. 2016 09:09
30. 6. 2016 10:28
30. 6. 2016 11:03
2. 7. 2016 08:31
29. 6. 2016 18:08
30. 6. 2016 09:10
30. 6. 2016 10:36
29. 6. 2016 14:16
30. 6. 2016 13:23
29. 6. 2016 14:54
30. 6. 2016 08:25
30. 6. 2016 11:00
19. 9. 2019 19:35
Avatar - Magister
29. 6. 2016 11:22
Můj vztah k baterkám
Mám rád auta. Voní mi zejména benzín. Není to pro mě jen přepravovadlo z místa na místo. Mám rád jejich mechaničnost, sžití s řidičem, rád o své auto pečuju. Elektrospotřebiče ale nemusím. Postrádají pro mě veškerou romantiku. Navíc jsou stále ve fázi nepovedených dotovaných pseudoekologických karikatur skutečných aut. BMW dělalo dříve zajímavější vozy než dnes.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 11:44
Re: Můj vztah k baterkám
Ale řidičů, jako jsi ty je kolik? 2%? Ostatním je fuk, na co jejich (pokud nejezdí sdíleným autem >:-[] ) vůz jede. Stejně bude časem na dálnicích všude úsekové měření rychlosti, takže ve výsledku si běžná auta vystačí s motorem o výkonu 60 - 80 kW (takže tříválec >:D ) + nějaký elektrický doping a bude to akcelerovat jak z praku.
Avatar - twistedTSD
29. 6. 2016 12:17
Re: Můj vztah k baterkám
Možná, ale my nadšenci nejsme "ostatní", tak proč bychom "přepravovadla" podporovali? A úsekové měření v plošné podobě se mimochodem naštěstí ukázalo jako politicky neprůchodné.
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 12:29
Re: Můj vztah k baterkám
Já přeci nic nepíšu ve smyslu: "Stop R6 v BMW!" Ať existují výkonné motory, pro ty, kteří je chtějí. Ale u běžného řidiče, který jezdí Passatem 2,0 TDi, tak tam vidím prostor pro zlepšení ve smyslu částečné elektrifikace. A ještě si polepší v nižší hlučnosti, možná i v lepším zátahu a dojezdu.
29. 6. 2016 20:48
Re: Můj vztah k baterkám
jj
HOŠI "vy prdprocento motoristů" VŠICI STE KAPÁNEK NAHLAVIČKU ŤUKLÍ :-) VÁM PROSTĚ TA ZHOVADILÁ ZAPRODANÁ MOTORISTICKÁ ROPNÁ [odkaz] BRMBRM LETÁ POSLEDNÍCH 60ti let vlezla na mozek (přesně jak dědkové co evropu zaprodávali chtěli...) a považujete ten svůj STYL prdět si svou brmbrm spalovací RAKOVINOMETNOU [odkaz] popelnicí [odkaz] [odkaz] za STANDART-NORMÁL, ale ono tomu tak NENÍ ;-)
TO JE ABNORMÁLNÍ LUXUS TEN VÁŠ HUKOT MOTÓRU A POCIT ŽE STE V POPELNICI NĚCO EXTRA (ikdyž nejste) aby kvůli tomu LIDI MĚLI CHCÍPAT RAKA [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] brmbrm ***kové motoúchyláčci ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - CHerokee
29. 6. 2016 21:39
Re: Můj vztah k baterkám
A co těžké kovy, ty neva? >:D
30. 6. 2016 07:41
Re: Můj vztah k baterkám
Připadáš si zcela normální? Teď se neptám na tvou sexuální orientaci, ale obecně. Chováš se jako bezcenný hlupák. Schválně píšu "jako", jelikož mi tvé vystupování přijde celé jen coby póza anonymního pisálka.
13. 7. 2016 19:07
Re: Můj vztah k baterkám
2 - 3 auto do rodiny - pan redaktor je velky sprymar >:D Miniauto za mega s do jezdem 250 km - tak to je BOMBA.
29. 6. 2016 12:12
Re: Můj vztah k baterkám
Ktera BMW byla drive zajimavejsi?
518?
324d?
725tds?

V cem ti pripada soucasna M3/4, M5/6, M135/140i, nebo 750i nezajimave, ty pozerska karikaturo? >:D
Avatar - Magister
29. 6. 2016 12:26
Re: Můj vztah k baterkám
Ty osobní útoky si nechej od cesty. Líbily se mi BMW s řadovými šestiválci s atmosférickými motory. Líbilo se mi i 8 válcové M3 nebo 10 válcové M5. BMW Z8 považuju za jedno z 5 nejkrásnějších aut na světě. Ale to vše je minulost, dnes razí heslo víc turb víc bmw, jak jsem se někde dočetl. No a zvuk...ten se do kabiny pustí uměle a to i u vrcholových modelů. A místo krásného kabrioletu tu máme elektrické ošklivky. Ale jak koukám, někteří "fans" jim to pořád žerou...
29. 6. 2016 12:48
Re: Můj vztah k baterkám
BMW má mimo jiné v portfoliu R6, V8 a V12. V10 byla stejně jako u Lexusu ojedinělá cesta související s F1.

U M3/4 V8 snad potřeba není a s tím, že zbytečně nahrazují přirozený zvuk reproduktory souhlasím.
29. 6. 2016 13:33
Re: Můj vztah k baterkám
Včera jsem měl menší projížďku s M2. Je strašlivé kam ten downsizing došel. Do pidi autíčka nacpali řadový šestivál s turbem a 365 hp:) tohle rozhodně není pravé BMW, natožpak M:) a dneska jsem jel pro srovnání se 130i, atmosféra, manuál. A obě ty auta něly co nabídnout a asi nejsem petrolhead, protože nemůžu jednoznačně říct, které je lepší, jedno příšerně rychlé, druhé zase zábavné...
Avatar - Magister
29. 6. 2016 13:36
Re: Můj vztah k baterkám
Já ti to neberu. Napsal jsem svůj názor. Zaráží mě však, proč M2 musí mít generátor umělého zvuku do kabiny. To je trapné.
29. 6. 2016 13:56
Re: Můj vztah k baterkám
Me to prijde zvlastni a moc to nechapu, ale jestli se to da vypnout, tak nevidim zadnej problem.
Re: Můj vztah k baterkám
Je to zbytočný bazmek navyše, ktorý musíš zaplatiť.
30. 6. 2016 10:47
Re: Můj vztah k baterkám
Není podstatné co v autě je, a dá se vypnout, ale co v autě není, a zapnout se tudíž nedá. Jako třeba dva válce u AMG 45:)
29. 6. 2016 13:55
Re: Můj vztah k baterkám
>:-[] >:-[] :yes:
29. 6. 2016 14:20
Re: Můj vztah k baterkám
:yes: ;-)
29. 6. 2016 13:07
Re: Můj vztah k baterkám
Tak srovnávat 725 tds s novou M5 by ti šlo >:D ted ještě nějaké srovnání, které má smysl :-!
30. 6. 2016 09:38
Re: Můj vztah k baterkám
Tady nekdo neco srovnava? To mi uniklo, sorry...
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 6. 2016 06:55
Re: Můj vztah k baterkám
"Není to pro mě jen přepravovadlo z místa na místo"

Ach jaj... kolkokrat som tu vetu pocul z ust samozvanych petrolheadov, aspirujucich boy-racerov

Bohuzial ich predstava o koncepte 'viac ako priblizovadlo' bola v praxi redukovana na styl brzda-plyn, jedinym vyslekom ktoreho bolo, ze na dalsej krizovatke stali o dlzku auta dalej.

Benzin je mrtvy - v top sferach motorsportu (LMP1, F1) je v podstate uz len tolerovany. Na experimentalnych podujatiach typu Pikes Peak si benzin ani neskrtne.
30. 6. 2016 07:33
Re: Můj vztah k baterkám
Benzín je mrtvý a ty máš čistý elektromobil? Soused? Celé město? Na Pikes Peak si neškrtne?

O tom jak je benzín tolerovaný snad ani nemá smysl hovořit.

Sheldone, ne...benzín není mrtvý ;-)
30. 6. 2016 10:48
Re: Můj vztah k baterkám
Benzín je mrtvý? >:D
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 11:39
Trendsetter
To je i3, ať se to líbí, nebo ne. Moc se mi zamlouvá, že váží okolo tuny, na rozdíl od konkurence, která bývá o 50% těžší. Jen mne překvapila spotřeba benzínu. Rozumím správně, že si v generátorovém režimu "cucne" 8-9l/100 km? ;-\

Samozřejmě to chce rozum do hrsti. Nejblíž ideálu je asi Prius, kde je poctivý motor s atkinsonovým cyklem, jen by bylo fajn nenutit řidiče jezdit přehnaným ekostylem, který brzdí ostatní.
Ani takto nakombinovaný pohon nemusí být extra drahý, protože se dá ušetřit na převodovce, která může být jen dvou či třístupňová, nebo e-cvt. I spalovací motor může být levnější, protože stačí menší.

Neznamená, že když Makaróne nevidí jak být ziskoví s elektromobily/hybridy, že to nejde. Ono to jde. Jak nad tím přemýšlím, tak nejdražší je zřejmě správně vymyslet a nastavit elektroniku, která řídí min. 2 motory.
Když ono je tak jednoduché hodit do Giulie naftový R4 a doufat, že se vejdu v Evropě do limitů CO2....
Rozbalit vlákno
3
29. 6. 2016 14:01
Re: Trendsetter
Lenže Prius, ta nenúti jazdiť ECO štýlom, to sa tu len miestny testeri, tak navážajú do hybridov. Pokojne si môžeš vychutnávať odpichy z križovatiek. Len neskáč prudko na brzdu, keď brzdíš pozvoľnejšie, tak to spomaľuje len dobýjaním bez potreby využívať brzdové kotúče. Práve vtedy hybrid funguje. To nie je o pomalých rozbehoch, alebo ťahaní sa 35 cez mesto, je to o tom zrekuperovať pohybovú energiu pri spomaľovaní.
Ja takto jazdím a mam spotrebu podľa tankovania 4,2. Nejazdím diaľnice, ale predbiehaniu sa nevyhýbam.
29. 6. 2016 18:21
Re: Trendsetter
Ani i3 tě nenutí jezdit eko stylem. Pokud vím, že denně najedu do 100 km, tak ho mohu užívat jako formuli ve městě. Protože vím, že do večera kapacitu nespotřebuji a večer jde auto do nabíječky.
Tady se spíš nepochopil ten generátor a jeho spotřeba. Pokud denně bude řidič jezdit takové dálky, že bude denně zapojovat generátor, tak si vybral špatné auto.
Generátor je tam od toho, aby jednou za čas, kdy potřebuji jet dál než obvykle (tj. na baterky po celou dobu), abych nezůstal viset někde u cesty, ale mohl dojet. Pak mě netrápí, zda si generátor vezme 2 nebo 6 litrů na 100km, protože to má být "nouzová" situace, rozhodně ne obvyklá.
2. 7. 2016 07:00
Re: Trendsetter
Stejně není navržený na časté používání, je to prostě nouzovka zamýšlená myslím hlavně jako psychologická berlička, aby lidé nebyli tak fixovaní na omezený dojezd.
29. 6. 2016 11:40
Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světlo na
Užití dobíjení agregátem spalmot-gen až při vybitém aku, se zákonitě projeví sníženou dynamikou, tak jak autor píše a zároveň větší spotřebou benzínu, než by mohlo být. Kdyby totiž výrobce nechal spalmot pracovat pořád, a to v jeho nejlepším režimu, udržoval by aku stále v dobře nabitém stavu, resp. by se aku choval jako "pružný polštář", řešící proměnný výkon daný trakcí. Spalmot by se občas i vypnul, nebo by naopak přidal, ale většinu doby by "krmil" aku ve svém optimálním režimu. Pak by mohl být aku menší a lehčí a účinnost spalmotu až k 50%.

Tento způsob pohonu, kdy se vystačí s malým aku a s malou benzínovou (naftovou) nádrží, umožní dojezdy okolo 1000 km. Řeší to zároveň emise vč. CO2, neboť jediný režim spalmotu umožní vypiplat spalování směsi i čištění emisí. To je podle mne to pravé světlo na konci tunelu.

Elmobily s elektrárničkou na palubě a dýchacím aku - to je zřejmá technická budoucnost.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 11:53
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Právě, že je to od základu špatně. Spalovací motor má pohánět rovnou kola s co nejmenším počtem převodů (vezměme účinnosti převodu energie 95%). Nabíjení může mít účinnost 92% a vybíjení to samé, takže 0,92*0,92 = 85%. 10% rozdíl už se na spotřebě výrazně podepíše.
29. 6. 2016 12:07
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Zamyslete se nad účinností spalmotu - ta je z celého řetězce ta nej-nej-nejhoší!. On je od přírody ne-trakční. Vžil se jen díky ohromnému obsahu energie / kg, litr v benzínu a naftě.
Účinnost spalmotu zapřaženého do trakce je proměnná a o hodně horší, než u stabiláku.
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 12:25
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
O tom, že spalovací motory tu s námi v nějaké podobě budou ještě hodně dlouho nemá smysl polemizovat, to je holý fakt. Také je jasné, že ani nejlepší s. motory nedosáhnou ani poloviční účinnosti elektromotoru.

Ale pokud zapojím spalovací motor pouze s jedním převodem rovnu do diferenciálu, tak je ta celková účinnost dost dobrá, řekněme (nafťák či atkinson mohou dosahovat 45% účinnosti), takže 0,45*0,95 = 43%

Rozhodně lepší, než (při nabíjení i vybíjení uvažuji účinnost 92%) 0,45*0,92*0,92 = 38% Takové vozidlo bude mít o 13% vyšší spotřebu, než při mechanickém pohonu. Ještě je tu faktor měrné spotřeby v závislosti na otáčkách, ale přeplňované motory mají i v nízkých otáčkách hodně příznivé výsledky g/kWh.
29. 6. 2016 12:31
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Ale no tak - bez převodovky to z principu nejde. Právě proto, že spalmot není z principu trakční (nemá záběrový moment ani trakční momentovou charakteristiku). Převodovka je tu proto, aby ho do trakce přizpůsobila.

Koukněte se na diagramy konstantních spotřeb v rovině P - ot./min a do ní si promítněte trakci vč. převodovky.
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 12:47
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Já si to před týdnem hodil na papír, takže by to bylo na dlouhé povídání a možná bych s tím měl zajít na patentový úřad >:D Ale použití mechanického spojení při vyšší rychlosti je jednoznačně výhodnější řešení. Proč se pokoušeli konstruktéři o toto u lokomotiv? Účinnost. Ale pro velké výkony to nebylo technicky možné, takže se prosadilo řešení generátor - motor.
29. 6. 2016 15:21
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Dieselelektrika, to už je téměř ono. Jen tam není mezi-aku. Ale spalmot už díky elpohonu pracuje v lepších podmínkách, než s převodovkou.
2. 7. 2016 07:24
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Zapomínáš na účinnost elektromotoru a silové elektroniky (to mezi elektromotory a bateriemi). Nebo to máš schované pod nabíjení/ vybíjení? Pak by mi 92 přišlo jako optimistické číslo.
2. 7. 2016 07:17
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Tenhle koncept však funguje ve městě. Na dálnici je lepší mít kola se spalovacím motorem spojená mechanicky. Alespoň za současného stavu techniky. Je to v praxi ověřené. Ostatně Volt měl takhle fungovat a nefungoval, protože spotřeba byla příliš velká, tak použili řešení ala Prius. A silnější hybridy Lexusu mají složitější převodovku právě pro snížení spotřeby na dálnici (tedy snížení podílu výkonu, který jde tzv. elektrickou cestou).

Inženýři v automobilkách nejsou úplně blbí.
29. 6. 2016 11:53
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
úvaha jistě dobrá a logická (a souhlasím s ní). Domnívám se však, že účel "pozdního" dobíjení spočívá v prodloužení životnosti primárního zdroje = baterie.
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 12:01
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
A nebo když by BMW vyrobilo příliš dobré auto už nyní, už by v budoucnu následující generace vozu neměla tolik důvodů ke koupi...
29. 6. 2016 13:39
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
A to si myslím, že ne. Všechny nové aku jsou naopak na přílišné vybití citlivé a životnost jde dolů (úplné vybití je pro ně konec). To není jako u starých Pb, které chtěly cykly.
29. 6. 2016 14:02
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
I nové vysokokapacitní baterie potřebují cykly... protože zvládají jen určitý počet nabití.
Nicméně si to jdu trochu nastudovat ještě...
2. 7. 2016 07:43
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
U Li-ion normálně jeden cyklus neznamená jakýkoli cyklus nabití a vybití. Když ji nabiješ ze 40 na 60 % a vybiješ zpět na 40 %, půjde o 0,2 cyklu. Nabil jsi 20 % kapacity, vybil jsi 20 % kapacity, tedy 20 % cyklu. Normálně se dívám jen na nabíjení, protože nemůžeš vybít něco, cos tam předtím nedal.

Pokud chceš dosáhnout maximální životnosti, budeš ji držet zhruba na 50 % +- zhruba 10 %. Jakmile jdeš zhruba pod 20 % nebo nad zhruba 80 %, situace se pro ni rapidně zhoršuje (ten vztah není lineární). Pokud to není nutné, neměl bys jít nad těch zhruba 80-20. A pokud je to možné, tak dělat třeba 55-45.

Cykly jsou tedy o množství energie, které tou baterií může protéct (kapacita krát počet cyklů). A bude trpět samovybíjením. Tuhle energii je tedy třeba doplňovat, jinak časem sama od sebe zemře (příliš se vybije a bude konec). Neustálé dobíjení a držení "state of charge" na stejné úrovni by mělo být nejšetrnější, ale tohle normálně není možné (šlo by to u záložního zdroje, ale tam se Li-ion tolik nepoužívají), takže si ani nejsem jistý, jestli jsem o téhle variantě něco četl, nicméně cykly spotřebováváš tak jako tak. To píši však dost obecně.
2. 7. 2016 10:03
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Diky. V podstate jsem se dopracoval k podobnym informacim.
2. 7. 2016 10:54
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Prosím. Když se vrátím k té původní myšlence, cykly můžou baterii prospět - to ve chvíli, kdy alternativou je držení SoC na 95+ %. Protože tyhle baterie nejsou rády plně nabité, cyklování je k nižším hodnotám SoC (ale ne příliš nízkým) jim uleví. Nicméně nejlepší by mělo být držet je na cca. 45-50 % (tak jsou ostatně nabité pro uskladnění), pokud si dobře vzpomínám.
2. 7. 2016 11:03
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
29. 6. 2016 14:11
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Ja si myslim, ze ide o 2 rozne koncepcie z hladiska potrieb zakaznikov:
1.) efektivne beziaci spal. motor podporovany elektromotorom
- mierne znizena spotreba oproti cisto spal. motorom
- maly akumulator - maly dojazd na elektromotor, resp. bez moznosti jazdy cisto na elektr.
2.) cisto elektromotor - zakaznik chce jazdit len na elektrinu
- velka kapacita akumulatora, teda vacsi dojazd na elektropohon
- v noci nabijem, na druhy den jazdim lacno, lebo viem ze dojazd mi bude stacit

Toto bmw i3+rex je typu 2, akurat tam dorobili ten extender, ako zalohu. Je mi ale divne, ze sa oplati vozit exra benzinovy motor + nadrz, to mohli radsej zvysit kapacitu akumulatorov.
29. 6. 2016 14:32
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Potřeba pravidelného vnějšího nabíjení je podle mne utopie. Koncept, který jsem nastínil, nabíjet z vnějšku nepotřebuje. Jen zcela vyjímečně nouzově, a to jen trochu. Splňuje i dostatečný nouzový čistě elektrický dojezd, např. k benzínce.
2. 7. 2016 07:09
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
To auto nemá být hybrid. Jinak viz 7:00. Existuje i verze bez něj (a pokud chceš tepelné čerpadlo, REx ani mít nemůžeš).
4. 7. 2016 20:43
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
Ne tohle opravdu smysl nema. V beznem provozu zere EV velikosti golfu cca 20 kWh na 100km. Bezne benzinove generatory maji spotrebu kolem 0,5 litru na 1 kWh (a to se u nich nemusi resit miniaturizace aby to do auta rozumne veslo), spickove dielesove elektrocentraly maji kolem 0,3 litru na 100km, coz i v tomto idealnim pripade jsme na spotrebe 6 litru nafty na 100 (tak velkou jsem s dieselem velikosti golfu snad nikdy nemel) a to jsme zandbali nejake ztraty...
Vysledkem teto snahy je pak auto s lehce nadrumernou spotrebou a jako bonus astronomickou cenou...
17. 10. 2016 14:18
Re: Zásadní chyba ve způsobu dobíjení spalmotem u i3 - světl
To neni technicka budoucnost, to je technicky nesmysl....
29. 6. 2016 11:40
Technické údaje
Ten co psal ty technické údaje musel mít nejmíň trojku v krvi. Motor elektrický se dvěma . válci a čtyřmi ventily, objem 647 ccm a výkon 125 kW. Docela výživné >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - AUDIRS6
29. 6. 2016 12:16
Re: Technické údaje
Jo, Machi ma vcelku slusny zmysel pre humor. >:-[]
Vsak naco upravit tabulku koli komplikovanemu pohonnemu ustrojenstvu... 8-s :*)
29. 6. 2016 11:51
....
Nemám rád elektromobily !
Rozbalit vlákno
3
29. 6. 2016 16:16
Re: ....
v rejži? Zajímavej nápad... Rejžopárty.
Jezdím nejčastěji ve Fordu - jen pro pořádek. O zbytek japonského autoparku se stará potomstvo...-
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2016 11:52
z tohto auta
na mna nedycha vobec akosi ta baworacka aura ako z tych inych aut s logom bmw... neviem.. ale pride mi vizualne hodne chladne a akesi divne a vzhladovo sa mi v podstate nepaci... fakt tomu chyba akesi caro tych ostatnych baworakov aj tie dizajnove rysy inych klasickych modelov bmw z portfolia...

takisto mi pride ze to celkovo ani neposobi moc premiovo .. teda aspon na mna...
Rozbalit vlákno
9
29. 6. 2016 12:05
Re: z tohto auta
vždyť je to jenom experimentální krabice... pokusnej potkan... nesmíš být hned tak náročnej :-)
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2016 12:38
Re: z tohto auta
bmw sa dlhe roky hlasi k radosti z jazdy a sportovym jazdnym vlastnostiam... tejto skatulke by ale urcite viacej slusalo logo daihatsu alebo tata

akoby toto bmw ani nebolo skutocnym bmw... neviem ale ozaj mi to uz nepride ako bmw.... akurat to ma logo bmw a to je asi tak vsetko cim sa podoba na ine baworaky ... a ozaj.. je i3 premiant alebo kde ho radi automobilka... v tomto je dost ticho ..
Avatar - fOE
29. 6. 2016 12:54
Re: z tohto auta
Paneboze to jsou zase reci. 8-s
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2016 13:07
Re: z tohto auta
skratka to pre mna nie je to skutocne bmw... nemozem si pomoct ... pride mi to skor uz len ako el. spotrebic... alebo taka el. skatulka s logom bmw... ale to skutocne caro bmw tu uz chyba .... pritom nepochybujem ze aj elektroauto moze vyzerat zaujimavo a emocionalne .... ( tesla, soul EV ) ... ale z tejto i3 posobi na mna len chlad a akasi anti-baworackost
29. 6. 2016 13:48
Re: z tohto auta
Ne to je náhodou holý konstatování faktu.
Avatar - Magister
29. 6. 2016 12:45
Re: z tohto auta
No ale říkají si za ni docela dost... >:D
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2016 16:15
Re: z tohto auta
trh rozhodne ale myslím že se trefili - prostě je dost takových co dají melouna - a když už nic Norsko to vyřeší ...
Avatar - Dzakobo
29. 6. 2016 12:06
Re: z tohto auta
Pochop, že BMW musí elektrická auta výrazně odlišit od klasických. No musí, spíš to chce marketingové oddělení, ale je to logické.

Buď rád za klasicky vypadající hybrid 330e. Nebo ti jeho existence unikla?
29. 6. 2016 13:47
Re: z tohto auta
Napsal si to zbytečně moc eufemicky. To auto je prostě hnusný. Styděl bych se v takový hnusný škatuli jezdit i za tmy. 8-s
29. 6. 2016 12:03
Ampera
Při tomto způsobu dobijení vždy s láskou vzpomínám na Amperu/Volt nedoceněné vozidlo.
Rozbalit vlákno
4
29. 6. 2016 13:47
Re: Ampera
V určitém režimu uměly pracovat tak, jak píšu výše a pro něj byla složitá převodovka zcela zbytečná - a spalmot a nádrž mohly být menší. Když ale je tu podivná honba za složitými nelogickými paralelními hybridy, který se tu preferoval.
29. 6. 2016 15:38
Re: Ampera
to bylo spise precenene vozidlo, vzhledem ke kvalite zpracovani :-) ELR a nova Ampera jsou na tom jiz daleko daleko lepe :-)
29. 6. 2016 12:05
Opravdu 94 Ah verze?
Je si autor opravdu jist, že jezdil s 94 Ah verzí a ne současnou 60 Ah verzí? Jsem ve fázi objednávání novější 94 Ah verze a dle prodejce ještě reálně v provozu 94 Ah není (první kusy až v červenci) a především barevná kombinace (oranžová Solar metalíza) není u novější 94 Ah k dispozici, byla nahrazena modrou metalízou.
A i ten odhad při plném nabití 150 km vypadá spíše na 60 Ah, kde se tento odhad dojezdu ukazuje. Reálný (ne NEDC) dojezd u nové 94 Ah verze je 200 km...
EDIT: Ještě jsem si všiml, že autor uvádí cenu testovaného vozu na 1.058.200 Kč, takže bez REXu to je 936.000 Kč, což je základní cena 60 Ah verze. 94 Ah verze začíná na 969.000 Kč.
Takže shrnuto, autor tento test pěkně odflákl.
Rozbalit vlákno
14
29. 6. 2016 12:15
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Presne, tohle byla 60Ah. :yes:
29. 6. 2016 12:23
Re: Opravdu 94 Ah verze?
K čemu je vlastně dobré udávat amprhodiny když neznáme napětí ?
29. 6. 2016 14:11
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Dokáži si udělat představu, jak daleko to ujede. Je v podstatě jedno, zda uvádíte kWh nebo Ah, protože oba typy i3 mají stejné napětí baterie (samozřejmě to nemusí fungovat při srovnání s jinými vozy než BMW i3). Jestliže reálně 60 Ah verze ujede 130 km, tak u 94 Ah si mohu spočítat reálný dojezd něco kolem 200 km.
Samozřejmě logičtější je uvádět kWh, protože spotřebu také počítám v kWh/100km, ale pro srovnání stačí Ah.
A jinak dotaz spíše směřujte na BMW, ne sem do fóra. :-)
Avatar - Barry Lyndon
29. 6. 2016 15:02
Re: Opravdu 94 Ah verze?
protože to daleko lépe vypadá - kapacita v kWh je u BMW i3 tak malá (téměř na úrovni nějakého elekroskůtru), že se ji zřejmě stydí prezentovat.

Němci to holt stále vyrábějí jako ty své Wunderwafen - v některých ohledech fascinující, celkově k ničemu.

Američané naopak jako by svým přístupem byli stále věrní odkazu Fordu T (vyrábět jednoduše, ale s pořádnými parametry a cenu snížit masovou výrobou).
29. 6. 2016 18:14
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Který elektroskútr se přibližuje k 33 kWh v baterii? Docela bych ho uvítal...
Já vidím BMW i3 jako městské vozidlo pro denní vození, malé, mrštné, uvnitř poměrně velkrysé. A s dostačující kapacitou, abych večer z města dojel domů, kde ho připojím do nabíječky, stejně jako mobil před spaním. Pokud by se tam Němci pokusili narvat baterku jako do Tesly (90 kWh), tak už by to nebylo městské, malé, mrštné vozidlo...
A co se týče Amíků, jediná reálná konkurence je nyní Tesla, ale to je auto pro jiný účel a s cenovkou na trojnásobku i3.
Avatar - Barry Lyndon
29. 6. 2016 20:29
Re: Opravdu 94 Ah verze?
33 kWh už jde, ale na začátku bylo i3 představeno s myslím 18,7 kWh a to podle mě byla blamáž (uvážíme-li jak sofistikovaný je jinak zbytek auta). Nedávno tu byla na auto.cz motorka s 15,9 kWh...
30. 6. 2016 00:02
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Realita je taková, že starší verze měla baterku 22 kWh (použitelných 19 kWh) a nová verze má 33 kWh (použitelných 27 kWh).
Nižší využitelná kapacita je z toho důvodu, že když ti baterka ukazuje 0%, tak je tam stále několik kWh, aby když s "nulou" odstavíš auto na několik týdnů/měsíců, aby nedošlo k totálnímu vybití baterie a tímpádem ke zničení baterie.
2. 7. 2016 08:18
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Tak to bych si musel spočítat, protože po několika měsících bych čekal, že z baterie bude mrtvola - pokud ne úplně mrtvá, tak slušně poškozená. Něco takového může udělat jen analfabet. Normálně tam tyhle buffery jsou, protože přílišné vybití baterii škodí, i krátkodobé. Ne jako ochrana pro uskladnění v tomhle stavu.
Avatar - fOE
29. 6. 2016 12:53
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Odflaknuty mi prisel uz delkou, ani jsem se nerozcetl a... konec. Plus spousta takovych poloinformaci a naznaku, ale nic moc konkretni (o prumernem dojezdu behem testu o prumerne spotrebe pri ustalene rychlosti atd.) a ted jeste autor tvrdi, ze testuje neco, a dost mozna pritom testuje neco jineho. Kazdopadne dik za info. :yes:
29. 6. 2016 16:21
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Dobrý den,
to bych byl teda pěknej blbec vám řeknu... Vypadá to tak, jak píšete, zjistím a poté si případně nasypu kýbl popelu na hlavu.
Díky za upozornění,
Martin
30. 6. 2016 10:06
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Vzhledem k tomu, ze to auto je pojistene od 12/02/2016, kdy se jeste o 30kWh baterii ani nemluvilo, mel byste ten kybl uz mit pomalu nachystany.
1. 7. 2016 06:55
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Nevstupuj do probihajiciho vysetrovani! Tydle veci se nesmej uspechat:)
Re: Opravdu 94 Ah verze?
Tak pánové, už je definitivní, před chvilkou mi přistála v mailu specifikace vozu. Ano, měli jste pravdu, je to slabší baterka. Jsem tedy vůl... V textu opravuji, vám se omlouvám,
ještě jednou díky za upozornění,
Machi
Avatar - iudex
29. 6. 2016 13:39
Pneu
Zaujal ma ten rozmer pneumatík: to, že vpredu sú iné ako vzadu by som ešte bral (aj keď význam to podľa mňa má až pri silných zadokolkách typu M3), ale ten exotický rozmer 175/70 R19! Len tk skusmo som ich skúsil vyhľadať v obvyklých eshopoch (azpneu, nejlevnejsineu) a podľa očakávania o takých rozmeroch ani nechyrujú. Takže ďalšia komplikácia a obmedzenie k už tak dosť obmedzujúcemu autu.
Skrátka pokiaľ nebudú elektromobily plnohodnotnými autami typu Octavia (resp. bežné autá typu Octavia nebudú mať elektromotor), dovtedy zostanú elektromobily výsadou bohatých exotov snažiacich sa odlíšiť za každú cenu.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - fOE
29. 6. 2016 14:07
Re: Pneu
Tohle plati u auta co se snazi byt univerzal, ale i3 vidim jako poskakovadlo po meste a tam, kdyz clovek uzna ze dojezd problem nebude, brat jako omezeni rozmer pneu? Chapu ze pro nas vychodnaru, kde i takova fabia musi slouzit jako rodine auto, jsou to omezeni neprekonatelna, ale ja bych stim ciste na poskakovani do mesta problem nemel. A tim mene s gumama, stejne to nejspis 1. vlastnik proda jeste na gumach z fabriky. :-)
Avatar - iudex
29. 6. 2016 14:52
Re: Pneu
Tak možno pre Teba ako fandu BMW sú rôzne rozmery pneu normálka, pre mňa je to odchýlka, ktorú by som akceptoval iba z dôvodu potreby výrazne lepšieho gripu poháňanej nápravy, teda iba pri extra silných zadokolkách. Ale v podstate nie to je až aký problém, ako ten extrémny rozmer pneu, ktorý normálne nezoženieš. To je ďalšie zrnko do mozaiky obmedzenej použiteľnosti súčasných elektromobilov.
Inak po dlhšom hľadaní som našiel jediné pneu 175/70 R19: Bridgestone Ecopia stoja 138 eur, pre porovnanie 175ky na bežných mestských autách majú štandardne priemer 14, event. 15 palcov a stoja cca. 60 eur.
Avatar - fOE
29. 6. 2016 15:07
Re: Pneu
Tu mozaiku si ani nenaznacil, resp. naznacil jen v nasich vychodoevropskem vnimani k cemu slouzi auto (ke vsemu). Zminil jsi jen gumy, ktere vzhledem k tomu ze 1) po podpisu kupni smlouvy clovek okamzite prijde o 200tis Kc, tak resit cenu gumy a taky tomu ze 2) je prvni majitel nejspis ani nebude menit (max dokoupi jednu zimni sadu navic) je takovy problem neproblem. ;-)
Odhlednouc od toho jsou ta dalsi omezeni (vzhledem k ucelu auta = poskakovani po meste) jaka?
Avatar - iudex
29. 6. 2016 16:29
Re: Pneu
To je už Tvoj tradičný argumentačný postup: odhliadnuc od kardinálneho problému aké sú iné problémy? ;-) Ale ten kardinálny problém akosi nemôžeš odpinkať ako nepodstatný. Jednoducho dať za autíčko do mesta s necelými 4 metrami 1,2 milióna korún je sakra veľa aj pre bohatého Nemca, tak to nevydávajme za lokálny problémik chudákov Čechov/Slovákov. A ja myslím, že ho nemôžeš hodnotiť prizmou podobne veľkých áut do mesta (teda subkompakty typu Fabia), ale skôr (hlavne) prizmou ceny prevyšujúcej milión.
Ale tie obmedzenia: kde máš vo svojom okolí najbližšiu rýchlonabíjačku? Koľko musíš čakať, kým baterku nabiješ zo štandardnej zásuvky? A máš na mieste, kde parkuješ (v práci), vôbec nejakú zásuvku? Tipujem, že nabiť to môžeš akurát doma v garáži. Čo ak garáž nemáš? Kde to budeš servisovať? Budeš zrejme viazaný celý čas na drahý autorizák (aj to si nie som istý, či každý bude zvládať elektromobily, skôr tipujem, že zo začiatku to bude možné len vo väčších servisoch). Čo zima, ako sa to prejaví na výkone baterky? Aká bude predajnosť jazdenky, kto to kúpi a aký bude pokles ceny? Atď. atď.
Avatar - fOE
29. 6. 2016 16:39
Re: Pneu
1,2m je samozrejme raketa, ale tady se nebavime o prumeru kdo takova auta kupuje. Ona takova 1er, 3er, 5er taky nemiri na prumerneho nemce, ale na toho lepe vydelavajiciho a tam uz by to tak spatne byt nemuselo. Ekvivalentem te i3 je treba 1er, s podobnym mnozstvim kw se nabizi 120i, kdyz to vemu podle zrychleni tak 118i. Co to vybavy (automat atd.) aby se vubec dorovnala na i3 a uz ten cenovy rozdil nebude tak markantni, ikdyz tam furt bude. Tohle jsou premiove vody a premie je kde co jen ne levna, od toho bych odhlednul protoze to plati pro i3 stejne jako pro cokoliv jineho. (I takova rozumne nakonfigurovana A3 s nezakladnim benzinem je otazka 40tis euro).

Tema slovakama jsem narazel na to ze kdyz uz u nas nekdo ma takovou castku na auto, ma dost mozna jen jednu (a ne dalsi tri na dalsi 5er a kdo vi co jeste k tomu), takze od toho auta automaticky ocekava ze zastane vse. Tohle toho lepe vydelavajiciho nemce trapit nemusi, resp. ho to bude trapit mene casto. Tam ten dojezd nemusi byt takovy problem jako u nasincu.

Ad obmezeni, rychlonabijacku mam v arealu firmy kde momentalne pracuji, takze cca 100m od kancelare >:D To ti moc nevyslo, ale chapu kam miris a vim, ze jsem spis vyjimka. Vadi to ale? Vetsina lidi najede denne do 50km, to s 94ah baterkou a REX znamena nutnost nabijet jednou za tyden, treba doma v garazi (predpokladam ze kdo ma volnych 1,2mil na druhe nebo treti auto bude mit nejspis dum).

Ano, je to hracka, ale tech omezeni tam nevidim tolik, ani cena neni prestrelena o tolik jak se na prvni dojem zda a o prodejni cene ted spolu muzeme vest leda teoreticke debaty a ne, netusim jak narocne je to servisovat (na druhou stranu od elektromobilu toho moc na servis necekam).

A abych uspokojil tvou koncernovou dusi, tak ted nemluvim jen o BMW, klidne si tam dosad Leaf, dava mi naprosto stejny smysl jako tohle BMW. ;-)
Avatar - iudex
29. 6. 2016 16:50
Re: Pneu
Aby bolo jasné, ja alternatívu neodmietam, naopak si viem ako daily drivera predstaviť nejaký elektromobil či plug-in hybrid. Dochádzam do práce cca. 10 km, takže ani z hľadiska dojazdu by som problém nemal, nabijem doma v garáži a hotovo. Len od toho čakám plnú funkčnosť štandardného auta so spaľovacím motorom, žiadne nasilu odlišné a teda zbytočne drahé riešenia ako sú práve tieto extrémne kolesá a pneu, komplikovan servis a údržbu atp. A tiež nechápem, prečo musia hybridy či elektromobily vyzerať nasilu inak, ako bežné autá (rozumej sú buď len tak normálne škaredé ako toto i3, alebo extrémne odpudivé ako nový Prius).
Mimochodom tie mi stále nejdú do hlavy, veď tie kolesá i3ky sú väčšie, ako na nejakej S-Klasse s 255/35 R20. Prečo?
29. 6. 2016 18:04
Re: Pneu
Tak nevím, ale i3 má 155(175)/70 R19. Opravdu je tento rozměr větší než 255/35 R20? ;-)
Avatar - iudex
29. 6. 2016 18:30
Re: Pneu
Áno, má väčší obvod. Vypočítaj si to. ;-)
Avatar - fOE
29. 6. 2016 19:39
Re: Pneu
No vidis, tak ta pneu vydrzi jeste dyl kdyz ma o nejakych 22% vetsi obvod nez kolo na fabii, to si ten cenovy rozdil muzes o 22% zmensit. :-)
30. 6. 2016 00:08
Re: Pneu
Pokud rozměry definujete jen obvodem, tak pak ano, máte pravdu. Nicméně co je na obvodu špatného? Já spíše koukám na styčnou plochu, protože to je IMHO podstatnější než obvod pneu.
Avatar - iudex
30. 6. 2016 08:36
Re: Pneu
Čo vnímaš primárne na kolese? Predsa jeho obvod, resp. priemer (na auto/koleso sa normálne pozeráš zboku, takže vnímaš hlave ten priemer). A skutočne nerozumiem, prečo musí mať pneu o šírke len 155mm (175mm), t.j. na úrovni miniáut, priemer až 19" (t.j. na úrovni lux triedy).
Avatar - fOE
30. 6. 2016 09:24
Re: Pneu
I obvodem kola urcujes celkovy prevod, mozna se to mnichovskym jen hodilo mit kolo tohoto obvodu kvuli idealnimu prubehu? Dalsi moznost muze byt hmotnost? Design tam mel sve misto urcite taky. Sirka pneu je tak nizka kvuli odporum, a enormni velikost pak aby stycna plocha zustala primerene velka (vetsi nez treba u R14 s takto sirokou pneu)?
Nebo kombinace vseho toho?
Avatar - iudex
30. 6. 2016 09:35
Re: Pneu
Zrejme nič z toho, čo píšeš.
1. prevod: ten prispôsobíš kolesám, nie kolesá prevodu.
2. hmotnosť: koleso s priemerom R19 bude logicky ťažšie, ako R15.
3. odpor nemá moc spoločného s priemerom (resp. má len nepatrný vplyv v porovnaní s rozdielnou šírkou pneu).
4. styčná plocha: tú ovplyvníš oveľa viac šírkou. Vypočíaj si trebárs rozdiel plochy medzi 175/60 R15 a 185/60 RA5 a potom rozdiel medzi 175/70 R15 a 175/70 R19.
Skôr to bude čisto dizajnová záležitosť, ono to auto je dosť vysoké, masa karosérie je veľká a nejaké 15ky ako na Fabii by tam vyzerali smiešne a utopené.
Avatar - fOE
30. 6. 2016 09:59
Re: Pneu
1)i3 by mela nektere veci zdilet s i8, uz tak je to financne narocny podnik tak bych se nedivil kdyby skutecne slo i o ladeni prevodu pomoci rozmeru kol (protoze celkovy prevod treba vzali z i8).
2) Berme ted, ze z nejakeho duvodu chteli takto velky obvod kola (bod 1 nebo bod 3/4/5), proto nema smysl resit jestli je najake R15 lehci, v takovem pripade jen resis jestli R18-R19-R20 a beres, ktera kombinace kolo+pneu v tvem pozadovanem celkovem rozmeru je nejlehci.
3 a 4) Jsem dal do jedne vety zamerne, to jsou spojene nadoby. Ano, stycnou plochu muzes zvetsit efektivneji rozsirenim, ale tim zvysujes i valivy odpor, tudy cesta nevede. Druha cesta jak stycnou plochu zvetsit bez vyrazneho zvetseni valiveho odporu je prave skrze vetsi prumer.

Taky bych si tipnul nejvic na design, ale ty dalsi nahore vypsane veci furt muzou byt spolukfatorama.
2. 7. 2016 08:49
Re: Pneu
Nebude valivý odpor úměrný styčné ploše, ať už ji uděláš šířkou nebo průměrem? V tomhle ohledu (minimalizace odporů) by roli mohla hrát i aerodynamika. Ale jaký dopad bude mít větší průměr, jestli je to výhodný obchod, to už je na mne příliš.
30. 6. 2016 10:01
Re: Pneu
Já sice také nevím, proč zvolili takovéto netypické rozměry, ale předpokládám, že je to nějaký mix efektivity (resp. hledání nejmenších ztrát s ještě ideálními vlastnostmi pneu) a designu. Ale to je spíš dotaz na BMW, než to tady řešit v diskuzi.
Ty 19" z boku nevypadají špatně, když si to představím s nějakými 15" koly, tak mi to k tomu celkovému designu nějak nesedne. Ale to je jen můj subjektivní dojem.
Jako zákazníka mě především zajímá, zda se na to dají pneu sehnat za rozumné peníze. Když se kouknu na např. nejlevnejsipneu.cz na 155/70 R19, tak dát za pneu něco přes 3 tisíce mi přijde OK a proto to dál nemusím řešit.
2. 7. 2016 08:39
Re: Pneu
Šířka je daná snahou minimalizovat valivý odpor, pokud se nepletu (mají to být tak trochu galusky). Proč přesně zvolili větší průměr (kromě vzhledu), netuším.
29. 6. 2016 18:07
Re: Pneu
Tak vzhledem k tomu, že prodeje jim jdou docela dobře, tak zřejmě i ti bohatí Němci si tyto auta kupujou. Nesuďte jen podle sebe.
Avatar - iudex
30. 6. 2016 09:09
Re: Pneu
Máš nejaké štatistiky z Nemecka? Ja som našiel len USA a tam sa za 1-5/2016 predalo 2272 í-trojok. Kdežto taký Nissan Leaf (sám osebe mimoriadne odpudivý) sa predával viac ako dvojnásobne lepšie (4697 ks).
30. 6. 2016 10:28
Re: Pneu
Dle Wikipedie se jen v Německu prodaly následující počty i3:
2013 - 559 ks
2014 - 2233 ks
2015 - 5063 ks
Jinak třeba Leafů, dle Wikipedie, se od 01/2012 do 06/2015 prodalo 2871 kusů.
Avatar - iudex
30. 6. 2016 11:03
Re: Pneu
To je zaujímavé, najmä ten pomer i3 - Leaf v kontexte amerických čísel. Každopádne 5000 ks v jednej krajine za rok je slušné.
2. 7. 2016 08:31
Re: Pneu
Vidíš a přesto znám několik majitelů (až mě to překvapilo). Pravda, většina je z Norska, ale jsou tam i Němci. Jinak on takový Mini také není zrovna levná sranda, jen lépe vypadá, to jo (i když poslední generace mi nepřijde z nich nejhezčí).
29. 6. 2016 18:08
Re: Pneu
Místo 175/70 R19 zkus hledat 155/70 R19 a ušetříš hromadu peněz.
Avatar - iudex
30. 6. 2016 09:10
Re: Pneu
Rozdiel je 124 eur za 155mm vs. 138 eur za 175mm. Hromada?
30. 6. 2016 10:36
Re: Pneu
Áááá, to jsou ty přepočty z EUR. Sorry. :-)
Já jsem dříve hledal rozměr 175/70 R19 a našel jsem jen pneu okolo 9 tisíc, což je fakt moc za takovouto pneu a pak jsem na nejlevnejsipneu.cz našel Bridgestony 155/70 R19 něco přes 3 tisíce, což už mi přijde jako normální cena. Když vezmu naši flotilu, kde máme pneu 17"-21", tak pneu za 3 tisíce mi přijde normální. Pokud někomu ne, holt si nesmí kupovat BMW.
29. 6. 2016 14:16
Re: Pneu
Dle prodejce není problém osadit zadní nápravu stejným rozměrem jako vepředu (tj. 155/70 R19).
Ostatně zimní sety BMW prodává jen v rozměru 155/70R19.
Takže prakticky sjedete gumy 175/70 R19 a jako nové koupíte 155/70R19.
30. 6. 2016 13:23
Re: Pneu
Tohle a mnho dalších nepřirozených věcí slouží pouze k tomu, aby elmobil vůbec někam dojel. Jde to "přes mrtvoly".
29. 6. 2016 14:54
Na dvě věci...
... ale ten test :-!

Já měl elektromobil půjčený na 14 dní a taky jsem mu nakonec přišel na chuť. Dojezd 200km novějších elektromobilů už stačí na 95% jízd a už po týdnu každý zjistí, že zaběhnutý systém jezdím týden-15min tankuju-jezdím týden u elmobilu neplatí. Přijedu domů a zapojím do zásuvky.

Jsem obchodník a na dlouhý trasy mám diesel, elmobil jsem používal na všechno ostatní.

Ještě ta cena no...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
29. 6. 2016 16:14
Re: Na dvě věci...
kolik z nás má kde nabíjet? 55% populace je vyřazeno ze hry, leda že by z 11. patra paneláku vyhazovalo prodlužovačku ...
29. 6. 2016 18:02
Re: Na dvě věci...
A není to jedno? Nikdo přece netvrdí, že elektroauto se hodí pro všechny a na všechno. Ale může to oslovit skupinu zákazníků, co mají možnost nabíjet auto doma nebo v práci a najezdí denně do 150 km.
Kdo tu možnost nemá, holt bude i nadále tankovat naftu/benzín/atd.
Re: Na dvě věci...
Tvoje príspevky sa mi začínajú páčiť, konečne niekto, kto to zvláda s hlavou aj pätou. :yes:
29. 6. 2016 20:22
Re: Na dvě věci...
zatim Elektromobil neni vhodny pro vsechny a jeste dlouho nebude vhodny pro vsechny, benzin a naftu si taky drtiva vetsina lidi tankuje u benzinek, takze proc by jako casem nemohli lidi nabijet u verejnych nabyjecek, nebo na verejnych parkovacich stani s moznosti dobijeni, at jiz indukci, ze sloupku verejneho osvetleni, nebo proste z toho stojanu ;-) jiz se testuje i OLEV, kde energeticke spolecnosti predpokladaj ze se nabijeni za jizdy bude resit pausalem, tak jako se dnes resi treba telefonovani, zaplatis mesicni pausal a nabijis ;-)

ty us se prober a rozhledni se kolem sebe, davno neni "stredovek" a technologie a pokrok je cim dal rychlejsi ;-) doma mas predpokladam jeste telefon s vytacecim cifernikem ne?

tohle bych sice na ulici nechtel, ale jak vidno zadna garaz a zadne prodluzky z oken se nekonaj [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
29. 6. 2016 23:05
Re: Na dvě věci...
Český jazyk pláče :no: 8-s
2. 7. 2016 08:59
Re: Na dvě věci...
Má typický obyvatel bytového domu bez garáží vůbec na to, aby si pohodlně mohl dovolit slušný nový vůz? O elektromobilu při dnešních cenách nemluvě. Z mého pohledu na to průměrný plat nestačí a to ti také vyřadí většinu populace.
29. 6. 2016 15:25
jeste si to doctu
ale tahle veta je nesmysl na entou
"Co komu udělaly úsporné naftové motory, aby se Elon Musk koupal v dotacích a dlouhodobě vyráběl auta s obrovskou ztrátou?"

dotace tesla spolatila jiz pred vice nez 2 lety, oni to totiz nebyli dotace ale vladni pujcka, dotace na elektromobily v USA dostavaji pokud o ne pozadaji az ti co si dany elektromobil koupi, nikoliv automobilka, a v cerpoani techto dotaci jsou zakaznici Tesly az na 3 miste, za tema co koupili Toyotu a BMW ;-)

a ztrata? a proc by nemohlo bejt ve ztrate? spousta firem je ucetne ve ztrate z mnoha duvodu, hlavni je jen to jestli maji volne financni prostredky ci nikoliv, a Tesla je ma, ja vim ze vetsina zdejsich "ekonomu" by u sve firmy mela zisk nejlip jeste ten mesic co zacnou podnikat a nasledne by z toho radi odvadeli dane ci pripadne vyplaceli dividenda akcionarum, ale holt jini to videj troku jinak a do zisku se zpocatku nezenou a dane finance misto aby je "rozdavali" na vsechny strany investuji do rozvoje samotne firmy :-)

tak jsem si test docetl a prijde me ze autor testu popletl vic veci, opravdu 94Ah ? a opravdu se spravne dival do ceniku?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - CommonUser
29. 6. 2016 17:15
Re: Machala, milovnik nafty ?
Nechcem sa vyjadrovat k Tesle, ale ta kriva podotazka od pana Machalu ""Co komu udělaly úsporné naftové motory," je pekna ftakovina.
Co som komu urobil ja, ze musim cuchat to svinstvo ? Za kazdym SUV, co chce dokazovat svoju nadvladu na ceste ....
Opakujem to znova, pridte sa pozriet na taky smogovy alarm. Netreba ist do Londyna ci Pariza, staci Stuttgart.

Stale zvyhodnovane palivo, ci uz cez dane alebo cez oslabene emisne normy pre naftu(od cias Euro1) - to je trhovy mechanizmus ???

Keby som si vyrobil "TEORETICKY" auto na jadrovy pohon s ochranou pre posadku, ale do okolia by to ziarilo ako Fukusima, bola by to pre Vas vhodna motorizacia, lebo staci tankovat raz za trepnem 50 tkm ???
Avatar - _Karel_
29. 6. 2016 19:02
Re: Machala, milovnik nafty ?
Zajímalo by mě, jestli majitel tohoto auta (nebo automobilka) jsou zvýhodnění jinak, než Tesla nebo zákazník Tesly, nevíš?
(nebo zaměňme za iGolf, Leaf..)
29. 6. 2016 20:15
Re: Machala, milovnik nafty ?
na dotaci v USA dostanou kupujici uplne stejne jako jakykoliv jiny elektromobil, pokud o to pozadaji po koupi toho auta a to $7500, a pak muzou dostat jeste dalsi penize podle toho v jakem state si to koupej a zda dany stat ma i nejakou dalsi lokalni slevu/dotaci

jednu dobu to dokonce lidi zneuzivali ze si koupili golfove voziky nebo trakturky na sekani travy, a nechavali si na to vracet tu federalni dan $7500, takze nekteri na tom jeste vydelali neb ty golfaky a trakturky byli levnejsi >:D
Avatar - _Karel_
29. 6. 2016 20:24
Re: Machala, milovnik nafty ?
Takže dotace nedostává Tesla přímo žádné, a dostává je jen a pouze kupec elektromobilu?
Pak nechápu ty žvásty o "válení se v dotacích". Tím spíš, že (pokud vím) Musk peníze neustále točí, investuje dál.
Mmch, necelých 200t na auto za 3míče- to je to,oč tu kráčí? To je celá dotace? Opravdu je to vše?
29. 6. 2016 20:37
Re: Machala, milovnik nafty ?
tak tak, o dotaci musi pozadat primo kupujici co se federalni dotace tyce, pak jsou jeste i dotace a prizpevky jednotlivych statu USA a tam je to proste podle daneho statu, nekde prizpeje kupujicimu pulku dotace stat a druhou pulku dealer a tak podobne, automobilka ale nedostava vubec nic, to je jen nesmysl ktery zacali sirit nejaci dementi kteri hatuji pocitam i na holici strojek na elektrinu :-)

Tesla ziskala grantovou dotaci na cast vystavby GigaFactory od statu Nevada, ale zatim nevycerpali snad ani 20%, je to podobne jako pobydky kdekoliv jinde po svete, kde firma dostane bud primo finance, nebo treba danove ulevy kdys u nich postavi tovarnu a zajisti pracovni mista v nejakem poctu a nasledne v danem miste i plati dane, coz je pripad i GigaFactory
30. 6. 2016 07:29
Re: Musk a finance
Společnosti Elona Muska dostaly souhrnem kolem 123miliard CZK dotací. STODVACETTŘIMILIARDKORUN!
30. 6. 2016 08:04
Re: Musk a finance
jo SpaceX ziskalo dotace na kontrakty od NASA, ve stejne vysi dostali dotace ali i Boeing a Lockheed Martin, a Tesla dostala od statu Nevada (nikoliv od federalni vlady jak je milne uvadeno) dotaci na vystavbu arealu GigaFactory coby ekonomickou pobydku ;-)

a jaksi jsi zapomel napsat (jak neobvikle >:D ) ze tech 123 miliard korun je vcetne vyhodnych pujcek, realne ziskali vsechny jeho firmy na cistych dotacich jen cca 2 miliardy dolaru, nikoliv tech 4.9 co se uvadi, skoro 3 miliardy totiz Tesla US vlade splatila jiz v roce 2013 ;-) mimochodem jine automobilky v US tech miliard dostali takto i 10x vice ;-) kdyby je nedostali tak dnes neexistuje skupina Genral Motors a pravdepobobne by krachl i Chrysler, Dodge a Jeep, jak strasne na to nekteri zapominaj >:D
30. 6. 2016 08:07
Re: Musk a finance
Pakliže chceš vzpomínat další automobilky, je potřeba brát i socioekonomický aspekt. Maluješ si celý svět černobíle...bílý je Musk, vše ostatní černé. Je to nesmysl.
30. 6. 2016 08:14
Re: Musk a finance
ne ja jen neopomijim ty cifry a nezamlcuju to co se me nehodi do kramu jako tobe ;-)

na cistych a nevratnych dotacich od federalni vlady ziskala Tesla jen cca 250 milionu na vyvoj alternativnich pohonu, stejnou dotaci cerpali i Ford 2.8miliardy, Chrysler 1.3miliardy a GM 3.6 miliardy, tohle byla jedina forma prime dotace pro Teslu, vse ostatni z tech 4.9 miliard pro Muska jak se pise jsou jen danove ulevy, danove pobydky od statu Unie (nikoliv od federalni vlady) a federalni pujcky v dobe krize, ktere Tesla jako jedina z tech 3 automobilek jiz splatila ;-) Ford danou federalni pujcku nevyuzil, tedy nemusel ani nic splacet, Chrysler dnes FCA a GM dodnes spalcej

nejvetsi sumu co Tesla ziskala je pobidka od Nevady v hodnote 1.3 miliardy dolaru na vystavbu arealu Gigafactory, ale cerpa ji prubezne a musi ji vycerpat do roku 2020, jinak jim dotacni program zanikne a zbytek si holt budou muset zaplatit sami, mimochodem GigaFactory ma stat okolo 5 miliard, takze proinvestuji 5 miliard a na Nevadske pobidce ziskaji az 1.3 miliardy, Nevada na tom teda tratit opravdu nebude, maj to jiste velice dobre spocitane ;-) je to uplne to same jako kdys clada CR da penize na vystavbu tovarny treba Skodovce, ta investice se jim vrati pak na poplatcich a zamestnanosti ;-)

spousta tech pobydek je i vyhodna pro dane staty, treba v Californii kde maj pronajatou tovarnu, tak ta tovarna vic nez 5 let chatrala a nikdo ji nechtel, uvazovalo se i o jeji demolici, coz by Californii prislo asi na pul miliardy, takze co je lepsi, dat pul miliardy na zbourani a nechat to dal ladem tak jako treba v Detroitu, nebo to pronajmout aspon za simbolickou cenu a zajistit tak zaprve rekonstrukci daneho arealu zpocatku praci cca 3000 lidi s vyhledem ze pokud bude dana firma prosperovat je vyhled az na 30000 pracovnich mist?
30. 6. 2016 08:28
Re: Musk a finance
Podnikáš? Topíš to ze svého nebo jedeš na dotacích? Já si nenačerpal nikdy ani korunu.

To není o závisti, ale o všech aspektech slova "rovnoprávnost". ;-)
30. 6. 2016 08:33
Re: Musk a finance
podnikam od roku 2003, za sve, ale pokud bych mel moznost vyuzit grantu nebo dotace, tak rad sve podnikani rozsirim, a ano i se na to chystame s kolegou, chceme vyuzit startup pro mlade absolventy a jistou cast chceme cerpat z fondu kinematografie

mimochodem ostatni automobilky v US propoustej, Tesla a SpaceX lidi najima, stejne jako treba FaradaiFuture, takze co je lepsi, cpat penize do automobilek co chtej penize a presto propoustej, nebo do automobilek/firem co chtej mensi penize a jeste nabiraj lidi? takze kdo je rovnopravnejsi?
30. 6. 2016 08:46
Re: Musk a finance
Poměr zaměstnaných a propuštěných u ostatních a u Tesly? Kde by byly prodeje bez dotací? NeSheldnujme ;-)
30. 6. 2016 09:15
Re: Musk a finance
Musk vyuziva moznosti v ramci toho kde jsou nastaveny pravidla jinyma, jako jeden z mala ty penize z dotaci utratil za to na co je dostal a zacal prodavat ciste elektricka auta ktera v soucasnosti maji podporu politickou i zacinaji mit podporu verejnou a prodeje jim stoupaji tak jako stoupa poptavka po elektrickych vozech, ze to tak neudelali ostatni neni problem Muska, prachy dostali a tu moznost meli a porad maj :-!

budeme nadavat na Nemecke automobilky kvuli tomu ze na dotacich od Nemecke vlady a EU dostali dotace od roku 2008 cca 6 miliard eur na vyvoj alternativnich pohonu? pritom se nas to dotyka mnohem vic nez nejaka Tesla kdesi za oceanem ;-) je as usmevne ze nejaci Evropani maj potrebu resit to jak ziskal finance nejaky Musk a to ze v Evrope se na dotacich rozdava rocne 100x vic do vetsich ptakovim jim nevadi >:D
Avatar - CommonUser
30. 6. 2016 08:37
Re: Musk a finance
Presne o tom to je. Ved sa to blizi k socializmu. Dotujeme a dotujeme a dotujeme ...

Si na "spravnej" strane ? Tak mas vyhrate - ked krachujes, dostanes danove ulavy, dotacie a dalsie "spravne" vstupy. Na OPACNEJ strane mozes vyhlasit bankrot ci predat co sa da.

EDIT pre Samana:
Len aby ten nabor pracovnikov bol realne potrebny a nie inak vyvolany ... tlakom garnitury.
Avatar - AUDIRS6
29. 6. 2016 20:43
Re: Bloomberg live
[odkaz]

Akurat tam bola debata so sefom nejakej juhovychodnej uholnej US spolocnosti a debata bola o buducnosti uhlia a vyuzivanie energii. Takze, novy sposob spracovania uhlia, ktory vraj drasticky znizi produkciu CO2 z jeho spalovania - predpokladaju vyuzitiu ich technologie prave vo vychodnej Europe a azii - spalovanie bez síry ( ci ako som to pochopil ), samozrejme dolezity ostava plyn a elektrinu planuju aj nadalej riesit jadrom. Vraj sa bez toho nezaobidu...
Skoda ze ma nenapadlo dat to tu skor, hadam si to budete vediet najst - koho z vas to zaujima.
;-)
30. 6. 2016 07:49
Re: Bloomberg live
lepsi technologie spalovani uhli jsou stara zalezitost a pouzivaj se i v CR, v US ale uhelna lobby krachuje celkove, ve velkem se prechazi na plyn a vpodstate energetikum v USA uhli nijak neschazi, nahrady maj za nej levnejsi a ekologove do nich pak nerejou takze jsou spokojeny, spotreba uhli a najrazovani uhelek klesa v USA od toku 2010 zhruba o 10% rocne, a jiz se jim ani nevyplaci uhli vyvazet, protoze jeho cena je proste nizka celosvetove
Avatar - Ja Prvni 123
29. 6. 2016 20:34
To fakt nikomu není divný?
"647 cm3 s výkonem 28 kW ... přidává dalších 120 až 150 km k dobru (díky devítilitrové nádrži). "... takže 650 má spotřebu 6 až 7,5 litru na 100?
Vzhledem k tomu, že běží trvale v optimu, tak by měl mát tak do 3... dobře, po přepočtu ztráty při nabíjení 3,5... ale dvojnásobek?!

Jinak z principu proč ne... malá auta (2 lidi + nákup) jsou do města asi jako elektromobily fakt lepší, a až budou stát cca 300 tisíc, tak se i rozšíří.
Chápu, že k tomu, aby ta cena šla dolů, se podobný auta musí prodávat... ale stejně by měla už teď odpovídat aspoň současnému stavu techniky, ne?
Rozbalit vlákno
3
29. 6. 2016 20:39
Re: To fakt nikomu není divný?
trojcata iON,Czero, iMiev se daji koupit jako 4 roky stare ojetiny za cca 190-200 tisic, Leaf se da poridit od 250 tisic coby ojetina, cena tam klesa extra rychle, takze ono to cvasem prijde a tech aut bude stale vic :-)

je strasne velka skoda ze se v CR ofiko neprodava Renault Zoe, ten je cenove mezi EV na tom nejlip a ma i rychlou palubni nabijecku, to by byl dnes asi nejlepsi kauf mezi EV co se ojetin tyce, ale par jich v CR jezdi, jedna cerna se da potkat na okolo Noveho Jicina
Avatar - Ja Prvni 123
29. 6. 2016 21:16
Re: To fakt nikomu není divný?
Ojetina?
Závislá na stavu baterky?
Mluvil jsem pochopitelně o ceně nového auta.. s garancí na baterku.

4 roky starou Pandu nebo C1 dokážu koupit za 120 tisíc...

A u "mixéru" na baterky asi ideálně operativní leasing - něco takového fakt nemusím vlastnit... je to takovej soukromej trolejbus.

;-)
30. 6. 2016 07:55
Re: To fakt nikomu není divný?
na baterku se zaruka prenasi tak jako kazda jina zaruka, takze i ti co dnes poridi nejake ojete EV, tak maji stale zaruku tak jako prvni majitel, u vetsiny EV je zaruka na baterii 8 let, takze i u Ev z roku 2010 je porad zaruka vetsinou 2 roky

jak ukazukjpou ale zkusenosti majitelu EV, tak s casem opravdu problem nebude, problem bude az najezd a ten se u mensich baterii odhaduje na cca 300 tisic km, a takovych EV je strasne malo a jiz tam i zkusenosti s vymenou baterii jsou, navic cena tech baterii neni tak vysoka jak si vetsina mysli

ta padajici cena EV ojetin ale dava dobudoucna vetsi sance na nizsi a nizsi ceny i novych EV, jsou totiz stale v jakemsi pocatku kdy se cenotvorba jeste mele a usadi se az nekdy v dobe kdy se usadi jakysi prumer kapacity/dojezdu, vpodstate az s prichodem EV kde bude dojezd okolo 500km na nabiti se cena EV zacne ustalovat, ted je tam porad turbulence z diky tomu, ze nove generace budou mit i 2x kapacitnejsi baterie, to je asi stejne jako by sis koupil spalovak s 25 litrovou nadrzi a automobilka by po case u faceliftu dala nadrz 50 litrovou ;-)

pro trhy jako je CR jsou navic ceny ojetin zasadni faktor, ojetin se proda mnohem vice nez novych aut
30. 6. 2016 08:25
Chyba
V článku je uvedená nesmyslná hodnota zrychlení z 0 na 100. S REXem to zvládá za 7,2 (7,3 nová verze). A to bez příprav a bez zkušeného řidiče. Prostě dupnete na plyn. Já měl i3 půjčenou na měsíc, tak trochu vím jak jezdí a ten dvouválec tedy tak úplně tichý není. Ano jde to překousnout, protože většinou neběží, ale vibrace jsou dost nepříjemné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
30. 6. 2016 11:00
Zrádce
Martin zkrátka vyměkl... ;-\
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2016 16:05
V čom je "čaro" elektromibilov ?
V jednom jedinom ..... majitelia sa zväčša vozia za nedoprovoľnej podpory ostatných vodičov .....a to cez prieme i nepriame dotácie ....

Inak by ich nekúpil prakticky nik .....
Rozbalit vlákno
10
30. 6. 2016 16:29
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Kdyby jen vodičov.
Avatar - CHerokee
30. 6. 2016 16:55
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Tak tak, pokroucený trh. Je to tak trochu zvrácenost...
30. 6. 2016 20:14
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Máte nějaké zdroje, že BMW bere na "i" sekci nějaké dotace? Pokud si tady koupíte i3/i8, tak se domnívám, že to cvakáte celé ze svého.
Jediné, na čem se v ČR ušetří je silniční daň, pokud je auto v podnikání...
Avatar - _Karel_
30. 6. 2016 21:09
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Nejspíš bere dotace tam, kde Tesla.
1. 7. 2016 00:06
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Jako u americké vlády? Jako že saská fabrika si chodí pro peníze do Washingtonu? :-)
Ne, vážně, máte nějaké konkrétní informace nebo nějaké zdroje, že BMW financuje "i" sekci z dotací? Já jsem dosud nic takového nenašel. Zatím, co jsem o tomto četl, tak o dotacích ze strany státu jsem se nic nedočetl, mě to přijde, že si to celé zatím financují sami...
Avatar - Dinar
1. 7. 2016 07:21
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Německo zformulovalo svůj plán částečného přechodu osobní dopravy na el. pohon teprve vloni, každopádně nic takového jako přímé dotace výrobci/ům nechystá, podpora půjde kupcům, do rozšíření přenosové sítě a na nabíjecí infratstrukturu, automobilky jedou el. programy za své.
1. 7. 2016 08:29
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
BMW tak jako vsechny Evropske automobilky ziskali dotace na vyvoj alternativnich paliv a pohonu, PSA ty prachy utapelo ve vyvoji auta na vzduch, Renault to utracel za pokus se stanicema na vymenu baterii u elektromobilu, VW to utracel poruznu od vyvoje paliva z vodiku za pomoci obnovitelnych zdroju az po normalni elektromobily a pravdepodobne cast z tech financi pouzil i na vyvoj platformy MEB, Mercedes za to vyvynul respektive si nechal vyvynout elektricke B (Teslou), a BMW diky tomu postavilo divizi "i" , co se da najit za cifry tak jen nemecka trojka dostala na dotacich od EU a i od Nemecke vlady neco prez 6 miliard eur, nevratnych :-)
Avatar - Dinar
1. 7. 2016 07:25
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Karle, čekat od SamaNOVIN reálný obraz světa elektromobility, je jako čekat od Haló Novin reálný obraz společnosti. ;-)
1. 7. 2016 08:37
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
a proc tu zminujes me?

ja vsude pisu ze realne se elektromobily dostanou na 15-20% vozoveho parku ve vyspelich zemich nekdy mezi lety 2030-2035, a klidne se vsadim o celou vejplatu ze se tohle vyplni, tuy DinarOVINO ;-)
3. 7. 2016 08:02
Re: V čom je "čaro" elektromibilov ?
Samozrejme ....

Všetky "normálne" autá platia obrovské spotrebné "ekologické" dane .... elektromobily nie ...

Keľko ľudí by si kúpilo ten "elektrozázrak", keby stál benzín cca polovicu ?
Avatar - .StenLi.
30. 6. 2016 23:50
Hanba autorovi :(
To len neskuseny a neobjektivny tester moze napisat taku blbost ako: "hybrid ma minimální dojezd a složitějšího ovládání (když chcete jet s hybridem úsporně, musíte se snažit)".. taky klasicky cesky Pepa ktory onanuje nad nerealnou 4 litrovou spotrebou traktorovej klaustrofobickej Octavie 1 .. :no: Toto nie je recenzia, toto je subjektivne vyplakavanie autora o jeho nevkuse a zaujatosti. :no:
Rozbalit vlákno
0
30. 7. 2018 23:42
Cesta 500 km s i3 ?
Zajímalo by mě, kdybych si řekněme vzal sebou kanystr s benzínem nebo prostě občas zastavil u pumpy, jestli by se dalo zvládnout 500 km. Tak 4x za rok bych takovou cestu tam a zpět potřeboval podniknout >:D Současné auto si vezme průměr 6-7 litrů podle rychlosti. Kolik by se započítáním dojezdu na elektřinu vzala v růměru i3? Zkoušel už někdo za kolik jede i3 na REX po dálnici?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Fickroc
19. 9. 2019 19:35
Konec
Tak a je s timhle klumprtem konec. Víc totiž najede i můj letitej Golf3 CityStromer.... A nestálo to jak tři Oktávie.... :-!
Rozbalit vlákno
0